Die doen idd onderzoek ja, maar bedenk wel dat men enkel dat soort pakken aantrekt wanneer men er van uit gaat dat er gevaarlijke stoffen vrij zijn gekomen op het plaats delict, anders zouden "mannen in witte pakken" een veelvoorkomend fenomeen zijn, dit is niet het geval.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:40 schreef mrpeeters het volgende:
Mannen/vrouwen in witte pakken op een PD, doen over het algemeen onderzoek, zo ook daar.
Ik wilde niet suggereren dat er cyanide aan boord was oid maar dat die "parfumlucht" van alles geweest kan zijn. Het zou best kunnen dat er een lading parfum in zat hoor, geen idee, maar evengoed sta je weet ik wat voor chemicaliën in te ademen.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet hoe amandel ruikt, maar ik weet ook hoe het rook na de crash
Het leuke van die boeken is juist dat ze na, enorm veel onderzoek, elkaar uiteraard tegensprekenquote:Op woensdag 5 september 2007 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wat staat er in die boeken? Dat er nog nooit geheime vluchten zijn geweest van de CIA of de Mossad en dat iedereen altijd de waarheid spreekt?
Je vergeet een belangrijker iets,quote:Op donderdag 6 september 2007 00:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik zie wel overeenkomsten tussen 9/11 en de Bijlmerramp, maar beschouw ons "vliegtuig-in-flat" toch als ongeval. Dat vervolgens de politicie de boel beliegen (what's new about that), dat is meer uit onkunde, onwetenheid, domheid en verschillende belangen.
En ja, er zat uranium in dat El-Al vliegtuig en zeer waarschijnlijk ook wapenonderdelen, maar daar komen we waarschijnlijk nooit zeker achter omdat onze 'bondgenoten' de VS en Israel ons zo goed helpen...
Er was laatst op National Geografic een programma over (volgens mij seconds from disaster). Hierin werd de toedracht van het ongeluk uitgelegd. Wat daaruit kwam weet ik niet meer precies (zie dit programma zo vaak, kan de ongelukken niet uit elkaar houdenquote:Op woensdag 5 september 2007 04:13 schreef dJ-Zcore het volgende:
Het was sowieso geen aanslag, want dan had ik dit bericht niet kunnen typen. Ik woonde namelijk in Fleerde en daar vloog het vliegtuig vlak overheen, om vervolgens weer iets omhoog te gaan en zich in een andere flat te boren.
Over de lading heb ik genoeg verhalen gehoord, maar ik ben op het rampgebied geweest en het meurde er naar parfum. Het verhaal over de lading computer onderdelen hoor ik voor het eerst.
Ik hoop dat ik het onthoud om verder te zoeken,quote:Op donderdag 6 september 2007 10:22 schreef Acathla het volgende:
In welke zin Yvonne?
Juridisch schermen ze het af door te stellen dat het uitvoer is van een bevriend Nato-land (Amerika in dit geval) en dat er dus geen extra controle nodig is. "We hoeven het niet nog een keer over te doen," aldus De Hoop-Scheffer destijds.quote:Op donderdag 6 september 2007 08:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je vergeet een belangrijker iets,
de absurde band nederland-israel, El-Al heeft al jaren op Schiphol een status aparte.
Die band had in dit geval een behoorlijk slechte bijsmaak, maar staat denk ik redelijk los van die relatie behoudens 1 punt: namelijk dat vanwege die aparte status ook inspecties naar bijvoorbeeld de luchtwaardigheid niet werden uitgevoerd. Misschien was de oorzaak dan opgevallen en uiteindelijk de ramp niet gebeurd.quote:Op donderdag 6 september 2007 08:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je vergeet een belangrijker iets,
de absurde band nederland-israel, El-Al heeft al jaren op Schiphol een status aparte.
Dat is een mooi inderdaad juridisch gescherm. Volgens die redenatie zou Amerika dus zonder controle allerlei ellende kunnen exporteren naar bijvoorbeeld Irak, zolang het maar via Schiphol gaat.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Juridisch schermen ze het af door te stellen dat het uitvoer is van een bevriend Nato-land (Amerika in dit geval) en dat er dus geen extra controle nodig is. "We hoeven het niet nog een keer over te doen," aldus De Hoop-Scheffer destijds.
In een rapport uit 2002 van Farah Karimi staat er ook een en ander over.
Doorvoer aan banden - Een notitie over wapendoorvoer naar Israël via Schiphol
In NL hadden/hebben we toch ook amerikaanse wapens liggen? misschien ook wel wat uit israel..quote:Op donderdag 6 september 2007 22:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is een mooi inderdaad juridisch gescherm. Volgens die redenatie zou Amerika dus zonder controle allerlei ellende kunnen exporteren naar bijvoorbeeld Irak, zolang het maar via Schiphol gaat.
Oh wacht, dat hebben ze ook gedaan, en daarvoor zit die Anraat nu vast.
precies wat ik me daarvan herinnerquote:Op dinsdag 4 september 2007 20:15 schreef IkWilbert het volgende:
Poeh, wat een tijd geleden alweer... kan het me nog goed herinneren dat studio sport opeens werd onderbroken...
Die had ik al een tijdje geleden gezien. Inderdaad een goede reportage.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
Er was laatst op National Geografic een programma over (volgens mij seconds from disaster). Hierin werd de toedracht van het ongeluk uitgelegd. Wat daaruit kwam weet ik niet meer precies (zie dit programma zo vaak, kan de ongelukken niet uit elkaar houden), maar het was iig gewoon een ongeluk en zeker geen aanslag. Jammer genoeg werd er hier over de lading niets gezegt, maar het was een erg interessant programma om te kijken. Het komt overigens nog op tv komende tijd.
9 september, 16.00 uur
25 september, 20.30 uur
26 september, 5.00 uur
26 september, 13.00 uur
Volgens deze website http://www.movb.nl/nl/index.htm zijn er nog altijd gezondheidsklachten in de buurt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:31 schreef Petre het volgende:
Zijn er trouwens nu ook nog buurtbewoners met gezondheidsklachten?
Of met de boot.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is een mooi inderdaad juridisch gescherm. Volgens die redenatie zou Amerika dus zonder controle allerlei ellende kunnen exporteren naar bijvoorbeeld Irak, zolang het maar via Schiphol gaat.
Oh wacht, dat hebben ze ook gedaan, en daarvoor zit die Anraat nu vast.
Natuurlijk, zoiets is traumatisch genoeg. Bovendien is het opfakkelen van een 747 niet een van de meest gezonde omgevingen. Denk aan allerlei coatings, giftige olieen enz. Ook brandend metaal (metaaloxiden) inademen is niet al te gezond...quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:31 schreef Petre het volgende:
Zijn er trouwens nu ook nog buurtbewoners met gezondheidsklachten?
Plaats dat gedicht hier dan, ik wil het wel lezen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:53 schreef Supergompie het volgende:
Hallo,
en dan nu verbod om een gedicht voor te lezen tijdens de herdenking van de Bijlmerramp, en jammer dat ze dan de nabestaanden de schuld geven dat het te emotioneel is, maar ja er staa een stukje in over de politiek en dan mag het niet , want ja..... er komt een minister.
Toch zal ik mijn best doen het toch voor te gragen, en dreigementen dat ik dan door een ordedienst opgemakt zal worden neem ik dan maar op de kop toe.
Ik wil het zelfs op de dag zelf nog wel op de Frontpage zetten, 20.000+ views gegarandeerd. Als je het bericht in PM wil sturen is het ook perfect natuurlijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Plaats dat gedicht hier dan, ik wil het wel lezen.![]()
Ik heb net aan de special de geluidsfragmenten toegevoegd van het laatste gesprek tussen de piloot en de verkeersleider en het eerste gesprek van politie ter plaatse met de meldkamer. Erg interessant om te horen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:47 schreef Petre het volgende:
Special: Vijftien jaar na de Bijlmerramp
De Bijlmerramp - 15 jaar geleden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |