abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53076295
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Erkenning? Voor wat? Ik heb eerder het gevoel dat die mensen zich zo profileren wegens gebrek aan identiteit. Verklaart ook waarom ze in groepjes proberen te opereren, het versterkt de saamhorigheid binnen die groep en hun eigen identiteit. Is hun goed recht hoor, daar niet van, maar het is op z'n zachtst gezegd kansloos.
In de anti-Islamitische maatschappij, mogelijk dat het je identiteit versterkt, maar ik zie Ayaan honestly als individu werken.
  maandag 10 september 2007 @ 17:36:13 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53076365
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ook al eet ie z'n eigen geslachtsdeel op, het zal mij voor de rest een worst wezen. Ik vind het helemaal niet interessant, met name vanwege het zware anti-karakter wat er overheerst bij dat soort mensen. Nogmaals, het kan ook anders.
Daarom vind ik het juist interessant om het eens van verschillende perspectieven te zien. Er zitten hier gematigde en radicale ex-Moslims, en juist door te laten zien dat er een baaierd aan "kleuren" is zou het het debat een beetje kunnen nuanceren.
pi_53076971
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ook al eet ie z'n eigen geslachtsdeel op, het zal mij voor de rest een worst wezen. Ik vind het helemaal niet interessant, met name vanwege het zware anti-karakter wat er overheerst bij dat soort mensen. Nogmaals, het kan ook anders.
Ik ga mijn geslachtsdeel echt niet opeten vergeet dat maar
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  maandag 10 september 2007 @ 18:07:19 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53077000
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:05 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Ik ga mijn geslachtsdeel echt niet opeten vergeet dat maar
Ik moest lachen.
Wat staat daarover in de Sharia?
pi_53077031
Het kwam in mij op toen ik naar de Duitse TV keek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53077347
pi_53079087
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:01 schreef Mutant01 het volgende: ex- moslim zijn is nu zogenaamd helemaal hip
Mooi.

Hoop binnenkort te lezen over de miljardste ex-moslim.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_53082629
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen die mijn wetenschappelijk werkje hebben gelezen weten dat deze 2 ideologieën (de Islam en het homoïsme) elkaar uitsluiten.

Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"

²
Vind je het erg als ik deze keer pas? Steeds als ik iets van wat jij essays noemt heb gelezen, voel ik me letterlijk een stukje dommer dan voorheen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 10 september 2007 @ 22:39:07 #69
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53083594
Meki-topic
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 10 september 2007 @ 22:42:03 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53083694
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik deze keer pas? Steeds als ik iets van wat jij essays noemt heb gelezen, voel ik me letterlijk een stukje dommer dan voorheen.
  maandag 10 september 2007 @ 22:43:24 #71
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53083742
Het is mooi om te zien dat al die mensen zo goed geintergreerd zijn dat ze constant willen opsplitsen. Het lijken de gereformeerde kerken wel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_53083746
quote:

[..]

Wat je maar ''essays'' noemt
  maandag 10 september 2007 @ 22:43:57 #73
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53083758
quote:

[..]

Ja, je gaat het in perspectief zien, je leest pure kwaliteit, hoogstaande intelligentie, als je dan gaat relativeren val je zelf al gauw in het niet. Ik begrijp dat. Echter kan ik daar helaas niet altijd rekening mee houden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_53083871
Ik zit eigelijk te wachten op een club van ex-homo's. Die dan lekker gaan bashen hoe smerig het is in de darkroom. En dat het verdomde zeer doet om vanalles in je hol gepropt te krijgen.

En dan maar janken dat ze niet door de PvdA erkend worden en naar Geert Wilders vluchten.
pi_53083903
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:47 schreef Ulx het volgende:
Ik zit eigelijk te wachten op een club van ex-homo's. Die dan lekker gaan bashen hoe smerig het is in de darkroom. En dat het verdomde zeer doet om vanalles in je hol gepropt te krijgen.

En dan maar janken dat ze niet door de PvdA erkend worden en naar Geert Wilders vluchten.
Ik moest lachen
pi_53084615
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen die mijn wetenschappelijk werkje hebben gelezen weten dat deze 2 ideologieën (de Islam en het homoïsme) elkaar uitsluiten.

Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"

²
Ja, daar had ik nog wat vragen over, die je nog niet beantwoord hebt.
Maar dat is misschien buiten de orde.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53084644
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, je gaat het in perspectief zien, je leest pure kwaliteit, hoogstaande intelligentie, als je dan gaat relativeren val je zelf al gauw in het niet. Ik begrijp dat. Echter kan ik daar helaas niet altijd rekening mee houden.

²

Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53084854
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:47 schreef Ulx het volgende:

Ze richten gewoon een nieuwe PvdA op......................Partij van de Achterwerkers
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53092430
Geloofsdiscussie / Hoeveel ex-moslims zijn er eigenlijk?
quote:
Het eerste comité van ex-moslims is opgericht door Ehsan Jami. Vandaag presenteert zich een tweede, soortgelijke groep. „We staan op de agenda. De beweging wordt steeds groter", zegt Jami’s tweede man Damon Golriz.

Het comité van ex-moslims van Ehsan Jami is bedolven onder de aandacht, maar heeft vooralsnog veel minder aanhang dan tegenstanders. Zelfs onder ex-moslims.

Jami vroeg aandacht voor de vrijheid van godsdienst, de vrijwilligheid in een god te geloven en bracht het gevaar voor afvallige moslims ter sprake. Hij stak zijn nek uit, werd beschimpt, geslagen en voelt zich – hoewel omgeven door beveiliging – opgejaagd wild. Helemaal nu ook lotgenoten hem in de rug lijken aan te vallen.

Een dag voordat Jami in Den Haag de Europese Verklaring van Tolerantie tekent, „op de symbolische dag van 11 september om een vuist te maken tegen terreur en intolerantie van radicale moslims”, presenteert een andere groep ex-moslims zich in een Amsterdamse moskee. De net als Jami uit Iran afkomstige Behnam Taebi zegt het belangrijk te vinden een tegengeluid te laten horen „Wij komen op voor het recht om zonder problemen van elke religie, ook de islam, afstand te kunnen nemen. Maar Jami gebruikt dat recht om moslims categorisch te beledigen en te stigmatiseren door ze als gewelddadig en terroristisch af te schilderen”, zo luidt de kritiek van Taebi.

In de politieke jungle van intriges en combines lieten Jami’s partijgenoten van de PvdA hem keihard vallen en bleek Wilders een nieuwe vriend. Er ontstaat een wirwar van nieuwe comité’s, van steunverklaringen en afvallige afvalligen. „We staan op de agenda. En de beweging wordt steeds groter”, zegt Damon Golriz, tweede man achter Jami.

De beweging wordt groter, maar morgen is Jami – omgeven door bodyguards – de enige vertegenwoordiger van het veelbesproken maar nog nauwelijks aangehangen comité ex-moslims. De tweede man Golriz laat verstek gaan, „uit solidariteit met al die mensen die het met ons eens zijn, maar die zich niet durven te melden.”

Maar hoe groot (of klein) is die anonieme achterban? De ex-moslims kregen vrachten publiciteit en worden gesteund door tal van prominenten die vandaag met hun steunverklaring naar buiten treden („Ruim zeventig: intellectuelen en politici, van Wilders tot en met Marijnissen”), maar vooralsnog telt hun splintercomité dus slechts twee namen. „Het gaat niet om namen, het gaat niet om ons. Het gaat om de beweging. En om de boodschap”, zegt Golriz.

Er is kritiek op Jami, van alle kanten. Desondanks heeft hij een discussie aangezwengeld, zo erkende de gematigde ex-moslima Loubna Berrada vorige week in Trouw. Zij was samen met Jami initiatiefneemster van het comité, maar haakte af nadat hij de profeet schoffeerde en daarmee velen beledigde. „Het zou zo geweldig zijn als nog honderd mensen zich in dit debat zouden mengen. Dan mogen meningen botsen, als er maar van binnenuit discussie komt. Ehsan Jami heeft wat dat betreft ook een heel duidelijke rol in het debat,” zei Berrada.
http://www.trouw.nl/hetni(...)ms_zijn_er_eigenlijk
pi_53092456
Ex-moslims: geloofsafval kan ook zonder beledigen
quote:
(Novum) - Geloofsafval mag geen dekmantel zijn voor belediging. De dialoog moet op een beschaafde manier worden aangegaan. Met dat statement wil een groep ex-moslims van Iraanse, Marokkaanse en Turkse afkomst zich uitspreken tegen het comité van ex-moslims dat dinsdag door Ehsan Jami wordt opgericht.

In de moskee El Ouma in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart kwamen ze maandagochtend bijeen. GroenLinks-oudgediende Mohamed Rabbae leidde de bijeenkomst in. De groep wilde hiermee 'alleen een statement maken'. Ze richten geen comité op en verwijten Jami geloofsafval onnodig tot politiek issue te bombarderen.

De 30-jarige Iraniër Behnam Taebi en zijn medestanders willen op deze manier 'de stem van de zwijgende meerderheid' laten horen. Zij willen op een 'beschaafde manier oproepen tot solidariteit, respect en tolerantie'.

'Met polarisatie komen we nergens. Daar spint alleen Geert Wilders garen bij', zei Taebi. Verder zei hij dat de 'Jami's, de Ellians en de Wilders een muur optrekken tussen groepen moslims, ex-moslims en niet-moslims'. De groep wil juist dat deze muur 'steen voor steen wordt afgebouwd'.

De Vereniging van Imams in Nederland en de Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken steunen het geluid tegen Jami. 'Vrij zijn in de keuze die je maakt als mens staat hoog in het vaandel in de islamitische levenswijze', zo reageerde een woordvoerder vorige week. 'Dat geldt dus ook voor de keuze voor een bepaalde geloofsovertuiging. Gelukkig wordt dat door ons Nederlandse rechtssysteem ook gewaarborgd en dat moeten wij koesteren.'

Dinsdag wordt Jami's comité van ex-moslims in Den Haag opgericht. Jami zegt daarmee andere ex-moslims te willen helpen. Afvalligen durven volgens hem nauwelijks naar buiten te treden uit angst voor reacties uit de moslimwereld. In een interview noemde hij de profeet Mohammed onlangs een crimineel en vergeleek hij hem met Saddam Hussein en Osama bin Laden. Een steunverklaring voor zijn comite is onder meer ondertekend door VVD-leider Mark Rutter, PVV-voorman Geert Wilders en Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/169275/index.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2007 11:28:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')