abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53013892
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:39 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dan hebben ze nog geen meter Iraans grondgebied veroverd, en dat laatste is in de huiige situatie gewoon onmogelijk voor de Amerikanen. Het lijkt me overigens vanzelfsprekend dat alleen maar met bommen smijten minstens zo contra productief is als het beleid dat de Amerikanen in Irak hebben toegepast.

Het enige dat zinvol is is proberen de dialoog op te zoeken.
Dat zeggen ze toch ook niet ze gaan hier echte shock and awe toepassen door gewoon zoveel mogelijk bommen te laten vallen op elk stukje militaire meuk die iran heeft een invasie komt er niet behalve van commando`s waarschijnlijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53013928
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Plannen moet je je sowieso niet teveel van aantrekken. De Amerikanen zijn graag voorbereid en hebben voor een heleboel (onwaarschijnlijke) situaties wel wat plannen liggen, dat hoeft niet te betekenen dat een uitvoering ervan op handen is.
en dit natuurlijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_53013943
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:22 schreef Demarest het volgende:
Hmmm, die S-400 AA-missiles zouden de Amerikanen en/of Israëliers weleens lelijk kunnen opbreken.

Tevens TVP.
of een hoop blufpoker rusland overschat zijn wapensystemen (net als de VS trouwens) zijn wapesystemen nog al eens
pi_53014723
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en dit natuurlijk
Dus tenzij Iran volgende week een atoombom in Washington laat ontploffen heeft Amerika daar helemaal geen reden voor, nog profeit er van.

En Iran heeft totaal geen reden of voordeel om een atoombom in Washington te laten ploffen. De situatie nu juist zodanig is dat ze er de nodige voordeeltjes (bv de contracten met Rusland) uit kunnen halen door het feit dat de Amerikanen zichzelf relatief machteloos hebben gemaakt.

Vrij nutteloze speculaties dus, die plannen, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_53015785
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:38 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dus tenzij Iran volgende week een atoombom in Washington laat ontploffen heeft Amerika daar helemaal geen reden voor, nog profeit er van.

En Iran heeft totaal geen reden of voordeel om een atoombom in Washington te laten ploffen. De situatie nu juist zodanig is dat ze er de nodige voordeeltjes (bv de contracten met Rusland) uit kunnen halen door het feit dat de Amerikanen zichzelf relatief machteloos hebben gemaakt.

Vrij nutteloze speculaties dus, die plannen, .
dat zie je verkeerd er is ook nooit 1 plan maar meerdere je kunt dan schatten wat het beste is om te doen en verder is het een oefening voor de militairen natuurlijk.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 21:53:26 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53016708
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:06 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

dat lukt de vs makkelijk.
das juist waar ze goed in zijn met die hele vloot van ze en al die bommenwerpers.
misschien her en der een paar mininukes, maar dat gaat zeker goed komen.

als de VS het wel kunnen ze imho elk land binnen 3 dagen terugzetten naar de stone-age
met atoombommen wel ja ... anders niet

trouwens, ik geloof uberhaupt niet dat ze 1200 individuele doelen uit kunnen schakelen in 3 dagen
daar heb je zoveel vliegtuigen voor nodig naast de daadwerkelijke (jacht)bommenwerpers dat zelfs de Amerikanen er niet aankomen.

bovendien is de vraag of een pure luchtcampagne in dit geval wel zo effectief is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_53016875
Ik hoop dat het waar is.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 22:02:55 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53016997
je hebt zeker nog geen rijbewijs zeker dan
pi_53017315
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

met atoombommen wel ja ... anders niet

trouwens, ik geloof uberhaupt niet dat ze 1200 individuele doelen uit kunnen schakelen in 3 dagen
daar heb je zoveel vliegtuigen voor nodig naast de daadwerkelijke (jacht)bommenwerpers dat zelfs de Amerikanen er niet aankomen.

bovendien is de vraag of een pure luchtcampagne in dit geval wel zo effectief is
Idd, zonder nukes overschat de US zich weer eens, dan wordt het eerder een 3 weken campagne.
En als ze wel (minie) nukes gaan gebruiken zal de hele wereld over ze heen vallen, en terecht!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 22:19:09 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53017434
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:14 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Idd, zonder nukes overschat de US zich weer eens, dan wordt het eerder een 3 weken campagne.
En als ze wel (minie) nukes gaan gebruiken zal de hele wereld over ze heen vallen, en terecht!
drie weken?

ik denk eerder dat ze na 3 maanden een flink eind op weg zijn!
mits ze het vol kunnen houden want na 3 dagen shock & awe tegen Saddam (2000 sorties?) was de vaart er in 2003 in elk geval al een beetje uit en toen was op dat moment was er nog niemand teruggezet naar de stoneage.

en Irak stond er voor de aanval een stuk dichter bij dan Iran
pi_53017583
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:59 schreef Bananenman het volgende:
Ik hoop dat het waar is.
Dat is bijzonder stom. Zelfs als je alleen het belang van Nederland in ogenschouw neemt, want de toename van de anti-Westerse stemming die zo'n aanval met zich meebrengt kan nooit goed zijn voor de veiligheid van Nederlanders in eigen land en vooral ook in het Midden-Oosten.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_53017875
Zit wat in. Maar een kernbom uit Iran op je hoofd is ook niet goed voor onze veiligheid.

Een beetje simpel gesteld, ik weet het. Maar lekker boeiend. Hup USA.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 22:38:25 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53017982
die kernbom uit Iran op onze hoofden is ook bepaald niet goed voor de Iraanse veiligheid
pi_53017987
Iran heeft echter geen raket die een kernkop over zo'n grote afstand kan dragen, noch heeft het de intentie om de EU aan te vallen. Waarom zouden ze? De agressie is in deze volledig afkomstig van de VS, Israël en in mindere mate sommige EU-lidstaten.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_53018253
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:38 schreef retteketet het volgende:
Iran heeft echter geen raket die een kernkop over zo'n grote afstand kan dragen, noch heeft het de intentie om de EU aan te vallen. Waarom zouden ze? De agressie is in deze volledig afkomstig van de VS, Israël en in mindere mate sommige EU-lidstaten.
Mwoa, het is toch vrij duidelijk dat er behoorlijk wat Amerikanen in Irak worden aangevallen met uit Iran afkomstige wapens, dat vind ik best agressie te noemen.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 22:53:04 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53018401
heel duidelijk

tot iemand er daadwerkelijk naar gaat zoeken
http://www.washingtonpost(...)AR2006100301577.html
pi_53018798
Het zou inderdaad ook heel gemakkelijk propaganda kunnen zijn.
pi_53019005
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Het zou inderdaad ook heel gemakkelijk propaganda kunnen zijn.
Ja, net als die massavernietigingswapens.
Je kunt toch onderhand wel weten dat de Yanks liegen of het gedrukt staat, als dat ze zo uitkomt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:12:53 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53019012
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:53 schreef sp3c het volgende:
heel duidelijk

tot iemand er daadwerkelijk naar gaat zoeken
http://www.washingtonpost(...)AR2006100301577.html
Oi, in de tijden van blair had zo'n bericht de pers niet gehaald.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53019027
Dit soort plannen zullen altijd wel klaar liggen voor dit soort landen en zullen ook wel up to date worden gehouden. Dat betekent niet gelijk dat er ook de directe intentie is om aan te vallen, je kan alleen niet wachten met het plannen van dergelijke acties tot het werkelijk nodig is, want dan ben je te laat.

Ik zie het niet gebeuren dat de VS Iran aanvalt op korte termijn, daar heeft het leger de kracht niet voor momenteel en bovendien redden ze dat politiek gezien ook nooit. Het meest waarschijnlijk is denk ik dat er helemaal niets gebeurt en Iran uiteindelijk, netals N-Korea het atoomprogramma opgeeft. Of in het geval Iran zo ver komt dat er wel kernwapens gemaakt kunnen worden, Isreal dan een grote actie tegen gerichte doelen uitvoert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')