abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 september 2007 @ 17:45:17 #151
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53571493
Wees blij dat endr0me en ik de sinaasappels thuis hebben gelaten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_53594809
Eindelijk!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_53594841
Ik ben ook wezen kijken. Jammer dat Hollman en Janssen er beide al na een half uurtje af moesten, anders had NEC ook zonder die penalty wel gewonnen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53594854
Mijn god wat een kansen werden er weer verprutst zeg. En ook het uitspelen van een counter was vaak tenenkrommend slecht.

Verder uiteraard verdiende zege met bij vlagen redelijk combinatiespel tegen een zwakke tegenstander (wat ook logisch is met 10 man)
  zondag 30 september 2007 @ 17:33:26 #155
85985 cazzie
i am online therefore i am
pi_53594928
goed of niet goed, de puntjes zijn belangrijker dan het getoonde spektakel
pi_53595002
Ik sta gewoon vol in beeld op de site, zie ik nu
In zo'n header...
pi_53595012
Hopelijk niets ernstigs die blessures, want zonder Van Beukering, Janssen en Holman...
pi_53595055
Beukie is wel weer fit volgende match, rest ff afwachten.
pi_53595295
Holman 2 weken eruit volgens Forza. Blessure van Janssen is niet ernstig, sluit morgen gewoon weer bij de ploeg aan.
I don't really come from outer space || Last.fm
  zondag 30 september 2007 @ 18:28:18 #160
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_53595923
Mooie wedstrijd, iig geen moment verveeld. En dik verdiend, al moet er toch echt beter met de kansen omgesprongen worden.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_53596035
Vanmiddag gehoord ja. Het café is de Van Buren.
  zondag 30 september 2007 @ 18:33:27 #163
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53596067
Verdiende overwinning, dankzij Vermeer (en enkele NEC'ers ) bleef het bij 1-0. Wel weer samengeknepen billen in die laatste 5 minuten.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  zondag 30 september 2007 @ 21:26:00 #164
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_53600812
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:32 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Vanmiddag gehoord ja. Het café is de Van Buren.
Ben dan blij dat ze iig DIE kroeg slopen. Toch waardeloze tent
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_53610341
quote:
'Alleen Marcel Boekhoorn kan NEC redden'
01/10/2007 08:45

Clubliefde gaat een leven lang mee. Daar kan niets tegenop. Ooit begon ik met een doosje benzinepompsigaren, maar intussen geniet ik van een Matelieff. Mijn eerste auto was een Mini Cooper, nu rijd ik in een Chrysler 300. De eerste singles kocht ik van Ricky Nelson en Buddy Holly, nu zoek ik naar Ronnie Earl, Tab Benoit en Tinsley Ellis. Lang geleden stemde ik op Joop den Uyl, de laatste jaren kon Gerrit Zalm op me rekenen. In de jaren zestig was Vrij Nederland mijn lijfblad, tegenwoordig geef ik de voorkeur aan Elsevier. Vroeger moest ik naar de kerk, nu wil ik er niets meer mee te maken hebben. Ik heb in mijn leven van verschillende vrouwen gehouden, maar ik ben al meer dan vijftig jaar NEC-supporter.

Mijn roots liggen in Nijmegen. Als kwajongen zat ik op zondag in De Goffert of ik ging mee naar Rigtersbleek, Zeist, Hilversum, Zwartemeer of Be Quick. Moos Bicentini, Theo Jansen, Pedro Koolman en Cees Kick waren helden. Later braken Tiny van Reeken, Bennie Werts en Hans Verhagen door als echte Nijmeegse jongens. De kleuren rood-groen-zwart waren heilig voor me. NEC had een prachtig tenue. Rood shirt met een zwart-groen-zwarte horizontale baan, zwarte broek en rood-groen-zwarte ringkousen. Mijn gevoelens voor NEC hebben me er altijd van weerhouden achter het succes aan te hollen. Het was best aantrekkelijk om supporter van Feyenoord, Ajax of PSV te zijn, maar echte clubliefde duurt levenslang.

Als we onze bankrekeningen even buiten beschouwing laten, hebben de puissant rijke ondernemer Marcel Boekhoorn en ik veel gemeen. Ook hij is zijn hele leven al NEC-supporter. Hij wilde als een soort Dirk Scheringa de club naar de top loodsen, maar stuitte op het ego van een andere miljonair.

Voorzitter Hans van Delft gunde de nóg rijkere Boekhoorn zijn speeltje en de eer niet. Toen de succesvolle zakenman Van Delft voorzitter werd, was hij nog nooit bij een thuiswedstrijd van NEC gesignaleerd. Hij was geen voetbalman, maar stortte zich met overgave op de club. Van Delft realiseerde een nieuw stadion en trok zijn hele zakelijke netwerk naar de club. De Ondernemers Sociëteit Regio Nijmegen groeide spectaculair. Het werd echter op schrijnende wijze duidelijk dat Van Delft geen clubgevoelens koesterde. Hij wilde wel zijn kunstje vertonen om nog meer aanzien in de stad te krijgen, maar zijn historisch besef liet hem in de steek.

De zakenman verzamelde een paar snelle marketingjongens om zich heen die niets met NEC hadden, maar een nieuwe start wilden maken met een ander tenue. Technisch directeur Leen Looyen stribbelde nog wel tegen, maar Van Delft veegde alle argumenten van tafel. Even later ontwierp de zoon van Looyen de karakterloze hansopjes waarin NEC tegenwoordig speelt. Van Delft had er geen boodschap aan dat NEC al sinds de jaren dertig een clubtenue had waaraan de trouwe supporters gehecht waren. Het shirt was tevens het logo van de club. Bij Juventus, Arsenal en Barcelona zou de voorzitter geroyeerd zijn. Ook de achterban en de clubleiding van Feyenoord, Ajax en Sparta zouden nooit toestaan dat het shirt ingrijpend werd veranderd. Dat shirt is emotioneel eigendom van de supporters. Een goede voorzitter blijft daar af, het shirt veranderen is heiligschennis. Van Delft luisterde niet eens, hij ging als een olifant door de porseleinkast en minachtte zijn achterban.

Op het moment dat hij afhaakte, gunde hij de nog veel succesvollere Boekhoorn de macht bij de club niet. Geheel onverwacht presenteerde Van Delft de totaal onbekende Vincent Paes als de nieuwe voorzitter. Ook Paes is financieel onafhankelijk, maar hij is geen voetbalman en zeker geen leider.

NEC heeft geen gezicht meer, wel een charmante gastheer die door niemand serieus wordt genomen. Oer-sponsor Frans Hendriks heeft geen enkel vertrouwen in de huidige voorzitter en neemt het Van Delft kwalijk dat Boekhoorn gepikeerd is vertrokken. Tijdens zijn aanwezigheid was Van Delft de baas. De club profiteerde van zijn netwerk, maar door NEC met een niet gewenste voorzitter op te zadelen en de belangrijkste sponsor respectloos te behandelen, liet hij NEC met een kater achter.

Mario Been verlengde zijn contract als trainer met twee jaar. Prima zaak, want Been doet het uitstekend. Alleen moet hij zijn spelers niet zo de hemel in prijzen. Hij wekt de indruk dat de toekomst van NEC er met deze selectie geweldig uitziet. Er is gescout op talent, NEC bezit een paar groeibriljantjes. Volgens de trainer heeft zijn club een gouden toekomst met deze spelers. Ik vind het nogal meevallen. De middelmaat viert hoogtij. De spitsen zijn bepaald geen topscorers, een spelbepaler heeft NEC niet, wel een overschot aan voorspelbare middenvelders. Verder beschikt de club over trage centrale verdedigers, matige backs en een bruikbare keeper. NEC is afhankelijk van de investeerder Boekhoorn, maar hij liet zich door uitgever Cornelis van den Berg paaien voor de financiering van het gratis dagblad De Pers. Boekhoorn heeft een nieuw speeltje, maar het is wel een dure hobby, want hij moet er wekelijks een vermogen bijleggen. Iedere week gooit hij een goede speler voor NEC in de bodemloze put.

Boekhoorn broedt op een creatieve oplossing, de voormalige speler van de Nijmeegse Christelijke Sportvereniging Oranje Blauw heeft wel vaker tegenslagen gehad. Maar hij was succesvol met een sigarenkistenfabriek, een kozijnenfabriek, spuitbussen, Bakker Bart en NovaXess, terwijl Telfort hem in 2004 miljardair maakte. Omdat zijn vader zich ergerde aan het zwakke spel van NEC, bood Boekhoorn aan een paar spelers te financieren. De voetbalkenners binnen de club lieten hem vervolgens een vermogen steken in de falende Pool Andrzej Niedzielan en de teleurstellende Paraguayaan Edgar Barreto. Dat bleek weggegooid geld, maar daar lag Boekhoorn niet wakker van.

De eigenaar van Ouwehands Dierenpark in Rhenen trok zich officieel terug wegens veiligheidsoverwegingen, maar dat heeft Dirk Scheringa opgelost met lijfwachten. Boekhoorn wilde na het vertrek van Van Delft de club overnemen en werd gesteund door alle geledingen binnen NEC. Boekhoorn had Hans Kraay senior al als persoonlijke scout en adviseur op de loonlijst staan, om verdere miskopen te voorkomen. Gedreven door een vreemde vorm van jaloezie, schoof Van Delft zijn relatie Paes uit het niets naar voren, waardoor NEC plotseling een club zonder perspectief werd.

Omdat ik als geen ander weet dat clubliefde nooit verloren gaat, is het wachten op de terugkeer van Boekhoorn. Bij NEC is iedereen voor zijn terugkeer en de supporters zullen hem als een verloren zoon in de armen sluiten. Boekhoorn twijfelt, hikt tegen alle publiciteit aan, want hij beweegt zich liever in de anonimiteit. Invloedrijke sponsors weten al te melden dat Boekhoorn terugkomt. De toekomst van de club ligt in handen van de op 30 oktober 1959 geboren Martinus Jacobus Johannes Boekhoorn. De zoon van een uitvoerder in de bouw die iedere thuiswedstrijd van NEC met zijn vader bezocht en zodra hij het zich kon veroorloven een skybox huurde en deelnam aan het investeringsfonds. Na de havo en de heao ging hij bij Deloitte & Touche werken. In 1994 begon hij voor zichzelf en vergaarde vervolgens een fortuin. Boekhoorn zal zijn financiële banden met De Pers correct willen regelen.

Intussen wacht NEC in spanning af. De naar De Graafschap vertrokken commercieel manager Henk Bloemers is opgevolgd door Erik Langendijk, in Nijmegen bekend als de volkszanger Schele Daan. Langendijk is de zwager van Boekhoorn. De terugkeer van Boekhoorn lijkt dan ook een kwestie van tijd. Dan heeft NEC pas echt een gouden toekomst. En ik weet zeker dat Boekhoorn de originele shirts ook weer in ere herstelt.

Johan Derksen
Brett Holman
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:34:59 #167
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53611087
Flink artikel van Derksen. Heeft hij niet elk jaar zo zijn rooskleurige pro-nec-column?
pi_53617598
Ben het wel eens met Derksen, ongeacht of Boekhoorn nou de 'redder van NEC' is. In ieder geval zal er met Boekhoorn aan het roer een duidelijker beleid gevoerd worden binnen de club; in ieder geval beter dan de voorgaande jaren.
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:31:16 #169
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53645267
Ik ben geen fan van meneer Derksen, maar dit stuk kan mijn goedkeuring wegdragen
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:53:34 #170
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_53645767
eindelijk punten...
zaterdag naar excelsior uit..
ben benieuwd... nog 2 keer winst en de kutstart is weer vergeten...
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_53657755
Been dus nu officieel zijn contract verlengd.
Goeie zaak.

Vrees wel dat dit met spelers niet zo makkelijk zal gebeuren.Kan me haast niet voorstellen dat bijv Olsson zijn aflopende contract wil gaan verlengen helaas.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 08:24:16 #172
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_53660273
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:58 schreef endr0me het volgende:
[..]
Voor mij hoeft NEC echt niet in de top mee te voetballen, om die reden hoeft Boekhoorn van mij niet terug te komen.
Maar wanneer hij een statement maakt en zorgt dat het balkenshirt terugkomt wordt hij 1 van de grootste helden van NEC als je het mij vraagt.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_53669585
Aardig stukje, maar als er weer ns wat te 'nuilen' valt over NEC staat Derksen altijd vooraan. Kan me weinig positieve uitlatingen herinneren voor iemand die zichzelf een echte NEC supporter noemt.
Nuilen kan iedereen wel..
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:21:25 #174
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_53670523
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:39 schreef C2000 het volgende:
Aardig stukje, maar als er weer ns wat te 'nuilen' valt over NEC staat Derksen altijd vooraan. Kan me weinig positieve uitlatingen herinneren voor iemand die zichzelf een echte NEC supporter noemt.
Nuilen kan iedereen wel..
Ach dat past wel een beetje bij NEC, lekker zeiken over het bestuur enzo en spelers krijgen er ook al gauw van langs als ze zich nog niet bewezen hebben Maar toch blijft het publiek trouw. En Derksen moet natuurlijk voor de VI ook niet té rooskleurig over NEC schrijven maar zo neutraal mogelijk.
---
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:38:06 #175
47580 hoM3r
Our trip.
pi_53673273
http://nl.youtube.com/watch?v=0MdkTvUM-s8

Prachtig dat deze weer op youtube te vinden is.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:43:45 #176
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53673422
Het mooiste blijft de kopbal! Legendarisch!
pi_53680045
Jan Maas is nog steeds verzorger bij De Treffers, dus die komen we binnenkort weer tegen!

Hij is alleen door het vele koppen wat haar kwijtgeraakt
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_53752342
Duuuuuuude, 2-0 excelsior
pi_53753654
Die kerstborrel gaat Been niet eens halen joh .
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:16:25 #180
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_53754278
kut-enniesee
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_53755138
Zou VI dan toch een keer goede journalistiek hebben gemaakt bij het stukje "NEC heeft de toekomst" van een paar weken terug.
  zondag 7 oktober 2007 @ 05:28:38 #182
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_53757284
Hoho, NEC heeft ook ongetwijfeld de toekomst. Dat die toekomst een rampzalige is, staat daarbuiten.
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:00:13 #183
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53758277
Tja, als NAC ten koste van 1 gele kaart 2 spitsen de wedstrijd uit mag trappen.......
Dommage arachide-fromage
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:52:25 #184
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53758851
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:00 schreef Mark het volgende:
Tja, als NAC ten koste van 1 gele kaart 2 spitsen de wedstrijd uit mag trappen.......

Dude, iedereen krijgt op den duur personele problemen door blessures. Verliezen tegen Excelsior is gewoon een schande, net als Vitesse thuis verloor tegen De Graafschap. Zulke dingen mogen niet gebeuren als je een linker-rijtje ambititie hebt.
pi_53759730
Ja maar laten we die linkerrij ambitie maar eens even vergeten. We hebben een kleurloos elftal dat geen goals maakt. Zoals het nu gaat wordt het een drama seizoen, komende weken moeten we tegen ajax, az en groningen. Vorig seizoen speelden we beter tegen zulke teams dan tegen de Excelsiors en Sparta's van de eredivisie en ik hoop dat we dat dit jaar weer doen, maar ik vrees dat er hoogstens tegen groningen een gelijkspel in zit.
  zondag 7 oktober 2007 @ 13:48:34 #186
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_53762420
Als de punten niet tegen de kleintjes gepakt kunnen worden dan maar tegen de groten
---
pi_53765619
Je zou, als je de topictitel bekijkt, bijna denken dat die betrekking heeft op de stand...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53766134
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:24 schreef Dutch_Courage het volgende:
Je zou, als je de topictitel bekijkt, bijna denken dat die betrekking heeft op de stand...

pi_53767309
Kunnen we die Alves niet halen? Zijn we gelijk van het tekort aan doelpunten af

Afonso Alves 10
Afonso Alves 17
Afonso Alves 19
Gerald Sibon 60
Afonso Alves 68
Afonso Alves 70
Afonso Alves 74
Afonso Alves 76
Gerald Sibon 79
pi_53773982
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:49 schreef EKterror het volgende:
Ja maar laten we die linkerrij ambitie maar eens even vergeten. We hebben een kleurloos elftal dat geen goals maakt. Zoals het nu gaat wordt het een drama seizoen, komende weken moeten we tegen ajax, az en groningen. Vorig seizoen speelden we beter tegen zulke teams dan tegen de Excelsiors en Sparta's van de eredivisie en ik hoop dat we dat dit jaar weer doen, maar ik vrees dat er hoogstens tegen groningen een gelijkspel in zit.

Kleurloos is idd het goede woord.. ik vind het middenveld zo zwak..
Brett Holman
pi_53773996
Die Hongaren kunnen ook geen potten breken ofwel
pi_53778590
Je ziet toch meestal meteen of een speler het wel of niet heeft, en die Hrepka heeft het gewoon niet denk ik..

Vadocz heb ik nog te weinig van gezien, maar dat is wel een speler die zich toch al wel 'bewezen' heeft op niveau (Auxerre, Schotland).. maargoed, we zullen zien!
Brett Holman
pi_53791275
Vanavond supportersavond, het zal een vrolijk avondje worden denk ik. Ze hadden geen beter moment kunnen plannen
pi_53791314
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:21 schreef -J-D- het volgende:
Kunnen we die Alves niet halen? Zijn we gelijk van het tekort aan doelpunten af

Gerald Sibon 60
Gerald Sibon 79
Zelfs Sibon zou ons van het tekort afhelpen
pi_53811613
Been schijnt ijzersterk opgetreden te hebben op de supportersavond..
Brett Holman
pi_53811665
Aan schijnen hebben we niks, een verslag willen we!
pi_53811969
Supportersavond: meer van hetzelfde

Maandagavond vond in de Gaanderij van de Goffert de eerste supportersavond van dit seizoen plaats. Gezien de zeer matige prestaties werd er hier en daar vuurwerk verwacht, maar dat viel eigenlijk reuze mee. De opkomst was overigens wel zeer behoorlijk.

De avond was ingedeeld in twee stukken, die uiteindelijk eigenlijk naadloos in elkaar over liepen. In het eerste gedeelte kwamen alle voetbal gerelateerde vragen aan bod. Na een korte inleiding gaf Mario Been de aanwezigen de gelegenheid vragen te stellen aan hem en aanvoerder Peter Wisgerhof. Uiteraard gingen de meeste vragen over de belabberde prestaties en de achterliggende oorzaken daarvan. Niet geheel verwonderlijk greep Been vaak terug naar de afwezigheid van een flink aantal basisspelers, met name voorin.

Verder gaf de trainer uitleg over zijn wisselbeleid, gaf hij aan Pothuizen tot nu toe niet goed genoeg te hebben gevonden voor een basisplaats (‘al zijn we er nu wel over aan het denken’) en verwees hij regelmatig naar de beperkte financiële middelen. Mario kreeg de lachers op zijn hand toen hij een supporter die wat schoorvoetend achter de microfoon plaats had genomen vroeg of hij een lied ging zingen. Als er al een opmerkelijke uitspraak te noteren was, dan was het de opmerking dat NEC inderdaad creativiteit op het middenveld te kort komt en in dat opzicht een speler als Barreto node mist.

Het tweede ging over alle andere zaken, waarbij in eerste instantie uitleg over de financiële situatie werd gegeven. De schulden uit het verleden hangen nog steeds als een molensteen om de nek van onze club zo sprak ook de lichaamstaal van voorzitter Paes. Gelukkig is de voorzitter bezig met een groot project, waarvan hij alleen nog niet weet of en hoeveel geld het gaat opleveren en waarvan hij nog geen nadere details kon geven. En ook nog niet of het wel goedgekeurd gaat worden. Dat was er dus één onder de noemer: als je niks te melden hebt, zeg dan ook niks!

Vervolgens kwamen er een aantal bekende thema’s aan bod, die directeur Jacco Swart telkenmale pareerde met de bekende ‘wij kunnen er ook niks aan doen’ strategie. Zo bepaalt de gemeente dat er geen bier op de tribunes gedronken mag worden, houden de burgemeesters van andere steden onze vrij vervoer regelingen tegen en ligt het aan het tv contract dat NEC maar zo weinig wedstrijden op zaterdagavond speelt. Met de suggestie dat andere clubs door vaak aan de bel te trekken zaken wel voor elkaar krijgen (Willem II met bierbeleid, PSV en NAC met de zaterdag als speeldag) werd weinig gedaan.

Nadat er nog wat gemopperd werd op de merchandising (‘een drama’), waarbij de afspraak werd gemaakt om met supporters te gaan praten over dit onderwerp, was het officiële gedeelte ten einde en begaf eenieder zich naar de bar voor wat eigenlijk het leukste deel van de avond is: op een ongedwongen manier onder het genot van een echt biertje met spelers en medewerkers van de club praten. Want dan blijkt dat NEC eigenlijk best wel een gezellige club is!

www.detrouwehonden.nl
pi_54060783
Ajax
pi_54061308
Gefeliciteerd met een zeer terecht punt..

@ -J-D-, is het de bedoeling dat een moderator in verschillende topics gaat provoceren?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_54061816
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:59 schreef denthemen het volgende:
Gefeliciteerd met een zeer terecht punt..

@ -J-D-, is het de bedoeling dat een moderator in verschillende topics gaat provoceren?
Stel je niet zo aan. Iemand post dat Ajax het thuis lastig heeft tegen NEC. Ik zag wat resultaten op een site staan en reageer daarmee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')