Kuurtje gevolgd bij Nadal, eerste foto van the new and improved Martin is al uitgelekt:quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:26 schreef BolleSmurf het volgende:
Waar is hij al die tijd geweest dan ?
quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:09 schreef Chriz2k het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Hij heeft een set gepakt; 3-6 6-3 3-6.
Veel respect en waardering voor zijn tegenstander, realisme bij Verkerk!quote:Martin Verkerk speelde een goede partij. Toch verloor de locale tennisheld van Alphen aan den Rijn van Eric Prodon de eerste ronde van het TEAN International Tennis Tournament. In een volgepakt stadion zegevierde de 25-jarige Fransman (vierde geplaatst) laat in de avond met 6-3 3-6 6-3.
Verkerk liet vooral in de tweede set zien dat zijn rol in het tennis nog niet is uitgespeeld. Hij balde na gewonnen punten weer ouderwets zijn vuist. Hij had het gevoel weer een topsporter te zijn. Zelf vond hij het niet verrassend dat hij verloor. 'Deze Prodon is zo goed dat hij zeker in de top-50 van de wereld hoort te staan. Hij heeft een stuk of zeven toernooien gewonnen de laatste maanden. Een fantastische tennisser, dat heeft hij tegen mij ook laten zien. Ik was nog niet klaar voor een topevenement. Hier heb ik gespeeld, omdat deze Challenger in mijn stad plaats heeft.'
Na Rik de Voest nu Eric Prodon. Het zit Martin ook niet mee, ik begin een complot te vermoeden ...quote:Prodon is zo goed dat hij zeker in de top-50 van de wereld hoort te staan
quote:Verkerk speelt eindelijk pijnvrij
Ineens was Martin Verkerk er weer. In zijn woonplaats deed hij mee aan een toernooi. Eén rondje, toen lag hij eruit. Toch zit hij lekker in zijn vel en wil hij zich volgend jaar weer in de top-100 spelen.
Tennis En Anders Niet. Honderd jaar bestaat TEAN in Alphen aan den Rijn. De achtste editie van het internationale toernooi dat de tennisvereniging organiseert is naar challenge-niveau opgewaardeerd. Of erelid en plaatsgenoot Martin Verkerk niet wilde deelnemen?
„Ik had dit jaar geen tennisplannen meer; ik heb dit gedaan voor Alphen’’, stelt Verkerk (28). Dinsdagavond laat trad hij aan tegen de Fransman Prodon, nummer 188 op de wereldranglijst.
Het publiek is massaal opgekomen voor de terugkeer van de plaatsgenoot. Zijn de stoeltjes op de tribune om zeven uur nog onbezet, om acht uur, als Verkerk moet beginnen, is het bomvol in het intieme stadionnetje. En als de partij door uitloop pas anderhalf uur later begint, zijn al die mensen er nog steeds.
De lokale held speelde in juli in de Amerikaanse competitie. „Ik heb daar niet kunnen trainen; er was geen tijd voor. Je speelde en vloog dan naar de volgende wedstrijd. Ik heb vier weken in de lucht gezeten.” Hij keerde doodmoe terug naar huis. Daarna deed hij niets meer. Tot hij gevraagd werd voor het toernooi van TEAN, de club waar zijn carrière begon. „Ik heb zes dagen getraind.”
Vanaf het begin staan de toeschouwers achter de Alphense zoon. „Hij is een stuk magerder, mooi afgetraind’’, meent een vrouw in het publiek. Ondanks enkele snoeiharde aces – telkens beloond met een daverend applaus – levert hij de eerste set in (3-6). Als Prodon met een ace antwoordt, klinkt vanuit het publiek: „Hé, die slagen zijn voor Martin, hoor.”
In de tweede set komt Verkerk los. De gebalde vuist na een passeerslag, als zegegebaar in de lucht, zegt veel. „Jaah!’’, bij een break, zegt alles. De lach keert terug; Verkerk loopt als in trance op de achterlijn, serveert sterk, ace na ace, soms twee na elkaar. Hij wint de set (6-3).
’Aces zijn voor Martin.’ Hij zal er in de wedstrijd twaalf slaan. Het is niet genoeg. Verkerk speelt te gehaast, onrustig, slordig soms. Als Prodon het spel spreidt, blijkt dat Verkerk snelheid te kort komt. Zodra een deel van het veld openligt, is hij gezien.
Verkerk stond in 2003 in de finale op Roland Garros. Het is zijn grootste wapenfeit. Daar kun je even op teren, maar niet lang. Blessureleed bracht hem dertig maanden versukkeling: hij speelde niet of hij probeerde het en verloor. Dan zijn prestaties uit het verleden geen garantie, dan moet je helemaal opnieuw beginnen.
Prodon breekt hem in het begin van de derde set. Hij ziet de nederlaag aankomen, roept zichzelf tot de orde, slaat steeds met zijn racket tegen de hak van zijn schoen. Agitatie of concentratie? Of onbewust ritueel? Sommige slagen verraden nog de precisie van weleer, de klasse uit betere tijden. Maar na weer 3-6 gaat de winst naar Prodon. „Het ging helemaal niet zo slecht’’, zegt hij na afloop. „Die Prodon is zeker de zwaarste tegenstander op dit toernooi. Die zou in de top-50 moeten staan.’’
Verloren heeft hij, maar genoten. „Vooral omdat ik pijnvrij speelde. Ik genoot van mijn fysieke gesteldheid. Mijn benen en mijn schouder voelen goed. Ik had geen kramp. Ik heb laten zien dat ik het nog kan.”
Dat is goed nieuws. Momenteel doet hij alleen aan fitness. „In november ga ik op de baan trainen. In 2008 wil ik weer aan de bak. Ik wil nog twee jaar spelen en ik denk dat ik me in de top-100 kan tennissen.”
„Ik eet en leef gezond, ben weer een topsporter. Ik zit lekker in mijn vel, heb geen pijn, geen duizelingen, geen twijfels.’’ Zo klinkt hoop voor de toekomst. Want die staat voor hem vast. Tennis En Anders Niet. (Trouw)
Voorlopig zou een set al een prima resultaat zijn, je kan in zo'n groot toernooi natuurlijk uiterst lastige tegenstanders treffen.quote:Op maandag 17 september 2007 20:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Deze week heeft ie een wildcard ontvangen voor de future (!) van Nurnberg. Als hij die weet te winnen krijgt ie maar liefst 12 (!!) punten voor de wereldranglijst. Mocht ie 'maar' de tweede ronde halen dan pikt ie toch maar mooi een puntje mee!
quote:Martin Verkerk(foto) wacht nog steeds op zijn eerste officiele overwinning sinds zijn comeback in februari van dit jaar. Ook in de future van Duitsland zat er een overwinning niet in voor de 28-jarige Verkerk. Bij hetzelfde toernooi verloor ook Michel Meijer zijn wedstrijd uit de 1e ronde.
Verkerk werd met 6-7(3) 3-6 verslagen door de als 6e geplaatste Martin Vacek(Tsj, 481)(6). Meijer kwam met 4-6 7-6(4) 3-6 net tekort tegen Jerome Becker(Dui, 1281)(Q).
Tjongejonge! Hoe kun je het zo treffen zeg!quote:Op woensdag 19 september 2007 21:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Martin heeft ook altijd pech... Mag ie spelen en dan loot ie weer een geplaatste speler... Maar toch goed dat ie er nog een tiebreak uitgesleept had. Hij komt er wel!
[..]
Het verschil tussen de nummer 456 en 56 is helemaal niet zo groot. Die jongen is gewoon top100 materiaal.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Misschien denken jullie 'nummer 472, wat stelt dat nou voor?', maar vergeet niet dat Martin Vacek ooit nummer 456 van de wereld is geweest. En dat zijn echt geen misselijke jongens hoor!
Ohw foutje. sorryquote:Op donderdag 20 september 2007 13:43 schreef Norrage het volgende:
Martin Vacek is geen oude topper hoor...Highest ranking 450...
Je haalt hem waarschijnlijk met Jan en Daniel door elkaar.
Martin V.(acek) is anders alweer 26, en goed genoeg om Martin te verslaan, toch niet de minste!quote:Op donderdag 20 september 2007 13:43 schreef Norrage het volgende:
Martin Vacek is geen oude topper hoor...Highest ranking 450...
Je haalt hem waarschijnlijk met Jan en Daniel door elkaar.
Een set?Waar?quote:Op donderdag 20 september 2007 16:34 schreef Komakie het volgende:
Vacek is gewoon een topper in spé
Anyway, hij heeft iig alweer een set gewonnen.
het gaat de goeie kant op
Die van Davenport komt niet in de buurt...Ik denk het enige wat ik kan bedenken is Clijsters comeback destijds.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:33 schreef TheGeneral het volgende:
Martin blijft ons verbazen met zijn comeback
De comeback van Davenport heeft bijna enge vergelijkenissen met die van Martin.
In Alphen natuurlijkquote:
Iedere wedstrijd met Martin is eigenlijk een finale.quote:Op maandag 24 september 2007 17:54 schreef Mindlight het volgende:
Verkerk heeft wel van de uiteindelijke winnaar verloren, geen scande dus
Precies, het is toch een triomf die Vanek de rest van zijn leven met zich mee zal dragen.quote:Op maandag 24 september 2007 18:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Iedere wedstrijd met Martin is eigenlijk een finale.
Jeetje...die kinderen van Vanek zijn gewoon op slag beroemd als ze geboren worden.quote:Op maandag 24 september 2007 18:03 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Precies, het is toch een triomf die Vanek de rest van zijn leven met zich mee zal dragen.
Bronquote:Sorry dat ik al die tijd niets van mij heb laten horen. Maar ik ben nu van plan om toch echt regelmatig wat te schrijven.
Allereerst wil ik jullie toch wel vermelden dat ik de komende weken naar de academy van Nick Bolletieri ga om mij voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Ik kan daar met de absolute top trainen en sparren en denk ik zo me ideaal kan voorbereiden op het nieuwe seizoen.
Ik wil me er namelijk helemaal voor gaan om nog het maximale uit mezelf te halen.
Binnenkort dus een berichtje vanuit Florida.
Groeten
Martin
Ik hoop toch wel dat onze Martin van de Coke af kan blijven.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:46 schreef zoalshetis het volgende:
hingis haar comback was ook ok.
en natuurlijk na de training een biertje pakken (of twee of drie of vier of vijf of zes) in de kantine!quote:Op woensdag 7 november 2007 18:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk trouwens dat de toppers van Bolletieri ook heel erg blij zijn dat ze eindelijk met een kanjer als martin kunnen traineren en sparren.
Nick heeft denk ik in tijden niet zo'n persoon gezien die zoveel op zijn lever heeft. Wat een held, onze Martin. Ik moet haast wel naar hem vernoemd zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:12 schreef XL het volgende:
[..]
en natuurlijk na de training een biertje kratje pakken (of twee of drie of vier of vijf of zes) in de kantine!
quote:Martin Verkerk in zee met Glen Schaap
Martin Verkerk wil het nog een laatste keer proberen.De Nederlander Martin Verkerk gaat met Glen Schaap als nieuwe trainer in zee. De tennisser heeft besloten zijn carrière van een laatste impuls te voorzien. Daarvoor heeft hij een jaar uitgetrokken, en besloten toch weer met een coach in zee te gaan. Verkerk, die zijn grootste succes in 2003 beleefde toen hij in Parijs de finale van Roland Garros bereikte, kampte de laatste jaren met veel blessureleed. Vooral zijn rechterschouder wierp Verkerk ver terug op de wereldranglijst. Daarom wilde hij geen coach meer betalen.
Momenteel verblijft Verkerk in Florida, waar hij tot de kerstdagen bij de internationaal bekende tenniscoach Nick Bolletieri traint. Daarna, in januari, zal Verkerk starten met Schaap. De Nederlander, die de laatste jaren als coach met onder anderen Nadia Petrova en Dinara Safina vele successen beleefde, wordt een jaar lang zijn coach. De 29-jarige Verkerk geeft zichzelf nog een jaar om te kijken of hij weer op zijn oude niveau kan terugkomen. Het is nog niet zeker of hij in januari start op de Australian Open. Wel wil hij meedoen aan de kwalificaties. Momenteel staat Verkerk 674ste op de wereldranglijst.
Is al achterhaald. Schaap doet het niet. Gaat Golovin coachen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:28 schreef wimderon het volgende:
Was dit nieuws over onze grote held nog niet gepost![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
Zie het nu ja, ook lekker lullig, bericht was van 21 November en een week later laat ie Martin lekker zitten, nou ja, dan verdien je het ook niet om Martin onder je hoede te hebbenquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:35 schreef XL het volgende:
[..]
Is al achterhaald. Schaap doet het niet. Gaat Golovin coachen.
Inderdaad, dan maar Gilbert losweken uit Engeland, die heeft daar toch niks meer te doen nu Murray hem eruitgegooid heeftquote:Op vrijdag 30 november 2007 23:13 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een droeftoeter die Schaap, die kan gewoon niet met toppers overweg dan.
Dat is absoluut de Martin Verkerk die wij kennen niet. Als je goed kijkt, zie je de speelsterke HE7 staan. Dus categorie 7, terwijl ik dat op mijn 12e al had. Dat is dé Martin Verkerk dus niet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:22 schreef tennisboy het volgende:
ALs dat de echte martin Verkerk is, wat er wel naaruit ziet, ik denk dat er niemand anders Martin Verkerk heet, dan is zijn carriere helaas over. Dan heeft het geen zin om er nog vol voor te gaan.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zou m'n naam ook graag veranderen in Martin Verkerk om zo de tegenstanders angst in te boezemen. Dan heb je eigenlijk al bijna gewonnen.
Het is dan 7 maar ook 25+. Het moet hem dus gewoon zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is absoluut de Martin Verkerk die wij kennen niet. Als je goed kijkt, zie je de speelsterke HE7 staan. Dus categorie 7,
quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:27 schreef erkel het volgende:![]()
Maar aan de bar heeft ie Johan helemaal ingemaakt naar alle waarschijnlijkheid.
Lijkt me sterk met zijn ranking. Al verdient hij natuurlijk een wildcard.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:01 schreef tennisboy het volgende:
Hier las ik dat MAritn Verkerk wou meedoen aan de kwalificaties van de Australian Open, ik heb er niet verder mee gehoord, en als die meedeet zou het ook ergens anders op hebben gestaan.
Dus Martin Verkerk doet zeker niet mee aan de Australian open?
quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:05 schreef Tim86 het volgende:
Ik zag hem een kerel aftrekken achter het station geloof ik..
Keek ie zo:quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:05 schreef Tim86 het volgende:
Het was toevallig niet andersomquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:05 schreef Tim86 het volgende:
Dan denk ik eerder zichzelf op een foto van zichzelfquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:48 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Het was toevallig niet andersom?
[ afbeelding ]
Een bedenkelijk niveau... dat lijkt me juist on topic.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:23 schreef okee6 het volgende:
Dit topic zakt wel af naar een bedenkelijk niveau... on topic
quote:Martin Verkerk vindt het onterecht dat hij wordt uitgemaakt voor een verwende sporter die alleen oog heeft voor zijn eigen problemen. "Het raakt me dat blijkbaar wordt gedacht dat ik blind ben voor het leed in de wereld."
quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:06 schreef Vector_SLD het volgende:
Eigenlijk zag hij er wel robuust uit, met lang haar en een paar kilootjes teveel.
[ afbeelding ]
Die paar kilootjes waren gewoon zo gepland omdat hij op die manier nog meer kracht kan leggen in zijn service. Meer gewicht is meer snelheid.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:06 schreef Vector_SLD het volgende:
Eigenlijk zag hij er wel robuust uit, met lang haar en een paar kilootjes teveel.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:35 schreef wimderon het volgende:
Whahaha, hier het legendarische fragment met die-reactie van
Martin
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=yaSy_aQ8Z-0
Hij zat zwaar aan de dope toenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:35 schreef wimderon het volgende:
Whahaha, hier het legendarische fragment met die-reactie van
Martin
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=yaSy_aQ8Z-0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |