abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:46:45 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52792917
Alle nieuwe zwangeren veel plezier in jullie tuimelende hormoonselperiode

davina proficiat

Tan, elke avond branden we de wens kaars even, vanavond is die wens voor jullie .
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52792922
Davinia!! Gefeliciteerd!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:49:30 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_52793021
Eli van harte gefeliciteerd Davinia. hoe spreek je de naam uit? Op zijn engels? (ielaai)
prachtige naam sowieso!
stormy waters...
sailin'
pi_52793089
ooh jongens, wat een heftige berichten hier. lieve Tan, wat verschrikkelijk dat het er zo slecht uitziet voor jullie kleintje... arme arme jullie, hoe moet dit nu? heel veel sterkte in elk geval, ik hoop dat die kindernefroloog toch nog perspectieven ziet. veel sterkte.

sjak & schanulleke, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd met deze zwangerschap!! en jetske ook met haar aanstaande bixisterschap. flowerbox ook zwanger, van harte! Mirage & Oversight ook gefeliciteerd!

en dan nog een hele reeks nieuwgeborenen: Deepfreeze & Flash, gefeliciteerd met Chris! Iksje, veel geluk met Liande! Davinia, gefeliciteerd met Eli! Gwennert, jij van harte geluk gewenst met Sophie! B4CO, gefeliciteerd met Eden!

Lishe, wat naar dat je zo'n pijn hebt en zo weinig kunt nu, vooral met Luuke. maar fijn dat je zus & ouders zo kunnen bijspringen. sterkte en hopelijk duurt 't niet lang meer.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:53:02 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52793189
Oh, alweer een nieuw babietje!
Van harte Davinia met Eli!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:54:59 #156
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52793261
Davinia, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Oversight, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_52793313
Davinia en pr gefeliciteerd met jullie zoon Eli
mama van 3 kids!
pi_52793634
Tan...ik weet echt even niet wat te zeggen behalve dan dat ik jullie enorm veel kracht toewens...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_52794246
Tan Wat verschrikkelijk..

Gefeliciteerd Davina.

Zo dubbel, zo'n slecht en zo'n goed nieuws vlak achter elkaar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:38:29 #160
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52795499
Tan, wat een vreselijk bericht. Heel veel sterkte lieverd!

Davinia een zoon, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

En dan allemaal nieuwe zwangeren: Mirage, Sjak, Flowerbox en jullie mannen/vrienden: gefeliciteerd!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:47:36 #161
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52795897
Tan wat verschrikkelijk Heel veel sterktevoor jullie.

Davinia gefeliciteerd met Eli.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52796595
hoe is 't eigenlijk met HelloDolly?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 00:07:05 #163
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52798864
Davina, gefeliciteerd!!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 08:44:04 #164
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52802669
Allereerst: Davinia, gefeliciteerd met je zoon Eli!! Wat een prachtige naam en een vlotte bevalling! En die foto op je site

Oversight gefeliciteerd met je zwangerschap!!

@Vamp en de anderen die het met haar eens zijn:

Ik vind het heel lief wat je schrijft, en begrijp ook wat je bedoelt, maar het voelt gewoon niet goed. Niet dat ik me nu in mijn eentje terugtrek om weg te kwijnen bij wat er nog van deze zwangerschap over is, zo is het helemaal niet.
Ik geniet nog steeds van het schoppen van de baby - dat ik daar vannacht twee uur wakker van lag boeide me niet eens Door het weinig vruchtwater bubbelt en blubt mijn buik aan alle kanten, wat enerzijds heel triest is natuurlijk (te weinig vruchtwater is simpelweg niet goed), maar anderzijds voelt het heel intiem, nog even intens contact met de kleine, nu het nog voor ons is weggegelegd.

Ik ga er niet per definitie van uit dat hij of zij het niet gaat redden, maar de kans is dusdanig groot, dat ik er zeer ernstig rekening mee hou, daarom geniet extra van het contact wat ik nu heb.
De hoop blijft desondanks overeind dat er nog een wonder gebeurt, als dat zo is laat ik dat zeker meteen weten, en ondanks dat ik weet en waardeer (!) dat negatieve berichten altijd welkom zijn trek ik mij echt uit dit topic terug. Al een paar keer deze zwangerschap staan er pagina's vol alleen over 'Tan' en ik vind dat zelf gewoon ongepast. Dan kan ik inderdaad, zoals geopperd, beter een topic voor mijzelf openen, maar vooralsnog voel ik daar geen behoefte toe.

Ik wens alle zwangere een hele fijne en onbezorgde zwangerschap en alle pasbevallen moeders een goede kraamtijd!
pi_52802758
Tan, wat ben je toch een mooi mens...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52802888
Verstrooide Davinia ingelogd als PR zegt:

Tan, nogmaals veel sterkte en doe vooral waar je je goed bij voelt.

Eerste nacht als mama overleefd!! Eli is maar 1x wakker geworden!! Het duurde wel voordat hij sliep, want hij was echt naarmisselijk van het meconium (hadden ze gezegd in het zkh dat hij wrs wel misselijk zou zijn) maar daarna heel lief geslapen tot 4 uur en slaapt nog steeds (min of meer).

Oh, en gister lag hij heel recht op de commode, dus we hebben een meetlat ernaast gehouden. Wij vinden dat hij 52/53 cm is.

En je spreekt het op zn Nederlands uit, EELIE. Dus niet Elly, lange E.

Bedankt voor alle felicitaties!!

Voor de mensen die nog een cursus moeten kiezen: ik heb yoga gedaan en heb echt wel het gevoel dat dat nuttig is geweest. Vooral de "medische" weetjes vond ik erg nutttig. Die oefeningen heb ik niet gedaan (eentje een beetje half), maar heb wel beter kunnen ontspannen. Ook heb ik het erg prettig gevonden dat ik goed wist wat er komen zou. Zoals heftige bibberitis vlak na de bevalling, door de adrenaline, wist ik dat kon gebeuren, dus ik lag rustig te shaken tot het voorbij was.
PR heeft ook heel goed geholpen, en bij die hele heftige weeen gewoon teruggeschreeuwd (wrs niet geschhreeuwd, maar wel hard genoeg dat het doordrong dus helemaal stilletjes zal het niet geeweest zijn) dat ik me moest ontspannen, en dat was wel belangrijk.
Last but not least, bij de perseweeen zit er redelijk wat tijd tussen en de vlosen hadden het gezellig over lunch (ik dacht avondeten). Zodra ik weer in beweging kwam sprongen ze naadloos over op de aanjuicmodus, dus dat was prima. Maar het leidt wel af, en dat is fijn.
De kraam komt zo, ik ga me maar eens een klein beetje toonbaar maken of zo.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_52803176
Tan...nogmaals heel veel sterkte!!
Er bestaat dus nog steeds een kans dat het goed kan gaan?
Ik hoop echt dat het nog goed komt
(ik weet ik ken je verder niet maar ik zal vanavond onze kaarsen aansteken en aan je denken)

Vandaag bij de VK geweest en alles is prima in orde.
M'n bloed was nu wel aangekomen en dat was ook goed. Weet nu eindelijk mijn bloedgroep
Baarmoeder groeit goed.
Heb alleen wel last van verstopping, pijnlijke rug en soort van spierpijn in de billen/liezen maar ze gaf mij wat tips en dat dus uit proberen
Over 4 week weer heen.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2007 09:29:11 ]
  donderdag 30 augustus 2007 @ 09:52:41 #168
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_52803727
Davinina dat heb je stiekem gedaan !
Van harte met jullie ukkie !
pi_52803990
Davinia mooi mannetje heb je op de wereld gezet! En een mooie sterke naam

Flowerbox,gefeliciteerd. Wij hebben de avond na de test familie ingelicht, de restvan de wereld na 12 weken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52804105
Davinia en PR gefeliciteerd met jullie zoon!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:16:24 #171
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_52804170
Tan, ik blijf voor je duimen! . Heel veel sterkte voor de komende tijd!

Ik moet vanmiddag voor de eerste echo. Ik heb maar 2 uur geslapen van de spanning en nu zit ik op mijn werk voor me uit te staren. Nou maar hopen dat de tijd een beetje opschiet, maar dat zal wel niet .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:28:09 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52804380
Wat spannend Kim! Zo leuk om voor het eerst naar je kindje te gaan kijken!
pi_52804420
Hoe laat ben je aan de beurt kim?
Ik vergeet die 1ste echo nooit meer
Zo mooi!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:33:42 #174
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52804497
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:23 schreef Ardenlyn het volgende:
Tan...nogmaals heel veel sterkte!!
Er bestaat dus nog steeds een kans dat het goed kan gaan?
Ik hoop echt dat het nog goed komt
(ik weet ik ken je verder niet maar ik zal vanavond onze kaarsen aansteken en aan je denken)
De gyn. had het enerzijds over 'leven met één nier is heel goed mogelijk', maar verder had hij het alleen maar over de zéér geringe - bijna ondenkbare overlevingskans, de ernst van de afwijking, de mogelijkheid van abortus en de problemen van te weinig vruchtwater.

Maar dat ene zinnetje 'leven met één nier is goed mogelijk' schept hoop. Als hij geen overlevingskansen zag, dan had hij dat niet gezegd, toch?
pi_52804523
@Davinia en PR, gefeliciteerd met jullie zoon!!!

@Tan, wat een vreselijk nieuws, ik wens jou en je gezin heel veel sterkte toe de komende tijd!!!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:40:38 #176
14746 k_i_m
pi_52804655
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 10:30 schreef Ardenlyn het volgende:
Hoe laat ben je aan de beurt kim?
Ik vergeet die 1ste echo nooit meer
Zo mooi!
Euh, 15.30. Ik hoop dat ik nog wakker ben tegen die tijd .
In my life
Why do I smile
pi_52804819
Tan, je kent me niet, maar ik heb je verhaal even teruggelezen en ik wil je hierbij even moed inspreken!
Lijkt mij dat als er helemaal geen hoop was geweest dat de arts dat ook wel gezegd zou hebben. Het gaat tenslotte ook nog om jou en je familie en jullie welzijn.
Hoop doet leven!
En leven met 1 nier kan inderdaad ook!.
.... met gevoel voor drama....
pi_52805524
Tan een knuffel voor jullie allemaal want ondanks het vervelende nieuws blijf je ook positief.

Davinia Eli had haast om op de wereld te komen kijken. Gefeliciteerd.

Oversight gefeliciteerd met de komende gezinsuitbreiding.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 30 augustus 2007 @ 11:18:26 #179
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52805539
Tan, geniet van dat contact met je baby. Hij/zij is nu bij je en dat is zo intens. Ik zit hier serieus mijn tranen weg te slikken, omdat ik me helemaal voor kan stellen hoe je je moet voelen. Het leven dat nu in je zit, dat dat misschien weg kan ebben zonder dat je er iets aan kunt doen. Volkomen machteloos. Dus daarom; pak je buik vast, hou het vast en koester de aanwezigheid van je kind. Ik ga ook voor de goede afloop, natuurlijk. Maar het is denk ik goed voor jullie om stil te zijn bij wat nu is. Hele hele dikke en ik duim voor die goede afloop.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 11:20:57 #180
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52805604
Davina gefeliciteerd met Eli
En alle andere pasgeboren moeders (het gaat hard ineens!) ook nog van harte met jullie babies

Alle nieuwe zwangeren welkom
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_52805677
Dutchie, wat heb je dat mooi gezegd..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_52805771
Davinia en PhysicsRules van harte met jullie knappe ventje! Wat een mooie naam!
pi_52805843
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 10:33 schreef Tan het volgende:

[..]

De gyn. had het enerzijds over 'leven met één nier is heel goed mogelijk', maar verder had hij het alleen maar over de zéér geringe - bijna ondenkbare overlevingskans, de ernst van de afwijking, de mogelijkheid van abortus en de problemen van te weinig vruchtwater.

Maar dat ene zinnetje 'leven met één nier is goed mogelijk' schept hoop. Als hij geen overlevingskansen zag, dan had hij dat niet gezegd, toch?
Dat denk ik ook niet... ik hoop zó voor jullie dat het nog goed gaat komen...

Verder, zó eens met Dutchie... ik 'ken' een vrouw die ook een kindje ging krijgen wat het waarschijnlijk niet zou overleven, en zij koesterde het kind in haar buik, ze praatte ertegen, zolang het in haar buik zat was het veilig en leefde het, en kon zij haar liefde laten merken op haar manier. Dat verzachtte veel voor haar. Misschien voor jou ook wel... en verder, héél veel sterkte en kracht toegewenst nogmaals. Voor jullie hele gezin.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 11:50:37 #184
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52806398
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:30 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet... ik hoop zó voor jullie dat het nog goed gaat komen...

Verder, zó eens met Dutchie... ik 'ken' een vrouw die ook een kindje ging krijgen wat het waarschijnlijk niet zou overleven, en zij koesterde het kind in haar buik, ze praatte ertegen, zolang het in haar buik zat was het veilig en leefde het, en kon zij haar liefde laten merken op haar manier. Dat verzachtte veel voor haar. Misschien voor jou ook wel... en verder, héél veel sterkte en kracht toegewenst nogmaals. Voor jullie hele gezin.
Daarom ga ik donderdag tóch vragen wat het wordt, een jongen of een meisje. Ik denk het al te weten, maar ik wil deze baby een naam geven nu het zeker nog leeft.

Klinkt zo naar zo, maar het voelt voor mij juist heel fijn.
pi_52807190
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:50 schreef Tan het volgende:
En dat is het enige wat nu telt! Ik kan me heel erg goed voorstellen hoe hard je van je baby wil genieten en het enige wat ik je wens en voor je hoop is dat je dat nog zo lang mogelijk mag en kan blijven doen - heel veel sterkte

Davinia! Van harte met Eli (ben je in Ziekenhuis Amstelveen bevallen? ik weet niet waarom, maar ik 'herken' iets ofzo)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:26:17 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52807439
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:50 schreef Tan het volgende:

[..]

Daarom ga ik donderdag tóch vragen wat het wordt, een jongen of een meisje. Ik denk het al te weten, maar ik wil deze baby een naam geven nu het zeker nog leeft.

Tan, dat snap ik volgens mij wel hoor. Kan me goed voorstellen dat je het nu zo compleet mogelijk wil maken, hem/haar bij zijn naam noemen en mss daardoor nog weer een beetje extra laten voelen hoezeer hij/zij gewenst was door jullie allemaal, dat hij/zij erbij hoort, net als de andere kinderen.
pi_52807543
Ja, pcies... Een naam maakt het (voor mij) net iets "echter" en "tastbaarder"...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_52807961
Wanneer mijn man en ik alleen zijn noemen we onze zoon ook bij zijn naam. Vindt dat toch persoonlijker dan "de baby".
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:54:01 #189
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52808161
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:18 schreef jellyrose het volgende:

[..]

En dat is het enige wat nu telt! Ik kan me heel erg goed voorstellen hoe hard je van je baby wil genieten en het enige wat ik je wens en voor je hoop is dat je dat nog zo lang mogelijk mag en kan blijven doen - heel veel sterkte

Davinia! Van harte met Eli (ben je in Ziekenhuis Amstelveen bevallen? ik weet niet waarom, maar ik 'herken' iets ofzo)
Ja, zkh Amstelland. Woon jij ook in Amstelveen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_52808393
Is misschien dan wel niet aan mij gericht, maar ik woon ook in Amstelveen!
Ik ben bevallen in het VU - ziekenhuis, hier om de hoek.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:33:23 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52809309
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wanneer mijn man en ik alleen zijn noemen we onze zoon ook bij zijn naam. Vindt dat toch persoonlijker dan "de baby".
Grappig, want ik heb dat juist helemaal niet. Voelt heel raar om te doen. Voor mij is hij ook straks pas X, als hij eenmaal geboren is. Ik laat de naam in mijn gedachten wel een paar keer per dag voorbij glijden, gewoon omdat ik hem zo leuk vind en om er een beetje aan te wennen.
pi_52810256
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:54 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ja, zkh Amstelland. Woon jij ook in Amstelveen?
Nee, in Uithoorn, maar wel daar bevallen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:54:44 #193
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52811168
wij hebben de kinderen voor de geboorte ook nooit betitelt met hun naam. Zo lang ze in m'n buik zaten was het 'baby' en pas na de bevalling werd de naam voor het eerst als naam van het kindje uitgesproken. Ik vond dat zo raar en onwerkelijk om het voor die tijd al bij z'n naam aan te spreken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52811709
Ik heb dat ook wat BE en ET zeggen... Als mijn vriend wel eens -puntje-puntje- tegen mijn buik zegt, dan reageer ik vaak zelfs een beetje verlegen... Zo van 'niet doehoen'...

'Punkie' is het hier, en ik denk dat dat ook na de geboorte nog wel een koosnaampje zal blijven

[ Bericht 1% gewijzigd door DeLiedje op 30-08-2007 15:24:12 ]
pi_52811831
Ik heb gisteren op de website van de Hema een groot deel van de baby-uitzet bij elkaar geklikt...
Ik was toch al van plan een hoop van die dingen daar te kopen, en dan is 15% korting toch leuk!

Kwam de postbode net twee grote dozen brengen (snelle service he?)

Ligbadje, zitbadje, badstandaard... Zeiltjes, moltontjes, hoeslakens en dekentjes voor wieg en ledikant, aankleedkussens + 1 hoes, nog wat sokjes en spugdoekjes en alvast één ophang-speeltje voor in de box.
Ik wil van dat soort speelgoed-dingen eigenlijk nix zelf kopen voorlopig ivm kraambezoek, maar een beetje aankleding mag alvast toch Heerlijk!

[ Bericht 10% gewijzigd door DeLiedje op 30-08-2007 15:25:40 ]
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:41:20 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52812550
Dat is lekker snel zeg!

Ik hou me idd wat dat soort dingetjes idd ook wel een beetje in. Als ik zie wat ik nu al aan knuffeltjes gekregen heb wordt het straks druk genoeg in de box!
pi_52814258
Mijn score tot nu toe; 1 winterjasje in maatje 50
Verder koop ik nog niks, moet eerst het rommelhok leegtoveren voor we daar een babykamer van kunnen maken, en dan de spullen er een beetje in zetten en dán eerst uitzoeken wat ik nog heb
Verder twijfel ik of ik het geslacht wil weten, dus ben eigenlijk alleen nog aan het kijken naar unisex kleertjes
Saartje
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:40:14 #198
14746 k_i_m
pi_52814286
Zo, dat was even gek . Mijn buik kan ook echo foto's produceren met een popje erin . Overigens denk ik dat het nu al op me lijkt, want het deed onverstoorbaar niks toen de mevrouw op mijn buik drukte om het te laten bewegen . Vier en een halve centimeter, en nu al oostindisch doof .

En nu ga ik janken .
In my life
Why do I smile
pi_52814368
Aww kim, hormonsterlijk persoon
Saartje
pi_52814386
kim
Ik zei toch dat er wel wat in zat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')