Zie topictitel ..
We hebben in mei een offerte getekend voor 10 jaar vast.
Nu zaten we vorige week bij de notaris, en nu bleek het ineens 7 jaar te zijn.
Bij het "voorlezen" van de eigenlijke offerte is 100% 10 jaar gezegd, anders was er zowel bij mijn vrienin als bij mij direct een lampje gaan branden. Wij zaten aan de ene kant van de tafel, en zij zat aan de andere kant. Kortom we hebben sterk het vermoeden dat we gewoon belazerd zijn.
Ik heb geen idee van wat we moeten gaan betalen, omdat we nooit een voorstel voor 7 jaar hebben gehad
Verder bleek na uitzoeken dat het huis niet eens op het juiste adres verzekerd was, en moesten we ineens een bereidstellingsprovisie betalen. Dit omdat de rente in tussentijd gestegen was. Dit terwijl onze adviseuse had berekend dat het precies kon wanneer de overdracht op 3 augustus was.
Nadat ik het zelf had uitgezocht bleek dat de offerte niet 3 maanden geldig is vanaf de uiterste geldigheidsdatum (3 mei) maar 3 maanden na het uitbrengen ervan (2 weken eerder)
Is dit onze schuld?
Nu was gister helemaal de maat vol, we hebben een combi-hypotheek aflossingsvrij/ levenhypotheek. Maandlasten volgens 10-jaar-overzicht +- 650 euro per maand. Nu kregen we gisteren een overzicht van de verzekeringen, en nu blijkt aan die levenhypotheek ook nog eens een polis vast te hangen van 170 euro.... PER MAAND!!!...
Dit is ons nooit, maar dan ook nooit verteld. Voor een dikke 800 euro per maand hadden we dan ook wel iets anders kunnen kopen.
Ik heb een reeks klachten ingediend, maar aan jullie de vraag of we uberhaupt een poot hebben om op te staan. Zit er namelijk over te denken om rechtshulp in te schakelen.
Hoor graag jullie mening.