Daarbij heb je Dembele.. dat vind ik dus een geweldige voetballer... Die Ari of die Pelle zie ik niet zo zitten maar ja het kan zomaar een Romario worden of zoquote:Op woensdag 5 september 2007 11:20 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Klopt allemaal kutspitsen... El Hamdaoui zie ik idd als spits/aanvaller.
Champions League in Amsterdam! Toch nog!quote:Amsterdam ArenA officieel kandidaat voor CL-finale
05 september 2007
Wat een half jaar geleden al bekend werd, is nu officieel: Amsterdam gaat proberen om de Champions League-finale van 2010 of 2011 naar de ArenA te halen. Burgemeester Cohen heeft het zogeheten 'Agreement with city authority' ondertekend, waarmee hij toezegt dat de gemeente zal zorgen voor de openbare orde, de organisatie van promotionele activiteiten en het transport rond de wedstrijd.
In januari werd al duidelijk dat de Amsterdamse politiek achter de plannen stond, maar vervolgens bleef het lang stil. Nu is echter de volgende stap gezet en zal de UEFA officieel op de hoogte gebracht worden van de plannen. De laatste, en enige, keer dat de CL-finale in Amsterdam gehouden werd, was in 1999. Real Madrid won toen met 1-0 van Juventus, door een goal van de Serviër Predrag Mijatovic.
De UEFA zal eind 2007 of begin 2008 beslissen of de ArenA de finale krijgt. Dit seizoen vindt de finale van de Champions League plaats in Moskou.
Mooi doel voor een nieuw beleidsplanquote:Op woensdag 5 september 2007 11:35 schreef Blight het volgende:
[..]
Champions League in Amsterdam! Toch nog!
Wordt de CL-finale in december gespeeld dan?quote:Op woensdag 5 september 2007 11:38 schreef Lyzio het volgende:
Die finale nu in Moskou, da's toch ook geen pretje lijkt me. Voetballen bij -20
Vriezen je ballen eraf voordat je ook maar aan de warmingup bent begonnen.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:38 schreef Lyzio het volgende:
Die finale nu in Moskou, da's toch ook geen pretje lijkt me. Voetballen bij -20
quote:Op woensdag 5 september 2007 11:40 schreef Chivu het volgende:
[..]
Wordt de CL-finale in december gespeeld dan?
Krijg verdomme kippenvel van deze tekst...quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:12 schreef Lyzio het volgende:
Een apart topic maken om mijn standpunt duidelijk te maken zou toch direct naar hier verplaatst worden, vandaar dat ik hier even alles van me afschrijf.
Dat gevoel..
Geboren in 1987. Limburg, Sittard. Vanaf de geboorte tot Ajax-supporter gebombardeerd door vader, moeder, ooms, tantes, opa's en oma's. Ik wist geen snars van voetbal, wie weet dat wel als jongetje van hoogstens vijf jaar. Toch stond mijn vader erop dat ik meeging. Eerst als Ajax uit speelde in Limburg, dat was thuis voor ons. De wedstrijden tegen Fortuna, Roda, VVV & MVV waren voor ons niet te ver rijden, zodat ik niet lastig zou worden, en eenmaal daar vermaakte ik me prima. Ik kreeg namelijk altijd een zak patat en een cola. Thuis ondenkbaar in de middaguren. Ik vond het leuk, snapte ook wel dat we voor Ajax waren, maar dat gevoel (schreeuwen, vloeken, tieren & juichen) kon ik niet plaatsen. Toen nog niet in ieder geval.
Een kind begint namelijk zijn eigen identiteit te bepalen als ze zo ongeveer in groep 3 of 4 zitten. Met vriendjes voetballen op het pleintje bij school. Waar je eigenlijk helemaal niet mocht komen in de pauze, waardoord de kick natuurlijk veel groter was en wij zodoende iedere pauze onhandig tegen een bal probeerde te trappen. Allemaal op een kluitje, geen techniek maar ontzettend veel plezier. Er waren Ajacieden, Feyenoorders, Boeren en Fortunezen op het veldje. Je gaat een eigen identiteit ontwikkelen, en ik was Ajacied. Het is een gek fenomeen. Van een club houden, boos worden als ze verliezen, intens blij zijn als ze winnen. Het is een emotie die moeilijk te beschrijven is. En daar stond ik. 6 Lentes jong, te voetballen met mijn vriendjes, wetende dat ik Ajacied was en het me geen snars kon interesseren wat mensen daar van vonden. Ajax was namelijk de beste!
Jaren gingen voorbij. Ik werd ouder. Mijn maten ook. De maandagen op school gingen alleen maar over voetbal. "Heb je Ajax gezien? Wat waren ze goed. Feyenoord kan er niks van!" "Nee man, Feyenoord was veeeeel beter. Ajax is prut!" Een eindeloze discussie die natuurlijk nooit een einde zou vinden. Het was begin jaren 90, midden jaren 90 een mooie tijd om Ajacied te zijn. En ik ging natuurlijk met mijn vader en mijn opa kijken naar onze helden. Frank de Boer, Edwin van der Sar, Edgar Davids, Jari Litmanen en Marc Overmars om er maar een paar te noemen waren helden. Ze wonnen, en ik had een gevoel dat ik in het begin nog niet kon omschrijven, maar nu wel. Het was trots, en een gevoel van onoverwinnelijkheid wat heden ten dagen hetzelfde betekend als arrogantie.
Het werd 1995. Ik vergeet het nooit meer. Ajax had de finale van de Champions League bereikt. Iedereen op school had het erover, wat de spanning alleen maar vergrootte natuurlijk. Die avond zat ik te kijken met mijn Ajax shirtje aan, mijn petje op en de spanning door mijn hele lijf. We hadden geen kaartjes meer kunnen krijgen, vandaar onze VIP plaatsen op de bank. Het puntertje van Kluivert. De huiskamer ontplofte. Ik huilde van blijdschap en de dag erna op school voelde ik me een koning. Trots en onoverwinnelijkheid. Machtig, ons Ajax was de beste!
Nu, vele jaren later en vele nederlagen en teleurstellingen rijker kijk ik graag nog eens terug op die begintijd van mijn liefde voor voetbal en Ajax. Die liefde voor Ajax is er nog steeds. Ik hou van mijn club, door dik en dun. Ben seizoenskaarthouder en ga vrijwel iedere keer kijken. Toch mist er iets. De helden van weleer hebben niet hun vorm kunnen terugvinden in nieuwe sterren in onze ArenA. Rafael van der Vaart, Cristian Chivu, Wesley Sneijder en nu misschien Suárez achterwege gelaten. Nee, er mist iets. Vroeger keek ik naar Ajax, wetende dat de goalen zouden gaan vallen op een gegeven moment. Dat we de overwinning er wel uit zouden slepen, met mooi, attractief, dominant en aanvallend voetbal. Dat waren andere tijden. Dat was 1995. Dit is 2007. Het gevoel van onoverwinnelijkheid is al jaren zoek. Een wedstrijd van Ajax kijken is billenknijpen. Hopen dat die gaat vallen, niet meer wetende dat hij ook daadwerkelijk gaat vallen.
De Champions League winnaar van 1995 is de laatste jaren niet meer dan een spook geweest. Dat zachtzoemend door de ArenA spookt en in de hoofden van supporters gaat zitten. Hen het hoofd op hol brengt en weer laat verlangen naar die mooie tijd midden jaren '90. Ook hopende dat die tijden weer terug komen. Hopen én geloven. Ik, Ajacied sinds mijn geboorte, geloof niet meer in zulke tijden. Spoken bestaan namelijk niet.
die trabelsi is ook nooit echt bij een grote club doorgebroken uiteindelijk..... al hoewel die bij pes 5 al wel bij arsenal erin stondquote:
Hij was niet echt slecht te noemen bij Ajax.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:42 schreef ASroma het volgende:
[..]
die trabelsi is ook nooit echt bij een grote club doorgebroken uiteindelijk..... al hoewel die bij pes 5 al wel bij arsenal erin stond![]()
Welja joh, die opmerking van slechte spitsen slaat helemaal nergens op.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Daarbij heb je Dembele.. dat vind ik dus een geweldige voetballer... Die Ari of die Pelle zie ik niet zo zitten maar ja het kan zomaar een Romario worden of zo
Kan me niet echt bekoren moet ik zeggen. Vind het slecht geschreven en het is één grote open deur.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:41 schreef Luco het volgende:
[..]
Krijg verdomme kippenvel van deze tekst...
Dat symboliseert precies hoe Ajax er op dit moment voor staat.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Vind het slecht geschreven en het is één grote open deur.
Heb het ook maar los uit de pols geschreven. Niet op klad gehad, geen aanpassingen gemaakt. Gewoon gevoelquote:Op woensdag 5 september 2007 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kan me niet echt bekoren moet ik zeggen. Vind het slecht geschreven en het is één grote open deur.
quote:
Waren vorig jaar ook al geruchten over. Speelde vorig jaar wel leuk met Jong Oranje. Afgelopen seizoen niet meer dan 11 wedstrijden gespeeld.quote:'Henk ten Cate wilde selectie versterken met Braafheid'
Gepubliceerd op 05-09-07 om 11:41 door Stefan Ashouwer
Henk ten Cate had de selectie van Ajax Amsterdam deze zomer graag versterkt met verdediger Edson Braafheid. Ten Cate had Braafheid graag bij de selectie willen halen om in verdedigend opzicht meerdere mogelijkheden te hebben.
Martin van Geel wilde echter geen medewerking verlenen, en was dan ook niet van plan om een poging te gaan ondernemen om Braafheid naar Amsterdam te halen. Henk ten Cate heeft zich daarom bij het besluit van Martin van Geel neergelegd.
Weet ik, geeft ook geen moer.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:57 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Heb het ook maar los uit de pols geschreven. Niet op klad gehad, geen aanpassingen gemaakt. Gewoon gevoel
Dat lijkt me echt onzin. Als hij Braafheid had wllen hebben had 'ie 'm wel in de winterstop gehaald.quote:
Lees het stuk nog eens.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:00 schreef Longmen het volgende:
Trabelsi naar Le Havre, hoe diep kun je zinken.![]()
Laat m maar terugkomen, maar dat kan pas in de winterstop lijkt me...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |