Koellerer wist vooraf al dat hij Hernandez zou laten winnen, dus hij zal zich wel gedragen hebben.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:17 schreef de_boswachter het volgende:
Had Hernandez niks te zeggen deze week?? Schudde e wel de hand vandie mafketel na afloop???
Dat is in dit voorbeeld niet noodzakelijk, degene die fixt kan ook gewoon z'n best doen, proberen voor te komen en op een afgesproken moment een blessure faken of gewoon slecht gaan spelen. Maar die scenario's komen volgens mij inderdaad wel opvallend vaak voor bij twee dubieuze spelers. Als Russische maffioso heb je natuurlijk meer winstpotentieel als je meerdere fixers onder je hoede hebtquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:18 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Overigens is het voorbeeld wat jij geeft er slechts een van velen. Zo heb je de fix als bovenstaande, maar bijvoorbeeld ook fixes waarbij iemand na een eerste set moet opgeven of waarbij iemand een set en een break voor moet komen en erna moet verliezen, waarbij dus 2 spelers betrokken zijn en niet eentje.
Ik denk dat ze na een paar maanden gewoon uitbetalen, ze laten mensen die op dit soort matches wedden even zweten.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:24 schreef Tim86 het volgende:
En WH heeft dus nog niet uitbetaald bij die wedstrijden zoals ik het begrepen heb..ben benieuwd hoe dat gaat aflopen..
Rochus is ook gewoon niet uitbetaald.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:41 schreef APK het volgende:
[..]
Ik denk dat ze na een paar maanden gewoon uitbetalen, ze laten mensen die op dit soort matches wedden even zweten.
Als de ATP niets doet moeten ze wel dokken.
quote:Christophe Rochus en anderen genoemd in gokaffaire
19/06 De Britse krant The Independent schreef gisteren dat tussen zes en twaalf spelers op de hoofdtabel van Wimbledon in de gaten gehouden worden voor het fiksen van wedstrijden. Op de lijst zouden Russen, Italianen, Argentijnen en Spanjaarden voorkomen, maar de krant verwijst ook naar vreemd gokgedrag in een match van Christophe Rochus.
De tennisbonden onderzoeken verschillende wedstrijden waarop verdacht veel gegokt werd. Dat was maandag nog het geval bij de match tussen de Oostenrijker Koellerer en de Spanjaard Hernandez in Rosmalen. Daar werd zelfs een 29-jarige Rus opgepakt die met de laptop langs de baan zat te gokken.
Sterker nog: bookmakers hebben niets uitbetaald na de match tussen Christophe Rochus en de Monegask Jean- René Lisnard op het tornooi van Monaco van dit voorjaar. Die match eindigde op 6-2, 6-2 in het voordeel van de Monegask. Dat was een vreemd resultaat, want Lisnard stond 200 plaatsen lager geklasseerd dan Rochus. Maar in tennis kan alles: daags nadien won diezelfde Lisnard ook nog eens van Andy Murray.
De Internationale Tennisfederatie ITF heeft een cel opgericht die het regelen van wedstrijden moet voorkomen. Maar zoals gewoonlijk in het rijke, maar heel gesloten tennismilieu, wilde de ITF geen commentaar kwijt over de recnte feiten.
Niet of nog niet?quote:
Ik zag het ja.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:46 schreef Chriz2k het volgende:
Melzer to win 3-0.
Waarschijnlijk heeft Melzer er niks mee te maken maar is het Odesnik die zichzelf verkoopt voor een 0-3 verlies.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:44 schreef TheVulture het volgende:
Waarom is die Melzer-partij gefixt? Die Odesnik is nou niet bepaald een toptalent wel?
Odds daalden voor de wedstrijd en buitenproportioneel veel geld gematched op een 3-0 overwinning.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:44 schreef TheVulture het volgende:
Waarom is die Melzer-partij gefixt? Die Odesnik is nou niet bepaald een toptalent wel?
Ja maar dan nog... het is toch niet vreemd als een Melzer in drie sets van Odesnik wint... wordt er veel meer dan normaal op die pot gewed dus?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft Melzer er niks mee te maken maar is het Odesnik die zichzelf verkoopt voor een 0-3 verlies.
WTFquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:54 schreef Wopper1 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag in Stuttgart.....
Ja, maar dit moet in goed overleg zijn gegaan. Hernandez weet dat hij wint, en Tipsarevic zal zelf moeten verliezen. Zijn gewoon allebei onwijs domme spelers.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
WTF
Die Hernandez.... Die zit er toch heel vaak bij of niet
Verbaast me niks.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:00 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ja, maar dit moet in goed overleg zijn gegaan. Hernandez weet dat hij wint, en Tipsarevic zal zelf moeten verliezen. Zijn gewoon allebei onwijs domme spelers.
Ik begin steeds meer te denken dat er chantage in het spel is.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:00 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ja, maar dit moet in goed overleg zijn gegaan. Hernandez weet dat hij wint, en Tipsarevic zal zelf moeten verliezen. Zijn gewoon allebei onwijs domme spelers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |