www.telegraaf.nlquote:Racistisch geweld tegen Angolees meisje
DEURNE - Een 14-jarig Angolees meisje is vrijdagochtend in Deurne door vijf jongens aangerand, uitgescholden en geconfronteerd met hakenkruisen. De politie heeft dat dinsdag bekendgemaakt.
Het meisje meldde zich afgelopen vrijdag direct op het politiebureau. Ze vertelde dat ze in de bossen liep toen de groep jongens haar stopte. Het slachtoffer wist te vluchten, maar de verdachten renden haar achterna. Op een parkeerplaats sloten ze haar in, duwden haar, ritsen haar vest open en betastten haar.
In het weekend is een buurtonderzoek uitgevoerd en is de politie met het meisje teruggegaan naar de parkeerplaats. Maandag is een passantenonderzoek gehouden. Dat leverde onvoldoende informatie op en daarom koos de politie dinsdag voor een getuigenoproep.
De omschreven jongens zijn vermoedelijk tussen 15 en 17 jaar, ze gingen donker gekleed en zijn kortgeknipt.
yup, kan me nog een meisje herrineren die zelfs een hakenkruis in haar arm had gesnedenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:46 schreef Kadesh het volgende:
[..]
www.telegraaf.nl
Hopelijk worden die vijf vlug gepakt, als het allemaal waar is. Maar iets zegt me dat we volgende week in de krant lezen dat alles verzonnen is. (omdat ze te laat thuis was of zoiets) Dit soort berichten hebben we al vaker gehad.
Geen racist hier, maar hou wel van ferme zwarte memmenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:45 schreef vanRillandBath het volgende:
Racistisch geweld? 't Lijkt me sterk dat racisten het geil vinden aan de tieten van een zwarte te zitten.
Inderdaad, maar dan werden er eerst 5 topics volgestouwd met hatelijke verwensingen en kwam het topic met de "onthulling" op een score van 10 posts. Het blijft een rare wereld nietwaar ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:46 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Dit soort berichten hebben we al vaker gehad.
De daders zijn nog voortvluchtig, ei. Moet je ook deze discussie verpesten?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:48 schreef Meki het volgende:
Angolees meisje in Deurne door 5 man aangerand en belaagd met hakenkruisen @ Telegraaf
Zo worden Nederlandse daders omschreven.
Marokkaanse daders worden met naam etc. geschreven-
Hoezo verpesten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
De daders zijn nog voortvluchtig, ei. Moet je ook deze discussie verpesten?
"Jongens, laat die tieten nou gewoon ff lekker hangen, en ga een broodje shoarma halen ofzowquote:Een passant van middelbare leeftijd sprak de jongens aan op hun wangedrag waarna zij er vandoor gingen.
Door oerdomme vragen te stellen terwijl 't een ernstige zaak is.quote:
kom jij ook weer ff zeiken om niksquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:48 schreef Meki het volgende:
Angolees meisje in Deurne door 5 man aangerand en belaagd met hakenkruisen @ Telegraaf
Zo worden Nederlandse daders omschreven.
Marokkaanse daders worden met naam etc. geschreven-
zeg ik de waarheid is dat gelijk slachtofferrolquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:54 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
kom jij ook weer ff zeiken om niksje duikt alweer in de slachtofferrol, zonder dat er wat gebeurd is. Een marokkaan in hart en nieren?
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit incident is niet gebeurd.
mag ik soms geen kritiek uiten hoe de nieuws wordt gepresenteerdquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
Door oerdomme vragen te stellen terwijl 't een ernstige zaak is.
De daders zijn nog niet gepakt, hun namen zijn dus nog niet bekend. Bij berichten die voortvluchtgie Marokkanen betreffen staat ook nooit dat de daders Badr, Nourman en Ali heten, dus staat ook niet in dit bericht dat het om Adje, Vincent en Elco gaat. Je bent slim genoeg om dat zelf te bedenken, ga dus je moeder vervelen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
mag ik soms geen kritiek uiten hoe de nieuws wordt gepresenteerd
je verdraait de "waarheid" compleet zodat het in jouw straatje past en je weer zielig kan doen. dat is slachtofferrol jaquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:57 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg ik de waarheid is dat gelijk slachtofferrol
[..]
Je gaat toch niet zeggen dat Deurne bestaat uit allochtone mensenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:02 schreef Apropos het volgende:
[..]
De daders zijn nog niet gepakt, hun namen zijn dus nog niet bekend. Bij berichten die voortvluchtgie Marokkanen betreffen staat ook nooit dat de daders Badr, Nourman en Ali heten, dus staat ook niet in dit bericht dat het om Adje, Vincent en Elco gaat. Je bent slim genoeg om dat zelf te bedenken, ga dus je moeder vervelen.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:03 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
je verdraait de "waarheid" compleet zodat het in jouw straatje past en je weer zielig kan doen. dat is slachtofferrol ja
Er staat altijd licht getinte of Noord Afrikaanse erbijquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:02 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bij berichten die voortvluchtgie Marokkanen betreffen staat ook nooit dat de daders Badr, Nourman en Ali heten, dus staat ook niet in dit bericht dat het om Adje, Vincent en Elco gaat.
Straattuig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:45 schreef vanRillandBath het volgende:
Racistisch geweld? 't Lijkt me sterk dat racisten het geil vinden aan de tieten van een zwarte te zitten.
In dit geval niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Er staat altijd licht getinte of Noord Afrikaanse erbij
Sinds wanneer zit Bush op dit forum?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit incident is niet gebeurd.
Dat denk ik ook, als ie die jonges heeft aangesproken zal ie zich ook wel willen melden bij de politie. Vooral in een dorp als Deurne (waar dit voorval ongetwijfeld het gesprek van de dag is) zal zo iemand zo gevonden zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:37 schreef zoalshetis het volgende:
die man met de hond moet toch op een gegeven moment gevonden worden lijkt me.
ze waren al aan het posten toch?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:34 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, als ie die jonges heeft aangesproken zal ie zich ook wel willen melden bij de politie. Vooral in een dorp als Deurne (waar dit voorval ongetwijfeld het gesprek van de dag is) zal zo iemand zo gevonden zijn.
ik denk eerder dat de eerste 2 posts in dit topic in dat plaatje passen ..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:03 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
je verdraait de "waarheid" compleet zodat het in jouw straatje past en je weer zielig kan doen. dat is slachtofferrol ja
Feit is toch wel dat veel aangiftes van verkrachting cq aanranding vals zijn, meer dan de verkrachtingen cq aanranding met een racistisch tintje gedaan door kaalgeschoren apen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:12 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk eerder dat de eerste 2 posts in dit topic in dat plaatje passen ..
TS heeft om te beginnen zijn eigen OP niet goed gelezen, ook daar stond al "vrijdagochtend" namelijk, en veronderstelt dat zij het verzonnen heeft omdat zij te laat thuis kwam oid, en de volgende post haakt daarop in en doet er nog een schepje bovenop met het verhaal van een zelf in de arm gekrast hakenkruis bij een valse aangifte .. en zo is binnen 2 posts van het slachtoffer een bedriegster geworden
Inderdaad, oid, en kan men op vrijdagochtend niet te laat thuis komen dan? Ik geloof namelijk helemaal niets van bovenstaand verhaal.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:12 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk eerder dat de eerste 2 posts in dit topic in dat plaatje passen ..
TS heeft om te beginnen zijn eigen OP niet goed gelezen, ook daar stond al "vrijdagochtend" namelijk, en veronderstelt dat zij het verzonnen heeft omdat zij te laat thuis kwam oid,
TS veronderstelt bedrog op basis van een veronderstelling die nergens op slaat, waarschijnlijk omdat die zijn eigen OP niet goed gelezen heeft .. vrijdagochtend, remember ?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:45 schreef Greys het volgende:
Moussie, kom op zeg. TS schrijft ook in zijn OP dat hij hoopt dat ze allemaal snel worden gepakt, àls het allemaal waar is tenminste. En daar mag hij best aan twijfelen. Er wordt nergens met zekerheid gesteld dat het meisje een bedriegster is. Maar het ZOU kunnen.
van die op de armen getekende nep-dingen vermoed ik .. en ja, ik ookquote:Ik denk dat de man met de hond, de passant, snel uitsluitsel zal kunnen geven. Als het allemaal waar is, dan zijn de dader natuurlijk tuig van het laagste soort. Ik ben benieuwd wat ze bedoelde met 'werd geconfronteerd met hakenkruizen'. Zouden de daders die getatoeerd hebben en dat ze die lieten zien? Of dragen die dan pamfletten bij zich ofzo?
Ben wel benieuwd naar het verdere verloop van deze zaak
Dat dus.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:43 schreef moussie het volgende:
waar het mij meer om ging is die rare dynamiek in zo'n topic al naar gelang de huidskleur van dader(s) en slachtoffer(s), als deze situatie omgekeerd was geweest, de daders allochtoon en het meisje blank, dan zouden die daders zonder enige terughouding en in alle toonaarden veroordeelt worden en zou iemand die suggereert dat dat blanke meisje het misschien bedacht heeft verbaal de grond ingestampt worden (been there done that, hehe)
Ik pik even jouw post eruit, maar er waren ook anderen die op een vergelijkbare manier reageren. Beetje kortzichtig. Aanranding (en verkrachting) hebben over het algemeen niets met sex danwel geilheid te maken, maar alles met machtsmisbruik en vernedering.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:40 schreef EricT het volgende:
racisten die een angolees meisje aanranden.... right... zijn zeker niet de slimste die lui
Nee, we zijn inmiddels gewend aan het feit dat dit soort verhalen in 9 van de 10 gevallen gewoon gelogen is.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:12 schreef Meki het volgende:
43 reacties
diep triest is het gesteld met de Nederlanders
als het allochtonen waren waren we nu al op 1.000.000 replies
Waarom geloven jullie gelijk alles over Allochtonenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:55 schreef HiZ het volgende:
Eh, ik vind tegenwoordig alle verhalen van meisjes die dit soort dingen claimen verdacht. Het gebeurt dus echt wel heel erg vaak dat ze met dit soort wilde verhalen komen. Inderdaad omdat ze te laat waren of zo of niet naar de gymles.
Als die wandelaar met hond zich na 5 dagen nog niet heeft gemeld (ondanks de media-aandacht) dan geloof ik hier dus helemaal niks van.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, we zijn inmiddels gewend aan het feit dat dit soort verhalen in 9 van de 10 gevallen gewoon gelogen is.
Zit niet zo uit je nek te kletsen jochie, jij bent ook een Nederlander.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Alles wat Nederlanders hebben gedaan zijn gelogen
voor jou mischien wel. maar voor de grotendeel van Nederland ben ik een buitenlanderquote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit niet zo uit je nek te kletsen jochie, jij bent ook een Nederlander.
Niks meer over gehoord of gelezen.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:39 schreef Het_hupt het volgende:
Is er nog nieuws aangaande dit voorval?![]()
mijn insteek is meer, als het daadwerkelijk was gebeurd, was de pers er wel massaal over gevallen en had dit nieuws dagenlang de kranten beheerst..quote:Op donderdag 6 september 2007 16:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks meer over gehoord of gelezen.
Wat dit verhaal voor mij geloofwaardig maakt is het feit dat het meisje 'hakenkruizen' noemt. Of misschien heeft ze ze niet genoemd, maar getekend? Kan me niet voorstellen dat een 14-jarig meisje dat uit Angola komt op de hoogte is van wat een hakenkruis is en wat het betekent.
Maar goed, blijft ook de vraag waarom ze niet op school was en waarom die jongens niet op school waren. Op 24 augustus waren de scholen hier allemaal al begonnen.
Oftewel, het was vrijdagmorgen om een uur of 1, en dan kan het inderdaad weleens zo zijn dat ze liegt omdat ze te laat thuis kwam. Of het was vrijdagochtend nog voor schooltijd. En indien ze niet een hondje aan het uitlaten was, is dan toch de vraag wat zo'n meisje en zeker die jongens, op dat tijdstip in de bossen doen.
Maar goed, geen nieuws meer over gehoord.
Een veertienjarig meisje heeft echt wel op school (want daar ging ze heen) al een gehoord van hakenkruisen en ook wel wat de betekenis is.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks meer over gehoord of gelezen.
Wat dit verhaal voor mij geloofwaardig maakt is het feit dat het meisje 'hakenkruizen' noemt. Of misschien heeft ze ze niet genoemd, maar getekend? Kan me niet voorstellen dat een 14-jarig meisje dat uit Angola komt op de hoogte is van wat een hakenkruis is en wat het betekent.
Maar goed, blijft ook de vraag waarom ze niet op school was en waarom die jongens niet op school waren. Op 24 augustus waren de scholen hier allemaal al begonnen.
Oftewel, het was vrijdagmorgen om een uur of 1, en dan kan het inderdaad weleens zo zijn dat ze liegt omdat ze te laat thuis kwam. Of het was vrijdagochtend nog voor schooltijd. En indien ze niet een hondje aan het uitlaten was, is dan toch de vraag wat zo'n meisje en zeker die jongens, op dat tijdstip in de bossen doen.
Maar goed, geen nieuws meer over gehoord.
Je kent haar?quote:Op donderdag 6 september 2007 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een veertienjarig meisje heeft echt wel op school (want daar ging ze heen) al een gehoord van hakenkruisen en ook wel wat de betekenis is.
blijkbaar heeft ze er over gehoord omdat haar aangifte steeds langer wordt en daarmee vager.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kent haar?
Waar heb je gelezen dat ze naar school ging. En indien zo, waarom was ze daar dan niet?
En als dit nog voor schooltijd is, blijft het vreemd, want nergens wordt gesproken over een hond uitlaten of wat dan ook. Dus wat doen zij in dat bos? En nog vreemder, wat doen die jongens in dat bos?
In de omgeving van Deurne zijn meerdere middelbare scholen, maar daarvoor hoef je niet door een bos.
nee, ik ken haar niet, maar ik kan wel lezen. In het artikel van het ED dat hier in het topic ook geheel is weergegeven stond dat ze op weg was naar school.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kent haar?
Waar heb je gelezen dat ze naar school ging. En indien zo, waarom was ze daar dan niet?
En als dit nog voor schooltijd is, blijft het vreemd, want nergens wordt gesproken over een hond uitlaten of wat dan ook. Dus wat doen zij in dat bos? En nog vreemder, wat doen die jongens in dat bos?
In de omgeving van Deurne zijn meerdere middelbare scholen, maar daarvoor hoef je niet door een bos.
Okay, sorry, die had ik niet gezien. Had alleen de OP gelezen en de laatste 2 pagina's.quote:Op vrijdag 7 september 2007 08:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
nee, ik ken haar niet, maar ik kan wel lezen. In het artikel van het ED dat hier in het topic ook geheel is weergegeven stond dat ze op weg was naar school.
droom maar lekker verderquote:Op donderdag 6 september 2007 22:09 schreef AgLarrr het volgende:
Speciaal voor onze vriend Meki: de reden waarom er niet specifiek bijstaat dat het om autochtone Nederlanders gaat, is omdat het 1) om een incident in Nederland gaat, 2) het Nederlands nieuws is en als er dus iets gebeurd dit door Nederlanders gedaan wordt TENZIJ anders vermeld. Zo werkt dat met binnenlands nieuws. Schnappie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |