abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52736810
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:39 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar je mag het toch wel jammer vinden dat een in de basis boeiend programma nu ook al verpauperd is?

De open deuren 'Kijk dan niet' of 'Er zit een knop op je TV' vind ik persoonlijk altijd enigszins van armoede getuigen. Als je ergens verwachtingen (of zelfs maar hoop) bij hebt en het pakt anders uit, dan mag je daar w.m.b. best je teleurstelling over uit spreken.

Als je sowieso bij voorbaat al een hekel aan de VPRO of aan Joris Luyendijk of aan Zomergasten of aan Linda de Mol hebt, dan moet je inderdaad niet gaan kijken. In alle andere gevallen mag je kritiek uiten.
je mag natuurlijk kritiek uiten, duh.

maar sommigen, en jij hoeft je dus niet aangesproken te voelen, gaan er echt voor zitten om het niets te vinden, kondigen dat van te voren al aan, en zien lekker de hele avond hun (voor)oordeel bevestigd, en kammen echt alles af, wat de gast ook zegt, doet, kiest aan fragmenten.

dat snap ik niet.
dat je blijft kijken, ondanks dat het je tegenvalt, in de hoop ms dat het toch nog wat wordt, is een ander verhaal.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52736902
De fragmenten komen op de eerste plaats imo. Zelfs Emiel Ratelband kan een goede zomergast zijn met de juiste fragmenten.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_52740360
Nu een analyse bij SBS Shownieuws.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:25:12 #129
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_52745484
Joris houdt er trouwens mee op, hoorde ik vannacht ergens in een herhaling (SBS ms dan?)
Hij kan niet er tegen herkend te worden op straat of zo, zo ving ik op althans

oh gevonden :
quote:
Joris Luyendijk heeft gisteren zijn laatste Zomergasten gepresenteerd. Na twee jaar stopt hij ermee. 'Het programma is een feest, maar ook mega-intensief.' De recensies van zijn laatste uitzending met Linda de Mol waren overigens niet echt lovend.

Joris Luyendijk stopt met de presentatie van Zomergasten
Dat meldt Luyendijk in zijn weblog. ‘Zomergasten is zes weken lang werken zonder weekend, allerlei types gaan over je heen zeiken, ongevraagde recensies spoelen over je heen en je krijgt complimenten van mensen bij wie je denkt: ik wil helemaal niet dat jij mijn werk goed vindt want ik vind jou een idioot,' schrijft de presentator.

Kop op de buis
Twee seizoenen Zomergasten is Luyendijk niet meegevallen. ‘Er komt een merkwaardig soort agressie bij sommige mensen los, als je je op tv vertoont. Zo van: wie de fuck denk jij dat je bent dat je met je kop op de buis mag? Ik zal jou eens zeggen wat ik van jou vind!’"

[ Bericht 69% gewijzigd door milagro op 28-08-2007 09:09:06 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52746583
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:24 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hé, en 'low culture' is zo absoluut en opdringerig aanwezig tegenwoordig dat ik enige diepgang, althans een poging daartoe, erg op prijs stel van de VPRO. Anders kunnen we net zo goed met z'n allen naar Jensen gaan kijken. Die heeft nog eens hoge kijkcijfers
Hoewel Jensen zelf ook wel een boeiende zomergast kan zijn. Daar heb ik nog nooit een interview mee gezien.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:10:21 #132
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_52746700
Ik vond Joris Luyendijk t goed doen hoor, ook tegenover Linda de Mol. t Hele punt met haar is dat ze al vanaf haar 19e op de tv is en dusdanig mediagetraind is, ze het achterste van haar toch niet laat zien. En terecht, we weten al zoveel van haar. Dat er na het programma artikelen komen waarin staat dat ze haar schaamlippen niet heeft laten verkleinen geeft dés te meer aan waarom ze wat dingen voor haarzelf houdt, alles word zó groot en breed uitgemeten in media.

O ja en dan pretentieuze gelul over dat een uitzending met Linda de Mol niet interlectueel genoeg zou zijn is natuurlijk gezeik. Ik denk dat ze meer heeft meegemaakt of meer te vertellen heeft dan meenigeen hier.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_52746820
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:10 schreef arneaux het volgende:
O ja en dan pretentieuze gelul over dat een uitzending met Linda de Mol niet interlectueel genoeg zou zijn is natuurlijk gezeik. Ik denk dat ze meer heeft meegemaakt of meer te vertellen heeft dan meenigeen hier.
alsof jij daar überhaupt iets over te zeggen hebt dan.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:23:11 #134
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_52746959
Dit bedoel ik nou precies met pretentieus. Lekker vallen over 1 tiepfoutje zonder de rest te kunnen weerleggen.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:06:48 #135
36022 Heathen
Its No Game
pi_52749665
In de eerste plaats vond ik het al een slechte keuze om haar als zomergast te verwelkomen, maar wel gewaagd dat wel. Vanaf mijn jeugd heb ik haar hele carriëre meegemaakt en heb haar nog nooit betrapt op een intelligente opmerking. Dat is vreemd gezien haar achtergrond en opleiding, of is het fabeltje inderdaad waar dat mensen uit het lyceum sowieso op de uni terecht komen. Misschien ontlenen zich de tv-programma's zich er niet voor waar in ze presenteerde, maar op den duur heb je het ook zelf voor het zeggen om ze uit te kiezen. Kennelijk zijn spelletjes voor haar genoeg want ze legte afgelopen zondag al even uit hoe moeilijk het wel niet is maar dat het op het laatst een tweede natuur wordt. Dat geldt voor elke presentator dus daar heb ik weinig mee. Haar kunnen betrappen op iets interessant, neen.

Voor mij als kijker geldt dat het interessant moet zijn. Of de persoon zelf , zijn of haar achtergrond, moet interessant zijn of hetgeen wat die heeft of wil vertellen of daarbij de combi. Daar hoeft echt geen intellectueel gebrabbel omheen, maar meestal eindigt het daar wel in omdat nu eenmaal een gevolg is. De meesten willen per direct het gevolg zien terwijl de oorzaak , een interessant persoon, vaak over het hoofd wordt gezien. Van te voren was het voor mij zo klaar als een klontje dat de achtergrond van de persoon niet echt interessant was. Immers weet je al alles over haar of genoeg in in ieder geval. Het enige wat ze meeheeft als achtergrond is dat ze een programmamaakster is en verder doet ze af en toe eens een klusje als zangeres of actrice. Daar sprak Luyendijk haar ook op aan een aantal maal, maar dat is kennelijk niet goed door gekomen. Dus dan weet je al gauw dat het programma moet hebben in het geen wat je te vertellen hebt.

En wat zou Linda ons nou te vertellen hebben? Of waar wil ze ons nou in mee laten genieten van de dingen die ze interessant vind? Nou daar kwamen we al gauw achter, haar eigen leven. Constant wilde ze niet te veel over zichzelf prijsgeven, maar liet wel allerlei dingen zien die juist allemaal over haar leven gingen. Haar huis, haar vader, haar acteercarriere, haar nummer waar ze om moet huilen en daarmee moeten ook telkens weer vragen terugkomen die betrekking hebben op haar leven. Het is voor mij iets dat juist verhuld dat haar leventje weinig voorsteld juist omdat ze de nadruk legt dat ze iets te verbergen heeft. Waarschijnlijk heeft ze helemaal niets te verbergen en is alles wat we over haar weten gewoon hetgene wat ze is. Het benadrukken dat je er niet over wilt praten en tegelijkertijd fragmenten laten zien die over jou persoonlijk leven gaan, geven de oppervlakkigheid aan. Misschien denkt ze echt dat ze dingen verbergt die zo schokkend zijn. Tenslotte vond ze het afgelopen jaar ook al zo een nare periode, terwijl een normaal mens het niet eens zo vervelend zou vinden. Dat ze begon te pochen met haar onzekerheid liet al zien dat ze weinig inlevingsvermogen heeft. Het kwam er uit alsof 'een normaal mens' die eigenschap totaal niet kent in het dagelijks leven.

Luyendijk kon er haast niet om heen dat het om haar persoonlijk leven moest gaan. In eerste instantie ergerde ik mij daar aan, maar aangezien de fragmenten niets anders dan die kant op gingen. Saaie fragmenten alwaar hij met moeite zich scherp kon houden. Wel had hij de avond vele malen interessanter kunnen maken, maar daar is hij nu juist weer niet de goede persoon voor. Het is meer een boekenschrijver dan een goede tv-interviewer. Er zaten zoveel openingen waar hij op had kunnen doorvragen of haar voor een dilemma: talpa echec, eenzaamheid, maurice de hond en haar studie rechten, niet competent genoeg zijn om van jezelf te kunnen houden, haar deelname in de verwelkoming van plastische chirurgie, religie en zo veel meer...

Van de fragmenten konden we het die avond niet hebben, zo ook van de gast. Daarom is er altijd nog een presentator, maar ook die was te licht bevonden. De redactie zou dit zich moeten aantrekken.
Now my death is more than just a sad song.
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:14:32 #136
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_52757156
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:10 schreef arneaux het volgende:
Dat vind jij gezeik, doe s.v.p.niet alsof iedereen gek is behalve jij. Daar is volgens mij heel weinig reden toe.

En waarom zou iemand die veel meemaakt automatisch een boeiende gast zijn en dus ook boeiende fragmenten uitzoeken?

Ben je trouwens op enige wijze familie van Linda of zo?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:17:54 #137
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_52757243
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:06 schreef Heathen het volgende:
Van de fragmenten konden we het die avond niet hebben, zo ook van de gast. Daarom is er altijd nog een presentator, maar ook die was te licht bevonden. De redactie zou dit zich moeten aantrekken.
En weet je wat nou het gekke is?
Dat ik me ondanks de foute gast en ondanks de foute presentator en ondanks de foute fragmenten eigenlijk nog best redelijk vermaakt heb.

Waar misschien zegt dat ook wel iets over mij.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:19:19 #138
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_52757291
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat vind jij gezeik, doe s.v.p.niet alsof iedereen gek is behalve jij. Daar is volgens mij heel weinig reden toe.

En waarom zou iemand die veel meemaakt automatisch een boeiende gast zijn en dus ook boeiende fragmenten uitzoeken?

Ben je trouwens op enige wijze familie van Linda of zo?
Ik ben het met je eens dat ze een paradoxale boodschap uitdraagt ten aanzien van het 'schoonheidsideaal' van de vrouw. Maar het gaat mij erom dat veel mensen haar afvallen puur op het feit dát ze Linda de Mol is. Niet op haar inhoud.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:20:50 #139
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_52757347
Och, ik kan me wel een beetje vinden in de benaming 'pretentieus'. Ik heb normaal gesproken ook altijd een hekel aan pretentieuze snobs. Maar in dit geval is mijn behoefte aan dat ene avondje fatsoenlijke televisie sterker; dan maar een beetje een snob.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:46:26 #140
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_52758068
pff, als je tegenwoordig iets te vertellen hebt of wat diepgang zoekt wordt het als als pretentieus afgedaan geloof ik. Wees blij dat het een keer geen Geer en Goor en aanverwante troep is. Begin wel te snappen dat de Arena vol zit bij de Toppers, plat is de norm?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_52763830
Precies, het is 2007 mensen! Dat verongelijkte gedoe tegen zogenaamde elitaire snobs is een anachronisme. Laten we niet doen alsof het 1965 is toen de Beatles nog als langharige herriemakers werden weggezet. De elitaire hoge cultuur is al lang en breed uitgestorven. Helaas.

Bij de VPRO zie je af en toe nog een oprisping. Wel apart eigenlijk, als je bedenkt dat de VPRO vroeger juist aantrapte tegen de gevestigde orde.
pi_52765029
Waarom schrijft Heathen "ze legte afgelopen zondag al even uit" ???? En dan verder zo'n heel verhaal....
geniet nooit met mate
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:18:56 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_52765823
Wat een snobs hier

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52765880
Jij wil Jaap Stobbe als zomergast.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:31:35 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_52766245
Zeker en Ron Brandsteder met zijn Nijenrode. En de acteur uit Q en Q met zijn Gymnasium. En Marnix ten Kortenaar en Harm Kuipers als schaatsende hoogleraren. En Irene Wüst die al co schappen loopt. Maar ook politicie die onder de 100 scoorden bij de nationale IQ-test. En Willibrord en Catharine die net boven de 90 kwamen. Ik zie graag vooroordelen niet bevestigd worden.

Lekker luisteren naar een hoogleraar die niet kan uitleggen dat een linksomdraaiende eicel slecht is voor de karnemelk.

De leukste zomergast ooit was samen met Pierre Jansen Ischa Meier. Die hield van Bennie Neyman André Hazes en Jip en Janneke.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:43:47 #146
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_52776237
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:31 schreef tong80 het volgende:

De leukste zomergast ooit was samen met Pierre Jansen Ischa Meier. Die hield van Bennie Neyman André Hazes en Jip en Janneke.
Dat is ook leuk, want verrassend en hij kon er vast wel vertellen waarom hij dat leuk vind. Maar als Ron bradsteder er zit en van Hazes en Flodder blijkt te houden en daar al hijgend doorheen zit te lachen is het een stuk minder vrees ik..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:00:05 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52787477
FYI: Op 6 september wordt tussen 20.25 en 21.55 uur documentaire 'Beperkt Houdbaar' van Sunny Bergmann over de gekte van het doorgeslagen schoonheidsideaal herhaalt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52787579
Die doc is ook gewoon online te bekijken.
http://www.beperkthoudbaar.info/
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:07:30 #149
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52787681
Ik ben nog van de oude stempel: kijk liever via televisie .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:15:44 #150
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_52787860
Ik heb de docu al gezien. Vooral die wijven van de Jackie, wat een hoeren zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')