abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52695624
Waar ik toch echt niet met mijn hoofd bij kan is het feit dat de koninklijke familie, de Oranjes, ieder jaar weer worden gespekt door de staat van ons geld. De familie is zeer vermogend en de meeste leden hebben veel capaciteiten, zijn hoog opgeleid en kunnen dus prima geld verdienen. Waarom is het nodig dat de burger deze familie onderhoudt? Er zijn burgers die moeilijk kunnen rondkomen en dat geld wel beter zouden kunnen besteden en er zijn ook burgers die simpelweg niets hebben met de familie en daar gewoon geen geld aan willen spenderen. Het zou de Oranjes sieren wanneer ze eens voor hun eigen inkomsten gaan werken en niet teren op de zakken van anderen.
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:02:53 #2
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52695634
Eens
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:03:43 #3
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52695648
Gossie
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:06:34 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_52695699
Als je ervoor kiest om een koninkrijk te blijven moet je daar ook de kosten bij voor lief nemen. Ik denk trouwens dat de koninklijke familie meer geld oplevert dan dat het kost, maar dat is puur gevoel.
  PR/Manusje van alles zondag 26 augustus 2007 @ 13:07:45 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52695720
Een president is lang niet zo effectief als staatshoofd dan een koning / Konining
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:08:00 #6
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52695725
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Als je ervoor kiest om een koninkrijk te blijven moet je daar ook de kosten bij voor lief nemen. Ik denk trouwens dat de koninklijke familie meer geld oplevert dan dat het kost, maar dat is puur gevoel.
"Boehoe ík heb er toch niet voor gekozen "
pi_52695735
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:06 schreef Hephaistos. het volgende:
En hoe is dat gevoel onderbouwd? En komen die opbrengsten terug bij de belastingbetaler?

En waarom moet het ons geld kosten om het koninkrijk aan te kunnen blijven houden?
pi_52695744
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een president is lang niet zo effectief als staatshoofd dan een koning / Konining
Zou je dit willen en kunnen uitleggen?
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:11:49 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52695804
gaan we weer

de meeste leden van de familie werken gewoon hoor
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:13:00 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_52695832
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:09 schreef floris.exe het volgende:

[..]

check Bush
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 13:14:03 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52695862
Het geld, alhoewel elke cent teveel is, maak ik mij niet zo druk om bij de Oranjes. Het gaat mij meer om het erfrecht. Dat is niet meer van deze tijd.
Carpe Libertatem
pi_52695879
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:11 schreef teamlead het volgende:
gaan we weer

Nou dan, waarom ontvangen ze dan ook nog eens geld van de staat? Is het mogelijk om als fulltime werkende daarnaast ook een uitkering te ontvangen? Nee.
  PR/Manusje van alles zondag 26 augustus 2007 @ 13:16:19 #13
Toezicht is gezond!
pi_52695916
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:09 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Als je om de vier (8jaar) jaar een nieuws staatshoofd kiest kan je als land nooit contacten opbouwen die een koning of Konining wel op kan bouwen. De oranjes hebben ontzettend veel vrienden en dus een heleboel invloed in de wereld. Staatsbezoeken zijn niet zomaar vakanties, als Bea op staatsbezoek gaat, gaat er een hele stoet aan zakenmensen en weet ik wie mee.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_52695921
Zolang het volk betaalt, is al het bezit van de Oranjes een publiek goed wat mij betreft. Ik denk dat ik voor mijn bruiloft gebruik wil gaan maken van de Gouden Koets .
pi_52695937
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Als je om de vier (8jaar) jaar een nieuws staatshoofd kiest kan je als land nooit contacten opbouwen die een koning of konining wel op kan bouwen. De oranjes hebben ontzettend veel vrienden en dus een heleboel invloed in de wereld. Staatsbezoeken zijn niet zomaar vakanties, als Bea op staatsbezoek gaat, gaat er een hele stoet aan zakenmensen en weet ik wie mee.
Dat is allemaal prima, maar dat kunnen ze nog steeds doen, wanneer ze gaan leven van hun eigen geld.
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:17:19 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52695941
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:11 schreef teamlead het volgende:
gaan we weer

Flikker toch op. Die hebben allemaal titels en baantjes cadeau gekregen. Naar verluid is bijv. de scriptie van WA nooit openbaar gemaakt.... omdat het een erg slecht stuk was.

We hadden er gewoon na Juliana mee op moeten houden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52695977
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Flikker toch op. Die hebben allemaal titels en baantjes cadeau gekregen. Naar verluid is bijv. de scriptie van WA nooit openbaar gemaakt.... omdat het een erg slecht stuk was.

Heb ik inderdaad ook eens een artikel over gelezen. Dat de scriptie van WA erg slecht was, maar dat dat geen reet uitmaakt, omdat hij alles toch wel in de schoot geworpen krijgt. Zo'n studie is dan ook niet meer dan even een formaliteit. Of men nu wel of niet goed genoeg is daarvoor.
  PR/Manusje van alles zondag 26 augustus 2007 @ 13:20:02 #18
Toezicht is gezond!
pi_52696000
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:17 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat is allemaal prima, maar dat kunnen ze nog steeds doen, wanneer ze gaan leven van hun eigen geld.
Ik denk dat ze meer geld verdient voor Nederland dan dat ze van ons krijgt. En al die pracht en praal is niet alleen maar voor haar. Kijk hoe populair ze is, er zijn weinig staatshoofden in de wereld die zo geliefd zijn. Al die dure paleizen en tradities zijn goed voor het landsgevoel.
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:21:18 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52696028
quote:

[..]

Beatrix, Willem-Alexander en Maxima krijgen geld van de staat... de rest niet. En verdiep je eens in wat de diverse prinsen voor de kost doen.. je zou verbaasd zijn
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  PR/Manusje van alles zondag 26 augustus 2007 @ 13:21:23 #20
Toezicht is gezond!
pi_52696031
quote:

[..]

Jaaa omdat zijn scriptie niet goed was mag hij geen koning worden Moet je kijken wie ze als ministers aanstellen steeds, dat is pas vriendjespolitiek
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:21:39 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52696037
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:19 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Heb ik inderdaad ook eens een artikel over gelezen. Dat de scriptie van WA erg slecht was, maar dat dat geen reet uitmaakt, omdat hij alles toch wel in de schoot geworpen krijgt. Zo'n studie is dan ook niet meer dan even een formaliteit. Of men nu wel of niet goed genoeg is daarvoor.
Ja, en zo zijn er nog wel wat dingen. Zo is WA tegelijkertijd kolonel van de landmacht en commodore van de luchtmacht. Heeft ie helemaal niets voor te hoeven doen. Je mag nog blij zijn dat na de Lockheed-affaire de leiding van het leger niet meer in handen is van de Oranjes. Bernhard was naar verluid wel een goede veldheer, maar WA heeft echt nog nooit met de poten in de modder gestaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:22:55 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52696062
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Jaaa omdat zijn scriptie niet goed was mag hij geen koning worden Moet je kijken wie ze als ministers aanstellen steeds, dat is pas vriendjespolitiek
Een koning waarvan bewezen is dat hij intelligent is zou wel wenselijk zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:23:00 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52696066
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en zo zijn er nog wel wat dingen. Zo is WA tegelijkertijd kolonel van de landmacht en commodore van de luchtmacht. Heeft ie helemaal niets voor te hoeven doen. Je mag nog blij zijn dat na de Lockheed-affaire de leiding van het leger niet meer in handen is van de Oranjes. Bernhard was naar verluid wel een goede veldheer, maar WA heeft echt nog nooit met de poten in de modder gestaan.
gelul WA heeft gewoon zijn dienstplicht vervuld hoor (ja.. vroeger was er dienstplicht )
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:23:38 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52696081
en je denkt toch hopelijk niet dat hij voor die functies betaald krijgt he
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:23:58 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52696092
Het is idd de vraag of ze niet meer oplevert dan ze kost. Iemand als Beatrix zit er meerdere decennia en heeft zeer veel ervaring met buitenlandse zaken en contacten in allerlei landen. Bovendien heeft ze geen politieke kleur.

Waarschijnlijk krigt beatrix in het buitenland sneller iets geregeld dan een president.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')