"Boehoe ík heb er toch niet voor gekozenquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Als je ervoor kiest om een koninkrijk te blijven moet je daar ook de kosten bij voor lief nemen. Ik denk trouwens dat de koninklijke familie meer geld oplevert dan dat het kost, maar dat is puur gevoel.
En hoe is dat gevoel onderbouwd? En komen die opbrengsten terug bij de belastingbetaler?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Als je ervoor kiest om een koninkrijk te blijven moet je daar ook de kosten bij voor lief nemen. Ik denk trouwens dat de koninklijke familie meer geld oplevert dan dat het kost, maar dat is puur gevoel.
Zou je dit willen en kunnen uitleggen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een president is lang niet zo effectief als staatshoofd dan een koning / Konining
check Bushquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:09 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Zou je dit willen en kunnen uitleggen?
Nou dan, waarom ontvangen ze dan ook nog eens geld van de staat? Is het mogelijk om als fulltime werkende daarnaast ook een uitkering te ontvangen? Nee.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:11 schreef teamlead het volgende:
gaan we weer
de meeste leden van de familie werken gewoon hoor
Als je om de vier (8jaar) jaar een nieuws staatshoofd kiest kan je als land nooit contacten opbouwen die een koning of Konining wel op kan bouwen. De oranjes hebben ontzettend veel vrienden en dus een heleboel invloed in de wereld. Staatsbezoeken zijn niet zomaar vakanties, als Bea op staatsbezoek gaat, gaat er een hele stoet aan zakenmensen en weet ik wie mee.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:09 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Zou je dit willen en kunnen uitleggen?
Dat is allemaal prima, maar dat kunnen ze nog steeds doen, wanneer ze gaan leven van hun eigen geld.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als je om de vier (8jaar) jaar een nieuws staatshoofd kiest kan je als land nooit contacten opbouwen die een koning of konining wel op kan bouwen. De oranjes hebben ontzettend veel vrienden en dus een heleboel invloed in de wereld. Staatsbezoeken zijn niet zomaar vakanties, als Bea op staatsbezoek gaat, gaat er een hele stoet aan zakenmensen en weet ik wie mee.
Flikker toch op. Die hebben allemaal titels en baantjes cadeau gekregen. Naar verluid is bijv. de scriptie van WA nooit openbaar gemaakt.... omdat het een erg slecht stuk was.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:11 schreef teamlead het volgende:
gaan we weer
Heb ik inderdaad ook eens een artikel over gelezen. Dat de scriptie van WA erg slecht was, maar dat dat geen reet uitmaakt, omdat hij alles toch wel in de schoot geworpen krijgt. Zo'n studie is dan ook niet meer dan even een formaliteit. Of men nu wel of niet goed genoeg is daarvoor.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Flikker toch op. Die hebben allemaal titels en baantjes cadeau gekregen. Naar verluid is bijv. de scriptie van WA nooit openbaar gemaakt.... omdat het een erg slecht stuk was.
We hadden er gewoon na Juliana mee op moeten houden.
Ik denk dat ze meer geld verdient voor Nederland dan dat ze van ons krijgt. En al die pracht en praal is niet alleen maar voor haar. Kijk hoe populair ze is, er zijn weinig staatshoofden in de wereld die zo geliefd zijn. Al die dure paleizen en tradities zijn goed voor het landsgevoel.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat is allemaal prima, maar dat kunnen ze nog steeds doen, wanneer ze gaan leven van hun eigen geld.
Beatrix, Willem-Alexander en Maxima krijgen geld van de staat... de rest niet. En verdiep je eens in wat de diverse prinsen voor de kost doen.. je zou verbaasd zijnquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Flikker toch op. Die hebben allemaal titels en baantjes cadeau gekregen. Naar verluid is bijv. de scriptie van WA nooit openbaar gemaakt.... omdat het een erg slecht stuk was.
Jaaa omdat zijn scriptie niet goed was mag hij geen koning wordenquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en zo zijn er nog wel wat dingen. Zo is WA tegelijkertijd kolonel van de landmacht en commodore van de luchtmacht. Heeft ie helemaal niets voor te hoeven doen. Je mag nog blij zijn dat na de Lockheed-affaire de leiding van het leger niet meer in handen is van de Oranjes. Bernhard was naar verluid wel een goede veldheer, maar WA heeft echt nog nooit met de poten in de modder gestaan.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:19 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad ook eens een artikel over gelezen. Dat de scriptie van WA erg slecht was, maar dat dat geen reet uitmaakt, omdat hij alles toch wel in de schoot geworpen krijgt. Zo'n studie is dan ook niet meer dan even een formaliteit. Of men nu wel of niet goed genoeg is daarvoor.
Een koning waarvan bewezen is dat hij intelligent is zou wel wenselijk zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Jaaa omdat zijn scriptie niet goed was mag hij geen koning wordenMoet je kijken wie ze als ministers aanstellen steeds, dat is pas vriendjespolitiek
![]()
gelul WA heeft gewoon zijn dienstplicht vervuld hoor (ja.. vroeger was er dienstplichtquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en zo zijn er nog wel wat dingen. Zo is WA tegelijkertijd kolonel van de landmacht en commodore van de luchtmacht. Heeft ie helemaal niets voor te hoeven doen. Je mag nog blij zijn dat na de Lockheed-affaire de leiding van het leger niet meer in handen is van de Oranjes. Bernhard was naar verluid wel een goede veldheer, maar WA heeft echt nog nooit met de poten in de modder gestaan.
Weet je wat hij met water kan?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een koning waarvan bewezen is dat hij intelligent is zou wel wenselijk zijn.
Denk je dat (dat ze meer verdient voor Nederland dan dat ze van ons krijgt)? Laat dan ook cijfers zien zou ik zeggen. Ik ga natuurlijk niet zomaar wat aannemen alleen omdat jij dat zegtquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer geld verdient voor Nederland dan dat ze van ons krijgt. En al die pracht en praal is niet alleen maar voor haar. Kijk hoe populair ze is, er zijn weinig staatshoofden in de wereld die zo geliefd zijn. Al die dure paleizen en tradities zijn goed voor het landsgevoel.
Joh, alleen Bea, WimLex en Maxima krijgen een 'salaris' van de overheid. Waarbij Bea haar AOW ook nog eens weggeeft, de rest van de familie moet gewoon werken voor haar geld. Alles is relatief, ben er van overtuigd dat het een schijntje is van wat een president + entourage moet kosten.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:02 schreef floris.exe het volgende:
. Het zou de Oranjes sieren wanneer ze eens voor hun eigen inkomsten gaan werken en niet teren op de zakken van anderen.
Oja? De rest zit alleen thuis zeker?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
Trouwens, het lid van de koninklijke familie dat het zwaarste baantje heeft is Pieter van Vollenhoven. Juist, die burgerlijke vent die zich geen prins mag noemen omdat Trix dat niet wilde.
Veel leden van de familie nemen deel aan bijvoorbeeld koninginnedag. Wellicht krijgen ze geen 'salaris', maar ze genieten wel bepaalde privileges en dergelijke... zaken die ook geld kosten waar anderen voor betalen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:28 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Joh, alleen Bea, WimLex en Maxima krijgen een 'salaris' van de overheid. Waarbij Bea haar AOW ook nog eens weggeeft, de rest van de familie moet gewoon werken voor haar geld. Alles is relatief, ben er van overtuigd dat het een schijntje is van wat een president + entourage moet kosten.
Het is heel veel werk, en misschien wel onmogeljk, om daar een schatting van te maken met echte cijfers. Kosten die je wel kunt schatten zijn de kosten van verkiezingen om de 4 jaar, en het salaris wat een president krijgt, en wat het zou kosten om banden te leggen met andere staatdshoofden en landen. (die je met Bea niet hoeft te maken omdat die banden er al jaren lang zijn)quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:24 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Denk je dat (dat ze meer verdient voor Nederland dan dat ze van ons krijgt)? Laat dan ook cijfers zien zou ik zeggen. Ik ga natuurlijk niet zomaar wat aannemen alleen omdat jij dat zegt.
Jij denkt dat je dat probleem oplost door een president te kiezen? Moet je je toch maar eens verdiepen in de politiek. Ik ben ook niet gecharmeerd van de JSF,HSL,Betuweroute, maar moet wel meebetalen.quote:Ja, ze is populair onder een bepaalde groep van de bevolking. Maar niet iedereen is gecharmeerd van de Oranjes en die moeten wel meebetalen aan hun onderhoud.
Ik ga even opzoeken wat ze ons nou precies kost.quote:Ik stel voor: afschaffen van het innen van belasting voor het onderhouden van de Oranjes en richt een fonds op, waar mensen vrijwillig op kunnen sorten. Hup, probleem opgelost. Als ze dan echt zo populair is als dat jij beweert, dan zal het fond meer dan voldoende moeten opleveren.
Ze zitten niet thuis maar houden zich bezig met in de schoot geworpen baantjes.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:29 schreef dubidub het volgende:
[..]
Oja? De rest zit alleen thuis zeker?
En stel nu dat iemand anders er anders over denkt dan jij? Vind jij het dan terecht dat diegene moet meebetalen aan het in stand houden van wat JIJ graag wilt?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:35 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Ze moeten gewoon in stand gehouden worden. De koninklijke familie is nodig voor ons.
Het is de laatste muur tegen globalisatie en vernietiging van de staatsstructuren. Wanneer wij onze koninklijke familie kwijt raken zullen wij vrij snel onze zelfbeschikking weggeven.
Denk bijvoorbeeld aan de republikeinse VVD. Als het aan hen lag was mc donalds nu al ons drinkwater aan het verkopen. En werden we vervoerd door UPS. Je moet je goed realiseren dat de koninklijke familie enkele mogelijkheden heeft om onze staat te beschermen.
ik neem ook deel aan koninginnedag...en zelden nuchter..... ik zie niet wat dat te maken heeft met jouw oorspronkelijke stellingquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:29 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Veel leden van de familie nemen deel aan bijvoorbeeld koninginnedag. Wellicht krijgen ze geen 'salaris', maar ze genieten wel bepaalde privileges en dergelijke... zaken die ook geld kosten waar anderen voor betalen.
je levert een bijdrage aan de kosten van het staatshoofd ja. Ook in een republiek zou je voor een president betalen hoorquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:33 schreef floris.exe het volgende:
Ik begrijp de tegenstanders van mijn stelling niet zo. Nou ja, natuurlijk mag iedereen zijn eigen voorkeuren hebben. Als zij graag een koning of koningin willen, dat is dat hun goed recht. Maar wat geeft hun het recht om mij te verplichten daaraan een bijdrage te leveren?
Jij betaalt voor jouw deelname en eventuele consumptie. En jij betaalt voor de deelname van de koninklijke familie en hun eventuele consumpties.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik neem ook deel aan koninginnedag...en zelden nuchter..... ik zie niet wat dat te maken heeft met jouw oorspronkelijke stelling
Dan betaal je voor het feit dat de president zijn functie vervult. Je betaalt dan niet voor het onderhoud van privébezit en dergelijke.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:39 schreef teamlead het volgende:
je levert een bijdrage aan de kosten van het staatshoofd ja. Ook in een republiek zou je voor een president betalen hoor
En met die 'in hun schoot geworpen baantjes' verdienen ze hun eigen geldquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze zitten niet thuis maar houden zich bezig met in de schoot geworpen baantjes.
Ik heb nog een keer een video van WA gezien die op bezoek was bij de landmacht en die knakker was nog bang ook dat z'n schoenen vies werden![]()
Nogmaals deze vraag, want ik zou hier graag een antwoord op willen hebben. Kennelijk vinden sommigen het vanzelfsprekend dat andere mensen betalen voor iets dat zij graag willen hebben.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:33 schreef floris.exe het volgende:
Ik begrijp de tegenstanders van mijn stelling niet zo. Nou ja, natuurlijk mag iedereen zijn eigen voorkeuren hebben. Als zij graag een koning of koningin willen, dat is dat hun goed recht. Maar wat geeft hun het recht om mij te verplichten daaraan een bijdrage te leveren?
staat dan weer tegenover dat ik niet mee hoef te doen met debiele spelletjes, geen volksdansgroepen moet bekijken en niet met punnikende bejaarden hoef te praten....quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:41 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Jij betaalt voor jouw deelname en eventuele consumptie. En jij betaalt voor de deelname van de koninklijke familie en hun eventuele consumpties.
[..]
quote:Dan betaal je voor het feit dat de president zijn functie vervult. Je betaalt dan niet voor het onderhoud van privébezit en dergelijke.
Omdat de globale staat de mensen subtiel door de neus geboord wordt, zie ik de massa niet als betrouwbaar genoeg om deze te laten beslissen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:37 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En stel nu dat iemand anders er anders over denkt dan jij? Vind jij het dan terecht dat diegene moet meebetalen aan het in stand houden van wat JIJ graag wilt?
welkom in de echte wereldquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:42 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nogmaals deze vraag, want ik zou hier graag een antwoord op willen hebben. Kennelijk vinden sommigen het vanzelfsprekend dat andere mensen betalen voor iets dat zij graag willen hebben.
Waarom krijgen ze dan zoveel centjes vanuit onze beurs ?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:11 schreef teamlead het volgende:
gaan we weer
3e keer ofzoquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:44 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Waarom krijgen ze dan zoveel centjes vanuit onze beurs ?
Dat zou dus ook heel anders moeten. Doe nu maar niet zo paternalistisch met je "welkom in de echte wereldquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
welkom in de echte wereld
Ik betaal voor heel veel dat ik niet wil hebben. Varierend van plaswekkers () tot de JSF
Meestal zijn dat overbodige overheidsbaantjes.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:42 schreef dubidub het volgende:
[..]
En met die 'in hun schoot geworpen baantjes' verdienen ze hun eigen geld
Je bent er dus voor om bepaalde mensen bepaalde vrijheden te ontnemen met het idee dat andere mensen het recht en het verstand hebben om over die vrijheden te beschikken? Best een eng uitgangspunt eigenlijk.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:44 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
Omdat de globale staat de mensen subtiel door de neus geboord wordt, zie ik de massa niet als betrouwbaar genoeg om deze te laten beslissen.
Besluiten of dit onderwerp moeten in mijn ogen dan ook genomen worden door mensen met veel kennis over hoe de wereld in elkaar zit. Deze mensen zullen allemaal vrij snel begrijpen dat als de Nederlandse staat behouden moet worden, de Oranjes nodig zijn.
Ik ben bijvoorbeeld ook voor het her invoeren van gouden aandelen in een gros van de bedrijven in Nederland. Om te voorkomen dat fascistische staten als de US nog meer invloed verkrijgen in onze land.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |