abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52984594
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:54 schreef AdBlocker het volgende:
Ik heb het dus niet over een groot koophuis met 5 slaapkamer, maar over simpel tussenwoning met 3 a 4 slaapkamers. En sommigen kwamen niet tijdig in aanmerking voor een huurhuis... dus... teveel verschillende argumenten van zulke ouders om ze over 1 kam te scheren.
Als ze al die dingen niet hebben moeten ze simpelweg niet aan kinderen beginnen. Als ze ondanks het niet hebben van die zaken er toch aan beginnen en daarom maar de kinderen bij de opvang dumpen, dan zijn ze slechte ouders. En als je toevallig na het maken van kinderen in zo'n situatie terecht komt, dan zorg je dat je daar weer uit komt. Als je er echt uit wilt komen dan lukt dat ook wel. Je moet er echter wel wat voor over hebben, en dat kan betekenen dat je van alles voor jezelf opgeven. Maar als je perse kinderen wilt dan moet je dat er ook maar voor over hebben. Dat je persoonlijke situatie er slechter door wordt als je die van de kinderen gelijk wilt houden, dan is dat een rechtstreeks gevolg van het nemen van die kinderen. Eigen schuld.
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:54 schreef AdBlocker het volgende:
En misschien vinden de kinderen het ook erg leuk om even bij opvang te zitten tussen de leeftijdgenootjes. (dat was hier in deze topic ook al eerder geopperd door een ander)
Dat heeft geen invloed op de mate waarin de ouders goede of slechte ouders zijn. Het is prima mogelijk dat goede ouders kinderen een slechte jeugd bezorgen, en omgekeerd net zo goed. Dat kinderen later zeggen 'ik heb een goede, leuke jeugd gehad' zegt niet dat ze dus goede ouders hebben gehad. Er zit ook een enorm verschil tussen ouders die kinderen naar de opvang brengen zodat ze onder andere kinderen zijn en ouders die hun kinderen er heen brengen omdat ze moeten werken. Die laatste, die het wegens werkverplichtingen doen, zijn per definitie slechte ouders, ongeacht of de kinderen het wel of niet leuk vinden.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_52984698
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:28 schreef 700MB het volgende:
Als ze al die dingen niet hebben moeten ze simpelweg niet aan kinderen beginnen. Als ze ondanks het niet hebben van die zaken er toch aan beginnen en daarom maar de kinderen bij de opvang dumpen, dan zijn ze slechte ouders.
Enig besef wat een beetje ruime woning kost? Direct 175.000¤ zonder kosten, dus je zit rap tegen de 185.000¤ voor je dat hebt. Kost je op afbetaling over dertig jaar 1000¤ per maand, zoiets hoest je NIET op als je maar met 1 persoon gaat gaan werken (of het moet iemand zijn die echt al serieus goed verdiend, maar met het standaardloon haal je dat niet)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52984782
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:32 schreef Athmozz het volgende:
Enig besef wat een beetje ruime woning kost?
Dan neem je maar een niet zo ruime woning.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 16:36:23 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52984857
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:34 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wat jij dus eigenlijk zegt:
Een kind is beter af op een flatje drie hoog achter, met een moeder die de hele dag thuis is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52984888
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:34 schreef 700MB het volgende:

[..]

en ook geen kinderen dus? Je zegt in die post zelf dat je niet aan kinderen moet beginnen als ze geen woning kunnen kopen waar er genoeg slaapkamers zijn voor de kinderen, en geen flatje meer. Welnu, dan zit je aan die prijs, zelfs al is het géén ruime woning. Een ruim rijhuis gaat nl naar de 200k en hoger.

Mijn moeder is altijd thuis geweest voor mij op te voeden, wel ik moet zeggen dat ik amper thuis geweest ben om opgevoed te worden, en dat gaat ook goed. Ik bleef zelf in de voorschoolse opvang in het lager omdat ik daar een vriendinnetje had (hoe schattig toch, aan die leeftijd je eerste "lief" ), en bleef vaak ook in de naschoolse opvang, terwijl mijn moeder zelfs thuis was.
In de vakanties ging ik altijd op kamp/reis... ik zou het zelfs amper gemerkt hebben moest mijn moeder gewerkt hebben, laat staan dat ik er hinder van zou gehad hebben. Jij gaat ervan uit dat een kind niet gelukkig is in de opvang, wel ik had de keuze en ik koos voor de opvang omdat daar leeftijdsgenootjes waren, iets wat ik thuis niet heb. Ik had al een of ander spul om op tv pacman en tetris ed te spelen (toen waren die dingen gewoon zo geavanceerd nog niet), daar heb ik ook nooit echt veel mee gespeeld. Wat zou jij dan in de plaats van mijn moeder gezegd hebben? Neen, je moet thuis blijven want anders ben ik een slechte ouder? Ik was best gelukkig met de manier waarop ik opgevoed werd, hoewel ik nooit echt meer contact gehad heb met mijn ouders dan een ander kind waarvan de moeder niet thuis was.
  donderdag 6 september 2007 @ 16:42:04 #206
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52984999
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Een kind is beter af op een flatje drie hoog achter, met een moeder die de hele dag thuis is...
Nee..
Je kan ook een huurhuis nemen ipv een koophuis. En jij stelt wel meteeen het extreme.

Daarnaast kan je ook zelf je huis bouwen. Doet mijn pa momenteel ook.
Kosten incl grond en oude huis die op die grond staat 180k. Maar bij verkoop 500k.

Mijn ouders waren ook 1 verdieners. En toch kan mn vader dit kopen. Ik heb ook het gevoel dat veel mensen tegenwoordig niet zuinig genoeg zijn, en emteen het nieuwste van het nieuwste willen hebben.
Mijn ouders hebben eerst 4jaar in een huurwoning gewoond. Hier hebben ze 3 kinderen gekregen. Hierna een woning gekocht voor 120000 gulden, maar ook met een veel lager loon dan tegenwoordig. Wel een hypotheek dus.
Mijn moeder was gewoon thuis voor ons. En als wij naar school waren ging zij andere dingen doen.

Dit huis is 6 jaar geleden verkocht voor meer dan het dubbele van de aankoopsprijs.
Toen kochten we dit huis, en mn vader bouwt nu zelf een huis, heeft een hypotheek en kan alles goed betalen.

Het is dus zeker weten mogelijk! Ook tegenwoordig.
pi_52985073
quote:
Wat ik zeg is dat dat in ieder geval een betere ouder is dan de 'ouders' die hun kind in de opvang dumpen.
pi_52985101
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:37 schreef Athmozz het volgende:
en ook geen kinderen dus?
Inderdaad.
pi_52985109
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:42 schreef LegerNeger het volgende:

Euh, niet iedereen kan zelf een huis bouwen hoor. Als je het niet kan blijf je daar gewoon af en laat je het een ander doen; als je fouten maakt (fundering verkeerd graven & verzakking bij de buren) is dat al genoeg om 100.000den euro's te mogen uitkeren aan schadevergoeding en ben je nog verder van huis.

Bij ons thuis hebben we ook nooit problemen gehad om rond te komen ondanks dat mijn pa alleen werkte en kregen wij ook gewoon wat we vroegen, maar daarvoor is mijn vader zijn inkomen (hoewel hij niet slecht verdient) zéker niet groot genoeg hoor, wij konden dat enkel omdat mijn moeder het huis cadeau gekregen heeft van haar ouders.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 16:49:52 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52985179
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:42 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Nee..
Je kan ook een huurhuis nemen ipv een koophuis. En jij stelt wel meteeen het extreme.

Kosten incl grond en oude huis die op die grond staat 180k. Maar bij verkoop 500k.

Mijn ouders waren ook 1 verdieners. En toch kan mn vader dit kopen. Ik heb ook het gevoel dat veel mensen tegenwoordig niet zuinig genoeg zijn, en emteen het nieuwste van het nieuwste willen hebben.
Mijn ouders hebben eerst 4jaar in een huurwoning gewoond. Hier hebben ze 3 kinderen gekregen. Hierna een woning gekocht voor 120000 gulden, maar ook met een veel lager loon dan tegenwoordig. Wel een hypotheek dus.
Mijn moeder was gewoon thuis voor ons. En als wij naar school waren ging zij andere dingen doen.

Dit huis is 6 jaar geleden verkocht voor meer dan het dubbele van de aankoopsprijs.
Toen kochten we dit huis, en mn vader bouwt nu zelf een huis, heeft een hypotheek en kan alles goed betalen.

Het is dus zeker weten mogelijk! Ook tegenwoordig.
Lees nu je eigen posts nog eens terug... Over extremen stellen gesproken. Je beweert een paar posts terug dat een kind per definitie beter af is met een stel ouders dat altijd thuis is, ongeacht of ze aandacht aan het kind besteden. Dan met een stel ouders dat ervoor kiest om een kind enkele dagdelen per week naar een kinderdagverblijf te laten gaan en daarnaast wel alle tijd en aandacht aan het kind besteed... Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij echt niet in...

Als ik bij ons even over het kerkhof heenkijk (zoek maar eens op wittevrouwenveld), dan zie ik voornamelijk maar gezinnen waarvan moeder niet werkt en de hele dag thuis is. Maar om heel eerlijk te zijn, ben ik zo arrogant te denken dat mijn dochter beter opgevoed wordt. Door mijzelf, door haar papa, oma en de begeleiding op het kinderdagverblijf.
pi_52986240
Hoe mijn ouders het hebben gedaan: allebei werken, achterin de twintig kinderen. Moeder neemt ontslag, 2 kinderen opvoeden en is toen de jongste tien was weer gaan werken. Prima toch? En dan woon je in het begin in een minder groot huis, en je geeft je kinderen 1x in de week chips, je wast je kinderen in hetzelfde water enz. enz. Je zult er wat voor op moeten geven als je kinderen neemt. Niet groot wonen, goedkope auto enz. enz. Maar tegenwoordig wil iedereen inderdaad een BMW rijden EN elke dag biefstuk EN een keer in de week naar de Macdonalds EN G-star voor de kinderen EN een groot huis EN EN EN...
pi_52986399
oh en dan heb je ook nog mensen die zn kind van 3 maanden al naar de kinderopvang brengen... kom op man!
pi_52986459
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:44 schreef VrAnKiE het volgende:
oh en dan heb je ook nog mensen die zn kind van 3 maanden al naar de kinderopvang brengen... kom op man!
Kindje van mijn zus; geboren eind juli, half oktober gaat het naar de opvang...
pi_52986729
DAN MOET JE JE KINDERZITJE MAAR OP SLOT DOEN MET JE DEBIELEN ROT HOOFD

Ben je trouwens te lui om zelf voor je koter te zorgen Sommige mensen doen een MOORD voor zo`n koter en jij dumpt hem gewoon ondankbaar stuk vreten

Ze zouden je in een diepe put moeten gooien !!!
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_52987084
quote:
Wat jij dus zegt:
Een kind is slechter af op een flatje drie hoog achter, met een moeder die de hele dag thuis is ..?

Dat heeft er geen drol mee te maken
  donderdag 6 september 2007 @ 23:52:25 #216
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52994895
Wow gaat lekker jongens, ben ff bij een vriend langs en als verassing me vriendin naar huis brengen van der werk af en we zijn al weer bij huizen aanbeland !
phluphy for president!
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:36:47 #217
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52995777
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Lees nu je eigen posts nog eens terug... Over extremen stellen gesproken. Je beweert een paar posts terug dat een kind per definitie beter af is met een stel ouders dat altijd thuis is, ongeacht of ze aandacht aan het kind besteden. Dan met een stel ouders dat ervoor kiest om een kind enkele dagdelen per week naar een kinderdagverblijf te laten gaan en daarnaast wel alle tijd en aandacht aan het kind besteed... Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij echt niet in...

Als ik bij ons even over het kerkhof heenkijk (zoek maar eens op wittevrouwenveld), dan zie ik voornamelijk maar gezinnen waarvan moeder niet werkt en de hele dag thuis is. Maar om heel eerlijk te zijn, ben ik zo arrogant te denken dat mijn dochter beter opgevoed wordt. Door mijzelf, door haar papa, oma en de begeleiding op het kinderdagverblijf.
Ik zeg: Altijd één ouder thuis,.óf één van de grootouders wanneer het kind uit school komt.
Dit is bij mij ook bijna altijd zo geweest. Alleen soms was mijn moeder dan even op visite oid.
Ik zeg niet 'een stel ouders dat altijd thuis is'. Overdag gewoon één van de ouders thuis wanneer het kind uit school komt, en wanneer het een baby is, een van de ouders de hele dag.
's Avonds krijgen kinderen dan de aandacht van beide ouders, want papa is ook thuis.
Of als de moeder die dag toevallig werkte, ja mama is ook thuis.

Ik zie niet in waar ík het extreme stel?

Ik ben zelf inmiddels 20, en mijn zussen zijn 26, 28 en 29. Dus is het logisch dat mijn vader nu 's avonds met het huis bezig is, en mijn moeder ook weg is soms. Logisch?! Vanaf een jaar of 10 vind ik het wel normaal dat de ouders weg zijn als de kinderen thuis komen, maar dan weer niet te lang. Zo'n kind heeft wat te vertellen aan jou of je echtgeno(o)t(e). Wat hij/zij allemaal beleefd heeft vandaag. Vanwege het feit dat kinderen veel willen vertellen over hun belevenissen vind ik ook dat er tot hun 10e altijd iemand thuis moet zijn als ze thuiskomen. En vanaf een jaar of 12 hoeft dit niet echt meer.

Hoe het met mij vroeger ging: Ik ging naar school, ind e pauze tussen de middag even naar huis om te eten. Daarna weer naar school. Dan kwam ik om kwart over drie uit school. Even praten thuis, of ik kwam thuis, en zei meteen dat ik naar een vriendje toeging. En dan was ik om half zes weer thuis om te eten. En vanaf mn 8e ging ik 's avonds ook weleens buiten spelen. (ja ik ben nog van de buitengeneratie).
Zo ging het bij mij, had ik een probleem dan ging ik snel nara huis, legde ik het voor, of had ik een wond ofzo, dan werd er meteen voor me gezorgd.

En die naschoolse opvang heb ik ook m'n twijfels over. Wat moet je daar doen? Kan je überhaupt wel voetballen daar op een mooi groot grasveld. Mag je jezelf daar wel vies maken - aka - een kind zijn?

Maargoed, dat over altijd een verzorgende thuis (ouder of grootouder) is gewoon MIJN mening.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 september 2007 @ 10:25:54 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52999816
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:36 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Ik zeg: Altijd één ouder thuis,.óf één van de grootouders wanneer het kind uit school komt.
Dit is bij mij ook bijna altijd zo geweest. Alleen soms was mijn moeder dan even op visite oid.
Ik zeg niet 'een stel ouders dat altijd thuis is'. Overdag gewoon één van de ouders thuis wanneer het kind uit school komt, en wanneer het een baby is, een van de ouders de hele dag.
's Avonds krijgen kinderen dan de aandacht van beide ouders, want papa is ook thuis.
Of als de moeder die dag toevallig werkte, ja mama is ook thuis.

Ik zie niet in waar ík het extreme stel?
Ik zie dat ik de verkeerde persoon gequote heb, mijn excuus...
quote:
Ik ben zelf inmiddels 20, en mijn zussen zijn 26, 28 en 29. Dus is het logisch dat mijn vader nu 's avonds met het huis bezig is, en mijn moeder ook weg is soms. Logisch?! Vanaf een jaar of 10 vind ik het wel normaal dat de ouders weg zijn als de kinderen thuis komen, maar dan weer niet te lang. Zo'n kind heeft wat te vertellen aan jou of je echtgeno(o)t(e). Wat hij/zij allemaal beleefd heeft vandaag. Vanwege het feit dat kinderen veel willen vertellen over hun belevenissen vind ik ook dat er tot hun 10e altijd iemand thuis moet zijn als ze thuiskomen. En vanaf een jaar of 12 hoeft dit niet echt meer.

Hoe het met mij vroeger ging: Ik ging naar school, ind e pauze tussen de middag even naar huis om te eten. Daarna weer naar school. Dan kwam ik om kwart over drie uit school. Even praten thuis, of ik kwam thuis, en zei meteen dat ik naar een vriendje toeging. En dan was ik om half zes weer thuis om te eten. En vanaf mn 8e ging ik 's avonds ook weleens buiten spelen. (ja ik ben nog van de buitengeneratie).
Zo ging het bij mij, had ik een probleem dan ging ik snel nara huis, legde ik het voor, of had ik een wond ofzo, dan werd er meteen voor me gezorgd.

En die naschoolse opvang heb ik ook m'n twijfels over. Wat moet je daar doen? Kan je überhaupt wel voetballen daar op een mooi groot grasveld. Mag je jezelf daar wel vies maken - aka - een kind zijn?

Maargoed, dat over altijd een verzorgende thuis (ouder of grootouder) is gewoon MIJN mening.
Je zou voor de gein eens moeten gaan kijken Het kinderdagverblijf waar mijn dochter eens per week naar toe gaat, heeft een grote tuin met een zandbak, glijbanen, speelhuisjes, fietsjes, trekkers etc. En geloof me, vies worden mogen ze Elke maandag wordt hier 's avonds heel uitgebreid gebadderd om alle zand te verwijderen...
pi_53003115
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:36 schreef LegerNeger het volgende:
Daar is het zo dat je je huiswerk / toetsen van de volgende dag moet voorbereiden, of mag gaan spelen (hangt ervan af wat de ouders opgeven als keuze & wat er in de agenda van het kind staat). Als ze mogen gaan spelen hadden wij toen 2 minivoetbalveldjes, 1 groot voetbalveld, 2 basketpleintjes, 1 tennis & 1 badmintonveldje beschikbaar. Voor de kleutertjes heb je glijbanen / andere van die kleuterspeeltuigen in een speeltuintje.

Verder was er een stukje voorzien waar je kon touwtjespringen, een ander stuk waar er op de grond getekend mocht worden met stoepkrijt (werd elke avond met de hogedruk terug "gebruiksklaar" gemaakt)...

Dat hangt er dus echt vanaf waar je zit, waar ik zat hadden ze best veel (enkel geen computerspelletjes / nintendo dingen, maar ik moet wel zeggen dat in begin jaren 90 het ook niet zo evident was om al computers op lagere scholen te vinden, iets wat er wel was, maar niet ter recreatie).
pi_53003698
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

je mag me aanvallen zoveel je wilt, maar het niet nemen van kinderen is in ieder geval mijn eigen keuze geweest. Zoals ik al de hele tijd betoog is het nemen van kinderen tegenwoordig geen keuze meer voor velen, maar een statussymbool dat er bij hoort om niet uit de toon te vallen. Men neemt dus kinderen "omdat het zo hoort" maar niet omdat men bewust voor kinderen kiest.

Ik ken in mijn omgeving verschillende voorbeelden van mensen die bewust kiezen voor kinderen. Zodra de vrouw zwanger is, stopt ze met werken en gaat full time voor de kinderen zorgen terwijl de man het inkomen verdient. Noem het ouderwets, maar het werkt wel het beste.
Flikker toch op man, waar haal je de arrogantie vandaan om te zeggen dat ik (TS) kinderen "neem" "omdat het zo hoort"?
Je bent gestoord, het is goed dat jij niet aan kinderen begint. Eén zo'n idioot als jij is meer dan genoeg.

Hoe durf je te beweren dat volledige opvoeding door de moeder het beste werkt? Je bent debiel.

Maar het topic ging over een kinderzitje
*verwijderd door Admin*
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:05:19 #221
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_53005099
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:48 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Daar is het zo dat je je huiswerk / toetsen van de volgende dag moet voorbereiden, of mag gaan spelen (hangt ervan af wat de ouders opgeven als keuze & wat er in de agenda van het kind staat). Als ze mogen gaan spelen hadden wij toen 2 minivoetbalveldjes, 1 groot voetbalveld, 2 basketpleintjes, 1 tennis & 1 badmintonveldje beschikbaar. Voor de kleutertjes heb je glijbanen / andere van die kleuterspeeltuigen in een speeltuintje.

Verder was er een stukje voorzien waar je kon touwtjespringen, een ander stuk waar er op de grond getekend mocht worden met stoepkrijt (werd elke avond met de hogedruk terug "gebruiksklaar" gemaakt)...

Dat hangt er dus echt vanaf waar je zit, waar ik zat hadden ze best veel (enkel geen computerspelletjes / nintendo dingen, maar ik moet wel zeggen dat in begin jaren 90 het ook niet zo evident was om al computers op lagere scholen te vinden, iets wat er wel was, maar niet ter recreatie).
Huiswerk op de basisschool? Toetsen die ik destijds had keek ik 5minuten naar en het was wel best.
Wij hadden begin jaren 90 (daar praat ik ook over) wel een pc thuis, maar meestal was ik buiten te vinden op de skelter met vrienden, of ik was aan het voetballen, of ik zat in de heide, of in de modder.

Wat een geweldige tijd was dat!
pi_53005148
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:12 schreef JanJanJan het volgende:
Hoe durf je te beweren dat volledige opvoeding door de moeder het beste werkt? Je bent debiel.
Het is in ieder geval een betere optie dan kinderen dumpen bij de opvang. In dat geval ben je namelijk geen ouder maar eigenaar van het kind.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 september 2007 @ 14:09:02 #223
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53005198
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:07 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een betere optie dan kinderen dumpen bij de opvang. In dat geval ben je namelijk geen ouder maar eigenaar van het kind.
Er is meer op de wereld dan zwart en wit...
pi_53005201
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:05 schreef LegerNeger het volgende:

Huiswerk op de basisschool?
verschil met België, hier krijgen ze "spelwerkblaadjes" en andere dingetjes mee waar ze toch makkelijk een half uurtje tot een uurtje per avond zoet mee zijn, alsook bij de oudere kinderen (4de tot 6de leerjaar) soms van die opdrachtjes zoals een gedichtje van 30 lijntjes memoriseren / een grote toets over toch wel 15 bladzijden leerstof. In die tijd onoverkomelijk, nu lach je ermee
pi_53005218
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:09 schreef Sjeen het volgende:
Er is meer op de wereld dan zwart en wit...
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat zwart en wit nog steeds bestaan.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 september 2007 @ 14:19:09 #226
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53005454
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:09 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat zwart en wit nog steeds bestaan.
Klopt... maar dat wil dus niet per definitie zeggen dat alles wat niet stralend wit is, dus zwart is...
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:26:34 #227
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_53005675
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

verschil met België, hier krijgen ze "spelwerkblaadjes" en andere dingetjes mee waar ze toch makkelijk een half uurtje tot een uurtje per avond zoet mee zijn, alsook bij de oudere kinderen (4de tot 6de leerjaar) soms van die opdrachtjes zoals een gedichtje van 30 lijntjes memoriseren / een grote toets over toch wel 15 bladzijden leerstof. In die tijd onoverkomelijk, nu lach je ermee
Best wel rot dat je dan niet echt kind kan zijn.

Bij ons was het elke week een toets aardrijkskunde. Eerst de belangrijkste plaatsen van NL. Daarna per provincie de belangrijkste plaatsen. En later Europa en de wereld.
Op vrijdagochtend altijd dictee, van de woordjes die je die week geleerd moest hebben (een stuk of 30)
En verder als we op school zaten rekenen en taal vooral. En was je klaar met je opdrachten, dan mocht je gaan tekenen ofzo.. Wat heerlijk rustig als je er nu over nadenkt.
Ergste toets die ik ooit heb gehad ging over het Boeddhisme . Was iets van 20pagina's leren. Yuch (op de basisschool )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')