Mag ik bij je eten?quote:Op woensdag 5 september 2007 17:31 schreef minilotje het volgende:
Kijk even naar buiten en zie: het is stoofpottenweer (ofwel, minder dan twintig graden)!
In mijn grote, oranje, gietijzeren pan staat sinds drie uur vanmiddag het volgende te pruttelen:
- grove stukken rundvlees (borstlap)
- jonge aardappeltjes, nog in de schil en gehalveerd
- drie rode uien, in stukken
- twee rode paprika's in stukken
- kleine worteltjes uit een blikkie
Dit alles knus tezamen in de pan met water, een flesje donker trappistenbier, een dikke klont roomboter, heel veel peper, heel veel verse knoflook, laurier, verse tijm en een pruim in stukjes.
Over een half uurtje gaat het deksel eraf en mag het nog een poosje tot een prutje inkoken.
Ik bak er een donkerbruin stokbrood bij om mee te dippen.
Als ik niet al hier was zou ik ook wel bij mezelf willen komen eten.. Het ruikt zó lekker!quote:
Hm. Ik heb sinds ik op mezelf ging wonen (zeven jaar geleden) al geen stoofperen meer op. Maar weer eens proberen. Ik ben vergeten hoe ze smaken.quote:Ik heb bloemkool met kipfilet, en er zijn nog wat stoofperen over van van de week
Nog even opgeleukt met een eigen gemaakt mosterd-sausje.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:58 schreef Bluezz het volgende:
Het is inderdaad stoofpottenweer
Wij eten gestoomde kabeljauwhaasjes, gek. aard.,worteltjes.
Achter het winkelcentrum vlak bij Wok to Go.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:39 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Waar is dat restaurant in Maastricht? Ook eens gaan proberen maar
Heb laatst gegeten in 't Hegske, erg lekker
quote:This Thursday(6th of September), we are going to have time to learn how to cook Korean food !!!
We are going to make Kimbap / Tokbokki(Korean ricecake with hot pepper sauce) / and Kimchi Pancake !!!!
thanks!quote:Op woensdag 5 september 2007 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Achter het winkelcentrum vlak bij Wok to Go.
Het Hegske had ik ook gelezen dat het goed was maar die konden we niet vindenMorgen weer een kans.
Net gegeten in het restaurant van het bungalowpark, dat was echt niet lekker. Biefstuk was gebakken in en/of oud vet/verbrand vet. Sjagerijnige serveerster die, toen ik zei dat de biefstuk niet goed gebakken was, oh nou ja.. willen jullie afrekenen? Whahaha.
En nu aan het bier
Het wordt de Griekquote:Op donderdag 6 september 2007 08:44 schreef Koningin het volgende:
Ik ga vanavond uit eten bij de Italiaan
ja die moet ik ook nog eens gaan proberenquote:Op donderdag 6 september 2007 13:38 schreef SeaOfLove het volgende:
minneola
ik vind ze niet erg lekkerquote:Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja die moet ik ook nog eens gaan proberen![]()
als ik eraan denk haal ik dit weekend er een paar...quote:Op donderdag 6 september 2007 14:06 schreef Muck het volgende:
[..]
ik vind ze niet erg lekker
vanavond eet ik witte rijst met chicken tonight
Vertel wat je er van vond hier: Minneolaquote:Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja die moet ik ook nog eens gaan proberen![]()
Glaasje cola lightquote:Op donderdag 6 september 2007 14:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
blikje cola light
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |