Pas op met bootlegs, want dan raak je verslaafd. Aan het eind van de rit wordt je al vrolijk als er als 'nieuwe' ontdekking 10 seconde van een Beatles-optreden in crappy kwaliteit op bootleg verschijnt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:33 schreef MaJo het volgende:
Ik wil me wel eens meer gaan verdiepen in het solowerk van zowel Macca, Lennon maar ook Harrisson. Ik heb de laatste tijd zoveel naar de Travelling Wilbury's geluisterd (niet echt solo, maar goed) en dat is zo geweldig
Ik voel me altijd een beetje een nep Beatles fan dat ik van na the Beatles eigenlijk helemaal niets meer ken. Van John Lennon alleen Imagine en Working Class Hero, schande
Zijn er daarom nog andere dingen die je me van Lennon/Harrisson zou kunnen aanraden? Ik wil weer zo'n soort muzikale ontdekkingstocht als destijds met de Beatles (die overigens nog niet eens compleet is aangezien ik totaal niet thuis ben in bootlegs/rehearsals en dergelijke. Als je nog interessante dingen per PM hebt houd ik me graag aanbevolen
)
Hij was al een weekje te krijgenquote:PHOTOGRAPH: THE VERY BEST OF RINGO STARR (Collector's Edition) CD/DVD
1. Photograph (1973)
2. It Don't Come Easy (1971)
3. You're Sixteen (You're Beautiful And You're Mine) (1973)
4. Back Off Boogaloo (1972)
5. I'm The Greatest (1973)
6. Oh My My (1973)
7. Only You (And You Alone) (1974)
8. Beaucoups Of Blues (1970)
9. Early 1970 (1971)
10. Snookeroo (1974)
11. The No-No Song (1974)
12. (It's All Down To) Goodnight Vienna (1974)
13. Hey Baby (1976)
14. Weight Of The World (1993)
15. A Dose Of Rock 'N' Roll (1976)
16. King Of Broken Hearts (1998)
17. Never Without You (2003)
18. Act Naturally (with Buck Owens) (1989)
19. Wrack My Brain (1981)
20. Fading In and Fading Out (2005)
About the 6 promo Clips on the DVD:
Total Running Time: 20:06
Sentimental Journey, directed by Neil Aspinall filmed at The Talk of Town Club in London
It Don't Come Easy, directed by Ringo Starr filmed in Ringo's Sunny Heights Estate
Back of Boogaloo, directed by Ringo Starr filmed in John Lennon's Tittenhurst Park Estate
You're Sixteen, directed by Jeff Margolis-Segments from TV Special Ringo
Only You, directed by Stanley Dorfman filmed at the Capitol Tower
Special Guest:Harry Nilsson
Act Naturally, directed by George Bloom Orginal Promo Clip
Bonus Material:
Goodnight Vienna
60 Seconds Promo with Voiceover of John Lennon and Ringo Starr
Radiopromo of Goodnight Vienna Album 1974
Jazeker, in de kleedkamers voor Shea Stadium. Maar dan wel in 1965quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef MaJo het volgende:
Dit is dan wel weer leuk op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=RaNQjhXhfVs&mode=related&search= Beelden die ik nog niet kende. Zo te zien van voor hun optreden in het Shea stadium?
Leuk dat je er over begint, want ik wilde er iets over posten! Over deze film heeft Apple tenminste wel de rechten, en ik verwacht dat hij binnen 10 jaar toch wel op DVD uitkomt. Maar zonder 'deleted scenes', want de ruwe banden zijn allang vernietigd. Dáchten we... Totdat ik deze link vond!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef MaJo het volgende:
En over nieuwe releases gesproken: wanneer komt Help nou eens uit op DVD? Dat is verdulleme de enige Beatles film die ik nog steeds niet gezien heb[/url]
Hij was begin jaren '70 wel de succesvolste solo-Beatlequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:54 schreef MaJo het volgende:
Hehe een best off van RingoHoe geweldig ik de Beatles ook vind, met Ringo heb ik nooit iets gehad. Muzikaal gezien heeft hij het minste invloed op de band gehad en is zonder enige twijfel ook technisch de minste binnen the beatles. Dus ik pass voor deze best off uitgave
Die van Macca lijkt me dan wel weer supertof
(ik kom zo terug op je andere post, even eten)
Haha ik ken het hoe het is om bootleg verslaafd te zijn. In een vorig leven had ik het met Miss Saigon, ik ken dat dus wel dat enthousiasme om een paar seconden nieuw materiaalquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:50 schreef mindgames het volgende:
[..]
Pas op met bootlegs, want dan raak je verslaafd. Aan het eind van de rit wordt je al vrolijk als er als 'nieuwe' ontdekking 10 seconde van een Beatles-optreden in crappy kwaliteit op bootleg verschijnt.Het is niet zo dat er nog 100 onontdekte Beatles-nummers in de kast liggen, ofzo. Het is maar wat je interessant vind, en tot op welke hoogte. Wil je één andere versie horen, of een complete opnamedag... De 3 officële Anthology-CD's zijn wel een must. Ik denk dat een ieder het wel interessant vind om zijn favoriete Beatles-nummer in een uitgeklede of totaal andere versie te horen, door dezelfde artiesten.
Grappig dat je het beschrijft als een "muzikale ontdekkingstocht", want zo voelde het bij mij toen ik de solo-catalogus van Lennon ontdekte. Ik dacht dat het allemaal crap was, omdat ik me er nooit in had verdiept. Ik kan gewoon niet geloven wat ik hoorde toen ik de albums ging beluisteren. Ik ben vast de enige in dit topic die werkelijk élke seconde van Lennon solo-materiaal meer dan geweldig vind. Er zijn mensen die helemaal niets van Beatles-solowerk moeten hebben, maar ik ben er gék op! Tips voor Lennon kan ik je dus niet geven, want dan wordt het een beetje eenzijdig. Maar, zie ik nu dat je niets van Ringo's solowerk moet hebben?
Dát is een schande!
Zie ook volgende post...
Die pakken zijn ook zo herkenbaarquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef mindgames het volgende:
[..]
Jazeker, in de kleedkamers voor Shea Stadium. Maar dan wel in 1965.
[..]
Wow dat is geweldig nieuwsquote:Leuk dat je er over begint, want ik wilde er iets over posten! Over deze film heeft Apple tenminste wel de rechten, en ik verwacht dat hij binnen 10 jaar toch wel op DVD uitkomt. Maar zonder 'deleted scenes', want de ruwe banden zijn allang vernietigd. Dáchten we... Totdat ik deze link vond!
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Juist, en die opname komt dan weer van....Anthology.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef MaJo het volgende:
Wat mij het interessants lijkt is andere versies van mijn favoriete Beatles nummers, of live opnames. Zo heb ik een opname van You´ve got to hide your love away, waarbij ze beginnen en dan weer stoppen om de gitaar te stemmen en Paul een glas laat vallen. Helemaal geweldigDat soort dingen dus
De Anthology cd´s heb ik nog steeds niet (hoewel, ik heb er 1tje dacht ik?)
Ik zou gewoon bij de start beginnen: Two Virgins! Grapje... Gewoon beginnen bij de eerste échte soloplaat, namelijk 'Plastic Ono Band' uit 1970. Dan is het ook leuk om wat te lezen over de totstandkoming van die plaat. Geproduceerd door Phil Spector. Ringo op drums, en de man die de hoes van Revolver heeft gemaakt (Klaus Voormann) op bass. Simpele bezetting. Damn, wat is die plaat goed! Louter goede nummers...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef MaJo het volgende:
Wat lennon betreft: je maakt me erg nieuwsgierig! Is er wel een album die je me kunt aanraden om mee te beginnen? Of moet ik gewoon at random zelf alles gaan ontdekken (bij the Beatles begon ik met Magical Mystery Tour, ook niet iets wat mensen je aan zouden raden om mee te beginnen denk ik)
Ja, én John noemt Paul daar 'Macca', al 'back in 1965'.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:05 schreef DrDentz het volgende:
Paul's broken a glass, broken a glass, a glass he's broke today
Dat denk ik inderdaad ookquote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:39 schreef DrDentz het volgende:
Volgens mij zegt hij "Oh are you ready? M'kay"
Vanaf 0:36 hoor je Take 2 van 'Helter Skelter', in een edit te vinden op Anthology 3. Vanaf 1:22 is de akoestische demo van 'Happiness Is a Warm Gun' te horen, ook te vinden op Anthology 3. Take 2 van 'Helter Skelter' stond al sinds jaren '80 beschreven als een 25 minuten durende jam van 'Helter Skelter'. Voor veel bootleggers was het dus een redelijke teleurstelling toen het een akoestische versie bleek te zijn. Maar nog steeds is de volledige take een van de meest gewilde Beatle-opnames die nog nooit verschenen is. Er zijn een aantal mensen die de volledige versie hebben gehoord en het omschrijven als het gene wat je hoort op Anthology 3, maar dan 25 minuten lang. "Saai en langdradig", zegt men. Weinig kans dat ze dat met veel tam-tam gaan uitbrengen dus. Al leek dat wel even de bedoeling, hij stond namelijk vermeld in de tracklist voor de derde single van Anthology (samen met o.a. Revolution). Maar een derde 'nieuwe nummer' is er nooit gekomen, dus ook geen derde single.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:28 schreef satecl het volgende:
Hoe heet dat nummer die je op 1:22 hoor en die gitaar werk die je op de achtergrond hoor op 0:36..?
Ringo had rond 1971 de bestverkochte solo-singles (van The Beatles) op zijn naam staan. 'It Don't Come Easy', 'Back Off Boogaloo' en 'Photograph' waren grotere hits dan 'The Back Seat of My Car', 'Uncle Albert / Admiral Halsey' en 'My Love', of 'Mother', 'Woman Is The Nigger Of The World' en 'Mind Games', of 'What Is Life', 'Bangla-Desh' en 'Give Me Love'. Maar het allemaal natuurlijk redelijk relatief...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:28 schreef satecl het volgende:
Is het trouwens echt zo dat Ringo in het begin van de jaren 70 de populairste Beatle was..?![]()
Ik kan het nergens vinden?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:46 schreef mindgames het volgende:
McCartney heeft 'Nod Your Head' op iTunes uitgebracht als single, met bijbehorende videoclip. Alleen vandaag gratis te downloaden op iTunes. YouTube-link naar videoclip. Ik wacht wel op de videoclip voor 'Ever Present Past'...![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |