quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:33 schreef popolon het volgende:
'In Iran, we don't have homosexuals'.
Ik zag het net op tv, ik vond het wel een grappige opmerking.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:34 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
'We don't need a nuclear bomb' verliest dan ook wat van z'n kracht he
En ze hebben er ook geen plannen om nucleaire wapens te makenquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:33 schreef popolon het volgende:
Dan worden er ook geen homos vermoord door het regime.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:33 schreef popolon het volgende:
Zoals gezegd, hij lijkt erg op Bush. Met dat verschil dat deze man veel minder macht heeft in Iran, dan Bush in Amerika.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef Basp1 het volgende:
Hij is alleen niet zo diplomatiek opgeleid dat hij het anders had moeten brengen. (of we moeten natuurlijk weer een vage vertaling van onze vertaalmeesters gekregen hebben)
Zoveel macht heeft Bush nou ook weer niet in Amerika, hoe komen mensen daar toch steeds bij? Buiten de VS lijkt hij misschien zo machtig omdat hij dat grote land met die grote economie en dat grote leger vertegenwoordigd, maar binnen de VS zijn er nog de senaat, het huis van afgevaardigden en het hooggerechtshof, om nog maar niet te spreken over de hoge mate van zelfbestuur van de individuele staten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:50 schreef Frezer het volgende:
[..]
Zoals gezegd, hij lijkt erg op Bush. Met dat verschil dat deze man veel minder macht heeft in Iran, dan Bush in Amerika.
Wat voor besluit Ahmadinejad ook neemt, als de ayatollahs anders wensen gebeurt het zo. Zij zijn de feitelijke (totale) machthebbers. Je ziet dan ook dat de relatief liberale voorganger van Ahmadinejad nauwelijks besluiten doorgevoerd kreeg.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zoveel macht heeft Bush nou ook weer niet in Amerika, hoe komen mensen daar toch steeds bij? Buiten de VS lijkt hij misschien zo machtig omdat hij dat grote land met die grote economie en dat grote leger vertegenwoordigd, maar binnen de VS zijn er nog de senaat, het huis van afgevaardigden en het hooggerechtshof, om nog maar niet te spreken over de hoge mate van zelfbestuur van de individuele staten.
Mij lijkt dat Ahmadinejad minder binnenlandse instanties heeft die macht over hem en zijn beslissingen hebben.
Maar die veto's van Bush kunnen ook weer teruggedraaid worden door het congres... Zoveel besluiten kan hij eigenlijk niet nemen in zijn eentje, hij is de uitvoerende macht, niet de wetgevende.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:09 schreef Frezer het volgende:
[..]
Wat voor besluit Ahmadinejad ook neemt, als de ayatollahs anders wensen gebeurt het zo. Zij zijn de feitelijke (totale) machthebbers. Je ziet dan ook dat de relatief liberale voorganger van Ahmadinejad nauwelijks besluiten doorgevoerd kreeg.
Bush daarintegen kan wel de nodige besluiten in zijn eentje nemen, of tegen houden.
een aanval op Iran wordt hiermee gesteund door het congress.quote:Leger Iran op terreurlijst VS
Uitgegeven: 25 september 2007 19:34
Laatst gewijzigd: 25 september 2007 19:41
WASHINGTON - Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft dinsdag met overgrote meerderheid besloten het Iraanse Revolutionaire Garde Korps op de lijst van terroristische organisaties te plaatsen.
Ook besloot het de sancties op Iran aan te scherpen. De nieuwe wetgeving werd met 397 stemmen voor en 16 tegen aangenomen.
De Revolutionaire Garde is het ideologische leger van Iran. Het werd in 1979 opgericht om de revolutie en haar verworvenheden te beschermen. Volgens Washington steunt het leger sjiitische milities in Irak met onder meer training en wapens.
Sancties
De Verenigde Staten kunnen met de nieuwe wetgeving sancties opleggen aan buitenlandse bedrijven met Amerikaanse dochterondernemingen die investeren in Iran, in het bijzonder in de olie- en gasindustrie.
Bovendien verbiedt de wet samenwerking op nucleair gebied met landen die het Iraanse nucleaire programma ondersteunen.
Hooggeplaatste regeringsfunctionarissen hadden in augustus al laten weten dat de VS voornemens was de wetgeving door te voeren.
http://frwebgate.access.gpo.gov/cgi-bin/getdoc.cgi?dbname=107_cong_public_laws&docid=f:publ040.107quote:Whereas, the President has authority under the Constitution to take
action to deter and prevent acts of international terrorism against
the United States
Maar heeft wel een intense haat tegen Israel, en als hij aangevallen wordt, is dat het eerste land wat het te verduren krijgt.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:06 schreef Burakius het volgende:
De beste man zegt niet Israël van de kaart te willen vegen.
Dat is zijn woord, dat zegt natuurlijk niet alles, als hij wel de intensie heeft gaat hij dat niet vertellen.quote:De man zegt geen nukes te maken en dat het atoomschap acces heb.
Dat mag, maar zegt niets, ook een Saudi kan daar wel een krans willen neerleggen.quote:De man wil zelfs een krans neerleggen bij wtc.
Of het nou 6, 5 of 1 miljoen is, het blijft gewoon een misdaad tegen de mensheid.quote:De man ontkent de holocaust niet maar twijfelt aan de getallen en vindt het raar dat er geen onderzoek naar gedaan mag worden.
Ga eens in Iran wonen, dan kom je er mischien achter.quote:Wat doet ie fout?
Leuk geen enkel feitje ontkracht, maar er om heen praten. Zo komen we niet verderquote:Op woensdag 26 september 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar heeft wel een intense haat tegen Israel, en als hij aangevallen wordt, is dat het eerste land wat het te verduren krijgt.
[..]
Dat is zijn woord, dat zegt natuurlijk niet alles, als hij wel de intensie heeft gaat hij dat niet vertellen.
[..]
Dat mag, maar zegt niets, ook een Saudi kan daar wel een krans willen neerleggen.
[..]
Of het nou 6, 5 of 1 miljoen is, het blijft gewoon een misdaad tegen de mensheid.
[..]
Ga eens in Iran wonen, dan kom je er mischien achter.
Wat wil je ontkrachten dan? de holocaust?quote:Op woensdag 26 september 2007 23:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Leuk geen enkel feitje ontkracht, maar er om heen praten. Zo komen we niet verder![]()
idd niets anders dan meningenquote:Op woensdag 26 september 2007 23:27 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat wil je ontkrachten dan? de holocaust?
De rest is allemaal zijn woord en/of zijn wil.![]()
Had ik toevallig ook net gelezen. Interessant stuk.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:32 schreef Perrin het volgende:
Philip Giraldi, voormalig CIA officier, schetst een mogelijk scenario van een oorlog met Iran:
What World War III may look like
Uh-huh.. echt waar!quote:Op donderdag 27 september 2007 12:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Had ik toevallig ook net gelezen. Interessant stuk.
Maar ik denk dat het zo helemaal niet kan gaan. De Amerikanen zullen als bevrijders met bloemen worden binnengehaald en binnen een jaar zal er een plein in Teheran naar Bush worden genoemd. Een cakewalk.
Quelle surprise!quote:Op donderdag 27 september 2007 11:09 schreef Bigs het volgende:
Goed.. het zogeheten 'Lieberman/Kyl amendment' is vandaag goedgekeurd door het senaat. Dit betekent dat de oorlog tegen Iran praktisch kan beginnen: http://www.crooksandliars(...)e-to-condemn-moveon/
quote:3) that it should be the policy of the United States to combat, contain, and roll back the violent activities and destabilizing influence inside Iraq of the Government of the Islamic Republic of Iran, its foreign facilitators such as Lebanese Hezbollah, and its indigenous Iraqi proxies;
(4) to support the prudent and calibrated use of all instruments of United States national power in Iraq, including diplomatic, economic, intelligence, and military instruments, in support of the policy described in paragraph (3) with respect to the Government of the Islamic Republic of Iran and its proxies.
Idd.. en de grote hoop van anti-Bush Amerika, Obama, heeft zich gewoon van stemming onthouden, zoals hij al eerder bij gevoelige kwesties gedaan heeft. Rare jongens, die Amerikanen.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:10 schreef Perrin het volgende:
Kortom.. het maakt ook in de VS geen drol uit waar je op stemt. Zowel de Democraten als de Republikeinen steunen dit. Democraten voeren nog een beetje een toneelstukje op dat ze tegen Bush zijn oorlogszuchtigheid zijn, maar ondertussen stemmen ze gewoon mee..
[..]
Ja het lijkt erop dat er nog maar een partij is in de VS, de War Party. Lijken ze allemaal lid van te zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:10 schreef Perrin het volgende:
Kortom.. het maakt ook in de VS geen drol uit waar je op stemt. Zowel de Democraten als de Republikeinen steunen dit. Democraten voeren nog een beetje een toneelstukje op dat ze tegen Bush zijn oorlogszuchtigheid zijn, maar ondertussen stemmen ze gewoon mee..
[..]
tegen de menselijkheid, martellen etc etc.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Impeachment is natuurlijk geen optie, dan moet Bush eerst verdacht worden van een misdaad...
Meineedquote:Op donderdag 27 september 2007 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tegen de menselijkheid, martellen etc etc.![]()
waarom lukte dat bij clinton dan wel![]()
Er is genoeg om een impeachment over te beginnen.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Impeachment is natuurlijk geen optie, dan moet Bush eerst verdacht worden van een misdaad...
Ook al was het niet onder ede, liegen over de redenen een oorlog te gaan voeren vind ik een tikkeltje ernstiger dan liegen over buitenechtelijk gesnoep.quote:
iddquote:Op donderdag 27 september 2007 15:27 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ook al was het niet onder ede, liegen over de redenen een oorlog te gaan voeren vind ik een tikkeltje ernstiger dan liegen over buitenechtelijk gesnoep..
Tsja, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Je bent het er misschien niet mee eens, maar het betreffende grondwet artikel is juist ontwikkeld om te voorkomen dat presidenten (en andere politieke leiders) om politieke redenen worden afgezet...quote:Op donderdag 27 september 2007 15:27 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ook al was het niet onder ede, liegen over de redenen een oorlog te gaan voeren vind ik een tikkeltje ernstiger dan liegen over buitenechtelijk gesnoep..
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:07 schreef mr.marcus het volgende:
nasty dat stukje over die wwIII
Mwah, ik zal niet beweren dat ze het niet zullen doen, maar de Republiekeinen zijn in elk geval wel een stuk beter in het voeren van de laster en roddel campagnes.Kijk maar eens naar de staat van militaire dienst en wat er over gezegd is van kerry(?) en bush bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Geloof me, als Bush z'n tegenstanders de kans hadden, zouden ze bij hem precies hetzelfde flikken als toen met Clinton gebeurde.
Dan denk ik dat je een nogal eenzijdig beeld hebt, ze hebben allebei elementen die heel goed zijn in moddergooien. Neem moveon.org als meest recente voorbeeld...quote:Op donderdag 27 september 2007 19:41 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mwah, ik zal niet beweren dat ze het niet zullen doen, maar de Republiekeinen zijn in elk geval wel een stuk beter in het voeren van de laster en roddel campagnes.Kijk maar eens naar de staat van militaire dienst en wat er over gezegd is van kerry(?) en bush bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:25 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Als één microdingetje al anders loopt klopt er geen ene fuck meer van
Ach, iemand die gaat lopen juichen 'dat er geen ene fuck van klopt' omdat een ding niet gebeurd.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:25 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Als één microdingetje al anders loopt klopt er geen ene fuck meer van
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Ach, iemand die gaat lopen juichen 'dat er geen ene fuck van klopt' omdat een ding niet gebeurd.
Face it: in het midden-oosten ligt een heel zwikkie breukranden en voorspelbare conflicten, die *wachten* op de lont in het kruitvat.
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:57 schreef -skippybal- het volgende:
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |