"Hunnie doen het ook!"quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Alle moslims worden toch ook altijd verantwoordelijk gehouden voor het terrorisme van de fanatici? Blij om te horen dat users als Wolffenstein dat nu niet meer als argument kunnen gebruiken.
imo kan je dat ook niet doen nee , ik speek niet voor anderen dus wat Ringo zegt .quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Alle moslims worden toch ook altijd verantwoordelijk gehouden voor het terrorisme van de fanatici? Blij om te horen dat users als Wolffenstein dat nu niet meer als argument kunnen gebruiken.
Jij loopt te klagen dat ze niet weg kunnen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:51 schreef moussie het volgende:
wat moet een rappende neger in afrika, dat die na al die eeuwen geen enkele band meer heeft met dat continent lijkt me nogal logisch
Mijn eigen foute gedrag? Ik heb niets fout gedaan. Ik relativeer niet ik plaats het in het juiste perspectief van de wereldgeschiedenis dat zou jij en al die anderen die klagen over het slavernij verleden van het Westen ook eens moeten doen.quote:om wat hun voorouders mogelijk hebben gedaan, nou nou, alsof daar enige twijfel over bestaat ..
en leuk altijd, een ander als maatstaf nemen om je eigen (foute) gedrag te relativeren ..
Waarom zou ik mijn excuses moeten aanbieden voor eeuwenlange jodenvervolgingen? Ik heb daar toch ook niets mee te maken gehad. Voordat je de holocaust erbij gaat halen. De jodenvervolgingen in WOII waren niet de normaalste zaak van de wereld daarom was er ook oorlog.quote:maar vertel, net als slavernij was jodenvervolging door de eeuwen heen de normaalste zaak van de wereld, iedereen deed het, waarom daarvoor dan wel je excuses aanbieden ?
Jay-Z is dan ook niet net vrijgelaten, waar het immers over ging.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij loopt te klagen dat ze niet weg kunnen.
Beter laat dan nooit als het in het Westen zo kut is.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jay-Z is dan ook niet net vrijgelaten, waar het immers over ging.
Vindt Jay-Z het zo erg in het Westen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit als het in het Westen zo kut is.
Lijkt me niet. Misschien weet moussie het zeker.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vindt Jay-Z het zo erg in het Westen?
Moussie had het over vrijgelaten slaven, jij betrekt éénentwintigste eeuws rappers erbij.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Misschien weet moussie het zeker.
De hedendaagse negers die problemen hebben met "ons" slavernij verleden kunnen die stap wel maken. Hun voorouders niet, pech gehad. Wat heb ik met hun voorouders te maken? Moet ik gaan huilen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:46 schreef Monidique het volgende:
Moussie had het over vrijgelaten slaven, jij betrekt éénentwintigste eeuws rappers erbij.
Ik SCHeer niks. Ik zeg alleen maar dat het argument zo vaak andersom wordt gebruikt..quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"Hunnie doen het ook!"
Dat sommige mensen alle moslims over een kam scheren, betekent niet dat jij dat ook maar kunt doen zonder ook als een debiel over te komen.
Dat hebben jij en ik ook niet. En mijn overgrootouders nog niet eens.quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik SCHeer niks. Ik zeg alleen maar dat het argument zo vaak andersom wordt gebruikt..
Ik vind het trouwens ook iets te gemakkelijk om te doen alsof wij helemaal niks meer met die periode van doen hebben net zoals ik het te gemakkelijk vind om alle schuld van de slavernij maar op ons te blijven nemen. Ik denk dat Nederland er in ieder geval redelijk mee omgaat. Met de politionele acties en Srebrenica ligt dat iets anders, vind ik.
Maar wel Nederland als land en in politieke zin.quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat hebben jij en ik ook niet. En mijn overgrootouders nog niet eens.
als Angela Merkel haar excuses voor Hitler aan gaat lopen bieden dan kijk ik daar ook met een scheef oog naar hoorquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:51 schreef moussie het volgende:
[..]
wat moet een rappende neger in afrika, dat die na al die eeuwen geen enkele band meer heeft met dat continent lijkt me nogal logisch
[..]
om wat hun voorouders mogelijk hebben gedaan, nou nou, alsof daar enige twijfel over bestaat ..
en leuk altijd, een ander als maatstaf nemen om je eigen (foute) gedrag te relativeren ..
maar vertel, net als slavernij was jodenvervolging door de eeuwen heen de normaalste zaak van de wereld, iedereen deed het, waarom daarvoor dan wel je excuses aanbieden ?
O, maar dat zou niet zo ongewoon zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
als Angela Merkel haar excuses voor Hitler aan gaat lopen bieden dan kijk ik daar ook met een scheef oog naar hoor
wtf heeft Srebrenica er nu weer mee te makenquote:Op zondag 26 augustus 2007 18:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik SCHeer niks. Ik zeg alleen maar dat het argument zo vaak andersom wordt gebruikt..
Ik vind het trouwens ook iets te gemakkelijk om te doen alsof wij helemaal niks meer met die periode van doen hebben net zoals ik het te gemakkelijk vind om alle schuld van de slavernij maar op ons te blijven nemen. Ik denk dat Nederland er in ieder geval redelijk mee omgaat. Met de politionele acties en Srebrenica ligt dat iets anders, vind ik.
Als het gaat om internationale conflicten en situaties waar de vraag over excuses en dergelijke aan de orde is. Dat ligt zeker in de lijn van dit soort dingen, dat is toch evident?quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
wtf heeft Srebrenica er nu weer mee te maken![]()
Volgens mij doet Duitsland dat voortdurend.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
als Angela Merkel haar excuses voor Hitler aan gaat lopen bieden dan kijk ik daar ook met een scheef oog naar hoor
niet heel erg neequote:Op zondag 26 augustus 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Als het gaat om internationale conflicten en situaties waar de vraag over excuses en dergelijke aan de orde is. Dat ligt zeker in de lijn van dit soort dingen, dat is toch evident?
en daar kijk ik met een scheef naar, net zoals ik met een scheef ook kijk naar ken en zijn krokodillentranen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij doet Duitsland dat voortdurend.
Misschien moest-ie wel niezen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:53 schreef Flashwin het volgende:
TS is een drol, maar van dat plaatje van die "huilende" Livingstone krijg ik toch wel even een misselijk gevoel zeg, wat een huichelaar
Heb je weleens gezien hoe ze lopen te pronken met hun Afrikaan zijn? Ze noemen zich niet eens Amerikaan - nee, ze zijn Afrikaans-Amerikaans (quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:51 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
Ooit gedacht dat er misschien, heeeel misschien, iets mis is met jezelf?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:00 schreef StefanP het volgende:
bla
Ontopic reageren is teveel gevraagd?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ooit gedacht dat er misschien, heeeel misschien, iets mis is met jezelf?wat een frustraties
Kom op, iemand die ''O'Neal'' heet zou gewoon ''Sean'' als voornaam moeten krijgen, niet ''Shaquille''.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:02 schreef SCH het volgende:
Jezus Stefan, je wordt echt met de dag racistischer.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar serieus: vind je jezelf een racist of ben je zo iemand die het ontkent?
Racist dus.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:22 schreef StefanP het volgende:
Ik vind dat er verschillen tussen rassen zijn. Dat Aziaten en joden gemmideld genomen slimmer zijn dan blanken, die op hun beurt weer slimmer zijn dan andere rassen. En dat niet iedereen dezelfde normen en waarden (respect voor een ander, nijverheid, discipline) heeft.
Eigen schuld?? Het zijn de genen, jeweettog -- jouw woorden.quote:Dat jij daar meteen aan verbindt dat ik een racist ben en dat ik iedereen die niet blank is, de oven in wil gooien is je eigen kortzichtige conclusie. Het oeverloze gejank van huilebalken zoals Red Ken dat blanken een schuld hebben t.o.v. anderen is je reinste hypocrisie en moet maar eens afgelopen zijn. Als je tegenwoordig niets van je leven weet te maken, dan is dat je eigen schuld.
En als ik zeg: Er zijn witte, gele, bruine en zwarte mensen, ben ik ook een racist dan?quote:
Nee, dat is namelijk een waardenvrije constatering.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
En als ik zeg: Er zijn witte, gele, bruine en zwarte mensen, ben ik ook een racist dan?
En als je zegt: negers zijn per definitie dommer dan blanken, ben je dan ook een racist?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
En als ik zeg: Er zijn witte, gele, bruine en zwarte mensen, ben ik ook een racist dan?
Nee.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het heeft niet zo zeer met genetische verschillen te maken maar met ecologische.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:50 schreef Monidique het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd of er daadwerkelijk eigenschappen zijn, zoals intelligentie of kracht, die, te wijten aan genetische verschillen, bij sommige rassen, als je al over rassen kunt spreken, anders is of op een andere wijze aanwezig. Vooralsnog lijk ik eigenlijk alleen te lezen dat, mochten die verschillen er zijn, ze nog niet waargenomen zijn.
Hij staat in mijn twee bij anderhalve meter boekenkast.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het heeft niet alleen met genetische verschillen te maken ook met ecologische.
Moet je het boek van Jared Diamond 'Zwaarden, paarden en ziektekiemen' eens lezen. Best intressant.
Een aantal jaar geleden is er nogal ophef geweest over een studie die een intelligentieverschil veronderstelde tussen zwarten en blanken, in het voordeel van de laatste groep.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:50 schreef Monidique het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd of er daadwerkelijk eigenschappen zijn, zoals intelligentie of kracht, die, te wijten aan genetische verschillen, bij sommige rassen, als je al over rassen kunt spreken, anders is of op een andere wijze aanwezig. Vooralsnog lijk ik eigenlijk alleen te lezen dat, mochten die verschillen er zijn, ze nog niet waargenomen zijn.
Jared Diamond?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij staat in mijn twee bij anderhalve meter boekenkast.
Nauwelijks.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:01 schreef Godslasteraar het volgende:
heb je dan nog wel ruimte voor een paar boeken?
nee hoor, want je hebt rassen die inteligenter zijn dan andere rassenquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee.
Frustreert het je, de term racisme?
ben ik toch wel benieuwd wat voor ras er op de frontpage rondhangt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:08 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
nee hoor, want je hebt rassen die inteligenter zijn dan andere rassen![]()
Jij bent dan weer eens zo'n mooie uitzondering op je zelf verzonnen regel ?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik vind dat er verschillen tussen rassen zijn. Dat Aziaten en joden gemmideld genomen slimmer zijn dan blanken, die op hun beurt weer slimmer zijn dan andere rassen. En dat niet iedereen dezelfde normen en waarden (
Racist dus. Maar het niet uit durven sprekenquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik vind dat er verschillen tussen rassen zijn. Dat Aziaten en joden gemmideld genomen slimmer zijn dan blanken, die op hun beurt weer slimmer zijn dan andere rassen. En dat niet iedereen dezelfde normen en waarden (respect voor een ander, nijverheid, discipline) heeft. Dat jij daar meteen aan verbindt dat ik een racist ben en dat ik iedereen die niet blank is, de oven in wil gooien is je eigen kortzichtige conclusie. Het oeverloze gejank van huilebalken zoals Red Ken dat blanken een schuld hebben t.o.v. anderen is je reinste hypocrisie en moet maar eens afgelopen zijn. Als je tegenwoordig niets van je leven weet te maken, dan is dat je eigen schuld.
Ja, ik ben een cultuurrelativist. Dat vind ik een heel belangrijk uitgangspunt.quote:Maar serieus: vind je jezelf een cultuurrelativist of ben je zo iemand die het ontkent?
quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ben ik toch wel benieuwd wat voor ras er op de frontpage rondhangt.
omdat het daar vaak op neerkomtquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:05 schreef moussie het volgende:
waarom word bij "reparation" meteen aan geld gedacht, het kan ook gewoon om het gevoel gaan .. hoogste tijd dat die blanke eens openlijk toegeeft dat die zelf ook vuile handen heeft ipv alleen maar te zeiken over de vuile handen van een ander, en eindelijk eens kappen met dat wrange dat zij eigenlijk blij zouden moeten zijn, ze zijn immers zoveel beter af
[afbeelding]
Scars of a whipped slave (April 2, 1863, Baton Rouge, Louisiana, USA)
Iedereen is immers gelijkquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Racist dus. Maar het niet uit durven spreken
[..]
Ja, ik ben een cultuurrelativist. Dat vind ik een heel belangrijk uitgangspunt.
wel frapant dat die het het verst geschopt hebbenquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een aantal jaar geleden is er nogal ophef geweest over een studie die een intelligentieverschil veronderstelde tussen zwarten en blanken, in het voordeel van de laatste groep.
Qua fysieke gesteldheid zijn de verschillen meer dan duidelijk, globaal gezien. Aziaten zijn klein en atletisch, Afrikanen zijn groot en sterk, en Europeanen hangen daar betekenisloos tussenin. Het liflafjes-volk, zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |