abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2007 @ 23:10:46 #151
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52971154
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:53 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Dan is 't maar goed dat ze die oude bakken inzetten ja
Twente heeft anders nog gewoon gezellige supporters. Gaan ook met de normale treinen naar de wedstrijd. Paar kraampjes met hotdogs enzo op het plein bij het station en het is zo gezellig.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52971414
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker niet. Denk maar eens aan al die stellen die naar Randers zijn geweest

SGM(m) is in het noorden wel zeer, zeer zeldzaam
SGMm als intercity Ut-Ah, das pas bijzonder . En natuurlijk de meest rare combinatie blijft toch nog wel de 4211 in de 3700 .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 september 2007 @ 23:18:41 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52971448
Waarom. ICM zit wel vaker in de 3700
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 september 2007 @ 23:21:05 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52971516
En SGMm heb ik bijna een jaar geleden nog mee gereisd van Zutphen naar Dieren.
(Weliswaar NVBS-ritje, maar goed)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52974170
quote:
Op woensdag 5 september 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
De 3119 is nog niet geperst, maar volgens mij al zodanig gestript dat ze niet meer genoeg onderdelen voor de 3227 hebben en om nu de reservevoorraad flink te doen slinken voor een stel?
Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellenn
pi_52974333
Nu we het toch hebben over materieel op ´vreemde´ plekken: bij deze een kleine bijdrage.

Gedateerde foto uit september 2006, genomen op station Leeuwarden. Volgens mij reed ´ie de Intercity van 17:17uur, maar had het niet genoteerd destijds.
  donderdag 6 september 2007 @ 07:29:54 #157
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52974340
Ik zag een paar dagen geleden SGMm in de nep-intercity Breda-Amsterdam.
Komt ook niet echt vaak voor .
pi_52974371
quote:
Op donderdag 6 september 2007 06:42 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Je vergeet wel dat Onnen en Eindhoven nog onderdelen hebben liggen. Wat ze sowieso niet meer hebben heb ik uit een bron vernomen is een motor en motordraaistellenn
oplappen dus!

de 3119 heeft nog wel een werkend motorblokkie denk ik
pi_52974459
Die is er al onderuit gehaald voor een ander stel van Veolia

Maar in principe zou de 3227 nog opgelapt kunnen worden, maar ik weet niet hoe Onnen en Eindhoven in de onderdelen zitten, want na 25 jaar begint de reserve natuurlijk wel op te raken
pi_52976696
quote:
Op woensdag 5 september 2007 17:16 schreef MREn het volgende:
Niet allemaal, ze hebben er eentje langer gehuurd.
De geruchten gaan trouwens dat de V'tjes teruggaan naar eigenaar NSFSC, die ze direct verhuurd aan NSR, maar dat NSR ze vervolgens weer aan CXX verhuurd...
Mischien heeft iemand van NSR dit topic mee zitten lezen, want dat Cxx een hogere huurprijs voor die treinen wilde betalen dan NSR had ik al aan het begin van dit topic gesteld.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 10:30:28 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52976768
quote:
Op donderdag 6 september 2007 07:27 schreef Socios het volgende:
Nu we het toch hebben over materieel op ´vreemde´ plekken: bij deze een kleine bijdrage.
[afbeelding]
Gedateerde foto uit september 2006, genomen op station Leeuwarden. Volgens mij reed ´ie de Intercity van 17:17uur, maar had het niet genoteerd destijds.
Ik heb idd wel eens vaker DDAR met mDDM in Leeuwarden gezien, maar zeldzaam blijft het. Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52980019
Stel he, je bent muzikant, je reist vanuit Köln met de Thalys naar Verviers, waar je een optreden hebt.

"Maar Fles, dat kan toch helemaal niet?"

Nou, daar dachten de heren zelf blijkbaar anders over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52980154
quote:
ROTTERDAM - Reizigers die met het openbaar vervoer die langs het Centraal Station in Rotterdam moeten, ondervinden nog tot in 2011 hinder van de bouwwerkzaamheden voor het nieuwe station. Dat is een jaar langer dan verwacht.

De vertraging komt omdat ProRail de financiering van een kostenoverschrijding niet rond heeft, zo bleek donderdag tijdens een vergadering van de Rotterdamse raadscommissie Vervoer.

ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.

De bouw van het nieuwe Centraal Station kost 500 miljoen euro, daar komt nu 53 miljoen euro bovenop. Daarvan is 10 miljoen euro voor rekening van de gemeente Rotterdam.

Verkeerswethouder Jeannette Baljeu zei dat die financiering rond is, evenals de 10 miljoen euro die het Rijk voor zijn rekening neemt.

Volgens haar is het wachten tot ProRail de financiering van de overige 33 miljoen euro bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft bewerkstelligd.
pi_52980455
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef Dichterbijer het volgende:

[weer gekut van prutsrail]


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52983852
quote:
Op woensdag 5 september 2007 23:21 schreef MREn het volgende:
En SGMm heb ik bijna een jaar geleden nog mee gereisd van Zutphen naar Dieren.
(Weliswaar NVBS-ritje, maar goed)
SGMm is daar een hele uitzondering, maar de nieuwe koploper vind ik ook al vreemd tussen het spul van gemiddeld 30 jaar oud . Ze hebben er trouwens een 2*Plan T intercity tussen rijden, ik hoop niet dat je die in de maandagmorgen spits aantreft .
pi_52985448
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel he, je bent muzikant, je reist vanuit Köln met de Thalys naar Verviers, waar je een optreden hebt.

"Maar Fles, dat kan toch helemaal niet?"

Nou, daar dachten de heren zelf blijkbaar anders over
aah noodrem trekkers
pi_52988387
Vandaag weer eventjes een rondje gedraaid met de trein. Van Deventer Colmschate naar Almelo, naar Mariënberg, naar Zwolle, naar Kampen, naar Lelystad (bus), naar Almere Buiten, naar Utrecht CS, naar Amersfoort, naar Deventer Colmschate.

In totaal in 8 verschillende treinen gezeten, en maar liefst één keer gecontroleerd (toen ik de bus in stapte).

Ik zag in Amersfoort trouwens nog een blauwe Protos voorbij komen karren.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 19:16:22 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52988448
Gelukkig rijden ze eindelijk instructieritten met die dingen, zodat ze binnenkort eindelijk op dienst kunnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52988630
De veenexpressjes staan in Amersfoort te glimmen in de zon Zijn duidelijk gewassen sinds ik ze 2 weken geleden in Hengelo zag staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 september 2007 @ 20:06:17 #170
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_52988911
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De veenexpressjes staan in Amersfoort te glimmen in de zon Zijn duidelijk gewassen sinds ik ze 2 weken geleden in Hengelo zag staan
Ik miste ze al afgelopen week in Hengelo
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_52990816
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel perron 4 waar ie staat, dus ik denk dat het een .35 intercity/stoptrein is geweest.
Scherp opgemerkt! Dat moet inderdaad een .35 geweest zijn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 22:03:02 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52991726
Volgens berichten op Somda ging het lekker rond Zutphen vandaag. 2 regioNS stellen op Zutphen - Winterswijk , andere NS buffels op Zutphen - Apeldoorn ter compensatie en zelfs een lint!! op Zutphen - Apeldoorn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52993098
Verrek Peterselieman, nu je het zegt, ik zat vandaag in de 1500 in Apeldoorn te wachten op vertrek en de voorste DM'90 had geen bestickering voor Apeldoorn - Zutphen (achterste heb ik niet op gelet).
  donderdag 6 september 2007 @ 22:50:52 #174
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_52993151
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens berichten op Somda ging het lekker rond Zutphen vandaag. 2 regioNS stellen op Zutphen - Winterswijk , andere NS buffels op Zutphen - Apeldoorn ter compensatie en zelfs een lint!! op Zutphen - Apeldoorn
wtf Whehe, NS treinen in Winterswijk. Das lang geleden
Wat was de oorzaak daarvan?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 22:54:10 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52993258
In ieder geval niet de defectenstand bij de lintjes, aangezien er maar 2 defect waren vandaag, waaronder stel 23 die al tijden langs de baan staat na, ik meende, een vrachtwagen gekust te hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52993335
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
In ieder geval niet de defectenstand bij de lintjes, aangezien er maar 2 defect waren vandaag, waaronder stel 23 die al tijden langs de baan staat na, ik meende, een vrachtwagen gekust te hebben.
wordt dus tijd voor nieuwen?
pi_52993362
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52993378
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wordt dus tijd voor nieuwen?
en nu goeien Talentjes of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 22:59:07 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52993401
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wordt dus tijd voor nieuwen?
Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.

Daarom heeft de GTW hier ook een andere kop dan de standaardkop die ranker is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2007 @ 23:01:17 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52993471
quote:
Die autoslaaptrein heeft aardig gefikt.

Gelukkig maar een paar koekblikken met schade
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 september 2007 @ 23:03:33 #181
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_52993540
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nieuwe lintjes mogen het als het goed is niet meer in Nederland geleverd worden, omdat ze niet voldoen aan de nieuwste botsveiligheidseisen.

Daarom heeft de GTW hier ook een andere kop dan de standaardkop die ranker is.
Oeh Dan hoop ik dat het komende jaar de rest van de Syntus LINT'jes ook naar de klote gaan
Mischien krijgen we dan wat beters
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_52994564
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Oeh Dan hoop ik dat het komende jaar de rest van de Syntus LINT'jes ook naar de klote gaan
Mischien krijgen we dan wat beters
idd

mischien moet je ze ff helpen
pi_52997978
quote:
Jongen wordt gegrepen door trein en overlijdt

PUTTEN - Een 20-jarige man uit Kampen is donderdagavond om het leven gekomen door een ongeval bij het treinstation in Putten. Hij probeerde het spoor over te steken en werd gegrepen door de intercity Nijkerk-Harderwijk. Dat heeft de politie donderdag laten weten.

Het ongeval gebeurde om 19.15 uur. Uit een eerste onderzoek is gebleken dat de jongeman aan het eind van het met een schrikhek afgesloten perron naar beneden is gesprongen om in de richting van de iets verderop gelegen spoorwegoverweg te gaan. Hier stonden zijn klasgenoten met wie hij op een schoolkamp in Putten verbleef, te wachten bij de gesloten overwegbomen.

Het slachtoffer werd nadat een eerste trein richting Amersfoort gepasseerd was, gegrepen door de uit de andere richting komende intercity. Hij was op slag dood. Het treinverkeer is geruime tijd gestremd geweest. De klasgenoten zijn in een nabij gelegen horecagelegenheid door medewerkers van het Bureau Slachtofferhulp opgevangen. Het treinpersoneel is door de eigen dienst opgevangen.
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:18:21 #184
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52998469
En geen van zijn klasgenoten zag of hoorde die IC aanstormen
pi_52999070
In Rotterdam Centraal wordt de forenzen een hart onder de riem gestoken Of zou dat voor de verbouwing zijn? Anyway:




Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 10:38:35 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53000104
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
Ze zouden hadden moeten weten dat de intercity's elkaar midden op de Veluwe kruisen en dat er wel eens heel erg snel een van de andere kant kan komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53000820
Niet iedereen kan de treinenloop zo dromen als jij Selie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 11:15:08 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53000898
Ah, het was een schoolkamp dat ie op verbleef, anders had ie er wel vaker gestaan en het kunnen weten.

En nee Fles, ik ken maar van een beperkt deel van Nederland de treinenloop. Ik denk dat jij de treinenloop beter kent
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:50:54 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53001819
quote:
ProRail wil pas verder bouwen als de financiering rond is en de begroting van de spoorbeheerder daarmee sluitend is.
En als ze de financiëring niet rondkrijgen, dan laten ze een niet afgebouwd station staan?
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 11:55:32 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53001934
Het zal wel loslopen denk ik. De rijksoverheid moet gewoon bijpassen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:03:27 #191
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53002115
Ongetwijfeld, maar ik vind het zo raar om er bouw voor stil te leggen. Helemaal als je je bedenkt dat een gemiddeld (spoor)wegbouwproject in Nederland de afgelopen jaren 10-15% duurder is uitgevallen dan begroot, dus ze hadden de extra kosten allang aan kunnen zien komen.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 12:20:02 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53002511
Ik snap ook niet dat het ontbreken van 'maar' 30 miljoen het project een jaar kan vertragen, terwijl het project eigenlijk nog maar in de beginfase zit. Prorail zal wel niet willen schuiven met geldstromen, wat in principe best mogelijk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53002557
ja, ze kunnen makkelijk gewoon nu vast aan de gang lijkt me.

Erg handig ook dat dit nu INEENS blijkt, een dag nadat Opstelten het oude station gesloten heeft

Bovendien blijkt nergens ook maar een poging tot toelichting uit, waar die 53 miljoen "kostenoverschrijding" ineens vandaan komt.

Ik draai een dikke drol op prorail
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 12:47:38 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53003089
quote:
Aanrijding-met persoon Harlingen Haven-Harlingen
Tussen Harlingen Haven en Harlingen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Harlingen Haven en Harlingen geen treinen.
maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53003155
ja, maar niet als bejaarde met vouwfiets, rollatort en 3 sleepkoffers die de boot naar Terscheling moet halen etc
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 12:56:29 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53003283
Daarvoor kun je altijd nog even een van de parkeerpendelbussen even een rondje via het station laten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:00:34 #197
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53004967
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maximaal 30 minuten vertraging lijkt me reëler, omdat je dat stukje van en naar de haven wel binnen 15 minuten kunt lopen in een zeer rustig tempo.
TT701 meldt natuurlijk weer 'vertraging NS Leeuwarden-Harlingen'
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:40:18 #198
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53006080
Vandaag overigens weer Buffels op Zp-Ww.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:55:02 #199
136283 knars
Teethgrinder
pi_53007844
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar niet als bejaarde met vouwfiets, rollatort en 3 sleepkoffers die de boot naar Terscheling moet halen etc
Nou is er toevallig een scootmobiel over in harlingen, las ik net op nu.nl ...
pi_53007893
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')