quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:09 schreef Dribbel_ het volgende:
die heb ik 2 jaar geleden al opgegeven
Zit hier een ralatie tussen?quote:Geregistreerd op: zondag 24 juli 2005 @ 18:23
En de aanschaf van gitaarquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Zit hier een ralatie tussen?![]()
NIETES!!!quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En de aanschaf van gitaar
ik denk een combinatie
En dat negerzoenen uit de handel zijn gehaald
De Cabernet Sauvignon was toen ook niet erg lekker...quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En de aanschaf van gitaar
ik denk een combinatie
En dat negerzoenen uit de handel zijn gehaald
Nu 2 jaar ongeveer toen ik begon met studeren op de fiets bij feedback dat beginnerspack opgehaald, wat een ramp was dat om mee te sjouwenquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
De Cabernet Sauvignon was toen ook niet erg lekker...
Maar cool... je speelt dus pas 2 jaar gitaar?
Yup, bas in bands, thuis gitaar (ik bedenk alles op gitaar voor de bands).quote:Op maandag 3 september 2007 21:18 schreef Deansensitized het volgende:
Vader_jacob is bassist, ikheetmartijn niet voor zover ik weet.
Ik ben hem gelukkig net aan het afrondenquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:09 schreef Doodkapje het volgende:
Een Fok! muziekproject... fuck daar gaat mijn studie
Hoe het technisch gezien werkt weet ik niet, maar ik weet wel dat de FX-loop bestemd is voor effecten zonder expressiepedaal. Denk hierbij aan chorus, delay, tremolo, flanger, etc.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:01 schreef Aresdreams het volgende:
Hoe werkt FX send/return eignelijk op een versterker?
hoe sluit je het aan en wat doet het eigenlijk precies...
en wat sluit je er op aan?
De FX loop zit tussen je pre en eind amp. Hierdoor krijg je dus niet een raar geluid als een flanger door je pre amp, en dat klinkt beter. De FX send zit dus achter de preamp en de FX return gaat weer direct je eind versterker inquote:Op dinsdag 4 september 2007 11:01 schreef Aresdreams het volgende:
Je effectenquote:Op dinsdag 4 september 2007 11:01 schreef Aresdreams het volgende:
Nee, die kan je beter tussen je gitaar en amp inhangen...quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:07 schreef Aresdreams het volgende:
ah oke, dus met een GT-8 is dat niet echt nodig dus?
is wel lullig trouwens als je je switch pedaaltje er op aan sluit die alleen het signaal moet schakelen tussen kanaal A en B
Ik ook, maar zo schiet het natuurlijk niet opquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:55 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik ben hem gelukkig net aan het afronden [afbeelding]
Je drive kun je beter voor je pre-amp zetten en je modulatie effecten (phaser, flanger, chorus etc.) na je pre-amp -dus in je FX loop-quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:01 schreef Aresdreams het volgende:
Ja... dat brengt mij op een vraag.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:20 schreef Doodkapje het volgende:
Je drive kun je beter voor je pre-amp zetten en je modulatie effecten (phaser, flanger, chorus etc.) na je pre-amp -dus in je FX loop-
Nou, als ik me switch pedaaltje op de FX send of return aansluit, heb ik geen geluid meerquote:Op dinsdag 4 september 2007 11:19 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Nee, die kan je beter tussen je gitaar en amp inhangen...
Wat die tweede opmerking betreft... ik snap 'm niet![]()
Gefeliciteerd iig!quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:25 schreef chansadres het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste akoestische gitaar gekregen. Ik heb hem weer goed afgesteld (dat kon ik al goed). Nu wil ik een paar basis akkoorden leren. Weet iemand een boek/dvd/website, waar je goed dit kan leren. Ook waar een beetje duidelijk staat hoe je je vingers moet zetten op de frets etc.
Oh ok dan snap ik hem... Toch niet tijdens een gig mag ik hopen..!quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nou, als ik me switch pedaaltje op de FX send of return aansluit, heb ik geen geluid meer
ooit keer perongeluk gedaan, was het ineens heel stil
Niks mis met de distortion van me versterker, maar omdat er in het GT-8 pedaal zoveel diversiteit zit, kan ik met verschillende sounds afwisselen. Het is ook nog wel een keer de bedoeling de distortion van me versterker te gebruiken (al gooit die er eigenlijk te veel laag in, al draai ik die helemaal dichtquote:Op dinsdag 4 september 2007 11:25 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja... dat brengt mij op een vraag.
Waarom verkiezen de meeste mensen (ten minste, dat denk ik steeds te zien) vaker een distortion/overdrive pedaal boven het distortionkanaal van hun versterker?
Ik zweer nl. bij het distortiongeluid van m'n Marshall, alleen levert dat wel wat problemen op bij het gebruik van de fx-loop... Het geluid wordt er dan niet beter op (maar dat heeft ook te maken met een eerdere posting van me in het topic deeltje 157. Diverse pedaaltjes van mij zijn niet true-bypass waardoor een hoop signaal verloren gaat, wat vooral in de fx loop te merken is).
Maar toch, ik vind het buizengeluid toch lekkerder dan dat van een distortionpedaaltje...
Marshall AVT 50quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:25 schreef Gitarist het volgende:
[..]
[...]
Omdat er hier veel met transistorbakken spelen volgens mij, en dan klinkt een pedaal soms beter.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:25 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Waarom verkiezen de meeste mensen (ten minste, dat denk ik steeds te zien) vaker een distortion/overdrive pedaal boven het distortionkanaal van hun versterker?
Ik zweer nl. bij het distortiongeluid van m'n Marshall, alleen levert dat wel wat problemen op bij het gebruik van de fx-loop... Het geluid wordt er dan niet beter op (maar dat heeft ook te maken met een eerdere posting van me in het topic deeltje 157. Diverse pedaaltjes van mij zijn niet true-bypass waardoor een hoop signaal verloren gaat, wat vooral in de fx loop te merken is).
Maar toch, ik vind het buizengeluid toch lekkerder dan dat van een distortionpedaaltje...
Nee, DSL401quote:
Vind ik ook, maar waarom zie ik dan zoveel gitaristen gebruik maken van een distortionpedaal (en dan doel ik op bekende artiesten e.d. he).quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:33 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Omdat er hier veel met transistorbakken spelen volgens mij, en dan klinkt een pedaal soms beter.
Ik heb ook een transistor bak [Marshall] maar gebruik ook de distortion van mijn head. Met buizen zou ik dat helemaal doen, iets mooiers is er niet [afbeelding]
Maar ik welquote:
trui... trui... maar soms wil ik net ff meer gain hebben dan standje 10quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:01 schreef Cynic het volgende:
Die valvestates willen anders best scheuren. Die oudere serie althans, van die AVT's weet ik het eigenlijk niet.
Ik had hem nooit verder dan 7 staanquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:05 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
trui... trui... maar soms wil ik net ff meer gain hebben dan standje 10
[spinal-tap modus] Mine goes to 11
pfff, de gain op mijn GT-8 gaat tot 120 :-Pquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:05 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
trui... trui... maar soms wil ik net ff meer gain hebben dan standje 10
[spinal-tap modus] Mine goes to 11
Waarschijnlijk omdat ze die pedaaltjes dan als "boosters" gebruiken, net je lampen even een stukje oversturen. Ibanez Tubescreamer (naam zegt het al), is voor dat gebied vaak erg geliefdquote:Op dinsdag 4 september 2007 11:36 schreef Gitarist het volgende:
maar waarom zie ik dan zoveel gitaristen gebruik maken van een distortionpedaal (en dan doel ik op bekende artiesten e.d. he).
Ligt er maar net aan hoe lang je ermee bezig bent... als ik aan jou vraag of je mijn Floyd Rose kunt afstellen als ik van een .009 naar een .011 setje ga en ook nog eens kan intoneren, dan ben je langer bezig dan dat je een Gibson SG met stoptail moet afstellen...quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:40 schreef Deansensitized het volgende:
Ik vraag tegenwoordig voor intoneren en afstellen 35 euro per gitaar, beetje goede prijs? Te hoog? Te laag?
Eigenlijk nooit gedaan bij een gitaarboer, dus weet niet wat die vragen...![]()
Ik weet het niet... 'k zie nooit een channelswitch liggen (of kijk ik verkeerd)quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze die pedaaltjes dan als "boosters" gebruiken, net je lampen even een stukje oversturen. Ibanez Tubescreamer (naam zegt het al), is voor dat gebied vaak erg geliefd
Preciesquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:47 schreef Deansensitized het volgende:
Niet per uur hé, per gitaar
Dus dan ben ik met Floyds wel erg goedkoop dus... of begrijp ik je verkeerd.
Weet iemand wat een gemiddelde gitaartoko vraagd?
Soms ben ik met mijn Floyd Rose meer dan een uur bezig om te stemmen als ik van snaardiktes verwissel... dan moet de veer strakker of losser... staat ie in stemming, zitten de messen niet horizontaal op de houders... weer veer aanpassen... stemmen... intoneren... met vuisten tegen de muur rammen... messen uitlijnen... veer bijstellen... stemmen... schroevendraaierset wegschoppen alles vervloeken wat maar te binnen schiet, de schuld geven aan de stand van de zon wat natuurlijk komt door de regressie in Amerika wat indirect het gevolg is van de installatie van Benedictus en dan geestelijk weer jezelf bij elkaar pakken en na een uur of wat staat ie eindelijk afgesteld... en dan kom je erachter dat je eigenlijk ook wel uit de voeten kan met een flush mounted ipv een floatingquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:59 schreef Deansensitized het volgende:
Verf/lak doe ik nog niet, geen goede faciliteiten voor nog, verder doe ik alles zo'n beetje wat je kan doen aan een gitaar![]()
Gaat het voor Floyds omhoog naar 50 euro
En je moet het zelf ook kunnen, maar niet iedereen kan/wil dat of durft het aan, en dan vragen ze mij soms [want ben goedkoper/laagdrempeliger dan de gitaarboer].
Volgens mij linksom, dan word de halspen 'losser' en moet hij rechter komen te staan.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:03 schreef Gitarist het volgende:
Mijn vader heeft een relatief oude akoestische (western-)gitaar waarvan de snaren veel te hoog staan.
Hij wil dit verhelpen door de halspen te verstellen (vanuit de klankkast). De hals moet rechter, dus klopt het dan dat de halspen rechtsom gedraaid moet worden? Of linksom?
En het is daarvoor zeker wel verstandig als de snaren wat ontspannen worden...?
Ja, Floyds blijven hoeredingenquote:Op dinsdag 4 september 2007 13:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Soms ben ik met mijn Floyd Rose meer dan een uur bezig om te stemmen als ik van snaardiktes verwissel... dan moet de veer strakker of losser... staat ie in stemming, zitten de messen niet horizontaal op de houders... weer veer aanpassen... stemmen... intoneren... met vuisten tegen de muur rammen... messen uitlijnen... veer bijstellen... stemmen... schroevendraaierset wegschoppen alles vervloeken wat maar te binnen schiet, de schuld geven aan de stand van de zon wat natuurlijk komt door de regressie in Amerika wat indirect het gevolg is van de installatie van Benedictus en dan geestelijk weer jezelf bij elkaar pakken en na een uur of wat staat ie eindelijk afgesteld... en dan kom je erachter dat je eigenlijk ook wel uit de voeten kan met een flush mounted ipv een floating![]()
![]()
![]()
Ach ja... ik heb er voor betaaldquote:Op dinsdag 4 september 2007 13:11 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Volgens mij linksom, dan word de halspen 'losser' en moet hij rechter komen te staan.
Inderdaad wel even je snaren beetje ontspannen ja.
Stukje voor stukje je hals bijstellen, kwartslag draaien, herstemmen, kijken, spelen, en als het niet goed is weer kwartslagje draaien, herstemmen, kijken, spelen en zo verder net zo lang tot het goed is.
[..]
Ja, Floyds blijven hoeredingen![]()
Stop er bij mijn eigen altijd een blokje hout achter, gebruik de jengelstengel toch nooit![]()
Wat Dean zegt. Plaatje om het duidelijker te maken:quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:03 schreef Gitarist het volgende:
Mijn vader heeft een relatief oude akoestische (western-)gitaar waarvan de snaren veel te hoog staan.
Hij wil dit verhelpen door de halspen te verstellen (vanuit de klankkast). De hals moet rechter, dus klopt het dan dat de halspen rechtsom gedraaid moet worden? Of linksom?
En het is daarvoor zeker wel verstandig als de snaren wat ontspannen worden...?
Haha ja lekker gedegen advies zoietsquote:Op dinsdag 4 september 2007 13:16 schreef Doodkapje het volgende:
maar toen vroeg ik dus ook wat de beste tactiek was voor een Floyd Rose... "Stemmen en hopen dat ie rechtstaat,... en anders opnieuw proberen"![]()
Bedankt!quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Wat Dean zegt. Plaatje om het duidelijker te maken:
http://www.seagullguitars.com/double-action-truss-rod-adj.jpg
Veranderingen aan de halspen moet je altijd maken met de snaren op spanning. Als je dat neit doet krijg je gewoon een verkeerd beeld van de kromming van de hals. Wanneer je je nek afstelt terwijl je gitaar in E1 staat zul je nooit een goede afstelling hebben voor E2, puur vanwege het verschil in trekkracht. Het heeft bij het sleutelen aan de nek ook geen nut om de snaren tijdelijk te ontspannen, omdat de trekkracht van de snaren constant blijft. Het is pas aan te raden de snaren te ontspannen wanneer je de brug gaat verhogen - logischerwijs komt er dan meer spanning op de snaren omdat de snaar uitrekt.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:11 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Volgens mij linksom, dan word de halspen 'losser' en moet hij rechter komen te staan.
Inderdaad wel even je snaren beetje ontspannen ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |