quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:53 schreef Stereotomy het volgende:[..]
Vrijdag geven ze altijd een show weg op het Waagplein in Alkmaar met kaasdragers enzo
Van Gaal: ‘Gunstige loting, maar wel oppassen’ALKMAAR- Omdat AZ vrijdagavond tegen Exelsior speelt, was er vrijdagmiddag nog geen persmoment om de reactie van Louis van Gaal op de UEFA Cup-loting te horen. Op AZ.nl reageren Van Gaal en Schaars voor het eerst op FC Paços de Ferreira. Van Gaal: “Hun Europees debuut zegt me weinig. Sparta speelde laatst tegen ze, we zullen dus wel met Rotterdam bellen.”
Van Gaal legde vrijdag uit dat hij nog niet goed op de hoogte is van de Portugezen. “Ik weet niet heel veel van deze club, maar ik denk dat het een gunstige loting is. Ik heb begrepen dat ze op basis van hun zesde plek vorig jaar Europees voetbal hebben behaald en dat ze in een klein stadion spelen. Verder debuteren ze op Europees niveau, maar dat zegt me weinig.”
Oppassen Dat AZ op 20 september naar Portugal moet, bevalt Van Gaal. “De afstand is prima te doen, de club speelt immers in de buurt van Porto. Verder kunnen we de tegenstander voor 20 september nog aan het werk zien en spelen we eerst uit. Toch moeten we oppassen, want met Kayserispor en twee jaar terug Krylia Samara hadden we ook twee onervaren Europese tegenstanders, en iedereen weet nog hoe zwaar we het tegen deze teams hebben gehad.”
Sparta
Naast de bezoeken van de AZ-scouts aan FC Paços denkt Van Gaal er ook aan om Sparta nog even in te schakelen. “Sparta heeft in de voorbereiding vriendschappelijk tegen ze gespeeld (2-1 overwinning FC Paços, red.), ik denk dat we dus nog wel even naar Rotterdam gaan bellen.”
Reactie SchaarsOok Stijn Schaars zijn eerste gevoel was positief na de loting. “We hebben met deze tegenstander denk ik gunstig geloot, zeker wanneer je kijkt naar een aantal andere Nederlandse clubs en de andere mogelijke tegenstanders in ons poultje. Zij zijn duidelijk de underdog als Europees debutant. Bovendien hebben wij de laatste jaren goed gepresteerd in de UEFA Cup."
"Het is ook een voordeel dat we eerst daar spelen, zodat we eventuele schade thuis nog kunnen herstellen. Maar wanneer wij ons normale Europese niveau halen, dan moeten we de volgende ronde gewoon kunnen halen”, aldus Schaars, die maandag zijn rentree in Jong AZ gaat maken.