Nee, iedereen speelt op een Bo~El wilde je zeggen.quote:Op donderdag 6 september 2007 00:52 schreef Zyggie het volgende:
Nee het is geen standaardmerk. Punt.
OK VOORUIT!
Ik zat ook al te kijken.quote:Op donderdag 6 september 2007 00:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, iedereen speelt op een Bo~El wilde je zeggen..
Dat is absoluut géén alliteratie...quote:Op donderdag 6 september 2007 00:54 schreef Doodkapje het volgende:
Alliteraties in de TT's... hoe lang gaan we dat volhouden!?!?
Oh fuck ja... je hebt gelijk... Suske en Wiske zit vol met alliteraties... eindrijm is het goede woordquote:Op donderdag 6 september 2007 07:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is absoluut géén alliteratie...
Zodra ze wat mooiere gitaren gaan maken misschien, op het moment vind ik die 3 modellen die ze aanbieden niet echt wat. Ik ga echt geen gitaar met Annihilator stickers kopen.quote:Op donderdag 6 september 2007 01:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wacht maar, binnen 10 jaar speelt iedereen op een Ran.
nou ja, met een beetje geluk iig ik
Klinkt goed man! Me like!quote:Op woensdag 5 september 2007 23:39 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ff snel een opzetje gemaakt. Drums moet gevarieerder, structuur bedenken, meer riffjes, etc etc.
edit: En hier de drumtrack. Voel u vrij een beter riffje te bedenken (moet te doen zijn).
Is het helemaal niks? Dan bedenken we wat nieuws. Kan het er mee door? Dan ga ik morgen verder met die drumtrack.
Suske en Wiske en de Falende Fender. Nou dat lijkt me gaaf om te lezenquote:Op donderdag 6 september 2007 08:39 schreef Witchfynder het volgende:
de falende fender etc.
Kan wel tegen een stootjequote:Op donderdag 6 september 2007 01:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Kijk ik probeer wat te triggeren.
Het mooiste is als dit het gevoel op roept van "dat kan ik beter". Dat zou misschien betekenen dat je hierover je eigen riffje opneemt, of zelf iets nieuws maakt en ter beschikking stelt.
Dean nam het initiatief, toen ik. Het risico bestaat om grandioos afgebrand te worden, maar als dat leidt tot wat muzikale interactie, dan moet dat maar
Dus succes, who's next?
Als ik het geld had liet ik dat model maken met het Conorachlogo er op.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zodra ze wat mooiere gitaren gaan maken misschien, op het moment vind ik die 3 modellen die ze aanbieden niet echt wat. Ik ga echt geen gitaar met Annihilator stickers kopen.![]()
Falende Fender??? Kan dat?quote:
Als ik het geld had kwam er een custom Dean USAquote:Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als ik het geld had liet ik dat model maken met het Conorachlogo er op..
Ik wil een custom V-bass.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:54 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Als ik het geld had kwam er een custom Dean USA [afbeelding]
Oja, is waar ookquote:Op donderdag 6 september 2007 10:31 schreef Witchfynder het volgende:
En een linkshandige nog wel.
Als ik gewoon rechtshandig was, kocht ik die van Dean gewoon en verbeterde ik die. Maar ja.....
Nou, Wytchfinder heeft toegezegd vandaag ook eens een poging te doen en misschien zijn d'r nog wel meer gegadigden (Cynic?). Dan kun je bijvoorbeeld d'r voor kiezen om bepaalde riffjes te combineren, mindere riffjes weg te laten en daar weer een nieuwe drumtrack (NASDAQ?) op bedenken.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:40 schreef Deansensitized het volgende:
Klinkt er goed man, hoe gaan we verder?
Dude, tenzij ik de loterij win heeft het voorlopig niet veel zin.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:33 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Oja, is waar ook![]()
Ze doen zo nu en dan wel custom runs, maar voor lefties weet ik het zo niet. Kan de boel wat voor je in de gaten houden![]()
Witchfynder! Witchfynder! Eerst de i, dan de y!quote:Op donderdag 6 september 2007 10:33 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Nou, Wytchfinder heeft toegezegd vandaag ook eens een poging te doen en misschien zijn d'r nog wel meer gegadigden (Cynic?). Dan kun je bijvoorbeeld d'r voor kiezen om bepaalde riffjes te combineren, mindere riffjes weg te laten en daar weer een nieuwe drumtrack (NASDAQ?) op bedenken.
Net zolang tot de structuur vaststaat. Vanaf daar kan d'r een baslijntje, sololijntje, zanglijntje, toetsen whatever op.
Mijn nederige excusesquote:Op donderdag 6 september 2007 10:50 schreef Witchfynder het volgende:
Witchfynder! Witchfynder! Eerst de i, dan de y!.
Cool! Doen. Anders maak je twee files, 1 nieuwe drumtrack en 1 met een baslijntje d'r bij.quote:[b]Op donderdag 6 september 2007 10:50
Ik zal vanmiddag kijken of ik een drumtrack kan programmeren, maar laat het riffen aan jullie over. Ben benieuwd wat jullie er overheen jassen dan.
Denk dat idd we eerst een gitaarritmetrack kunnen maken en daarna een baslijntje eronder en een leadgitaarding er overheen (of meerdere natuurlijk!).
Ik zou best wel willen als ik het geld zou hebben, geile gitaren (zoals ze er uit zien)quote:Op donderdag 6 september 2007 00:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, iedereen speelt op een Bo~El wilde je zeggen..
Mij ookquote:Op donderdag 6 september 2007 11:02 schreef Witchfynder het volgende:
Daarom wil ik alleen een drumtrack maken. Het lijkt me cool hoe aan de ene kant bijv. Ares en Dean het oppakken en aan de andere kant Dribbel en Brian. Beetje die mix er in houden..
Wie doet dat dan ook?quote:Op donderdag 6 september 2007 10:40 schreef Cynic het volgende:
Ik wil best meedoen, maar heb op het moment geen opnamemogelijkheden. Mijn externe geluidskaart heb ik namelijk uitgeleend![]()
Als ik de tijd ervoor kan vindenquote:Op donderdag 6 september 2007 11:02 schreef Witchfynder het volgende:
Daarom wil ik alleen een drumtrack maken. Het lijkt me cool hoe aan de ene kant bijv. Ares en Dean het oppakken en aan de andere kant Dribbel en Brian. Beetje die mix er in houden..
Dan sla je GTST en ONM maar een keertje overquote:Op donderdag 6 september 2007 11:20 schreef Aresdreams het volgende:
Als ik de tijd ervoor kan vinden
Als ik mijn vriendin moet geloven, is dat heel erg leukquote:Op donderdag 6 september 2007 11:32 schreef Aresdreams het volgende:
GTST? ONM? wasda?
Dus jij bent die vent die elke dag met mijn vriendin naar de Ikea gaat!quote:Op donderdag 6 september 2007 11:38 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, als je je vriendin zou moeten geloven is het ook leuk om elke dag naar de Ikea [afbeelding]
Punt 1 lijkt mij ook wel het makkelijkst denk ik. Dat ik bv een stuk 'metaldrummerij' op 170 bestel en daar lekker wat overheen rag. Tenminste denk dat jij dat zo bedoeld?quote:Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
We kunnen ook de drums ook gewoon in GM schrijven. Dan kan iedereen kijken wat hij voor beats wil, en kunnen de overgangen op een nette manier bedacht worden.
Er zijn 2 manieren die bij mij opkomen:
1) Stel, iedereen bedenkt een paar riffjes (of een 'gedeelte' als je het zo wil noemen), en dat ziet er dan zo uit
bla bla bla...
Cool, nou ja we hebben geen geplande release datum, dus dat zit wel goedquote:Op donderdag 6 september 2007 12:29 schreef Deansensitized het volgende:
Word vanavond niet [band practice] en vanmiddag afschuwelijk laat thuis uit school en nog een klant tussengekomen [afstel/intoneer klusje], maar denk wel dat het morgen even lukt![]()
Maar misschien past jouw riff wel veel beter in het totaal beeld, ligt er maar net aan wat de rest (en jij) d'r bij bedenkt.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:29 schreef Deansensitized het volgende:
Maar jou riff is veul beter dan de mijne man [afbeelding]
Waar de riffs mee/in opgenomen worden is nog niet zo belangrijk. Dit was puur even een opsomming van de ontwikkelsoftware ivm het maken van drumtracks en het uitwisselen daarvan.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:29 schreef Deansensitized het volgende:
Edit: Zo te zien ook even Abbleton live installeren, nu opgenomen met Audacity.
Of bedoel je dat er niet mee?
Ja dat is nog beter dan idd, ben je niet afhankelijk van iemand z'n voorkeur van werken.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En oh ja, GM is General Midi, dus als je in bijv Guitar Pro een drumtrack maakt gebruik je "36" voor de kick en "38" voor de snare, 44-46 voor de hats enzo.
Hier een voorbeeld... kan je knippen en plakken (als je Guitarpro hebt)
http://www.divshare.com/download/1871113-146
Zal ik thuis eens even gaan uitcheckenquote:Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hier een voorbeeld... kan je knippen en plakken (als je Guitarpro hebt)
http://www.divshare.com/download/1871113-146
Klopt mee eens.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nog iets, het wordt natuurlijk veel interessanter met leads. Dat hoeft natuurlijk niet virtuoos geshred te zijn, maar een melodie over je riffs is al cool. anders wordt het denk ik een saaie opeensomming van riffs.
Hmm, ik zelf gebruik geen fruity loops, maar de meeste dingen die EZ in de drummap gebruikt komen overeen met GM. Als je dan de "export midi" functie zoekt kan je hem opslaan als midi. Dat klinkt dan als een bizarre piano, maar dat kan je gewoon importeren in Guitar Pro (via file>import>midi). Moet je wel zorgen dat je het op een drumtrack imprteert, anders krijg je alsnog bizarre pianogeluidenquote:Op donderdag 6 september 2007 12:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik gebruik nu zelf FruityLoops om de VST (EZDrummer in dit geval) te sequensen. Moet ik even uitzoeken hoe je dat exporteert met de juiste mapping (36=kick, 38=snare etc).
Anders iemand even een tutorialtje maken die dit goed in de vingers heeft?
Het gaat ook alleen als intro gebruikt worden voor optredensquote:Op donderdag 6 september 2007 13:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
Doet me een beetje aan die jaren 80 synthesizer cd's denken. Zou het zelf niet zo gauw gebruiken (ben er ook niet zo in thuis). Ik hou meer van de "60's" orgeltjes in muziek zoals:
Murder City Devils - Idle Hands lekker minimalistisch
Ha je dan nog wel een ander geluid gebruiken voor die piano? Dit is wel heel midi-typmachine achtig namelijkquote:Op donderdag 6 september 2007 13:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Het gaat ook alleen als intro gebruikt worden voor optredens
maar het is iets minder synth achtig dan je zou verwachten, ik gebruik veel van die piano stukjes, vind het gewoon gaaf, beetje richting klassiek piano gebruik (vind ik dan)/
Dat komt de strakheid namelijk vaak nogal ten goedequote:Op donderdag 6 september 2007 14:33 schreef Aresdreams het volgende:
nee, ik speel mee met een midi file op me mp3 speler
met klik track gaat het helemaal de mist in op het moment...
wieso?
Linkerhand of rechterhand? Links neem ik aan? Zachter drukken men. Als je te hard drukt krijg je overal in je bovenlijf extra spierspanning dus het sloopt je techniek.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:24 schreef Aresdreams het volgende:
krijg het momenteel niet strakker, na 1 keer spelen staat mijn hand al ongeveer op slot, doet best veel zeer... vaag maar waar, helaas
tja... als ik er niet door in de war zou raken waarschijnlijk welquote:Op donderdag 6 september 2007 14:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat komt de strakheid namelijk vaak nogal ten goede![]()
Om de creativiteit qua riffjes niet te begrenzen, wat mij betreft niet. Zie NASDAQ's post over "aanpak 1" en "aanpak 2". Dan gaan we dus voor aanpak 1.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:43 schreef Pwny het volgende:
Kunnen we niet beter gewoon een vaste snelheid vaststellen
Ik ben het er wel mee eens.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Okee, mijn voorstel is dat we het dan zo aanpakken
1) kijken wie er meedoet
2) toonsoort 'afspreken' (mijn voorkeur gaat uit naar A mineur, wat dus dezelfde akkoorden van C majeur zijn)
3) volgorde afspreken
4) opname-shit afspreken (hoeveel tracks etc)
5) ????
6) de FP halen en beroemd worden
Het is geen wedstrijd, iedereen mag meedoen. Mochten er gedeeltes zonder 'leadpartij' komen die het nummer te saai maken kan er iemand anders over spelen als de inzender dat graag wil. Als er genoeg animo is voor manier 1 is er dus vormvrijheid... dwz dat je mag spelen wat je wil. Het enige waar je voor moet zorgen is de aansluiting, jouw stuk moet op het vorige stuk aansluiten op een manier die geen oorbloedingen veroorzaakt
zoiets?
edit: Als je je eigen stuk pas echt afrondt nadat je het stuk van degene voor je hebt gehoord kan je natuurlijk zelf nog kijken of je in dat tempo blijft of nniet. Dan wordt het misschien iets langzamer of sneller.
Iedereen is wel goed ergens in en als bassist kan ik zeggen: ik heb liever een gitarist die goed kan riffen en niet lead speelt dan andersom, want heb ooit in een band gezeten met een gitarist die alleen lead kon spelen, maar als hij slag speelde was het net een zwabber.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:24 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens.
Ben alleen zelf totaal niet goed in leads/solo's, maar voor een stevige rythm ben ik wel te porren [afbeelding]
lijkt me duidelijkquote:Op donderdag 6 september 2007 18:20 schreef ibaneX het volgende:
bijna dimaziaro (ofzo) pickups gekocht maar toen dacht ik dat ik voor de 60 eu wel beter een fiets met slot kon kopen
Keuzes
Dude, misschien heb ik een erg rare speelstijl, maar als jij in 172 bpm speelt en ik speel met jouw track mee, dan speel ik ook 172 bpm.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als Witch en ik bijvoorbeeld in E gaan thrashen is het een beetje overbodig om het één op 172 en het ander op 184 bpm te doen. Het voordeel is dat iedereen kan doen wat ie wil, het nadeel is dat het misschien chaotisch wordt vanwege de tempo- en stijlwissleingen.
Je kunt het vast beter dan ik.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:32 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand een idee wat een Dimarzio [nu we het er toch over hebben] SuperDistortion op kan leveren?
Is ook waar Witchfynder. Alleen maar leads en solo's is ook niet chill. Kan het wel een klein beetje, maar is nog niet om over naar huis te schrijven zeg maar [afbeelding]
ik heb een microfoon..quote:Op donderdag 6 september 2007 21:15 schreef Cynic het volgende:
gaat er ook nog iemand zingen dan?
Ik zie het anders wel als een ja.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik heb een microfoon..![]()
en software zooi om te laten lijken alsof ik kan zingen
maar das geen ja.![]()
Top jij doet het!quote:Op donderdag 6 september 2007 21:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik heb een microfoon..![]()
en software zooi om te laten lijken alsof ik kan zingen
Danny waarschijnlijkquote:Op donderdag 6 september 2007 21:52 schreef punkjunk het volgende:
ik heb geen mic en ook geen camera
trouwens, ik vind dat fok echt te gaar wordt met al die kanker banners van het laagste soort. wat een gelul zeg, welke hoer heb dat nou weer verzonnen.
Banners? Welke banners?quote:Op donderdag 6 september 2007 21:52 schreef punkjunk het volgende:
ik heb geen mic en ook geen camera
trouwens, ik vind dat fok echt te gaar wordt met al die kanker banners van het laagste soort. wat een gelul zeg, welke hoer heb dat nou weer verzonnen.
quote:
Daar geloof ik niks van!quote:Op donderdag 6 september 2007 21:54 schreef punkjunk het volgende:
Als het nog lang zo blijft ga ik in ieder geval van Fok af.
Nergens is er een tab voor te vinden. Volgens mij ben ik zelfs de eerste die een volledige text heeft weten te maken van dit nummerquote:Loney, Dear - The City, The Airport
F#
The city, things been turning out better since I broke with it
B
The city, I don't want another situation breaking me
F#
This living, I don't want another life that's killing me
B
This living, I don't want my elbows making way for me
F#
The city, I don't want another life that's killing me
B
The city, I don't want another life that's killing me
F#
From now on, I will never kick down, but always up
B
The anxiety, I will never take orders to be ticked again.
E A
City come down, let the dagger you're pointing at me
People come down, make a chance now change your way
To something that matters, something that's keeping you up
Now go boy go boy go boy boy boy!
Go boy go boy go boy boy boy!
Ja helaasquote:Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef Pwny het volgende:
[..]
En ach punkjunk voor jou weer 100 andere mensen dus daar maakt hij zich niet druk over
Bij twijfel over een bepaald accoord: meer gain.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Heeft iemand nog toevallig zin om mij te helpen om een liedje te tabben? Ik zoek de akkoorden voor dit liedje: http://www.youtube.com/watch?v=1RVl7TDz0hc en tot nu toe heb ik dit weten te tabben. Ik zit nu alleen eventjes vast, ik twijfel over een A of G# en wat er daarna komt...
[..]
Nergens is er een tab voor te vinden. Volgens mij ben ik zelfs de eerste die een volledige text heeft weten te maken van dit nummer.
Hmmmmmm, ik bedenk me opeens dat E, A, D, G wel goed klinkt (alles barre) maar toch twijfel ik nog.... Alle hulp is zeer geapprecieerd.
..... akoestischquote:Op donderdag 6 september 2007 22:32 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Bij twijfel over een bepaald accoord: meer gain.
Laat de bassist het akkoord maar bepalen.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:32 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Bij twijfel over een bepaald accoord: meer gain.
bah bij 't kampvuur ga je niet met een elektrische spelenquote:
*pakt zijn bas en speelt Ebm(add9) met zijn distortionpedal aan*quote:Op donderdag 6 september 2007 22:44 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Laat de bassist het akkoord maar bepalen.![]()
DISTORTION OP EEN BAS IS STOM EN MOET JE NOOIT DOEN IN EEN BANDquote:Op donderdag 6 september 2007 22:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*pakt zijn bas en speelt Ebm(add9) met zijn distortionpedal aan*.
Distortion op de drums is wél een goed idee.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
DISTORTION OP EEN BAS IS STOM EN MOET JE NOOIT DOEN IN EEN BAND
als je dat maar ff weet. ok?![]()
ook niet hoor.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:50 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Distortion op de drums is wél een goed idee.
Steeds dichter bij het nirvana van de metalliefhebber, een grote bende met ruis.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:51 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ook niet hoor.
waar is dat nou weer goed voor.
quote:Op donderdag 6 september 2007 22:54 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Steeds dichter bij het nirvana van de metalliefhebber, een grote bende met ruis.
Ik zou het tegen Tom Angelripper zeggen als ik jou was.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Electrisch is alleen leuk in een groepje, als je vaak alleen speelt is akoestisch veel fijner.quote:
En leuk voor 'intieme momenten'.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:02 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Electrisch is alleen leuk in een groepje, als je vaak alleen speelt is akoestisch veel fijner.
Onzin.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:02 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Electrisch is alleen leuk in een groepje, als je vaak alleen speelt is akoestisch veel fijner.
die fender versterker lijkt me prima maar ik zou geen stagg als gitaar nemen, misschien kan je een goedkope epiphone / squier of ibanez proberen.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:55 schreef Ja.dus. het volgende:
Iemand advies over een setje voor beginners?
Kwil niet meteen teveel uitgeven, dus dacht aan ong. 300 euro bij elkaar. Om te kijken of ik het wel zo leuk vind als dat het lijkt, zodat ik dadelijk niet teveel geld kwijt ben als ik het niks vind.
Ik zat zelf te denken aan zoiets:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=STAGGL320CS&a=&treeID=
+
http://www.feedback.nl/?id=55&b=231560949&a=46&treeID=2_2_2
Iemand andere suggesties?
Als je graag een LP wil, kan je ook mijn Epiphone overnemen. Iets beter van kwaliteit dan die Stagg, en mag je voor datzelfde bedrag wel hebben.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:55 schreef Ja.dus. het volgende:
Iemand advies over een setje voor beginners?
Kwil niet meteen teveel uitgeven, dus dacht aan ong. 300 euro bij elkaar. Om te kijken of ik het wel zo leuk vind als dat het lijkt, zodat ik dadelijk niet teveel geld kwijt ben als ik het niks vind.
Ik zat zelf te denken aan zoiets:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=STAGGL320CS&a=&treeID=
+
http://www.feedback.nl/?id=55&b=231560949&a=46&treeID=2_2_2
Iemand andere suggesties?
Die zag ik hangen in roosendaal, met een humbuckertje bij de brug, zag er wel stoer uit, voor fender loversquote:Op vrijdag 7 september 2007 00:26 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
en als je wilt opvallen dan neem je natuurlijk deze:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=0335005570&a=&treeID=
quote:Op donderdag 6 september 2007 22:49 schreef imported_sphinx het volgende:
Hoor ik daar toch zomaar clean op een Dean in het eerste nummerquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:08 schreef Deansensitized het volgende:
En er staan een paar oefenhokopnames online!
Verwacht geen studiokwaliteit, maar het is toch iets
Check: www.myspace.com/kramtried
Haha jaquote:Op vrijdag 7 september 2007 10:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hoor ik daar toch zomaar clean op een Dean in het eerste nummer!!!
Keep up the good work!
Het is al goed hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 10:55 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Haha jaIk ondersteun dat 'lead gepingel' van de de zanger met een paar cleane powerchords.
Amper te horen, maar hij is er wel inderdaad![]()
Wou zeggen dat het bij dit nummer blijft, maar bedenk me net dat ik ook clean op een Dean speel in She Hates Me [afbeelding]
Duur, duur... wat is duur?quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:03 schreef Aresdreams het volgende:
Wat veel erger is dat ik droomde een dean te kopen, die 7-snarig was... en veel te duur
Zit daar maar niet over inquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:07 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het is al goed hoor
..maar kijk uit dat je Dean geen minderwaardigheidscomplex krijgt![]()
Onze bassiste speelt regelmatig met overdrive aan en dat klinkt op bepaalde momenten wel erg ok!quote:Op donderdag 6 september 2007 22:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
quote:Van:
¤ 7500,-
Voor:
¤ 7500,-
quote:
Ik had er iig een som van 80000 euro voor nodig om het te kunnen betalen, maar hoe veel die dan precies koste weet ik niet meer hahaquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:07 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Duur, duur... wat is duur?
Kijk... hier wil ik wel voor sparen... duurt wel een jaartje of 10, maar dan heb je een acceptabele gitaar![]()
Denk sowieso niet dat het de gemiddelde vrouw boeit of je op een PRS van 7500 speelt of een SE Tremonti van 600,-...quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:31 schreef Cynic het volgende:
Ik denk in ieder geval niet dat je met een gitaar van ¤7500 2,5 keer zoveel vrouwen aantrekt als met een gitaarvan ¤3000![]()
...als je van minderjarig houdtquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:58 schreef Pwny het volgende:
je moet er 1 met konijntjes op je fretboard nemen ofzo dáár trek je vrouwen mee aan
AAAHHHHHHH EEN KNIJNTJE!!!!! LIEF!!! AAIEN!!!
quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:58 schreef Pwny het volgende:
je moet er 1 met konijntjes op je fretboard nemen ofzo dáár trek je vrouwen mee aan
AAAHHHHHHH EEN KNIJNTJE!!!!! LIEF!!! AAIEN!!!
Moet je ook mee oppassenquote:
Dat soort grapjes maak ik niet meer, ben dan altijd gelijk aan de beurt (heb m'n naam niet echt mee wat dat betreft).quote:
Ik heet Martijn, hoe heet ben jij??quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Dat soort grapjes maak ik niet meer, ben dan altijd gelijk aan de beurt (heb m'n naam niet echt mee wat dat betreft).
NASDAQ: Nou wou het nog een beetje vlotten gisteren met die drumtrack?
Zoiets ja, typ m'n voornaam maar eens in in google (bastards).quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:04 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik heet Martijn, hoe heet ben jij?? [afbeelding]
OMGquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:06 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Zoiets ja, typ m'n voornaam maar eens in in google (bastards).
Zeker gruwelijk! Heb je skills, ga je een telecaster bouwen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
Puur booster? Kosten?
Ik gebruik (gedoseerd) nu als booster een boss bass overdrive over m'n KMD top, klinkt ook erg lekker zonder gelijk te verzuipen in het totaal geluid
Iets anders. Deze thread wou ik graag even delen. Kerel bouwt z'n eigen telecaster van begin tot het eind. Gruwelijk!
Deanquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:46 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben net bij Feedback geweest om een pedaaltje te testen en een speakerkabel te kopen. Dit pedaaltje ben ik gaan testen met een Dean Edge 4 op een Hartke 3500 amp (die heb ik thuis ook) en dat heerschte zwaar! Perfecte basgeluid!
Toen ben ik voor de lol een Fender Jazzbass van 2,5 x de prijs gaan proberen. Het stuk hout klonk als een zacht pakje boter wat door veengrond werd getrokken in slowmotion door een zachtgekookte kip. Gatverdamme! Daarnaast voelde dit stuk verloren woud aan als een vorm van tuiniersgereedschap.
De Dean daarentegen klonk vol leven, sprankelend, hard, heerschend. Als je James J. Braddock in basvorm zou kunnen hebben, zou dit hem zijn. Plus, een lekker licht, snel halsje. Ik begon pardoes een bassolo van Cliff Burtonoïde proporties te spelen! Heeeersch!!!!.
Oh ja, dit beestje heb ik gekocht:
[afbeelding]
Waarom zouden alleen gitaristen een soloboost mogen?.
En zowaar kreeg ik mijn speakerkabel er gratis bij! Gratis! Bij Feedback!.
maar... nu weet ik het nog niet wat ik er mee aan moetquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:56 schreef Witchfynder het volgende:
Holy moly. Volgens mij ben jij echt gerelateerd aan onze Patrick..
Beetje freejazz hoor ik er in, Ares..
Stoer, eens een keer uitchecken.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:58 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeker gruwelijk! Heb je skills, ga je een telecaster bouwen..
Dat ding kost verbazingwekkend slechs 39,95 en is gebouwd alsof je er makkelijk een Fender op stuk kunt slaan.
Puur booster is het idd. Ik heb het op achterlijke volumes getest (beneden viel er een gitaar om meen ik) en geen oversturing, ruis of wat. Wat jij wil dat de amp gaat doen, dat doet de LP1.
Oh en itt mijn eerdere bericht (topic of 2 geleden) heeft hij wél een 9V aansluiting..
Niet. Tegenwoordig is alles draadloos, als je hem tussen je versterker en gitaar zet, zou hij in principe moeten werken.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:22 schreef matjuhhh007 het volgende:
hee,,
ik heb probleempje namelijk:
ik heb gister effecten gekocht (zat geen boekje ofzo bij)
maar hoe sluit ik zo'n ding aan?
Uh...aan de ene kant doe je je gitaar en de andere kant je amp?quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:22 schreef matjuhhh007 het volgende:
hee,,
Oeh dat klinkt ook goedquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zie in het boekje dat er ook een versie is met twee buizen er in.
Input is voor de kabel die uit je gitaar komt, output is voor de kabel die naar je versterker loopt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:22 schreef matjuhhh007 het volgende:
hee,,
Vetquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
Puur booster? Kosten?
Ik gebruik (gedoseerd) nu als booster een boss bass overdrive over m'n KMD top, klinkt ook erg lekker zonder gelijk te verzuipen in het totaal geluid
Iets anders. Deze thread wou ik graag even delen. Kerel bouwt z'n eigen telecaster van begin tot het eind. Gruwelijk!
Die vogeltjes zijn genius, bij de hoogste series krijg je zo'n klein boekje mee met info over de vogeltjes die op de nek staanquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Denk sowieso niet dat het de gemiddelde vrouw boeit of je op een PRS van 7500 speelt of een SE Tremonti van 600,-...
Het enige waar ze op zal letten is de kleur![]()
Maar ik blijf het een mooie gitaar vinden met die vogeltjes in het fretboard
als jij een cd opneemt zonder distortion op drums en bas te doen, komen die nooit goed naar voren in een mix!quote:Op donderdag 6 september 2007 22:51 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ook niet hoor.
waar is dat nou weer goed voor.
Duidelijkquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:24 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=oK2LSITGQ6Q
quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
als jij een cd opneemt zonder distortion op drums en bas te doen, komen die nooit goed naar voren in een mix!
Kijk maar eens naar Mix it like a record, of probeer het zelf! Als je een randje distortion op je baspartij zet kun je met hetzelfde volume de bas stukken gedfinieerder door een mix laten komen. Distortion voegt namelijk harmonische tonen toe waardoor het frequentiespectrum van het instrument wat breder wordt.quote:
Naar mijn weten wordt er altijd compressie gebruikt, dus zo gek is dat niet. Je moet het alleen niet te gek maken want dat gaat ten kostte van je dynamiekquote:Op zaterdag 8 september 2007 11:39 schreef Witchfynder het volgende:
Hmm, ik zal dit voorleggen aan twee bandleden van mij die geluidstechnici zijn. Ik heb het namelijk niet gemerkt dat dit op onze demo gedaan is.
Wel dat er compressie gebruikt is. Veel mensen verfoeien dat, maar dat snap ik niet. Met compressie spelen zie ik dan weer als extra kruit in je bom doen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |