Mensen met zesjes zijn dan ook welkom. Mensen met een onvoldoende niet. En dat heeft niets te maken met een 'wij willen de betere studenten' houding.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Plasterk er huiverig voor is, uit onderzoek blijkt dat selectie aan de poort helemaal niet werkt. Mensen die zesjes op de middelbare school halen, kunnen alsnog opbloeien op de universiteit. Dat gebeurt zo vaak dat selectie dus geen significant beter resultaat oplevert.
En toch heeft hij het tot premier geschopt. Wat heb jij zoal gepresteerd?quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Balkje lijkt mij nu juist een exponent van de "zesjescultuur", wat een mongeaul is het toch.
en iemand als George Bush wordt zelfs president van de VS. Face it, als je werkelijk niets kunt kun je altijd nog de politiek in.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En toch heeft hij het tot premier geschopt. Wat heb jij zoal gepresteerd?![]()
In een of andere gemeenteraad of deelraad. De sociale dienst voor de politiekquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
en iemand als George Bush wordt zelfs president van de VS. Face it, als je werkelijk niets kunt kun je altijd nog de politiek in.
Voor het vak Nederlands vind ik een zes echt wel een must. Als begrijpend lezen al een moeilijkheid is moet je echt niet verder willen leren. Engels is een ander verhaal, dat gaat toch vooral om taalvaardigheid en daar moet je aanleg voor hebben. Daarnaast was mijn examen Engels nogal een subjectief gebeuren en ik kan me best voorstellen dat je daarvoor per ongeluk een vijf haalt terwijl dat niet echt problemen oplevert voor jouw toekomst. Ik ken legio hoogleraren die geen fatsoenlijke zin in het Engels kunnen maken en tot de invoering van de Engelstalige masters was dat ook geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je vergeet even wat die basiskennis is je hebt ondertussen 4 niveau`s wiskunde voor welke moet je dan een 6 halen bv etc. etc.
En zo benadeel je weer een hoop mensen die goed zijn in natuurkunde end ergelijke maar slecht in de talen. (en vice versa)
verdomd, zo had ik het nog nooit bekekenquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In een of andere gemeenteraad of deelraad. De sociale dienst voor de politiek.
mijn punt ook het verbeterd het onderwijs totaal niet het is een lapmiddel om het onderwijs beter te laten lijken.quote:Op zondag 9 september 2007 00:00 schreef Ooster het volgende:
Nog een dingetje: Welke halve zool denkt dat het ONDERWIJS verbeterd als je een selectie aan de poort gaat invoeren?
Hoewel er geen enkel serieus onderzoek bestaat waar het uit blijkt, is het op z'n hoogst het geval dat het de gemiddelde kwaliteit van de studenten zal opkrikken. Hoe het onderwijs er beter van zal worden is me echt een raadsel.
Balkenende heeft overigens Geschiedenis gestudeerd (6 jaar voor een 4 jarige studie) en daarna Nederlands recht.
Als we inmiddels ergens een overschot aan hebben in onze maatschappij (naast belspelletjes, reclames en gemiste penalty's)..... Sommigen laten zichzelf zelfs MP noemen omdat ze geen werk konden vinden met een 8/9's in hun eigen studententijd.
Jawel hoor, ik ben het voor een keer met Balkenende eens.quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:43 schreef Skazminko het volgende:
Niemand die de opmerking van balkenende goed vindT ofzo. Alleen maar gebash tegen gescheld op de regering in dit topic onderwerp.
Dus als het niveau van de instromende studenten op aanvaardbare hoogte gebracht wordt, zal het onderwijs daar niet beter van worden?quote:Op zondag 9 september 2007 00:00 schreef Ooster het volgende:
Nog een dingetje: Welke halve zool denkt dat het ONDERWIJS verbeterdT als je een selectie aan de poort gaat invoeren?
Hoewel er geen enkel serieus onderzoek bestaat waar het uit blijkt, is het op z'n hoogst het geval dat het de gemiddelde kwaliteit van de studenten zal opkrikken. Hoe het onderwijs er beter van zal worden is me echt een raadsel.
Cursief: ??quote:Op zondag 9 september 2007 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mMijn punt ook: het verbeterdt het onderwijs totaal niet. hHet is een lapmiddel om het onderwijs beter te laten lijken.
Overigens idd de grootste hypocrieten het vorige kabinet![]()
Dat wordt altijd gezegd maar is dat eigenlijk wel zo? Heb je er bewijs van dat de uiteindelijke eisen lager liggen dan 20 jaar geleden? Het tempo van de vakken ligt echt wel hoog en dat wordt echt niet naar beneden gehaald door mensen die het niet kunnen volgen.quote:Op maandag 10 september 2007 01:47 schreef Kees22 het volgende:
Dus als het niveau van de instromende studenten op aanvaardbare hoogte gebracht wordt, zal het onderwijs daar niet beter van worden?
De gevers van onderwijs hebben hun normen de afgelopen tijd steeds naar beneden bijgesteld, omdat de ontvangers het allemaal niet meer bij konden benen en er niet genoeg dwang was om gewoon je werk te doen. Als de ontvangers weer op een fatsoenlijk niveau komen, kunnen de gevers ook weer behoorlijk hun werk doen. Dus zal de kwaliteit van het ONDERWIJS gaan stijgen als de kwaliteit van de leerlingen stijgt.
Simple comme bonjour.
Nederlands bestaat uit wel iets meer dan tekstverklaring (en we weten allemaal dat het gedeelte tekstverklaring meestal over een niet bepaald gebruikelijke tekst is); misschien is degene met een 5 wel een ontzettende hork in poezie.quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:56 schreef Ooster het volgende:
Voor het vak Nederlands vind ik een zes echt wel een must. Als begrijpend lezen al een moeilijkheid is moet je echt niet verder willen leren.
Bij selectie aan de poort wordt vaak over het hoofd gezien dat deze selectie in Nederland, in tegenstelling tot sommige andere landen, ook gebeurt door het onderscheid te maken tussen VMBO, HAVO en VWO. Ik denk dat je daarvan toch wel kunt stellen dat het een significant beter resultaat oplevert. Overigens levert dit plan helemaal geen problemen op voor mensen die 'zesjes halen op de middelbare school'. Het gaat juist om mensen die geen zesje kunnen halen voor drie essentiële vakken.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Plasterk er huiverig voor is, uit onderzoek blijkt dat selectie aan de poort helemaal niet werkt. Mensen die zesjes op de middelbare school halen, kunnen alsnog opbloeien op de universiteit. Dat gebeurt zo vaak dat selectie dus geen significant beter resultaat oplevert.
Wel hoor!quote:Op maandag 10 september 2007 07:45 schreef Ooster het volgende:
[..]
Dat wordt altijd gezegd maar is dat eigenlijk wel zo? Heb je er bewijs van dat de uiteindelijke eisen lager liggen dan 20 jaar geleden? Het tempo van de vakken ligt echt wel hoog en dat wordt echt niet naar beneden gehaald door mensen die het niet kunnen volgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |