abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:12:46 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53009896
Ja ok. Maar goed, dat heeft dan meer met afstand dan met het rijden zelf te maken toch?
Ik kan me nl. voorstellen dat ik toch liever met weeen terug naar huis rij in een auto ipv op de fiets.
Ik heb een vriendinnetje dat nog niet binnen de eigen stad durfde te rijden op het laatst...
pi_53010003
Ja inderdaad meer de afstand dan het rijden zelf.

Ik heb echt tot en met zondagavond tot naar bed toe gaan nog alles gedaan. Zelfs zitten msnen met een tante dat ik nog nergens last van had. De andere avond was ik mama hahaha...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:21:15 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53010119
Haha, lijkt me toch wel lekker hoor. Ik hoop dat ik ook zo bezig kan blijven tegen die tijd.
pi_53010206
ja dat is echt zo fijn geweest achteraf gezien. We hebben onk die zondag pas de kinderwagenbak en cosi voor de zekerheid (toen nog) van zolder afgehaald want ja ik was die donderdag tenslotte uitgerekend haha. We hebben er wel lol om gehad hoor!!! Met buik en al de vlizotrap op en alles aangeven en mijn lief alles aanpakken beneden en toen nog even samen achter de pc en laptop en om een uur of twaalf naar bed en hoppa bevallen de andere dag dus BE ik hoop echt voor je dat het ook zo lekker gaat op het einde...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:41:45 #255
186421 Hello_Dolly
klaar als een kloontje
pi_53010657
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
Je staat erbij hoor Dolly! Fijn dat alles er goed uit zag!

Enneh... Lishe... Check de lijst eens.
Dankjewel!
en nu mag ik toch ook wel weg uit het onbekend rijtje...
  vrijdag 7 september 2007 @ 18:09:55 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53011330
Done!
pi_53014480
Fijn Dolly!!

BE, leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53015171
Ghehehe... Bij de laatste bevalling zijn s' morgens om 5 uur mn vliezen gebroken ( met kleine beetjes vruchtwater verlies steeds ) en toen ben ik eerst met de bus van vriendlief zn flat naar huis gegaan en toen mara besloten dat ik nog best even boodschappen kon gaan doen op de fiets met een kraamverband in mn broek... Zat niet zo heel erg lekker!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53016864
dolly fijn dat het met lammetje2 alles goed is

lishe bovenaan nog even doorzetten.

kim wat fijn dat het goed was. wees blij dat het er 5 waren. ik ben een keer flauwgevallen ze hadden er 10 afgenomen die barbaren.

ik heb alles nog gedaan ik liep een week overtijd maar het rijden moest ik wel. de winkel is 7 km hier vandaan en manlief had toen geen rijbewijs dus ik moest wel. ik ben zelf ook naar het ziekenhuis(30 km) met om de 3/2 min. weeen gereden. achja waarom zou je niet weg kunnen denk ik dan, er kan vanalles en nog wat gebeuren dus waarom zou je niet op visite gaan ofzo?
mama van 3 kids!
pi_53017698
Ik durfde de week dat ik uitgerekend was weinig meer te doen. Natuurlijk wel de 'gewone' dingen zoals boodschappen, maar echt ver weg durfde ik niet meer. Toen liep ik steeds verder over tijd..met 1,5 week over tijd was ik het zat en ben ik weer gewoon dingen gaan doen die wat verder weg waren. Ik had geen zin meer om alleen maar thuis 'af te wachten'.
En nu met de 2e weet ik het niet. Aangezien de bevalling van de eerste zo snel ging denk ik dat echte uitstapjes er niet meer in zitten vanaf week 38 ofzo. Met de eerste hield ik daar geen rekening mee (ik ging volledig uit van een lange bevalling ). Bevallen in de auto ergens onderweg zie ik niet echt zitten en als de 2e net zo snel komt als de eerste denk ik niet dat ik genoeg tijd heb om thuis te komen anders :s
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_53025333
Ik ga zo even bij prenatal de steun voor de box ophalen, want ik geloof dat als ik hier blijf zitten mijn hormonen de overhand gaan krijgen en manlief niet meer veilig zit hier binnen handbereik . Ik krijg sla-neigingen, dus ik zal mezelf maar eens even verwijderen uit huis .
Fake it till you make it...
pi_53029481
Boxsteun opgehaald. Bleek dat ze toch weer de verkeerde hadden binnengekregen. Maar nu heeft ze de goede uit het showroommodel gehaald en onze box staat dus .
Inmiddels zijn mn sla-neigingen weg, heb even door de telefoon uitgehuild bij mn beste vriendinnetje .

Bericht gehad van de kraamzorg, het is overgenomen door een andere organisatie en volgens hun brief komt de kraamzorg op geen enkele wijze in gevaar... Dat moeten we dan maar geloven.
Ben nu een waslijst met vragen aan het maken, want we hadden al een intake gehad en ik wil wel weten of er nog dingen anders zijn bij hun (want de informatie die we hebben gekregen is wel erg summier). Kan ik ze maandag met al die vragen bestoken!
  zondag 9 september 2007 @ 09:09:37 #263
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53044711
Wat vervelend dat het zo moet met de kraamzorg Nijna. Kan me voorstellen dat je je er druk over maakt.

Ik heb gisterenavond weer voorweeen gehad. Ik denk echt dat het weer zo'n dagenlange aanloop nodig heeft, bij Luuke was het ook zo. Maar hee, er was tenminste even actie, en ik raakte niet in paniek. Dus ik kan het nog.
Nu een lekkere rustige zondag, met een boek op de bank en duimen dat er nog wat anders op het programma komt.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 9 september 2007 @ 11:13:41 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53045555
Hoi allemaal! Even snel een verslagje van mijn kraamweek, en dan vooral de begeleiding bij de borstvoeding.

In het ziekenhuis voor het eerst aangelegd, Eli hapt en moet even op adem komen, maar die mevrouw trekt hem alweer van de borst voordat hij zou kunnen doordrinken. Heel naar. En ik heb erg gevoelige tepels, net vers bevallen, totaal van de wereld en dat wordt je kind met geweld aangelegd, wat dus nauwelijks lukt. Erg vervelend, word er ook weer emo van.
Woensagavond en donderdag steeds geprobeerd aan te leggen, lukte niet, ik huilen, met als absolute climax de tepelhoedjes. (was donderdagochtend ergens) Grote genade! Ik weet niet wat meer pijn deed, de uitdrijving van het hoofdje of dat tepelhoedje.
Ik wilde dat Eli borstvoeding binnen kreeg en dat zou in principe ook kunnen door te kolven en dan met de fles. Dus bij de thuiszorgwinkels ook een dubbele electrische kolf gehaald, en heb ik de rest van de dag iedere drie uur gekolfd en heeft Eli alles wat ik kolfde (eerste keer al 25cc!!!) gekregen, aangevuld met bijvoeding. op deze manier werd de borstvoeding op een rustige, gecontroleerde manier op gang gebracht, terwijl Eli niets tekort kwam en zijn reserves niet hoefde aan te spreken. Hij was na 5 dagen weer op zijn geboortegewicht.
Vrijdag kregen we onze 3e kraammevrouw (die de hele week is gebleven, ze was echt helemal geweldig). Ik had inmiddels besloten dat we maar aan de kolf gingen en dat geven, maar ik wilde toch nog 1 keer proberen aan te leggen. Deze mevrouw legde Eli aan en hij bleef zowaar hangen! Liet niet los!! Helemaal prima!
Dus gestuwde borsten lust hij wel... Althans, links nog steeds niet helemaal, maar dat kolfden we dan een beetje af, zoda hij beter kon happen (Heb ook onbescheiden cupmaat, wat happen ook bemoeilijkt). 's Nachts weigerde Eli de linkerborst steeds, maar dat hebben we "opgelost" (eerste keer na een uur proberen, daarnauigescholden door kraammevrouw, dat het na een kwarttier weigeren ook wel mooi is) door rechts te geven en links af te kolven. En het afgekolfde dan met een spuitje (finger feeding).
De kraammevrouw heeft me heel goed begeleid bij het aanleggen, dus dat hielp ook.
Uiteindelijk bleek dat Eli het niet lekker vindt om op een bepaalde manier vastgehuoden te worden aan zijn hoofdje, want de manier waarop hij huilde en hijgde bij het loslaten, leken mij geen honger, maar ongemak. Andere manier vasthouden (met rechts op zijn achterhoofd, in plaats van in linkerelleboog) en toen was links opeens ook lekker.

Nu loopt het als een zonnetje, en heb ik alleen nog wat moeite met het onderscheid te maken tusen honger en zuigbehoefte, maar dat komt wel.

Oftewel, bijvoeden in de eerste week kan zeker, op de manier waarop wij het gedaan hebben. Nu werd EN de borstvoeding op gang gebracht EN Eli kreeg voldoende eten binnen.
Hopelijk heeft iemand iets aan dit verhaal. Nu weer voeden, en dan kom ik nog een mooi fotootje showen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 9 september 2007 @ 12:22:29 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53046716
Fijn dat het alsnog gelukt is Davinia!
Plak je verhaal ook nog even in het bv-topic, wellicht zijn er daar ook weer meelezers die er iets aan hebben.
  zondag 9 september 2007 @ 12:43:37 #266
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53047083
Super Davinia! Wat ik nog even wil zeggen over een tepelhoedje, ik kreeg er in het ziekenhuis ook 1, maar dat deed ook zo'n pijn. Later bleek, toen er dus een echte expert naar keek, dat de maat verkeerd is! De goede maat deed geen pijn meer.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53047090
Davinia geniet van Eli . Goed om te lezen dat het nu wel lukt!
pi_53047451
Davinia fijn dat het toch gelukt is.

lishe vervelend die voorweeen hopelijk komt jullie kleine snel.

nijna toch je slanijgingen overwonnen nou gelukkig heb je het stukje van je box nu wel.

ik weet niet wat ik mee maak. de Emesafene maken me nog zieker dan dat ik eigenlijk ben.
Vanmorgen flink na een half boterhammetje alles eruit gegooid en nu is het goed ben wel moe en kan alleen noodles eten maar veders niet zo erg last als dat ik eerst had met de emesafene.
mama van 3 kids!
  zondag 9 september 2007 @ 13:41:28 #269
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53048095
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het alsnog gelukt is Davinia!
Plak je verhaal ook nog even in het bv-topic, wellicht zijn er daar ook weer meelezers die er iets aan hebben.
Doen we!
pi_53048784
Popples, wat beroerd dat je nog zieker wordt van het spul wat je misselijkheid eigenlijk weg zou moeten halen... .
  zondag 9 september 2007 @ 15:02:31 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53049827
* Jelief is benieuwd hoe het dan nu met de voorweeën van Lishe staat
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53051688
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:16 schreef Nijna het volgende:
Popples, wat beroerd dat je nog zieker wordt van het spul wat je misselijkheid eigenlijk weg zou moeten halen... .
dank je nijna.
Het is echt heel raar ik denk doe de maar eens testen dus een dag wel en een dag niet en dan weer een dag wel en een dag niet. Toch kwam eruit dat ik er gewoon zieker van werd met Esemafene dan dat ik ze niet neem.

jelief je bent niet de enige
mama van 3 kids!
  zondag 9 september 2007 @ 16:49:41 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53052126
Zoals beloofd, een paar fotootjes van Eli

En in badje:
  zondag 9 september 2007 @ 16:59:20 #274
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53052298
rammel de rammel!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53052331