abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 13:14:33 #211
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53003767
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:08 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd, ik laat het op me afkomen en ga me niet van te voren druk maken. Maak me sowieso al veels te druk om kleine dingen.

Voordat ik daadwerkelijk gesprekken ga voeren dan zal het alweer een hele tijd verder zijn ( eerst intake gesprek, dan psychologisch onderzoek en test en dan pas echt beginnen) , individuele gesprekken zullen het zijn, groepsgesprekken heb ik niets over gehoord. In ieder geval sta ik er voor open om deel te nemen eraan, omdat mijn leven een boost kan gebruiken en wat meer kwaliteit.

Af en toe denk ik wel eens dat het leven veels te lang duurt en dat is een zeer foute gedachte
Dat is inderdaad geen fijne gedachte, vooral niet als het teveel gaat overheersen.

Schilderen en tekenen kan ik niet
Hoewel ik het best heel graag zou willen, genoeg beelden in mijn hoofd maar niet het talent om het op papier te zetten..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:30:42 #212
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53004220
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:14 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geen fijne gedachte, vooral niet als het teveel gaat overheersen.

Schilderen en tekenen kan ik niet
Hoewel ik het best heel graag zou willen, genoeg beelden in mijn hoofd maar niet het talent om het op papier te zetten..
Schilderen lukt me nog wel enigszins maar tekenen lijkt hier nergens op. In word ben ik dan wel vaker korte verhaaltjes aan het schrijven met zwarte humor over mensen die bepaalde zaken meemaken op psychologisch gebied. Zware gevallen die op de een of andere manier het licht weer zien.

Af en toe lukt het me om mezelf op te peppen en dan is het leven wat draaglijker, ik zak wel eens naar beneden en dan heb ik een oppepper nodig. Koffie als oppepper helpt niet meer, het leven van een andere kant inzien dan zeker wel. En dat gaan ze me dan juist leren straks. Alles van een andere kant bekijken.

Denk dat ik straks weer een verhaaltje ga tikken in word, hoeft niet lang te zijn, 5 pagina's of zelfs 2 pagina's kan genoeg zijn, langer mag natuurlijk ook. Als ik maar een uitlaatklep heb Zoveel op FOK! schrijven als vroeger doe ik al lang niet meer, ik wil niet meer zo in de openbaarheid treden door topics te openen. En in Word is het ook leuk schrijven

Bezig zijn en bezig blijven lijkt hier vaak nog een struikelblok, iedere keer krijg ik te horen dat ik bezig moet blijven in het leven maar dan ligt het aan mij dat ik me iets te vaak verveel door te weinig interesses. Hier liggen bergen dvd's, alle X-files afleveringen en honderden films. Denk dat ik daar ook maar eens mee moet beginnen.

X-files
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:50:05 #213
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53004680
Even naar buiten met Metallica op de cd-speler en daarna een kort verhaal schrijven over een suicide-persoon die boven op een gebouw staat en begint te twijfelen of hij het wel zal doen al dan niet. Het afwegen van de voordelen en de nadelen. Vervolgens de keuze maken en daarna het eventuele oppakken van het leven. Kan zijn dat ik binnen 1 A4 klaar ben maar zo'n fictief verhaal kan voor mij inzichten opleveren die ik eerst niet had. Hoe ik de wereld zie en ga zo door. Met een beetje geluk ben ik 2 uur bezig.

Wil ook een schrijvers-cursus voor korte verhalen volgen via het NTI, niet omdat ik denk dat ik een boek ga uitbrengen voor het grote publiek, puur en alleen voor mezelf in Word. De tijd dat ik dacht dat ik een groot schrijver kon worden als de schrijfster van Harry potter of als Stephen King ligt in het stenen tijdperk

Dus ik zeg voorlopig gedag en ga eerst eens buiten op papier kort schrijven waar ik het over wil hebben

Zal het niet hier neerpleuren, tenzij het een master-piece is Wat het niet zal worden Mijn schrijfstijl is te beperkt daarvoor.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 13:55:00 #214
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53004821
Dat is leuk inderdaad korte verhalen schrijven en volgens mij kun je een hoop hebben aan zo'n cursus
Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar voorlopig even genoeg andere dingen aan mijn hoofd
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:23:12 #215
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53005564
In ieder geval kun je leren jezelf beter uit te drukken door zo'n cursus. Net even buiten persoonlijke dingen opgeschreven waar ik mee zit en dan is dat een opluchting. Ik weet nu wat ik wil met die gedragstherapie en dat is een relaxter gevoel, hoofddoel kan ik nu aangeven omdat ik even een soort profiel-schets voor mezelf heb gemaakt. Constant handel ik alsof ik de trein moet halen. Wie weet zorgt voor het opstaan even de armen strekken al voor een minder gejaagd gevoel.

Andere dingen aan mijn hoofd heb ik niet zo erg, of misschien juist wel Doordat ik te weinig andere dingen aan mijn hoofd heb, heb ik teveel persoonlijke shit aan mijn hoofd. Geef me dan maar een dosis stress op het werk wat minder last geeft op mijn eigen leven. Externe stress dan maar mocht dat bestaan. Interne stress in mijn hoofd en externe stress veroorzaakt door wat buiten gebeurt.

Net buiten 1 1/2 pagina vol geschreven met zaken waar ik mee zit, en dan komt het dus echt erop neer dat ik veels te gespannen ben. Wie weet vaker mediteren of vaker eens afremmen, rust inlassen want vanaf het opstaan ga ik in een keer door. ( zelfs al heb ik geen 40 uurige werkweek, het doorgaan met denken is het dan)

Even de site van NTI opzoeken zometeen en kijken wat zo'n cursus kost.

Even een stuk tekst uit de duim zuigen

" Vanaf de hoogte van het gebouw keek hij de diepte in, beseffende dat het wel eens de laatste keer kon zijn dat hij ervaarde wat het betekend dat je diepte kunt voelen en zien in alle vormen en maten. De vraag kwam naar voren of hij dat gevoel en besef zou gaan missen als hij de sprong ging wagen, in dubio bleef hij een paar minuten staan om vervolgens de knoop door te hakken dat het leven veels te veel waarde heeft om er abrubt een einde aan te maken. Niet dat het betekende dat zijn problemen voor eens en voor altijd waren opgelost, maar oog in oog staan met de dood heeft wel de ogen geopend en wat nieuw stof doen opwaaien".

Bevalt me van geen meter deze alinea. Daarom wil ik eens wat theorie tot me nemen om het wat aantrekkelijker en leesbaarder te maken. Beter leren uitdrukken en dan het voordeel dat ik wat om handen heb.

Alinea van het korte verhaal is niet persoonlijk, heb dat even uit mijn duim gezogen

Als een soort mislukkeling stroop hij de trappen van het gebouw af, niet wetende waar de reis heen zou gaan, alsnog was er een beetje hoop dat er ergens op deze wereld een plek voor hem bestemd was waar hij in zijn element kon treden, net zoals ieder mens een plek heeft waar het dé manier van vertoeven is voor de rest van je leven, ondanks hier en daar problemen

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2007 14:28:45 ]
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:29:36 #216
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53005762

Wat een onzin

Ik ga even NTI bezoeken, je betaald daar toch in maandelijkse termijnen dus het is niet in een keer een gat in de beurs krijgen.

Ervaren wat het betekend

Deze zin klopt al niet. Op een andere manier leren uitdrukken van wat ik wil schrijven dus ook.

Wel doen, niet doen, wel doen, niet doen. Ik twijfel tussen inschrijven of niet inschrijven. Mijn gevoel zegt dat ik me in moet schrijven voor die 12-maandelijkse cursus ( 27 euro per maand) met bij voltooiing een certificaat ( certificaat kan weer op de CV vermeld worden) Mijn verstand twijfelt. Constant dat het verstand gaat twijfelen terwijl het gevoel wel wilt. Gevoel nagaan of verstand gebruiken? Ik ga het gevoel gebruiken maar zelfs nu ik dit beweer zegt mijn verstand " Nee". Verstand gebruiken Daar gaat ook het boek de kracht van het nu over, dat mensen veels te vaak het verstand gebruiken.

Ik ga de knoop doorhakken, eerst even sigaret en dan schrijf ik me in. 27 euro per maand is 6 pakjes sigaretten per maand, dus dat valt dan wel weer mee

Verstand zit me dus vaak dwars, heb ik ergens zin in dan zorgt het verstand dat die zin gaat afnemen. Wil ik iets ondernemen gevoelsmatig dan zorgt ook het verstand dat ik het niet doe. ( laatst bij het willen gaan zwemmen in het binnenbad, goede zin en dan het verstand die gaat twijfelen)

Dus ook dat is een inzicht, mijn gevoel zegt ja maar mijn verstand zegt nee. Wie weet een aandachtspunt op therapie

[ Bericht 20% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2007 14:46:20 ]
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:53:48 #217
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53006414
Ingeschreven

Gevoel gevolgd en verstand uitgeschakeld en nu zien hoe het bevalt.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 15:12:49 #218
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53006900
Ik vind het niet heel slecht hoor dromenvanger
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:24:25 #219
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53007166
In ieder geval ben ik ergens mee bezig nu. Een beetje prestatie-druk erbij is ook gezond want je moet toch voor een mentor laten zien wat je in huis hebt. En dan het voordeel van dat certificaat zelfs al is het geen hbo-papiertje. Op de CV laten zien dat je 12 maanden bezig bent geweest met iets is beter dan helemaal niets.

HBO-studie wil ik nog een keer doen, wie weet is dit een mooi opstapje richting dat doel. Zomaar ineens een hbo-studie beginnen na jaren lang van niet studeren zie ik niet bepaald zitten.

Artikelen schrijven leren ze je overigens ook in die cursus, niet alleen verhalen. Ook artikelen over bijvoorbeeld sport, wetenschap of cultuur. Hoe je het beste zo'n artikel kunt opstellen. Wie weet wel leuk om te gebruiken op een web-log.

Nu even mail checken of ik bericht heb van NTI, wie weet kan ik inloggen daar om te zien wat anderen al geschreven hebben of dat ik de lessen online krijg gestuurd op een profiel? Denk eerder dat ik de lessen thuis krijg gestuurd maar goed, even checken.

Wie weet leer ik dan ook korter en bondiger schrijven op mijn web-log Lange teksten zijn niet zo uitnodigend om te lezen.
pi_53023837
Mogguh
DV ik vind het een goed plan van je hoor!

Nok hoe was de bruiloft?
  zaterdag 8 september 2007 @ 09:38:22 #221
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_53024200
morgen mense, DV ik schilder binnen in de huiskamer, alles naar eigen inzicht. De lotus op dit schilderij bijv. heb ik van internet en die schilder ik dan op het mooist na. Maar niks buiten iig

Ik heb wel zo'n schilderij standaard, dat maakt het allemaal net wat makkelijker.
pi_53027098
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 08:03 schreef draculettetje het volgende:
Mogguh
DV ik vind het een goed plan van je hoor!

Nok hoe was de bruiloft?
Ontzettend bijzonder en leuk. Blij dat ik erbij was.
Zelfs iemand uit Nijmegen ontmoet die ik al 2 jaar niet had gezien. Gelijk afgesproken om zondag samen naar een expositie te gaan.

Daarvoor mee naar ikea geweest om spullen uit te zoeken voor 3 nieuwe kantoren (mijn aanstaande werkplek). Dat gaat fantastisch worden .
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_53027372
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:43 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ontzettend bijzonder en leuk. Blij dat ik erbij was.
Zelfs iemand uit Nijmegen ontmoet die ik al 2 jaar niet had gezien. Gelijk afgesproken om zondag samen naar een expositie te gaan.

Daarvoor mee naar ikea geweest om spullen uit te zoeken voor 3 nieuwe kantoren (mijn aanstaande werkplek). Dat gaat fantastisch worden .
pi_53028695
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 09:38 schreef Spellmeista het volgende:
morgen mense, DV ik schilder binnen in de huiskamer, alles naar eigen inzicht. De lotus op dit schilderij bijv. heb ik van internet en die schilder ik dan op het mooist na. Maar niks buiten iig

Ik heb wel zo'n schilderij standaard, dat maakt het allemaal net wat makkelijker.
schildersezel?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:54:30 #225
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53029446
Schilders-paard

Mijn oom heeft een zware epileptische aanval gehad en ligt nu in het ziekenhuis hoorde ik 1 uur geleden. 2 jaar geleden een bijna dodelijk ongeluk gehad in de auto ( tegen een vrachtwagen geknald)

Gaat lekker zo in de familie. Oma van 95 met zware blaas-ontsteking, tante met kanker, 1 oom die vorig jaar overleden is, de andere 2 jaar geleden en ga zo door. Zal wel komen doordat de jaren verlopen, mensen worden ouder en dan komen de mankementen.

Merk dat ook aan mijn ouders, die gaan ook richting de 60 nu ze bij de 55 zijn beland. Op een gegeven moment lijkt iedereen bejaard te worden, inclusief mezelf Tel 15 jaar op bij deze leeftijd en ik zit ook al op de 45. Dus wat staat me dan te doen? Genieten Hoe moeilijk het ook kan zijn, iedere dag genieten al is het maar 1 uurtje of 10.

Toch apart hoe mensen ouder worden, iedereen wordt ouder en gaat met je mee richting de ouderdom. Alsof je allemaal tegelijk ouder wordt en allemaal tegelijk richting een einddoel gaat ( niet dat 30 zo oud is maar goed, het is geen 18 meer, dat is ondertussen al 12 jaar geleden)

Tijd voor wier-rookje funkelen

[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-09-2007 14:59:31 ]
pi_53030115
herkenbaar Dromenvanger (hallo trouwens ),
in mijn omgeving beginnen ook steeds meer mensen kwalen te krijgen of overlijden. (sommigen veel te jong trouwens).

en ja...28 jaar is niet oud, maar je merkt zeker dat je ouder wordt.
Is het niet aan je eigen lichaam, dan wel aan de gebreken van de mensen om je heen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:36:31 #227
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53030162
Hallo Mirage

Inderdaad, vroeger was iedereen nog jong, ook als ik foto's van vroeger bekijk en dan de mensen zie hoe ze jong waren en nu zijn ze al versleten als het ware Ik maak er dan maar grappen om want het hoort gewoon bij het leven.

Vooral foto's van vroeger laten inzien dat de tijd snel verstrijkt, dan lijkt de tijd langzaam te gaan en ondertussen is het een geniepig iets omdat het alsnog snel gaat.

Wat vind je overigens van mijn nieuwe icoon?

pi_53030335
Het is een goed icoontje
misschine het iets scherper gemogen.

je signature vind ik trouwens erg leuk!
Daar heb ik om gelachen.

Verder ben ik een beetje misselijk
vreetbui gehad....

normaal gesproken ben ik meer van de
"een beetje rijst, stukje kaas, eitje, appel of bakje druiven" tussendoor.
Maar nu had ik zin in vreten, vet en pittig.
Dus ik heb een pakje wijncervelaat aangebroken en alle plakjes opgegeten.
Eerst een dikke laag (het bakje is leeg ) Bressot op de plakjes gesmeerd en vervolgens opgerold en opgegeten.

Het heeft goed gesmaakt, maar het valt toch wel wat zwaar

maar goed.. af en toe zondigen mag best toch?
ik heb een goed excuus.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:05:24 #229
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_53030705
mirage doet het internet het nu al bij je ztu hause?
pi_53030797
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:05 schreef Spellmeista het volgende:
mirage doet het internet het nu al bij je ztu hause?
niet zoals ik het wil,
maar ik heb het werkend.

Via de airport krijg ik geen ipadres
Sir Winston Churchill
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:14:09 #231
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_53030889
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:09 schreef Mirage het volgende:

[..]

niet zoals ik het wil,
maar ik heb het werkend.

Via de airport krijg ik geen ipadres
an apple a day keeps your internet connection away
hey schat
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_53030911
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:14 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

an apple a day keeps your internet connection away
hey schat

Hallo Barra
Sir Winston Churchill
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:36:08 #233
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53031299
Een beetje zondigen op zijn tijd maakt het leven des te meer de moeite waard Mirage

Ik heb even de stalker uitgehangen zonder profijt. Ik droom de laatste tijd over een ex-klasgenote waar ik in de droom een relatie mee heb of verliefd op ben. Vroeger zag ik haar niet zo staan en was ik meer aan het focussen op dames die niet in mijn klas zaten terwijl zij mij wel zag zitten. Via google dus niets weten te achterhalen. Zelfs al zou ik wat achterhalen dan zou ik nog niets doen omdat het dom overkomt. Vreemd dat je 10 jaar niet aan een dame denkt en ineens komt ze iedere nacht in je dromen naar voren op een leuke manier Zou bijna verliefd worden door die dromen

Nu Rave parade aan het luisteren en dan krijg ik flash-backs van rave-party's van vroeger, als ik dan niet oppas dan ga ik heimwee krijgen naar de onbezorgde jeugd van stappen en studeren. Ook dat zegt me dat ik een jaartje ouder ben. Vroeger leek het onbezorgder te zijn, lekker leven zonder specifiek doel en gewoon losbandig zijn zonder dat je bezig bent met de toekomst.

Mooi was die tijd

Nu is het zaak om wat ervan te maken op 30-jarige leeftijd, uitgaan is anders dan vroeger, cafe's en kroegen zijn niet meer te bezoeken, dan moet je al de tenten opzoeken die voor oudere mensen gemaakt zijn. Laat staan dat uitgaan nog aantrekkelijk is.

Denk dat ik meer moet leren om het beste uit het heden te halen op deze leeftijd met deze leeftijds-genoten. Eeuwig 18 kan niet en dat zou niet juist zijn. Vraag me dan wel af hoe die ex-klasgenote er nu uitziet, wie weet is ze wel helemaal niet meer zoals ik haar nu voor ogen heb Heb haar gekend tot mijn 23ste daarna nooit meer gezien.
  zaterdag 8 september 2007 @ 17:10:49 #234
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53031903
Ik ben een zeur

Maar het lijkt erop alsof ik in een pre-midlife crisis beland ben

Alsnog zeg ik, ik zet "feest in de tent" op en ga eens lekker stappen als ik zin heb. 30 jaar, 40 jaar of 50 jaar, je bent zo oud als je je voelt of zo jong als je bent.

Een terugblik naar het verleden is wel leuk Maar dan niet met heimwee blijven hangen daar waar je toch niet meer levend bent alleen in herinneringen.

Toch zou ik wel eens willen stappen in het verleden, terug naar 18 jaar
pi_53039150
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:44 schreef Mirage het volgende:
Het is een goed icoontje
misschine het iets scherper gemogen.

je signature vind ik trouwens erg leuk!
Daar heb ik om gelachen.

Verder ben ik een beetje misselijk
vreetbui gehad....

normaal gesproken ben ik meer van de
"een beetje rijst, stukje kaas, eitje, appel of bakje druiven" tussendoor.
Maar nu had ik zin in vreten, vet en pittig.
Dus ik heb een pakje wijncervelaat aangebroken en alle plakjes opgegeten.
Eerst een dikke laag (het bakje is leeg ) Bressot op de plakjes gesmeerd en vervolgens opgerold en opgegeten.

Het heeft goed gesmaakt, maar het valt toch wel wat zwaar

maar goed.. af en toe zondigen mag best toch?
ik heb een goed excuus.
Ghehehe... Die tik ken ik....
Kids kijken soms verbaasd in de koelkast.....

HUH....Is de worst nu al op???
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53044433
helleuh,

ik vertrek om 7u55 naar Parijs

natuurlijk heb ik al rampen veroorzaakt, ben m'n uiltje thuis vergeten maar dat ga ik nog halen (knisper uil van den Hema)

toedeltjes,

Sara
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_53044596
Veel plezier in Parijs
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Moderator zondag 9 september 2007 @ 09:04:42 #238
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53044689
Veel plezier sara
  zondag 9 september 2007 @ 13:20:12 #239
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_53047757

Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 9 september 2007 @ 13:39:16 #240
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53048049
Weer een nieuwe dag

Zware dromen gehad en ook van de ene kant goede dromen, af en toe krijg ik 's nachts een jeukend gevoel bij mijn hart, een soort van vlinder-achtig gevoel alsof ik over de kop ga in een acht-baan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')