abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:09:49 #76
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52867871
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:59 schreef mcyodogg het volgende:
Hoe zit het trouwens met de critici? Hopen jullie op een mislukt EK voor Van Basten (en dus Oranje) om een andere bondscoach te krijgen voor het WK?

Ik ben ook kritisch, maar ik zou niet hopen op een slecht EK.
Natuurlijk niet, maar ik zie nu al zoveel dingen verkeerd gaan, dus ik maak me gewoon zorgen. Er zit toaal gene progressie in de ploeg. Ze gaan ook niet elke wedstrijd iets beter spelen. Het lijkt wel alsof we er op achter uit gaan. Met als toppunt dat we verloren van Zwitserland, zonder enige indruk te maken of een paar goed uitgespeelde kansen te creeeren. Terwijl er misschien wel het beste middenveld en aanval van europa op het veld kan staan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:11:19 #77
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52867902
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:03 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ook in reactie op je vorige bericht... Na de teleurstellingen van EK00 en WK02 en de ramp van EK04 (let op, ik noem 2002 een teleurstelling en 2004 een ramp!) zag iedereen de noodzaak in van een grote verjonging en vernieuwing van Oranje... Dat werd Marco van Basten, na Cruijff waarschijnlijk onze grootste voetbalheld tot nu toe, omdat er verder geen enkele coach meer was die het aandurfde met Oranje danwel genoeg autoriteit bezat naar de spelersgroep om het weer in goede banen te krijgen... Van het begin af aan is daarbij door Van Basten duidelijk gemaakt dat de WK06 te vroeg kwam om grote resultaten te verwachten... Hoe het volgend jaar zal gaan weet niemand, ik niet, jij niet, Van Basten niet, niemand. Nu kunnen we tot die tijd twee dingen doen; We kunnen achter Oranje en Van Basten gaan staan en ons gedragen als échte supporters of we kunnen net zo lang doorgaan met Van Basten kapot proberen te maken tot dat wellicht ook gebeurt... Waar kies jij voor?
Er waren echt wel andere trainer/coaches bereid om bondscoach te worden, maar JC droeg Bassie aan (net als dat hij Ajax opzadelde met Danny Blind). Een man zonder ervaring, iets wat al snel duidelijk werd. Sowieso is het belachelijk dat je, gezien het materiaal, het WK gebruikt als leermoment. Maar goed, de KNVB stond daarachter en daar kunnen we toch niets meer aan doen, maar hoe staan we er drie jaar later voor? Extreem kut in mijn ogen, een blinde ziet al dat we het verkeerde systeem spelen, maar Bassie weigert eens iets anders te proberen. Na het EK zal er een andere bondscoach nemen, velen zullen dan pas beseffen dat Bassie vier jaar interlandvoetbal verneukt heeft, terwijl er veel meer mogelijk was!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52868004
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:09 schreef Grimm het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar ik zie nu al zoveel dingen verkeerd gaan, dus ik maak me gewoon zorgen. Er zit toaal gene progressie in de ploeg. Ze gaan ook niet elke wedstrijd iets beter spelen. Het lijkt wel alsof we er op achter uit gaan. Met als toppunt dat we verloren van Zwitserland, zonder enige indruk te maken of een paar goed uitgespeelde kansen te creeeren. Terwijl er misschien wel het beste middenveld en aanval van europa op het veld kan staan.
Jammer alleen van die matige verdediging. Dat is middelmatig europees gezien. Een goed team begint bij de verdediging en dus is er een groot probleem wat geen enkele coach kan oplossen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_52868007
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:06 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Tegen beter weten in, hoop ik op een goed EK, maar zal wel roemloze uitschakeling in kwartfinale worden.
Sorry dat ik even persoonlijk word, maar als je in het echte leven ook zo'n houding hebt zal je het niet ver schoppen ben ik bang... Of ben je alleen met voetbal zo?
pi_52868070
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Er waren echt wel andere trainer/coaches bereid om bondscoach te worden, maar JC droeg Bassie aan (net als dat hij Ajax opzadelde met Danny Blind). Een man zonder ervaring, iets wat al snel duidelijk werd. Sowieso is het belachelijk dat je, gezien het materiaal, het WK gebruikt als leermoment. Maar goed, de KNVB stond daarachter en daar kunnen we toch niets meer aan doen, maar hoe staan we er drie jaar later voor? Extreem kut in mijn ogen, een blinde ziet al dat we het verkeerde systeem spelen, maar Bassie weigert eens iets anders te proberen. Na het EK zal er een andere bondscoach nemen, velen zullen dan pas beseffen dat Bassie vier jaar interlandvoetbal verneukt heeft, terwijl er veel meer mogelijk was!
of we worden volgend jaar kampioen en dan sta jij met je mond vol tanden... het is allemaal koffiedik kijken... in ieder geval... Mag ik hieruit op maken dat jouw antwoord op mijn vraag dus is dat jij Van Basten gewoon af blijft branden?
pi_52868115
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:09 schreef Grimm het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Zwitserland zich al heeft geplaatst voor de EK van volgend jaar, dat er dus grote kans is dat we op het EK wéér tegen Zwitserland moeten als het wél ergens om gaat, en dat het dus tactisch/strategisch helemaal niet verkeerd is dat we niet hebben laten zien hoe we het volgend jaar precies aan gaan pakken...
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:28:12 #82
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52868226
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:16 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Jammer alleen van die matige verdediging. Dat is middelmatig europees gezien. Een goed team begint bij de verdediging en dus is er een groot probleem wat geen enkele coach kan oplossen.
Als je spelers zoals Emmanuelson, Bouma, Jaliens etc. oproept dan word het ook nooit wat. De grote link wat dit NL mist is een Frank de Boer die de opbouw verzorgd van achteruit.
pi_52868249
Ik ga eens even uitzoeken of het ergens in de wereld eerder is voorgekomen dat een bondscoach van zijn eerste 22 niet-vriendschappelijke interlands er maar één verloren heeft... Of 16 gewonnen...volgens mij zal het in ieder geval niet vaak voorkomen... iemand tips over een goede statistieken site waar ik die info een beetje makkelijk kan vinden?
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:30:29 #84
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52868261
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:22 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Zwitserland zich al heeft geplaatst voor de EK van volgend jaar, dat er dus grote kans is dat we op het EK wéér tegen Zwitserland moeten als het wél ergens om gaat, en dat het dus tactisch/strategisch helemaal niet verkeerd is dat we niet hebben laten zien hoe we het volgend jaar precies aan gaan pakken...
We spelen altijd 433 zonder vleugelspelers, dus als er een blok voor de verdediging staat komt NL d'r "bijna"nooit door. NL moet dan scoren via een standaard situatie of een afstandschot.
Bedoel je die tactiek?
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:37:49 #85
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52868370
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:29 schreef Tennessee het volgende:
Ik ga eens even uitzoeken of het ergens in de wereld eerder is voorgekomen dat een bondscoach van zijn eerste 22 niet-vriendschappelijke interlands er maar één verloren heeft... Of 16 gewonnen...volgens mij zal het in ieder geval niet vaak voorkomen... iemand tips over een goede statistieken site waar ik die info een beetje makkelijk kan vinden?
Waarschijnlijk wikipedia
pi_52868371
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:28 schreef Grimm het volgende:

[..]

Als je spelers zoals Emmanuelson, Bouma, Jaliens etc. oproept dan word het ook nooit wat. De grote link wat dit NL mist is een Frank de Boer die de opbouw verzorgd van achteruit.
nou ja, nooit wat nooit wat... Wat NL volgens mij een beetje mist is een speler á la Cruijff, Van Basten of Bergkamp... Die heb je gewoon nodig om finales te halen (en eventueel te winnen wat zelfs Cruijff en Bergkamp niet is gelukt) Al die andere, Kluivert, Makaay, Nistelrooy, noem maar op, zijn dat gewoon allemaal nét niet...

Maar goed, we gaan weer een beetje off-topic... Deze discussie (die erg interessant is!) hoort denk ik meer in een topic als "wat mist er aan Oranje?" inplaats van in "Marco van Basten moet ontslagen worden #22"... Toch?
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:42:32 #87
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52868448
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:37 schreef Tennessee het volgende:

[..]

nou ja, nooit wat nooit wat... Wat NL volgens mij een beetje mist is een speler á la Cruijff, Van Basten of Bergkamp... Die heb je gewoon nodig om finales te halen (en eventueel te winnen wat zelfs Cruijff en Bergkamp niet is gelukt) Al die andere, Kluivert, Makaay, Nistelrooy, noem maar op, zijn dat gewoon allemaal nét niet...

Maar goed, we gaan weer een beetje off-topic... Deze discussie (die erg interessant is!) hoort denk ik meer in een topic als "wat mist er aan Oranje?" inplaats van in "Marco van Basten moet ontslagen worden #22"... Toch?
De spelers spelen allemaal bij europese topclubs en blinken wekelijk uit. dus er is spelersmateriaal genoeg vind ik. en waarom vind ik dat het hier wel hoort is het feit dan van basten ze negeert of 5 minuten voor t einde laat opdraven. Jongens zoals Seedorf, Nistelrooy zijn wekelijks de uitblinkers bij hun clubs en ze mogen soms 5 minuutjes opdraven of worden soms genegeerd. Deze jongens kunnen wel het verschil maken.
Het echte vuur mis ik ook in Oranje, eentje die de boel wakker schreeuwd of orde op zaken stelt. aanjagers zoals Davids en Bommel worden ook genegeerd.
pi_52868541
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:30 schreef Grimm het volgende:

[..]

We spelen altijd 433 zonder vleugelspelers, dus als er een blok voor de verdediging staat komt NL d'r "bijna"nooit door. NL moet dan scoren via een standaard situatie of een afstandschot.
Bedoel je die tactiek?
wil toch nog even hierop reageren... heb de wedstrijd niet gezien... bedoelde dat Zwitserland er meer aan zal hebben te weten hoe Nederland volgend jaar speelt dan omgekeerd en dat ik dus, als ik bondscoach was geweest, nu tegen Zwitserland het hele elftal zou hebben omgegooid om wat dingetjes uit te proberen maar vooral Zwitserland geen centimeter wijzer te maken dan ze al zijn...
pi_52868696
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:42 schreef Grimm het volgende:

[..]

De spelers spelen allemaal bij europese topclubs en blinken wekelijk uit. dus er is spelersmateriaal genoeg vind ik. en waarom vind ik dat het hier wel hoort is het feit dan van basten ze negeert of 5 minuten voor t einde laat opdraven. Jongens zoals Seedorf, Nistelrooy zijn wekelijks de uitblinkers bij hun clubs en ze mogen soms 5 minuutjes opdraven of worden soms genegeerd. Deze jongens kunnen wel het verschil maken.
Het echte vuur mis ik ook in Oranje, eentje die de boel wakker schreeuwd of orde op zaken stelt. aanjagers zoals Davids en Bommel worden ook genegeerd.
ja maar luister nou... Geen enkele Nederlander heeft ooit zoveel voetbalprijzen gewonnen als Marco Van Basten (als ik me niet vergis, weet het niet zeker, in ieder geval niet veel. Hij heeft de EK gewonnen, Nederlandse beker en landskampioenschap, Italiaanse beker en landskampioenschap en de wereldbeker voor clubs, toch?, ok misschien Gullit en Rijkaard ook en misschien vergeet ik er nog een, in ieder geval...)

Marco van Basten is niet dom. Hij is jarenlang een van de beste spelers ooit geweest, op de WK na alles gewonnen dat er te winnen is, heeft onder diverse topcoaches gespeeld en heeft Cruyff achter zich, die weet écht wel waar hij mee bezig is... Voor ons is het misschien onbegrijpelijk maar we weten niet wat daar in de kleedkamer en op het trainingsveld precies allemaal gebeurt... ALs er spelers door van Basten genegeerd worden heeft hij daar heus wel een reden voor... Denk je dat hij het leuk vond tegen Portugal en tegen Luxemburg? Hij zal toch wel zijn uiterste best doen? En wij zijn supporters, en die supporten... ondersteunen betekent dat in het Engels voor hen die dat nog niet wisten...
pi_52868828
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:28 schreef Grimm het volgende:

[..]

Klopt, maar die hebben we niet. Dat irriteert me ook wel een beetje met de kritiek op MvB. Welke spelers moet hij dan wel oproepen i.p.v. Emmanuelson, Bouma, Jaliens etc. ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_52869339
Nou, ik heb een leuk lijstje gevonden... even typen...
pi_52869439
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:59 schreef mcyodogg het volgende:
Hoe zit het trouwens met de critici? Hopen jullie op een mislukt EK voor Van Basten (en dus Oranje) om een andere bondscoach te krijgen voor het WK?

Ik ben ook kritisch, maar ik zou niet hopen op een slecht EK.
Ik hoop op een geweldig EK waar Nederland kampioen wordt. Maar met het huidige beleid heb ik er een zeer hard hoofd in .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:59:16 #93
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52869825
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:56 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ja maar luister nou... Geen enkele Nederlander heeft ooit zoveel voetbalprijzen gewonnen als Marco Van Basten (als ik me niet vergis, weet het niet zeker, in ieder geval niet veel. Hij heeft de EK gewonnen, Nederlandse beker en landskampioenschap, Italiaanse beker en landskampioenschap en de wereldbeker voor clubs, toch?, ok misschien Gullit en Rijkaard ook en misschien vergeet ik er nog een, in ieder geval...)

Marco van Basten is niet dom. Hij is jarenlang een van de beste spelers ooit geweest, op de WK na alles gewonnen dat er te winnen is, heeft onder diverse topcoaches gespeeld en heeft Cruyff achter zich, die weet écht wel waar hij mee bezig is... Voor ons is het misschien onbegrijpelijk maar we weten niet wat daar in de kleedkamer en op het trainingsveld precies allemaal gebeurt... ALs er spelers door van Basten genegeerd worden heeft hij daar heus wel een reden voor... Denk je dat hij het leuk vond tegen Portugal en tegen Luxemburg? Hij zal toch wel zijn uiterste best doen? En wij zijn supporters, en die supporten... ondersteunen betekent dat in het Engels voor hen die dat nog niet wisten...
Mwah ik ben dan een fan Nou ja de beste spelers zijn nog altijd niet de beste coaches terwijl Van Gaal voor geen meter kon voetballen maar hij is wel een van de betere coaches. Cruyff heeft t zelf nooit aangedurft.
Het is jammer dat bassie zo vroeg moest stoppen maar ik denk dat Seedrof ook wel een volle prijzenkast heeft
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:04:40 #94
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52869903
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:04 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Klopt, maar die hebben we niet. Dat irriteert me ook wel een beetje met de kritiek op MvB. Welke spelers moet hij dan wel oproepen i.p.v. Emmanuelson, Bouma, Jaliens etc. ?
De cler, Hofland, Donk, Kromkamp, Zonneveld bijvoorbeeld.
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:06:03 #95
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52869935
Trouwens als jij Ooijer, Boulahrouz, Mathijsen achterin zet met een verdedigend blok daarvoor ( de Zeeuw, Bronckhorst) wat de opbouw verzorgd ben je ook van het probleem af
pi_52870709
De top 11 percentage gewonnen wedstrijden Bondscoaches Nederlands elftal

1. Marco van Basten 72,72% gewonnen, 22 wedstrijden, 16 winst, 1 verlies
2. Max Merkel 70% gewonnen, 10 wedstrijden, 7 winst, 2 verlies
3. Frantischek Fadrnhornz 66,67% gewonnen, 18 wedstrijden, 12 winst, 2 verlies
4. Edgar Chadwick 61,76% gewonnen, 34 wedstrijden, 21 winst, 10 verlies
5. Ernst Happel 61,54% gewonnen,13 wedstrijden, 8 winst, 2 verlies
6 . Georg Knobel 60,00% gewonnen, 15 wedstrijden, 9 winst, 5 verlies
7. Guus Hiddink 59,46% gewonnen, 37 wedstrijden, 22 winst, 8 verlies
8. Rinus Michels 57,81 gewonnen, 64 wedstrijden, 37 winst, 11 verlies
9. Dick Advocaat 57,69% gewonnen, 26 wedstrijden, 15 winst, 6 verlies
10. Kees Rijvers 47,37% gewonnen, 19 wedstrijden, 9 winst, 7 verlies
11. Thijs Libregts 46,15% gewonnen, 13 wedstrijden, 6 winst, 3 verlies

Voor van Basten heb ik de oefenwedstrijden even niet meegerekend, ik moet nog even uitzoeken of die bij de anderen wél zijn meegeteld... Zo ja, dan reken ik het nog even opnieuw uit en dan zal hij wel wat zakken, maar dit wou ik tch even plaatsen En ik doe het even in een nieuw berichtje Of heeft er iemand zin om van die andere 10 uit te rekenen wat de percentages zijn zónder oefenwedstrijden, die tellen tóch niet echt mee... Kans is groot dat zij dan ook allemaal dalen in percentage...

[ Bericht 3% gewijzigd door Tennessee op 01-09-2007 17:58:23 ]
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:55:45 #97
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52871073
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:41 schreef Tennessee het volgende:
De top 11 percentage gewonnen wedstrijden Bondscoaches Nederlands elftal

1. Marco van Basten 72,72% gewonnen, 22 wedstrijden, 16 winst, 1 verlies
2. Max Merkel 70% gewonnen, 10 wedstrijden, 7 winst, 2 verlies
3. Frantischek Fadrnhornz 66,67% gewonnen, 18 wedstrijden, 12 winst, 2 verlies
4. Edgar Chadwick 61,76% gewonnen, 34 wedstrijden, 21 winst, 10 verlies
5. Ernst Happel 61,54% gewonnen,13 wedstrijden, 8 winst, 2 verlies
6 . Georg Knobel 60,00% gewonnen, 15 wedstrijden, 9 winst, 5 verlies
7. Guus Hiddink 59,46% gewonnen, 37 wedstrijden, 22 winst, 8 verlies
8. Rinus Michels 57,81 gewonnen, 64 wedstrijden, 37 winst, 11 verlies
9. Dick Advocaat 57,69% gewonnen, 26 wedstrijden, 15 winst, 6 verlies
10. Kees Rijvers 47,37% gewonnen, 19 wedstrijden, 9 winst, 7 verlies
11. Thijs Libregts 46,15% gewonnen, 13 wedstrijden, 6 winst, 3 verlies

Voor van Basten heb ik de oefenwedstrijden even niet meegerekend, ik moet nog even uitzoeken of die bij de anderen wél zijn meegeteld... Zo ja, dan reken ik het nog even opnieuw uit en dan zal hij wel wat zakken, maar dit wou ik tch even plaatsen En ik doe het even in een nieuw berichtje
Waarom staat rijkaard er niet tussen?
pi_52871190
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:55 schreef Grimm het volgende:

[..]

Waarom staat rijkaard er niet tussen?
Omdat die volgens het lijstje dat ik heb gevonden 8 wedstrijden heeft gecoacht waarvan 1 werd gewonnen... oftewel 12,5% winst
pi_52871544
Wat trouwens ook wel interessant is aan het bovenstaande lijstje, is dat de enige bondscoach die het ooit gelukt is een EK of WK te winnen Rinus Michels was, degene die ook veruit de meeste wedstrijden als coach op zijn naam heeft in bovenstaande lijst. Michels was voor het eerst bondscoach in '74, toen af en aan van '84 tot '88 en toen van '90 tot '92... Het zou dus misschien helemaal niet onverstandig zijn om van Basten gewoon tot de WK van 2014 of 2018 als bondscoach aan te houden als hij dit percentage vol kan houden....
pi_52871582
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:00 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Omdat die volgens het lijstje dat ik heb gevonden 8 wedstrijden heeft gecoacht waarvan 1 werd gewonnen... oftewel 12,5% winst
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')