Prima betoog. Het zou geweldig zijn, maar helaas een utopie.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:25 schreef Eb het volgende:
Ajax heeft Slavia Praag gewoon onderschat. Het is treffend om te zien dat kwaliteit het aflegt tegen bezieling. Ajax was de betere ploeg in beide wedstrijden, maar miste de bevlogenheid en de wil om te winnen. Welbeschouwd is dat niks nieuws. Dit is al tien jaar het beeld van Ajax, dat zijn clubgevoel heeft ingeruild voor een bedrijfscultuur. Het ontslaan van trainers (Olsen, Wouters, Adriaanse, Blind, Koeman) heeft in al die tijd de oplossing niet gebracht. Hoe vaak hebben wij de afgelopen tien jaar Ajax zien voetballen zoals we de trotse club kennen? Oppermachtig, opportunistisch, creatief, technisch begaafd en met zichtbaar plezier? Ik kan het me niet herinneren.
Ajax is ziek van binnen en is dat al jaren. De enige oplossing is herstructureren: van de beurs af, het wordt weer gewoon een vereniging. Geef de club terug aan de Amsterdammers. Smijt dat Adidas shirt en die ABN AMRO bank op de mestvaalt en trek nieuwe sponsors aan. Sponsors die zich herkennen in avontuur en creativiteit in plaats van behoudzucht en toastjes zalm. Accepteer dat je een jaar of twee niet meedoet om de titel en geef de Ajaxjeugd meer kansen om door te stromen. Dat geeft bezieling, zowel op het veld als ernaast.
Dit betoog wordt door veel Ajaxsupporters al jaren gehouden.
Er is alleen niemand die luistert.
Je bedoelt het open-deur intrappen betoog? Alsof de beursgang en de sponsor ook maar 1 % invloed heeft gehad op het resultaat van gisteren. Sterker nog, onder ABN Amro hebben we de UEFA Cup en de Champions League gewonnen. Nee, daar zal het vast aan liggenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Prima betoog. Het zou geweldig zijn, maar helaas een utopie.
Het is zeker een kant van het verhaal. Ajax is sowieso ziek van binnen, mede door dat en dat heeft ook zijn reacties op het veld. De bezieling die de vereniging Ajax mist sinds de beursgang, mis ik ook in de spelers op het veld.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:29 schreef Chivu het volgende:
[..]
Je bedoelt het open-deur intrappen betoog? Alsof de beursgang en de sponsor ook maar 1 % invloed heeft gehad op het resultaat van gisteren. Sterker nog, onder ABN Amro hebben we de UEFA Cup en de Champions League gewonnen. Nee, daar zal het vast aan liggen
Ik lees hier de analyse van Urby.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:40 schreef Camplo het volgende:
[..]
Leugens,
hij bouwde minder op en gaf 0,0 goede ballen.
Ben ik het wel mee eens hoor. Heb nog wel hoop dat Urby het gaat redden i.t.t. Colin. Maar allemaal massaal Colin afzeiken heeft geen zin.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:40 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Verschil tussen Colin en Urby is dat Urby heeft laten zien dat hij het niveau wel heeft. Hij heeft alleen de dip die Heitinga anderhalf seizoen geleden had. Colin heeft helemaal NIKS laten zien.
Je kunt het die jongen ook eigenlijk niet aanrekenen dat hij het niveau niet heeft, maar je ziet echt zelden een goede actie van hem. Het enige dat ik mij van gisteren kan herinneren is dat hij zich voor de bal zwiepte toen hij voor doel werd gegeven. Van Urby heb ik toch een aantal zeer nette slidings gezien waarna hij de bal oppikte en kon opbouwen. Helaas was het vervolg alleen zeer onzorgvuldig.
Mooi stukje over Yildrim in het vorige topic trouwens.
En nu richting op de competitie en dit weekend knallen tegen Groningen. Ik zou graag de inzet van Heitinga bij de rest van het team zien.
Gezeik op Stam vind ik trouwens compleet ongepast...
Ik verwacht ook niets van die gast. Ben nu al bijna zeker dat dat een miskoop is.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Op de tribune, aangezien ik verwacht dat die gozer toch alleen maar geblesseerd is.
Financieel in ieder geval wel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:31 schreef M0NTANA het volgende:
De winnaarsmentaliteit en vechtlust is gewoon ver te zoeken bij Ajax, al tien jaar ofzo.
Alsof men hun doel al heeft bereikt, als ze eenmaal bij Ajax spelen.
Het is nu te laatquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Ajax zocht toch een fatsoenlijke rechtsbuiten. Van Der Meyde is beschikbaar.
En als ze verstandig zijn, pikken ze Reiziger (om Colin te vervangen) en Kluivert (om als mede-breekijzer te fungeren) transfervrij op.
Ik noem een Van Der Wiel, maar als er tegenwoordig spelers a la Colin in de weg lopen, kun je die jeugdopleiding beter stopzetten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:41 schreef Chadi het volgende:
Wat komt er eigenlijk door uit de jeugd???
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:42 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik noem een Van Der Wiel, maar als er tegenwoordig spelers a la Colin in de weg lopen, kun je die jeugdopleiding beter stopzetten.
massaal protest?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:44 schreef dronkeykong het volgende:
Gaan er nog mensen vanmiddag naar het trainingsveld??
Een Riquelme wil toch nooit in de eredivisie spelen tegen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:45 schreef DANILXL het volgende:
Waarom halen ze bijvoorbeeld Riquelme niet.
Mitchell Donaldquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:41 schreef Chadi het volgende:
Wat komt er eigenlijk door uit de jeugd???
als je zn salaris eisen inwilligt volgens mij wel hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:47 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een Riquelme wil toch nooit in de eredivisie spelen tegen.
Dat is niet realistisch.
Nou als JRR naar Ajax gaat dan loop ik 10 jaar rond met een ajax avatarquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:50 schreef DANILXL het volgende:
[..]
als je zn salaris eisen inwilligt volgens mij wel hoor
je hebt zeker net gezien dat ie een contract tekent bij atleticoquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:51 schreef Grimm het volgende:
[..]
Nou als JRR naar Ajax gaat dan loop ik 10 jaar rond met een ajax avatar
ah okquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Riquelme is al aangetrokken door Atletico Madrid, een mogelijke tegenstander van Ajax in de UEFA Cup.
Omdat Motta op de volgende pagina wordt besprokenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:51 schreef Longmen het volgende:
T is ook nog eens een enorm lastpak Riquelme, dus zo'n aanwinst lijkt het me niet....
waarom word uberhaupt de kansloze discussie Riquelme weer gevoerd?![]()
Dan moet je Mitchell Donald maar eens in actie zienquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:50 schreef Chadi het volgende:
En komen er ook creatieve spelers door of alleen mensen die uit de voeten kunnen verdedigend??
Ehm, nee.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:55 schreef DANILXL het volgende:
Ik denk dat er door heel veel Ajacieden met jaloerse blikken naar de selectie van AZ wordt gekeken
Er is werkelijk waar nog geen seconde in mijn leven geweest dat ik jaloers ben geweest op AZ.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:55 schreef DANILXL het volgende:
Ik denk dat er door heel veel Ajacieden met jaloerse blikken naar de selectie van AZ wordt gekeken
Nee, niet echt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:55 schreef DANILXL het volgende:
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:55 schreef DANILXL het volgende:
Je zat in het uit-vak? of ...want je hebt beide clubs in je sig staanquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:55 schreef Aanvoerder het volgende:
ik was 08:00 thuis. en nog steeds voel ik me kut. m'n hand nog opengehaald toen ik bij de 1-1 de hekken in dook. had het pas na de wedstrijd door dat 'ie open lag. probeerde de hele avond om me lam te zuipen, maar het lukte niet...
Ajax is Europese middenmoot. Misschien moeten we dat maar eens accepteren.
Al zal het me niks verbazen als ze ineens binnen blijvenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:57 schreef PLAE@ het volgende:
Zometeen maar eens even bij de training kijken (15.00)
Je doek werd nog in beeld gebracht, vlak voor de aftrap.quote:
Dat ook weer nietquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:55 schreef DANILXL het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |