Dan is er toch geen probleem als jij daarvan kopieen heb liggen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:53 schreef Harry_Turtle het volgende:
Beschrijving:
We zitten bij de hypotheekadviseuse, wij aan 1 kant, zij aan de overkant. Zij leest voor, alles klopt, jij tekent.
Je tekent iets zonder dat je het zelf een keer vluchtig heb doorgelezen? Niet slim jongen, niet slim.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:53 schreef Harry_Turtle het volgende:
Spliffy,
Het gaat om de hypotheekaanbieder, notaris is prima voor elkaar.
Getekende offertes heb ik wel, probleem is zoals beschreven dat het voorgelezen is en dat wij getekend hebt. Je mag er van uit gaan dat voorgelezen wordt wat er daadwerkelijk staat.
Beschrijving:
We zitten bij de hypotheekadviseuse, wij aan 1 kant, zij aan de overkant. Zij leest voor, alles klopt, jij tekent.
3 maanden later; jij zit bij notaris. Notaris leest belangrijke punten voor; rentevaste periode wijkt af.
Kutgevoel.
topic.
Dat is het verhaal.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:58 schreef Noway666 het volgende:
Als het niet klopt, niet tekenen, simpel.
Zowel notaris als hypotheek mensen moeten alles correct aanleveren.
Heb het idee dat ze niet bij een hypotheek adviseur zijn geweest...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:58 schreef michiel5 het volgende:
Bij welke hypotheek adviseur ben je eigenlijk geweest dan?
Het verhaal met die verzekering snap ik niet helemaal... Hadden de vorige bewoners dit verkeerd gedaan of jullie hypotheek adviseur?
Nee, in geen enkel voorbeeld is deze verzekering (die aan de hypo vasthangt) vermeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:05 schreef michiel5 het volgende:
Heb je trouwens wel rekening gehouden met je hypotheek rente aftrek, zal ook nog wel een paar honderd euro schelen.
Als de hypotheek adviseur die al wel in het plaatje had meegenomen kan daar ook best het verschil inzitten, en dan dus niet in de verzekering.
RVSquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:10 schreef Bastian het volgende:
[..]
Heb het idee dat ze niet bij een hypotheek adviseur zijn geweest...
anders is het een zeer slechte die zichzelf van mij direct failliet mag verklaren
Notaris leest ook maar op wat hij aangeleverd krijgt hoor, heeft de TS wel de stukken en voorlopige offerte goed doorgelezen ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:30 schreef Evik het volgende:
Je hypotheek teken je onder ede bij de notaris.
Ook de notaris heeft hier dus een steekje laten vallen. Die is het niet opgevallen dat er iets verkeerds is voorgelezen.
Hij heeft dus onder ede getekend voor iets dat niet waar is. Je kan ook nog via hem iets proberen te doen.
Verder... als je voorlopige hypotheek offerte en je huidige hypotheek verschillen.... dan kan je natuurlijk altijd contact opnemen met de verstrekker.
Dat klinkt heel bekend, wij hebben denk ik wel 5 versies gehad van de afrekening van de notaris, kwamen elke keer weer dingen bij of er veranderde weer iets, bleken nog een dure fout te hebben gemaakt wat onze VVE qua reserves in kas had.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:41 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Notaris leest ook maar op wat hij aangeleverd krijgt hoor, heeft de TS wel de stukken en voorlopige offerte goed doorgelezen ?
Die versies zoude vergeleken moeten worden, zou zeker raar zijn als dit zo zou zijn.
Zelf heb ik een keer ter plekke bij een notaris de rekening voor de hypotheek akte laten wijzigen, was al de 3-de versie die ik voor me zag.
Notarissen kunnen niet boekhouden of rekenen is mijn ervaring, dus controleer dat dubbel!
Je tekent toch niks zonder het zélf goed door te lezen?!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:12 schreef Harry_Turtle het volgende:
[..]
Heb al door dat ik beter had moeten lezen ipv zo goed van vertrouwen te zijn.![]()
Dat kunnen ze alleen als jij niet voor iedere handtekening de punten vlot langsleest.quote:
En daarbij hebben hypotheekadviseurs de verplichting om je juist voor te lichten. Staat dat niet in de Wft?? Misschien moet je daar eens gaan zoeken wat je eraan kunt doen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:58 schreef Noway666 het volgende:
Zowel notaris als hypotheek mensen moeten alles correct aanleveren.
Ik zou ook inderdaad met naald en draad aan de gang gaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
dan zou ik zeggen SEW em
Als het goed is hem je een week voor de overdracht van de notaris alle documenten thuis gehad. Dit is dezelfde versie als bij de notaris. Indien je getekend hebt is er geen weg meer terug aangezien je al akkoord bent. Heb je dat niet gedaan (uitstel transportdatum) dan zullen er wat kosten bij komen kijken die je hopenlijk kunt verhalen, maar het probleem is te vaag omschreven om aan te kunnen geven wat er nu precies fout is gegaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:36 schreef Harry_Turtle het volgende:
Zie topictitel ..
We hebben in mei een offerte getekend voor 10 jaar vast.
Nu zaten we vorige week bij de notaris, en nu bleek het ineens 7 jaar te zijn.
Bij het "voorlezen" van de eigenlijke offerte is 100% 10 jaar gezegd, anders was er zowel bij mijn vrienin als bij mij direct een lampje gaan branden. Wij zaten aan de ene kant van de tafel, en zij zat aan de andere kant. Kortom we hebben sterk het vermoeden dat we gewoon belazerd zijn.
Ik heb geen idee van wat we moeten gaan betalen, omdat we nooit een voorstel voor 7 jaar hebben gehad![]()
Verder bleek na uitzoeken dat het huis niet eens op het juiste adres verzekerd was, en moesten we ineens een bereidstellingsprovisie betalen. Dit omdat de rente in tussentijd gestegen was. Dit terwijl onze adviseuse had berekend dat het precies kon wanneer de overdracht op 3 augustus was.
Nadat ik het zelf had uitgezocht bleek dat de offerte niet 3 maanden geldig is vanaf de uiterste geldigheidsdatum (3 mei) maar 3 maanden na het uitbrengen ervan (2 weken eerder)
Is dit onze schuld?
Nu was gister helemaal de maat vol, we hebben een combi-hypotheek aflossingsvrij/ levenhypotheek. Maandlasten volgens 10-jaar-overzicht +- 650 euro per maand. Nu kregen we gisteren een overzicht van de verzekeringen, en nu blijkt aan die levenhypotheek ook nog eens een polis vast te hangen van 170 euro.... PER MAAND!!!...
Dit is ons nooit, maar dan ook nooit verteld. Voor een dikke 800 euro per maand hadden we dan ook wel iets anders kunnen kopen.
Ik heb een reeks klachten ingediend, maar aan jullie de vraag of we uberhaupt een poot hebben om op te staan. Zit er namelijk over te denken om rechtshulp in te schakelen.
Hoor graag jullie mening.
Sja zo'n hypotheek hebben wij ook. De 650 euro per maand zal waarschijnlijk netto rente zijn en die 170 euro per maand is premie voor de levenhypotheek (aflossing (50%?) en verzekering).quote:Nu was gister helemaal de maat vol, we hebben een combi-hypotheek aflossingsvrij/ levenhypotheek. Maandlasten volgens 10-jaar-overzicht +- 650 euro per maand. Nu kregen we gisteren een overzicht van de verzekeringen, en nu blijkt aan die levenhypotheek ook nog eens een polis vast te hangen van 170 euro.... PER MAAND!!!...
Omdat de TS niks snapt van hypotheken heb ik het idee. Of hij is hulpbehoevend.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:56 schreef Rewimo het volgende:
Je moet toch een kopie hebben van de hypotheekofferte? Daarin staat wat je moet betalen en daarin staat hoe lang de hypotheek loopt. Leg die naast de definitieve versie en dan zie je of ze verschillend zijn. Dat is al een paar keer geopperd hierboven, waarom doe je dat niet?
Als ik het goed begrijp heb je na het voorlezen een offerte getekend zonder er zelf ook maar een blik op te werpen? (iets wat ik sowieso al vreemd vind). Maar daarna ook niet eens even jouw eigen exemplaar thuis nog even rustig doorgelezen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:53 schreef Harry_Turtle het volgende:
Spliffy,
Het gaat om de hypotheekaanbieder, notaris is prima voor elkaar.
Getekende offertes heb ik wel, probleem is zoals beschreven dat het voorgelezen is en dat wij getekend hebt. Je mag er van uit gaan dat voorgelezen wordt wat er daadwerkelijk staat.
Voor zover TS nog reageert..:quote:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zou ook inderdaad met naald en draad aan de gang gaan.![]()
Ik denk eerder dat de TS tot de conclusie is gekomen het verhaal van de hypotheekadviseur m.b.t. bruto/netto niet helemaal begrepen had en zich nu schaamt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:40 schreef rieski het volgende:
TS is al een tijd stil......
Je bent toch niet je offerte aan het lezen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |