Waarom denken mensen toch altijd rechten te hebben bij partikuliere verkoop van 2e hands spul
Situatie1:Een wat oudere man die de ballen verstand heeft van pc's koopt bij mij een prima computer voor 100,=
Pc is helemaal nageken, stofvrij gemaakt, opnieuw geinstaleerd en echt tip top in orde.
2 dagen later belt de meneer op dat de Pc het niet meer doet en dat hij z'n geld terug wil.
Ik bied hem aan om langs te komen met de pc en dat ik er dan eens even naar zal kijken.
Hij komt meteen dezelfde avond en ik schroef de pc open, zie ik allemaal krassen op het moederbord die er eerst echt niet zaten en de geheugen modules zitten verkeerd om
![]()
.
Ik zeg dat dit niet vanzelf kan gebeuren en dat ik echt geen geld ga teruggeven omdat hij dit echt zelf veroorzaakt moet hebben.
Ik wil best er een nieuw moedebord e.d in zetten tegen materiaal kosten
![]()
Die man hardstikke boos over dat ik kapotte troep verkoop en loopt vloekend en tierend weg en laat de pc achter.
Belt een week later de vrouw van die man op dat hij een spel had gekregen van iemand en dat de videokaart dit niet aankon.
Die man had dus zelf een videokaart in de winkel gekocht en had deze er zelf in willen zetten, dit is dus grandioos misgegaan.
Die vrouw heeft echt 1000x haar excuses aangeboden
Situatie2:Ik had een half jaar terug een hoop Pc spullen in 1 grote partij aangeboden op marktplaats voor een klein prijsje (anders ging het toch met het oud ijzer mee)
Genoeg spul om nog zeker een aantal werkende pc's mee te maken wat voor mij niet interessant meer was omdat er teveel tijd in ging zitten.
Iemand had wel interesse in alles voor 50,= en moest 150km rijden om het op te halen.
Leuk gesprek met die man gehad over dat hij een btje bijkluste met pc's voor mensen met weinig geld dus heb het hem zelfs voor 40,= mee gedaan, zo aardig ben ik nou ook wel weer.
![]()
Om 1 uur 's nacht word ik ineens gebeld
Die man over de zeik dat NIKS werktte en dat hij de volgende morgen om 9 uur alles kwam terug brengen en zijn geld wou + benzine kosten!
Ik vertel hem dat er dan niemand thuis is dus dat hij zich die rit kan besparen.
Kom ik later die dag thuis staat alles netjes voor mijn achterdeur met een briefje dat ik in de stront kon zakken.
Paar frusti smsjes nog gehad van die man en niks meer van gehoord.
Pc spul maar weggegeven aan mn neefje die er 6 pc's van geknutseld heeft en voor 30,= per stuk verkocht
Situatie3:Verkoop ik 2 maand geleden een pc kast met voeding voor wel 15,=
Belt die gast me net op dat die kast verrot is en dat zijn hele net nieuwe aangeschafte spulletjes in rook waren opgegaan door mijn schuld en hij wil zn geld direct terug (na 2 maand
![]()
).
Ik zei kom maar langs dan kijk ik wel ff.
Had hij dus de ATX stekker omgekeerd erop gefrot en ook nog eens de voeding op 110volt gezet
Ik heb hem er maar een nieuwe voeding in gezet die ik nog had liggen, ineens werkkte alles
Klacht: Zij zijn de prutsers, niet ik