abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52747786
Volgens diverse websites en radio stations is het faillisement aangevraagd van Spyker cars, de holding waar de fabriek en de F1 renstal onder vallen.
quote:
Spyker bevestigt vordering verzekeraar
Uitgegeven: 28 augustus 2007 09:55

AMSTERDAM - De fabrikant van luxe sportwagens Spyker is verder in de financiële problemen geraakt. Een woordvoerster van het in Zeewolde gevestigde bedrijf bevestigde dinsdag dat Spyker een vordering heeft ontvangen van de Zwitserse verzekeraar Zürich.

Over de hoogte van die vordering deed de zegsvrouw geen mededelingen, behalve dat Spyker die betwist.



Het AD meldde dinsdag dat een Gronings incassobureau namens twee schuldeisers onder wie Zürich bij de rechtbank in Maastricht het faillissement heeft aangevraagd van Spyker Cars, dat zowel het autobedrijf als de Formule 1-renstal omvat.

Rechtbank

De woordvoerster liet desgevraagd weten dat Spyker geen contact heeft gehad met de rechtbank. Er zouden geen vorderingen van andere schuldeisers bij Spyker bekend zijn.

Aandeel

Het aandeel Spyker kelderde in de vroege handel ruim 18 procent tot 4,30 euro. Eerder dit jaar noteerde het nog een koers van ruim 21 euro, maar die waarde verdampte snel door aanhoudende berichten over grote financiële problemen.

(c) ANP
Bron: Nu.nl
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_52747831
pwned
pi_52747849
quote:
Spyker weer onder vuur schuldeisers
28 Aug 07, 09:13
AMSTERDAM (DFT) - Sportwagenfabrikant Spyker verkeert weer eens in zwaar weer. Twee schuldeisers hebben het faillissement aangevraagd. Dat geldt zowel voor het moederbedrijf als voor het Formule-1 Team, zo meldt het AD vanmorgen.
De schuldeisers zijn verzekeringsconcern Zurich - dat ¤295.000 aan premies vordert- en om een particulier uit Maastricht, die ¤50.000 tegoed heeft van de autofabrikant. Het faillisement is aangevraagd bij de griffie van de rechtbank in de Limburgse stad.


Volgens oprichter en mededirecteur Victor Muller gaat het bij de verzekeraar slechts om een dispuut over de hoogte van de premies, dat netjes zal worden afgehandeld.


Spyker verkeert financieel in zwaar weer en heeft zijn beurswaarde door een reeks negatieve berichten sterk zien dalen in de afgelopen maanden. .
Bron: Telegraaf
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_52748045
3 ton is peanuts, dan verkopen ze een paar autos en dan is dat ook weer opgelost
pi_52748093
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:09 schreef Fugie het volgende:
3 ton is peanuts, dan verkopen ze een paar autos en dan is dat ook weer opgelost
Toch een kwestie van tijd voordat Spyker helaas weer uit elkaar klapt.
pi_52748127
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:09 schreef Fugie het volgende:
3 ton is peanuts, dan verkopen ze een paar autos en dan is dat ook weer opgelost
ja alleen koopt niemand die
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:13:24 #7
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_52748156
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:12 schreef Pharell het volgende:

[..]

ja alleen koopt niemand die
Mwa, je hebt toch wel even wachttijd hoor
Ik weet nog van mijn bezoekje aan de fabriek vorig jaar dat men die SUV had geintroduceerd en dat die nog lange niet in productie ging maar men wel al voor 2 jaar orders had
pi_52748406
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:13 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Mwa, je hebt toch wel even wachttijd hoor
Ik weet nog van mijn bezoekje aan de fabriek vorig jaar dat men die SUV had geintroduceerd en dat die nog lange niet in productie ging maar men wel al voor 2 jaar orders had
ja als ze die suv eens zouden gaan bouwen zou het financieel een stuk beter gaan waarschijnlijk
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:24:25 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_52748426
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:23 schreef Fugie het volgende:

[..]

ja als ze die suv eens zouden gaan bouwen zou het financieel een stuk beter gaan waarschijnlijk
Precies en dan ook nog eens efficient, dat zou ook helpen
pi_52748439
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:13 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Mwa, je hebt toch wel even wachttijd hoor
Ik weet nog van mijn bezoekje aan de fabriek vorig jaar dat men die SUV had geintroduceerd en dat die nog lange niet in productie ging maar men wel al voor 2 jaar orders had
ze hadden in hun jaar cijfers verkochte auto's staan die eigenlijk voorraad waren

tis allemaal gebakken lucht daar bij spijkerT
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:32:41 #11
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52748620
Spyker verkoopt gewoon te weinig auto's. Dat wisten ze ook al voordat ze in de F1 gingen.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:52:32 #12
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_52749183
Een order is nog geen verkoop natuurlijk. En een faillissementsaanvraag is nog geen faillissement. Maar Spyker gaat vroeg of laat wel op de fles door de bizarre marketing experimenten van Muller. Maargoed dat zei ik twee en een half jaar geleden ook al, en toen wilde niemand luisteren Ik wil niet de betweter uithangen, maar toch jammer dat dit topic gesloten is: Spyker verwacht winst in 2006
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:10:43 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52749786
Spyker heeft de kosten van het F1 team, de nieuwe fabriek en de productie van de SUV een beetje onderschat. Helaas.

Geldbronnen aanboren zal uitermate lastig worden in de huidige situatioe, dus het hangt imo af van de bereidheid van de huidige aandeelhouders.

Overigens zal de SUV voorlopig niet in productie gaan omdat ze simpelweg de productie niet kunnen betalen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:12:47 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_52749848
Die auto's zien er toch niet uit...
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:15:06 #15
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52749919
Tsjah... Opzich hebben ze natuurlijk wel aardig wat opgebouwd daar in zeewolde...
Alleen een beetje jammer dat het nogal ondoorzichtig is daar... Zo zijn nieuwe investeerders natuurlijk niet echt van plan veel geld te investeren...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52749948
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:12 schreef Zwansen het volgende:
Die auto's zien er toch niet uit...
Het ergste is dat ze kwalitatief echt ondermaats zijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_52750861
Allemaal de schuld van die Sjappie Albers

Oke nu ff serieus, spijker had imho nooit aan F1 moeten beginnen.
pi_52751206
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het ergste is dat ze kwalitatief echt ondermaats zijn...
Is dat zo? Ben is in de fabriek geweest en bij de rondleiding werd verteld dat ze door Le Mans toch behoorlijk wat kennis hadden over betrouwbaarheid. Nu neem ik dat wel met een korreltje zout, maar ik verwacht wel dat die Audi onderdelen het prima uithouden

Behalve de C8 Spyder (en Laviolette) hebben ze alleen geen enkel model wat echt te pruimen is (al die long wheel base modellen zien er niet uit).


_____________


Leuke documentaire over de zeepbel van Spyker op Netwerk van gister (skip naar 5:54)
http://player.omroep.nl/?aflID=5368386&md5=c6ede8ed855b334756dbe61204162cf0
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:37:40 #19
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52751596
Er worden elke dag faillisementsaanvragen voor Spyker Cars ingediend, beetje storm in een glas water dit
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:45:30 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52751714
Effe Boekhoorn bellen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:46:23 #21
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52751725
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:37 schreef dubidub het volgende:
Er worden elke dag faillisementsaanvragen voor Spyker Cars ingediend, beetje storm in een glas water dit
So what else is new... Het lijkt wel of de hele wereld uit is op het failissement van Spyker...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:02:45 #22
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_52751986
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:37 schreef dubidub het volgende:
Er worden elke dag faillisementsaanvragen voor Spyker Cars ingediend, beetje storm in een glas water dit
Door wie dan? En hoe weet jij dit?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:39:07 #23
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52752703
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:02 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Door wie dan? En hoe weet jij dit?
Schuldeisers, nieuws.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:17:44 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52753692
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:39 schreef dubidub het volgende:

[..]

Schuldeisers, nieuws.
Vreemd dat het nooit in het financieele dagblad staat......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52755333
jah altijd laatste rijden bij de f1 is niet echt goeie promotie ofzo
pi_52755408
En ze hebben Alex Schnaider ook nog niet eens afbetaald voor hun F1 team
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:24:26 #27
182073 invine
blablabla etc.
pi_52755632
doe mij anders maar zo'n c8
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:51:31 #28
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52756515
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Vreemd dat het nooit in het financieele dagblad staat......
Da's inderdaad vreemd.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:56:56 #29
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52756675
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52756867
als iemand spyker wil overnemen, is t wel lekker goedkoop in elk geval, veel verder zal het aandeel niet dalen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:11:27 #31
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52757083
Waarom denk je dat ze het een en ander bij de AFM aankaarten?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:14:47 #32
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52757163
Overigens is het spyker en niet spijker...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52757550
* zucht * Spyker gaat niet 1-2-3 failliet. Er zijn te veel mensen die er een heel groot belang bij hebben dat het niet failliet gaat (Lees: Mubadala, Boekhoorn e.a.). Daarnaast is het F! team vele miljoenen waard, aangezien er volgend jaar nog 1 team bij komt, dan gaat het 'op slot' en mogen er geen nieuwe teams meer bij, wat weer positief is voor de waarde van de teams.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:56:53 #34
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_52758312
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:39 schreef dubidub het volgende:
Schuldeisers, nieuws.
Goh, echt? Daar was ik zelf nou nooit opgekomen. Mag ik vragen welke schuldeisers en van welke nieuwsbron je dit vernomen hebt, aangezien ik er bar weinig van geloof.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:26 schreef Der_Onkel het volgende:
* zucht * Spyker gaat niet 1-2-3 failliet. Er zijn te veel mensen die er een heel groot belang bij hebben dat het niet failliet gaat (Lees: Mubadala, Boekhoorn e.a.). Daarnaast is het F! team vele miljoenen waard, aangezien er volgend jaar nog 1 team bij komt, dan gaat het 'op slot' en mogen er geen nieuwe teams meer bij, wat weer positief is voor de waarde van de teams.
Ik bewonder je optimisme. Ik zou nog wat Spykeraandelen kopen als ik jou was. Staat lekker laag nu en volgens jou kan het alleen maar beter worden dus.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:01:16 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52758404
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:26 schreef Der_Onkel het volgende:
* zucht * Spyker gaat niet 1-2-3 failliet. Er zijn te veel mensen die er een heel groot belang bij hebben dat het niet failliet gaat (Lees: Mubadala, Boekhoorn e.a.). Daarnaast is het F! team vele miljoenen waard, aangezien er volgend jaar nog 1 team bij komt, dan gaat het 'op slot' en mogen er geen nieuwe teams meer bij, wat weer positief is voor de waarde van de teams.
Maar dan nog, het houdt ooit op. Ook voor de aandeelhouders. Het is de keuze om er nog meer geld in te pompen met kans op verlies, of nu stoppen het verlies zoveel mogelijk beperken. Het punt dat aandeelhouders voor de tweede optie zouden gaan kiezen komt wel erg dichtbij nu.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52758427
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:13 schreef Jimmeh het volgende:
Leuke documentaire over de zeepbel van Spyker op Netwerk van gister (skip naar 5:54)
http://player.omroep.nl/?aflID=5368386&md5=c6ede8ed855b334756dbe61204162cf0
Leuk stukje. Maar de strekking klopt wel inderdaad. Zoiets heeft tijd nodig om te groeien. Ik denk dat ze de F1 in gestapt zijn om meer naamsbekendheid te genereren om zodoende meer straatauto's te kunnen verkopen. Soort van mega reclamecampagne. Alleen op het moment dat de 'vlugge jongens' met cijfers gaan rommelen om netjes uit de boeken te komen, dan gaat het natuurlijk mis. Die D12 SUV moeten ze maar gauw eens gaan bouwen want iedereen zit op wat exclusievers te wachten als de Cayenne.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:04:14 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52758467
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:02 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Leuk stukje. Maar de strekking klopt wel inderdaad. Zoiets heeft tijd nodig om te groeien. Ik denk dat ze de F1 in gestapt zijn om meer naamsbekendheid te genereren om zodoende meer straatauto's te kunnen verkopen. Soort van mega reclamecampagne. Alleen op het moment dat de 'vlugge jongens' met cijfers gaan rommelen om netjes uit de boeken te komen, dan gaat het natuurlijk mis. Die D12 SUV moeten ze maar gauw eens gaan bouwen want iedereen zit op wat exclusievers te wachten als de Cayenne.
Maar ze kunnen nergens geld loskrijgen om de productie op te starten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:13:57 #38
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_52758715
Ik had een mooie tip voor Muller en z'n maatjes: een auto kopen van dit caliber doe je op emotie en status. Het merk maakt nog bar weinig emotie los aangezien het geen (race)geschiedenis heeft (het oude merk telt absoluut niet mee aangezien het huidige spyker daar geen enkele band meer mee heeft, slechts de naam is opgekocht, en bovendien veel te oud was en daarom in niemands herinnering nog status heeft, zie Maybach) en verder bijzonder weinig status biedt. Wie heeft in hemelsnaam verzonnen om een x aantal modellen binnen een korte tijd te willen produceren? Zorg dat je één GOED model hebt wat je bekendheid laat genereren en wat jouw imago bouwt. Nu hebben ze 124078 verschillende rukmodellen die geen van allen verkoopt, lekker bezig! Bovendien zitten ze in de F1 wat véél te hoog gegrepen is voor een nieuwe fabrikant. Ik vond Le Mans al redelijk gewaagd, de F1 is gewoon totaal debiel.

De hele exercitie werd met de presentatie van die SUV al veel te riskant. Waarom hebben ze het bedrijf niet de kans gegeven te stabiliseren dmv 1 model? Kijk naar donkervoort, die lukt dat ook. Dan kun je daarna voorzichtig gaan denken aan uitbreidingsplannen. Muller is gewoon gek in z'n kop geweest door te denken dat hij wel eventjes de boel een vliegende start kon laten maken. Ondoordacht en zonde, want dit bedrijf had een prachtige toekomst kunnen hebben als het met beleid was bestuurd.

Maar de beste stuurlui staan altijd aan wal natuurlijk
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:17:13 #39
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52758791
F1 was m.i. een unieke kans, en men heeft gekozen om 'de Dood of de Gladiolen' te spelen.... En dat lijkt dus de Dood te worden..... zonde
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_52759632
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:13 schreef Oosthoek het volgende:
Ik had een mooie tip voor Muller en z'n maatjes: een auto kopen van dit caliber doe je op emotie en status. Het merk maakt nog bar weinig emotie los aangezien het geen (race)geschiedenis heeft (het oude merk telt absoluut niet mee aangezien het huidige spyker daar geen enkele band meer mee heeft, slechts de naam is opgekocht, en bovendien veel te oud was en daarom in niemands herinnering nog status heeft, zie Maybach) en verder bijzonder weinig status biedt. Wie heeft in hemelsnaam verzonnen om een x aantal modellen binnen een korte tijd te willen produceren? Zorg dat je één GOED model hebt wat je bekendheid laat genereren en wat jouw imago bouwt. Nu hebben ze 124078 verschillende rukmodellen die geen van allen verkoopt, lekker bezig! Bovendien zitten ze in de F1 wat véél te hoog gegrepen is voor een nieuwe fabrikant. Ik vond Le Mans al redelijk gewaagd, de F1 is gewoon totaal debiel.

De hele exercitie werd met de presentatie van die SUV al veel te riskant. Waarom hebben ze het bedrijf niet de kans gegeven te stabiliseren dmv 1 model? Kijk naar donkervoort, die lukt dat ook. Dan kun je daarna voorzichtig gaan denken aan uitbreidingsplannen. Muller is gewoon gek in z'n kop geweest door te denken dat hij wel eventjes de boel een vliegende start kon laten maken. Ondoordacht en zonde, want dit bedrijf had een prachtige toekomst kunnen hebben als het met beleid was bestuurd.

Maar de beste stuurlui staan altijd aan wal natuurlijk
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:27:16 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52874459
Gaat toch niet zo goed met Spyker dus:
quote:
Spyker zakt diep in rode cijfers in eerste halfjaar
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Spyker is diep in de rode cijfers gezakt in de eerste zes maanden van het jaar. De geplaagde fabrikant van luxe auto's leed een verlies van euro 29,9 mln. In dezelfde periode een jaar eerder was dat nog een min van euro 1,1 mln.

Van alle bedrijfsonderdelen leed het Formule 1-team van Spyker het grootste verlies. Het F1-team belandde voor euro 13 mln in het rood. Eind juni had de autofabrikant leningen verstrekt aan de renstal van in totaal euro 7 mln.

Het bedrijf maakte zijn halfjaarcijfers vrijdag laat op de avond bekend. Eigenlijk wilde de onderneming 's ochtends al met de resultaten naar buiten komen. De vertraging was te wijten aan een overleg over een mogelijke verkoop van het Formule 1-team.

Spyker liet weten exclusieve onderhandelingen te voeren met een consortium bestaande uit de familie Mol en een Indiase investeerder. Het consortium biedt euro 80 mln ($ 109 mln) voor de renstal. Spyker kocht het F1-team in september 2006 voor $ 106,6 mln van Midland.

Verder maakte het bedrijf bekend dat de Autoriteit Financiele Markten (AFM) wil dat het de jaarrekening over 2006 herziet. De toezichthouder start een procedure bij de Ondernemingskamer om dit gedaan te krijgen.

Spyker is van plan zijn vooruitzichten voor de rest van het jaar bekend te maken wanneer de herfinanciering van het concern is afgerond, aan het einde van het derde kwartaal. De zoektocht naar een bestuursvoorzitter en financieel directeur is nog in volle gang.
quote:
AFM wil dat Spyker zijn cijfers herziet
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil van Spyker Cars N.V. een herziening van de financiële verslaggeving over 2006. De AFM heeft hiertoe vrijdag een verzoek ingediend bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam. Dat heeft de financiële waakhond zaterdag bekendgemaakt.

Volgens de AFM zijn de gebreken in de jaarrekening dusdanig dat zij de rechter daarover een oordeel wil laten uitspreken. De toezichthouder maakte dit nieuws bekend nadat de onderneming en de steenrijke Indiase industrieel Vijay Mallya vrijdagnacht bekend hebben gemaakt dat zij met elkaar exclusieve gesprekken voor over overname van het Formule 1-team van Spyker. Mallya wil dat samen doen met de Nederlandse zakenfamilie Mol. Het consortium heeft euro 80 mln geboden voor het raceteam. .

De Nederlandse fabrikant van luxe sportwagens kampt met schulden en heeft geld nodig om investeringen te doen. Spyker maakte het eerste half jaar een nettoverlies van euro 29,9 mln, aldus de vrijdagavond gepubliceerde halfjaarcijfers. Die hadden eerder op de dag bekendgemaakt moeten worden, maar werden in verband met de onderhandelingen met de bieders uitgesteld.

Spyker zat diep in de rode cijfers
Spyker kocht het raceteam een jaar geleden voor euro 77,8 mln van het Britse Midland. Michiel Mol, nu een van de bieders, stapte in augustus op als hoogste baas van Spyker. Hij liet weten mogelijk een bod uit te brengen op het team, waarvan hij zelf directeur is.

Met de overname 'zetten we de betrokkenheid van Nederland in Formule-1 voort', aldus Mol in een verklaring. 'Met de middelen die Vijay Mallya met zijn Indiase partners meebrengt, ben ik er zeker van dat het Formule-1-team een zeer mooie toekomst heeft.'

Mallya is al jarenlang betrokken bij de Formule-1. Hij wil er volgens een verklaring voor zorgen dat prestatie van de Spyker-bolides verder verbetert. De coureurs van het Spyker-team hebben zich dit raceseizoen nauwelijks in de kijker weten te spelen.

Mallya is eigenaar van de UB Group, dat met onder meer de doe-het-zelf-keten en vliegmaatschappij Kingfisher een miljardenomzet draait. De Indiër ziet in de groeiende economie van zijn land grote kansen voor de racesport. Mallya, behalve zakenman ook parlementslid, wil binnen twee jaar een F1-race naar India brengen.
http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C1&DocumentId=38266
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52881041
Wat doet zo'n toko nou in de F1? Steek dat geld eens in de productie van een auto die er wel uitziet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 2 september 2007 @ 01:48:30 #44
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52882440
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:36 schreef StefanP het volgende:
Wat doet zo'n toko nou in de F1? Steek dat geld eens in de productie van een auto die er wel uitziet.
Een auto die verkoopbaar is en waar winst op gemaakt wordt dat zou beter zijn voor Spyker. Spyker is een merk met een geringe uitstraling en met relatief hoge productiekosten.
pi_52882640
Een bedrijf dat zelf maar net het kopje boven water kan houden moet ook niet beginnen aan de bodemloze put als een F1 renstal. Dat moet je pas doen als je de zaken goed op orde hebt en elk jaar een flinke winst maakt. Hadden ze maar nuchter moeten blijven, en op z'n minst de activiteiten van de GT-racers stop zetten, die draaien ook elk jaar dik verlies (4 a 5 miljoen).
V10
  zondag 2 september 2007 @ 13:25:44 #46
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_52888618
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52888869
Die GT activiteiten moeten ze houden, stukken leuker om te zien dan de F1 auto's van Spyker
  zondag 2 september 2007 @ 13:43:50 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52889006
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:37 schreef Jimmeh het volgende:
Die GT activiteiten moeten ze houden, stukken leuker om te zien dan de F1 auto's van Spyker
Denk dat ook nogal nuttig is om de wagens een wat fatsoenlijker weggedrag te geven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 2 september 2007 @ 20:47:54 #49
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52899545
hoeveel geld houden ze nou over na de verkoop van de f1 renstal ?
  maandag 3 september 2007 @ 09:32:08 #50
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52910510
Ze maken verlies. Ze kochten het voor 100 miljoen, en verkopen voor 80 miljoen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 3 september 2007 @ 09:38:33 #51
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52910624
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:32 schreef sanger het volgende:
Ze maken verlies. Ze kochten het voor 100 miljoen, en verkopen voor 80 miljoen.
ze kochten het voor zover ik weet voor 110 miljoen Dollar, en wordt nu verkocht voor 80 miljoen euro...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 3 september 2007 @ 09:54:08 #52
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52910891
Er wordt op RTLZ gesproken over 3,5 miljoen winst...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52911500
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:32 schreef sanger het volgende:
Ze maken verlies. Ze kochten het voor 100 miljoen, en verkopen voor 80 miljoen.
100 miljoen USD is nog steeds 73 miljoen euro. Dus dat is 7 miljoen 'winst'.

En als het 110 miljoen USD was, dan hebben we het over 80,6 miljoen euro.
pi_52911692
Geloof maar dat ze er geld uitslepen.

En over een jaar verkopen mol en die indiaan het en dan hebben die ook allebei weer hun zakken gevuld.

Komop zeg, mol is niet iemand als stoddart of jordan of noem maar op. Die zit daar puur en alleen maar om zijn eigen zak te vullen en heeft nul komma niks met autosport van doen
pi_52913028
Aandeel knalt ff 225% omhoog, iedereen die handig inspeelde op dit nieuws lacht zich nu kapot!
  maandag 3 september 2007 @ 12:14:58 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52913489
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:37 schreef NED het volgende:
Geloof maar dat ze er geld uitslepen.

En over een jaar verkopen mol en die indiaan het en dan hebben die ook allebei weer hun zakken gevuld.

Komop zeg, mol is niet iemand als stoddart of jordan of noem maar op. Die zit daar puur en alleen maar om zijn eigen zak te vullen en heeft nul komma niks met autosport van doen
Mol heeft juist wel passie voor de sport.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 3 september 2007 @ 13:14:28 #57
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52914645
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Aandeel knalt ff 225% omhoog, iedereen die handig inspeelde op dit nieuws lacht zich nu kapot!
225% ???

6,3 momenteel...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52915146
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Mol heeft juist wel passie voor de sport.
Dat kan je wel roepen en dat kan ie zelf ook wel roepen, maar in mijn ogen is het een bikkelharde zakenman.
Zakenmannen willen maar 1 ding en dat is zoveel mogelijk geld verdienen.

Geloof het maar niet dat meneer Mol er geen geld aan over houd.
Dit is echt niet een hobbyprojectje voor hem "omdat ie F1 zo leuk vind!!"

Die kerel is uit op winst. Niet meer en niet minder.
pi_52917217
Als die echt geld had willen verdienen dan had ie vast niet in een team zoals spyker geinvesteerd. Je gaat met een merk wat net nieuw is, het maar netaan red ff een F1 team kopen wat al jaren achteraan staat, dat doe je niet als je er op de korte termijn een grote zak geld aan wil verdienen lijkt mij.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 3 september 2007 @ 19:13:33 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52922572
Op de Spyker site staat ergens in een "press release"dat ze in de eerste helft 17 auto's hebben gemaakt. En 17 van die dingen maken, is niet hetzelfde als 17 stuks verkopen.

Dat hele F1 team is natuurlijk maar een schijnvertoning; en kan miljoenen opleveren, of kosten. Als je in een half jaar 17 auto's bouwt heb je denk ik toch wel een serieus probleem.

http://www.spykercars.nl/(...)r_results_2007.1.pdf
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52923152
Dat valt opzich toch nog wel mee? Pagani en koeningsegg verkopen volgens mij ook niet veel auto's? maar die hebben dan ook geen compleet F1 team
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 3 september 2007 @ 19:39:49 #62
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52923270
Volgens mij wordt de link tussen de F1 en sportwagen-activiteiten hier rijkelijk overdreven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 3 september 2007 @ 20:10:34 #63
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_52924022
Spyker bouwt toch alleen op bestelling en hebben naar eigen zeggen wachtlijsten. Dus als ze er 17 gebouwd hebben moet dat dus volgens hun eigen zeggen ook verkocht zijn.

En mol is een groot autoliefhebber hij heeft toch een complete verzameling van extreme dure en zeldzame auto's staan. Waar onder een orginele milla mi ( of zo iets ) auto.

Dat is een auto die ooit in het veleden mee gedaan heeft aan die milla mi rally dwars door italie. Alleen als een auto aantoonbaar vroeger aan die rally heeft mee gedaan, mag 1x per jaar deelnemen aan de zelfde rally. Die wagens zijn een fortuin waard omdat ze de milla mi of zo iets mogen rijden.

Echter is Mol inderdaad ook een zakenman. En ik heb soms het idee dat hij juist die F1 team aangekocht heeft bij spyker om te zien hoe veel aandacht er was naar dat team om later mogelijk over te kopen zelf. En na wat geld investeren wel mooi door te kunnen verpatsen.

Echter is het ook zo dat Mol zeer goede contacten heeft in de auto en zakenwereld. Die hebben als ik mij niet vergis er voor gezorgt dat Ferrari de motoren leverd voor hun F1 team.

Of zit ik er met het laaste nou volledig naast?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 3 september 2007 @ 20:16:29 #64
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52924180
Mille Miglia toevallig?

Formule1 motoren kwam door gezamelijke aandeelhouders van spyker en ferrari... Stel arabieren als ik mij niet vergis...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:20:24 #65
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_52929297
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:16 schreef MikeyMan het volgende:
Mille Miglia toevallig?
dat is die race dwars door italie toch met auto's die jaren geleden die rally gereden hebben toch?
Zeg maar gerust een rijdend auto museum over wat is het 3000 kilometer of zo?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_52929472
Mille = 1000
Miglia = mijlen

Volgens mij rijden ze alleen in het noorden tot midden van Italie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')