Wat heeft dat met fatsoen te maken? Het is me meerdere malen gebeurd dat mensen dingen van me willen kopen, het ook nog eens afhalen, maar niet willen uittesten.quote:
quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:50 schreef StonedKinG het volgende:
Mijn neef is ook zo'n goedkope MP-er, dacht laatst zijn slag geslagen te hebben met 2 x 2 Gb DDR-2 geheugen ( stond zo precies in de advertentie) voor 70 euro.
Hij kreeg inderdaad ook 2 x 2Gb. 2 x 256 MB dus.
En ja, de verkoper kan ie niks maken en ik moet er stiekem nog om lachen ook
En hij kreeg wat er in de advertentie stond omdat.....quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:50 schreef StonedKinG het volgende:
Omdat 2 x 2Gb gelijk is aan 2 x 256 MB ?quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
En hij kreeg wat er in de advertentie stond omdat.....![]()
stel je nu 1 meter gelijk aan 25 centimeter of snap ik het echt niet?quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:54 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Omdat 2 x 2Gb gelijk is aan 2 x 256 MB ?
Net zoals 1 meter 100 centimeter is?
Jij zou het dus ook hebben gekocht
1 Byte = 8 bitquote:Op dinsdag 4 september 2007 14:03 schreef Gunner het volgende:
Het zal wel aan mijn beperkte intelligentie liggen of is het weer zo'n nerderig grapje?
Leuk trucje dus voor oplichters, want je bent in feite geen oplichter. Je wijkt alleen af van de standaard naamgeving maar dat maakt natuurlijk wettelijk niets uit... Zelfde als ik jou 9123192 mg uien verkoopquote:
Nou ja, de gangbare manier om intern geheugen weer te geven is GB en niet Gb. De verkoper weet dat ook maar doet juist het niet gangbare om kopers op het verkeerde been te zetten.quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:50 schreef StonedKinG het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:08 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
1 Byte = 8 bit
1Gb = 1 Gigabit
1GB = 1 GigaByte
1 GB is dus 8 Gb, dus 256MB.
In principe niet nerderig, het is gewoon omrekenen, maja als je dat niet doet is het wel lullig ;')
Zo zou je dus ook DVD's kunnen gaan verkopen met een capaciteit van 37.6 Gb...
Slechts 3 euro per stuk
edit:
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=XQC&q=2Gb+to+MB&btnG=Zoeken&meta=
Zo dus.
Lullig?quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Nou ja, de gangbare manier om intern geheugen weer te geven is GB en niet Gb. De verkoper weet dat ook maar doet juist het niet gangbare om kopers op het verkeerde been te zetten.
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat je hiermee wegkomt als je een keer iemand treft die het voor de rechter wil brengen.
Bedankt. Nu ben ik redelijk thuis in de matierie maar iemand oplichten door GB en Gb te verwarren is wel in-en-in sneu.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:08 schreef StonedKinG het volgende:
In principe niet nerderig, het is gewoon omrekenen, maja als je dat niet doet is het wel lullig ;')
Ik heb een tijd geleden mijn oude Canon S30 voor ¤150,- verkocht. Dat ding was nog geen ¤50,- waard.quote:Op maandag 3 september 2007 18:32 schreef Byte_Me het volgende:
ik vind marktplaats altijd de ideale plaats om geld te verdienen aan oude meuk. ouwe PC die niks meer waard is erop zetten, 500 euro vragen en verkopen aan de eerste die 100 euro biedt
Bij ADSL is de vermelde snelheid altijd in mbps en dus zit je idd. een factor 10 lager (incl. overhead that is). Niet gangbaar is misschien niet het juiste argument zoals iemand met het voorbeeld van de ui al aangaf. Met 10000mg aan ui weet iedereen alsnog wat hij krijgt. Hier is het belangrijkste argument dat de verkoper bewust een niet gangbare maat kiest om de koper te misleiden, er zit maar een klein verschil tussen en zeker de minder geinformeerde computeraar heeft geen idee dat er verschillen zijn en gaat er vanuit dat de gangbare maat wordt genoemd.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:25 schreef StonedKinG het volgende:
Lullig?
-Ja.
Niet gangbaar?
-Ja. (Alhoewel... de kabelboer doet het ook (20 Mb verbinding)
Zielig & kansloos?
-Ja![]()
Strafbaar?
-Neuh.
quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Marktplaats, de nationale vuilstortplaats waar debielen hun rotzooi slijten aan nóg grotere debielen
t zijn meer turken en marokkanen die dat doen.quote:Op maandag 3 september 2007 18:17 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ja
Perfecte auto voor 2500 euro te koop zetten en dan mensen die 600 euro bieden!
echt die moeten ze gewoon dood slaan!
Mensen die oude meuk verkopen die hooguit ¤ 100 waard is en er dan bij zeggen 'op biedingen onder de ¤ 250 word niet gereageert' zijn anders ook knap vermoeiendquote:Op maandag 3 september 2007 18:17 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ja
Perfecte auto voor 2500 euro te koop zetten en dan mensen die 600 euro bieden!
echt die moeten ze gewoon dood slaan!
Ik denk dat ie wel een kans had kunnen maken tegenover die verkoper omdat geheugen altijd in GB wordt weergegeven en nooit in Gb. Dit is hetzelfde als piepers (om iemand op te piepen) aanbieden en vervolgens piepers (aardappels) op te sturenquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:50 schreef StonedKinG het volgende:
Mijn neef is ook zo'n goedkope MP-er, dacht laatst zijn slag geslagen te hebben met 2 x 2 Gb DDR-2 geheugen ( stond zo precies in de advertentie) voor 70 euro.
het beruchte voorbeeld, helaas een beetje achterhaald aangezien piepers nu duurder zijn dan beepers.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:29 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
Ik denk dat ie wel een kans had kunnen maken tegenover die verkoper omdat geheugen altijd in GB wordt weergegeven en nooit in Gb. Dit is hetzelfde als piepers (om iemand op te piepen) aanbieden en vervolgens piepers (aardappels) op te sturen
Mensen die zelf aan een computer gaan sleutelen terwijl ze eigenlijk zo dom zijn als het achtereind van een varken.quote:Op maandag 3 september 2007 18:04 schreef Prowl het volgende:
Topicstart.
da's toch beter dan een onredelijke klacht over die afstandsbedieningquote:Op dinsdag 4 september 2007 20:48 schreef bear87 het volgende:
Zeer herkenbaar dit, goede klacht![]()
Ik heb het 1 keer nog bonter gehad, had ik de koper van een universele afstandsbediening op mijn voicemail staan. Ik bel dus even terug kijken wat er aan de hand is.
koper" ja eh, ik dacht misschien had je zin wat leuks te doen"
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |