Mijn meneer heeft nooit wat te vinden bij dat soort keuzesquote:Op maandag 3 september 2007 23:56 schreef Muck het volgende:
oeh
dat klinkt tof CF
morgen eens naar zoeken
ik ben sowieso gek op zeezout
eens kijken wat mijn meneer er van vindt
Ik heb ooit eens een pakket gekregen, waar 12 verschillende soorten zeezout in zaten, echt geweldig! Ook zwart zeezout, erg apart maar wel heel lekker!quote:Op maandag 3 september 2007 23:54 schreef ColdFeet het volgende:
CF's tip voor Muck, let op:
Koop een pak Maldon zeezout (dat wat Nigella lawson altijd gebruikt) Dat ziijn hele mooie dunne vlokken, die zet je gewoon in een klein decoratief bakje op tafel, en die verpulver je ter plekke tussen je vingers.
Zo sexy is dat
Ik heb dus ook een mooie zoutmolen, maar die gebruik ik nauwelijks.
goeie vraag!quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn meneer heeft nooit wat te vinden bij dat soort keuzes(maar ik geloof wel dat ie het echt leuk vindt).
Je koopt Maldon bij de britse winkel (maar ik bedenk me nu dat jozo flakes misschien wel hetzelfde is, dat is een paar jaar geleden gelanceerd, bestaat het nog?).
En uiteraard ook de gewone kookpannen. Daarvoor wordt het denk ik Demeyere Apollo. Dat lijkt het meest aan te sluiten bij de wensen qua vormgeving van mijn vriendin en de kwaliteitswensen van ons (hanteerbaar voor haar, maar toch kwalitatief hoogstaand).quote:Op maandag 3 september 2007 23:46 schreef Bluezz het volgende:
Beunkster, ik mis toch echt het peper en zoutstel
ik ken dat ja...quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij begrijpt me
Mijn vent snurkt heel erg![]()
Dat lijkt me leuk, zo'n pakket!quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:01 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een pakket gekregen, waar 12 verschillende soorten zeezout in zaten, echt geweldig! Ook zwart zeezout, erg apart maar wel heel lekker!
Heb overigens pas mn messen opgehangen aan een magneetstrip in de keuken, alleen de strip is te klein
whehehequote:Op dinsdag 4 september 2007 00:10 schreef Stereotomy het volgende:
Die van mij wordt moeilijk wakker. En dan mag ik haar wakker maken en proberen wakker te houden. Dat gaat zo:
"Wake up, wakeup!"
"Hmmmmmmzzz zzz z'
"Opstaan!"
"Hmmmmzmzzzz (boos) don't tell me what to do!![]()
![]()
"
"* Stereotomy slaapt verder"
2 uur later
"![]()
Why didn't you wake me up? "
" Ja wat wil je nou muts"
ZoietsWe zijn avondmensen
Nou kijk, bij Peugeot is het, net als bij veel andere dure producten op onder andere kookgebied, als volgt:quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:09 schreef Muck het volgende:
ik snap niet dat iemand zoveel geld betaalt voor een peper- en zoutmolen!
Ze zijn wel echt heel erg mooi hoorquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:09 schreef Muck het volgende:
ik snap niet dat iemand zoveel geld betaalt voor een peper- en zoutmolen!
dat bedoel ikquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb de aanbieding bij de blokker. 3 EUR voor twee molens. Hervullen, klaar.
Koel! Dat is wel erg leuk om eens te proberen, zoiets. Origineelquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:01 schreef Euc- het volgende:
Ik heb ooit eens een pakket gekregen, waar 12 verschillende soorten zeezout in zaten, echt geweldig! Ook zwart zeezout, erg apart maar wel heel lekker!
Wat voor strip gebruik je, zo'n merkding van een van de bekendere messenmerken of gewoon een naamloze?quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:01 schreef Euc- het volgende:
Heb overigens pas mn messen opgehangen aan een magneetstrip in de keuken, alleen de strip is te klein
Ja, tsja. Koken alles wat daarbij hoort is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Ik verdien er ook nog eens een klein zakcentje mee, zo nu en dan. En dat geef ik dan uit aan mooie keukenspulletjes: fijne dure messen, een mooi hakblok, een mooie kookpot...quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:14 schreef Muck het volgende:
hoe mooi ze ongetwijfeld ook zijn, ik vind het belachelijk!
Zeker, vind ik ook absoluut!quote:
Ik vind de Paris ook het mooiste, maar mijn vriendin vindt die houten molens niet mooi... *zucht* vrouwen...quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:13 schreef ColdFeet het volgende:
@ beunkster: ik heb de bois Paris 22 cm P&Z, denk ik, of 27. Ik twijfel, geen zin om naar de keuken te lopen. Ik vond die klassieke exemplaren het mooist, vandaar.
Ik zie het al: jullie sparen -ouwerwets- voor je uitzetquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:19 schreef beunkster het volgende:
[..]
Zeker, vind ik ook absoluut!
Kwaliteit is gewoon top. Eigenlijk niet dat geld waard, maar wel top.
Ze vragen gewoon way too much voor de RVS en acryl dingen van hen. De houten zijn juist weer erg vriendelijk (relatief dan) geprijsd.
[..]
Ik vind de Paris ook het mooiste, maar mijn vriendin vindt die houten molens niet mooi... *zucht* vrouwen...![]()
![]()
Ik heb al wel gezegd dat we minstens het dubbele kwijt zijn voor de acryl versies en minstens het driedubbele voor de rvs versies, maar dat moesten we er dan maar voor over hebben...![]()
![]()
Kook jij voor geldquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, tsja. Koken alles wat daarbij hoort is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Ik verdien er ook nog eens een klein zakcentje mee, zo nu en dan. En dat geef ik dan uit aan mooie keukenspulletjes: fijne dure messen, een mooi hakblok, een mooie kookpot...
Het is fijn om mooie & goeie spullen te hebben
quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:21 schreef Muck het volgende:
naja, ik kruip maar eens mijn bedje in geloof ik....
morgenweer heel vroeg op
truste!
Dat zakcentje verdien ik dus door het doen van die twee adminstraties (inclusief regelmatig rapportages, al het contact met de Belastingdienst uitgezonderd Loonheffing en VpB en nog wat van dat soort extra's).quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:19 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, tsja. Koken alles wat daarbij hoort is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Ik verdien er ook nog eens een klein zakcentje mee, zo nu en dan. En dat geef ik dan uit aan mooie keukenspulletjes: fijne dure messen, een mooi hakblok, een mooie kookpot...
Het is fijn om mooie & goeie spullen te hebben
Haha jepquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zie het al: jullie sparen -ouwerwets- voor je uitzet
Goh, das grappig! Zou ook iets voor mij zijn, ik draai altijd dol in kookwinkels (heb helaas weinig verstand van adminstraties).quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:25 schreef beunkster het volgende:
[..]
Dat zakcentje verdien ik dus door het doen van die twee adminstraties (inclusief regelmatig rapportages, al het contact met de Belastingdienst uitgezonderd Loonheffing en VpB en nog wat van dat soort extra's).
Dat kost gewoon tijd en daar krijg ik een bepaald (vrij fors) bedrag voor per uur wat ik dan vervolgens kan besteden aan dit soort dingen. Ideaal, want daarmee heb ik het meeste bekostigd en dat stelt me ook in staat om een fors budget aan te leggen voor dit soort dingen. Het enige dat ik hoef te doen is uren maken...
En die uren hoeven niet meteen gebruikt te worden, natuurlijk. Dat is het grote voordeel. Ik kan eerst rustig uren maken en dan kies ik wat spullen uit. En last but not least, het is een relatiegeschenk dus de BTW krijgt ie ook nog eens terug... dus dat betekent dat ik kan rekenen met prijzen ex BTW. Scheelt me op alles sowieso dus al 16% van de verkoopprijs!
Tip van de avondquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:30 schreef golfer het volgende:
Wij doen het gewoon met een door zoonlief van Bluezz bij Van der Valk gejat peper-en-zoutstel.
Stelletje apenquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:30 schreef golfer het volgende:
Wij doen het gewoon met een door zoonlief van Bluezz bij Van der Valk gejat peper-en-zoutstel.
Oe, illegaal bijverdienen, die PM wil ik ook wel!quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee, ik kook niet voor geld... PM
There you go.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:36 schreef Euc- het volgende:
[..]
Oe, illegaal bijverdienen, die PM wil ik ook wel!![]()
Heb trouwens bij een kookwinkel een strip van Wusthof besteld, naamloze hadden ze niet, en ach, van 15 euro ga je ook niet dood..
Goed opgevoed kind tochquote:
Moet je maar niet zoveel coma-spelletjes doen.quote:
Oh joh, zo'n setje heb ik hier ook staan, maar het is niet ingebruik wegens concurrentie van de sjieke franse molens.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed opgevoed kind toch![]()
Bij een eetcafé had ik ooit eens gezegd, Goh wat leuk, een pepervaatje in de vorm van een lampje...
dát had ik niet moeten zeggen.. de running gag was dus ingezet
Hij is niet bij me, maar net wel weer 3 uur ge-msnt, en een uur gebeld.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Moet je maar niet zoveel coma-spelletjes doen.![]()
Hey SOL, liev wijf.
Is Milou alweer een beetje gewend aan je?
Slaap lekker CF!quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:48 schreef ColdFeet het volgende:
Hemel, zo laat al. Ik moet maar eens gaan slapen, volgens mij heb ik een beetje een slaapgebrek opgebouwd vorige week, ik voel me zo comateus de hele dag
Welterusten, dus!
Heerlijk om te lezen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:51 schreef SeaOfLove het volgende:
Milou is erg aanhankelijk geweest vanmiddag en vanaaf, maarja dat was ik ook, hadden elkaar 2 en halve week niet gezien natuurlijk.
Echt zo heerlijk dat ze gewoon weer thuis is![]()
Dat mijn liefde voor Milou zo diep gaat dat is vanaf haar geboorte al duidelijk, maar op dit soort momenten komt het extra heftig naar boven.
Ach, dat heb je tijdens die periodes he?quote:
quote:
En bedankt he. Nu zit ik met tranen in mijn ogen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 01:01 schreef SeaOfLove het volgende:
Helemaal als ik Milou aan de foon had en ze alleen maar snikkend : met mama mee , kon uibrengen![]()
Goeie tip, daar ga ik zeker wat mee doen!quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goh, das grappig! Zou ook iets voor mij zijn, ik draai altijd dol in kookwinkels (heb helaas weinig verstand van adminstraties).
Tip voor als je nog eens wat geld overhebt: koop een paar microplane raspen. Ik vind het echt geweldige dingen!
quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:31 schreef SeaOfLove het volgende:
http://www.kroelie.nl/videoclip/kroelieclipgroot.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kies voor een paar verschillende 'grofheden', en bedenk wat je ermee wilt raspen (fruit? kaas? chocola? etc) en zoek dan een stuk of 3, 4 raspen waarmee je alles kunt raspen wat je wilt. Ik heb bijv een vrij fijne rasp die perfect citroenschil raspt en van parmezaanse kaas echt 'wolkjes' maakt, zo licht en dun. Handig voor door een sausje of door de risotto, niet zo'n succes door de sla.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:54 schreef beunkster het volgende:
[..]
Goeie tip, daar ga ik zeker wat mee doen!
Nog een tip welke types je moet hebben?
Ze hebben behoorlijk wat verschillende types van die paar verschillende series.
O ja, welke serie is handig? Of maakt dat niet echt een verschil?
ik heb het halverwegen weg gedrukt, anders had ik hetzelfdequote:Op dinsdag 4 september 2007 11:40 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
krijg het nr niet uit mijn hoofd![]()
![]()
MeneerCF loopt al jaren incidenteel rond op Fok!, maar hij komt alleen maar in CUL voor het perenijsjes-fantopicquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Slaap lekker CF!
zit die vent van je ook op Fok! ?
perenijsjesquote:Op dinsdag 4 september 2007 12:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
MeneerCF loopt al jaren incidenteel rond op Fok!, maar hij komt alleen maar in CUL voor het perenijsjes-fantopic
Wat, Muck is mod? Lekker bezig!quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:22 schreef Bluezz het volgende:
Heeeeeeeeee blauwe Muck, ik lees het net
Veel plezier en sterkte met ons CUL
quote:
Al die Culi-hooligans moeten toch een beetje in bedwang gehouden worden.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:53 schreef ColdFeet het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk 3 mods nodig op CUL? Het is toch een vrij beschaafd ende kalm subforumpje?
SEX is iets terugquote:Op dinsdag 4 september 2007 18:34 schreef beunkster het volgende:
Lol, ik las fuck mod. Sorry Muck, flappies!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |