abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 29 augustus 2007 @ 09:38:17 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52773463














Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

  • Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7

    Ambassades:

    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp



    FAQ

    Studeren/stage in Japan by xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \'homestay Japan\', dan vind je vast wel wat.

    En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

    ETEN








    Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 29 augustus 2007 @ 09:55:57 #2
    17013 Killjoy
    DOMOOOOOOO!!!!! ;)
    pi_52773834
    tvp, kan erg interessant zijn

    ach met een naam als poepoog, heb je dan wel smaak
    SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
      woensdag 29 augustus 2007 @ 09:59:44 #3
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_52773918
    TVPEE
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      woensdag 29 augustus 2007 @ 10:18:42 #4
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_52774283
    Hallo mede-Japanofielen,

    Misschien toch maar eens tijd om hier wat te posten, ga namelijk over 5 weken voor 17 dagen (eindelijk!) naar Japan!

    Ben uiteraard van plan de hele reeks door te lezen, maar was bij 1 begonnen en die bevat nogal wat verouderde informatie denk ik. Maar we komen er wel.

    Ga naar Osaka, ivm Japse vrienden daar. Daar 5 dagen blijven, en dan 12 dagen die ik nog geheel in moet vullen. Maak me vooral zorgen dat ik gezien mijn ondernemende aard uiteindelijk de hele vakantie in m'n hotelkamer Japanse tv ga liggen kijken. Probleem is ook dat ik eigenlijk naar het Japan van de jaren 80 wil, of het Japan van de futuristische tekenfilms, die volgens mij geen van beide in het echt bestaan...

    Maar zal braaf de topicreeks doorlezen en voor andere goeie voorstellen sta ik natuurlijk ook geheel open.
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
    pi_52774387
    Yeah TVP
    pi_52774515
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 10:18 schreef Tyr80 het volgende:
    Hallo mede-Japanofielen,

    Misschien toch maar eens tijd om hier wat te posten, ga namelijk over 5 weken voor 17 dagen (eindelijk!) naar Japan!

    Ben uiteraard van plan de hele reeks door te lezen, maar was bij 1 begonnen en die bevat nogal wat verouderde informatie denk ik. Maar we komen er wel.

    Ga naar Osaka, ivm Japse vrienden daar. Daar 5 dagen blijven, en dan 12 dagen die ik nog geheel in moet vullen. Maak me vooral zorgen dat ik gezien mijn ondernemende aard uiteindelijk de hele vakantie in m'n hotelkamer Japanse tv ga liggen kijken. Probleem is ook dat ik eigenlijk naar het Japan van de jaren 80 wil, of het Japan van de futuristische tekenfilms, die volgens mij geen van beide in het echt bestaan...

    Maar zal braaf de topicreeks doorlezen en voor andere goeie voorstellen sta ik natuurlijk ook geheel open.
    ga sowieso een paar dagen naar Tokyo, als je daar de grote, beroemde plaatsen bezoekt heb je wel ongeveer wat jij bedoelt
      Moderator woensdag 29 augustus 2007 @ 10:28:50 #7
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_52774520
    Handige link voor mensen die ooit van plan zijn te gaan fietsen in Japan: http://www.japancycling.org
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_52774625
    ik ben weer terug in Nederland


    ik vloog via Rusland (aeroflot), Russen zijn echt de raarste mensen ever, helemaal als je het vergelijkt met die Japanners

    ik moest dus overstappen in Moscou, op het vliegveld daar staat NIETS aangegeven, dus ik had geen idee waar ik heen moest en als je het vraagt zeggen ze alleen ' don't know' en lopen weg

    nou goed, toen ik uiteindelijk mijn boarding pass had en wist welke gate ik moest zijn, wilde ik nog even duty-free shoppen, ik kocht voor 18 euro een slof Marlboro en kon betalen met een briefje van 10000 Yen, kreeg ik 60 dollar en 100 Roebel terug en mompelt die knakker achter de kassa 'no euro' JEZUS
      woensdag 29 augustus 2007 @ 10:34:33 #9
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_52774641
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 10:28 schreef JoPiDo het volgende:
    ga sowieso een paar dagen naar Tokyo, als je daar de grote, beroemde plaatsen bezoekt heb je wel ongeveer wat jij bedoelt
    Zit in de planning, maar hoelang? Ik kan mezelf niet voorstellen hoe ik m'n dag gevuld ga krijgen, bijvoorbeeld de...6e dag in Tokyo. Dan ben je alle kanten toch wel een keer opgelopen lijkt me...

    Ga sowieso ook naar Yokosuka, kijken wat er echt te vinden is van de sfeer in Shenmue
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
      woensdag 29 augustus 2007 @ 10:35:48 #10
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52774678
    IRASSHAIMASEEEEE
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_52774683
    @Tyr80:

    Neem een kijkje in het baai gebied in Tokyo "Odaibo" daar is het redelijk futuristisch. En natuurlijk Ahikabara -> Electric city de electronica wijk van Tokyo.
    Een andere aanrader is de Japan Rail Pass. Is voor buitenlanders en kan je aleen buiten Japan aanschaffen.
    Met die pas kan je gebruik maken van bijna alle trein verbindingen en verschillende andere vormen van openbaar vervoer.

    En 12 dagen invullen is niet zo heel moeilijk in Japan, er is echt enorm veel te zien en te doen. Ik ben zelf een maand alleen door Japan getrokken en dat was eigenlijk veels te kort.

    Jaa mata
    pi_52775108
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 10:36 schreef Mr.Meertens het volgende:
    @Tyr80:

    Neem een kijkje in het baai gebied in Tokyo "Odaibo" daar is het redelijk futuristisch. En natuurlijk Ahikabara -> Electric city de electronica wijk van Tokyo.
    Een andere aanrader is de Japan Rail Pass. Is voor buitenlanders en kan je aleen buiten Japan aanschaffen.
    Met die pas kan je gebruik maken van bijna alle trein verbindingen en verschillende andere vormen van openbaar vervoer.

    Jaa mata
    Inderdaad, OdaibA is gaaf! Alleen al de treinrit er heen is mooi (speciale treindienst), Fuji broadcasting building is ook erg leuk. In Tokyo vind je genoeg futuristische dingen. In Odaiba, maar ook bijv het Sony building (bij Ginza) is erg mooi. Daar geniet je wel hoor. En dan uiteraard tempels en het keizerlijk paleis. Zat te doen!

    Offtopic: @JoPido, verdorie, mijn vriendin is Russische! (en ontmoet in Japan ) Nee hoor, je hebt gelijk over wat je zegt. Ik ben ook volkomen verdwaald op het vliegveld, geen hond die weet waar je heen moet of waar wat is. Ik moest van terminals wisselen. Op de heenweg heeft een vriendelijke rus mij weggebracht naar de andere terminal, op de terugweg moest ik een bus nemen, niemand die wist welke bus waarheen ging. Uiteindelijk gelukt. Niks aangegeven (shuttlebus naar andere terminal-bordje zou handig zijn)... en de domestic terminal is helemaal ellende. Overigens vond ik Aeroflot gewoon goed, geen enkel probleem. Maar goed, dit is het Japan topic Dus ontopic.. volgend jaar waarschijnlijk en hopelijk weer naar Japan, voor vakantie dit keer.
      woensdag 29 augustus 2007 @ 11:15:16 #13
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_52775568
    Deel 8 alweer !

    @Tyr80:
    Heel veel mensen verkijken zich op de grootte van Tokyo.
    Je moet je indenken dat de meeste mensen in Nederland zich bij een grote stad Amsterdam voorstellen. Maar Tokyo alleen al heeft meer inwoners dan heel Nederland. Er is zoveel te doen. Ik zit er nu al meer dan een jaar en ik kom nog steeds op plaatsen waar ik nog nooit ben geweest.

    Odaiba is idd cool, je moet dan zeker langs het "National Museum of Emerging Science and Innovation" gaan. Daar is ook de robot Asimo aanwezig (de lopende robot van Honda). Hij word zover ik weet 1x per dag van stal gehaald en dan laten ze em truukjes doen. Toen ik er was stond hij achter het glas niets te doen. Althans dat dacht ik, maar toen ik langsliep volgde hij mij met zijn hoofd. Erg grappig.
    pi_52779460
    En maar weer verder met meelezen leuke dingen komen hier voorbij (en ik zal mn mond ook maar houden over het plan- en bordjes-talent van sommige Russen ... )
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_52779948
    tvp
    pi_52785118
    Goed topic, ik lees wel altijd mee, ben van plan om ooit naar Japan te gaan.

    zo goed?

    [ Bericht 97% gewijzigd door IHVK op 29-08-2007 17:23:54 ]
      Moderator woensdag 29 augustus 2007 @ 17:21:48 #18
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_52785211
    Er komt een moment dat ik al die nietszeggende tvp's ga verwijderen. Zo moeilijk is het toch niet om iets ontopic te bedenken?
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 29 augustus 2007 @ 17:37:37 #19
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_52785570
    Ik lees overal dat zo'n Japan Rail Pass de moeite waard is, dus ik ben er vandaag eens achteraan gegaan. En ook al lees ik ook overal dat je het er ongetwijfeld uit haalt, keek ik toch erg op van de 310 euro + 35 euro bemiddeling voor een 14-dagen pass! Weet iemand of dit een normale prijs is, of dat het elders goedkoper kan? Ik reken echt niet op een goedkope vakantie, maar als het elders goedkoper kan is natuurlijk mooi...
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
    pi_52785737
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 17:37 schreef Tyr80 het volgende:
    Ik lees overal dat zo'n Japan Rail Pass de moeite waard is, dus ik ben er vandaag eens achteraan gegaan. En ook al lees ik ook overal dat je het er ongetwijfeld uit haalt, keek ik toch erg op van de 310 euro + 35 euro bemiddeling voor een 14-dagen pass! Weet iemand of dit een normale prijs is, of dat het elders goedkoper kan? Ik reken echt niet op een goedkope vakantie, maar als het elders goedkoper kan is natuurlijk mooi...
    Nouja, het komt erop neer dat het zonder de JR railpass nog veel duurder is Als je veel wil reizen en je wil niet je volledige dag besteden aan in de trein zitten, dan moet je de shinkansen nemen en die is ontzettend duur. Maar je kan ook een railpass voor minder dagen nemen hoor, want volgens mij wordt het per dag afgestempeld.... Je verblijft sowieso 5 dagen in Osaka? En je kan bijv een aantal dagen in Tokyo blijven en dan hoef je de JR railpass niet elke dag te hebben (en koop je bv een metropas). Maar aan te raden hoor, zo'n JR railpass, anders betaal je je helemaal blauw aan rondreizen.
      woensdag 29 augustus 2007 @ 17:56:56 #21
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_52786014
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 17:45 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Nouja, het komt erop neer dat het zonder de JR railpass nog veel duurder is Als je veel wil reizen en je wil niet je volledige dag besteden aan in de trein zitten, dan moet je de shinkansen nemen en die is ontzettend duur. Maar je kan ook een railpass voor minder dagen nemen hoor, want volgens mij wordt het per dag afgestempeld.... Je verblijft sowieso 5 dagen in Osaka? En je kan bijv een aantal dagen in Tokyo blijven en dan hoef je de JR railpass niet elke dag te hebben (en koop je bv een metropas). Maar aan te raden hoor, zo'n JR railpass, anders betaal je je helemaal blauw aan rondreizen.
    Wat hij zegt. 1 retourtje Kyoto met de shinkansen en je bent alweer goedkoper uit. Mijn ouders komen over 2 weekjes (heb ze al meer dan een jaar niet meer gezien!) en zij hebben (op mijn advies) ook een JR pass gekocht. Wel maar voor een week. Ik mag geen railpass kopen omdat ik geen toerist ben, dus ik zal eens voor de gein gaan bijhouden hoeveel meer ik kwijt ben.
    pi_52787845
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 17:37 schreef Tyr80 het volgende:
    Ik lees overal dat zo'n Japan Rail Pass de moeite waard is, dus ik ben er vandaag eens achteraan gegaan. En ook al lees ik ook overal dat je het er ongetwijfeld uit haalt, keek ik toch erg op van de 310 euro + 35 euro bemiddeling voor een 14-dagen pass! Weet iemand of dit een normale prijs is, of dat het elders goedkoper kan? Ik reken echt niet op een goedkope vakantie, maar als het elders goedkoper kan is natuurlijk mooi...
    kijk hier even: http://japantours.nl/index.php/article/articleview/56/1/42/
    pi_52789543
    tvp
      donderdag 30 augustus 2007 @ 17:44:00 #24
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_52815935
    Bedankt voor de link Karimo! Heb er maar eentje voor 21 dagen besteld. Jammer dat ik dan sowieso 4 dagen weggooi, misschien was 14 dagen toch beter geweest. Ze zeggen daar trouwens wel dat het aaneengesloten dagen moeten zijn, dus niet dat je iedere keer dat je reist gewoon 1 dag opmaakt. Eerste 5 dagen zit ik toch in Osaka, zelfs als we dan naar dorpjes in de buurt gaan met de trein kan dat toch nooit zo heel veel schelen?
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
    pi_52823824
    Ben alweer mijn reisje aan het plannen voor volgende zomer Ik moet dan toch aan de westkust van de VS zijn voor een bruiloft en dan is het nog maar 6 uurtjes vliegen van Japan vandaan. Weer oude vrienden opzoeken etc.

    @Speknek: Ben je alweer een beetje gewend aan NL?
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      donderdag 30 augustus 2007 @ 22:10:38 #26
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52824256
    Mja iets te gewend, ik vond de koud hier heerlijk, maar inmiddels begin ik weer een beetje naar de vochtige hitte in Japan te verlangen . En de donkerbruine boterham met kaas en de frikadel speciaal heb ik nu ook wel weer gegeten. Een jongen die we in Tokyo hebben leren ontmoeten gaat in maart volgend jaar trouwen, en alhoewel dat waarschijnlijk te vroeg komt, hebben we toch besloten nog een keer naar Japan te gaan.
    En hoe is het bij jou?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_52830903
    Ik wil een keer zon Sumo Basho zien, lijkt me zo vet
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:43:39 #28
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_52840253
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 22:10 schreef speknek het volgende:
    Mja iets te gewend, ik vond de koud hier heerlijk, maar inmiddels begin ik weer een beetje naar de vochtige hitte in Japan te verlangen . En de donkerbruine boterham met kaas en de frikadel speciaal heb ik nu ook wel weer gegeten. Een jongen die we in Tokyo hebben leren ontmoeten gaat in maart volgend jaar trouwen, en alhoewel dat waarschijnlijk te vroeg komt, hebben we toch besloten nog een keer naar Japan te gaan.
    En hoe is het bij jou?
    Prima,... vorige week dus die Japanners over de vloer gehad. Het blijkt maar weer dat wij geluk hebben met ons levensstijltje hier. Ik heb ze dus meegenomen naar een festival in Arnhem en toen kwam het meisje erachter dat haar leventje in Japan veel te stressvol was. Schijn ophouden tegenover de groep, hoge prestatiedruk. Toen had ze even een inzinkinkje,... echt superzielig, want ze verlangt er zoveel naar om wat meer indivudualistischer te zijn...

    En voor de rest verslagen schrijven he

    Hoewel ik toch een grafhekel had aan het Irasshaimaseeeeee en Arigato gozaimaaaaaaaaaaaaas, erger ik me hier aan die Cruella-gezichten die het Coop personeel hier heeft
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:35:47 #29
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52843717
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 13:43 schreef Doodkapje het volgende:
    Prima,... vorige week dus die Japanners over de vloer gehad. Het blijkt maar weer dat wij geluk hebben met ons levensstijltje hier. Ik heb ze dus meegenomen naar een festival in Arnhem en toen kwam het meisje erachter dat haar leventje in Japan veel te stressvol was. Schijn ophouden tegenover de groep, hoge prestatiedruk. Toen had ze even een inzinkinkje,... echt superzielig, want ze verlangt er zoveel naar om wat meer indivudualistischer te zijn...
    Cultuurshock dus . En de andere Japanners? Vertel 'r anders gewoon dat het nu haar taak is om de relaxte levensstijl in Japan te introduceren . (wie weet, dan kunnen wij ook nog eens terug naar Japan ).
    quote:
    En voor de rest verslagen schrijven he

    Hoewel ik toch een grafhekel had aan het Irasshaimaseeeeee en Arigato gozaimaaaaaaaaaaaaas, erger ik me hier aan die Cruella-gezichten die het Coop personeel hier heeft
    Jaa ze zijn in Japan echt veel klantvriendelijker. Zat een tijdje terug een klaagbaak topic te lezen van winkelmedewerkers die zaten te klagen dat sommige klanten geen goedemorgen terug zeggen. Damn, in Japan kruipen ze tenminste voor je, en zo hoort het!
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:37:18 #30
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52843774
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 03:08 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
    Ik wil een keer zon Sumo Basho zien, lijkt me zo vet
    Da's echt fantastisch . Voor iedereen die het nog gaat bekijken trouwens: Het kaartje koop je voor de hele dag, maar pas vanaf drie uur 's middags ongeveer komen de grote namen. De meeste mensen komen dus pas rond die tijd opdagen. Dat betekent dat je (en dat is volkomen gebruikelijk), als je eerder komt, je gewoon op iemand anders' plek vooraan (loeiduur meestal) kunt gaan zitten om de Sumoworstelaars van dichtbij te aanschouwen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_52862540
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 17:44 schreef Tyr80 het volgende:
    Bedankt voor de link Karimo! Heb er maar eentje voor 21 dagen besteld. Jammer dat ik dan sowieso 4 dagen weggooi, misschien was 14 dagen toch beter geweest. Ze zeggen daar trouwens wel dat het aaneengesloten dagen moeten zijn, dus niet dat je iedere keer dat je reist gewoon 1 dag opmaakt. Eerste 5 dagen zit ik toch in Osaka, zelfs als we dan naar dorpjes in de buurt gaan met de trein kan dat toch nooit zo heel veel schelen?
    Nope, het zijn gewoon 21 dagen achter elkaar dan. JR pass kan je ook gewoon gebruiken op alle JR lijnen dus ook die in Osaka.
      zaterdag 1 september 2007 @ 12:49:37 #32
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_52865235
    Vandaag serieus overwogen om een trui aan te doen toen ik naar buiten ging. Vond het namelijk nogal koud, maar toen ik het nieuws aanzette was het toch nog 25 graden, haha
    Je went echt heel snel aan het warme weer.
    pi_52866570
    het warme weer mis ik, en die griebes Rotterdam mag van mij morgen nog met de grond gelijk gemaakt worden, jezus wat een kutstad is het eigenlijk

    vandaag moest ik een kaartje voor de metro hebben, maar heel Rotterdam CS wordt verbouwd (ik kon bijvoorbeeld bij de Bruna geen strippenkaart kopen) en ik had alleen brief geld, zoiets zou in Japan nooit gebeuren (ook omdat je gewoon briefgeld in machines kunt stoppen)
      zaterdag 1 september 2007 @ 16:09:16 #34
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_52868925
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 13:57 schreef JoPiDo het volgende:
    het warme weer mis ik, en die griebes Rotterdam mag van mij morgen nog met de grond gelijk gemaakt worden, jezus wat een kutstad is het eigenlijk

    vandaag moest ik een kaartje voor de metro hebben, maar heel Rotterdam CS wordt verbouwd (ik kon bijvoorbeeld bij de Bruna geen strippenkaart kopen) en ik had alleen brief geld, zoiets zou in Japan nooit gebeuren (ook omdat je gewoon briefgeld in machines kunt stoppen)
    haha, iedere keer dat ik weer terug in Nederland ben irriteer me mateloos aan dat soort dingen. Onbeschoft en ongeïnteresseerd personeel, geen drankautomaten op elke hoek (en als ze er al zijn betaal je 5x zoveel als in de winkel), mensen die op de roltrap naast elkaar staan, je fiets met 30 sloten die dan nóg wordt gestolen enz enz.
    pi_52868955
    Tokyo is Rotterdam 4.2
      zaterdag 1 september 2007 @ 21:21:37 #36
    189571 ihugster
    The journey is the reward
    pi_52875993
    Mijn ervaringen m.b.t Japan zijn Osaka,Hiroshima,Tokyo en Nagano. Ik vind het een heerlijk mystiek land waar ik graag terugkeer.
    "People say that life is the thing, but I prefer reading "
    pi_52883094
    il wil er nog steeds graag naar toe. Maar ik mag niet.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      zondag 2 september 2007 @ 02:33:29 #38
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_52883308
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 02:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    il wil er nog steeds graag naar toe. Maar ik mag niet.
    lol, vertel!
    pi_52883422
    Niet zo grappig. Mijn opa heeft in een Jappenkamp gezeten en ik kan het nu nog niet maken er heen te gaan.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_52883506
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 21:21 schreef ihugster het volgende:
    Mijn ervaringen m.b.t Japan zijn Osaka,Hiroshima,Tokyo en Nagano. Ik vind het een heerlijk mystiek land waar ik graag terugkeer.
    Idd, meest mooie land tot nu toe!

    Japan gaat zeker weer herhaald worden. Zag op TV WK atletiek in Osaka, toen kreeg ik weer de kriebels terug (wel erg vervelend hoe ze Osaka uitspreken op ned 3, je spreekt het uit als Ozakka!! en niet oosaakaa )
    If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
      zondag 2 september 2007 @ 02:54:39 #41
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_52883681
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 02:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    Niet zo grappig. Mijn opa heeft in een Jappenkamp gezeten en ik kan het nu nog niet maken er heen te gaan.
    Mijn excuses. De nicht van mijn vader heeft er ook gezeten en ze werd erg boos toen ik vertelde dat ik naar Japan ging verhuizen. Ik weet niet wat zij heeft meegemaakt en ik zou me dat waarschijnlijk ook niet kunnen voorstellen, maar Japanners zijn nu gewoon heel anders dan toen. Duitsers hebben in WW2 ook heel wat vreselijke dingen gedaan en er zijn weinig mensen in Nederland die Duitsers nog echt haten. Dat komt denk ik gewoon doordat hun cultuur dichter bij die van ons staat.
    Feit is nu dat Japan een van de meest vredelievende landen ter wereld is.
      zondag 2 september 2007 @ 11:37:23 #42
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52886633
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 02:44 schreef Nasi het volgende:
    Idd, meest mooie land tot nu toe!

    Japan gaat zeker weer herhaald worden. Zag op TV WK atletiek in Osaka, toen kreeg ik weer de kriebels terug (wel erg vervelend hoe ze Osaka uitspreken op ned 3, je spreekt het uit als Ozakka!! en niet oosaakaa )
    Bedoel je niet Oozakka ? Ach, oosaakaa zo noemt de hele wereld het ongeveer, begrijpelijke fout. Tom Egbers (of was het van Cuilenborg?) zei het wel goed, dat vond ik wel leuk. Zie je gelijk dat hij er geweest is .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 2 september 2007 @ 11:39:09 #43
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52886657
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 02:54 schreef Binsentu het volgende:
    Mijn excuses. De nicht van mijn vader heeft er ook gezeten en ze werd erg boos toen ik vertelde dat ik naar Japan ging verhuizen. Ik weet niet wat zij heeft meegemaakt en ik zou me dat waarschijnlijk ook niet kunnen voorstellen, maar Japanners zijn nu gewoon heel anders dan toen. Duitsers hebben in WW2 ook heel wat vreselijke dingen gedaan en er zijn weinig mensen in Nederland die Duitsers nog echt haten. Dat komt denk ik gewoon doordat hun cultuur dichter bij die van ons staat.
    Feit is nu dat Japan een van de meest vredelievende landen ter wereld is.
    Ik kan me ook wel wat voorstellen dat het te maken heeft met de Japanse politici's bereidwilligheid alles volkomen te ontkennen. Ze zijn o zo zielig dat ze een atoombom op zich hebben gekregen, maar over Nanking hoor je niet zoveel.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_52887711
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 11:39 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Ik kan me ook wel wat voorstellen dat het te maken heeft met de Japanse politici's bereidwilligheid alles volkomen te ontkennen. Ze zijn o zo zielig dat ze een atoombom op zich hebben gekregen, maar over Nanking hoor je niet zoveel.
    Klopt, maar zo is het in veel landen. Ik heb nooit iets geleerd over het slaven verleden van Nederland.
    pi_52887795
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 02:54 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Mijn excuses. De nicht van mijn vader heeft er ook gezeten en ze werd erg boos toen ik vertelde dat ik naar Japan ging verhuizen. Ik weet niet wat zij heeft meegemaakt en ik zou me dat waarschijnlijk ook niet kunnen voorstellen, maar Japanners zijn nu gewoon heel anders dan toen. Duitsers hebben in WW2 ook heel wat vreselijke dingen gedaan en er zijn weinig mensen in Nederland die Duitsers nog echt haten. Dat komt denk ik gewoon doordat hun cultuur dichter bij die van ons staat.
    Feit is nu dat Japan een van de meest vredelievende landen ter wereld is.
    Dat ben ik ook wel met je eens. Maar ik wacht nog wel een paar jaar
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      zondag 2 september 2007 @ 13:10:46 #46
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52888326
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 12:41 schreef Renzoku het volgende:
    Klopt, maar zo is het in veel landen. Ik heb nooit iets geleerd over het slaven verleden van Nederland.
    Nah, die vergelijking vind ik niet bepaald kloppen. Ten eerste was dat in die tijd geen misdaad tegen de menselijkheid, ten tweede zijn daar geen levende nabestaanden van en ten derde probeert onze regering dat niet te ontkennen. Eventueel een betere vergelijking zouden de politionele acties zijn. Maar ook dat probeert de regering niet te ontkennen en dat staat in geen verhouding tot de misdadige massamoorden van Japan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_52898901
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 02:54 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Feit is nu dat Japan een van de meest vredelievende landen ter wereld is.
    Omdat ze politiek gecastreerd waren door de VS. Feit blijft dat de grondwet en daarna volgende opbouw door de VS, waarin veel Japanners het eens in heel zuivere woorden werd duidelijk gemaakt dat ze maar eens lief met de andere landjes moeten spelen er wel voor heeft gezorgd dat ze nu zo vredelievend zijn.
    Het huidige diet is nu ook al weer erna het neigen om weer wel een staand leger op te richten in plaats van enkel een symbolisch verdedigingsmacht.

    Ook kwam ik er pas achter dat de vader van een van m'n vrienden een grote baas is in de politiek van Shizuoka, en diens vader dan weer in de landelijke politiek. Haar vader was wel een erg indrukwekkende man, welbesproken en onwijs interessant om mee te spreken. Netwerken ftw
    pi_52908059
    never mind
      maandag 3 september 2007 @ 10:24:23 #49
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_52911497
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 15:35 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Cultuurshock dus . En de andere Japanners? Vertel 'r anders gewoon dat het nu haar taak is om de relaxte levensstijl in Japan te introduceren . (wie weet, dan kunnen wij ook nog eens terug naar Japan ).
    [..]

    Jaa ze zijn in Japan echt veel klantvriendelijker. Zat een tijdje terug een klaagbaak topic te lezen van winkelmedewerkers die zaten te klagen dat sommige klanten geen goedemorgen terug zeggen. Damn, in Japan kruipen ze tenminste voor je, en zo hoort het!
    Nou ja... die andere Japanner had gelukkig geen inzinking gehad, anders konden mijn vriendin en ik blijven troosten
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 02:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    Niet zo grappig. Mijn opa heeft in een Jappenkamp gezeten en ik kan het nu nog niet maken er heen te gaan.
    Mijn opa ook. Hij is een paar jaar geleden overleden en ik denk dat als hij nog leefde, hij ook ontzettend veel moeite er mee gehad zou hebben, dat ik naar Japan was gegaan.
    Een oma van mij heeft in Indonesië ook gruweldaden meegemaakt van de Japanners (ze waren nogal goed in het onthoofden van mensen die weigerden te buigen als Japanners langsliepen), maar ze zei dat dat een hele andere tijd was, omdat je een oorlogssituatie niet kan vergelijken met een normale leefsituatie.
    Ik bedoel, wij hebben ook geen hekel aan Duitsers... toch?
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_52915622
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 10:24 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Nou ja... die andere Japanner had gelukkig geen inzinking gehad, anders konden mijn vriendin en ik blijven troosten
    [..]

    Mijn opa ook. Hij is een paar jaar geleden overleden en ik denk dat als hij nog leefde, hij ook ontzettend veel moeite er mee gehad zou hebben, dat ik naar Japan was gegaan.
    Een oma van mij heeft in Indonesië ook gruweldaden meegemaakt van de Japanners (ze waren nogal goed in het onthoofden van mensen die weigerden te buigen als Japanners langsliepen), maar ze zei dat dat een hele andere tijd was, omdat je een oorlogssituatie niet kan vergelijken met een normale leefsituatie.
    Ik bedoel, wij hebben ook geen hekel aan Duitsers... toch?
    Ik heb laatst daar een goed stuk over gelezen. De Nederlanders waren eeuwen lang de baas in Indonesië en zagen zich daarom superieur aan de Aziaten. Dit maakte het voor de Nederlanders moeilijk, omdat de rollen nu omgedraaid werden. Het buigen naar de Japanners vonden zij dus iets wat voor hun beschamend was. Dit terwijl het in Japan heel gewoon is om te buigen. Veel mensen in het stuk, die zelf in de kampen hadden gezeten, hebben ook gezegd dat zij de Japanners gewoon niet begrepen.
    pi_52917876
    Ik heb vandaag de financien opgemaakt voor mijn vakantie, voor de mensen die nog steeds in hun hoofd hebben dat Japan duur is:

    Ik ben er 1 maand geweest (2 augustus tot 28 augustus), ik heb 14 nachten in een hostel geslapen, 5 nachten in een hotel met gedeelde badkamer, 1 nacht in een duur hotel (Washington in Akiba) en de rest in een middelmatig hotel in Kyoto (die overigens uiteindelijk beter was dan het dure hotel).

    Ik had 1900 euro op mijn rekening staan toen ik wegging en tijdens mijn verblijf één keer salaris ontvangen van 500 euro, toen ik terug kwam stond er nog 300 euro op mijn rekening. Totaal heb ik dus 2100 euro uitgegeven, waarvan 800 euro voor slaapplekken. Misschien overbodig om te melden, maar hier zit 20 euro bij van een reservering voor een hostel die ik niet ben nagekomen.

    Tijdens mijn verblijf heb ik nooit echt gelet op hoeveel ik uitgaf aan eten of drinken. Als ik trek had in koffie ging ik naar een coffeeshop (vaak Starbucks en die is duurder dan andere ketens), als ik zin had in ijs, kocht ik ijs. Ik schat (dankzij het warme weer) dat ik gemiddeld 3 keer per dag ergens gezeten heb om wat te drinken en 2 keer per dag ergens gegeten heb (uitgebreid, bijvoorbeeld sushi of een kom rijst met rommel). Die boxen met een lunch er in zijn geweldig en goedkoop, maar dit heb ik minder gedaan omdat het te warm was om het buiten ergens op te eten.

    De eerste dag had ik geen bagage en heb ik voor 100 euro een paar t-shirts en een korte broek gekocht (die overigens perfect passen met mijn twee meter en nog heel erg tof zijn ook!). Ik heb voor ongeveer 90 euro aan souvenirs meegenomen en een nieuwe koffer gekocht voor 50 euro. Ook heb ik voor 180 euro een retourtje gekocht met de Shinkansen naar Kyoto.

    Wat ik qua zakgeld heb uitgegeven (aan eten en drinken en musea-bezoek ed.):

    2100 euro totaal uitgegeven
    800 euro slapen
    180 euro Shinkansen
    100 euro kleding
    90 euro souvenirs
    50 euro koffer

    Bij elkaar dus 880 euro uitgegeven! Ik stond er zelf versteld van!

    Wat ik wil zeggen: als het minder warm weer is en je let beter op je geld én je geeft niet onnodig geld uit aan kleding of Shinkansen of koffer, kun je voor nog veel minder geld in Japan verblijven. Ook de verblijfkosten konden lager, als ik alleen in hostels had geslapen! Hostel was ongeveer 15 euro per nacht, de hotels 30 euro en het dure hotel 80 euro.

    Overigens: met een JR-pas was ik nog goedkoper uitgekomen, omdat ik dan ook met de metro in Tokyo kon reizen (JR-lines). Ik denk dat een ervaren backpacker bij minder warm weer, met 30 tot 50 euro per dag makkelijk rond kan komen.
    pi_52919263
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 15:18 schreef JoPiDo het volgende:
    En het ticket ca. 900 euro?
    pi_52919551
    800 euro inclusief alle tax
      woensdag 5 september 2007 @ 12:33:20 #54
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_52957698
    Had vannacht mijn eerste droom over Sendai sinds ik terug ben in Nederland Mweuuhhh ik wil terug (voor vakantie )
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      woensdag 5 september 2007 @ 22:52:15 #55
    128955 Mojave
    hoi -- > doei
    pi_52970606
    TVP

    Ga in december 3 weken naar Japan, vriend van me loopt stage in Kyoto.
    Moet mezelf 10 dagen vermaken, denk wel dat het lukt :-)

    Is het een plan om naar Tokyo te vliegen, daar 10 dagen vermaken incl de reis naar Kyoto?
    FCT
    pi_52971350
    Een trip naar Japan is mijn inziens niet compleet zonder een bezoek aan haar hoofdstad. Bovendien betaal je al heel veel voor je ticket, dus om de prijs/kwaliteits verhouding een beetje eer aan te doen zou ik dan het maximale gebruik maken van deze door iets langer te blijven.

    Een verblijf in Tokyo hoeft niet duur te zijn. Van 400-500 euro kun jij in die 10 dagen makkelijk rondkomen.
      woensdag 5 september 2007 @ 23:20:39 #57
    128955 Mojave
    hoi -- > doei
    pi_52971504
    quote:
    Op woensdag 5 september 2007 23:16 schreef NegaSado het volgende:
    Een trip naar Japan is mijn inziens niet compleet zonder een bezoek aan haar hoofdstad. Bovendien betaal je al heel veel voor je ticket, dus om de prijs/kwaliteits verhouding een beetje eer aan te doen zou ik dan het maximale gebruik maken van deze door iets langer te blijven.

    Een verblijf in Tokyo hoeft niet duur te zijn. Van 400-500 euro kun jij in die 10 dagen makkelijk rondkomen.
    Top! kan ik dan denken aan hostels of hotels?
    FCT
      donderdag 6 september 2007 @ 10:06:03 #58
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_52976300
    quote:
    Op woensdag 5 september 2007 23:20 schreef Mojave het volgende:

    [..]

    Top! kan ik dan denken aan hostels of hotels?
    Geen van beiden, zoek maar eens op Ryokan. Dat is relatief goedkoop en velen malen leuker dan een onpersoonlijk hotel.
    Mijn ouders komen me de 13e opzoeken en aangezien mijn appartement te klein is om ze beiden onder te brengen heb ik een ryokan voor ze geregeld. Om precies te zijn, deze:
    http://www.tctv.ne.jp/members/sawanoya/
    Goede locatie en wordt gerund door een oudere man en zijn vrouw. Toen ik langsging om te kijken of het wat was voor mijn ouders kreeg ik van hem een rondleiding door het hele gebouw. Erg vriendelijke man. Zijn zoon kan engels dus hij regelt de zaakjes voor de buitenlanders. Echt een aanrader.


    PS. Ik heb vandaag vervroegd vrij gekregen vanwege de typhoon. Het lijkt erop dat het nu toch echt gaat gebeuren ! Woooooooei !

    http://www.jma.go.jp/en/typh/070924l.html
      donderdag 6 september 2007 @ 10:34:17 #59
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52976849
    Een trip naar Japan is inderdaad eigenlijk niet compleet zonder een nachtje in een Ryokan geslapen te hebben (maar de hele tijd? Dat kan wat spannend zijn voor mensen die nieuw in Japan zijn ).

    En rammel ze, Binsentu.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_52980549
    Ryokan is toch gewoon een kamer met matjes ipv een normaal bed?

    ik heb in Tokyo in een prima Hostel geslapen, om precies te zijn deze:

    http://www.hostelworld.co(...)usaAnnex-Tokyo-13458

    10 euro per nacht, vriendelijk personeel en vrij dicht bij de metro
      donderdag 6 september 2007 @ 13:16:12 #61
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52980621
    Ja. Dit was onze ryokan in Hakone :



    Meestal hebben ryokans ook een of meerdere gezamenlijke baden. Duurdere ook een rotenburo (buitenbad)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_52984796
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 10:34 schreef speknek het volgende:
    Een trip naar Japan is inderdaad eigenlijk niet compleet zonder een nachtje in een Ryokan geslapen te hebben (maar de hele tijd? Dat kan wat spannend zijn voor mensen die nieuw in Japan zijn ).

    En rammel ze, Binsentu.
    Kom nou (precies) een jaar geleden alweer ( ) heb ik drie weken alleen maar in Ryokans geslapen. Sliep heerlijk zo'n futon.

    In Tokyo zat ik in een iets prijziger, maar in verhouding voor wat je krijgt extreem goedkope Ryokan:
    http://www.kitcho.co.jp/

    Zeer grote ruimtes bestaande uit:
    Zitkamer
    Slaapkamer
    Keuken (nou ja ruimte met een koelkastje, een magnetron, tafeltje en stoelen)
    Een gangetje naar
    Een apart toilet
    en een badkamer met aflsuitbaar gedeelte voor het bad

    Als je in je eentje bent misschien wat overdreven groot, maar echt een aanrader. Overigens heb ik over de "western-style" kamers mindere verhalen gehoord.
    pi_52989938
    Nu is dat programma "Lost in Tokyo" op RTL5, wel leuk denk ik
    pi_52990715
    Haha ik zit het nu ook te kijken op rtl5, wel droog.
    Vanuit mn opleiding IBMS (international business and management studies) ben ik van plan om vanaf volgend jaar september stage te gaan lopen in Japan. Ik moet alleen tegen het voorjaar al alles geregeld hebben. Mocht iemand nog tips hebben op het gebied van een bedrijf die internationaal zaken doet (bv rabobank, of iets anders, hoeft geen NL bedrijf te zijn uiteraard) en accomodatie en andere tips zijn zeker welkom.
    Leuk vooruitzicht is dit toch ook weer
    pi_52991149
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 20:59 schreef Smeich het volgende:
    Nu is dat programma "Lost in Tokyo" op RTL5, wel leuk denk ik
    Ik kijk er net ook naar. Sommige Nederlanders zijn echt niet om uit te staan! Eerst weigeren om in een maid costume te gaan en dan bij die cosplay plotseling wel van die maid pakjes aan doen. Ook diegene die werd weggestuurd vond ik absurd. Ze was nog wel een model! Hoe kan je als model niet iets aparts aantrekken? Bij een modeshow krijg je toch ook niet de keuze?

    Mijn becijfering voor het programma tot nu toe: 6

    Volgende aflevering wel HARD GAY!
    pi_52991798
    Normaal ben ik niet zo'n tv kijker maar voor anything Tokyo related maak ik wel een uitzondering. Wat een bekrompen mensen hebben ze daar heen gestuurd. Ik ben zelf bijna ook in zo'n maid costume beland, maar gelukkig hadden mijn vrienden daar niet genoeg geld voor.
    pi_52996287
    ja WTF, vervelende mensen in dat programma

    overigens zegt ze in het begin 'een stad met 36 miljoen inwoners', en even daarna 'een stad met 35 miljoen inwoners', terwijl ik in Toky had gelezen dat het een stad is met 26 miljoen inwoners, waarvan ongeveer 10 miljoen in de buitensteden
      vrijdag 7 september 2007 @ 03:01:44 #68
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_52997029
    quote:
    Op vrijdag 7 september 2007 01:13 schreef JoPiDo het volgende:
    ja WTF, vervelende mensen in dat programma

    overigens zegt ze in het begin 'een stad met 36 miljoen inwoners', en even daarna 'een stad met 35 miljoen inwoners', terwijl ik in Toky had gelezen dat het een stad is met 26 miljoen inwoners, waarvan ongeveer 10 miljoen in de buitensteden
    Klopt idd niet helemaal wat ze zegt. "Greater Tokyo Area" heeft meer dan 35 miljoen inwoners, maar de stad Tokyo heeft er 'maar' 8,64 miljoen. Het prefectuur Tokyo heeft er 12,6 miljoen. Maar ja, het is TV, daar moet alles altijd wat spectaculairder dan het daadwerkelijk is
    Dat is trouwens ook de reden waarom ik waarschijnlijk tenenkrommend zal naar kijken. Ik heb nog niets gezien maar weet bijna zeker dat het van die Hollandse Tokkiefiguren zijn die niet verder dan Spanje zijn geweest en totaal geen begrip kunnen opbrengen voor andere culturen. Ook worden er heel veel dingen opgeblazen en uit hun verband getrokken. Japanners worden afgeschilderd als sexueel gestoorde, visetende en ongebrijpbare mensen..... Zit ik er ver naast?

    Ik zit trouwens nog steeds thuis. Een flink aantal treinen zijn nog steeds gestopt en mijn school belde me op dat er vandaag geen lessen zijn. Lekker vrij vandaag dus !

    [ Bericht 16% gewijzigd door Binsentu op 07-09-2007 03:22:26 ]
    pi_52997887
    quote:
    Op vrijdag 7 september 2007 03:01 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Klopt idd niet helemaal wat ze zegt. "Greater Tokyo Area" heeft meer dan 35 miljoen inwoners, maar de stad Tokyo heeft er 'maar' 8,64 miljoen. Het prefectuur Tokyo heeft er 12,6 miljoen. Maar ja, het is TV, daar moet alles altijd wat spectaculairder dan het daadwerkelijk is
    Dat is trouwens ook de reden waarom ik waarschijnlijk tenenkrommend zal naar kijken. Ik heb nog niets gezien maar weet bijna zeker dat het van die Hollandse Tokkiefiguren zijn die niet verder dan Spanje zijn geweest en totaal geen begrip kunnen opbrengen voor andere culturen. Ook worden er heel veel dingen opgeblazen en uit hun verband getrokken. Japanners worden afgeschilderd als sexueel gestoorde, visetende en ongebrijpbare mensen..... Zit ik er ver naast?
    Ik zit trouwens nog steeds thuis. Een flink aantal treinen zijn nog steeds gestopt en mijn school belde me op dat er vandaag geen lessen zijn. Lekker vrij vandaag dus !
    Klopt wel voor 90% wat je daar zegt. :p
    pi_53000405
    Door dat programma heb ik wel weer van Tokyo liggen dromen vannacht... Heb nu weer helemaal zin er heen te gaan.
      vrijdag 7 september 2007 @ 10:55:48 #71
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53000449
    Ja idem. Damn wat wilde ik graag terug toen ik het zag.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53000734
    Ik heb me, onbewust, echt zitten ergeren aan het programma. Alsof de Japanners een soort aliens zijn (nu verschillen ze ook wel maar doordat ik er geweest ben zie je het heel anders denk ik)...

    Ik weet niet of ik het blijf kijken, het is natuurlijk wel weer erg leuk om Japan zo weer te zien. En volgende week natuurlijk Hard Gay

    Maar @Doodkapje en NegaSado, dromen over Japan ken ik maar al te goed. Gebeurt me erg vaak. Ik loop zeer regelmatig door de straten van Sendai, terwijl ik er als ik wakker ben een stuk minder over denk. Volgende week hebben we trouwens een Sendai-meet in Brussel, vrienden die ik daar heb ontmoet uit Frankrijk, Duitsland en mss Zweden komen daarheen voor een weekendje! Echt veel zin in, herinneringen ophalen etc.
      vrijdag 7 september 2007 @ 16:08:04 #73
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53008117
    Nou, ik heb geprobeerd om Lost in Tokyo te bekijken, maar de stream is te traag vanuit Japan. Hij gaat toch 98% en gaat dan weer omlaag
    Zal het er maar mee moeten doen wat jullie me vertellen.
    pi_53010652
    Binsentu, wellicht dat deze wel goed te bereiken is vanuit Japan.

    Lost in Tokyo Aflevering 1 (224kbps)

    (224 kbps)
    pi_53011789
    Hmzl ik heb hetzelfde probleem :x zelfs de 224k stream trekt ie nie :s
    leven als een koning
    pi_53025492
    quote:
    Ik zou het zo doen waar het niet dat ik te lui ben eens een fatsoenlijk diploma te halen.
    pi_53047546
    Hoe is het eigenlijk om Japan in de winter te bezoeken? Het zou me qua planning goed uitkomen om rond kerst en oud en nieuw naar Japan te gaan. Heb ik dan een probleem met het vinden van hotels? Voordeel lijkt me wel dat je buiten het toeristenseizoen gaat en met de kou heb ik geen problemen...
      zondag 9 september 2007 @ 14:37:11 #79
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53049293
    Gadverdamme ! Kom net het bad uit zit er gigantische kakkerlak op de deur van mijn kast !
    Na wat moed te hebben verzameld heb ik een leeg doosje gepakt en geprobeerd em hier in te scheppen. En nu het ergste, ik kreeg em niet te pakken en nu ben ik em kwijt ! Hij zit hier dus ergens mijn kamer, maar ik weet niet waar ! Ik heb echt een ONTZETTENDE hekel aan die beesten, ik vind ze smerig vies en vreselijk lelijk. Ik denk niet dat ik kan slapen vanavond totdat ik em heb gevonden.
    pi_53050692
    Dus je bent niet bang voor een typhoon maar wel voor een kakkerlak?
    pi_53050835
    Ik vind ze wel mooi glanzend altijd

    Wel tof als ze weg gaan rennen ook altijd...een worthy foe in tegenstelling tot de insecten die we hebben in Nederland.
    leven als een koning
      zondag 9 september 2007 @ 16:31:31 #82
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53051684
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 15:52 schreef Blaetman het volgende:
    Ik vind ze wel mooi glanzend altijd

    Wel tof als ze weg gaan rennen ook altijd...een worthy foe in tegenstelling tot de insecten die we hebben in Nederland.
    Update:
    Ik was toch maar gaan slapen, maar na een uurje werd ik wakker en zag iets bewegen naast mijn futon. Meteen opgestaan en licht aangedaan. Vliegensvlug rende hij toen onder een hoop kleren. Heb toen 2 lange chopsticks gepakt (gebruik je in Japan met koken ipv een pollepel) en in mijn klerenhoop staan prikken. Opeens rende hij richting de achterdeur en ging onder mijn radio zitten. Toen heb ik de schuifdeur opzij gedaan en de radio opgetild. Mijn plan lukte en hij rende naar buiten. Meteen de deur dichtgedaan en nu maar hopen dat ie niet weer naar binnenkomt. brrrrrrrr
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 15:45 schreef NegaSado het volgende:
    Dus je bent niet bang voor een typhoon maar wel voor een kakkerlak?
    Ja, daar lijkt het wel op Ik moet er niets van hebben, die lange voelsprieten, dat glanzende schildje. Krijg al rillingen als ik er aan denk.
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 13:08 schreef snaakster het volgende:
    Hoe is het eigenlijk om Japan in de winter te bezoeken? Het zou me qua planning goed uitkomen om rond kerst en oud en nieuw naar Japan te gaan. Heb ik dan een probleem met het vinden van hotels? Voordeel lijkt me wel dat je buiten het toeristenseizoen gaat en met de kou heb ik geen problemen...
    Zal hier morgen op reageren, ga nu eerst slapen......nu zonder kakkerlak

    [ Bericht 16% gewijzigd door Binsentu op 09-09-2007 16:54:23 ]
    pi_53056180
    Echt een Japans fenomeen, slapen in het publiek. Komt door de lange dagen die ze maken.
    Maar nog steeds vaag om te zien.

    Slapende mensen in het publiek
    なんだっけ
    pi_53067367
    Ach ja op straat is wel een beetje vreemd, maar in de metro...

    Ik was vijf minuten in Tokyo en ging al mee in het slapen in de metro; heerlijk! Vooral met die warme lucht die daar hangt. In Nederland lijkt het soms alsof er een taboe heerst op slapen in het OV (maar ook hier doe ik het lekker altijd).
      maandag 10 september 2007 @ 12:31:21 #85
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53070736
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 09:44 schreef zatoichi het volgende:
    Ach ja op straat is wel een beetje vreemd, maar in de metro...

    Ik was vijf minuten in Tokyo en ging al mee in het slapen in de metro; heerlijk! Vooral met die warme lucht die daar hangt. In Nederland lijkt het soms alsof er een taboe heerst op slapen in het OV (maar ook hier doe ik het lekker altijd).
    Het is idd moeilijk om je ogen open te houden tijdens het treinreizen in Japan. Ik had het hier laatst nog met een vriend over, wij zijn van mening dat ze slaapgas de cabine inspuiten Zomers zijn ze iig lekker koel van binnen en 's winters staat de bankverwarming altijd aan....heerlijk
    Ik reis elke dag met de trein en jammergenoeg moet ik meestal staan aangezien ik altijd met de spits meedoe, maar als ik kan zitten ben ik zo in dromenland.
    pi_53071216
    Overigens heb ik gisteren de herhaling van lost in Tokyo gezien, en het is inderdaad jammer dat ze Tokyo (en Japan) neerzetten als een zeer vreemde cultuur. Met mijn drie weken reizen door Japan heb ik daar echt niets van gemerkt.

    Natuurlijk zijn er culturele verschillen, maar persoonlijk heb ik meer moeite met Spanjaarden dan met Japanners.

    Ze hebben dan ook wel kandidaten genomen die nogal vreemd zijn (eerst principieel weigeren om flyers uit te delen bij een maid cafe, maar vervolgens bij de eliminatie het meest hoerige pakje uitkiezen om maar in de race te blijven bijvoorbeeld), maar daar kan ik mee leven. Het is met name de enigzins superieure houding die iedereen denkt aan tenemen tegenover de Japanners, niet alleen de kandidaten, maar juist de programmamakers.

    Ik kon het nog wel uitkijken, maar mijn vriendin zat zich zo op te winden van ergenis dat ze maar de kamer is uitgelopen om wat anders te doen.

    Lost in Tokyo... als het ergens makkelijk navigeren is, is het daar wel, zolang je maar met de stroom meegaat... (maar goed eigenlijk zeg ik niets nieuws nu )
    pi_53071824
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 12:56 schreef zatoichi het volgende:
    Overigens heb ik gisteren de herhaling van lost in Tokyo gezien, en het is inderdaad jammer dat ze Tokyo (en Japan) neerzetten als een zeer vreemde cultuur. Met mijn drie weken reizen door Japan heb ik daar echt niets van gemerkt.

    Natuurlijk zijn er culturele verschillen, maar persoonlijk heb ik meer moeite met Spanjaarden dan met Japanners.

    Ze hebben dan ook wel kandidaten genomen die nogal vreemd zijn (eerst principieel weigeren om flyers uit te delen bij een maid cafe, maar vervolgens bij de eliminatie het meest hoerige pakje uitkiezen om maar in de race te blijven bijvoorbeeld), maar daar kan ik mee leven. Het is met name de enigzins superieure houding die iedereen denkt aan tenemen tegenover de Japanners, niet alleen de kandidaten, maar juist de programmamakers.

    Ik kon het nog wel uitkijken, maar mijn vriendin zat zich zo op te winden van ergenis dat ze maar de kamer is uitgelopen om wat anders te doen.

    Lost in Tokyo... als het ergens makkelijk navigeren is, is het daar wel, zolang je maar met de stroom meegaat... (maar goed eigenlijk zeg ik niets nieuws nu )
    Eens! Ik kan er ook niet tegen hoor.

    Alleen ik moest wel terugdenken aan een Japans iets. De maps/kaarten, die her en der verspreid staan, zijn wel even wennen. Het is namelijk zo dat de bovenkant niet altijd naar het noorden wijst, maar volgens mij is de kaart zo gepositioneerd aan de hand van hoe je staat.... denk ik.... onlogisch verhaal, maar dat vond ik minder logisch in bv Tokyo.
    pi_53071927
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 12:56 schreef zatoichi het volgende:
    Overigens heb ik gisteren de herhaling van lost in Tokyo gezien, en het is inderdaad jammer dat ze Tokyo (en Japan) neerzetten als een zeer vreemde cultuur. Met mijn drie weken reizen door Japan heb ik daar echt niets van gemerkt.

    Natuurlijk zijn er culturele verschillen, maar persoonlijk heb ik meer moeite met Spanjaarden dan met Japanners.

    Ze hebben dan ook wel kandidaten genomen die nogal vreemd zijn (eerst principieel weigeren om flyers uit te delen bij een maid cafe, maar vervolgens bij de eliminatie het meest hoerige pakje uitkiezen om maar in de race te blijven bijvoorbeeld), maar daar kan ik mee leven. Het is met name de enigzins superieure houding die iedereen denkt aan tenemen tegenover de Japanners, niet alleen de kandidaten, maar juist de programmamakers.

    Ik kon het nog wel uitkijken, maar mijn vriendin zat zich zo op te winden van ergenis dat ze maar de kamer is uitgelopen om wat anders te doen.

    Lost in Tokyo... als het ergens makkelijk navigeren is, is het daar wel, zolang je maar met de stroom meegaat... (maar goed eigenlijk zeg ik niets nieuws nu )
    Ik dacht dat die vrouwen niet wisten dat ze eigenlijk alleen folders uit moesten delen. Volgens mij dachten ze dat ze japanse mannen moesten gaan masseren enzo Dan snap ik de reactie nog wel.

    Zowiezo krijgen de deelnemers zo zwaar de "apartere,extremere" kant van Japan te zien. Maarja dat maakt het wel weer goede televisie.

    Ik irriteerde me echt totaal niet aan het programma...had het vroeger maybe wel gehad ofzo...

    zo van mn Japan, wat doe je...
    leven als een koning
    pi_53072147
    Wat mij persoonlijk nogal irriteerde was eigenlijk vooral de bekrompenheid van de kandidaten. Je opgeven voor een dergelijk spelshow, en dan vervolgens alles wat niet Nederlands lijkt bestempelen als raar.

    Ik vermoed dat de programmaleiding daar wel in loopt te pushen eigenlijk.

    Overigens was mijn ervaring met kaarten in Japan dat geen enkele kaart met het noorden naar boven is geprint
      maandag 10 september 2007 @ 13:52:06 #90
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53072312
    Ja die kaarten, wat een drama! Een keer zat ik Japanse tv te kijken en de presentator was iets aan het uitleggen met een kaart waar Japan ondersteboven opstond! Er liep een pijl van Tokyo naar Taiwan, en schijnbaar hadden ze bedacht dat het handig was als die pijl omhoog liep..
    Geen wonder dat Japanners goed in wiskunde zijn, hun ruimtelijk inzicht wordt flink getraind.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 10 september 2007 @ 14:08:01 #91
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53072670
    Wat ik laatst in een ander topic plaatste:

    Ik kan deze serie niet volgen vanuit Japan aangezien de stream te traag gaat. Maar wat ik ervan gehoord heb is dat ze het beeld wat veel mensen van Japan hebben versterken.
    Nu weet ik dat het TV is dat alles wordt opgeblazen, maar dat neemt niet weg dat ik het erg jammer vind dat mensen niet het echte Japan zien.

    Ik heb elke dag met Japanners te maken en hoewel de cultuur erg verschild merk je toch dat diep van binnen alle mensen hetzelfde zijn.
      maandag 10 september 2007 @ 14:11:49 #92
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53072784
    Tsja het is natuurlijk vergelijkbaar met als zij een programma Lost in NL uit zouden zenden, en mensen in klederdracht in Volendam rond moeten hobbelen, of condooms uitdelen bij een darkroom. Het is waar we om bekend zijn, en het maakt betere televisie dan met koffie en een koekje gezellig in een kring gaan zitten, ookal is dat een realistischere tijdsindeling van de Nederlander.

    Maar goed, normaal hebben veel mensen geen enkel beeld bij Japan, dus wat dat betreft is het wel een vooruitgang.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53074384
    Voor de mensen uit Eindhoven, vanavond organiseert Studium Generale van TU/e een lezing:

    tussen trend en traditie
    19.30 uur
    Gaslab
    In Japan gaat een strak georganiseerde samenleving samen met een uitbundige jongerencultuur in de steden. Bouwkundestudenten bezoeken dit najaar op hun studiereis een aantal Japanse steden. Een mooie aanleiding dus voor een leuk avondje Japan in het Gaslab.

    Dr. Marguita Winkel van de Universiteit Leiden spreekt over de stadscultuur van Japan. Zij gaat in op verschijnselen als
    Manga en de extravagante kleding van de Harajuku meisjes, bekend van de videoclips van Gwen Stefani.
    Hoe stel je jezelf voor in Japan? Wat is een meishi en waarom moet je dat hebben? Deze en andere vragen beantwoordt student Wouter Schilpzand die net terug is uit het land van de rijzende zon.
    Ook worden enkele boeken over Japan geïntroduceerd zodat reislustigen goed beslagen ten ijs komen. We sluiten af met een borrel met voor de liefhebber een glaasje sake: kanpai! (proost!)

    Organisatie: de studiereiscommissie van Cheops en Studium Generale. Met medewerking van reisboekhandel Landschap.
      woensdag 12 september 2007 @ 22:26:19 #94
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53133823
    Het is nu 5:24 en ik ben net opgestaan. Ga zometeen mijn ouders ophalen op Narita samen met mijn met mijn vriendin. Zij is trouwens heel nerveus om mijn ouders te ontmoeten, haha.
    Ik heb ze al een jaar niet meer gezien, maar ik ben van plan om als ik ze weer zie een Japanse groeting te doen. "Osashiburi" en dan buigen zonder enige emotie te laten zien, hehe
    pi_53133889
    Goedemorgen dan, en veel plezier trouwens Binsentu

    [ Bericht 47% gewijzigd door F04 op 13-09-2007 09:08:51 ]
      woensdag 12 september 2007 @ 22:37:56 #96
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53133999
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 22:26 schreef Binsentu het volgende:
    Zij is trouwens heel nerveus om mijn ouders te ontmoeten, haha.
    .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53138459
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 13:08 schreef snaakster het volgende:
    Hoe is het eigenlijk om Japan in de winter te bezoeken? Het zou me qua planning goed uitkomen om rond kerst en oud en nieuw naar Japan te gaan. Heb ik dan een probleem met het vinden van hotels? Voordeel lijkt me wel dat je buiten het toeristenseizoen gaat en met de kou heb ik geen problemen...
    mocht iemand een keer tijd hebben om mijn vragen te beantwoorden
    Heeft iemand ervaring met Tozai reizen in Amsterdam? Ik denk erover deze reis te boeken:
    http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/24.htm#BB
    pi_53150921
    waarom ga je niet zelf rond reizen ipv aan zo'n groep toeristen vast te zitten?

    ik zou dat zelf niet zo snel doen, behalve als ik tegen de 70 jaar aanloop
    pi_53151104
    Ik zou ook gewoon aanraden zoiets op eigen houtje te doen! Scheelt je al snel honderden euro's, en is prima te doen!
      donderdag 13 september 2007 @ 19:32:31 #100
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53153144
    Ik ga zo proberen Okonomiyaki te maken . Helaas had die poep toko in Utrecht geen Yam of Okonomiyaki saus, maar goed.. Dit recept kan redelijk goed met Nederlandse ingredienten:
    http://visualrecipes.com/(...)-aka-Japanese-Pizza/

    En dan neem ik wel gewoon curry ipv okonomiyaki saus denk ik.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53154583
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 19:32 schreef speknek het volgende:
    Ik ga zo proberen Okonomiyaki te maken . Helaas had die poep toko in Utrecht geen Yam of Okonomiyaki saus, maar goed.. Dit recept kan redelijk goed met Nederlandse ingredienten:
    http://visualrecipes.com/(...)-aka-Japanese-Pizza/

    En dan neem ik wel gewoon curry ipv okonomiyaki saus denk ik.
    Je kan toch ook gewoon zelf okonomiyakisaus maken!!! Net zo makkelijk!!! Ik zal t recept binnenkort weleens voor je opzoeken.

    Okonomiyaki
    pi_53156649
    Die saus die ze gebruiken in je linkje kan je kopen bij de Yama.
      donderdag 13 september 2007 @ 22:09:59 #103
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53157741
    Nou, het is wel lekker, maar het smaakt echt voor geen meter naar Okonomiyaki . Meer een hartige pannenkoek.
    Voor een goede okonomiyaki heb je dus denk ik toch echte Yam nodig..
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53160216
    Als ik dat allemaal zo hoor heb ik wel weer eens zin om in een Japans restaurant te eten... Zijn er geen fok!ers die zin hebben eens wat te gaan eten? Toch het leukste om in een Japans restaurant te eten en ook daadwerkelijk kunnen praten over Japan.
    pi_53162260
    maar dan het liefst wel IN Japan dat scheelt nog al in de prijs namelijk
      vrijdag 14 september 2007 @ 09:05:14 #106
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53164231
    Volgens mij is het verrekte moeilijk een echt Japans restaurant te vinden in Nederland..
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53166125
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 01:17 schreef JoPiDo het volgende:
    maar dan het liefst wel IN Japan dat scheelt nog al in de prijs namelijk
    Is goed. Waarneer boeken we?
    quote:
    Volgens mij is het verrekte moeilijk een echt Japans restaurant te vinden in Nederland..
    Een 'echt' restaurant is denk ik wel lastig. Ik ken zelf een Japans restaurant in Rotterdam, onder in de Montevideo (waar de bediening wel NL is). Ik ken er ook nog eentje in Utrecht, daar werken wel Japanners en ik zag ze er zelfs in Kimono rondlopen!
    pi_53166371
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 19:32 schreef speknek het volgende:
    Ik ga zo proberen Okonomiyaki te maken . Helaas had die poep toko in Utrecht geen Yam of Okonomiyaki saus, maar goed.. Dit recept kan redelijk goed met Nederlandse ingredienten:
    http://visualrecipes.com/(...)-aka-Japanese-Pizza/

    En dan neem ik wel gewoon curry ipv okonomiyaki saus denk ik.
    Welke Toko ben je geweest? Die bij hoog Catherijne? Probeer die op de Amsterdamse straatweg, die is een stuk groter en heeft behoorlijk veel producten (helaas geen pocari sweat )
      vrijdag 14 september 2007 @ 10:51:13 #109
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53166374
    Nah, van de restaurants die ik 'ken' (over gelezen) in Utrecht, zijn het allemaal Chinezen die er werken.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 14 september 2007 @ 10:51:39 #110
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53166388
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 10:51 schreef zatoichi het volgende:
    Welke Toko ben je geweest? Die bij hoog Catherijne? Probeer die op de Amsterdamse straatweg, die is een stuk groter en heeft behoorlijk veel producten (helaas geen pocari sweat )
    Bij HC inderdaad.. Waar zit ie ongeveer op de ASW?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53187728
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 10:51 schreef speknek het volgende:
    Nah, van de restaurants die ik 'ken' (over gelezen) in Utrecht, zijn het allemaal Chinezen die er werken.
    Hmm.. Japanner onder de Montevideo ken ik nog niet.. Van Fubu in de westelijke handelsterrein weet ik ook nog niet zeker of dat door Japanners worden gerund.
    Maar ik weet wel van alle behalve die twee dat de rest wel door Chinezen zijn gerund.
    なんだっけ
    pi_53199162
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 10:51 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Bij HC inderdaad.. Waar zit ie ongeveer op de ASW?
    Volgens mij in het blok van DR Games (moet je toch wel weten als wii fan )

    In ieder geval daar nog voor.

    Overigens is restaurant Kyushu voor Sushi absoluut niet slecht, voor traditioneel Japans eten weet ik nog niet, maar dat wil ik ook nog eens proberen.
    pi_53219309
    Sapporo in Rotterdam is tamelijk Japans, althans dat was mijn ervaring. Zitten meer Japanners dan Nederlanders en de bediening sprak er alleen Engels de laatste keer dat ik er was. Het is alleen wel wat prijzig.
    pi_53221709
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 15:00 schreef Dahahan het volgende:
    Sapporo in Rotterdam is tamelijk Japans, althans dat was mijn ervaring. Zitten meer Japanners dan Nederlanders en de bediening sprak er alleen Engels de laatste keer dat ik er was. Het is alleen wel wat prijzig.
    Waar zit die? WIl ik ook weleens eten, dan. Dat het prijzig is, daar ga ik bij voorbaat al van uit. Udon noodles kosten in Japan meestal 400 yen, in NL heb je dat voor 15 euro.
    pi_53224052
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 15:00 schreef Dahahan het volgende:
    Sapporo in Rotterdam is tamelijk Japans, althans dat was mijn ervaring. Zitten meer Japanners dan Nederlanders en de bediening sprak er alleen Engels de laatste keer dat ik er was. Het is alleen wel wat prijzig.
    Is van een Chinees. Hij heeft een Japanse chef in dienst en het is nog een goede ook.
    なんだっけ
    pi_53228295
    Zit op de Jacques Duthilweg in Prinsenland in een groot blokken-doos achtig gebouw dat ze delen met een Chinees Restaurant dat wel goed schijnt te zijn en een vieze afhaal chinees(erwtjes bij de nasi, iewl) op nog geen 50 meter van m'n huis. Een aantal maanden geleden was er wel een brand in de keuken daar en stond de hele buurt te kijken maar volgens mij is het gewoon open nu
    pi_53228847
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 21:08 schreef Dahahan het volgende:
    Zit op de Jacques Duthilweg in Prinsenland in een groot blokken-doos achtig gebouw dat ze delen met een Chinees Restaurant dat wel goed schijnt te zijn en een vieze afhaal chinees(erwtjes bij de nasi, iewl) op nog geen 50 meter van m'n huis. Een aantal maanden geleden was er wel een brand in de keuken daar en stond de hele buurt te kijken maar volgens mij is het gewoon open nu
    Niet delen.. Is allemaal van één eigenaar.
    なんだっけ
    pi_53234393
    ik wil wel eens sushi eten zoals ze in Japan eten

    dus niet een kilo rijst met een verdwaald stukje vis, maar een klein rolletje rijst met een flink stuk vis er op

    waar kun je dat in Nederland krijgen?
    pi_53235225
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 01:35 schreef JoPiDo het volgende:
    ik wil wel eens sushi eten zoals ze in Japan eten

    dus niet een kilo rijst met een verdwaald stukje vis, maar een klein rolletje rijst met een flink stuk vis er op

    waar kun je dat in Nederland krijgen?
    Beste Japanse restaurant
    なんだっけ
    pi_53235985
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 01:35 schreef JoPiDo het volgende:
    ik wil wel eens sushi eten zoals ze in Japan eten

    dus niet een kilo rijst met een verdwaald stukje vis, maar een klein rolletje rijst met een flink stuk vis er op

    waar kun je dat in Nederland krijgen?
    Restaurant Kyushu in Utrecht is asoluut niet slecht wat Sushi betreft. Ik heb er ooit afgehaald, en je staat wel lang te wachten, maar ja ze maken het dan ook echt vers. Het enige wat jammer is, is dat ze daar, en nergens in Nederland, Toro hebben... Zo lekker!
    pi_53236389
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 08:33 schreef zatoichi het volgende:

    [..]

    Restaurant Kyushu in Utrecht is asoluut niet slecht wat Sushi betreft. Ik heb er ooit afgehaald, en je staat wel lang te wachten, maar ja ze maken het dan ook echt vers. Het enige wat jammer is, is dat ze daar, en nergens in Nederland, Toro hebben... Zo lekker!
    Ze zijn echt niet de enige hoor ik weet er nu al één. Bij de Okura is een Japanse winkel, Yama, en op vrijdag hebben ze daar Bento boxxen voor 10 euro ofzo en die zit tot de knok toe met toro en ja die is ook vers.
    pi_53238034
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 09:05 schreef Renzoku het volgende:

    [..]

    Ze zijn echt niet de enige hoor ik weet er nu al één. Bij de Okura is een Japanse winkel, Yama, en op vrijdag hebben ze daar Bento boxxen voor 10 euro ofzo en die zit tot de knok toe met toro en ja die is ook vers.
    Nice, dat is in Amsterdam niet? Voor Toro (of nog beter O-toro) ben ik wel bereid om van Utrecht naar Amsterdam te rijden...
    pi_53245468
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 10:24 schreef zatoichi het volgende:

    [..]

    Nice, dat is in Amsterdam niet? Voor Toro (of nog beter O-toro) ben ik wel bereid om van Utrecht naar Amsterdam te rijden...
    In Amstelveen zitten er ook een paar Japanse supers... Ik geloof dat er één in een winkelcentrum zit..
    なんだっけ
      dinsdag 18 september 2007 @ 16:10:51 #124
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53272916
    Vandaag naar sumo worstelen geweest in Ryogoku. De ouders van mijn ex-vriendin hadden mij en mijn ouders kaartjes gegeven. En dan heb ik het niet over een kaartje op de achterste rijen maar helemaal vooraan op die kussentjes. Wat een feest ! Gratis drinken en eten en een cadeaupakket met sakeglazen, snacks, lunchboxen, yakitori, fotos van worstelaars, en een schitterende op japans papier (washi) gekalligrafeerde rankinglijst. En het bier bleef maar komen. Ik heb geen flauw idee wat het kaartje kostte, maar dat zal niet goedkoop zijn geweest.

    Ik had het een verrassing gehouden voor mijn ouders, dus ik had ze meegenomen naar Ryogoku om zogenaamd even wat te gaan eten. Toen we aan het eten waren keek mijn moeder uit het raam en riep opeens: "Hans ! (Mijn vader) Kijk! Een sumoworstelaar! Wat doet die hier!"

    Heb nog meer te vertellen, want ik heb ze nog meegenomen naar Kyoto, zal binnenkort wel wat typen, ben nu bekaf en moet er morgen weer om 6:00 uit
      dinsdag 18 september 2007 @ 16:16:59 #125
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53273044
    Woah! Die kaartjes zijn inderdaad stervensduur. Wist ook niet dat je er gratis eten/drinken bij kreeg, maar dat verklaart wel een hoop!
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53285329
    Ja, die Japanners zijn wel enorm gul. Beetje te gul. Ik had afgesproken in Kamakura met een Japanse jongen die ik een jaar eerder in NY had ontmoet. Ik zei tegen hem toen we afspraken dat we niet te gekke dingen moesten doen, want ik zat krap met mijn budget.

    Had zen moeder hem 5000 yen meegegeven.
    We hebben het allemaal opgemaakt aan eten.
      dinsdag 18 september 2007 @ 22:25:17 #127
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53285388
    30 euro? Dat valt toch wel mee? .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53285458
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 22:25 schreef speknek het volgende:
    30 euro? Dat valt toch wel mee? .
    Zomaar aan een vreemdeling die jouw zoon nog meer 1 keer in zen leven heeft gezien? Vind ik toch aardig gul, dan.
    pi_53285990
    tvp
    pi_53291020
    Tip of the iceberg NegaSado.

    Ik mag morgen gratis naar de Tokyo Game Show voor mn werk

    Tis een Business only dag dus zal wel lekker rustig zijn.
    leven als een koning
      woensdag 19 september 2007 @ 08:33:19 #131
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53291662
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 06:50 schreef Blaetman het volgende:
    Tip of the iceberg NegaSado.

    Ik mag morgen gratis naar de Tokyo Game Show voor mn werk

    Tis een Business only dag dus zal wel lekker rustig zijn.
    Mazzelpik ! Dat is trouwens bij mij om de hoek. Ik werk in Shin-Narashino op de Keiyo line, jij moet in Makuhari zijn toch? Dat is 1 station verder. Als je zwaait vanaf de parkeerplaats moet ik je kunnen zien
    pi_53294946
    Kan iemand me nog iets vertellen over het bezoeken van Japan in januari?
    pi_53298000
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 11:12 schreef snaakster het volgende:
    Kan iemand me nog iets vertellen over het bezoeken van Japan in januari?
    Ik ben 2 keer rond nieuwjaar geweest in Japan en dat is erg leek. Als je niet al te noordelijk zit is het ook nog eens goed te doen kwa temperatuur. Wat ik ervan herinner was het zo rond de 15 graden in Fukuoka. Het traditionele nieuwjaars of oudjaars eten vond ik zelf alleen niet echt te eten. (haringeitjes en allemaal kastanjes etc.)
    pi_53299417
    Doen ze in Japan ook aan de jaartelling zoals wij die kennen?
      woensdag 19 september 2007 @ 15:18:43 #135
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53301314
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 13:59 schreef snaakster het volgende:
    Doen ze in Japan ook aan de jaartelling zoals wij die kennen?
    In de praktijk gebruiken ze de Gregoriaanse en Japanse jaartelling door elkaar. De Japanse jaartelling werkt met keizers. Telkens als er een nieuwe keizer aan de macht komt, beginnen ze weer bij 0. Het is nu dus Heisei 19. Oftewel, het 19e jaar dat Keizer Heisei op de troon zit. Het wordt echt 50/50 gebruikt. Dus je moet soms even rekenen en dat best lastig. Ik ben bijv. geboren in Showa 55.

    Om nog even op gulheid terug te komen:
    Ik moest net een privé les geven. Na afloop werd ik uitgenodigd om samen met mijn ouders uit te gaan eten in een restaurant hier in de buurt waar de vader van mijn student werkt. Toen ik zei dat ik best zou willen komen, maar dat het lastig word voor mijn ouders aangezien ze in Tokyo verblijven, werd mij aangeboden om bij haar ouders thuis te overnachten. Sterker nog, ze kunnen daar zo lang blijven als ze willen. Haar opa en oma beginnen namelijk een Okinawaans(?) restaurant bij mij in buurt. Het gebouw staat er al en de bovenste verdieping staat nog helemaal leeg, maar is wel al helemaal gloednieuw ingericht al woning. Na de les moest ik meteen kijken. Het was echt schitterend en supergroot. Nadat ik hier had gekeken moest ik meteen bij haar opa en oma langs. Zodra ik binnenkwam kreeg ik iets te eten en een biertje. Ik heb de mensen nog nooit ontmoet, maar ik mocht zolang ik wilde in hun nieuwe huis verblijven tot hij klaar is. Ik ben nu net terug en kreeg allemaal cadeautjes mee, vooral drinken en eten. Wat een ontzettend lieve mensen zijn dat toch.
      woensdag 19 september 2007 @ 15:21:56 #136
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53301397
    Wauw geweldig!
    Het scheelt als zo weinig mensen crimineel zijn..
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53321406
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 15:18 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    In de praktijk gebruiken ze de Gregoriaanse en Japanse jaartelling door elkaar. De Japanse jaartelling werkt met keizers. Telkens als er een nieuwe keizer aan de macht komt, beginnen ze weer bij 0. Het is nu dus Heisei 19. Oftewel, het 19e jaar dat Keizer Heisei op de troon zit. Het wordt echt 50/50 gebruikt. Dus je moet soms even rekenen en dat best lastig. Ik ben bijv. geboren in Showa 55.

    Om nog even op gulheid terug te komen:
    Ik moest net een privé les geven. Na afloop werd ik uitgenodigd om samen met mijn ouders uit te gaan eten in een restaurant hier in de buurt waar de vader van mijn student werkt. Toen ik zei dat ik best zou willen komen, maar dat het lastig word voor mijn ouders aangezien ze in Tokyo verblijven, werd mij aangeboden om bij haar ouders thuis te overnachten. Sterker nog, ze kunnen daar zo lang blijven als ze willen. Haar opa en oma beginnen namelijk een Okinawaans(?) restaurant bij mij in buurt. Het gebouw staat er al en de bovenste verdieping staat nog helemaal leeg, maar is wel al helemaal gloednieuw ingericht al woning. Na de les moest ik meteen kijken. Het was echt schitterend en supergroot. Nadat ik hier had gekeken moest ik meteen bij haar opa en oma langs. Zodra ik binnenkwam kreeg ik iets te eten en een biertje. Ik heb de mensen nog nooit ontmoet, maar ik mocht zolang ik wilde in hun nieuwe huis verblijven tot hij klaar is. Ik ben nu net terug en kreeg allemaal cadeautjes mee, vooral drinken en eten. Wat een ontzettend lieve mensen zijn dat toch.
    jezus mazzelaar

    ik begrijp dat dat enorme huis in Tokyo te vinden is? dan zullen het wel niet de armste mensen zijn
      vrijdag 21 september 2007 @ 07:54:35 #138
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53347684
    Ok, afgelopen weekend dus in Kyoto geweest.
    De eerste dag zijn we meteen op pad gegaan, maar omdat het zo heet was en al een beetje laat hebben we maar 1 tempel bezocht: Sanjusangendo
    We waren eigenlijk op weg naar Kiyomizu dera, dus we wisten niets over de tempel en waren erg verrast toen we binnenkwamen en 1001 identieke standbeelden zagen. Erg mooi.
    's avonds heerlijk in een heet bad gezeten. Ik begrijp helemaal waarom japanners zo gek zijn van onsen en hete baden. Het is echt heel erg relaxerend. Je voelt je daarna ontzettend loom en je slaapt als een baby

    ----------
    Trouwens nog een tip voor mensen die binnenkort in Japan zitten.
    Bij nagenoeg all tempels/shrines kun je een leeg boekje kopen voor rond de Y1000. Vervolgens kun je bij iedere tempel/shrine het boekje voor Y300 laten signeren door een monnik. Ze gebruiken 3 knalrode stempels met de tempelnaam en kalligraferen vervolgens een bericht in je boek. Het ziet er echt heel erg mooi uit. Mijn ouders hebben al bijna het boek vol. Ik zal binnenkort wel eens een foto posten met hoe dat er dan precies uit ziet.
    ----------

    Dag 2:
    Het beloofde weer een hete dag te worden (30+) dus gewapend met genoeg drinken, petjes en handdoekjes weer op pad.
    Als eerste naar Kiyomizu Dera, wat echt heel mooi was. Het nadeel is wel dat bijna overal veels te veel mensen zijn. Duizenden mensen die allemaal dezelfde fotos maken. haha Hierna half te voet en half met taxi naar FushimiInari Taisha. Dit is echt heel indrukwekkend. Zoveel torii had ik nog nooit gezien, ik vond het wel jammer dat sommige niet goed worden onderhouden en anderen zelfs helemaal weggerot waren. Maar dat houd je toch met zoveel torii.

    Ok, moet nu weer even het werk. Ik ga morgen naar Nikko, maar ik zal dit reisverslag nog wel wat verder uittypen de komende week. Zal ook meteen wat fotos plaatsen dan.
      vrijdag 21 september 2007 @ 08:16:40 #139
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53347886
    Oh kalligraferen ze er ook bij! . Ik vond het al zo suf, al die Japanners met een stempelkaart, en dan thuis komen met een boekje vol stempels, om te patsen waar je geweest was. Vond het al enigszins treurig .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 21 september 2007 @ 10:34:54 #140
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53350274
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 08:16 schreef speknek het volgende:
    Oh kalligraferen ze er ook bij! . Ik vond het al zo suf, al die Japanners met een stempelkaart, en dan thuis komen met een boekje vol stempels, om te patsen waar je geweest was. Vond het al enigszins treurig .
    haha, die stempels ja. Die zijn idd een beetje suf. Ze staan de op de meest stomme plaatsen.
    pi_53355093
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 07:54 schreef Binsentu het volgende:
    -=-
    de leukste dingen kom je pas achter als je al thuis zit

    ik had ook wel zo'n mooi aandenken willen hebben
    pi_53361212
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 13:34 schreef JoPiDo het volgende:

    [..]

    de leukste dingen kom je pas achter als je al thuis zit

    ik had ook wel zo'n mooi aandenken willen hebben
    Hoe waar.

    Goede reden nog eens terug te gaan.
    pi_53374302
    over een jaartje of 10

    eerst naar Noord-Korea volgend jaar
    pi_53375688
    Ah, naar Noord Korea. Dan weet ik nog een goed hotel voor je.

    http://www.damninteresting.com/?p=490
    pi_53376869
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 10:27 schreef F04 het volgende:
    Ah, naar Noord Korea. Dan weet ik nog een goed hotel voor je.

    http://www.damninteresting.com/?p=490
    Je krijgt 3 begeleiders mee die zeggen waar je moet slapen, dus al zou ik willen moet ik nog afwachten of ik in dat hotel mag slapen...
    pi_53444861
    Nog maar 4 weken en ik zit in Japan. :d
    pi_53446930
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 21:48 schreef Renzoku het volgende:
    Nog maar 4 weken en ik zit in Japan. :d
    *Steekt handen uit*

    Neem me mee!
    pi_53450873
    Hehe ik zat er eerst ook over te denken naar Noord Korea te gaan ( ik moet nog een keer een land uit voor een nieuw visum van 90 dagen).

    Maarja ik vraag me wel af wat de paspoortcheck japanner ervan vind als ik dan terugkom in Japan

    Tokyo Gameshow was wel leuk overigens. En idd Makuhari Vincent ( kaihin makuhari eki ofzo).
    leven als een koning
      dinsdag 25 september 2007 @ 08:32:27 #149
    44629 Skeffie
    @ Suzhou, China
    pi_53451869
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 03:07 schreef Blaetman het volgende:
    Hehe ik zat er eerst ook over te denken naar Noord Korea te gaan ( ik moet nog een keer een land uit voor een nieuw visum van 90 dagen).

    Maarja ik vraag me wel af wat de paspoortcheck japanner ervan vind als ik dan terugkom in Japan

    Tokyo Gameshow was wel leuk overigens. En idd Makuhari Vincent ( kaihin makuhari eki ofzo).
    Niks, want het Noord Koreaanse visum krijg je in een apart boekje. Daarnaast zal je via Peking moeten vliegen.
    Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
    To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
    pi_53456484
    je moet via Beijng vliegen en daar is ook de enige mogelijkheid een visum aan te vragen

    tenminste, dat had ik ergens zo gelezen
    pi_53505932
    Vincent: Ik heb een kaartje over voor Andre Rieu's concert in tokyo van vanavond. Mocht je dit nog op tijd lezen en interesse hebben: reply ff.
    Als iemand zn mail/tel nr heeft zou dat ook handig zijn om em ff snel te kunnen bereiken.
    leven als een koning
    pi_53515972
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 07:54 schreef Binsentu het volgende:
    Ok, afgelopen weekend dus in Kyoto geweest.
    De eerste dag zijn we meteen op pad gegaan, maar omdat het zo heet was en al een beetje laat hebben we maar 1 tempel bezocht: Sanjusangendo
    We waren eigenlijk op weg naar Kiyomizu dera, dus we wisten niets over de tempel en waren erg verrast toen we binnenkwamen en 1001 identieke standbeelden zagen...
    *knip*
    Oooohhoooohhh! Hier maak je een haast kritieke fout Heiden
    Alle beelden zijn juist verschillend... kleine details in de kleren... etc. Dat is juist het mooie van Sanjusangendo.
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      donderdag 27 september 2007 @ 14:40:57 #153
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53516102
    Maar ze spelen wel vals bij dat ze allemaal duizendarmig zijn, ze hebben er maar veertig .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53517787
    Voor degene die in of vlakbij Rotterdam wonen.
    Mijn Japans docente had dit doorgestuurd.

    Dear students,

    On Saturday 6 October there is a Cultural Festival at the Japanese School in Rotterdam. (Verhulstlaan 19, 5 minutes' walk from the last stop of Tram line 4)
    It starts at 9.30 in the morning, and takes till 15 hour in the afternoon. In the program they have several performances like music, play, chorus and dance. They also have some exhibitions and demonstrations of calligraphy.

    Entry is free.
    Just go have a look!!
    なんだっけ
      vrijdag 28 september 2007 @ 01:31:07 #155
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53534432
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 04:25 schreef Blaetman het volgende:
    Vincent: Ik heb een kaartje over voor Andre Rieu's concert in tokyo van vanavond. Mocht je dit nog op tijd lezen en interesse hebben: reply ff.
    Als iemand zn mail/tel nr heeft zou dat ook handig zijn om em ff snel te kunnen bereiken.
    Shit, lees het nu pas net. Jammer, was graag meegegaan.
    Gisteren zijn mijn ouders gearriveerd in mijn woonplaats, ben dus de hele dag met hun op stap geweest en we hebben overnacht in dat huis dat ons is aangeboden. Ze hadden de nieuwe TV er al trouwens staan...... 50 Inch HDTV Sharp flatscreen en aangesloten op de kabel met HDD/DVD recorder combi. Wat een apparaat ! Wil niet meer terug naar mijn eigen woning. De meeste zenders in Japan kun je al digitaal ontvangen en het beeld op een HDTV ziet er dan daadwerkelijk oogverblindend uit.
    pi_53534939
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 01:31 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Shit, lees het nu pas net. Jammer, was graag meegegaan.
    Gisteren zijn mijn ouders gearriveerd in mijn woonplaats, ben dus de hele dag met hun op stap geweest en we hebben overnacht in dat huis dat ons is aangeboden. Ze hadden de nieuwe TV er al trouwens staan...... 50 Inch HDTV Sharp flatscreen en aangesloten op de kabel met HDD/DVD recorder combi. Wat een apparaat ! Wil niet meer terug naar mijn eigen woning. De meeste zenders in Japan kun je al digitaal ontvangen en het beeld op een HDTV ziet er dan daadwerkelijk oogverblindend uit.
    Ik was ook een beetje laat he...Lees je je gmail? Dan stuur ik daar wel ff mn mobiele mailadres naartoe ofzo.
    Nice tv'tje Ik zat gister op een mini aiwa halo 3 te spelen :S
    leven als een koning
      vrijdag 28 september 2007 @ 16:30:34 #157
    143431 hxkclan
    Shit happens
    pi_53547433
    Voor de mensen bekend met japan, had ik een vraagje. Ik heb over +/- 1,5jaar mijn ICT 'Netwerk' Beheerder, MBO niv4 afgerond. Het leek mij erg intressant om in japan te gaan studeren, aangezien japan me erg ligt, gewoon zo anders als nederland dat het me aanstaat.

    Ik vroeg me af of iemand nog aanbevelingen had voor een bepaalde school met die richting. Heb al wat gezocht, maar nog niet echt veel concreets gevonden.

    Alvast bedankt!
      vrijdag 28 september 2007 @ 17:40:17 #158
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_53549071
    Hallo allemaal weer! Inmiddels is het nog maar 6 nachtjes slapen tot ik naar Japan ga, en ik moet zeggen dat ik me alles behalve goed voorbereid voel.

    Heb de JR pass toch maar laten zitten, ik weet precies waar ik heen ga en aangezien 2 van de 6 reizen met de Nozomi gaan zijn zal ik met zo'n 14 of zelfs 21 dagen pass echt niet gauw goedkoper uit zijn. Maar ik zit ook nog met wat specifiekere probleempjes die ik graag even aan jullie Japan experts voorleg. Het is denk ik wel een beetje een lang verhaal, dus zal onderaan een samenvatting zetten:

    Inleiding
    De eerste 5 dagen blijf ik bij Japanse vrienden. Het is een familie (2 kids) die ik heb leren kennen via zo'n language exchange site. Ze woonden tot vorig jaar oktober krap een jaartje in Nederland ivm werk, en de laatste maanden ben ik een paar keer daar thuis geweest, en met ze naar Brugge geweest, en weet ik wat. Heb ook hun belastingaangifte gedaan, wat ondanks mijn beste bedoelingen tot een flink hogere aanslag heeft geleid, en post voor ze gelezen, jullie kennen het vast wel.

    Voor dit alles zijn ze mij in mijn ogen overdreven dankbaar, wat ertoe leidt dat er een heel program ligt voor mijn dagen met ze in Osaka, met een overnachting in een ryokan en nog veel meer. Ze vroegen zelfs of ze een prepaid telefoon moesten halen voor me zodat ik daar bereikbaar zou zijn, en wat ik wilde eten de eerste dag, en of ik hun ouders wilde ontmoeten want die waren ook zo dankbaar dat ik ze geholpen had toen ze hier in Nederland waren etc. etc. Kortom, ik word er haast verlegen van zoals ik ontvangen ga worden, dit gaat echt nergens over volgens mij.

    Probleem 1
    Maar toch, als echte Hollander, zit ik met de kosten. Ik ben uiteraard bereid te betalen, maar toen in Brugge hebben zij voor mij alles betaald, dus ik hoop niet dat ik nu ook verwacht wordt voor de hele familie te betalen? Toch wil ik ze ook niet tegen het hoofd stoten door een 'gift' niet schaamteloos te accepteren. Hoe gaat (de Westerse mens) hier mee om? Het is niet eens dat ik niet bereid zou zijn het te betalen, maar ik weet gewoon niet wat er verwacht wordt?

    Probleem 2
    Daarnaast meen ik dat ik leuke kado's (o miyage) mee moet brengen, dat is het minste wat ik kan doen toch? Alleen ik weet niks! Ze hebben daar alles wat we hier hebben, en meer! Lollige collega's kwamen met voorstellen als 'Een sudoku computer!' en een tamagochi, maar daar schiet ik juist niks mee op! Heeft er iemand leuke ideeen? Hij houdt van golfen en gamen, zij is een echte huisvrouw (tot thee ceremonie aan toe), en de dochters zijn inmiddels 6 en 8 denk ik.

    Heb voor de incidentele kado'tjes wat kleine delfts blauwe hondjes en katjes ingeslagen, zelfs enigszins anime/manga stijl gestileerd, dus daar kan ik niet mee fout gaan denk ik. Maar moet voor hun toch met iets groters/beters aankomen vind ik zelf...toch?

    Samenvatting: Hollander verblijft 5 dagen bij Japanse vrienden / kennissen en wil graag weten wat de etiquette in die situatie is mbt uitgaven voor hotelovernachtingen, pretparken, reeds geregelde Nozomi tickets wanneer ik daar vertrek etc, en wat leuke kado ideeen (krijg de puntjes niet voormekaar hier) zijn voor die familie.
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
      zaterdag 29 september 2007 @ 00:09:52 #159
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53559145
    Ik heb geen idee wat er van je verwacht wordt qua betalen, maar als het om souvenirs gaat, moet je juist niet voor de typisch Japanse dingen gaan. In mijn ervaring zijn Japanners juist het blijst met extreem foute Hollandse dingen. Denk aan Delfts Blauwe aardewerk (heel goed), Jenever, Goudse Stroopwafels, klompen, miniatuur molens, etc. Japanners houden gewoon ontzettend van kitscherige toeristendingen. Zeker omdat dat de enige dingen zijn die hun vrienden van Nederland kennen, en daar moeten ze toch mee pochen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zaterdag 29 september 2007 @ 10:37:33 #160
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_53563206
    Bedankt voor de tips Speknek! Jenever heb ik 'm met z'n verjaardag al gegeven, weet niet hoe gevoelig het herhalen van kado's daar ligt, maar is op zich wel een idee. Maar omdat ze bijna een jaar in Nederland gewoond hebben kennen ze de meeste van die dingen al. Zit haast te denken om juist typisch Belgische of Duitse dingen mee te nemen...maar als ze echt van kitsch houden kan ik net zo goed wachten tot ik op Schiphol ben en daar dingen in slaan lijkt me.
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
    pi_53603589
    Ben nu al weer een maandje terug uit Japan, en heb deze hele maand iets proberen te posten in dit schone topique. Maar als ik bijvoorbeeld weer wat van Vincent lees, doet het weer zeer.

    Ik wil terug! Maar helaas, academische verplichtingen in ons mooie kikkerlandje hebben me weer moeten doen terugkeren. Hoewel het volgende verblijf (weer voor 6 maanden, mogelijk langer!) al weer op de planning staat valt het me erg zwaar terug in Nederland te zijn. Heb het thuis gekomen te zijn gevoel ook totaal niet gehad

    Maar ja, ik zal het hier bij laten want dit is R&P niet!

    拙者はお主を遣っ付けるで御座る。覚悟しろ!
    pi_53609273
    Replica Achterhuis in Japan
    quote:
    29-09-2007



    Het Holocaust Onderwijs Centrum in het Japanse Hiroshima heeft een replica gebouwd van het Achterhuis van Anne Frank. De ruimte wordt dinsdag opengesteld voor het publiek maar werd zaterdag al getoond aan de pers, aldus het Japanse persbureau Kyodo.

    Het onderwijscentrum in Hiroshima van dominee Makoto Otsuka kwam in 1999 tot stand. Hij ontleende de inspiratie ervoor aan een ontmoeting met Otto Frank, de vader van Anne Frank. (anp/mvl)

    (HLN)
    Death Makes Angels of us all
    And gives us wings where we had shoulders
    Smooth as raven' s claws...
      maandag 1 oktober 2007 @ 14:01:13 #163
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53616523
    Ow! Forum is vernieuwd

    Vandaag mijn ouders weer naar Narita gebracht.
    Had het vandaag toch wel moeilijk, had ze al een dik jaar niet meer gezien en na 2 en een halve week gingen ze alweer naar huis, ging erg snel.
    Maar ja, mijn vriendin is helemaal verzot op mijn ouders en andersom ook, dus ze had er al over om deze winter naar Nederland te gaan, haha

    Trouwens, de laatste 5 dagen hebben mijn ouders geen cent (of yen) uitgegeven. Het was gewoon onmogelijk. Onze gastheer heeft echt ALLES betaald. Ontbijt, snacks, drinken, lunch, diner, bier en zelfs souvenirs. Mijn ouders voelden zich echt ontzettend ongemakkelijk dat hij alles betaalde. Maar je kwam er echt met geen speld tussen. Mijn vriendin voelde zich ook niet op haar gemak, dit had ze echt nog nooit meegemaakt. De laatste dag heeft hij ons nog zelfs helemaal naar Yokohama gereden om daar rond te kijken en natuurlijk uit te gaan eten. Het eten kwam me echt de neusgaten uit, het bleef maar komen. Ben volgens mij wel een paar kilo aangekomen.

    Was trouwens nog leuk, ze hadden in het restaurant net een nieuwe karaoke machine staan en ze nodigde ons dus uit om wat nummers mee te zingen, ik hoor mijn vader nog zeggen: "Geen haar op mijn hoofd....". 2 uur en 6 biertjes later was hij het ene na het andere nummer aan het zingen, hij heeft volgens mij de hele jaren zestig herleefd. Mijn moeder schaamde zich kapot

    Ze zullen morgen aankomen, dus ik hoop dat ik snel wat fotos kan posten.

    Ze hebben me trouwens ook nog een baantje aangeboden in hun restaurant. Op zondags mag ik komen helpen als gastheer. Lijkt me wel leuk
      maandag 1 oktober 2007 @ 14:03:17 #164
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53616588
    Wanneer is de bruiloft, en zijn wij uitgenodigd?

    Denk je trouwens dat je al goed genoeg Japans kunt om gastheer te zijn?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53635152
    Tyr80, reken er maar op dat ze weer voor je gaan betalen. Het beste wat je kan doen is gewoon 2 keer zeggen dat het niet hoeft, en dan de 3e keer zeggen: nou vooruit dan.

    Japan blijft tof. Ik had laatst 2 weken lang 2 vrienden uit Leiden op mn kamer, waar ik veel mee gehangen heb. Die zijn vorige zondag weer terug naar Nederland vertrokken, waardoor ik weer wat meer privacy heb nu.
    Het plan was ook dat het goed voor mn slaap zou zijn.

    Echter, zondag ging ik naar een livehouse waar electric eel shock ging optreden ( misschien kent iemand ze wel, ze zijn een paar keer in nl geweest en hebben een keer geopend voor de bloodhound gang). Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik pas om 3:30 naar huis ging, terwijl ik om 9:00 weer fris op mn werk moest verschijnen :S Kwas nog ff naar een izakaya geweest met de bandjes en mn nieuwe mattie die zichzelf "mr.death" noemt.

    Owja de volgende dag miste ik ook 10.000 yen in mn portemonnee, best veel uitgegeven voor 1 avondje :S En het ticket had ik al in de voorverkoop gehaald :S
    leven als een koning
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:01:04 #166
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53641393
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 14:03 schreef speknek het volgende:
    Wanneer is de bruiloft, en zijn wij uitgenodigd?

    Denk je trouwens dat je al goed genoeg Japans kunt om gastheer te zijn?
    Zolang ze me geen bestellingen laten opnemen moet het wel lukken. Is ook nog eens erg goed om mijn Japans te oefenen.

    Wanneer die bruiloft er daadwerkelijk van komt zijn jullie zeker uitgenodigd. Moet je wel zelf de reis betalen en natuurlijk het standaard geschenk van Y 30.000
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:05:09 #167
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_53643109
    Hmm, als ik dat zo hoor gaan ze dus alles betalen. Grmbl. En ben ik dan echt een lompe gaijin als ik voorstellen doe om die kosten wat redelijker te verdelen?

    Heb iig goed zooi ingeslagen, ze hadden bij de Schoenenreus van die pantoffels die er helemaal uitzien als klompen, dus die heb ik wat paren meegenomen, daar kan ik toch niet mee stuk gaan? Stroopwafels (helaas wel per 4 verpakt) en voor de meiden (van 6 en 8) een mooie Nijntje knuffel. Goed bezig?

    Bedankt voor de reacties iig weer! Hoop als ik weer terug ben ook wat bij te kunnen dragen hier
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:11:34 #168
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53643294
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 16:05 schreef Tyr80 het volgende:
    Heb iig goed zooi ingeslagen, ze hadden bij de Schoenenreus van die pantoffels die er helemaal uitzien als klompen, dus die heb ik wat paren meegenomen, daar kan ik toch niet mee stuk gaan? Stroopwafels (helaas wel per 4 verpakt) en voor de meiden (van 6 en 8) een mooie Nijntje knuffel. Goed bezig?
    Nijntje is erg goed, de meeste Japanners weten trouwens niet dat Nijntje (Of Miffy in Japan) uit Nederland komt. De meest voorkomende reactie wanneer ik dit vertel is: "Eeeeeeeeeeh?" Degene die in Japan zijn geweest weten precies hoe dit uitspreekt
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:15:15 #169
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_53643407
    Hehehe, kan me er wel iets bij voorstellen. Maar valt dat goed denk je, bij kids van 6 en 8? Niet te kinderachtig of juist te bekend? Misschien maak ik me ook veel te veel zorgen om die o-miyage....
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:53:27 #170
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53647347
    Nouja in mijn ervaring is dat als mensen iets van Nederland kennen, het wel is "Oeuuueeeeh" (ook: mensen die in Japan zijn geweest kennen dit ) "Miffy ne?". Dat je denkt van eh, kaas? tulpen?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53659688
    Je zit helemaal goed met je omiyage Tyr.
    Je kan altijd proberen te betalen, maar het resultaat blijft meestal hetzelfde.

    Ik ben zelf ook wel een fan van " heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" zeggen
    leven als een koning
    pi_53659845
    De kunst met het betalen is:

    Zeker DRIE keer aanbieden om te betalen, als ze drie keer weigeren dan kun je met een gerust hart genieten van je gratis maaltijd. Het zelfde geldt voor als je bij iemand thuis bent en je iets aangeboden krijgt qua eten of drinken, in eerste instantie weigeren.

    Hele vage regel, maar oude Japanse dametjes hebben mij dit heel goed in de oren geknoopt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het leuk vonden een buitenlander voor schut te zetten, maar met een beetje terughoudendheid ga je nooit fout in Japan!
      woensdag 3 oktober 2007 @ 11:41:16 #173
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53664323
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 07:13 schreef Jossos het volgende:
    De kunst met het betalen is:

    Zeker DRIE keer aanbieden om te betalen, als ze drie keer weigeren dan kun je met een gerust hart genieten van je gratis maaltijd. Het zelfde geldt voor als je bij iemand thuis bent en je iets aangeboden krijgt qua eten of drinken, in eerste instantie weigeren.

    Hele vage regel, maar oude Japanse dametjes hebben mij dit heel goed in de oren geknoopt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het leuk vonden een buitenlander voor schut te zetten, maar met een beetje terughoudendheid ga je nooit fout in Japan!
    Van die regel van drie had ik nog nooit gehoord, ik ga altijd van mijn gevoel uit, meestal merk je al bij de eerste keer aanbieden of ze het echt zelf willen betalen of dat je nog een keer kunt aanbieden te betalen.

    Heel vaak betalen ze al zonder dat je het doorhebt. Dan gaan ze opeens sneaky weg en als ze terugkomen zie je ze meestal nog de portemonnee wegstoppen. Als ze dat doen bied ik ze altijd een keer aan om de helft te betalen, maar 9 van de 10 keer willen ze je geld echt niet hebben.
      woensdag 3 oktober 2007 @ 12:05:27 #174
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_53664870
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 18:53 schreef speknek het volgende:
    Nouja in mijn ervaring is dat als mensen iets van Nederland kennen, het wel is "Oeuuueeeeh" (ook: mensen die in Japan zijn geweest kennen dit ) "Miffy ne?". Dat je denkt van eh, kaas? tulpen?
    Hahahahaaa... ja, mijn vriendin zitten wel eens onder het eten "Heeeeeeeeeeeeeeehhhhh," "Hmmmmmmmmmmmm" (met zo'n omhoog pitchende toon) en idd "Oeueeeehhhh"

    Toen ik meegeholpen heb met lesgeven in Japan, had ik maar even duidelijk gemaakt dat tulpen oorspronkelijk uit Turkije komen... Weer 20 mensen wijzer
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_53668914
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 12:05 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Hahahahaaa... ja, mijn vriendin zitten wel eens onder het eten "Heeeeeeeeeeeeeeehhhhh," "Hmmmmmmmmmmmm" (met zo'n omhoog pitchende toon) en idd "Oeueeeehhhh"

    Toen ik meegeholpen heb met lesgeven in Japan, had ik maar even duidelijk gemaakt dat tulpen oorspronkelijk uit Turkije komen... Weer 20 mensen wijzer
    Turkije=Nederland
      woensdag 3 oktober 2007 @ 15:27:20 #176
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_53669280
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 15:12 schreef Renzoku het volgende:

    [..]

    Turkije=Nederland
    Zitten er zoveel Nederlanders in Turkije dan?
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_53677028
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 11:41 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Van die regel van drie had ik nog nooit gehoord, ik ga altijd van mijn gevoel uit, meestal merk je al bij de eerste keer aanbieden of ze het echt zelf willen betalen of dat je nog een keer kunt aanbieden te betalen.

    Heel vaak betalen ze al zonder dat je het doorhebt. Dan gaan ze opeens sneaky weg en als ze terugkomen zie je ze meestal nog de portemonnee wegstoppen. Als ze dat doen bied ik ze altijd een keer aan om de helft te betalen, maar 9 van de 10 keer willen ze je geld echt niet hebben.
    Haha, ja, het is ook erg overdreven. Daarom denk ik ook dat die oude vrouwtjes het gewoon leuk vonden om me iets wijs te maken.

    Wanneer de serveerster de rekening op tafel legt/in het rolletje steekt/aan je tafel hangt gewoon pakken, en ergens neerleggen waar de andere partij er niet bij kan, en dan kun je betalen
    Heel effectieve strategie!
    pi_53687281
    Jeuj, hooopelijk van de winter een weekje of twee terug naar Japan. Hopende dat mijn vriendin daar een baan krijgt namelijk. Ze gaat als het goed is een tijdje bij Panasonic aan de gang (een betaalde traineeship), en wie ben ik dan om haar niet op te gaan zoeken

    Dus uiteraard rond reizen en nostalgie in Sendai opzoeken. En vrienden die daar zijn gebleven natuurlijk. En eten... veel eten...

    Duim duim duim

    Ik ben sowieso benieuwd hoe het spreken me zal vergaan... Das al een tijdje geleden, beetje roestig.
    pi_53687511
    veel eet foto's, maar geen sushi!!!
    belangrijk mense!!!!
    don't look to deep into my eyes, it might scare you off
      donderdag 4 oktober 2007 @ 13:30:54 #180
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_53691437
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 10:27 schreef xienix84 het volgende:
    Jeuj, hooopelijk van de winter een weekje of twee terug naar Japan. Hopende dat mijn vriendin daar een baan krijgt namelijk. Ze gaat als het goed is een tijdje bij Panasonic aan de gang (een betaalde traineeship), en wie ben ik dan om haar niet op te gaan zoeken

    Dus uiteraard rond reizen en nostalgie in Sendai opzoeken. En vrienden die daar zijn gebleven natuurlijk. En eten... veel eten...

    Duim duim duim

    Ik ben sowieso benieuwd hoe het spreken me zal vergaan... Das al een tijdje geleden, beetje roestig.
    * Doodkapje jaloers is
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_53776482
    Iemand ervaring met het afnemen van de Japanese Language Proficiency Test hier in Europa toevallig? Ik wilde me onlangs op geven voor de JLPT niveau 2 (4 is de laagste, met 2 kun je als gewone student naar een Japanse uni) en kwam er achter dat ik net één dag te laat was. En het is maar een keer per jaar, in Düsseldorf of Parijs.. Stress.
    Mja, dan maar een jaartje leren en voor de JLPT 1 gaan ofzo..
    pi_53783778
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 21:57 schreef Jossos het volgende:
    Iemand ervaring met het afnemen van de Japanese Language Proficiency Test hier in Europa toevallig? Ik wilde me onlangs op geven voor de JLPT niveau 2 (4 is de laagste, met 2 kun je als gewone student naar een Japanse uni) en kwam er achter dat ik net één dag te laat was. En het is maar een keer per jaar, in Düsseldorf of Parijs.. Stress.
    Mja, dan maar een jaartje leren en voor de JLPT 1 gaan ofzo..
    Ja precies zoals je zegt geloof ik. Ik wil het zelf ook evt volgend jaar doen(dit jaar no way), maar dan moet ik wel studie tijd hebben het komende jaar. De deadline was 5 okt geloof ik? En de test 2 december? Maar inderdaad lastig dat het alleen in Parijs, Dusseldorf of Londen (geloof ik ook) kan. Succes voor volgend jaar, niveau 1 lijkt me goed lastig.
    pi_53784678
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 09:10 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Ja precies zoals je zegt geloof ik. Ik wil het zelf ook evt volgend jaar doen(dit jaar no way), maar dan moet ik wel studie tijd hebben het komende jaar. De deadline was 5 okt geloof ik? En de test 2 december? Maar inderdaad lastig dat het alleen in Parijs, Dusseldorf of Londen (geloof ik ook) kan. Succes voor volgend jaar, niveau 1 lijkt me goed lastig.
    Ja, allemaal gespecialiseerde woorden, en kanji voor landen en nog meer van die leuke dingen. 2 moet niet zo'n probleem zijn, dat is voor mij vooral kanji stampen.

    Maar dikke kans dat ik voor volgend jaar December al weer in Japan ben geweest, dus misschien dat ik hem gewoon in Japan af ga nemen haha.
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:01:09 #184
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_53813486
    http://www.rtl.nl/reality/lostintokyo/home/
    Ze hebben de show gecancelled
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_53817318
    Ik zit nu in tokio tvp
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_53818990
    mazzelpik

    ik zag vanmorgen bij de Albert Heijn een brokje sushi liggen voor 10 euro daar koop je in Japan een heel pakket voor met alles er op en er aan
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:13:50 #187
    159092 Tyr80
    Nani ka hoka ni?
    pi_53819778
    Ik ook! In Takadanobaba om precies te zijn. Tot nu toe is het echt geweldig hier, Osaka, Kyoto en Nara waren echt super. Ook met de Japse contacten ging het allemaal heel positief, nu begint het grote avontuur in Tokyo. Wordt vooral veel aanlummelen denk ik, heb behalve de Nissan Gallery nog niet echt targets bedacht. Maja, het is dan ook een vakantie he!

    Nogmaals bedankt voor alle adviezen!
    "We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
    pi_53824708
    sibuya!
    pi_53825404
    Besloten om over de wintervakantie toch maar weer terug te gaan voor een maandje ofzo!
    Niet enkel om dat ik het land zo erg mis, maar omdat ik even wat gaan netwerken en ik m'n liefste ook wel erg mis. Ik kan m'n draai in Nederland maar erg moeilijk vinden..

    VIncent, op wat voor manier ben je precies aan je baan gekomen, en wat voor vooropleiding en dergelijke heb je genoten? Ik heb je blog wel eens gelezen maar ben te lui om het nog allemaal een keer te lezen (hoewel het wel erg interessant was hoor!)
      woensdag 10 oktober 2007 @ 02:52:06 #190
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53829633
    quote:
    Op dinsdag 9 oktober 2007 22:49 schreef Jossos het volgende:
    Besloten om over de wintervakantie toch maar weer terug te gaan voor een maandje ofzo!
    Niet enkel om dat ik het land zo erg mis, maar omdat ik even wat gaan netwerken en ik m'n liefste ook wel erg mis. Ik kan m'n draai in Nederland maar erg moeilijk vinden..

    VIncent, op wat voor manier ben je precies aan je baan gekomen, en wat voor vooropleiding en dergelijke heb je genoten? Ik heb je blog wel eens gelezen maar ben te lui om het nog allemaal een keer te lezen (hoewel het wel erg interessant was hoor!)
    Ik heb mazzel gehad. Ben op de bonnefooi gekomen. Heb alleen mijn MBO afgemaakt en 5 jaar werkervaring als systeembeheerder bij de Rabobank. Vervolgens aan iedereen die ik tegenkwam hier in Japan gevraagd of ze iets wisten. Een vriend van een vriend van een vriend wist toen wel iets. Bedrijf opgebeld en kon de week daarop al beginnen. Zij hebben toen de hele visa procedure voor me gedaan. Maar ik roep al een jaar dat het tijdelijk is, zodra ik iets beter heb ben ik bij mijn huidige werkgever weg. Hun interne communicatie is namelijk ontzettend slecht. Maar het ging mij eigenlijk alleen om het visum. Ik vind het wel heel leuk werk, maar tis niet echt iets wat ik mijn hele leven zou willen doen.
    pi_53829636
    Shibuyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Im luvin it.
    leven als een koning
    pi_53830415
    Hier in Shimane is het allemaal net even iets anders Dichtsbijzijnde konbini is tien minuten met de fiets, bussen zijn er niet in dit dorp... Eergisternacht verdwaalde ik nog na een uitje; na van 11 uur tot 2 uur te hebben rondgedwaald op de fiets in de regen (onder invloed van een aantal heerlijke soorten shochu) besloot ik maar een taxi te bellen vanuit een telefooncel (heb wel een mobiel, maar wist geen nummer van de taxicentrale), die stampvol met allerlei soorten insecten zat (ik moest ze letterlijk elke paar seconden van mijn gezicht en handen vegen); moest ik aan een opa'tje die alleen het locale dialect spreekt uitleggen waar mijn telefooncel zich bevond Dat was geen succes, dus gaf hij mij zijn mobiele nummer, zodat ik hem kon bellen als ik iets beter wist waar ik was. Uiteindelijk een opvallend gebouw gevonden, waarna het taxiritje naar huis kon beginnen. Toets plattelandsavonturen, deel 1

    Verder wel erg mooi hier, en bij vlagen midzomertemperaturen Afgelopen zondag was het nog boven de 30 graden.

    Oh, volgens mij had ik hier ook nog niet verteld dat ik gratis, in mijn eentje, in een groot vrijstaand Japanse stijl huis woon Vier aan elkaar verbonden kamers van 6 tot 8 tatami groot, een kamer in de westerse stijl, en vooral heel veel ruimte. Nu alleen nog tot de 20e wachten op mijn breedbandverbinding.
    .
      woensdag 10 oktober 2007 @ 09:19:38 #193
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53831283
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 08:14 schreef Toet het volgende:

    Oh, volgens mij had ik hier ook nog niet verteld dat ik gratis, in mijn eentje, in een groot vrijstaand Japanse stijl huis woon Vier aan elkaar verbonden kamers van 6 tot 8 tatami groot, een kamer in de westerse stijl, en vooral heel veel ruimte. Nu alleen nog tot de 20e wachten op mijn breedbandverbinding.
    Ruilen?
    Mag ik trouwen vragen wat jij aan huur kwijt bent? Ben nieuwsgierig naar het verschil tussen waar ik woon en jij.
    pi_53831657
    Graties zegt ie toch Vincent

    Ik kom iig zeker langs toetmans

    En we moeten ook echt naar die snack bij mij op de hoek.
    leven als een koning
      woensdag 10 oktober 2007 @ 09:40:36 #195
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_53831691
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 09:19 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Ruilen?
    Mag ik trouwen vragen wat jij aan huur kwijt bent? Ben nieuwsgierig naar het verschil tussen waar ik woon en jij.
    Volgens mij woont ie daar voor niks...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_53831812
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 08:14 schreef Toet het volgende:
    Toet's verhaal
    Wat voor werk ben je momenteel in Japan aan het doen? Dat is wel een flink huis namelijk, vooral als het gratis is!

    En Vincent, bedankt! Ik denk dat ik mijn vrienden daar maar eens moet gaan lastig vallen haha.
    pi_53838703
    ARGH

    ik stond vanochtend in een ondergekotste, stampvolle metro, waar een debiel hard stond te zingen en een andere mongool keihard stond te bellen en toen wist ik zeker dat ik meer in Tokyo thuis hoor dan hier in Rotterdam
    pi_53862783
    Heeft iemand nog goede concrete tips mbt stage lopen in Japan?
    Ik volg de opleiding IBMS (international business and management studies), dus in principe kan ik overal wel terecht (mits engels sprekend bedrijf). Zelf zat ik ook aan een hotel te denken met natuurlijk het oog op gratis accomodatie hehe.
    Maar voornamelijk wil ik weten hoe het qua papierwerk gaat etc, dus heb je goede sites of handige tips, kom maar op! Ik google rustig verder

    Hee vincent! alles nog okee daar!? ik heb net mn japan fotos op flickr gezet, zoek bisentu! http://www.flickr.com/photos/karimo/sets/72157602364650586/

    [ Bericht 5% gewijzigd door Karimo op 11-10-2007 15:50:55 ]
      donderdag 11 oktober 2007 @ 14:28:27 #199
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_53863191
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 14:05 schreef Karimo het volgende:
    Heeft iemand nog goede concrete tips mbt stage lopen in Japan?
    Ik volg de opleiding IBMS (international business and management studies), dus in principe kan ik overal wel terecht (mits engels sprekend bedrijf). Zelf zat ik ook aan een hotel te denken met natuurlijk het oog op gratis accomodatie hehe.
    Maar voornamelijk wil ik weten hoe het qua papierwerk gaat etc, dus heb je goede sites of handige tips, kom maar op! Ik google rustig verder

    Hee vincent! alles nog okee daar!? ik ga nu maar eens mn japan fotos op flickr zetten, grote kans dat jij er ook nog op staat heheh
    Hoe lang moet die stage duren? Als het korter is dan 3 maanden, dan kan je er zonder visum heen. Duurt ie langer, dan moet je even bij de ambassade vragen naar welk visum voor jou het handigst is.
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_53864922
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 14:28 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Hoe lang moet die stage duren? Als het korter is dan 3 maanden, dan kan je er zonder visum heen. Duurt ie langer, dan moet je even bij de ambassade vragen naar welk visum voor jou het handigst is.
    Stage moet een half jaar duren, tevens moet ik een "study abroad" doen van nog eens een half jaar. Uiteraard wil ik dit ook in Japan doen omdat ik dan veel tijd heb om aan mn japans te werken. Ik zal eens via de ambassade opzoek gaan naar info.
      donderdag 11 oktober 2007 @ 16:30:40 #201
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_53865712
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 15:53 schreef Karimo het volgende:

    [..]

    Stage moet een half jaar duren, tevens moet ik een "study abroad" doen van nog eens een half jaar. Uiteraard wil ik dit ook in Japan doen omdat ik dan veel tijd heb om aan mn japans te werken. Ik zal eens via de ambassade opzoek gaan naar info.
    Het is het makkelijkst als je een contactpersoon hebt in Japan. Probeer via via iemand in Japan te benaderen (dus via je docenten etc.), want daar zijn ze happiger op dan dat je zomaar wat aanschrijft.
    Hier staat hoe je zo'n visum kan bemachtigen: http://www.nl.emb-japan.go.jp/consulate2/index.htm

    Gambare-yo!
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 03:44:03 #202
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53878547
    Zow, kreeg net een leuk emailtje. Op 8 December mag ik Sinterklaas spelen in de gemeente Sakura in Chiba !
    Sakura wordt ook wel `Het Nagasaki in het westen` genoemd vanwege hun band met Nederland. Een flink aantal inwoners kunnen zelfs Nederlands praten ! Als je vanuit Narita met de trein naar Tokyo gaat kom je altijd langs deze windmolen. Die staat dus in Sakura.

    Ze hebben elk jaar een Sinterklaasviering en Ik mag dus dit jaar als de goedheiligman optreden, ik moet met kinderen praten en ze cadeautjes geven, lijkt me echt superleuk.
    pi_53881065
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 03:44 schreef Binsentu het volgende:
    Zow, kreeg net een leuk emailtje. Op 8 December mag ik Sinterklaas spelen in de gemeente Sakura in Chiba !
    Sakura wordt ook wel `Het Nagasaki in het westen` genoemd vanwege hun band met Nederland. Een flink aantal inwoners kunnen zelfs Nederlands praten ! Als je vanuit Narita met de trein naar Tokyo gaat kom je altijd langs deze windmolen. Die staat dus in Sakura.

    Ze hebben elk jaar een Sinterklaasviering en Ik mag dus dit jaar als de goedheiligman optreden, ik moet met kinderen praten en ze cadeautjes geven, lijkt me echt superleuk.
    Wat ontzettend leuk zeg! Van Sakura wist ik niet. Echt geweldig! Wel media man zeg... eerst op tv (toch) nu weer Sinterklaas (onze satelliet Sint). Leuk!

    Foto's daarna graag?
    pi_53881749
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 03:44 schreef Binsentu het volgende:
    Zow, kreeg net een leuk emailtje. Op 8 December mag ik Sinterklaas spelen in de gemeente Sakura in Chiba !
    Sakura wordt ook wel `Het Nagasaki in het westen` genoemd vanwege hun band met Nederland. Een flink aantal inwoners kunnen zelfs Nederlands praten ! Als je vanuit Narita met de trein naar Tokyo gaat kom je altijd langs deze windmolen. Die staat dus in Sakura.

    Ze hebben elk jaar een Sinterklaasviering en Ik mag dus dit jaar als de goedheiligman optreden, ik moet met kinderen praten en ze cadeautjes geven, lijkt me echt superleuk.


    cooooooooool!

    en nu weet ik eindelijk waar die molen vandaan komt! ik zat vanaf het vliegveld in de metro naar de grote stad, samen met een Italiaans meisje, ik ben nog nooit zo uitgelachen als toen zij die molen zag
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:40:46 #205
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_53882614
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 03:44 schreef Binsentu het volgende:
    Zow, kreeg net een leuk emailtje. Op 8 December mag ik Sinterklaas spelen in de gemeente Sakura in Chiba !
    Sakura wordt ook wel `Het Nagasaki in het westen` genoemd vanwege hun band met Nederland. Een flink aantal inwoners kunnen zelfs Nederlands praten ! Als je vanuit Narita met de trein naar Tokyo gaat kom je altijd langs deze windmolen. Die staat dus in Sakura.

    Ze hebben elk jaar een Sinterklaasviering en Ik mag dus dit jaar als de goedheiligman optreden, ik moet met kinderen praten en ze cadeautjes geven, lijkt me echt superleuk.
    Cool! Hoe doe je dat met pepernoten etc.?
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:52:04 #206
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53884145
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 10:59 schreef JoPiDo het volgende:

    [..]

    cooooooooool!

    en nu weet ik eindelijk waar die molen vandaan komt! ik zat vanaf het vliegveld in de metro naar de grote stad, samen met een Italiaans meisje, ik ben nog nooit zo uitgelachen als toen zij die molen zag
    Toen ik voor de eerste keer naar Japan gting zat ik half slapend met een jetlag in de trein op weg naar Tokyo en zag toen opeens een molen voorbij komen. Ik wist niet wat ik zag, ik dacht echt dat ik aan het halluceneren was
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 11:40 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Cool! Hoe doe je dat met pepernoten etc.?
    Ik ben er vorig jaar ook bijgeweest, toen was iemand anders Sinterklaas. Ze hadden pepernoten, speculaas, mandarijntjes en chocolademelk. Blijkbaar laten ze die opsturen.


    Deze foto is van vorig jaar, de kinderen staan er hier jammergenoeg niet op. Ik sta helemaal achteraan....die lange

    pi_53887678
    dat is echt een meesterlijke foto
    pi_53892620
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 12:52 schreef Binsentu het volgende:
    Deze foto is van vorig jaar, de kinderen staan er hier jammergenoeg niet op. Ik sta helemaal achteraan....die lange

    [ afbeelding ]
    Haha. Hoe lang ben jij dan?
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:12:58 #209
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53904775
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 19:32 schreef Luutgaert het volgende:

    [..]

    Haha. Hoe lang ben jij dan?
    1,94m. Of volgens de meeste Japanners die ik tegenkom: "Se takai !"
    pi_53909484
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 12:12 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    1,94m. Of volgens de meeste Japanners die ik tegenkom: "Se takai !"
    Ik maar een 1,85m en dat roepen ze al bij mij. Je bent dan ook wel dekai voor in Japan
    Heb je geen probleem met de bedden? En dan specifiek de futons?
      zondag 14 oktober 2007 @ 01:03:45 #211
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53918696
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 17:06 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Ik maar een 1,85m en dat roepen ze al bij mij. Je bent dan ook wel dekai voor in Japan
    Heb je geen probleem met de bedden? En dan specifiek de futons?
    Ik heb meer last in de trein dan in bed.
    De lokale trein ziet er zo uit hier:
    Die treinen zijn echt heel irritant en bij de deur zit een soort van overkapping, ik vermoed voor het deurmechanisme. Bijna dagelijks moet ik hier half gehurkt onder staan, omdat het zo druk is kan ik nergens anders gaan staan. En als ik daar niet onder sta stoot ik ook wel vaker mijn hoofd aan de buizen waar de handvatten aan vast zitten. Ik merk ook dat steeds meer Japanners hier last van krijgen, ik prefereer dan ook de rapid. Dat zijn deze dingen:
      zondag 14 oktober 2007 @ 12:03:40 #212
    158889 Parajeweet
    Proud multi console owner!
    pi_53922353
    vincent, heb je misschien een msn adres? zou je graag wat vragen stellen

    anders zou je mij kunnen adden? eblijsie <@> gmail <punt> com
    Fanboys zijn gay!
    Xboxlive!: ParanoidMoloch
      maandag 15 oktober 2007 @ 03:49:00 #213
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53941305
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 12:03 schreef Parajeweet het volgende:
    vincent, heb je misschien een msn adres? zou je graag wat vragen stellen

    anders zou je mij kunnen adden? eblijsie <@> gmail <punt> com
    ik gebruik geen MSN, maar je kunt met altijd mailen met vragen op: binsento AT gmail PUNT com
      maandag 15 oktober 2007 @ 05:01:19 #214
    128232 socks
    Da's Kip Tandoori
    pi_53941363
    Ik heb even wat vragen voor degene die Tokyo kennen:: Ik loop momenteel stage in China, maar over een maandje moet ik het land uit wegens visa rompslomp. Nu wil ik graag naar Tokyo om een nieuw visum te regelen. Maar hoeveel geld moet ik rekenen kwijt te zijn in ong. 5 dagen excl. vlucht? Kun je vanaf het vliegveld Nirahata makkelijk de stad bereiken en hoe? Weet iemand een hostel met goede prijs kwaliteit verhouding? (de Chinese ambassade zit op dit adres: 3-4-33 Moto-Azabu, Minato-ku, dus niet al te ver daar vandaan) Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden. Tnx!
      maandag 15 oktober 2007 @ 06:06:47 #215
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_53941389
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 05:01 schreef socks het volgende:
    Ik heb even wat vragen voor degene die Tokyo kennen:: Ik loop momenteel stage in China, maar over een maandje moet ik het land uit wegens visa rompslomp. Nu wil ik graag naar Tokyo om een nieuw visum te regelen. Maar hoeveel geld moet ik rekenen kwijt te zijn in ong. 5 dagen excl. vlucht? Kun je vanaf het vliegveld Nirahata makkelijk de stad bereiken en hoe? Weet iemand een hostel met goede prijs kwaliteit verhouding? (de Chinese ambassade zit op dit adres: 3-4-33 Moto-Azabu, Minato-ku, dus niet al te ver daar vandaan) Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden. Tnx!
    Narita airport ligt ongeveer 1,5 uur met de trein van Tokyo af. Officieel ligt het in Chiba en niet in Tokyo. Als het gaat moet je Haneda kiezen als aankomst vliegveld, die ligt wel in Tokyo. Maar Narita is ook best te doen.
    Taito-ku ligt redelijk centraal dus het maakt niet zoveel uit waar je zit. Mijn ouders hebben afgelopen maand in deze Ryokan overnacht: http://www.tctv.ne.jp/sawanoya/
    Erg leuke ryokan met ontzettend vriendelijk eigenaren, ik weet wel niet of het in je budget ligt.
    Ik woon in Japan, dus verder heb ik niet erg veel verstand van hostels. Daar kan iemand anders je vast wel mee helpen.

    EDIT: Ik zie net dat mijn ouders op hun website staan:
    http://www.tctv.ne.jp/members/sawanoya/Thanks19.9.html - Mr & Mrs. Ursem
    pi_53946515
    Linkdump: http://holyshit.kro.nl/uitzendingen/04_14okt.aspx

    Voor de geinteresseerden kunnen kijken naar een aflevering van Holy Shit in Japan.
    quote:
    HOLY SHIT - Aflevering 4
    Hadaka Matsuri (Inazawa, Japan)
    Zondag 14 oktober - 20.00 uur - Nederland 3

    Blote mannen voltrekken massaal het Shinto zuiveringritueel (het hoogtepunt is op de 13 dag van het Lunar New Year). Met alleen een lendedoek aan zijn lijf drijft Sebastiaan Labrie met nog een paar duizend halfnaakte mannen een menselijke zondebok de stad uit.
    Sebastiaan: "Fantastich festival. Ik voelde me daar thuis. Ik noem dat 'to be in tune' met de omgeving. Het shintoïsme wil dat je eerbied hebt voor alles in de wereld, het staat voor harmonie in het leven. Het festival is idiote chaos gecombineerd met schoonheid."


    [ Bericht 61% gewijzigd door F04 op 15-10-2007 13:43:22 ]
    pi_53948330
    Hallo Japankenners.

    Ik heb een vraag! Ik reis redelijk veel over de wereld, maar ben nog nooit in Japan geweest, natuurlijk staat Japan al heel lang boven aan mijn lijst van te bezoeken landen. Vaak combineer in mijn reizen een beetje: cultuur/natuur/en stedentrip (kortom bezig zijn) wissel ik af met een beetje luieren, boeken lezen, af en toe een beetje zwemmen, dat soort dingen.
    Ik weet dat het niet des reizigers is ofzo, maar ik geniet nu eenmaal van relaxen, ik ben heel het jaar al druk in de weer, maar in mijn vrije tijd wil ik ook af en toe lekker een beetje niks doen! Vaak als ik aangeef dat ik het ook lekker vind om een beetje op het strand te hangen hoor ik: Dan moet je lekker naar Benidorm of Chersonisos gaan. Maar dat wil ik dus niet....ik wil het gewoon een beetje combineren.

    Is er in Japan een geschikte plek voor dit alles: DWZ....Een soort van strand, waar ik lekker een paar dagen in de zon kan zitten en mijn boek kan lezen (hoeft geen uitgaansleven te zijn ofzo) ik kan hier namelijk weinig over vinden.
    pi_53951018
    Misschien een domme vraag maarre.

    Kun je in Huis ten Bosch ook wonen?
    Of is het een soort Efteling?
    "You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
      maandag 15 oktober 2007 @ 20:55:45 #219
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_53954337
    2009 zonsverduistering
    Waarbij de eilandjes van zuid Japan de beste lokatie is
    http://sunearth.gsfc.nasa(...)au/TSE2009-fig04.GIF

    Het is namelijk de langste zonsverduistering van de 21e eeuw, dus dat wordt best bijzonder
    Are you nuts??
    pi_53960733
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 05:01 schreef socks het volgende:
    Ik heb even wat vragen voor degene die Tokyo kennen:: Ik loop momenteel stage in China, maar over een maandje moet ik het land uit wegens visa rompslomp. Nu wil ik graag naar Tokyo om een nieuw visum te regelen. Maar hoeveel geld moet ik rekenen kwijt te zijn in ong. 5 dagen excl. vlucht? Kun je vanaf het vliegveld Nirahata makkelijk de stad bereiken en hoe? Weet iemand een hostel met goede prijs kwaliteit verhouding? (de Chinese ambassade zit op dit adres: 3-4-33 Moto-Azabu, Minato-ku, dus niet al te ver daar vandaan) Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden. Tnx!


    kun je eindelijk weer ijsblokjes in je drinken verdragen, iets anders dan kip of varken eten en schijten op een normale play
    pi_53960757
    http://www.hostelworld.co(...)usaAnnex-Tokyo-13458

    ik sliep in dit hostel, volgens mij de goedkoopste en grootste van Tokyo, mooi schoon en redelijk in het centrum
    pi_53962003
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 17:24 schreef Scarface2004 het volgende:
    Misschien een domme vraag maarre.

    Kun je in Huis ten Bosch ook wonen?
    Of is het een soort Efteling?
    Nee, het is inderdaad een soort pretpark. Maar technisch gezien is het al failliet gegaan.
    Maar omdat het zo'n aparte gebouwen zijn, krijgt het nogal wat overheidssteun.
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:47:55 #223
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_53964265
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 14:09 schreef stroman het volgende:
    Is er in Japan een geschikte plek voor dit alles: DWZ....Een soort van strand, waar ik lekker een paar dagen in de zon kan zitten en mijn boek kan lezen (hoeft geen uitgaansleven te zijn ofzo) ik kan hier namelijk weinig over vinden.
    Nee niet echt. Japan heeft jammer genoeg geen strandcultuur. Stranden zijn meestal viezig, donker zand, en het grootste gedeelte van de tijd is het zo vochtig dat je toch niet buiten wil blijven. Ik heb gehoord dat het strand van Fukuoka wel aardig was, maar heb het zelf niet gezien.

    Overigens heeft Huis ten Bosch wel een woongedeelte, de wijk 'Wassenaar' is bedoeld voor mensen om in te wonen (of bedrijven om gasten in te ontvangen). En ik had ergens gelezen dat het officieus de bedoeling was het ooit in een echte stad te laten veranderen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_53964435
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 09:47 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Wat voor werk ben je momenteel in Japan aan het doen? Dat is wel een flink huis namelijk, vooral als het gratis is!
    Eeeh... Op het moment niet echt iets eigenlijk , maar ik ga hier dit jaar mijn BA-scriptie schrijven (zodra die klaar is iets anders voor studie, misschien iets met het lokale dialect), vanaf november een avond per week Engels lesgeven (als privedocent nog wat extra is de bedoeling, een keer is een beetje weinig), en verder ben ik beschikbaar om mee te doen aan allerlei uitwisselings-'events' zoals ze dat noemen. 'We' zijn nu ook bezig met het oprichten van een soort uitwisselingsclub om samen met de inwoners dingen te organiseren.

    Tot nu toe ben ik vooral aan het settlen in mijn huis, beetje mensen leren kennen enzo, door de (mooie) omgeving rondgereden worden door iemand die wel een rijbewijs heeft... Bevalt wel zo

    Voor de bierliefhebbers: check even http://www.gingakogenbeer.com/ . Ik heb tot nu toe alleen hun komugi(tarwe)-bier geproefd, maar ik vond het goed te doen. Als het in je lokale supermarkt ligt, zeker proberen; het is wat mij betreft een stuk lekkerder dan de Asahi Super Dry's en de Kirins. Op de site kun je met 'Shop Search' kijken waar het bij jou in de buurt te krijgen is (hoewel hij de plek waar ik het gekocht heb niet kent).
    .
    pi_53972637
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 14:09 schreef stroman het volgende:
    Hallo Japankenners.

    Ik heb een vraag! Ik reis redelijk veel over de wereld, maar ben nog nooit in Japan geweest, natuurlijk staat Japan al heel lang boven aan mijn lijst van te bezoeken landen. Vaak combineer in mijn reizen een beetje: cultuur/natuur/en stedentrip (kortom bezig zijn) wissel ik af met een beetje luieren, boeken lezen, af en toe een beetje zwemmen, dat soort dingen.
    Ik weet dat het niet des reizigers is ofzo, maar ik geniet nu eenmaal van relaxen, ik ben heel het jaar al druk in de weer, maar in mijn vrije tijd wil ik ook af en toe lekker een beetje niks doen! Vaak als ik aangeef dat ik het ook lekker vind om een beetje op het strand te hangen hoor ik: Dan moet je lekker naar Benidorm of Chersonisos gaan. Maar dat wil ik dus niet....ik wil het gewoon een beetje combineren.

    Is er in Japan een geschikte plek voor dit alles: DWZ....Een soort van strand, waar ik lekker een paar dagen in de zon kan zitten en mijn boek kan lezen (hoeft geen uitgaansleven te zijn ofzo) ik kan hier namelijk weinig over vinden.
    Op Okinawa heb je wel mooie tropische stranden maar weet niet hoe ver dat weg is van het vasteland. Verder kun je ook naar een ryokan gaan (traditioneel japans huis) en dan eentje met een onsen (heetwaterbad) erbij. Hier kun je ook heerlijk relaxen.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_53984304
    Tsja er zijn wel mooie stranden in Japan. Maar daarvoor zul je maybe naar okinawa/gotou/whatever moeten.

    Ik ben zelf op de gotou eilanden geweest, was erg kicken. Het mooiste strand van 2004 in Japan hadden ze daar. Ze weten ook goed wat lekker eten is daar. Je kan vanaf Kyuushuu met een boot ernaartoe.

    Ga anders lekker hierheen: http://www.seagaia.co.jp/english/od/od.html

    Ook in Kyuushuu.


    Ff kijken waar ik dat bier kan halen toet
    update: we has a winner

    東急百貨店 渋谷駅 東横店 東京都 渋谷区渋谷2-24-1
    Lolz zo ff op het station dat bier halen.
    leven als een koning
    pi_54015591
    TVP
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 07:20:01 #228
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54025625
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 10:30 schreef Blaetman het volgende:

    東急百貨店 渋谷駅 東横店 東京都 渋谷区渋谷2-24-1
    Lolz zo ff op het station dat bier halen.
    Ik houd het lekker bij het aanbiedingsbier van Ito Yokado. Y108 per blikje
    pi_54030632
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 07:20 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Ik houd het lekker bij het aanbiedingsbier van Ito Yokado. Y108 per blikje
    Ik vind het meeste Japans bier echt niks. (die gouden Kirin met zwarte draak was wel aardig).

    Ik ga voor Chu Hai! (met lychee smaak) Zo zoet, zo smerig, dat het er lekker van wordt!

    Heeft iemand hier: http://www.takuhai.nl/index.htm toevallig ervaring mee? Groot assortiment in ieder geval.
    pi_54083764
    Japans bier is door-drink bier! Je drinkt het niet omdat je het nu zo lekker vind, maar eerder om je zelf te bezatten!
    En inderdaad chu hai is heerlijk. In NL drink ik ook niet van die zoete alcohol varianten omdat ze echt te zoet zijn dat erg gewoon geen smaak meer aan zit. Chu hai is gewoon lekker
    pi_54088580
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 09:06 schreef Jossos het volgende:
    Japans bier is door-drink bier! Je drinkt het niet omdat je het nu zo lekker vind, maar eerder om je zelf te bezatten!
    En inderdaad chu hai is heerlijk. In NL drink ik ook niet van die zoete alcohol varianten omdat ze echt te zoet zijn dat erg gewoon geen smaak meer aan zit. Chu hai is gewoon lekker
    Pfff... van Japans bier zat worden.. , als ik zat wil worden zijn er genoeg andere en wel lekkere dingen
      maandag 22 oktober 2007 @ 14:31:33 #232
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_54089383
    Ik vond Japans bier prima te drinken, met name Kirin. Maar de meeste brouwerijen versnellen het gistingsproces, als je Japans bier gebruikt om dronken van te worden heb je de volgende dag wel fikse hoofdpijn.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_54103442
    Ik vind het nog wel te doen allemaal hoor...Ebisuutje of Suntory maltje...

    Liever dan Heineken.
    leven als een koning
    pi_54104473
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 06:43 schreef Blaetman het volgende:
    Ik vind het nog wel te doen allemaal hoor...Ebisuutje of Suntory maltje...

    Liever dan Heineken.
    Nouja, ieder zn smaak. Ik ben geen fan van het meeste Japanse bier maar goed, zeker beter dan Heineken.

    Maar heeft iemand nu ervaring met takuhai.nl?

    Hopelijk half januari naar Japan!!!
    pi_54107248
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 09:17 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Nouja, ieder zn smaak. Ik ben geen fan van het meeste Japanse bier maar goed, zeker beter dan Heineken.

    Maar heeft iemand nu ervaring met takuhai.nl?

    Hopelijk half januari naar Japan!!!


    ik zie niet zo goed in wat er zo dramatisch anders is aan Japans bier dan aan Nederlands bier, dat je kunt zeggen dat Japans bier niet lekker is

    misschien ligt het aan mijn smaakpapillen, maar toen ik daar was heb ik regelmatig genoten van een prima biertje
    pi_54108669
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 12:10 schreef JoPiDo het volgende:

    [..]

    ik zie niet zo goed in wat er zo dramatisch anders is aan Japans bier dan aan Nederlands bier, dat je kunt zeggen dat Japans bier niet lekker is

    misschien ligt het aan mijn smaakpapillen, maar toen ik daar was heb ik regelmatig genoten van een prima biertje
    Ik denk dat het dan mijn smaakpapillen waren, ik vond het gewoon minder lekker (plus dat ik sowieso vrij selectief ben hoor) EN ik in Japan vnl andere dingen dronk naast bier. Mijn lab bv was een echt wijndrinklab. Dat was echt abnormaal.... We zijn trouwens wel eens naar de Sapporo bierbrouwerij geweest, dat was ook leuk. Nomi & tabehodai, goed bier (een licht en een donker) in een restaurant naast de brouwerij dat als oktoberfest was opgezet (lange houten tafels etc).

    Zijn er overigens speciale websites/bureaus die tickets naar Japan kunnen boeken, of kan ik het net zo goed met zoiets als cheaptickets.nl proberen?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:52:18 #237
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_54109034
    Oh man, ik heb daar zo lekker gegeten bij de Sapporo brouwerij, echt fantastisch. En met zoveel eten en drinken als je wil, kwam je uit op 16 euro ofzo, ongehoord voor Nederlandse begrippen. Een wijndrinklab is inderdaad abnormaal , wijn zijn ze naar mijn idee juist weer niet goed in in Japan. Uiteindelijk maar heel veel Frontera in de supermarkt gekocht (Chileens) die was goed te drinken en niet zo absurd duur als de rest.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_54109936
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 13:33 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Ik denk dat het dan mijn smaakpapillen waren, ik vond het gewoon minder lekker (plus dat ik sowieso vrij selectief ben hoor) EN ik in Japan vnl andere dingen dronk naast bier. Mijn lab bv was een echt wijndrinklab. Dat was echt abnormaal.... We zijn trouwens wel eens naar de Sapporo bierbrouwerij geweest, dat was ook leuk. Nomi & tabehodai, goed bier (een licht en een donker) in een restaurant naast de brouwerij dat als oktoberfest was opgezet (lange houten tafels etc).

    Zijn er overigens speciale websites/bureaus die tickets naar Japan kunnen boeken, of kan ik het net zo goed met zoiets als cheaptickets.nl proberen?

    bedrijven die tickets aanbieden (Thomas Cook, cheaptickets, d-reizen etc.) zoeken allemaal in hetzelfde systeem naar ticketprijzen, deze prijzen liggen daardoor overal gelijk en het maakt voor de prijs niet uit waar je je ticket koopt

    een aantal vlieg-maatschappijen zijn niet aangesloten op dit systeem (bv. easyjet), daar kun je alleen tickets boeken via hun eigen website, vanuit Nederland vliegen deze maatschappijen (die dus niet zijn aangeslotenop dit systeem) niet richting Japan

    waar je wel voordeel uit kunt halen is een wereldreis-ticket, deze kunnen even duur zijn als een ticket naar Japan met dat voordeel dat je er nog een aantal andere plaatsen mee kunt bezoeken in de wereld, de enige aanbieder van deze tickets die ik ken is www.worldticketcenter.nl (er zijn vast nog andere aanbieders van deze tickets)

    alleen bij groepsreizen of reizen inclusief hotel ed. kunnen in prijs verschillen bij verschillende aanbieders
    pi_54109946
    ATP, vliegtickets.nl
      woensdag 24 oktober 2007 @ 01:14:52 #240
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54125919
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 13:33 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    We zijn trouwens wel eens naar de Sapporo bierbrouwerij geweest, dat was ook leuk. Nomi & tabehodai, goed bier (een licht en een donker) in een restaurant naast de brouwerij dat als oktoberfest was opgezet (lange houten tafels etc).
    LOL, daar heb ik vorige maand ook nog gegeten/gedronken. Was idd erg lekker en goedkoop. Ik dacht eerst dat we ook een rondleiding kregen oid, maar nee hoor. Zitten en drinken !
    pi_54127643
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 13:33 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Zijn er overigens speciale websites/bureaus die tickets naar Japan kunnen boeken, of kan ik het net zo goed met zoiets als cheaptickets.nl proberen?
    Ik ga nu van 20 december tot 7 januari weer. En ik heb nog altijd gewoon m'n tickets los gekocht via een ticket site (ebookers.nl, goede service). Ik had zelf m'n ticket van een half jaar gedurende mijn stage voor ¤ 650,- gekocht, en ik vloog met Emirates. Dat is ook zeker niet de minste.

    Nu vlieg ik met British Airways (Dit jaar tot de beste vliegmaatschappij verkozen! ) voor ongeveer het zelfde bedrag.

    Die toursites zijn heel handig als:
    - Je geen zin hebt in al het regelwerk en gewoon op je gemak wilt reizen.
    - Je absoluut geen Japans spreekt, en enkel steenkolen Engels.

    Ik zou voor de ticketsites gaan! Is altijd wel even zoeken, maar het is het altijd wel waard!
    pi_54129214
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 08:30 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Ik ga nu van 20 december tot 7 januari weer. En ik heb nog altijd gewoon m'n tickets los gekocht via een ticket site (ebookers.nl, goede service). Ik had zelf m'n ticket van een half jaar gedurende mijn stage voor ¤ 650,- gekocht, en ik vloog met Emirates. Dat is ook zeker niet de minste.

    Nu vlieg ik met British Airways (Dit jaar tot de beste vliegmaatschappij verkozen! ) voor ongeveer het zelfde bedrag.

    Die toursites zijn heel handig als:
    - Je geen zin hebt in al het regelwerk en gewoon op je gemak wilt reizen.
    - Je absoluut geen Japans spreekt, en enkel steenkolen Engels.

    Ik zou voor de ticketsites gaan! Is altijd wel even zoeken, maar het is het altijd wel waard!
    Regelwerk zal het niet zijn en mijn Japans is goed genoeg om mezelf te redden (laatst nog eens geprobeerd met een uitwisselingsstudent hier en ik verraste mezelf)... maar dankje! Dan ga ik gewoon eens rondzoeken en kijken wat het goedkoopste is etc.
    pi_54136987
    Ik heb vandaag Asimo in het echt gezien!!
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      woensdag 24 oktober 2007 @ 23:00:42 #244
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54147350
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 16:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Ik heb vandaag Asimo in het echt gezien!!
    http://www.miraikan.jst.go.jp/index_e.html ?
    Ben er vorige jaar ook geweest, erg cool museum idd.
    Alleen was Asimo toen uitgeschakeld en stond hij achter het plexiglas. Alleen zijn hoofd deed het, als je voorbij liep volgde hij je. Best grappig.
    pi_54175111
    Kep em een paar jaar geleden in Roppongi Hills zien staan ofzo maarja. Toen deed ie ook geen reet.

    Kep wel op de world fair expo in nagoya bij Hitachi een keer een robot band+rappende robot gezien. Da was wel kicke.
    leven als een koning
    pi_54175326
    Ik heb m echt zien lopen en zelfs rennen. Erg vet. Verder danst ie een beetje en zwaait ie wat. Als je hem wilt zien in dit museum moet je daar zijn om 14.00 uur. Ook `s ochtends geven ze 1 demonstratie. De demonstratie duurt maar 10 minuten. Maar als je toch in Tokio bent en een beetje van techniek en technologie houdt, dan is dit zeker een aanrader! Het museum zelf is voor de rest ook wel tof.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_54175615
    woei, ik wil terug
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:45:18 #248
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54178933
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 08:19 schreef JoPiDo het volgende:
    woei, ik wil terug
    Ik houd je niet tegen
      zondag 28 oktober 2007 @ 12:58:16 #249
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54237255
    Jeh...er zitten 2 amerikanen in mn gaijin huis die er werk(t)en. Elke avond discussies over NOVA *gaep*. Die Sahashi schijnt echt een aep te zijn.

    Dagdag ekimae ryuugaku.

    Zaterdag naar Kamakura geweest...Tof jongen zo'n typhoon Fecking doorweekt thuisgekomen, wel mooi om het water als een waterval van die tempeltrappen te zien stromen.

    Nu heb ik ook alle twee de daibutsu's gezien! Yay.

    Zijn er hier trouwens nog gamerts? Ik heb gister ff een wii gekocht ter voorbereiding van donderdag, de release van Mario Galaxy. Ik heeft er zin in.

    Maar ff DBZ sparking NEO gekocht voor 2700 yen om de tijd door te komen.
    leven als een koning
      maandag 29 oktober 2007 @ 04:36:12 #251
    37950 JAM
    Sic transit gloria mundi.
    pi_54237285
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 09:05 schreef speknek het volgende:
    Volgens mij is het verrekte moeilijk een echt Japans restaurant te vinden in Nederland..
    www.shirasagi.nl - wel reteduur.
    "The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
    pi_54240265
    Finn Air heeft tickets voor 750 euro, althans, zo duur heb ik ze gezien voor lento 2008.
      maandag 29 oktober 2007 @ 14:53:03 #253
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_54244836
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 04:11 schreef Blaetman het volgende:
    Zijn er hier trouwens nog gamerts?
    Ja.
    quote:
    Ik heb gister ff een wii gekocht ter voorbereiding van donderdag, de release van Mario Galaxy. Ik heeft er zin in.
    Sterf.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_54256966
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 04:36 schreef JAM het volgende:

    [..]

    www.shirasagi.nl - wel reteduur.
    Volgens mij was "Tanuki" in Amstelveen wel een leuke izakaya ( en betaalbaar). Is echter alweer een tijdje geleden dat ik daar was. Ik geloof dat dit 1 van de weinige tenten waar ik geweest ben was die ik echt nog een beetje authentiek vond.

    Maarja ik vind izakaya's hier soms al duur :S Kan je nagaan hoe kut dat straks word als ik weer euro's in mn portemonnee heb.
    leven als een koning
    pi_54257162
    Zo maar even mijn gaikokujinkaartje ophalen bij het gemeentehuis. Weer dat stuk fietsen Kunnen ze hem niet opsturen
    .
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:35:00 #256
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54257841
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 05:23 schreef Toet het volgende:
    Zo maar even mijn gaikokujinkaartje ophalen bij het gemeentehuis. Weer dat stuk fietsen Kunnen ze hem niet opsturen
    Hier hetzelfde. Opsturen mocht niet, ik moest em persoonlijk ophalen.
    pi_54265134
    Het was trouwens de laatste dag dat ik hem op mocht halen, anders boete
    .
    pi_54276462
    Ik krijg geen puntenkaart bij de tsutaya omdat ik geen gaikokujin kaartje heb Echt wtf.

    Bij Bic Camera en Softbank deden ze totaal niet moeilijk.

    Binnenkort als ik terug naar NL ga maar ff mn tsutaya kaart meenemen die ik thuis heb laten liggen :S En mn shinwa ginkou bankpas, kep nog 5000 yen op mn rekening staan geloof ik ><
    leven als een koning
      woensdag 31 oktober 2007 @ 08:35:23 #259
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54277843
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 01:59 schreef Blaetman het volgende:
    Ik krijg geen puntenkaart bij de tsutaya omdat ik geen gaikokujin kaartje heb Echt wtf.

    Bij Bic Camera en Softbank deden ze totaal niet moeilijk.

    Binnenkort als ik terug naar NL ga maar ff mn tsutaya kaart meenemen die ik thuis heb laten liggen :S En mn shinwa ginkou bankpas, kep nog 5000 yen op mn rekening staan geloof ik ><
    Wat heb je bij Softbank gekocht zonder ID? Telefoons kun je toch alleen aanschaffen met een geldig Japans legitimatiebewijs?
    pi_54294720
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 08:35 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Wat heb je bij Softbank gekocht zonder ID? Telefoons kun je toch alleen aanschaffen met een geldig Japans legitimatiebewijs?
    Sorry, ik bedoelde softMAP. ><
    leven als een koning
      donderdag 1 november 2007 @ 03:17:27 #261
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54295359
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 01:19 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Sorry, ik bedoelde softMAP. ><
    aaaaah
    Ik word trouwens helemaal gek van die spaarkaarten.
    Ik heb spaarkaarten van Yodobashi, BicCamera, Sakuraya, Tower Records, Yamada Denki, Mr. Donut, de drankenwinkel, de kapper, het internetcafe, Ito Yokado, ABC-Mart, 100Yen shop en volgens mij ben ik er nu nog een stuk of 5 vergeten. Japanners zijn op dat gebied net als Nederland, alleen zijn zij het zegeltjes sparen al voorbij en zijn ze overgestapt op de digitale variant.
      donderdag 1 november 2007 @ 08:40:34 #262
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_54296052
    Tvp.

    Ik heb onlangs besloten dat mijn 2008-doel een 3/4 weekse vakantie in Japan gaat worden. Heb nog geen idee wat het me ongeveer moet gaan kosten, waar ik precies heen wil gaan etc. (Tokyo lijkt me erg gaaf) Maar ik weet dat ik naar Japan wil, en dat ik er 3/3,5k aan wil besteden.
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_54308236
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 08:40 schreef HAL9000S het volgende:
    Tvp.

    Ik heb onlangs besloten dat mijn 2008-doel een 3/4 weekse vakantie in Japan gaat worden. Heb nog geen idee wat het me ongeveer moet gaan kosten, waar ik precies heen wil gaan etc. (Tokyo lijkt me erg gaaf) Maar ik weet dat ik naar Japan wil, en dat ik er 3/3,5k aan wil besteden.
    Ik ben nooit meer kwijt geweest dan 2000 euro ongeveer. Inclusief ticket!
    Maar ik heb dan ook wel altijd alles zelf kunnen regelen, en in soms wel afschuwelijke hostel geslapen.
    Dus met zo'n budget is het zeker geen onmogelijkheid!
      vrijdag 2 november 2007 @ 08:02:33 #264
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54308415
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 08:40 schreef HAL9000S het volgende:
    Tvp.

    Ik heb onlangs besloten dat mijn 2008-doel een 3/4 weekse vakantie in Japan gaat worden. Heb nog geen idee wat het me ongeveer moet gaan kosten, waar ik precies heen wil gaan etc. (Tokyo lijkt me erg gaaf) Maar ik weet dat ik naar Japan wil, en dat ik er 3/3,5k aan wil besteden.
    Met 3000 euro kun je erg leuk uit de voeten in Japan. Qua prijzen valt het allemaal wel mee, vooral nu de Euro zo sterk staat.
    Als ik jou was zou ik minimaal naar Tokyo en Kyoto gaan.
    pi_54309556
    heerlijke sushi eten en dan aan de kassa er achter komen dat je voor maar liefst 6 euro hebt weggebunkerd
    pi_54320755
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 09:28 schreef JoPiDo het volgende:
    heerlijke sushi eten en dan aan de kassa er achter komen dat je voor maar liefst 6 euro hebt weggebunkerd
    Maar 9 bordjes? :p
    pi_54321229
    en een glas bier en groene thee toe, echt abnormaal hoe duur die sushi daar is
    pi_54321960
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 17:38 schreef Renzoku het volgende:

    [..]

    Maar 9 bordjes? :p
    Ik vind het inderdaad ook niet heel duur hoor, ik at vaak genoeg voor 6 euro aan sushi, en groene thee is dan ook gratis he. Sushirestauranten waar je voor een bordje 6 euro neertelt
      zaterdag 3 november 2007 @ 20:42:13 #269
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_54344987
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 08:02 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Als ik jou was zou ik minimaal naar Tokyo en Kyoto gaan.
    Ja dat lijkt me ook een goed idee. Is er genoeg te doen qua bezienswaardigheden, nachtleven etc. om je 3 weken te vermaken?
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_54347398
    ik denk dat je na drie weken Tokyo nog wel een half jaar langer wilt blijven
      zaterdag 3 november 2007 @ 23:33:47 #271
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54349528
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 20:42 schreef HAL9000S het volgende:

    [..]

    Ja dat lijkt me ook een goed idee. Is er genoeg te doen qua bezienswaardigheden, nachtleven etc. om je 3 weken te vermaken?
    In Tokyo kun je je blijven vermaken. Er is genoeg te doen. Vooral het nachtleven is erg leuk. In Kyoto ben ik eigenlijk nog nooit uitgeweest, omdat ik er alleen een keer mijn ouders naartoe heb genomen en dus alleen de culturele dingen heb gedaan.

    Ik heb trouwens de foto's van mijn ouders gekregen, het waren er welgeteld 800(!). Hier een paar mooie van Kyoto:



    Ingang van Kiyomizu Dera



    Kiyomizu Dera



    Een monnik die bedelt voor geld. Ze mogen namelijk niet werken van hun geloof.



    Een monnik die ons boekje signeert.



    Een shinto bruiloft.



    Ontzettend lief meisje die we in de shinkansen ontmoette, ze heette Aoi. Ze heeft een kaartje vast van mijn ouders. Ze hadden thuis kaartjes geprint met een foto van Nederland en hunzelf met de datum erop die ze aan mensen uitdeelden. Groot succes was dat trouwens. Verspreid over heel Tokyo en Kyoto hangen ze nu aan de muur, haha
    pi_54425006
    TVP, tevens intro:

    Volgend jaar mei ga ik naar Tokyo, helaas maar voor anderhalve week, langer kan niet ivm werk.
    Ga me in deze topics een beetje inlezen en zo, en waarschijnlijk wat vragen stellen die al 100-en keren gesteld zijn

    Ben begonnen met het zoeken naar tickets, en wat me opvalt, als je als vertrekstad bijvoorbeeld Dusseldorf of Frankfurt opgeeft en met de KLM vliegt kost het ¤ 775, - (om en nabij). Als je via de KLM site boekt en Amsterdam als vertrekpunt opgeeft betaal je in een keer ruim boven de ¤ 1000.-
    Vreemd maar goed, een paar dagen speuren en ik denk dat ik wel iets kan vinden voor ¤ 700 -800 (incl) pp vanaf Schiphol, heb er al een paar gezien oa Alitalia, SAS, FinnAir en BA. Al lijkt het wat omslachtig om eerst naar Milaan te vliegen met Alitalia en dan naar Japan. Kun je beter via Scandinavie gaan lijkt me.


    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      woensdag 7 november 2007 @ 11:59:54 #273
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54425875
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 11:25 schreef Guard het volgende:
    TVP, tevens intro:

    Volgend jaar mei ga ik naar Tokyo, helaas maar voor anderhalve week, langer kan niet ivm werk.
    Ga me in deze topics een beetje inlezen en zo, en waarschijnlijk wat vragen stellen die al 100-en keren gesteld zijn

    Ben begonnen met het zoeken naar tickets, en wat me opvalt, als je als vertrekstad bijvoorbeeld Dusseldorf of Frankfurt opgeeft en met de KLM vliegt kost het ¤ 775, - (om en nabij). Als je via de KLM site boekt en Amsterdam als vertrekpunt opgeeft betaal je in een keer ruim boven de ¤ 1000.-
    Vreemd maar goed, een paar dagen speuren en ik denk dat ik wel iets kan vinden voor ¤ 700 -800 (incl) pp vanaf Schiphol, heb er al een paar gezien oa Alitalia, SAS, FinnAir en BA. Al lijkt het wat omslachtig om eerst naar Milaan te vliegen met Alitalia en dan naar Japan. Kun je beter via Scandinavie gaan lijkt me.


    Ik vertrok altijd vanuit Dusseldorf, voor mij was dat dichterbij dan Amsterdam en het vliegveld is 10x fijner. Je hoeft bijv. niet eerst een uur te lopen voordat je bij de gate bent. Toen mijn ouders mij in september zijn wezen opzoeken vlogen ze met Air France, weet exacte prijs niet meer, maar was idd 700 ~ 800 Euri, ook vanuit Dusseldorf. Ik heb altijd de goedkoopste vluchten gepakt, en dat is meestal British Airways of Air France. Ik ben trouwens van plan om volgend jaar zomer naar Nederland te komen, ben benieuwd wat ik voor een ticket kwijt ben vanuit Japan.
    pi_54426354
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 11:59 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Ik vertrok altijd vanuit Dusseldorf, voor mij was dat dichterbij dan Amsterdam en het vliegveld is 10x fijner. Je hoeft bijv. niet eerst een uur te lopen voordat je bij de gate bent. Toen mijn ouders mij in september zijn wezen opzoeken vlogen ze met Air France, weet exacte prijs niet meer, maar was idd 700 ~ 800 Euri, ook vanuit Dusseldorf. Ik heb altijd de goedkoopste vluchten gepakt, en dat is meestal British Airways of Air France. Ik ben trouwens van plan om volgend jaar zomer naar Nederland te komen, ben benieuwd wat ik voor een ticket kwijt ben vanuit Japan.
    Dusseldorf is voor mij waarschijnlijk evenver als A'dam, maar vanuit mijn ouders gezien is Dusseldorf inderdaad dichterbij (en ik moet toch iemand hebben die ons reisgezelschap (LOL 2 man ) brengt en ophaalt).
    Eens kijken wat dat oplevert, maar waarschijnlijk maakt het in prijs weinig tot niets uit, je komt dan gewoon weer op dezelfde vluchten naar Tokyo vanuit Londen, Helsinki, Milaan en Parijs uit, alleen de Europese vlucht is dan vanaf een ander vertrekpunt.

    Hoe lang zit jij al in Japan?
    en waar precies?
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      woensdag 7 november 2007 @ 12:58:55 #275
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54427039
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 12:25 schreef Guard het volgende:

    [..]

    Dusseldorf is voor mij waarschijnlijk evenver als A'dam, maar vanuit mijn ouders gezien is Dusseldorf inderdaad dichterbij (en ik moet toch iemand hebben die ons reisgezelschap (LOL 2 man ) brengt en ophaalt).
    Eens kijken wat dat oplevert, maar waarschijnlijk maakt het in prijs weinig tot niets uit, je komt dan gewoon weer op dezelfde vluchten naar Tokyo vanuit Londen, Helsinki, Milaan en Parijs uit, alleen de Europese vlucht is dan vanaf een ander vertrekpunt.

    Hoe lang zit jij al in Japan?
    en waar precies?
    Precies hier
    Uurtje met de trein van Tokyo.
    Zit hier sinds Mei 2006
    pi_54428310
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 12:58 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Precies hier
    Uurtje met de trein van Tokyo.
    Zit hier sinds Mei 2006
    Nice
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_54447616
    Ik vind Dusseldorf ook de bom.
    1 keer vanuit Zaventem gevlogen, rest Dusseldorf.
    leven als een koning
    pi_54448562
    Hier nog een stem voor Düsseldorf! Ik vlieg er binnenkort voor de derde keer.
      donderdag 8 november 2007 @ 09:25:54 #279
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54449356
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 08:17 schreef Jossos het volgende:
    Hier nog een stem voor Düsseldorf! Ik vlieg er binnenkort voor de derde keer.
    Staat me trouwens iets van bij dat Dusseldorf ook een lagere luchthavenbelasting heeft dan A'dam. Kan iemand dat bevestigen?
    pi_54449782
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 09:25 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Staat me trouwens iets van bij dat Dusseldorf ook een lagere luchthavenbelasting heeft dan A'dam. Kan iemand dat bevestigen?
    Volgens mij wel inderdaad. Guard zegt het hier boven ook al, wanneer je direct vliegt van uit Amsterdam betaal je ¤1000, maar als je dezelfde vlucht neemt, enkel vanuit Dusseldorf met de overstap in Amsterdam dan betaal je slechts ¤700~¤800.

    De vluchten geboekt in Japan zijn echt veel goedkoper. Praktisch dezelfde vlucht scheelt meer dan ¤240, of 4man en. Maar ja, daar moet je dus weer een Japans adres en/of creditcard voor hebben
    pi_54450388
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 09:53 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Volgens mij wel inderdaad. Guard zegt het hier boven ook al, wanneer je direct vliegt van uit Amsterdam betaal je ¤1000, maar als je dezelfde vlucht neemt, enkel vanuit Dusseldorf met de overstap in Amsterdam dan betaal je slechts ¤700~¤800.
    Maar dat is overal zo, vreemd genoeg, als je vanuit A'dam naar Tokyo vliegt via London (met BA) betaal je ook minder dan waneer je zelf naar London gaat (met Easyjet of Ryanair, wat ik overigens nooit zou doen, das echt geen goede manier om een reis van 11 uur of zo te beginnen) en daar op de vlucht naar Tyoko stapt.
    Ik heb geen flauw idee waarom dat is.
    Goedkoopste vlucht die ik heb kunnen vinden is trouwens Aeroflot, inclusief een gratis verblijf van 20 uur op het vliegveld van Moscow dat doen we dus maar niet...
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_54459723
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 10:29 schreef Guard het volgende:

    [..]

    Maar dat is overal zo, vreemd genoeg, als je vanuit A'dam naar Tokyo vliegt via London (met BA) betaal je ook minder dan waneer je zelf naar London gaat (met Easyjet of Ryanair, wat ik overigens nooit zou doen, das echt geen goede manier om een reis van 11 uur of zo te beginnen) en daar op de vlucht naar Tyoko stapt.
    Ik heb geen flauw idee waarom dat is.
    Goedkoopste vlucht die ik heb kunnen vinden is trouwens Aeroflot, inclusief een gratis verblijf van 20 uur op het vliegveld van Moscow dat doen we dus maar niet...
    Aeroflot zelf is niks mis mee hoor 20 uur in Moskou dan weer wel....

    Mijn terugkeer naar Japan gaat helaas niet door *snif* maar dat komt wel weer.... Ik kwam er trouwens ook achter dat ik een PhD in Nederland kan doen maar een deel van mijn onderzoek in Japan Dat lijkt me dan wel weer leuk. Sowieso heb ik nog goed contact met mijn oude sensei.
    pi_54462722
    OK ook al een beejte naar hotels aan het kijken, meeste (betaalbare) kom ik tegen in Akasaka, is dat een beetje een goede buurt om als base camp te hebben voor anderhalve week Tokyo?
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      donderdag 8 november 2007 @ 21:17:57 #284
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_54465955
    Ja Akasaka is prima. Helaas niet rechtstreeks aan de Yamanote, maar wel goed tussen de hoofddingen in.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_54537950
    Vincent, ik weet niet of je er zin in hebt, maar aangezien dat ik met m'n vriendin ook Tokyo in zal gaan (ze woont er ongeveer een uurtje vandaan) misschien leuk om af te spreken? Ik weet niet of je erg wanhopig bent om weer eens een keer met een mede-zuideling te praten, maar nu heb je de kans!

    Misschien ook leuk om je vriendin mee te nemen misschien? Om het minder raar te maken.. Ik weet het niet! Suggestie!
    pi_54542112
    Jullie moeten eigenlijk ook gewoon naar de ambassade komen als er iets te zuipen valt.
    Minstens 1 keer per maand is er een borrel die voor alle NL'ers in Japantoegangkelijk is iig.

    Maarja mn stage zit er alweer bijna op ;x

    Woensdag vlieg ik zowaar terug naar Nederland voor een week.

    Waarop ik bij terugkomst in Japan fijn mn fingerprints mag afstaan enzo :S

    http://www.immi-moj.go.jp/keiziban/happyou/pdf/poster-english.pdf

    Voor een leuke video: http://nettv.gov-online.go.jp/prg/prg1203.html
    leven als een koning
    pi_54542400
    Hopelijk is er ook zo'n borrel als ik in Tokyo ben
    .
      maandag 12 november 2007 @ 13:09:11 #288
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_54548940
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 22:21 schreef Jossos het volgende:
    Vincent, ik weet niet of je er zin in hebt, maar aangezien dat ik met m'n vriendin ook Tokyo in zal gaan (ze woont er ongeveer een uurtje vandaan) misschien leuk om af te spreken? Ik weet niet of je erg wanhopig bent om weer eens een keer met een mede-zuideling te praten, maar nu heb je de kans!

    Misschien ook leuk om je vriendin mee te nemen misschien? Om het minder raar te maken.. Ik weet het niet! Suggestie!
    Lijkt me erg leuk ! Zeg maar wanneer
      dinsdag 13 november 2007 @ 11:30:06 #289
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_54571258
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 13:09 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Lijkt me erg leuk ! Zeg maar wanneer
    Neem ze mee naar die quasi Yakuza biertent met al die tattoo-mensen in Harajuku! Ik had me toen prima vermaakt
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      dinsdag 13 november 2007 @ 11:35:54 #290
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_54571396
    whehe de schrik slaat me nog om het hart als ik terugdenk hoe Binsentu die agressieve skinhead aanstootte en het vervolgens een vriendelijke kerel bleek te zijn die naar ons op keek omdat we engineers waren .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 13 november 2007 @ 11:51:24 #291
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_54571778
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 11:35 schreef speknek het volgende:
    whehe de schrik slaat me nog om het hart als ik terugdenk hoe Binsentu die agressieve skinhead aanstootte en het vervolgens een vriendelijke kerel bleek te zijn die naar ons op keek omdat we engineers waren .
    Ow... je bedoelt die Italiaanse Neo-Nazi? Hij zei dat hij naar Japan ging, omdat hij problemen had in Italië. Ik wilde nog vragen waarom, maar iets in mij (verstand ofzo) zei dat ik het maar beter niet kon doen
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_54605436
    Leuke topics mensen!!

    Mijn plan is om komende zomervakantie een maandje in Japan te bivakkeren, aangezien dit mij een uiterst interessant land lijkt om een keer te bezoeken. Nu is mijn vraag, is dit alleen te doen? Hoe zit het met hostels, kom je daar westerlingen tegen die ook op vakantie zijn? Of is het toch verstandiger om een reisgenootje op te zoeken hier in NL.
    Afgelopen jaar in California zaten de hostels vol met Europeanen, maar ja dat is California en niet Japan he.
    Go ahead, make my day.
    pi_54605730
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 17:22 schreef Aap_2 het volgende:
    Leuke topics mensen!!

    Mijn plan is om komende zomervakantie een maandje in Japan te bivakkeren, aangezien dit mij een uiterst interessant land lijkt om een keer te bezoeken. Nu is mijn vraag, is dit alleen te doen? Hoe zit het met hostels, kom je daar westerlingen tegen die ook op vakantie zijn? Of is het toch verstandiger om een reisgenootje op te zoeken hier in NL.
    Afgelopen jaar in California zaten de hostels vol met Europeanen, maar ja dat is California en niet Japan he.
    Hoe kom je aan al dat geld?
    pi_54605897
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 17:37 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Hoe kom je aan al dat geld?
    8 maanden sparen nadat je met je studie bent gekapt . Gewoon lekker veel werken en nog ff bij je ouders blijven wonen .
    Go ahead, make my day.
      woensdag 14 november 2007 @ 18:28:11 #295
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_54606862
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 17:22 schreef Aap_2 het volgende:
    Leuke topics mensen!!

    Mijn plan is om komende zomervakantie een maandje in Japan te bivakkeren, aangezien dit mij een uiterst interessant land lijkt om een keer te bezoeken. Nu is mijn vraag, is dit alleen te doen? Hoe zit het met hostels, kom je daar westerlingen tegen die ook op vakantie zijn? Of is het toch verstandiger om een reisgenootje op te zoeken hier in NL.
    Afgelopen jaar in California zaten de hostels vol met Europeanen, maar ja dat is California en niet Japan he.
    Alleen reizen is prima te doen, zeker als je naar backpackers hostels gaat. Deze kan ik je dan erg aanraden http://kshouse.jp/index_e.html

    Ik ben in die van Kyoto en Tokyo geweest... erg schoon en netjes, plus je komt veel wereldreizigers tegen.
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_54607091
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 18:28 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Alleen reizen is prima te doen, zeker als je naar backpackers hostels gaat. Deze kan ik je dan erg aanraden http://kshouse.jp/index_e.html

    Ik ben in die van Kyoto en Tokyo geweest... erg schoon en netjes, plus je komt veel wereldreizigers tegen.
    Thanks!
    Go ahead, make my day.
    pi_54607642
    Ja, wie heeft hier trouwens ervaring met alleen reizen in Japan?
    pi_54608282
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 19:01 schreef F04 het volgende:
    Ja, wie heeft hier trouwens ervaring met alleen reizen in Japan?
    Ik Maar hoezo, wat wil je weten? Het is zeer veilig en ik vond het eerlijk gezegd erg lekker er in mn eentje op uit te zijn. En mensen ontmoeten doe je ook erg erg snel!
    pi_54611764
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 19:01 schreef F04 het volgende:
    Ja, wie heeft hier trouwens ervaring met alleen reizen in Japan?
    Ik, tot twee maal toe zelfs.

    Met wat er hier boven geschreven staat kun je niet fout eigenlijk. De meeste hostels zijn prima plekken om te verblijven en je kunt er vaak leuke mensen ontmoeten om samen mee te gaan stappen!

    Edit:

    Vincent, ik moet het nog even overleggen met de chef, want ze wil naar een onsen. Haha, ik denk zo tussen de 23e en de 28e?
    pi_54613733
    Vervolgtopic staat al klaar.

    Japan #9
    pi_54613753
    Volgend deel

    Japan #9
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')