Die discussie gaan we hier niet voerenquote:Op zaterdag 8 september 2007 11:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Worden dit soort trauma's niet deels aangepraat door de maatschappij? Sommige mensen gaan er namelijk helemaal aan onderdoor en anderen hebben er nauwelijks last van. Het is dus echt geen feit dat vroeger misbruik tot latere ernstige problemen lijdt.
Dat jij het niet ziet, wil niet zeggen dat het er ook niet is.quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Worden dit soort trauma's niet deels aangepraat door de maatschappij? Sommige mensen gaan er namelijk helemaal aan onderdoor en anderen hebben er nauwelijks last van. Het is dus echt geen feit dat vroeger misbruik tot latere ernstige problemen lijdt.
Dat is een misverstand. Hoewel een psychiater een arts is, zijn de meeste ook therapeut. En sommige zelfs verrekte goed.quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, geen goed advies. Een psychiater is voor de medische kant, niet voor de traumatische kant, daar heb je psychotherapeuten voor.
V.
Nee, dat is ook zeker niet bedoeling, en ik weet wat jij bedoelt. Inderdaad is er een groep mensen die kokketeert met hun ik-ben-zo-zielig verleden, maar dat is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is waar, als het maar niet blijft hangen in een verzameling kijk-ons-eens-allemaal-misbruikt-zijn-sfeertje. Niet dat dat zo ís, maar ik ken verhalen...
V.
Precies, niets mis met een psychiater. Medicatie kan immers ook een belangrijke rol vervullen in de behandeling.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:39 schreef Inekris het volgende:
[..]
Dat is een misverstand. Hoewel een psychiater een arts is, zijn de meeste ook therapeut. En sommige zelfs verrekte goed.
Wat een onzin zeg...quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Hulpverleners zijn geen probleemoplosser. Je moet zelf je probleem oplossen, maar hulpverleners proberen je een zo goed mogelijke handreiking te geven daarbij..quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:59 schreef Spacehamster het volgende:
Er is een hele goede reden dat hulpverleners (probleemoplossers) geen relatie mogen aangaan met hun clienten.
Dus je moet kiezen of je bent haar vriendje of je bent haar hulpverlener. Als beide tegelijk probeerd te zijn zul je in beide falen.
Hmm. Denk dat je gelijk hebt uiteindelijk. Zit toch wat psychischer dan levensbeschouwelijk, idd.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:55 schreef Crystal_Mind het volgende:
[..]
En misschien ook wel "Wie ben ik?" maar ik denk dat iedereen bezig is met antwoord zoeken op die vraag...
Waarom eigenlijk niet? Iedereen heeft hier en daar wel een trauma opgelopen in zijn leven dat krijg je er gratis bij.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die discussie gaan we hier niet voeren.
Dat kan dan dus in een ander topic dan dit, waarin TS om hulp vraagt, niet om een analyse of het probleem wel reëel is of aangepraat.quote:Op zondag 9 september 2007 04:51 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Iedereen heeft hier en daar wel een trauma opgelopen in zijn leven dat krijg je er gratis bij.
Precies.quote:Op zondag 9 september 2007 10:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat kan dan dus in een ander topic dan dit, waarin TS om hulp vraagt, niet om een analyse of het probleem wel reëel is of aangepraat.
V.
Nee, duh.... Maar het is het soort mensen dat het dichst in de buurt komt van probleemoplossers.quote:Op zondag 9 september 2007 03:49 schreef Crystal_Mind het volgende:
Hulpverleners zijn geen probleemoplosser. Je moet zelf je probleem oplossen, maar hulpverleners proberen je een zo goed mogelijke handreiking te geven daarbij..
Euhm, kuch.. als psychiater in opleiding kan ik je vertellen dat de meeste psychiaters ook psychotherapeuten zijn. We krijgen in onze opleiding veel psychotherapie om de meeste stoornissen te behandelen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, geen goed advies. Een psychiater is voor de medische kant, niet voor de traumatische kant, daar heb je psychotherapeuten voor.
V.
Heb ik weer wat geleerdquote:Op zondag 30 september 2007 23:07 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Euhm, kuch.. als psychiater in opleiding kan ik je vertellen dat de meeste psychiaters ook psychotherapeuten zijn. We krijgen in onze opleiding veel psychotherapie om de meeste stoornissen te behandelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |