Nee, dat was niet Langs de Lijn, maar NCRV sport. Met Jaap Bax die altijd naar IJsselmeervogels of Kozakken Boys ging.quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
.
En dan de hele middag Langs de Lijn met IJsselmeervogels![]()
Ik ben nog op vakantie geweest met een stapeltje Cook Traveller Cheques in m'n rugzak. Daarmee kon je dus in een buitenlands postkantoor cash opnemen. Een andere manier om aan geld te komen was er simpelweg niet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vroeger had je nog girobetaalkaarten. Moest je dus zorgen dat je zaterdag middag voor 13.30 uur op het postkantoor geld had gehaald, anders zat je de rest van het weekeinde zonder geld.
Ook leuk met die girobetaalkaarten. In het buitenland, bijvoorbeeld bij de wintersport, geld halen bij een Frans postkantoor, en vervolgens werd het pas in juli of augustus van je rekening afgeschreven.
Ga eens naar het niet over-toeristische deel van Kretaquote:Op donderdag 6 december 2007 09:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ben nog op vakantie geweest met een stapeltje Cook Traveller Cheques in m'n rugzak. Daarmee kon je dus in een buitenlands postkantoor cash opnemen. Een andere manier om aan geld te komen was er simpelweg niet.
Begin jaren 90 begon het heel langzaam iets gewoner te worden dat je in het buitenland kon pinnen. Al verschilde het per bank of het zou lukken of niet. Iedereen kende wel een oom die ergens in Marbella een pinautomaat had gezien, er op goed geluk zijn pasje in had gedaan en... verdomd! Het kostte natuurlijk wel 9 gulden per transactie, maar goed, dat was logisch.
Godwin was er snel bij, dit topic. Overigens zijn Swastika's (want zo heten hakenkruizen eigenlijk) in Azië nog heel populair aangezien het daar een heilig symbool is. AH was niet erg origineel bezig toen hij het symbool adopteerde.quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:14 schreef Coencordia het volgende:
Hakenkruizen waren vroeger de normaalste zaak van de wereld, tegenwoordig kun je je daar beter niet mee vertonen.
![]()
Die heb ik ook nog gezongen. En ik ben toch 'nog maar' dertig.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:55 schreef Ps2K het volgende:
Vroeger leerden we nog "Moriaantje zo zwart als roet" een leuk liedje over een verbrande neger
Ik ben hem mijn dochter van twee nu aan het leren...quote:Op donderdag 6 december 2007 11:55 schreef Ps2K het volgende:
Vroeger leerden we nog "Moriaantje zo zwart als roet" een leuk liedje over een verbrande neger
nu moet ik toch denken aan die PinUp Show van veronicaquote:Op zaterdag 1 december 2007 09:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
En alle meisjes boven de 5jr dragen ze nu
Tóen heel gewaagd en als je het nu terug ziet - heel preuts.quote:nu moet ik toch denken aan die PinUp Show van veronica
Sloa 'm poa! Spaan en Vermeegen, eerst geniaal, toen dodelijk saai iddquote:en Pisa (kopje koffie glazenwasser?) met die dudes die toen leuk waren en later alleen nog voetbaldingen wilden doen, en helemaal saai en serieus werden
Ik kan me niet voorstellen dat dat ooit normaal is geweest, er zijn toch maar weinig kinderen die er na hun 6e zo ongeveer nog intrappen?quote:Op donderdag 6 december 2007 [b]12:41 schreef Grumpey het volgende:
vroeger kende je sinterklaas pas op je 8e/9e[/b], tegenwoordig ben je een mietje als je sint nog niet op je 7e al belachelijk vindt
laatst een ouder die het wilde vetrellen aan een kind: "kom eens even zitten, we moeten iets vertellen"quote:Op maandag 10 december 2007 03:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat ooit normaal is geweest, er zijn toch maar weinig kinderen die er na hun 6e zo ongeveer nog intrappen?
inderdaad, groep 5 was de grens. Tegenwoordig is het groep 3quote:Op maandag 10 december 2007 11:02 schreef Risce het volgende:
Iedereen werd het vertelt in groep 5, dus dat was dan op je 8e ongeveer, toch?
Je geboortedatum staat niet in je profiel, maar als je dit meegemaakt hebt dan ben je redelijk op leeftijd... Ik heb computer(les)ervaring sinds 1981, en toen waren ponskaarten (in elk geval in de klas) al iets van het verleden.quote:Op maandag 10 december 2007 13:46 schreef Re het volgende:
vroeger moest je bij computerles je ponskaart inleveren om 2 weken daarna je uitslag te krijgen
quote:Op maandag 10 december 2007 01:11 schreef Queen_Minny het volgende:
Vroeger vroeg de jongen altijd de hand van het meisje aan dr vader, tegenwoordig gaan ze er samen vandoor en komt het meisje een jaar later jankend terug omdat het een loverboy was.
Vroeger
In mijn herinnering was het bij de meesten toch wel wat eerder.quote:Op maandag 10 december 2007 11:02 schreef Risce het volgende:
Iedereen werd het vertelt in groep 5, dus dat was dan op je 8e ongeveer, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |