abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53293991
Ja het bleek iets minder indrukwekkend dan ik dacht
Er bleek gewoon nog een speen in Noah's bed te liggen, die Micha over het hoofd had gezien. Toen ik gisteravond keek voor ik ging slapen had ie geen speen, maar dat gebeurt heel vaak dat ie hem als ie slaapt uitspuugt. Vanochtend kwam ie wel uit bed met speen. Maar ik heb dus geen idee in hoeverre ie vannacht zonder speen geslapen heeft..... Hij is vannacht niet wakker geweest in elk geval, dus ik vermoed dat ie toch wel gewoon z'n speen gevonden heeft.

Ik was eigenlijk van plan vrijdag ermee te beginnen, omdat ik daarna 3 dagen vrij ben.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 19 september 2007 @ 10:53:24 #252
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53294493
Ja dan kan je 2 dingen doen, of je zet nu toch door. Of je gaat toch vrijdag beginnen. Bij ons werkte het gewoon goed om een paar dagen Léon erop voor te bereiden. Maar ik heb ook genoeg gelezen dat ouders van het een op andere moment ermee stopten. En dat het kindje er helemaal geen moeite mee had. Ieder kind heeft zijn eigen aanpakmethode niet waar?
Het belangrijkste is, als je het doet dat je ook volhoudt. Hoe moeilijk het soms ook is.
Gaat lukken!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_53294553
Ik moet vandaag en morgen nog 's avonds werken, dus dan moet Micha het doen, want Noah ligt al in bed als ik thuiskom dan. Dus ik laat het wel aan hem over dan wat we doen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53294615
En voor zover Noah weet is er niks aan de hand natuurlijk, we hebben nog niet gezegd dat zn speen weg moet, dus is het ook nog niet echt opgeven nu. Maar ja, we kijken wel even.

Ik weet trouwens ook niet of Noah al besef van tijd heeft. Ik probeer soms wel dingen uit te leggen met 'nog één nachtje slapen' enzow, maar of hij is gewoon ongeduldig en wil alles veel eerder, of hij snapt het nog niet helemaal.
©Dumbo
pi_53297485
Wij zitten ook een beetje met de speen. Sara wil hem ook vaak overdag hebben en dat geeft veel strijd, dus eerst maar eens zorgen dat ze 'm alleen nog maar in bed mag hebben.

We zijn weer naar het CB geweest. Sara is nu 88,3 cm lang (ruim 7 cm gegroeid in het laatste half jaar!) en weegt nu 14,4 kilo. Ze zit nu met haar lengte op de middellijn (eerder eronder) maar met haar gewicht ruim boven de middellijn. Maar goed, dat wisselt elk half jaar zo'n beetje. Verder was d'r ontwikkeling ook ok, alleen had ze in bepaalde testjes geen zin
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 september 2007 @ 13:43:19 #256
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53298986
Tex, Saskia snapt ook nog niet zo veel van tijd hoor. Alles is gisteren.. En het enige waarmee we het inzichtelijk kunnen maken bij haar is met een (aftel)kalender. Elke avond de dag doorstrepen en dan tellen hoe vaak er nog gestreept moet worden. Maar met 'nog twee nachtjes slapen en dan... ' kan ze ook nog niet zo veel (ondanks dat ze erg goed kan tellen en geen middagdutje doet).

Het is wel ff een rottijd, wennen zonder speen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 19 september 2007 @ 14:02:49 #257
24188 Belana
kloon van belana
pi_53299498
wat lief dutch
Liam wil niks anders als Pluk van de petteflat we lezen hem nu voor de 4e keer achter elkaar en hij vind het nog steeds even mooi.
Ook Liam heeft geen besef van tijd nog. alles bij Liam is "vanmorgen"
en zonder speen is er hier nog steeds niet bij moet ik bekennen..
stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 september 2007 @ 15:17:55 #258
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53301296
Vanochtend was ik eventjes snel met de was bezig, Demi was lief aan het kleuren.
Hoor ik ineens huilen dus ga snel kijken.

staat ze in de hoek.

Dus ik vraag, wat is er aan de hand?
Had ze op de grond gekleurd en ze ging nu zelf in de hoek staan, hahaha.

Ze weet dus goed dat het niet mag, ik heb ze er maar uit gehaald en we hebben samen de vloer schoongemaakt.

Hier geen speenverhalen en tips overigens, Demi heeft nooit een speen gehad, wens jullie wel veel succes!
pi_53354256
Hahaha die Demi

Saartje is ziek Heel verkouden en daardoor benauwd en zielig met koorts. Afgelopen nacht heeft ze bij ons geslapen, maar ze snurkte zo hard dat wij niet konden slapen
Vanavond is manlief op scoutingkamp, hopelijk slaapt ze nu wel een beetje door. Vind het altijd zo zielig, ze weet ook niet zo goed wat ze met zichzelf moet, dus dan maar lekker hangen bij papa en mama, da's dan wel weer heel lief
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:04:59 #260
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53364840
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:44 schreef texelonia het volgende:
renzell, nu ik jou hier toch weer zie, zouden wij binnenkort niet samen onze zoons van de speen af helpen?
Ha, Tex. Veel te laat gezien dus. Ben je al bezig inmiddels? Ik eh... ik wil het dus doen als Juul 2,5 is. Da's over een paar weken hoor, maar ik heb volgens mij zelf die tijd ook echt nog nodig om te wennen aan het idee ofzo. Maar goed. Dan dus.... graag! Misschien kunnen we samen gillend gek worden van onze jengelende peuters in het holst van de nacht en dan op internet opbeurende berichtjes schrijven.
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:10:19 #261
105888 renzell
pi_53364992
Arm dier Saar! Beterschappen!!!

Juul was gister en vannacht ook een ziek hondje. 7 of 8 keer alles onder gekotst. "Ikke heb pijn in m'n buikje mama." Klein lief dier. Hij had wél trek in een wrap met kip tussen het overgeven door , maar dat mocht ie niet van mij. Zielig, maar het kon niet anders. Iedere slok water kwam er met grote vaart weer uit. Vannacht niet geslapen. Hij nauwelijks, en ik helemaal niet, geen minuut. Al het beddengoed van zowel ons als hem vies, op het laatst de man in ons bed gelegd en tegen de ochtend toch maar weer zijn eigen nestje opgemaakt met wat badhanddoeken. Vanochtend was ie een vaatdoek, maar vanmiddag heeft ie 4 uur geslapen en nu ligt ie lekker Barbapapa te kijken in het grote bed. En ik piep er even bij denk ik. Piep.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 21-09-2007 21:12:13 ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:25:38 #262
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53365463
renzell, Noah ligt nét in bed zonder speen!
Het zal mij benieuwen hoe het gaat... Gisteren kon ik onverwachts eerder naar huis en toen ik hem in bed legde zei ie dat ie geen speen wilde. Ik dacht nog, nou dat komt mooi uit dan Maar ik dus uitleggen dat ie hem dan ook echt niet meer kreeg, ook niet als ie riep, huilde, etc. Nog paar keer gezegd dat ik het zo knap van hem vond, maar iets te lang over doorgezaagd blijkbaar want ineens wilde ie toch een speen....

Vanavond heb ik op een vel papier autootjes getekend en elke nacht dat ie zonder speen slaapt, mag ie een sticker plakken. Bij 3 en bij 6 stickers mag ie een cadeautje kiezen. Ik hoop dat dat genoeg motiveert, want ik ben verkouden en heb koppijn en heb helemaal geen zin een strijd aan te gaan

Hij begreep het allemaal, dacht ik, hij vond het wel leuk die stickers, maar toen ie eenmaal in bed lag wilde ie toch zn speen. Hij was dus wel even boos toen ik weg ging, en gooide zelfs z'n konijnen weg, hij slaapt nooit zonder konijn! Maar goed, hij ging niet huilen, en vooralsnog is ie nog steeds stil (10 minuten ) (*afklopt*) dus.... Ik hou mijn hart vast

En renz wat sneu dat Juul zo ziek is Zo zielig altijd als het er met van die golven uitkomt. Fijn dat ie weer wat opgeknapt lijkt, e hopelijk is ie snel weer éct helemaal de oude!
©Dumbo
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:39:23 #263
105888 renzell
pi_53365838
Oeh, wat spannend Tex! Heel goed en dapper dat je er toch gewoon mee begonnen bent nu. Hopelijk houdt ie het vol en wordt het geen strijd. Lijkt mij ook onwaarschijnlijk lastig, als dat hier het geval gaat zijn. En helemaal als je je toch al niet al te best voelt. Goed idee wel, met die stickers. Ik denk dat ik Juul vanaf nu wél ga voorbereiden. Er over praten etc. Hopelijk helpt dat straks. Succes jullie!
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:06:25 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53366545
Arme Jules en Sara (en natuurlijk ook Fuente en Renzell). Snel opknappen, hoor!

Texelonia, ik hoop dat het goed gaat vannacht en komende nachten. Hier hebben ze nooit spenen gehad, maar Katja duimt nog steeds. Ik heb nog niet de moed of de methode gevonden om dat haar af te leren. Ik vind het echt heel dapper van jullie.

Verder leuk om te lezen, al die broers- en zussenverhalen hier. En Ladybos, ik zag het verhaal van Myrthe met haar billetjes helemaal voor me (nadat ik weer heel even wegzwijmelde bij het idee van jullie bad buiten). Echt zo schattig kunnen ze zijn, die peuterpubers van ons.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:10:16 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53366640
Noah heeft geen kik meer gegeven en hij ligt gewoon te slapen
Misschien wordt ie nog wel 100 keer wakker, maar so far, so good dus!
©Dumbo
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:11:31 #266
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53366667
Goed zo!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:13:19 #267
105888 renzell
pi_53367855
Goed van Noah zeg

Renz, jij ook al een ziek kippetje, beterschap hoor, er heerst vast weer van alles

Sara was vanmiddag iets beter te pas, ben even de stad in geweest met d'r. Nu is het weer helemaal mis, natuurlijk net nu manlief op scoutingkamp is. Ik denk dat ik er zo maar inkruip met haar in ons bed, want ze wil niet slapen in haar eigen bed en is echt niet lekker. Ben bang dat er weer een oorontsteking zit want ze grijpt naar d'r oor. Net nu het al zo'n tijd goed gaat!
Sara
Merel
Ukje
pi_53368322
Wow knap hoor van Noah! (en van mama Hier nog steeds aan de speen, laatst wel weer een halfzachte poging gedaan om de speen alleen naar bed te verbannen maar ze was zo verdrietig en zo lief aan het vragen of ze alsjeblieft mama weer d'r speen mocht dat ik weer overstag ging en dr speen heb gegeven. Ze kauwt er wel op sinds een week of wat, en als ze stuk zijn gooi ik ze weg. Nou hebben we in de loop der tijd aardig wat spenen verzameld maar eens zal het toch de laatste zijn..

Beterschap voor de zieke kuikentjes Hier de nacht voor de meet een spugend kindje maar na 1x spugen was het helemaal over en was ze weer helemaal goed. Ze vond het wel heel erg zelf, en ze bleef maar zeggen dat ze het nooit meer zou doen (ik ga echt nooit meer spugen hoor mama!). Zo zielig is dat. De smurrie zat in d'r haren dus die moesten midden in de nacht ook nog gewassen worden, dubbel drama dus. Ik denk dat ze gewoon iets verkeerds had gegeten want daarna hebben we niets meer gemerkt.
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:18:54 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53368505
En toen begon de ellende... Noah huilend in bed, troosten helpt niet. Hij zegt niks over speen maar wat er dan wel is.... Dit ben ik dus niet gewend, normaal als ie wakker wordt is ie meestal makkelijk te troosten en gaat ie braaf verder slapen.

Sara ook beterschap trouwens, had ik even overheen gelezen, sorry! En toch weer oorontsteking misschien, vervelend hoor. Hoop dat dat vals alarm blijkt te zijn en dat ze gewoon snel opknapt!
©Dumbo
pi_53368551
Oe moeilijk hoor Tex.. slaapt ie al weer?
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:29:42 #272
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53368825
Hij is nu even stil, maar hij blijft steeds maar huilen. Maar hij zegt niet wat er is, vraagt ook niet om een speen. Wil er zelf ook niet over beginnen, want dan wil ie hem juist natuurlijk. En als ik vraag of ie bang is voor het onweer, dan zegt ie "ja". En er is nu helemaal geen onweer, dus dat kan het nooit zijn. Dus als ik vraag of ie verdrietig is omdat ie geen speen meer heeft en hij zegt ja weet ik nog niet of dat het is.
Heb hem nu even een klein beetje streng toegesproken en hopelijk helpt dat dus. Dan duik ik er nu ook maar snel in, in afwachting van wat de nacht gaat brengen...
Ik stond na dat "strenge" nog even aan de deur te luisteren en dan hoor je hem snikken en het gesnik proberen in te houden en dat vind ik dan eigenlijk ook weer heel zielig Maar ja even doorbijten maar....
©Dumbo
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:33:55 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53370522
Jolie en ik hebben bijna een soort van hysterische, vrije week achter de rug. We zouden zeven dagen samen weggaan, er zou wel een paar keer visite komen maar het zou vooral voor ons zijn. Ook een test, aangezien ik graag deze winter een paar dagen zon wil pakken, met Jolie samen. Jolie was moe, voor die tijd. Soms een beetje jaloers en in de war omdat er steeds dingen anders liepen ook. Omdat ze steeds weer zo vaak van alles moest. Die vakantie daar had ze veel zin in, ook omdat ik leuke dingen had beloofd. Zoals zwemmen en op hjet strand spelen en spelletjes doen en ze wou graag bij mij op de kamer slapen. Maaaaaaaaaaaaaaaaar, de dag dat we weg zouden gaan was ik hartstikke ziek. En de dag daarna ook. Jolie liep zich thuis mokkend te vervelen. Zo erg, dat ik al helemaal geen zin meer had om te gaan Op maandag voelde ik me iets beter, dus we zijn gegaan. Met versterking. Ik ben echt nog tot aan woensdag ziek geweest, donderdag mocht Jolie allemaal dingen kiezen om te doen. Dus vandaag was ik weer uitgeput en verward bijna. Ik hoop echt dat we nooit meer zo'n vakantie meemaken, dit was echt een test!

De dagen zaten vol met bizarre dingen, die je waarschijnlijk gewoon hebt met een peuter maar pffff . Jolie heeft heerlijk gespeeld en gekletst en me dingen verteld die ik helemaal niet wist over zichzelf. Ook besloot ze toch echt bij mij in bed te willen slapen en vertelde dat ze eigenlijk geen luier meer om hoefde s nachts. Dat ze daar s morgens stiekem een plas in deed omdat ze dan nog geen zin had om op te staan, maar nu vond ze dat vies en zielig voor mij. Wel ja. We sliepen samen in een tweepersoonsbed en elke avond vond ik haar over de breedte over de kussens.
Jolie mocht een ochtend allemaal programma's kijken op televisie die ze normaal niet mag zien van mij en kwam tot de conclusie dat ze er geen bal aan vond. 'Mam, ik weet nu dat we dit nooit kijken. Dit is niks aan. Ik snap hier ook niks van.' Ook begreep ze ineens niets meer van vakantiehuisjes, ze bleef zich maar afvragen wanneer de mensen thuis zouden komen. Ik begreep haar ook vaak niet, ik heb echt nog nooit zo veel miscommunicatie gehad met iemand over één woord 'huis.' Echt iedere keer dat ik dat woord uitsprak zei ze; 'bedoel je nou ons eigen huis of ons vakantiehuis.' Ze moest best veel alleen spelen de eerste dagen en dat ging eigenlijk best goed. Ik heb geprobeerd haar wat vrijer te laten en dat ging eigenlijk best goed. Zeker met een speeltoestel voor de deur. Alleen gebeurde er continu van alles, struikelen over eigen voeten keer 300!, gaat het nu regenen? Jolie onderuit tijdens het pootjebaden, mama mijn tas is kwijt, mama iemand heeft me geduwd, mama ben je nou eens beter en wanneer gaan we samen zijn, mama ik mocht nog in de vuurtoren, mama ik vind picknicken heel leuk, mama ik heb per ongeluk aan het dopje van het fietswiel gedraaid heb je ook verf meegenomen? zal ik je een mopje vertellen? ('maar mama dan moet je er eerst één aan mij vertellen anders weet ik het niet goede mop Jolie!) mama hoe smaakt een oor? mama heb jij rubber laarzen? mama ik heb weer een muggenbult, mama verkopen ze hier ook beschuit? hoe wordt je als prinses geboren? mag ik een my little pony hebben? waarom is deze Sesamstraat niet zoals thuis? mama ik heb mijn kralendoos in het gras laten vallen.....mama? oh nu weet ik niet meer wat ik wou zeggen Dus die eerste dagen kwamen we wel door Ook een goede, het maken van een afspraak gaat tegenwoordig met onderhandelingen. 'Jolie, ik zou het fijn vinden als je niet alles twee keer vraagt. Als ik zeg, ja ik pak zo iets te drinken dan ga ik dat ook echt wel doen. Je kunt ook even wachten.' 'Oke maar dan moet jij niet zo vloeken.'

Woensdag voelde ik me langzaamaan beter worden en zei ik tegen haar dat we iets leuks zouden doen als ik donderdag echt beter zou zijn. Zwemmen wilde ze. En ook pannekoeken bakken en zelf appelmoes maken. Vol verwachting ging ze naar bed en een uur later stond er een bleek meisje naast me. 'Ik voel me ziek in mijn buik.....'
Kut Koorts? Nee. Te koud? Nee. Slecht gegeten? Nee. Hmmmmm.
'Mama, als we hier blijven he, dan zijn we wel ver weg van mijn bed en mijn speelgoed. En ook van jouw vriendinnen en de oppas en de school. En het was zo ver met de trein, ze komen vast niet hier.' Mijn kind waar denk je aan en waarom lig je niet heerlijk te slapen in dat grote bed. Heimwee. Zo sneu. Uiteindelijk zijn we in het donker gaan wandelen, altijd leuk en spannend. We liepen terug toen ze zei dat ze wel weer kon gaan slapen alleen euhm, waar was de sleutel van het huisje? Onze eerste avond alleen en ik was de sleutel kwijt gewoon tijdens het wandelen laten vallen waarschijnlijk. En het is nogal donker op zo'n eiland s nachts M'n telefoon lag binnen. Uiteindelijk zijn we de reservesleutel gaan halen bij de eigenaar, drie km verderop. Ik schaamde me echt kapot, met peuter om elf uur s avonds. Jolie vond het overigens erg spannend en de mensen waren gelukkig nog wakker.
Joliesleukedingendoendonderdag was echt goed, met zwemmen, pannekoeken bakken en appelmoes maken, daarna nog naar het strand en een stuk fietsen. Lekker in bad. Ze viel als een blok in slaap s avonds en vanmorgen begon ze met goede moed 'gister was de allerfijnste dag mama, ook al moeten we vanavond naar huis; vandaag wordt het weer zo!' Er was ook geen reden waarom het niet zo fijn zou zijn, we hebben nog gefietst, de zee gedag gezwaaid, Jolie mocht van mij een cadeautje uitzoeken maar er was geen My Little Pony maar dat was niet erg, dat kwam andere keer wel (hallo? peuter? waarom? ga? je? nu? niet? schreeuwen? ) ze heeft lief geholpen met inpakken en toen we naar de bus zouden lopen zag ze ineens een dood konijn liggen. 'Mama wat zielig! We moeten hem helpen.' Ja maar de bus en de boot en oh en ja en nee oh Jolie niet gaan huilen, we ruimen het wel op.....en daardoor kwamen we te laat voor de bus, brak er een schepje af toen ik een kuil probeerde te maken, hoorde ik allerlei bedenksels over de dood van dit konijn aan (te veel gegeten, aangereden, zand in zijn buik (?) grote oren he?) vertrokken we twee uur later, zaten we in een trein die niet bleek te rijden, gooide ik Jolie omver toen ik mijn tas op m'n rug wilde doen, hebben we een vest laten liggen, besloten we ergens tussendoor friet te gaan eten maar kregen we later alletwee buikpijn toen we de volgende trein wilde gaan halen, blablabla en bij thuiskomst zei Jolie dat ze een paar vragen had. Ja????
Wat gaan we morgen doen? Gaan we bijna weer op vakantie? Mag ik nu naar bed? Geen idee. Geen idee. JA!!!!!!

Leuk moment

Ik liet het Sugar al weten maar toen ik deze foto zag, kon ik bijna niet geloven dat wij dat zijn. Vrolijk. In een zwembad op vakantie. Die momenten hebben we wel. Ik weet vaak niet zo goed wanneer en hoe maar we hebben ze dus wel.

En ik weet dat dit een hele lange post is over een paar dagen weg maar ik ben er helemaal vol en slapeloos van momenteel. Sorry maar het moet even dus.

Ik vind het zielig dat er veel kindjes ziek zijn, bah! Beterschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 22-09-2007 00:13:18 ]
pi_53370875
Oh LB alles moet ook altijd weer bijzonder gaan bij jullie he
Saartje
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:58:20 #275
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53371095
Tex ik hoop dat jullike lekker slapen.
Alle zieke kindjes beterschap

LB, ik vind je een kanjer!
Ik heb heerlijk genoten van je verhaal, je kan het ook zó leuk vertellen! Wat balen dat je nog zo ziek was zeg. Al de vragen die Jolie stelt, de kralendoos in het gras, wat góed dat je haar wat vrijer laat! En zelf appelmoes maken, je doet het allemaal maar met haar, deze dingen onthoud ze echt hoor! Dan de heimwee, zo zielig, maar wat geweldig dat je dan gewoon een 'nacht'wandeling gaat maken (heb je die sleutel nou nog gevonden?)
En dan de tijd nemen voor een dood konijn en er gewoon de bus voor missen! Wat een aandacht voor je dochter, zo mooi om te lezen!
Een hysterische week, misschien wel ja, maar wel één met heel veel aandacht voor Jolie en veel leuke dingen doen (samen). De zwembadfoto spettert van plezier!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')