Ja, al in de jeugd zelfs.quote:
Aangezien elke professionele sport en nagenoeg elke andere sport wel te maken heeft met doping zou het raar zijn als voetbal dopingvrij zou zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:31 schreef De_Ananas het volgende:
Is er doping in voetbal? En zoja, kan er dan wat aan gedaan worden?
Dat is iets waar je voor kiest als je profvoetballer wordt, net als de topwielrenners, tennisers, zwemmers, schaatsers enz enz enz, goes with the territory dus dat zal zo'n probleem niet zijn.quote:Er zouden meer ''out of competition'' controles moeten worden gehouden maar daarmee tast je wel de privacy van spelers aan....
Dat laatste is een goed punt van jequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Aangezien elke professionele sport en nagenoeg elke andere sport wel te maken heeft met doping zou het raar zijn als voetbal dopingvrij zou zijn.
[..]
Dat is iets waar je voor kiest als je profvoetballer wordt, net als de topwielrenners, tennisers, zwemmers, schaatsers enz enz enz, goes with the territory dus dat zal zo'n probleem niet zijn.
Andere naam, zelfde effectquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:37 schreef RayMania het volgende:
Davids, De Boer en Stam hadden te maken met Nandrolon.
Centraal dopingtopic is wel goed idee.
Nandrolon is een stuk minder androgeen dan testosteron en werkt een stukje langer. Ze verschillen wel degelijkquote:
Kap eens met trollen en provoceren?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:37 schreef Darklight het volgende:
nee hoor, er is geen doping
voetballers krijgen 5hartaanvallen achter elkaar omdat ze zo gezond zijn
Of ie daardoor beter ging voetballen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:05 schreef jpg97 het volgende:
Had Maradona ook niet het 1 en ander gebruikt?
Die speler van benfica? die dood neerviel tijdens de wedstrijd. 24 jaar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:08 schreef jpg97 het volgende:
welke beelden?
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:00 schreef OProg het volgende:
Met de huidige bedragen die in het voetbal om gaan zie ik niet zoveel veranderen eigenlijk. Terwijl ik zeker geloof dat het ook aardige vormen aangenomen heeft.
MAar om maar wat te noemen, op het moment dat Real Madrid 35+ Miljoen voor Arjen Robben neertelt, en die is positief na zijn tweede wedstrijd, is het dan ontslag + schorsing voor 2 jaar? Of zou het gewoon voor een leuk bedrag de doofpot ingaan?
Of anders: Wie zou het bekend durven maken. Ik geloof niet dat je als controleur vriendjes zal worden met de bijvoorbeeld de Spaanse onderwereld als je op deze manier aan 'kapitaalvernietiging' gaat doen.
Het was niet voor niets dat Fuentes ook zijn mond niet open durfde te doen over voetballers. De belangen zijn te groot geworden....
Er zijn wat overeenkomsten met 't wielrennen daar valt er ook weleens 1 dood om.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die speler van benfica? die dood neerviel tijdens de wedstrijd. 24 jaar.
http://www.youtube.com/watch?v=X8mzeRVuDBUquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:08 schreef jpg97 het volgende:
welke beelden?
22 zelfsquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die speler van benfica? die dood neerviel tijdens de wedstrijd. 24 jaar.
klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:47 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Nandrolon is een stuk minder androgeen dan testosteron en werkt een stukje langer. Ze verschillen wel degelijk
quote:Dopinggerüchte um Real und Barcelona
Die großen spanischen Fußballclubs Real Madrid und FC Barcelona geraten ins Visier der Dopingfahnder. Sie sollen auf die Dienste des mutmaßlichen Dopingarztes Eufemiano Fuentes zurückgegriffen haben.
Paris/Madrid - Spaniens großer Dopingskandal, der die Welt des Radsports seit einem halben Jahr in Atem hält, hat auf den Fußball übergegriffen. Real Madrid und der FC Barcelona sollen nach einem Bericht der französischen Zeitung "Le Monde" auf die Dienste des mutmaßlichen Dopingarztes Eufemiano Fuentes zurückgegriffen haben. Die angesehene Zeitung stützte ihre Angaben auf vertrauliche Dokumente des Mediziners.
Die Unterlagen enthielten die Trainingspläne der Fußballer beider Clubs für die Saison 2005/2006. Der Mediziner habe dort handschriftlich Codes eingetragen, die nach den Ermittlungen der spanischen Polizei für bestimmte Dopingverfahren und -mittel stehen. Neben dem spanischen Rekordmeister und dem Champions-League-Sieger brachte das Blatt auch die Erstligisten FC Valencia und Betis Sevilla mit dem Arzt in Verbindung.
Vereine dementieren
Die Vereine dementierten den Bericht. "Der FC Barcelona weist die Behauptungen energisch zurück", erklärte der spanische Meister. "Zur Wahrung seiner Interessen behält der Club sich rechtliche Schritte vor." Reals Torjäger Ronaldo betonte: "Ich kenne den Arzt nicht einmal vom Hörensagen. Wir haben nichts zu verbergen. Wir unterziehen uns hier allen anstehenden Dopingkontrollen."
Fuentes stand nach Ermittlungen der Polizei im Zentrum eines Doping-Netzwerks, das vor gut einem halben Jahr bei der "Operación Puerto" (Operation Bergpass) aufgedeckt worden war. Dabei waren 58 Radprofis, darunter Jan Ullrich und der Giro-Sieger Ivan Basso, in Dopingverdacht geraten. "Le Monde" beruft sich in dem Bericht auf Unterlagen, die der Polizei unbekannt seien. Die Ermittler hätten damals nur die Praxis von Fuentes in Madrid, nicht aber dessen Residenz auf Gran Canaria durchsucht, schreibt das Blatt. Die Polizei befinde sich nur im Besitz eines kleinen Teil der Patientendateien von Fuentes.
"Man hat mir mit dem Tod gedroht."
Real Madrid und der FC Barcelona hätten nicht direkt mit dem Mediziner Kontakt gehabt. Fuentes habe seine Anweisungen an die Mannschaftsärzte weitergegeben, schreibt die Zeitung. In einzelnen Fällen hätten allerdings auch Fußballer den Arzt aufgesucht. Fuentes sagte dem Blatt auf die Frage, ob er für Real und Barça gearbeitet habe: "Das kann ich nicht beantworten. Man hat mir mit dem Tod gedroht. Man hat mir gesagt, dass ich oder meine Familie große Probleme hätten, wenn ich bestimmte Dinge ausspreche. Ich wurde drei Mal bedroht. Ein viertes Mal wird es nicht geben."
Der spanische Ex-Radprofi Jesús Manzano, der 2004 über Doping-Praktiken im Radsport berichtet hatte, sagte "Le Monde", er sei in der Praxis von Fuentes einem Fußballer von Real Madrid begegnet. Er nannte aber nicht den Namen. In den Unterlagen, auf die die Zeitung sich beruft, sei in den Trainingsplänen von Real und Barcelona an bestimmten Tagen ein "e" mit einem Kreis eingetragen gewesen. Dies habe für Blutabnahmen oder -injektionen gestanden. Ein Punkt in einem Kreis habe die Verabreichung des Blutdopingmittels EPO symbolisiert, schreibt "Le Monde".
Fuentes: Dopingliste ist sekundär
Der Mediziner selbst sagte der Zeitung: "Ich habe für Clubs der ersten und der zweiten Liga gearbeitet, für mehrere Vereine gleichzeitig." Er bestritt nicht, Dopingmittel verabreicht zu haben: "Wenn ein Aktiver durch den Sport seine Gesundheit in Gefahr bringt, reagiere ich an erster Stelle als Arzt. Wenn das zu seinem Schutz verschriebene Mittel auf der Dopingliste steht, ist das sekundär."
Der Mediziner betonte, dass er nie behauptet habe, nur Radsportler behandelt zu haben. "Ich hatte Leichtathleten, Tennisspieler, Fußballer, Handballer, Boxer und andere Sportler als Patienten." Dass in den Ermittlungsakten der Polizei nur Radprofis auftauchten, sei vermutlich damit zu erklären, dass der Radsport nicht so eine starke Lobby habe wie der Fußball. (Von Hubert Kahl, dpa)
Nog nooit van gehoord, heb je een bron? Er zijn genoeg middelen die je centrale zenuwstelsel op scherp stellen en dus juist beter laten functioneren, IGF-1 bv.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:00 schreef Komakie het volgende:
Veel middelen zorgen er voor dat bepaalde concentratie eigenschappen en motorische elementen van het lichaam afnemen waardoor ingewikkelde bewegingen moeilijker te maken zijn.
Antonio Puerta werd 22. Maar hij speelde nooit bij Benfica en viel niet dood neer.quote:
uithoudingsvermogen en fysieke kracht minder belangrijk...?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:19 schreef heiden6 het volgende:
Uithoudingsvermogen en fysieke kracht zijn veel minder belangrijk dan bij bijvoorbeeld wielrennen of gewichtheffen. Maar het zal heus wel voorkomen...
Heel mooi, en vooral lang, verhaal, maar je negeert het punt wat ik maakte, namelijk dat bij voetbal fysieke kracht en uithoudingsvermogen relatief gezien minder belangrijk zijn dan bijvoorbeeld bij Wielrennen. Relatief dus. Bij voetbal komt veel meer techniek kijken, en reactievermogen. En vooral met betrekking tot dat eerste, kun je slikken wat je wilt, maar dat helpt geen moer. Ook al kun je uren rennen met je puike bloeddoping, als je een bal niet fatsoenlijk kunt voorgeven heb je op een voetbalveld niets te zoeken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
uithoudingsvermogen en fysieke kracht minder belangrijk...?
Man, mensen draaien zich hier in nog grotere bochten om de invloed van doping te bagatelliseren dan diegenen die meenden Rasmussen te moeten verdedigen, omdat die 'gewoon een paar controles gemist had'....
Moet je eens tegen de conditietrainer van een profclub zeggen dat 'uithoudingsvermogen voor een voetballer niet zoveel uitmaakt' of beweren dat een voetbalclub helemaal geen noodzaak heeft voor een krachthonk..
natuurlijk maakt het wél enorm uit en in de voetballerij speelt precies hetzelfde als in alle sporten, er is een grote prestatiedrang op spelers, alswel allemaal druk om de hoogste topprestatie mogelijk neer te zetten...
dat kan leiden tot handelingen waarbij de fysieke gezondheid van de sporter domweg minder belangrijk gezien wordt dan de prestatie op de korte termijn an sich....
En ja, in die situatie zal altijd er een flinke verlokking, maar ook druk zijn om naar doping-middelen te grijpen....
en dat gebeurt simpelweg ook. zeker omdat er qua controles in de voetballerij nauwelijks iets tegen gedaan wordt, en de pakkans miniem...
En dat het gebeurt zijn al heel veel bewijzen, verschillende schandalen in Italie en Spanje, de Fuentes lijst waar dus ook Barcelona, Real Madrid en Sevilla op stonden vermeld ... getuigenissen van Fuentes-klanten die verklaarden in de wachtkamer ook een 'bekende Real-voetballer getroffen te hebben (maar weigerde een naam te noemen, waarop Real ook inderdaad direkt dreigde rechtzaken aan te spannen als er namen genoemd zouden worden)...
verschillende schandalen in Italie (o.m. Juventus en Inter Milaan).
maar ook bv getuigenissen van Ajacieden omtrend anabolen- gebruik...
Enorm dom dat kennelijk een grote groep mensen dat gewoon 'liever niet wil weten', en dus de boel gaan bagatelliseren of uitvluchten bedenken...
man, er liggen nu 50 Tommy Simpson's dood op de groene Mont Ventoux der Voetballerij en je wilt nog steeds ontkennen dat er eigenlijk geen probleem is, het wel meevalt. 'die jongens gingen gewoon toevallig dood en altijd komt er weer een 'verklaring' .. die jongens hebben dan toevallig al langer een 'familiekwaaltje' of hadden net ietsjes teveel last van de hitte.
Grote schaal en met medeweten van de clubs. Misschien niet alle clubs, maar de clubs waar ik het van weet zijn niet van het type louche.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:19 schreef heiden6 het volgende:
Maar het zal heus wel voorkomen...
Als je vermoeid bent schiet de techniek achteruit...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:20 schreef heiden6 het volgende:
Ook al kun je uren rennen met je puike bloeddoping, als je een bal niet fatsoenlijk kunt voorgeven heb je op een voetbalveld niets te zoeken.![]()
Ja, vandaar dat bijvoorbeeld in sporten waar techniek heel belangrijk is er ook nooit dopinggevallen zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heel mooi, en vooral lang, verhaal, maar je negeert het punt wat ik maakte, namelijk dat bij voetbal fysieke kracht en uithoudingsvermogen relatief gezien minder belangrijk zijn dan bijvoorbeeld bij Wielrennen. Relatief dus. Bij voetbal komt veel meer techniek kijken, en reactievermogen. En vooral met betrekking tot dat eerste, kun je slikken wat je wilt, maar dat helpt geen moer. Ook al kun je uren rennen met je puike bloeddoping, als je een bal niet fatsoenlijk kunt voorgeven heb je op een voetbalveld niets te zoeken.![]()
Welk onderdeel van relatief begrijp je niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat bijvoorbeeld in sporten waar techniek heel belangrijk is er ook nooit dopinggevallen zijn.. Honkbal bijvoorbeeld, totaaaaaaaaaaaaal dopingvrij
Al die mannen die een klein balletje dat met 100km/u op ze af komt met een vrij dunne stok zo raken dat ze precies weten waar hij neerkomt.
Vandaar dat Lazaridis gisteren veroordeelt werd in Australië.
Vandaar dat dit weekend in Duitsland bij alle wedstrijden controles werden gehouden en ze dit seizoen nog zo'n 500 controles gaan uitvoeren.
Ik begrijp het prima, ik vind alleen het gebagatelliseer van jou nogal kortzichtig. Waarom denk je dat het in voetbal minder is dan in andere sporten, zelfs die waar techniek enorm bij komt kijken?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Welk onderdeel van relatief begrijp je niet?
Ik bagetalliseer nergens.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima, ik vind alleen het gebagatelliseer van jou nogal kortzichtig. Waarom denk je dat het in voetbal minder is dan in andere sporten, zelfs die waar techniek enorm bij komt kijken?
precies dat is het domme aan die denkwijze...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:20 schreef heiden6 het volgende:
Bij voetbal komt veel meer techniek kijken, en reactievermogen.
En vooral met betrekking tot dat eerste, kun je slikken wat je wilt, maar dat helpt geen moer. Ook al kun je uren rennen met je puike bloeddoping, als je een bal niet fatsoenlijk kunt voorgeven heb je op een voetbalveld niets te zoeken.![]()
Sevilla had gewoon een goed team en speelde in de UEFA Cup tegen teams die ze telkens konden hebben. Zo vreemd was de winst van de UC niet hoor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:45 schreef Heerlijkheid het volgende:
Lijkt me evident dat er sprake is van doping in het voetbal. Het is alleen zo moeilijk te bewijzen. Maar iemand die vijf hartaanvallen achter elkaar krijgt en op de grond zakt, terwijl ie in een team speelt dat plotseling heel Europa aan kan - tja, dat klinkt op z'n minst verdacht.
Barca Real en Valencia volgens mij.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:07 schreef RM-rf het volgende:
En dat het gebeurt zijn al heel veel bewijzen, verschillende schandalen in Italie en Spanje, de Fuentes lijst waar dus ook Barcelona, Real Madrid en Sevilla op stonden vermeld ...
Ik ken niet één wielrenner die tegen mij heeft gezegd dat hij gebruikte... Wat is dit voor naïef gedoe? Het gebeurt. Echt. Op grote schaal. Al in de jeugd.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:53 schreef Calyptus het volgende:
ik ken persoonlijk maar 1 voetballer die tegen mij gezegd heeft dat hij gebruikte
quote:De Italiaanse pers windt er geen doekjes om. De oorzaak van de hartaanvallen bij Sevilla-verdediger Antonio Puerta ligt voor de hand: epo. In de wandelgangen wordt gefluisterd dat Sevilla al jaar en dag klant was (is) van de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes.
Nee, uithoudingsvermogen en sneller herstellen maakt inderdaad niks uit in voetbalquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:41 schreef Yestuuur het volgende:
ik vind het geen probleem als voetballers wat doping gebruiken... je creativiteit, techniek, samenspel e.d. zijn toch het belangrijkst, in tegenstelling tot bijv. fietsen waarbij het voor 95% om je conditie en kracht gaat.
idd wat een geloel,, dat die mensen niet voor extra techniek what ever spuiten lijkt me logisch,, maar ipv 10km per wedstrijd 20km kunnen lopen, of actie op actie kunnen maken maakt wel degelijk uit want als je tegenstander niks gebruikt dan is ie gewoon veel sneller op en dan loop je hem gewoon voorbij op den duur..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, uithoudingsvermogen en sneller herstellen maakt inderdaad niks uit in voetbal!
het is onjuist te denken dat het 'probleem' van doping 'competitie-vervalsing' zou zijn in de zin van de ene gebruikt wel en de ander niet'...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:41 schreef Yestuuur het volgende:
ik vind het geen probleem als voetballers wat doping gebruiken... je creativiteit, techniek, samenspel e.d. zijn toch het belangrijkst, in tegenstelling tot bijv. fietsen waarbij het voor 95% om je conditie en kracht gaat.
Zo waar. Ik hoor het de arts nog zeggen: "met hartritmestoornissen kun je 100 worden". Later door andere artsen genuanceerd tot: "als je 99 jaar bent en 364 dagen kun je met die hartritmestoornis idd 100 jaar worden".quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:27 schreef RM-rf het volgende:
Wat wél een probleem van doping is, is dat sporters uiteindelijk niet die grens kennen en zelf kunnen aanhouden...
de grens van het moment waar ze onverantwoorde risico's gaan nemen, voor die ene top-prestatie...
Ook van de artsen kun je niet altijd op aan; dat deze bereid zijn die grens aan te houden, als ook die artsen betaald worden enkel voor die top-prestatie, en mogelijk een arts die terughoudend is qua medicatie, ontslagen kanworden voor een arts die bereid is verder te gaan en meer grenzen op te zoeken...
dat is ook wel zo, het helpt natuurlijk ook zeker. ik zeg alleen dat ik het een minder groot probleem vind dan bij sporten waar het voor 95% om conditie gaat. bovendien is doping ook geen wondermiddel waarmee je ipv 10 20 km kan lopen, hoogstens 20 ipv 19 ofzo. dat maakt bij duursporten net dan beetje verschil om te kunnen winnen, maar bij voetbal minder.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:34 schreef DAMH het volgende:
[..]
idd wat een geloel,, dat die mensen niet voor extra techniek what ever spuiten lijkt me logisch,, maar ipv 10km per wedstrijd 20km kunnen lopen, of actie op actie kunnen maken maakt wel degelijk uit want als je tegenstander niks gebruikt dan is ie gewoon veel sneller op en dan loop je hem gewoon voorbij op den duur..
Wiens probleem? van de onverantwoordelijke sporter misschien. niet de mijne. zoals ik al zei vind ik het zozo onzin om voor voetbal grote risico's te nemen in de zin van de grenzen opzoeken mbt tot doping. als ze er dan aan doodgaan... is dat hun eigen schuld vind ik. Mensen ( en sporters) hebben zelf de verantwoordelijkheid over hun lichaam.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:27 schreef RM-rf het volgende:
Wat wél een probleem van doping is, is dat sporters uiteindelijk niet die grens kennen en zelf kunnen aanhouden...
de grens van het moment waar ze onverantwoorde risico's gaan nemen, voor die ene top-prestatie...
Ook van de artsen kun je niet altijd op aan; dat deze bereid zijn die grens aan te houden, als ook die artsen betaald worden enkel voor die top-prestatie, en mogelijk een arts die terughoudend is qua medicatie, ontslagen kanworden voor een arts die bereid is verder te gaan en meer grenzen op te zoeken...
Sja je moet het zo zien, jij en ik vinden het onzin om risico te lopen voor voetbal,, maar hey hoeveel prutsers lopen in de Gym al wel niet te spuiten om alleen een beetje groter te zijn,, en wat winnen zij der mee?? helemaal niks,, Die voetballers daarintegen kunnen een beter contract verdienen, meer geld (betere club) betekent meer roem etc,, niet dat ik het dan alsnog zou doen maar hey of 2ton verdienen per jaar of 1miljoen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:01 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
Wiens probleem? van de onverantwoordelijke sporter misschien. niet de mijne. zoals ik al zei vind ik het zozo onzin om voor voetbal grote risico's te nemen in de zin van de grenzen opzoeken mbt tot doping. als ze er dan aan doodgaan... is dat hun eigen schuld vind ik. Mensen ( en sporters) hebben zelf de verantwoordelijkheid over hun lichaam.
Wat een verhaalquote:12 oktober 2006
"Dopingdokter Fuentes behandelde ook spelers van Valencia"
Mendieta_gaizka_mfc_profile_2005 Volgens spelersmakelaar Ernesto Bronzetti behandelde de Spaanse dopingdokter Eufemiano Fuentes ook spelers van Valencia. Hij zei dit tegen de Romeinse radiozender Incontro. Bronzetti onderhandelt al jaren voor Spaanse clubs met Italiaanse ploegen. Zo zorgde hij voor de overgang van Gaizka Mendieta (foto) naar Lazio.
Bronzetti vindt het opmerkelijk dat spelers als Mendieta, Kily Gonzalez, Gerard en Farinos nooit meer het niveau uit hun goede tijd bij Valencia haalden. "Naar welke club de spelers van Valencia ook gingen, ze waren telkens een miskoop. Bovendien heeft men ook lange tijd geprobeerd de zaak-Fuentes te verhullen in Spanje."
De makelaar beweert dat Fuentes geen namen van voetballers heeft gegeven, omdat hij met de dood bedreigd werd. "We mogen niet vergeten dat Fuentes ook lange tijd voetballers behandelde en dat hij in Valencia woonde."
Nogal. Bovendien zou dat gelukkig wel weer impliceren dat de rest niet gebruikt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 07:08 schreef De_Ananas het volgende:
Mjah, op zich zou het wel kunnen maar dan zijn we wel heel paranoia
quote:"Er kwam groen slijm uit onze mond"
Carlo Petrini, in de jaren 60 en 70 speler bij onder meer Genoa, Milan, Torino en Roma, heeft zijn boekje opengedaan over medische begeleiding. "We waanden ons onsterfelijk."
Petrini had al in 2001 in zijn biografie geschreven over doping, maar deed nu ook een boekje open op tv. "Ik heb geneesmiddelen genomen", zegt Petrini. "En daarnaast heb ik doping ondergaan. Ondergaan, ja."
"We kregen enkele injecties en konden blijven lopen, springen, vallen en voor doel opduiken. We voelden krachten door ons lichaam gaan die we nog nooit hadden gevoeld."
"Tijdens de match kwam groen slijm uit onze mond en erna bleef de energie nog uren stromen. Om 4u kregen we een klop en vielen als een blok in slaap." Petrini speelde in het jaar 1968-1969 voor Milan, maar speelde niet in de finale van de Europacup I.
"We waanden ons onsterfelijk"
Petrini zegt dat niemand stil stond bij de kwalijke gevolgen van de producten die ze kregen. "We waren 20 jaar", zegt de nu 60-jarige. "Dat is een leeftijd waarop je je nog onsterfelijk waant."
"Je denkt dat je niks kan overkomen en daarom discussieerden we er ook niet over. Elke dag waren er injecties. Sommige spelers deden het zelf, wellicht omdat ze geen vertrouwen hadden in de begeleiders van de ploeg", klinkt het.
"Het zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik het nu niet meer zou doen. Maar als ze me op de gezondheidsgevaren hadden gewezen, zou ik het niet meer doen."
Die Italianen moeten eens een keer optyfen met hun nationalistische gezeik.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:11 schreef DIGGER het volgende:
In Italie is de discussie nu opgelaaid door een oordeel van buitenaf.
Situatie:
In December 2007 speelt Brescia thuis tegen Chievo en verliest met 0-3. Brescia president Corioni is boos op z'n elftal, daalt de catacomben in voor een crisis bespreking met de spelers in de kleedkamer.
Deze meeting durt een half uur.
Vervolgens gaan de opgeroepen spelers Mannini (Nu Napoli) en Possanzini (nog immer uitkomend voor Brescia) naar de doping controle, alwaar ze door dit voorval 5 minuten te laat arriveren.
Beide spelers testen negatief.
I.v.m. het schenden van de regels (het te laat komen) worden beide spelers een half jaar na data geschorst, voor 15 dagen.
De WADA (Wereld Anti Doping Agency) is het hier niet mee eens en gaat in beroep bij de TAS in Zwitserland.
Afgelopen donderdag de uitspraak, beide spelers zijn in beroep nu liefst 1 jaar geschorst, terwijl de enige fout begaan is dat ze 5 minuten te laat waren op de controle. Een controle die geheel negatief was (en dat dus 5 minuten eerder ook altijd geweest zou zijn).
Prima dat ze doping in de sport (en dus ook voetballerij) willen aanpakken, maar door zo'n actie maken ze zic direct weer zo ongeloofwaardig. Dit riekt gewoon weer naar willekeur wat het hele fundament, een goede consequente aanpak met straffen in lijn met de overtreding, direct weer op de helling zet.
In Italie beginnen dit weekend alle wedstrijden met een kwartier vertraging uit protest, omdat alles wat met voetbal te maken heeft, spelers, voetbalbond, clubs, ja zelfs de politiek, het falikant oneens is met de sanctie.
De WADA gaf in een verklaring aan dat de sanctie terecht was, Rasmussen is immers ook geschorst zonde rook getest en positief bevonden te zijn, maar de WADA vergeet voor het gemak even dat Rasmussen bewust heeft gelogen over zijn whereabouts om controles onmogelijk te maken, terwijl de spelers in deze zaak slechts 5 minuten te laat ten tonele verschenen maar negatief waren, en geen leugens verteld hebben.
Een hele slechte zaak.
Mwah, als de situatie is zoals zij hier geschetst is, dan kan ik me best voorstellen dat clubs dit niet pikken. Dopingbestrijding is goed, maar die achterlijke jacht zoals we dat vooral kennen vanuit het wielrennen slaat nergens op.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Die Italianen moeten eens een keer optyfen met hun nationalistische gezeik.
Ach, die Italianen geven alleen om zichzelf. Het is niet de eerste keer dat ze overruled worden doordat ze een belachelijk lage straf geven.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:35 schreef Breach het volgende:
[..]
Mwah, als de situatie is zoals zij hier geschetst is, dan kan ik me best voorstellen dat clubs dit niet pikken. Dopingbestrijding is goed, maar die achterlijke jacht zoals we dat vooral kennen vanuit het wielrennen slaat nergens op.
Belachelijke situatie, temeer omdat dat jaar schorsing nooit gegeven zou worden aan Christiano Ronaldo als hij vijf minuten te laat is. Maar dit is lekker makkelijk scoren en een statement maken.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:11 schreef DIGGER het volgende:
In Italie is de discussie nu opgelaaid door een oordeel van buitenaf.
Situatie:
In December 2007 speelt Brescia thuis tegen Chievo en verliest met 0-3. Brescia president Corioni is boos op z'n elftal, daalt de catacomben in voor een crisis bespreking met de spelers in de kleedkamer.
Deze meeting durt een half uur.
Vervolgens gaan de opgeroepen spelers Mannini (Nu Napoli) en Possanzini (nog immer uitkomend voor Brescia) naar de doping controle, alwaar ze door dit voorval 5 minuten te laat arriveren.
Beide spelers testen negatief.
I.v.m. het schenden van de regels (het te laat komen) worden beide spelers een half jaar na data geschorst, voor 15 dagen.
De WADA (Wereld Anti Doping Agency) is het hier niet mee eens en gaat in beroep bij de TAS in Zwitserland.
Afgelopen donderdag de uitspraak, beide spelers zijn in beroep nu liefst 1 jaar geschorst, terwijl de enige fout begaan is dat ze 5 minuten te laat waren op de controle. Een controle die geheel negatief was (en dat dus 5 minuten eerder ook altijd geweest zou zijn).
Prima dat ze doping in de sport (en dus ook voetballerij) willen aanpakken, maar door zo'n actie maken ze zic direct weer zo ongeloofwaardig. Dit riekt gewoon weer naar willekeur wat het hele fundament, een goede consequente aanpak met straffen in lijn met de overtreding, direct weer op de helling zet.
In Italie beginnen dit weekend alle wedstrijden met een kwartier vertraging uit protest, omdat alles wat met voetbal te maken heeft, spelers, voetbalbond, clubs, ja zelfs de politiek, het falikant oneens is met de sanctie.
De WADA gaf in een verklaring aan dat de sanctie terecht was, Rasmussen is immers ook geschorst zonde rook getest en positief bevonden te zijn, maar de WADA vergeet voor het gemak even dat Rasmussen bewust heeft gelogen over zijn whereabouts om controles onmogelijk te maken, terwijl de spelers in deze zaak slechts 5 minuten te laat ten tonele verschenen maar negatief waren, en geen leugens verteld hebben.
Een hele slechte zaak.
Euh? Hoe lang wil jij spelers schorsen die 5 minuten!!! te laat komen?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ach, die Italianen geven alleen om zichzelf. Het is niet de eerste keer dat ze overruled worden doordat ze een belachelijk lage straf geven.
Gaat erom dat ze in Italie alles adners doen dan dat de regels zijn. En dan vooral bij hun eigen spelersquote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:02 schreef VoreG het volgende:
[..]
Euh? Hoe lang wil jij spelers schorsen die 5 minuten!!! te laat komen?
Idd.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ach, die Italianen geven alleen om zichzelf. Het is niet de eerste keer dat ze overruled worden doordat ze een belachelijk lage straf geven.
Daarom kregen ze ook een schorsing van 15 dagen. 1 jaar is een beetje erg over the top nietwaar?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Gaat erom dat ze in Italie alles adners doen dan dat de regels zijn. En dan vooral bij hun eigen spelers
Als je weet dat je niet te laat moet komen daarvoor omdat er een straf op staat dan zorg je dat je op tijd bent.
Is het ook niet zo dat juist in Italië meerdere malen serieuze schorsingen zijn uitgedeeld aan spelers die positief testten? Wat ook gewoon zo hoort natuurlijk, maar om aan te geven dat het niet aan de nationaliteit van de spelers ligt dat ze eerder 15 dagen kregen. Een jaar schorsing voor één keer vijf minuten te laat komen is gewoon belachelijkquote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:25 schreef DIGGER het volgende:
Volgens mij heeft de nationaliteit van de spelers nog het land in of de club waar de spelers voor uitkomen ook maar iets met het gebeuren te maken.
Het gaat er puur om dat de TAS in hoger beroep, aangetekend door het WADA, een speler die 5 minuten te laat is bij de controle (reden in m'n vorige post) voor een jaar schorst terwijl de speler:
- Nooit gelogen heeft
- 100% negatief getest heeft.
De enige "misdaad" is dus dat dat ze 5 minuten te laat waren. Alsof je dan, als je doping gebruikt zou hebben, die sporen in de 5 minuten kwijt bent.
Dus 1 jaar schorsing voor 5 minuten te laat.
Ik vind 15 dagen schorsing voor zo'n "vergrijp" al veel, maar begrijp dat ze wel een sanctie opleggen omdat anders het hek van de dam zou zijn, maar een jaar is absurd voor spelers die dus gewoon 100% negatief getest zijn.
quote:'Hoe ik een ploeg prepareerde om in de Champions League te spelen', is een van de onderwerpen waarover de geschorste arts zou willen praten. Een andere luidt: "Mijn medische relatie met winnaars van de Tour de France, de Giro d'Italia en de Vuelta.'
ik vermoed serieus dat Fuentes dat niet zal overlevenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:02 schreef rubbereend het volgende:
even gejat uit: SPT / Doping #80 Van Turkije tot Kenia: niet te vertrouwen
http://www.nusport.nl/atl(...)heimen-verkopen.html
[..]
Zou fijn zijn als ook de praktijken in het voetbal van Fuentes naar buiten komen.
Alles voor geld, walgelijk. Maar laat hem nu maar ook met alle namen komen, niemand sparen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:02 schreef rubbereend het volgende:
even gejat uit: SPT / Doping #80 Van Turkije tot Kenia: niet te vertrouwen
http://www.nusport.nl/atl(...)heimen-verkopen.html
[..]
Zou fijn zijn als ook de praktijken in het voetbal van Fuentes naar buiten komen.
De rechtbank zal het wel voorkomen. Net als het bewijsmateriaal wat ze hebben laten vernietigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:16 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Alles voor geld, walgelijk. Maar laat hem nu maar ook met alle namen komen, niemand sparen.
Real heeft sinds 2002 geen finale meer gehaald. Ben benieuwd over welke periode het gaat. En we hebben het Spaanse nationale elftal ook nog natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:32 schreef Tchock het volgende:
Dat moet toch haast wel Real en/of Barça zijn?
Juist op dat laatste doelde ik, eigenlijk. Fuentes noemde het Spaanse team als enige bij naam. Real en Barça leveren vrijwel alle spelers van de Spaanse nationale équipe. Plus natuurlijk dat Fuentes kliniek ook in Madrid is. Assumption is the mother of all fuckups maar het is in elk geval bijzonder.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:38 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Real heeft sinds 2002 geen finale meer gehaald. Ben benieuwd over welke periode het gaat. En we hebben het Spaanse nationale elftal ook nog natuurlijk.
Uiteraard, maar er kan niet veel aan gedaan worden. De makers lopen mijlen voor op de controleurs.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:31 schreef De_Ananas het volgende:
Is er doping in voetbal? En zoja, kan er dan wat aan gedaan worden?
Volgens mij hoef je voor OOCC maar één uur per dag beschikbaar te zijn, maar dat weet ik niet zeker.quote:Er zouden meer \'\'out of competition\'\' controles moeten worden gehouden maar daarmee tast je wel de privacy van spelers aan....
Gelukkig heeft de Spaanse regering hier niets mee te maken.quote:Ik ben bang dat het nooit boven water komt van Fuentes aangezien de Spaanse regering alles in de doofpot stopt qua Spanjaarden betreft...
er wordt in het voetbal ook gewoon nauwelijks gecontroleerdquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar er kan niet veel aan gedaan worden. De makers lopen mijlen voor op de controleurs.
Klopt, maar er zijn gewoon zo ontzettend veel middelen die gebruikt kunnen worden, maar nog niet kunnen worden opgespoord, die ervoor zorgen dat ze, zeker met zo ontzettend veel geld, nooit betrapt zullen worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er wordt in het voetbal ook gewoon nauwelijks gecontroleerd
Blijft een bazenteam.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:39 schreef rubbereend het volgende:
Tahitiaan positief bij Confederations Cup
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |