Nee, dan kan je geen tegendruk uitoefenen.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of moet ik er een pijl indoen?
Is dat zo? Ik dacht dat je alleen in koude toestand mocht bijvullen. Dat is wat de servicemonteur me eens vertelde. Hij is trouwens gedaald naar 1.7 bar boven, en is nu 40 graden...quote:Op woensdag 5 september 2007 20:30 schreef mr_koffie het volgende:
je weet toch dat je alleen mag bijvullen als er druk op staat (lees: wanneer de verwarming aan staat) ?!![]()
Je moet ook koud bijvullen anders kan het zo zijn dat je vul slang gaat smelten.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat je alleen in koude toestand mocht bijvullen. Dat is wat de servicemonteur me eens vertelde. Hij is trouwens gedaald naar 1.7 bar boven, en is nu 40 graden...
Daarnet was 'ie dus 3 bar bij 60 graden. Raaarrrr
Of ik heb lucht in het systeem zitten. Maar bij het ontluchten van te voeen kwam er alleen water uit.
Opvullen nooit in een heet systeem, liefst beneden de 40°C. Trouwens gezien wat je beschrijft denk ik dat je een lek expansietankje hebt. Wordt een nieuwe plaatsen. (Jeweetweldieroodoranjebal) Wel oppassen als je de oude er af haalt want die zit vol water en is zwaar heb ik een paar jaar terug zelf mogen ondervinden.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat je alleen in koude toestand mocht bijvullen. Dat is wat de servicemonteur me eens vertelde. Hij is trouwens gedaald naar 1.7 bar boven, en is nu 40 graden...
Daarnet was 'ie dus 3 bar bij 60 graden. Raaarrrr
Of ik heb lucht in het systeem zitten. Maar bij het ontluchten van te voeen kwam er alleen water uit.
Als je 17 graden als koud (of fris) kenmerkt zou ik maar eens een dokter bezoeken, want dan is er echt iets mis met je lichaam.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Het Verhaal: Sinds april heb ik de kachel niet meer aangehad. nu vond ik het gister al chill, maar met een extra sweater ging het nog. Maar nu de thermometer in huis 17 graden aanwees vond ik het toch beetje te fris.
Gelul.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:02 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als je 17 graden als koud (of fris) kenmerkt zou ik maar eens een dokter bezoeken, want dan is er echt iets mis met je lichaam.
Nee.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:40 schreef Strong_Bad het volgende:
Gelul.
Gelul.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:30 schreef mr_koffie het volgende:
je weet toch dat je alleen mag bijvullen als er druk op staat (lees: wanneer de verwarming aan staat) ?!![]()
Hoevaak vul je bij? want waarschijnlijk is je expansievat lek. Het kan ook zijn dat ie water verliest omdat je overdruk niet goed sluit, gebeurd vaker als ze 1 keer los zijn geweest dat ze niet goed meer sluiten.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou er zit een rode expansievat ja. Maar die is maar beperkt natuurlijk.
Dat lekken is de overdrukbeveiliging die in werking trad, dus op zich ging dat goed. Maarja 'k vond het maar eng, dat gelek en gesis.
Het is niet aan mij besteed, dit soort dingen.![]()
Nou op zich dus niet vaak. 1x of 2x per jaar. En of ie los is geweest geen idee, het zit er al 8 jaar zo (huurhuis).quote:Op donderdag 6 september 2007 14:10 schreef nexcro het volgende:
[..]
Gelul.
[..]
Hoevaak vul je bij? want waarschijnlijk is je expansievat lek. Het kan ook zijn dat ie water verliest omdat je overdruk niet goed sluit, gebeurd vaker als ze 1 keer los zijn geweest dat ze niet goed meer sluiten.
ok dank voor de tip. Ik ga het straks testen. kachel is nu uit, en 1.2 bar druk.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:03 schreef FiveseveN het volgende:
Expansievat is lek. Voel er maar aan. Als die helemaal warm is dan is het ding geheel gevuld met water en dus foute boel. Normaal moet ongeveer de helft warm zijn (een deel water en, gescheiden door een rubber balg, lucht). En als die balg lek is dan kan het warm wordende water niet uitzetten en loopt de druk snel op.
om het expansievat te testen,vullen tot de 1.8bar,en tikken op de bovenste en onderste helft met een schroevendraaier ofzo.quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
ok dank voor de tip. Ik ga het straks testen. kachel is nu uit, en 1.2 bar druk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |