Twente heeft anders nog gewoon gezellige supporters. Gaan ook met de normale treinen naar de wedstrijd. Paar kraampjes met hotdogs enzo op het plein bij het station en het is zo gezellig.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:53 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Dan is 't maar goed dat ze die oude bakken inzetten ja
SGMm als intercity Ut-Ah, das pas bijzonderquote:Op woensdag 5 september 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet. Denk maar eens aan al die stellen die naar Randers zijn geweest![]()
SGM(m) is in het noorden wel zeer, zeer zeldzaam
Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellennquote:Op woensdag 5 september 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
De 3119 is nog niet geperst, maar volgens mij al zodanig gestript dat ze niet meer genoeg onderdelen voor de 3227 hebben en om nu de reservevoorraad flink te doen slinken voor een stel?
oplappen dus!quote:Op donderdag 6 september 2007 06:42 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellenn![]()
Mischien heeft iemand van NSR dit topic mee zitten lezen, want dat Cxx een hogere huurprijs voor die treinen wilde betalen dan NSR had ik al aan het begin van dit topic gesteld.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:16 schreef MREn het volgende:
Niet allemaal, ze hebben er eentje langer gehuurd.
De geruchten gaan trouwens dat de V'tjes teruggaan naar eigenaar NSFSC, die ze direct verhuurd aan NSR, maar dat NSR ze vervolgens weer aan CXX verhuurd...
Ik heb idd wel eens vaker DDAR met mDDM in Leeuwarden gezien, maar zeldzaam blijft het. Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.quote:Op donderdag 6 september 2007 07:27 schreef Socios het volgende:
Nu we het toch hebben over materieel op ´vreemde´ plekken: bij deze een kleine bijdrage.
[afbeelding]
Gedateerde foto uit september 2006, genomen op station Leeuwarden. Volgens mij reed ´ie de Intercity van 17:17uur, maar had het niet genoteerd destijds.
quote:ROTTERDAM - Reizigers die met het openbaar vervoer die langs het Centraal Station in Rotterdam moeten, ondervinden nog tot in 2011 hinder van de bouwwerkzaamheden voor het nieuwe station. Dat is een jaar langer dan verwacht.
De vertraging komt omdat ProRail de financiering van een kostenoverschrijding niet rond heeft, zo bleek donderdag tijdens een vergadering van de Rotterdamse raadscommissie Vervoer.
ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.
De bouw van het nieuwe Centraal Station kost 500 miljoen euro, daar komt nu 53 miljoen euro bovenop. Daarvan is 10 miljoen euro voor rekening van de gemeente Rotterdam.
Verkeerswethouder Jeannette Baljeu zei dat die financiering rond is, evenals de 10 miljoen euro die het Rijk voor zijn rekening neemt.
Volgens haar is het wachten tot ProRail de financiering van de overige 33 miljoen euro bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft bewerkstelligd.
SGMm is daar een hele uitzondering, maar de nieuwe koploper vind ik ook al vreemd tussen het spul van gemiddeld 30 jaar oudquote:Op woensdag 5 september 2007 23:21 schreef MREn het volgende:
En SGMm heb ik bijna een jaar geleden nog mee gereisd van Zutphen naar Dieren.
(Weliswaar NVBS-ritje, maar goed)
aah noodrem trekkersquote:Op donderdag 6 september 2007 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel he, je bent muzikant, je reist vanuit Köln met de Thalys naar Verviers, waar je een optreden hebt.
"Maar Fles, dat kan toch helemaal niet?"
Nou, daar dachten de heren zelf blijkbaar anders over
Ik miste ze al afgelopen week in Hengeloquote:Op donderdag 6 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De veenexpressjes staan in Amersfoort te glimmen in de zonZijn duidelijk gewassen sinds ik ze 2 weken geleden in Hengelo zag staan
Scherp opgemerkt! Dat moet inderdaad een .35 geweest zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.
wtfquote:Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens berichten op Somda ging het lekker rond Zutphen vandaag. 2 regioNS stellen op Zutphen - Winterswijk, andere NS buffels op Zutphen - Apeldoorn ter compensatie en zelfs een lint!! op Zutphen - Apeldoorn
![]()
![]()
![]()
wordt dus tijd voor nieuwen?quote:Op donderdag 6 september 2007 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
In ieder geval niet de defectenstand bij de lintjes, aangezien er maar 2 defect waren vandaag, waaronder stel 23 die al tijden langs de baan staat na, ik meende, een vrachtwagen gekust te hebben.
Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.quote:
Die autoslaaptrein heeft aardig gefikt.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar zouden we zijn zonder de trein?
Oehquote:Op donderdag 6 september 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.
Daarom heeft de GTW hier ook een andere kop dan de standaardkop die ranker is.
iddquote:Op donderdag 6 september 2007 23:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
OehDan hoop ik dat het komende jaar de rest van de Syntus LINT'jes ook naar de klote gaan
Mischien krijgen we dan wat beters
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.quote:Jongen wordt gegrepen door trein en overlijdt
PUTTEN - Een 20-jarige man uit Kampen is donderdagavond om het leven gekomen door een ongeval bij het treinstation in Putten. Hij probeerde het spoor over te steken en werd gegrepen door de intercity Nijkerk-Harderwijk. Dat heeft de politie donderdag laten weten.
Het ongeval gebeurde om 19.15 uur. Uit een eerste onderzoek is gebleken dat de jongeman aan het eind van het met een schrikhek afgesloten perron naar beneden is gesprongen om in de richting van de iets verderop gelegen spoorwegoverweg te gaan. Hier stonden zijn klasgenoten met wie hij op een schoolkamp in Putten verbleef, te wachten bij de gesloten overwegbomen.
Het slachtoffer werd nadat een eerste trein richting Amersfoort gepasseerd was, gegrepen door de uit de andere richting komende intercity. Hij was op slag dood. Het treinverkeer is geruime tijd gestremd geweest. De klasgenoten zijn in een nabij gelegen horecagelegenheid door medewerkers van het Bureau Slachtofferhulp opgevangen. Het treinpersoneel is door de eigen dienst opgevangen.
Ze zouden hadden moeten weten dat de intercity's elkaar midden op de Veluwe kruisen en dat er wel eens heel erg snel een van de andere kant kan komen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
En als ze de financiëring niet rondkrijgen, dan laten ze een niet afgebouwd station staan?quote:ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.
maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.quote:Aanrijding-met persoon Harlingen Haven-Harlingen
Tussen Harlingen Haven en Harlingen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Harlingen Haven en Harlingen geen treinen.
TT701 meldt natuurlijk weer 'vertraging NS Leeuwarden-Harlingen'quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.
Nou is er toevallig een scootmobiel over in harlingen, las ik net op nu.nlquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar niet als bejaarde met vouwfiets, rollatort en 3 sleepkoffers die de boot naar Terscheling moet halen etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |