Hm. Nu ja, dat ze geen muziek konden maken wil nog niet zeggen dat het geen goudeerlijke jongens waren, natuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:41 schreef broer het volgende:
Is het niet vooral A-Ha die dat zegt, Gellius? En kun je dat met goed fatsoen wel een betrouwbare bron noemen?
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hm. Nu ja, dat ze geen muziek konden maken wil nog niet zeggen dat het geen goudeerlijke jongens waren, natuurlijk.
Niet op reageren, RG! Playing hard to get vinden katten màchtig.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:33 schreef mane het volgende:
Mijlpaal: Noortje zit niet meer de hele tijd overal onder. In plaats daarvan rent ze steeds heel hard langs me heen om dan ergens om een hoekje naar me te gaan zitten kijken..
Tja, dat bankje. Dat moet wel iets heel bijzonders zijn.. Ik ben benieuwd.
Ja, zo kun je het ook noemen. Een vriend van me begon een hele verhandeling over de spirituele waarde van loslaten. Liefde is loslaten, RG. Pas als Noortje zelf heeft besloten dat jouw huis haar nieuwe thuis is, komt ze naar je toe.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
Niet op reageren, RG! Playing hard to get vinden katten màchtig.
Nee, herinner het u slechts dan. Anders maakt u kans op: Waanzin!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:52 schreef Gellius het volgende:
Hm. Alleen wanneer in boos ben?
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:55 schreef mane het volgende:
[..]
Ja, zo kun je het ook noemen. Een vriend van me begon een hele verhandeling over de spirituele waarde van loslaten. Liefde is loslaten, RG. Pas als Noortje zelf heeft besloten dat jouw huis haar nieuwe thuis is, komt ze naar je toe..
Juist. Vandaar mijn opmerking.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:57 schreef mane het volgende:
Determinisme. Brrr. Doe dan maar een dode gorilla. Of een vosje desnoods.
Wie ze langs komt brengen, kan een chocoladekoekje krijgen.quote:
Ik zou maar gaan improviseren met die chocoladekoekjes.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wie ze langs komt brengen, kan een chocoladekoekje krijgen.
En dat voor een kat van zijn omvang, hè!quote:
Dat is geen antwoord op de vraag. Het is wel duidelijk dat je de tijd er niet voor neemt. Want als je dat zou doen, dan had je bevestigend in plaats van ontkennend geantwoord.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:05 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik daar geen tijd voor neem overdag. En 's avonds durf ik niet naar het park.
Als je nu enkel brood nodig had...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe het voor een kusje. Sms me maar, want ik moet de deur weer uit. Tabee.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom ligt dat zo gevoelig bij mannen, om tampons te kopen?quote:
Nou, het was een deel van het antwoord. Overdag werk ik. 's Avonds probeer ik te chillen, maar dan ga ik echt niet meer naar het park. Daar worden 's avonds mensen doodgestoken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:34 schreef Lienekien het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag. Het is wel duidelijk dat je de tijd er niet voor neemt. Want als je dat zou doen, dan had je bevestigend in plaats van ontkennend geantwoord.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik doe het voor een kusje. Sms me maar, want ik moet de deur weer uit. Tabee.
Ik heb er geen problemen mee hoor. Wel met d aanschaf van smaakjesthee. Zoiets doe je niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom ligt dat zo gevoelig bij mannen, om tampons te kopen?
Wat een lieve foto. Beter dan dat die 'labie' je portemonnaie jat.quote:
Daar ging het dan ook niet om.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom ligt dat zo gevoelig bij mannen, om tampons te kopen?
GOEIEMORGEN THALEIA!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 02:47 schreef thaleia het volgende:
Hierbij alvast mijn posting van morgenochtend:
Duvels
![]()
![]()
Ja, precies. Nog 2 dagen.quote:
quote:
Leuk, man. En dan een borrel en/of uit eten en/of een feest?quote:
Makreel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:57 schreef mane het volgende:
Bananenbier en duvels...dan ben ik zeer netjes en verantwoord geweest gisteravond met twee glazen wijn en een port. En een makreelfilet..
Heb je er weer zin in?quote:Tjonge, kreeg zojuist een mail van een collega. Hij sluit af met de woorden 'tot straks'. De vakantie is voorbij.
Ja zeker! Ik heb ook veel leuke klassen volgens mij en ik ben mentor van een Havo 5 klas. Leerlingen die ik vorig jaar ook heb lesgegeven. En nu samen het examenjaar in.quote:
Dat lijkt me ook heel leuk! Ik heb zelf een warm gevoel overgehouden aan mijn eindexamenjaar. Al jaren voelde ik me niet echt betrokken meer bij het schoolleven, maar het eindexamen verbroederde op een of andere manier.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:07 schreef mane het volgende:
Ja zeker! Ik heb ook veel leuke klassen volgens mij en ik ben mentor van een Havo 5 klas. Leerlingen die ik vorig jaar ook heb lesgegeven. En nu samen het examenjaar in.. Spannend.
Nou ja, je stelt je natuurlijk ook wel in op een héél lange vakantie. Als je zometeen begint, zit je er meteen weer helemaal in. Ik kon dat gevoel na het werk altijd moeilijk loslaten. De school, de collega's en de leerlingen waren altijd aanwezig. En zo was het ook voor de leerlingen, want die zitten natuurlijk 's avonds nog te balen van hun huiswerk en die ene opmerking van die ene leraar, etc.quote:Maar ik had het er laatst ook met vrienden over: als ik niet met mijn werk bezig ben, dan vergeet ik het ook heel makkelijk en kan ik me ineens nauwelijks meer voorstellen dat ik dat echt doe. Hoe ging het ook alweer?
Ja, het idee dat die leerlingen vaak nog zo met jou en je vak bezig zijn, vind ik soms een rare gewaarwording. Maar ik weet zelf nog heel goed hoe dat was. Ik wil er alleen niet al teveel bij stilstaan geloof ik, omdat ik dan die verantwoordelijkheid zo op me voel drukken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, je stelt je natuurlijk ook wel in op een héél lange vakantie. Als je zometeen begint, zit je er meteen weer helemaal in. Ik kon dat gevoel na het werk altijd moeilijk loslaten. De school, de collega's en de leerlingen waren altijd aanwezig. En zo was het ook voor de leerlingen, want die zitten natuurlijk 's avonds nog te balen van hun huiswerk en die ene opmerking van die ene leraar, etc.
Dat doet me denken aan die keer dat een leerling tegen me zei: "Ik zag u in het park met uw vriend!"quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:20 schreef mane het volgende:
Ik ben zelf erg blij dat ik mijn werk mijn werk kan laten. Daardoor is er ook ruimte voor andere dingen. Ik geef niet les op een school in mijn eigen woonplaats.
Merk je wel dat je in je vrije tijd veel praat over je leerlingen?quote:Steeds als ik het station in Den Haag uitkom, voelt het alsof school is achtergebleven in de trein waar ik, uit het raam starend, nog wel wat nafilosofeer over die dag, de lessen, de leerlingen én collegae. Ik kom in mijn vrije tijd ook nooit een leerling tegen. Wel heb ik nu al twee keer meegemaakt dat ik op een treinstation werd aangesproken door een oudleerling van een school waar ik eerder heb gewerkt. Die waren dan heel erg veranderd: gegroeid, ouder geworden. Daardoor herkende ik ze bijna niet meer.
quote:En dan komen ze zo verlegen naar je toe: u bent toch mevrouw X?.
Goed plan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:45 schreef dwerg het volgende:
Hallo. Ik kom even een appel halen, en dan ga ik weer aan het werk.
Mmm, port.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:12 schreef Gellius het volgende:
Ah, een mede portdrinker. Een zielsverwant.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Mmm, port.![]()
Wel een goede oude, roestbruine port dan. Niet van die vieze, jonge, zoete slobberport.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:38 schreef Lienekien het volgende:
Vanochtend paste ik een winterjas. Stond een vrouw naar me te kijken, liep op me af en deed de kraag omhoog. Ze zei dat deze jas haar zo leuk leek voor haar dochter en ze wilde even zien hoe 'ie stond als iemand 'm aanhad. Toen heb ik ook maar een keertje voor haar rondgedraaid.
Erik! Ik moest van de week nog aan je denken, toen ik door Utrecht aan 't crossen was.quote:
Ik ben het niet vaak met k_man eens, maar 'mensen die zoiets hebben van' bezorgen mij rillingenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:36 schreef k_man het volgende:
Ik heb zoiets van 'mensen die zoiets hebben van' sporen niet.
Dat mensen nou niet snappen dat ik met opzet voor die jeukfactor ging, hè.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak met k_man eens, maar 'mensen die zoiets hebben van' bezorgen mij rillingen
Dan heb ik nog liever de 'ik wil niet veel zeggen, maar..' mensen...
Ik kan je niet in woorden uitdrukken hoe erg ik er tegen op zie, maar tegelijkertijd denk dat het uiteindelijk enorm meevalt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Erik! Ik moest van de week nog aan je denken, toen ik door Utrecht aan 't crossen was.
Heb je ook iets van introductie gedaan met - oh gruwel - kamperen of zo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan je niet in woorden uitdrukken hoe erg ik er tegen op zie, maar tegelijkertijd denk dat het uiteindelijk enorm meevalt.
De "jeukfactor" is ook met opzet hè? Toch? Alsjeblieft?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat mensen nou niet snappen dat ik met opzet voor die jeukfactor ging, hè.
Neen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je ook iets van introductie gedaan met - oh gruwel - kamperen of zo?
Erik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De "jeukfactor" is ook met opzet hè? Toch? Alsjeblieft?
Nee, deed ik ook niet aan mee. Bleken ze op dat kamp de klassen te hebben ingedeeld.quote:
Ik hoop studievereniging. Of ga je bij Veritas o.i.d.?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar er komt nog een kamp met de studentenvereniging (of was het een studievereniging?).
Ik heb om 10:26 m'nquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan je niet in woorden uitdrukken hoe erg ik er tegen op zie, maar tegelijkertijd denk dat het uiteindelijk enorm meevalt.
Nee, het is awater, studievereniging voor Utrechtse Neelandici.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik hoop studievereniging. Of ga je bij Veritas o.i.d.?
Ooooh, nou. Maak je dan maar geen zorgen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:50 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, het is awater, studievereniging voor Utrechtse Neelandici.
Oei, die schijnen de vuilste ontgroening van allemaal te hebben!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:50 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, het is awater, studievereniging voor Utrechtse Neelandici.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ooooh, nou. Maak je dan maar geen zorgen.![]()
Ja, je moet Awater uit je hoofd kunnen opzeggen. Bij iedere hapering moet je een jonge jenever achterover slaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Oei, die schijnen de vuilste ontgroening van allemaal te hebben!
Een fles of een glas?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je moet Awater uit je hoofd kunnen opzeggen. Bij iedere hapering moet je een jonge jenever achterover slaan.
Ach, ik maak me ook altijd zorgen. En soms bleek dat achteraf helemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[afbeelding]. Was het maar zo simpel.
...terwijl je een varken moet neuken en er vijftig schreeuwende ballen in jasje-dasje emmers met bier en kots over je uit staan te storten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je moet Awater uit je hoofd kunnen opzeggen. Bij iedere hapering moet je een jonge jenever achterover slaan.
Ik ben bij nader inzien niet zo gelukkig met de keuze van de jenever, omdat ik me realiseer dat een paar jaar geleden hier in Groningen een student een fles jenever niet heeft overleefd.quote:
Gelukkig hoef je geen koe te neuken zeg.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
...terwijl je een varken moet neuken en er vijftig schreeuwende ballen in jasje-dasje emmers met bier en kots over je uit staan te storten.
Maar goed, ieder zijn lolletje.
Dat waren tijden, hè, Frollo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
...terwijl je een varken moet neuken en er vijftig schreeuwende ballen in jasje-dasje emmers met bier en kots over je uit staan te storten.
Maar goed, ieder zijn lolletje.
Bij ons heette de introductie voor eerstejaars Nederlands de KOE-dagen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:55 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Gelukkig hoef je geen koe te neuken zeg.
Hangt ervan af welk lootje je getrokken hebt hè.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:55 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Gelukkig hoef je geen koe te neuken zeg.
Ik ben dan ook van plan om grootse veranderingen onder Neerlandici teweeg te gaan brengen. Ik ben de toekomst.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:56 schreef k_man het volgende:
Toch jammer dat je vrijwel de hele introperiode hebt overgeslagen Erik. Straks ken je alleen neerlandici. En we weten allemaal wat een afschuwelijke mensen dat meestal zijn.
Vriendschappen voor het leven. Je kunt op mekaar bouwen als je met zijn allen 12 uur hebt moeten staan zonder eten of drinken.quote:
Ik heb nou helemaal niet meer zoiets van 'hoera'.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:00 schreef Frollo het volgende:
Waar zijn hun roetkappen?
Meer van 3, 2, 1...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:03 schreef Gellius het volgende:
Ik heb zelfs zoiets van "'één, twee, drie", maar goed, ik ben dan ook nogal visueel ingesteld.
Ik lust wel een ouzo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:06 schreef Gellius het volgende:
Jij misschien. Maar ik niet.
Strafborrel.
Verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:10 schreef Gellius het volgende:
Een strafborrel is natuurlijk altijd 'n ouwe jenever.
Ik heb een keer een leuk artikel over dat fenomeen gelezen. Sindsdien kijk ik er heel anders tegenaan. Nu vind ik het zelfs wel mooi, hoe mensen zulk soort constructies gebruiken om hun verhaal te verlevendigen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben het niet vaak met k_man eens, maar 'mensen die zoiets hebben van' bezorgen mij rillingen
Dan heb ik nog liever de 'ik wil niet veel zeggen, maar..' mensen...
Niks mis met alleen studeren. Ik heb vaak zat meegemaakt dat ik liever zelf twee keer zo hard moet werken dan dat ik het van anderen af moet laten hangen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nu lijkt het net of ik contactgestoord ben, hè? Ik ben heel beminnelijk en ik hou van mensen. Waar gaat het nou mis?![]()
Die mensen tonen be-lang-stel-ling, Erik. Fijne vent ben jij, hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Weet je waar ik écht genoeg van heb? Ál die mensen die vragen "Heb je zin in je studie?" "Wat/waar ga je studeren?" Ga je op kamers?" "Wat wil je daarmee worden? Leraar?".
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben begonnen met neerlandistiek en ik vond mijn medestudenten echt zó suf. Kijk mij eens de nieuwe Marsman zijn. Right.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Niks mis met alleen studeren. Ik heb vaak zat meegemaakt dat ik liever zelf twee keer zo hard moet werken dan dat ik het van anderen af moet laten hangen.
Nou, reken daar maar niet op. Je zult wel niet mogen internetten in die dagen, maar anders zullen wij speciaal voor jou hier in TTK een neven-feut organiseren.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hoe suffer zij zijn, hoe toffer ik mezelf vind.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben begonnen met neerlandistiek en ik vond mijn medestudenten echt zó suf. Kijk mij eens de nieuwe Marsman zijn. Right.
Ik had één vriendin, en die k#th@$r werd ziek waardoor ze noodgedwongen moest stoppen met d'r studie.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:55 schreef Gellius het volgende:
Die mensen tonen be-lang-stel-ling, Erik. Fijne vent ben jij, hoor.
Op een gegeven moment heb ik gewoon genoeg van al die belangstelling. Dat is net alsofje 15 keer over dezelfde vakantie moet vertellen, die toch al niet zo'n succes was.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:55 schreef Gellius het volgende:
[..]
Die mensen tonen be-lang-stel-ling, Erik. Fijne vent ben jij, hoor.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had één vriendin, en die k#th@$r werd ziek waardoor ze noodgedwongen moest stoppen met d'r studie.
Gelukkig is het aantal tantes eindig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:00 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Op een gegeven moment heb ik gewoon genoeg van al die belangstelling. Dat is net alsofje 15 keer over dezelfde vakantie moet vertellen, die toch al niet zo'n succes was.
Dat dacht ik ook, tot er op de verjaardag van mijn opa opeens oudtantes verschenenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gelukkig is het aantal tantes eindig.
Je moet juist wel zorgen om ontgroend te worden. Dat zullen achteraf de enige twee nuttige weken van je hele studietijd blijken te zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
In die drie introductieweken (algemeen, studievereniging en studentenvereniging) is er overigens nooit sprake geweest van een ontgroening. Maak je geen zorgen.
Zijn dat er meer of minder dan vier?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:05 schreef Frollo het volgende:
Ik heb al mijn vrienden overgehouden aan mijn studie.
Je bakt ze wel bruin vandaag Erik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hoe suffer zij zijn, hoe toffer ik mezelf vind..
Ach, dat is ongeveer de generatie van mijn ooms en tantes. Die zijn haast modern.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, tot er op de verjaardag van mijn opa opeens oudtantes verschenen.
Stuk of zes.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zijn dat er meer of minder dan vier?
Ik ben liever mijn eigen autoriteit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:06 schreef LXIV het volgende:
Je moet juist wel zorgen om ontgroend te worden. Dat zullen achteraf de enige twee nuttige weken van je hele studietijd blijken te zijn.
Maar wat ik zeg heeft een grond van waarheid.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:06 schreef Gellius het volgende:
[..]
Je bakt ze wel bruin vandaag Erik.. Nu heb je ook nog andere mensen nodig om tof te zijn.
Bij het maken van vrienden tijdens de studie heb je baat bij bierdrinken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:05 schreef Frollo het volgende:
Ik heb ál mijn vrienden overgehouden aan mijn studie.
Dus je bent tof als je slim bent?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar wat ik zeg heeft een grond van waarheid.
Stel je bent matig-slim (), en je begeeft je in enorm dom gezelschap. Dan ben je toch in vergelijking veel slimmer dan dat je je in heel erg slim gezelschap begeeft?
En als je maar 1 kind verkracht, dan ben je niet fout want minder fout dan Dutroux?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar wat ik zeg heeft een grond van waarheid.
Stel je bent matig-slim (), en je begeeft je in enorm dom gezelschap. Dan ben je toch in vergelijking veel slimmer dan dat je je in heel erg slim gezelschap begeeft?
Ook, maar ik bedoel meer dat het allemaal afhangt van context.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je bent tof als je slim bent?
Ja, ik had geëdit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:10 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ook, maar ik bedoel meer dat het allemaal afhangt van context.
Dutroux is niet tof!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En als je maar 1 kind verkracht, dan ben je niet fout want minder fout dan Dutroux?
Het is een metafoor. Of een analogie. Enfin, Claudia weet dat wel.quote:
Allemensen, tegen zoveel geborneerdheid kan ik niet op. Ik ben weg.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik drink niet vaak bier. En eigenlijk liever wijn. Ik heb ook eigenlijk liever vrienden die wijn drinken.
Pas op hoor, misschien steken ze je wel overhoop!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga even naar het Oosterpark gluren.
Overda-hag toch zeker nie-hiet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Pas op hoor, misschien steken ze je wel overhoop!
Ik heb honger.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:16 schreef Lienekien het volgende:
Pitabroodjes, die kun je vast wel invriezen.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:16 schreef Lienekien het volgende:
Pitabroodjes, die kun je vast wel invriezen.
En je meent het nog ook, hè?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:18 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, het gaat natuurlijk niet om de handelingen an sich tijdens zo'n ontgroening, die zijn inderdaad wel wat idioot, maar om het proces wat je samen met je medefeuten doormaakt. Zoiets kan enkel in dat soort dagen. Hoe harder en vernederender nu, hoe beter onderlinge band uiteindelijk zal zijn. En voor jezelf ook een mooie ervaring, als zij eenmaal achter de rug is.
Ja, ik heb een pak met tien. Die krijg ik niet in een paar dagen op.quote:
Ja, natuurlijk. Achteraf bezien was het toch een hele aparte ervaring, die je enkel sterker gemaakt heeft en waardoor je als jaar meteen hecht gevormd bent. Het moet natuurlijk niet excessief zijn, er moet zeker controle zijn op de uitvoering, maar als het allemaal zonder ongelukken verloopt denk ik dat het alleen maar goed is.quote:
Alsof je alleen maar een band met anderen kunt krijgen door gezamenlijk vernederd te worden. Neuken schept ook een band. En daarbij hoef je je integriteit niet te verliezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:18 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, het gaat natuurlijk niet om de handelingen an sich tijdens zo'n ontgroening, die zijn inderdaad wel wat idioot, maar om het proces wat je samen met je medefeuten doormaakt. Zoiets kan enkel in dat soort dagen. Hoe harder en vernederender nu, hoe beter onderlinge band uiteindelijk zal zijn. En voor jezelf ook een mooie ervaring, als zij eenmaal achter de rug is.
Je zou maar moeten neuken als ontgroening.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alsof je alleen maar een band met anderen kunt krijgen door gezamenlijk vernederd te worden. Neuken schept ook een band. En daarbij hoef je je integriteit niet te verliezen.
Gelukkig staan we ook hierin diametraal tegenover elkaar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Achteraf bezien was het toch een hele aparte ervaring, die je enkel sterker gemaakt heeft en waardoor je als jaar meteen hecht gevormd bent. Het moet natuurlijk niet excessief zijn, er moet zeker controle zijn op de uitvoering, maar als het allemaal zonder ongelukken verloopt denk ik dat het alleen maar goed is.
En ikzelf als ouderejaars was altijd vrij soepel hoor, het gaat mij er echt niet om zo'n feut eens hard aan te pakken ofzo.
Of samen moorden. Dat schept ook een band.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Je zou maar moeten neuken als ontgroening.
Stel je toch voor dat je een band krijgt door zoiets als gemeenschappelijke interesses, of doordat je lol met elkaar kunt maken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of samen moorden. Dat schept ook een band.
Laat je vooral niks aanpraten over studentenverenigingen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Overigens is het vooruitzicht van vereniging door vernedering nog steeds niet iets waar ik deel aan wens te nemen. En als dat echt betekent dat ik geen vrienden overhoud dan zoek ik wel een vereniging waar geen ontgroening bijzit, of ga ik bij een orkest, of wat dan ook, oplossingen zat.
Wat dacht je: als anderen me niet vernederen dan doe ik het zelf wel?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:04 schreef Tha_Erik het volgende:
of ga ik bij een orkest
Ja, als ik de keuze had gehad tussen neuken en ontgroend worden, dan had ik het ook wel geweten. Maar meestal schep je die band toch met maatjes van gelijke kunne. En om nu sodomie te propageren om iets relatief onschuldigs als een feuttijd te voorkomen vind ik ook wel ver gaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alsof je alleen maar een band met anderen kunt krijgen door gezamenlijk vernederd te worden. Neuken schept ook een band. En daarbij hoef je je integriteit niet te verliezen.
Ooms en tantes: "Zit je op de universiteit? Wat leer je daar dan? Latijn en Grieks? Wat kun je daarmee worden, tolk?"quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Weet je waar ik écht genoeg van heb? Ál die mensen die vragen "Heb je zin in je studie?" "Wat/waar ga je studeren?" Ga je op kamers?" "Wat wil je daarmee worden? Leraar?".
Ja, prachtig is dat toch. Hoe we blindelings altijd iets anders kiezen. Behalve wanneer we een lijstje van favoriete schrijvers samenstellen. Dat komt dan weer erg veel overeen (zie dat topic hierover een tijdje terug)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gelukkig staan we ook hierin diametraal tegenover elkaar.
Volgens mij heeft IR bij een studentenvereniging gezeten die er zelfs met adverteert niet aan ontgroeningen te doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Overigens is het vooruitzicht van vereniging door vernedering nog steeds niet iets waar ik deel aan wens te nemen. En als dat echt betekent dat ik geen vrienden overhoud dan zoek ik wel een vereniging waar geen ontgroening bijzit, of ga ik bij een orkest, of wat dan ook, oplossingen zat.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:06 schreef broer het volgende:
[..]
Wat dacht je: als anderen me niet vernederen dan doe ik het zelf wel?
Ik studeer filosofie. Ik win.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:07 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ooms en tantes: "Zit je op de universiteit? Wat leer je daar dan? Latijn en Grieks? Wat kun je daarmee worden, tolk?"
Vergis je niet, ik ben heus niet slecht, en hier in Eindhoven heb ik de leukste tijden gehad bij mijn orkest. En is het nou heus zo veel gekker als jezelf keer op keer klemzuipen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:06 schreef broer het volgende:
[..]
Wat dacht je: als anderen me niet vernederen dan doe ik het zelf wel?
Dan is mijn scriptie af, waarde LXIV. Nu ja, de eerste versie dan. Dat is zeker reden tot vreugde.quote:
Oh, filosofie! Ja, ik ken ook een filosoof. Die ene, die Duitser, z'n naam begint met een H.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:13 schreef thaleia het volgende:
En een taalkunderichting ook nog he? Een vriend die taalwetenschap doet heeft de grootste moeite zijn ooms en tantes duidelijk te maken dat hij nu niet alle talen van de wereld spreekt.
Ik begin maandag met mijn eerste echte baan, dus ik wilde mijn scriptie voor die tijd afhebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:17 schreef LXIV het volgende:
Heb je zo'n strakke planning voor jezelf dat je precies op 1 september klaar komt?
Ik ga onderzoek doen naar alfabetisme in allochtone jongeren uit de eerste drie klassen van het voortgezet onderwijs.Voor mijn onderzoek zijn voornamelijk omgevingsfactoren van belang, zoals ouders, verenigingen, vriendjes en vriendinnetjes, internet en televisie. Dus de gesproken taal waarmee de jongeren in aanraking komen, zal ook van belang zijn. Zo zal een jongere die uit een gezin komt waarin vaak naar het journaal gekeken wordt een ander taalaanbod hebben dan een jongere die alleen zelf naar TMF kijkt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:25 schreef LXIV het volgende:
Jawel. Wat ga je doen op je eerste echte baan?
Haha. En laat je genetica ook nog een rol spelen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:35 schreef thaleia het volgende:
Wie reken je wel en niet onder allochtonen? Dat lijkt me nog een lastige, of is daar een gangbare definitie voor? Mogen geadopteerde Koreaantjes ook, bijv?
Ik heb me nooit allochtoon gevoeld, maar toch ben ik het.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:35 schreef thaleia het volgende:
Wie reken je wel en niet onder allochtonen? Dat lijkt me nog een lastige, of is daar een gangbare definitie voor? Mogen geadopteerde Koreaantjes ook, bijv?
De UU, maar bekostigd door het NWO. En het is best een groot onderzoek, want er zijn nog twee promovendi van de UvA bij betrokken en een postdoc van de UvA. Verder moet hetzelfde onderzoek verricht gaan worden in Toronto en Geneve.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:32 schreef LXIV het volgende:
Interessant. Vanuit wat voor organisatie? Een universiteit of het ministerie van onderwijs?
Ze noemen het "at-risk students" met "Dutch as L2", dus dan gaat het natuurlijk vooral over Turkse en Marokkaanse jongeren. In ieder geval moeten de jongeren minstens 3 jaar in Nederland wonen. Verder moeten ze laag gescoord hebben op de Cito-toets.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:35 schreef thaleia het volgende:
De gespekken, of beter gezegd monologen, waar ik doorgaans op bejaarde verjaardagsfeestjes mee te maken krijg, gaan ongeveer zo.quote:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:46 schreef mane het volgende:
*dit kan ook zijn: genealogie, de geschiedenis van het koningshuis, of, ook heel leuk: kerkgeschiedenis
Eigenlijk is het wel sympathiek, dat ze jouw belevingswereld tot de hunne willen maken. Alleen blijkt er meestal uit hoe weinig je met iemand gemeen hebt, wat het weer pijnlijk maakt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:49 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, wat je ook doet, de mensen hebben er altijd wel iets over te vertellen. Of het moet zo'n gortdroge kutjob zijn dat je gesprekspartner beschaamd zijn mond houdt. En dat wil je natuurlijk ook niet.
Dat zou je van veel studies kunnen zeggen, letterkunde bijvoorbeeld. Dat neemt niet weg dat het heel leuk kan zijn om meer over iets te weten te komen in een universitaire omgeving.quote:Verder ben ik van mening dat je geschiedenis niet moet studeren maar moet maken, of tenminste beleven.
Je zou eens moeten weten hoeveel vaders tegen mij verhalen over hun diensttijd ophangen. En iedere keer dezelfde grappen uithaalden met hun luitenant, of drie dagen zwaar achter de wacht gezet werden. Maar ja, het gebeurt wel uit wederzijdse interesse.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eigenlijk is het wel sympathiek, dat ze jouw belevingswereld tot de hunne willen maken. Alleen blijkt er meestal uit hoe weinig je met iemand gemeen hebt, wat het weer pijnlijk maakt.
[..]
Dat zou je van veel studies kunnen zeggen, letterkunde bijvoorbeeld. Dat neemt niet weg dat het heel leuk kan zijn om meer over iets te weten te komen in een universitaire omgeving.
Ik meende er niks van, hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:53 schreef thaleia het volgende:
Ik haak er toch nog even op in Bupatih, sorry
Ik herinner me daar anders niks van.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, prachtig is dat toch. Hoe we blindelings altijd iets anders kiezen. Behalve wanneer we een lijstje van favoriete schrijvers samenstellen. Dat komt dan weer erg veel overeen (zie dat topic hierover een tijdje terug)
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:53 schreef thaleia het volgende:
mane, claudia_x, jullie herkennen vast ook het fenomeen "ouders op een open dag". Dan vergeten ze min of meer dat ze hun in groep 8 zittende kind bij zich hebben, terwijl je toch zou denken dat het daarom gaat, en beginnen een heel verhaal over hoe ze vroeger ook Latijn gehad hebben en dat dat toch zo'n mooi vak was en "ik weet het nog: dominus domini domino....."
quote:"Die mooie verhalen ook allemaal, mijn kinderen vinden het prachtig als ik ze vertel over Romulus en Remulus"
quote:Mijn collega's Duits turven hoeveel ouders spontaan komen met: "ik weet het nog allemaal hoor, mit nach bei seit von zu..."![]()
Astrologie?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:53 schreef Bupatih het volgende:
Waarom bestaat er trouwens geen studie toekomstkunde?
Er bestaat wat mij betreft een verschil tussen 'inzicht' en 'verbanden kunnen leggen', en 'er iets in lezen wat er niet in zit'. Helaas zit de letterkunde vol met mensen die hun ego te strelen door zich met dat laatste bezighouden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:56 schreef thaleia het volgende:
Ik heb van die verhalen kennelijk geen klap begrepen, maar ik vond ze wel heel mooiEn ik realiseer me dat ik nu voor een letterkundige vermoedelijk klink zoals de boven beschreven ooms en tantes op verjaardagen en de ouders-op-een-open-dag voor mij klinken.
Ja, verdorie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:17 schreef Gellius het volgende:
Altijd even de zakken naspeuren op papieren zakdoekjes, Liene.
Ik denk niet dat ik mensen dat kan wijsmaken. 't Is wel een uitdaging.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:16 schreef thaleia het volgende:
Eerst wanhopen
Daarna iedereen vertellen dat ie zo ontworpen is
Het hier en nu moet je helemaal beleven. Maar het verleden en de toekomst zijn om over te filosoferen. Ik vind het fijn om de dingen achteraf te begrijpen. Dat je de (dwars)verbanden gaat zien, de doorslaggevende factoren. Van die eureka momenten dat je denkt: ooh, dáárom ging het zo!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:49 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, wat je ook doet, de mensen hebben er altijd wel iets over te vertellen. Of het moet zo'n gortdroge kutjob zijn dat je gesprekspartner beschaamd zijn mond houdt. En dat wil je natuurlijk ook niet.
Verder ben ik van mening dat je geschiedenis niet moet studeren maar moet maken, of tenminste beleven.
Maar deze was helemaal goed. En een aanbieding. Twee maanden geleden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:28 schreef mane het volgende:
[..]
De zwarte blouse. Ik zou daar ook geen raad mee weten.. Een nieuwe kopen. Als ik 't echt niet meer weet, doe ik dat gewoon.
Ik weet niet wat voor blouse het precies is, maar...kledingroller? Plakband?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:15 schreef Lienekien het volgende:
Thaleia, wat zou jij doen met een zwarte blouse die uit de was is gekomen met een waas van hele kleine witte pluisjes all over?
Het zit echt óveral. Daar helpt geen kledingroller aan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:40 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor blouse het precies is, maar...kledingroller? Plakband?
Dat zoeken op FOK! werkt ook niet. Maar je weet best wat ik bedoel. Dat topic waar je steeds tussen twee schrijvers moest kiezen. En daar kozen wij heel vaak dezelfde schrijver!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik herinner me daar anders niks van.
Dat zegt echt helemaal niks, L.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zoeken op FOK! werkt ook niet. Maar je weet best wat ik bedoel. Dat topic waar je steeds tussen twee schrijvers moest kiezen. En daar kozen wij heel vaak dezelfde schrijver!
![]()
Nog zoiets. De Telegraaf.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:48 schreef LXIV het volgende:
En zo lees ik ook in de Telegraaf dat de sigaretten tot 30 cent duurder gaan worden! WTF! De gauloises zijn hier nu in de aanbieding voor $3,90 per slof! Dat is minder dan 30 eurocent!
Een prijsverhoging van 100%
Dat zegt toch heel veel, lijkt mij!!!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zegt echt helemaal niks, L.
De wakkerste krant van Nederland. Zonder haar (verdraaid, nu weet ik het woordgeslacht niet zeker, dat komt me zelden voor) waren we helemaal overgeleverd aan de opgelegde meningen van linkse raddraaiers.quote:
Het is hopeloos, L. Ik bid voor de dag dat je dat mag inzien.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zegt toch heel veel, lijkt mij!!!![]()
![]()
![]()
![]()
"De krant is een meneer", L. Dat wéét je toch wel?!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:28 schreef LXIV het volgende:
Maar goed. Is krant nu vrouwelijk of mannelijk?
Tja, ik ben nu zover dat ik denk. Misschien wordt die film toch een beetje overschat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:52 schreef k_man het volgende:
Magnolia, vanavond, NL2, 23.10 uur.
Ik doe maar net of ik dit niet gelezen heb.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:58 schreef mane het volgende:
[..]
Tja, ik ben nu zover dat ik denk. Misschien wordt die film toch een beetje overschat..
Ik doe maar net of ik dit niet gelezen heb.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:12 schreef broer het volgende:
Ik twijfel nog tussen Hannibal en Magnolia.
Dat kun je wel zeggen ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:25 schreef Bupatih het volgende:
Roest in vrede.
Je zei niks naars over Magnolia dus dan hoef ik ook geen chagrijnig gezicht te trekken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:32 schreef Bupatih het volgende:
Eerst moet jij zeggen dat je maar net doet of je het niet hebt gelezen! Anders hoor ik er niet bij. [afbeelding]
Een dragend deel aan de onderkant van de auto... maar misschien dat iemand anders een betere omschrijving kan gevenquote:
Ja, zo ver was ik ook nog wel met behulp van Vandale.nlquote:
Een Escort.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:42 schreef k_man het volgende:
Nou ja, ligt eraan wat voor auto het was natuurlijk.
Heeft niks met auto's te maken. Gebouwen hebben ook dorpels.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:43 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, zo ver was ik ook nog wel met behulp van Vandale.nl
Maar ik ben zulk een autonoob!
Ik heb Magnolia al gezien. Bovendien heb ik hem nog ergens op video. Ik kan hem kijken wanneer ik wil.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:27 schreef Frollo het volgende:
Ik doe maar net of ik dit niet gelezen heb.
Zo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:29 schreef Bupatih het volgende:
Ik heb Magnolia nog nooit gezien!
Een technisch goede Ford bestaat niet..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:46 schreef DaMart het volgende:
Het enige jammere is dat hij technisch nog zeer goed was en hij daarvoor zeker niet weg hoefde.
Asterixquote:Op zaterdag 1 september 2007 05:28 schreef thaleia het volgende:
Nachtdienst? Sterkte! Kan ik je verblijden met een filmpje dat erg geschikt is voor na vijf uur 's nachts?
Helaas heb ik hier geen televisie. Maar toch bedankt dat je er aan gedacht hebt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:52 schreef k_man het volgende:
Magnolia, vanavond, NL2, 23.10 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |