tried them, vind ze een beetje smakeloos, weinig aardappelsmaak.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:27 schreef tinny het volgende:
Sungrown Lays chips... euro 1.19 (in de bonus) ze zouden wat dikker zijn en met zeezout besrpeneklt en in zonnebloemolie gebakken..
ik proef er niks van... alleen dat ze wat dikker zijn [afbeelding]
denk eerlijk gezegd niet dat hij tippen kan aan die van lipton....quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:52 schreef Doodkapje het volgende:
Ik weet niet of het al is gepost (te lui, so sue me) maar ik heb gisteren een doosje Pickwick Minty Morocco geprobeerd. Pickwicktechnisch is deze thee best goed te doen! Er staat op 'Kruidenmelange' dus ik neem aan dat het kruidenthee is en niet zwarte thee (minder caffeïne) en er zit verder nog kaneel, munt en zoethout in... wel lekker ontspannend.
[afbeelding]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze bedoelen dat er wat grove zoutkorrels op zitten... maar ik kan het mis hebben.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef verzameldirk het volgende:
[quote]Op woensdag 29 augustus 2007 07:27 schreef tinny het volgende:
Sungrown Lays chips... euro 1.19 (in de bonus) ze zouden wat dikker zijn en met zeezout besrpeneklt en in zonnebloemolie gebakken..
Welke zouten zijn er dan nog meer als zeezout, ruimtezout of zo![]()
Hier komen binnekort nog 2 varianten van uit: Turkish Fresh Apple en Indian Spices (de namen kloppen niet helemaal)quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:52 schreef Doodkapje het volgende:
Ik weet niet of het al is gepost (te lui, so sue me) maar ik heb gisteren een doosje Pickwick Minty Morocco geprobeerd. Pickwicktechnisch is deze thee best goed te doen! Er staat op 'Kruidenmelange' dus ik neem aan dat het kruidenthee is en niet zwarte thee (minder caffeïne) en er zit verder nog kaneel, munt en zoethout in... wel lekker ontspannend.
[afbeelding]
Die ga ik binnenkort ook maar eens proberenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:20 schreef Lubbert het volgende:
Ik heb pas de hamburgers van Rustlers ontdekt. Dit zijn kant en klare broodjes hamburger die je in de magnetron opwarmt in 70 seconden. Er zijn verschillende varianten en ik koop ze bij de Jumbo waar ze in het koelvak liggen. Normaal zijn magnetronbroodjes niet te pruimen maar deze dan weer wel.
Das de marketingtruc die ik in de supermarkt het vaakst zie, met zeezout als synoniem voor gezond.... Slaat natuurlijk nergens op, zeezout is net zo gezond als ordinair keukenzout. Net als alllemaal van die light-vleeswaren: met zeezout, olijfolie en omega-3 en 6. Jayquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef verzameldirk het volgende:
[quote]Op woensdag 29 augustus 2007 07:27 schreef tinny het volgende:
Welke zouten zijn er dan nog meer als zeezout, ruimtezout of zo![]()
Je moet echt de boeken van Jeffrey Steingarten lezen. Hij is de culinair recensist voor Vogue en schrijft echt heel leuk over eten.quote:Op maandag 3 september 2007 22:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Das de marketingtruc die ik in de supermarkt het vaakst zie, met zeezout als synoniem voor gezond.... Slaat natuurlijk nergens op, zeezout is net zo gezond als ordinair keukenzout. Net als alllemaal van die light-vleeswaren: met zeezout, olijfolie en omega-3 en 6. Jay
Hoewel ik moet zeggen dat ik van die grove korrels zeezout op bijvoorbeeld focaccia wel erg lekker vind. Dat is dan weer wel een pluspunt van zeezout: grove korrels = lekkere bite
Dat zei Isa ook alquote:Op maandag 3 september 2007 22:48 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je moet echt de boeken van Jeffrey Steingarten lezen. Hij is de culinair recensist voor Vogue en schrijft echt heel leuk over eten.Over zout heeft hij ook een heel stuk geschreven.
Boeken heten: The man who ate everything en The man who still ate everything.
Leuk en leerzaam!
Voorproefje
Ja.quote:Op maandag 3 september 2007 22:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat zei Isa ook alHad ze dat soms van jou?
Zeezout wordt gewonnen uit de zee (door zeewater op te dampen). Keukenzout wordt op land gewonnen door het uit de bodem te halen in kristalvorm. Daarnaast zit er ook een smaakverschil in beide door de samenstelling: Keukenzout is voornamelijk natriumchloride, zeezout bestaat uit natriumchloride, magnesiumchloride, natriumsulfaat en nog wat spul...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef verzameldirk het volgende:Welke zouten zijn er dan nog meer als zeezout, ruimtezout of zo![]()
Ye Olde Oak...quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:04 schreef allsystemshalt het volgende:
Chicken Tika uit een plastic zak![]()
![]()
Ja bij de dirk kan je die kopen komt uit de uk vaag merk?
Is best te doen heb er roerbak mix met extra uien eerst aangefruit dan die zooi erover.
Vervolgens als het bijna klaar is VEEL cashewnoten erover
Serveren met in dit geval zilvervliesrijst![]()
![]()
Snel klaar goed te eten voedzaam (Burbs)
Lipton Morocco is inderdaad wel lekker. Weet iemand of het daarop lijkt?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:05 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
denk eerlijk gezegd niet dat hij tippen kan aan die van lipton....
Alle zout is uiteindelijk zeezoutquote:Op zondag 9 september 2007 11:41 schreef knirfie het volgende:
[..]
Zeezout wordt gewonnen uit de zee (door zeewater op te dampen). Keukenzout wordt op land gewonnen door het uit de bodem te halen in kristalvorm. Daarnaast zit er ook een smaakverschil in beide door de samenstelling: Keukenzout is voornamelijk natriumchloride, zeezout bestaat uit natriumchloride, magnesiumchloride, natriumsulfaat en nog wat spul...
Klinkt goed, ga ik maandag na het sporten eens proberenquote:Op zondag 23 september 2007 17:06 schreef Laura 2000 het volgende:
[afbeelding]
Een nieuwe maaltijdsalade in het assortiment van de AH!![]()
Met Italiaans gekruide kip (waar ik niet heel enthousiast over ben, vind de gerookte kip in andere salades lekkerder) pecorinokaas en pestodressing.
Verder nog wokkelpasta () heel veel rode ui
, gele paprika, courgette, eikenbladsla en rucola.
Ik vond het een succes, deze mag nog een keer mee.
En slechts 450 kcal (dus vanavond heb ik waarschijnlijk weer honger)
Die is inderdaad erg lekker.quote:Op zondag 23 september 2007 17:06 schreef Laura 2000 het volgende:
[afbeelding]
Met Italiaans gekruide kip (waar ik niet heel enthousiast over ben, vind de gerookte kip in andere salades lekkerder) pecorinokaas en pestodressing.
Klinkt goed inderdaad!quote:Op zondag 23 september 2007 17:06 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik vond hem niet zo bijzonder, de dressing vond ik te overheersend. Kan natuurlijk een andere dressing over. De kaas-bacon salade blijft favoriet.quote:Op zondag 23 september 2007 17:07 schreef Xennia het volgende:
[..]
Klinkt goed, ga ik maandag na het sporten eens proberen
die zijnquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
De AH heeft nieuwe chocolate chip cookies![]()
melk wit puur![]()
Was laatst bij de keuringsdienst van waarde over zout. Geen enkele zeezout uit de winkel kwam uit zee maar zowel keukenzout als grof zeezout etc komen allemaal uit 'mijnen' waar ooit (miljoenen jaren geleden) zee heeft gestaan. Zoals ze toen ook zeiden: uiteindelijk komt elk zout uit de zee.... Ze gingen ook de fabrikanten bellen van die likstenen voor koeien enzo, wat het verschil is met gewoon zout omdat er op staat niet geschikt voor consumptie. Bleek ook dat dat gewoon keukenzout is en gewoon eetbaar...zeezout is gewoon een hype op het moment.quote:Op zondag 9 september 2007 11:41 schreef knirfie het volgende:
[..]
Zeezout wordt gewonnen uit de zee (door zeewater op te dampen). Keukenzout wordt op land gewonnen door het uit de bodem te halen in kristalvorm.
Hmm ik ben het wel met haar eens... vind die rozijnen en appel ook niet zo...quote:Op zondag 30 september 2007 15:27 schreef Plasterk het volgende:
Eergisteren gegeten met Laura 2000:
Mona luchtige pannenkoekpudding met stroopsaus.
Was prima te doen al hadden er wat meer rozijnen (hier is Laura 2000 het niet mee eens) en appel doorheen gemogen.
Rozijnenquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Bla bla rozijnen en appel ook niet zo...
bla bla stukjes pannekoek erin...
oeh lekker met zelfgemaakte mayo denk ik.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:01 schreef realbase het volgende:
ze hebben tegenwoordig twister fries bij AH( maybe al heel lan, maar nog nooit gezien )
van we week eens proberen..
http://www.albert.nl/main/products/informatie.jsp?catacode=AH&itemno=141487
Ik vond ze erg lekker, ik zou als het kan ze wel in de oven bereiden, dan zijn ze niet zo vet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:01 schreef realbase het volgende:
ze hebben tegenwoordig twister fries bij AH( maybe al heel lan, maar nog nooit gezien )
van we week eens proberen..
http://www.albert.nl/main/products/informatie.jsp?catacode=AH&itemno=141487
Ik heb de chocoladevariant geproefd. Geen aanrader; de caramelsaus proef je niet eens en dus smaakt het gewoon naar chocolade/vanille dubbelvla. Kan je beter dat kopen, goedkoper en lekkerder.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:36 schreef Muck het volgende:
huuuuu!
ik had dubbelvlaflip van campina, getverdemme zeg
Ik had de framboos/vanille variant met aardbeiensaus, misschien dat de chocoladevariant lekkerder is?
[afbeelding]
Even off topic maar ik zag laatst dat dit doort salades 12 gr. vet per 100 gr. bevatten. Ter vergelijking,de fusilli in champignonsaus (die ik uiteindelijk meenam) bevat 6 gram vet per ons. Oops...quote:Op zondag 23 september 2007 17:06 schreef Laura 2000 het volgende:
[afbeelding]
Ja, dat is goeie shit dat spul. Mijn super de boer heeft een vriezer vol vanquote:Op maandag 3 september 2007 00:21 schreef TheMagnificent het volgende:
De Jumbo verkoopt nu ook Turkse pizza's (lahmacun) met stukjes döner erin. Ik ben even vergeten welk merk het was, maar ik weet wel dat het in een gele doos zit. Het is best lekker. Eens wat anders dan een hamburger ofzo.
Tip: Doe er wat sla en citroensap in, rol het op en eet smakelijk!![]()
Wat is precies het verschil met de normale Ristorante pizza's...? En wat is het nut van dat speciale bakpapier..?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:24 schreef Aventura het volgende:
[..]
On topic: Ik had vandaag een nieuwe pizza van Dr. Oetker geprobeerd, Pizza Di Mama. Je moet 'm met een schijf bakpaier (meegeleverd) in de oven doen en op 225 afbakken. Ik vond de pizza zeer goed te doen! Lekkere krokante en toch nog enigszins zachte bodem.
[afbeelding]
Bij deze voor Laura 2000 (spatie!)quote:Ohjaa ik heb laatst een nieuwe variant van Coolbest gekocht, in een donkerblauw pak. Was een combinatie van passievrucht met Açaí-bes, een vrucht die volgens de fabrikant uit de Braziliaanse amazone komt en zéééééér rijk is aan antioxidanten.
Nou het was lekkerFoto volgt nog
dan zal die 3e variant ook wel geen succes zijn vrees ik....quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:19 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ik heb de chocoladevariant geproefd. Geen aanrader; de caramelsaus proef je niet eens en dus smaakt het gewoon naar chocolade/vanille dubbelvla. Kan je beter dat kopen, goedkoper en lekkerder.
goore goedkope troepquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:28 schreef Laura 2000 het volgende:
Spaanse koekjes? Wat moet ik me daar bij voorstellen (behalve karton) ?
1.69 = 3,70 in guldens voor een broodje uit de super... kom op he dat is gewoon tering duur.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:25 schreef tinny het volgende:
Gisteren gehaald bij de plus... een nieuw broodje van Johma... van die broodjes met die gegrilde ribbeltjes er op (kan even niet op de naam komen) ze zijn er in 2 varianten (kip en pesto/ham rode pesto) ik vond ze zeer geslaagd en dan de prijs... 1,69... geen geld
Ik heb de peersmaak gehad. Lekker! Het is qua structuur net bavarois, maar dan minder calorierijk (hoop ik).quote:Op donderdag 27 september 2007 18:46 schreef DarkElf het volgende:
vandaag gekocht; Mona luchtige yoghurt pudding
man wat zoét! Niet echt vies ofzo maar wel heel erg zoet.
Ze hebben ook een peer versie en een citroenkwarktaart versie.
Die lijkt me erg lekkerquote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:56 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het nog niet op, maar het wordt morgenvroeg mijn ontbijt. Er zit speculaas in
Laat nog even weten hoe het smaaktequote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:32 schreef _Arual_ het volgende:
Er zitten speculaasschuddebuikjes in.En amandelschaafsel, en volgens mij cranberries.
Het is nu in ieder geval op.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:36 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Laat nog even weten hoe het smaakte.
Oh hij is al op!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:47 schreef _Arual_ het volgende:
Het is nu in ieder geval op.
Ik ben een echte cruesli-eter, deze komt voor mij op de tweede plaats, na de multifruitcruesli.
![]()
Eén schaaltje dan he.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:54 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh hij is al op!. Die multifruit is lekker hè? Dat is ook mijn favoriet.
Maareh, back ontopic enzeau.
Gisteren zag ik Kitkat in de smaak yoghurt en aardbei bij het Kruidvat!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Eén schaaltje dan he.
Zeg, weet iemand hoe het zit met buitenlandse producten die je graag in de Nederlandse supermarkten tegen zou komen? Ik was pas in Japan, en ze hadden daar de meest idiote kitkatvarianten. Kitkat met sinaasappel, appel, caramel, kiwi, 62 procent cacao, vanille, kastanje, pompoen.... De Nederlandse varianten eet ik nooit....
[ afbeelding ]
Oeh ! Klinkt lekkerquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:07 schreef Curiosity het volgende:
Ik had gisteren zo'n Mora broodje voor in de magnetron in de variant:
broodje bal met pindasaus en uitjes
Ik vond deze best lekker voor zo tussendoor, in ieder geval lekkerder als de Carrero.
Nee, dat had ik ook gezien, ik wilde er een plaatje bij zetten, maar kon het niet vinden, denk ook dat het nog heel erg nieuw is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:20 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Oeh ! Klinkt lekker
Mag ik vragen waar je dit hebt gekocht? Op de site van Mora staat er namelijk niets over.
Oh zitten daar geen rozijnen in?quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:50 schreef _Arual_ het volgende:
Ik weet niet of het nieuw is, maar op internet kon ik er in ieder geval geen plaatje van vinden. Sultana met banaan en chocolade. Ze hadden ook nog andere varianten met chocolade, maar ik ben vergeten welke. Erg zoet, maar ik ben ook idolaat van die chemische bananenschuimpjes.
Ik haal weleens de peanutbutter-variant bij de engelse winkel voor Mr. ColdFeet. Echt walgelijk, vind ikquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Gisteren zag ik Kitkat in de smaak yoghurt en aardbei bij het Kruidvat!
[ afbeelding ]
Gotta try!!quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat ik wel erg lekker vond, was Pim's koekjes in de passievruchtensmaak. Maar ja, ik vind eigenlijk alle Pim's lekker
Jawel, drie of zoquote:Op maandag 29 oktober 2007 13:23 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Oh zitten daar geen rozijnen in?
Die is heerlijk, ik heb hem net vanmorgen geprobeerd. Lekker...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:56 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het nog niet op, maar het wordt morgenvroeg mijn ontbijt. Er zit speculaas in
Ik heb 'm ook net geprobeerdquote:Op donderdag 8 november 2007 12:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die is heerlijk, ik heb hem net vanmorgen geprobeerd. Lekker...
En bij Appie krijg je nu 2 pakken voor de prijs van 1!quote:Op donderdag 8 november 2007 12:28 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook net geprobeerd. Echt lekker idd, vult ook wel goed
.
Ik vond hem niet zo....van de speculaas krijg je maar weinig mee. Kan je beter wat schuddebuikjes door naturel cruesli doenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:56 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
En, was t wat? Niet van die waterige troep?quote:
Ik vond em lekker!quote:Op donderdag 8 november 2007 21:46 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
En, was t wat? Niet van die waterige troep?![]()
Helaas kan ik t niet meer testen, heb mn senseo de deur uit gegooid.
Vroeger hadden ze ook deze Originals, maar dan kleine vlokjes, in pure chocolade / advocaat smaak... Die waren zó lekker!quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:03 schreef _Arual_ het volgende:
Niet nieuw, maar bij mijn weten werd dit eigenlijk niet meer geproduceerd. Dus terug van enkele maanden weggeweest:
[ afbeelding ]
die hebben ze toch altijd rond Pasen?quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:24 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze ook deze Originals, maar dan kleine vlokjes, in pure chocolade / advocaat smaak... Die waren zó lekker!
'Lieve meneer de Ruyter, kun u niet even over uw hart strijken en bovenstaande smaak tijdelijk terug in het assortiment gooien...?'![]()
Ik heb gisteren die tonijn variant geproeft. Volgens mij is dat bakpapier om de onderkant extra knapperig te krijgen.. Vind deze pizza lekkerder dan de normale ristorante pizza..quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:57 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil met de normale Ristorante pizza's...? En wat is het nut van dat speciale bakpapier..?
Sultana Chocolade banaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Jawel, drie of zo![]()
Nadat ik het laatste koekje had gegeten, zag ik op de verpakking dat je ze ook tien seconden in de magnetron had kunnen doen. Beetje jammerlijke timing...
Nee das de hagelslagquote:Op maandag 12 november 2007 21:21 schreef Muck het volgende:
[..]
die hebben ze toch altijd rond Pasen?
Ik heb deze pudding vandaag ook maar eens geproefd en ben het met je eens. Het enige lekkere eraan was de amandelroomsaus die erop zat.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:46 schreef Plasterk het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat ik bijna alle toetjes van de maand vond tegenvallen besloten wij toch maar weer eens een poging te wagen. Hij heeft een lichte speculaassmaak en bovendien smaakte hij chemisch. Wederom een tegenvaller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |