Dat denk ik dus ook. Typisch een speler die het vuile werk voor andere op knapt en andere spelers beter laat functioneren. Een speler die tevens onvervanger is en je bij absenstie van deze speler naar een ander systeem moet kijken, maar dat wil Henk allemaal niet inzien.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:06 schreef Gelderland het volgende:
Met Davids was dit ook niet gebeurd... .bedankt!
Nee gelukkig gaat het nu wel lekker goed.quote:Dat zou de doodsteek voor Ajax kunnen zijn.’’
quote:Open brief Fontein aan alle Ajacieden
Monaco, 30 aug 2007
Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein richt zich in een open brief tot alle Ajacieden. De teleurstelling over het mislopen van de Champions League is, begrijpelijkerwijs, groot. ,,Maar de trein rijdt door.''
Beste Ajacieden,
Na een slechte nachtrust voor velen onder ons, schrijf ik vanuit een saaie hotelkamer in Monaco dit bericht aan jullie allen. De eerste emoties zijn we aan het verwerken. Langzaam moeten we de draad weer oppakken en onze reis vervolgen. Natuurlijk baalt een ieder en moeten we weer een jaar wachten op die kans om Champions League te spelen. Laten we, ondanks de grote teleurstelling, proberen met zijn allen vanuit een half vol glas de toekomst te bekijken en niet vanuit een half leeg glas, want dit past niet bij Ajax, niet bij mij en niet bij jullie als betrokkenen met het hart en geest op de goede plaats.
We moeten iedereen de ruimte geven om de emoties een plaats te geven, dat hoort bij het verwerkingsproces, maar tegelijkertijd moeten we er ook een positieve lering uit trekken.
Hiervoor zullen we de komende tijd gebruiken om op een aantal fundamentele vragen trachten een antwoord te geven. Fundamentele vragen en analyses die ons moeten helpen het juiste topsportklimaat te scheppen, waarbij prestaties op de juiste momenten geleverd worden.
Het gaat hierbij niet alleen om de wedstrijd van gisteren of van twee weken geleden. Het gaat ook om vorig seizoen, de competitie, de vele wisselingen van spelers, de momenten van wisselingen, het groter wordende gat tussen Europese clubs en Ajax, hoe we omgaan met de mentale druk om, etcetera.
Maar het is nu van belang om de wonden te laten helen, de eenheid te bewaren, maar vooral de rust op te brengen om in staat te zijn sterker terug te komen. En laten we niet vergeten dat er genoeg uitdagingen voor ons liggen met het kampioenschap en het UEFA Cuptoernooi, waar voldoende prijzen zijn te winnen.
Graag doe ik een beroep op jullie allemaal om samen in de trein te blijven zitten op onze reis.
Dank,
Maarten
De BETERE PLOEG? Welke bril hebben die kneuzen op? Als wij de 2e wedstrijd zouden winnen zou het onverdiend zijn de eerste wedstrijd ging het gelijk op met een ligt voordeel voor Ajax.quote:Jaakke en Van Geel kijken teleurgesteld terug
Amsterdam, 30 aug 2007
Teleurstelling. Het was donderdag in de ArenA niet alleen het meest uitgesproken woord, de teleurstelling over de uitschakeling door Slavia Praag tekende de gezichten van John Jaakke en Martin van Geel.
De voorzitter en de technisch directeur stonden in de perskamer van het stadion de verzamelde pers te woord. Aan het woord teleurstelling ging in veruit de meeste zinnen het bijvoeglijk naamwoord ‘enorm’ vooraf. Slavia heeft Ajax over twee wedstrijden in een rouwstemming gedompeld.
,,Ajax was tweemaal de betere ploeg, maar had het wel af moeten maken’’, legt Van Geel, luttele uren na de thuiskomst uit Praag, de vinger op de zere plek. ,,Op de beslissende momenten moet je een wedstrijd naar je toe trekken. De conclusie die je nu kunt trekken, is dat de ploeg op beslissende momenten heeft gefaald. Het is me te makkelijk om dat pech te wijten. De ploeg was er gewoon nog niet helemaal klaar voor.’’
Net als de technisch directeur en de voorzitter zitten ook de spelers met eenzelfde, wellicht zelfs grotere kater. ,,De spelers willen zich ook op het hoogste platform bewijzen. Ook voor hen is de teleurstelling dus groot.’’
De wallen onder de oogleden van Jaakke wezen op een gebrek aan nachtrust. De Ajax-voorzitter sloot zich woordelijk aan bij zijn technisch directeur. Ook volgens Jaakke had Ajax woensdag ‘gewoon’ moeten winnen van Slavia Praag. ,,Er zijn meerdere oorzaken waarom het niet is gelukt om Slavia te verslaan’’, keek ook Jaakke gedesillusioneerd terug. De recente transfers van Ryan Babel en Wesley Sneijder trekken een flinke wissel op de selectie. ,,Alle ontwikkelingen in de transferperiode is een van de oorzaken voor de uitschakeling’’, beaamde de preses.
Ajax doet in elk geval alles wat in zijn vermogen ligt om de transferperiode te verkorten. De lobby om de deadline voor transfers een maand eerder af te laten eindigen, loopt via de UEFA. Ajax’ algemeen directeur Maarten Fontein is nu al bij de Champions Leagueloting in Monaco. ,,Hij gaat er keihard mee aan de slag’’, aldus Van Geel, die ook liet weten dat de Amsterdamse club de zogenaamde ‘home grown regel’ wil aanpassen. De regel heeft een zeer nadelige uitwerking voor een opleidingsclub als Ajax. Als een jonge speler drie seizoenen onder contract staat bij een club, geldt deze al als zelf opgeleid. De uitwerking is dat vooral de topclubs azen op steeds jongere talenten. Van Geel: ,,Die regel moet worden aangepast. Nu loop je het risico spelers van 20, 21 jaar kwijt te raken. Straks raak je 17, of 18-jarige spelers kwijt. Dat zou de doodsteek voor Ajax kunnen zijn.’’
Jaakke weet de uitschakeling door de Tsjechen ook aan leeftijd en ervaring. Veel Ajacieden zijn nog niet zo heel ver verwijderd van de start van hun professionele carrière. ,,We hebben een goede selectie, die goed is begonnen aan de competitie. We willen nog steeds graag kampioen worden. Het UEFA Cuptoernooi winnen is niet makkelijk, maar de UEFA Cup is zeker ook een mooie beker.’’
Loting CL kijkenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:52 schreef Ordinair het volgende:
WTF moet die lul in Monaco? Jan Koller ophalen?
Ben benieuwd wie je bent danquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:12 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Net terug van de training...Komen ze eerst een half uur te laat...is de helft er nog niet bij ook..
Van de 11 spelers van gisteren trainden alleen Gabri en Stekelenburg op het veld...de rest was nergens te bekennen...
Onze nieuwe aanwinst was er wel.....
We worden toch uitgeschakeld door een niets zeggend ploegje na fouten van Collin en Emanuelson.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Wanneer is die baggerloting voor ons eigenlijk?
En wat en wie kunnen we loten?
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:58 schreef Longmen het volgende:
[afbeelding]
Ajax hoort hier dus niet meer tussen...
Het trieste is dat je blijkbaar vooral z'n technische kwaliteiten op het moment niet kunt missen. Heitinga en Gabri zijn namelijk ook typische spelers die het vuile werk voor een ander opknappen. Daar lopen d'r op het moment iets te veel van bij Ajax, maar dat vond ik vorig jaar Europees niet anders trouwens.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:28 schreef toma het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Typisch een speler die het vuile werk voor andere op knapt en andere spelers beter laat functioneren. Een speler die tevens onvervanger is en je bij absenstie van deze speler naar een ander systeem moet kijken, maar dat wil Henk allemaal niet inzien.
Morgen en volgens mij zitten we in pot1.... Niveautje IK Start eerste rondequote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Die bovenste zijn echt wel beter dan Ajaxquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:07 schreef toma het volgende:
Marseille, Besiktas, Rosenborg, Shaktar, Rangers, Dynamo, CSKA, Steau, AEK, Slavia (wie?)![]()
waar zijn Bayern Munchen, Juventus en Ajax
nee toch, nee he..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:15 schreef Longmen het volgende:
[..]
Die bovenste zijn echt wel beter dan Ajax
de waarheid is hard
Nou oke AEK kunnen we hebbenquote:
quote:
IK WIL NIEUWE TIJDEN GVD MAAARTEN KOM VAN DIE TREIN AFquote:
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:32 schreef toma het volgende:
[..]
en daar ga je dan, op weg naar Lille een 3e rangs clubje in Frankrijk.
waarom denk je dat ik al dagen zit te zeiken dat Henk moet overstappen op 4-4-2?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:40 schreef Wooldoor het volgende:
Weer een nieuw bestuur en nieuwe trainer het begint een beetje een trend die niet werkt te worden. Er moet gewoon definitief worden afgestapt van het Ajax systeem omdat geen enkele trainer het aankan op deze manier en er zijn geen capabele spelers voor dit systeem te krijgen.
D'r moet in de jeugd gewoon wat veranderd worden. Niet meer uren trainen op het tactische concept. Maar de individuele kwaliteiten trainen, mannetjes leren passeren, de bal onder druk bij je leren houden. Fysiek zo sterk en snel mogelijk worden, spelers mentaal klaarstomen. En in plaats van spelers te leren wat hoort bij welke positie, leren hun eigen verstand te gebruiken, spelintelligentie ontwikkelen. Dan is dat systeem ook best speelbaar. Maar zolang er in heel Ajax 1 maar een speler loopt die z'n man voorbijkomt, kun je 4-4-2, 8-5-0 of 10-5-13 gaan spelen, dan red je het Europees nog niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:40 schreef Wooldoor het volgende:
Weer een nieuw bestuur en nieuwe trainer het begint een beetje een trend die niet werkt te worden. Er moet gewoon definitief worden afgestapt van het Ajax systeem omdat geen enkele trainer het aankan op deze manier en er zijn geen capabele spelers voor dit systeem te krijgen.
Niet doen, voor je het weet is 'ie ineens weer Ajacied.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:56 schreef Wooldoor het volgende:
Asskicker laten we de lijst van de complete historie van beide ploegen erbij pakken op europees niveau![]()
ag jaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:56 schreef Wooldoor het volgende:
Asskicker laten we de lijst van de complete historie van beide ploegen erbij pakken op europees niveau![]()
dus dit jaar veel puntjes pakken in de UC!!!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Laten we over de Ajax - AZ discussie eens en altijd een einde maken.
De cijfers gebaseerd op de laatste jaren van de UEFA liegen er niet om.
AZ hoort bij de top 20 beste Europese ploegen en Ajax staat 33ste.
20 AZ Alkmaar Ned 1.7875 27.9600 13.5025 18.7105 0.1650 62.125
33 Ajax Ned 6.7875 11.9600 15.5025 13.7105 0.1650 48.125
Dat zijn gewoon geen verdedigers.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:05 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
We worden toch uitgeschakeld door een niets zeggend ploegje na fouten van Collin en Emanuelson.
geschiedenis boeit me niks, het moet er nu staan niet 10-20-30 jaar geledenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:56 schreef Wooldoor het volgende:
quote:Patrick Kluivert tekent vrijdag bij Lille
Lille en Patrick Kluivert hebben hun onderhandelingen afgerond. Vrijdag zet de Amsterdamse spits in het noorden van Frankrijk zijn handtekening.
Lille prijst zichzelf gelukkig met het kunnen binnenhalen van een speler van het kaliber Kluivert. 'Zijn handtekening en zijn vertrouwen in Lille passen in het geloof Europees verder te kunnen groeien', aldus LOSC.
Kluivert, die zijn conditie op peil hield bij Jong Ajax, gaat voor één seizoen tekenen bij Lille. De 31-jarige spits kwam bij PSV niet meer in aanmerking voor een nieuwe verbintenis. In Eindhoven werd de 79-voudig Oranje-international ook geplaagd door blessures.
Lille wordt de zevende club voor Kluivert, die de laatste drie seizoenen door fysieke problemen steeds weinig kon betekenen voor achtereenvolgens Newcastle United, Valencia en PSV.
idd.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:26 schreef Madine het volgende:
Was het maar weer zomerstop.
Loting is morgen. Wat en wie we kunnen loten weet ik niet!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:05 schreef Da_Sandman het volgende:
quote:Van Geel: ''Ten Cate blijft bij Ajax''
Martin van Geel zegt tegenover AT5 dat ondanks het niet halen van Champions League voetbal de positie van trainer Henk ten Cate bij Ajax niet ter discussie staat. Van Geel wil zich ook vooral niet gek laten maken door de media.
"We gaan geen zondebok aanwijzen. We hebben er alles aangedaan maar helaas is het niet gelukt.", aldus van Geel. Volgens Van Geel zijn er dit seizoen nog genoeg prijzen te winnen door Ajax.
Je doek was gister nog paar keer mooi in beeldquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:31 schreef Aanvoerder het volgende:
wat een kansen hadden we in de 2e helft... ongelofelijk...
Nee, wij hadden in een andere Pot gezeten, dus dan zou je alles 1 plekje moeten opschuiven en kijken wat er dan gebeurde.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:50 schreef S-Two het volgende:
Ach, het positieve is dat we in ieder geval niet weer tegen Arsenal spelen (daar hadden we anders weer bij in gezeten).
Misschien zou een buitenlander een goede optie zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:54 schreef ASroma het volgende:
haal liever een wat "onbekender" iemand, zonder verleden etc. Co zal het ook niet waarmaken.
Oja, is ook zoquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:53 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nee, wij hadden in een andere Pot gezeten, dus dan zou je alles 1 plekje moeten opschuiven en kijken wat er dan gebeurde.
Iemand opperde al Capello, lijkt me misschien niet eens verkeerd (al kan ik me niet voorstellen dat hij zou willen komen).quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:58 schreef VoreG het volgende:
[..]
Misschien zou een buitenlander een goede optie zijn.
Wel een coach met aanzien. Zou ook voetballers kunnen trekken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:59 schreef S-Two het volgende:
[..]
Iemand opperde al Capello, lijkt me misschien niet eens verkeerd (al kan ik me niet voorstellen dat hij zou willen komen).
Dat zou pas echt vet zijn. Die heeft Real gewoon kampioen gemaakt. Laatste keer was 2003.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:59 schreef S-Two het volgende:
[..]
Iemand opperde al Capello, lijkt me misschien niet eens verkeerd (al kan ik me niet voorstellen dat hij zou willen komen).
Hoe anders was het geweest als Geel niet zoveel geld had binnen gehaald door transfers... Dan was het missen van de CL echt een debacle en HtC ontslagen. Nu vind het bedrijf Ajax het niet zo erg, zo zit het gewoon volgens mij....quote:
quote:AZ wil eliminator van Ajax als vervanger voor Koevermans
Stanislav Vlcek staat in de belangstelling van AZ. De 31-jarige spits van Slavia Praag scoorde woensdag nog twee keer tegen Ajax en elimineerde op deze wijze de Amsterdammers in de Champions League.
De Tsjechische aanvoerder van Slavia werd in Praag bekeken door AZ-technisch directeur Marcel Brands. Hij heeft tegen Ajax een zeer goede indruk achter gelaten.
AZ is hard op zoek naar een nieuwe aanvaller, na het vertrek van Danny Koevermans naar PSV. De Alkmaarders hebben nog ruim 27 uur om te slagen in de spitsenjacht.
Eerder werd de naam van Afonso Alves al genoemd in het DSB-Stadion.
Ron Jansquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:54 schreef ASroma het volgende:
haal liever een wat "onbekender" iemand, zonder verleden etc. Co zal het ook niet waarmaken.
En nog nooit wat gewonnen. Who cares op welke plek je staat, het gaat om de prijzen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Laten we over de Ajax - AZ discussie eens en altijd een einde maken.
De cijfers gebaseerd op de laatste jaren van de UEFA liegen er niet om.
AZ hoort bij de top 20 beste Europese ploegen en Ajax staat 33ste.
20 AZ Alkmaar Ned 1.7875 27.9600 13.5025 18.7105 0.1650 62.125
33 Ajax Ned 6.7875 11.9600 15.5025 13.7105 0.1650 48.125
Nou, die dorpsclown hoef ik niet in de Arena te zien. Die wil trouwens zelf ook niet.quote:
Geef mij nog maar een keer slavia! GRAAG!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:31 schreef Aanvoerder het volgende:
Laat die UEFA cup maar lekker zitten. Laten we ont maar concentreren op de titel.
ik ookquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:07 schreef Noshiba het volgende:
begin een beetje over de teleurstelling heen te komen![]()
Je klinkt als een feyenoord supporterquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:31 schreef Aanvoerder het volgende:
Laat die UEFA cup maar lekker zitten. Laten we ont maar concentreren op de titel.
Ben je serieusquote:
Rehhagel iets?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:59 schreef S-Two het volgende:
[..]
jaar in, jaar uit geen kampioen en geen CL.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:43 schreef jna het volgende:
[..]
Je klinkt als een feyenoord supporter![]()
Zeiden we al, ...vorig jaarquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:51 schreef Cheiron het volgende:
Fuck it, je moet gewoon voor alle prijzen gaan. De Uefa cup is geen Champions League, maar het is ook een mooie prijs.
Dat was voor mij een dream come truequote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:58 schreef w00h00 het volgende:
Hadden we Kluivert maar een contract aangeboden ipv die bejaarde spanjaard.
voor Patrick en mij ook. zit er helaas niet in. nooit niet ben ik bangquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:03 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Dat was voor mij een dream come true
Inderdaad. Niks ten nadele van onze Spanjaard maar Patje kan nog best ballen, dat bewees hij vorig seizoen bij PSV. In die paar minuten die hij speelde toch 2 goals en een aantal assists.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:58 schreef w00h00 het volgende:
Hadden we Kluivert maar een contract aangeboden ipv die bejaarde spanjaard.
Zullen wel veel onbekende tussen staan, de charme van de UEFA Cup!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:20 schreef Radegast het volgende:
Is die lijst van 40 mogelijke tegenstanders al ergens te vinden?
We kunnen Kopenhagen loten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zullen wel veel onbekende tussen staan, de charme van de UEFA Cup!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |