abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2007 @ 07:29:03 #201
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53163391
Geeft toch niks Mammietje.
Dit is gewoon heerlijk om te lezen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 14 september 2007 @ 07:39:24 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_53163445
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:27 schreef --Eveliene-- het volgende:
Haai! Ik ben Eveliene, al geruime tijd lurker en nu toch maar een eigen account aangemaakt. Ik heb 2 kids, Floris van bijna 5 en Noortje van bijna 3.

Mijn kleine meid is nu ruim 2 jr en 9 mnd. Voor de zomervakantie heb ik haar met veel moeite en doorzettingsvermogen (lang leve de 'beloning'stickers!) zindelijk gekregen.

Ook in de vakantie ging alles goed, heel af en toe (1x in de 10 dgn) heeft ze nog een klein ongelukje, als ze erg moe is. Verder helemaal droog!

Na de 3 weken vakantie met ons gezinnetje gingen de kindjes nog een weekje logeren bij opa&oma, de ouders van mijn man. En nu is ze weer helemaal terug bij af.
1 week zonder consequente aandacht voor het potje (Noortje, moet je een plasje doen? Ga maar snel dan!). Pfff.
Ben nu alweer 3 weken aan het proberen haar opnieuw zindelijk te krijgen, maar tot nu toe geen geluk. Het liefste zou ik haar even een rustpauze geven van een weekje, en dan met frisse moed opnieuw gaan beginnen. Maar helaas, wij wonen in Engeland, en de groep van de nursery waar ze nu in zit, moet ze zindelijk zijn. Dus elke dag gezeur als ik haar op kom halen, erg vervelend voor mijn meisje om dat steeds te moeten horen van haar teachers, dat geeft natuurlijk geen fijn gevoel!

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Of heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken?
hoi eveliene, welkom!
Ik heb geen ervaring met zindelijkheidstraining op die manier, Liam, mijn zoontje van bijna 4 was rond zijn 3e jaar ineens zindelijk. zomaar.
dat "afdwingen" lijkt me moeilijk, ze moeten er toch aan toe zijn. wat een vreemd systeem dan dat ze zindelijk moet zijn zeg, jeetje, lastig lijkt dat me.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 september 2007 @ 07:42:00 #203
24188 Belana
kloon van belana
pi_53163455
mammietje wat een heerlijk verhaal
ik zie het helemaal voor me
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:27:59 #204
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53163799
Mammietje, wat fijn dat Randy het zo naar zijn zin heeft gehad op de psz.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:28:41 #205
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53163809
Je bent gewoon enthousiast Mammietje. Leuk.

Sugar, wat een toeval, mooie tekening ook. Ik vind het echt leuk dat het ineens kan, zo tekenen.
pi_53170432
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 07:39 schreef Belana het volgende:

[..]

hoi eveliene, welkom!
Ik heb geen ervaring met zindelijkheidstraining op die manier, Liam, mijn zoontje van bijna 4 was rond zijn 3e jaar ineens zindelijk. zomaar.
dat "afdwingen" lijkt me moeilijk, ze moeten er toch aan toe zijn. wat een vreemd systeem dan dat ze zindelijk moet zijn zeg, jeetje, lastig lijkt dat me.
Ja, het is zeker lastig.
Ik laat haar het liefste ook lekker naakt rondrennen dit weekend, maar dat ligt aan het weer natuurlijk!
Gisteren was het echt dramatisch trouwens. 's Ochtends, voordat we uberhaupt het huis uit waren, al een natte broek. Op 'school' (zo noemt ze het graag) 2 natte broeken, 's middags thuis 3 en een poep.
En 1x op het potje maar, omdat ze moest van mij, en het waren ook maar 2 druppels, dus telt eigenlijk niet...

Lastig!! Iedereen die er ook mee worstelt... sterkte...!
Mama van Floris, Leonore en ?
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:55:03 #207
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53174506
Supernanny adviseert juist om bij zindelijkheidstraining je kind niet naakt te laten rondlopen, maar gewoon met een broek aan zonder luier te laten rondlopen. Zodat als het mis gaat ze voelen dat het vies is enzow. Maar goed, Noah heeft nog steeds niet één keer op een potje of wc geplast, dus ik weet niet of dat nou zo goed werkt
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:37:28 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53175372
*toevallig meelurkt in dit toic omdat hij dit keer in MyAT staat...

Mammietje! Wat heerlijk dat het zo goed ging met Randy! Vooral dat 'voorzichtig zwaaien met zijn hand op schoot' is zo cute!
Ik heb nu voor de eerste keer een instroomgroep, dus met verse 4-jarige kleuters. Erg leuk om nu te lezen hoe zowel kind als moeder zo'n spannende eerste dag ervaren (ja, PSZ is niet basisschol, maar het idee is gelijk).

Overigens kunnen heel wat kinderen bij mij in de groep nog geen poppetje tekenen hoor.

Hoe bevalt het Piet eigenlijk op school? En Iris, die is nu natuurlijk ook voor het eerst...
Och, en Fleur natuurlijk ook. Geloof dat ik in het andere topic moet wezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:26:06 #209
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53180845
Wie 's middags niet meer wil slapen...

...slaapt zomaar ineens op mama's schoot!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator vrijdag 14 september 2007 @ 20:30:36 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53180935
Ah Sugar

Mammietje wat heerlijk om zo'n enthousiast verhaal te lezen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53182595
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:55 schreef texelonia het volgende:
Supernanny adviseert juist om bij zindelijkheidstraining je kind niet naakt te laten rondlopen, maar gewoon met een broek aan zonder luier te laten rondlopen. Zodat als het mis gaat ze voelen dat het vies is enzow. Maar goed, Noah heeft nog steeds niet één keer op een potje of wc geplast, dus ik weet niet of dat nou zo goed werkt
toch sprak ik van de week (op 't schoolplein, jaja. ) iemand die er nogal de nadruk op legde dat 't bij haar kinderen pas werkte als ze helemaal géén broek aan hadden, omdat ze dan meteen de 1e druppels al voelen, en anders pas na een tijdje merken dat er iets vies/nat voelt. en zij had er al 3 met die methode binnen zeer korte tijd zindelijk gekregen. dus daar was ik nog wat van onder de indruk toen ik die tip gaf.

sugar wat een lieve foto's. en 't fenomeen komt me zeer bekend voor. anna's middagslaapjes lukken bijna nooit meer. (althans, thuis. bij 't kdv gaat 't nog wel regelmatig goed, misschien toch door de nog wat strakkere structuur daar). en tegen 't avondeten is mevrouw zoooo moe, ze valt soms zelfs aan tafel in slaap.

mammietje, fijn dat 't zo goed ging!
moonah, Piets start op de basisschool is hartstikke goed verlopen, echt heel fijn. maar daar zal ik inderdaad bij de kleuters nog wat meer over schrijven.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:43:11 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53182999
Wat schattig, zo'n slapende peuter

Wij zijn vandaag muis vergeten mee te nemen bij het kdv vandaan Foutje van mama
Normaal ligt ie ook gewoon in d'r mandje, maar vanmiddag was er alleen nog maar een invalster en die is vast vergeten Muis in d'r mandje te doen na het slapen.
Gelukkig is ze ondertussen oud genoeg om dingen te kunnen bespreken en te snappen (ik kan me nog het verhaal met Maria en Harry herinneren) en nu mocht de beer wel in bed vanavond... Ik hoop maar dat het hele weekend zo goed gaat en dan maandagochtend maar heel gauw Muis weer halen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:44:49 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53183050
Het zal ook wel per kind verschillen bix

Overigens vertelde Micha me dat Noah de afgelopen 2 ochtenden met een droge luier wakker werd
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:43:29 #214
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53184981
Oh lief Marietje
  zondag 16 september 2007 @ 20:30:59 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53227289
Sms van Snoopy vanuit Toscane:

Je raadt het nooit: Morris is vannacht uit zijn bed gevallen en heeft zijn sleutelbeen gebroken. Verder alles oké, we zijn de ergste schrik te boven en Morris is op vakantie naar het ziekenhuis van Siena geweest.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator zondag 16 september 2007 @ 20:32:05 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53227319
OMG! Jeetje mina zeg, wat een pech weer. Arme Morris
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 16 september 2007 @ 20:34:00 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53227355
Och jee , het zit hun ook niet mee. En een sleutelbeenbreuk is wel heel vervelend, want dat kun je niet ingipsen of zo, dus moet Morris zich rustig houden.

Ik heb echt medelijden met Snoopy en haar familie, die hebben het afgelopen jaar iets te veel ziekenhuizen gezien
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 september 2007 @ 20:39:39 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53227506
Jeutje! Het is dat het zo sneu en pijnlijk is, anders zou het nog bijna 'grappig' zijn ivm met zijn droom naar het ziekenhuis op vakantie te gaan...
  zondag 16 september 2007 @ 20:39:47 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53227510
Jeetje wat een pech zeg! Ongelooflijk. En wat sneu ook voor Morris

Ik heb zelf m'n sleutelbeen geboken toen ik 4 was. Kan me er niet veel meer van herinneren, maar ik was best wel een druk kind en dat is ook helemaal goed gekomen.
©Dumbo
  zondag 16 september 2007 @ 20:44:36 #220
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53227639
Och nee, wat een pech zeg!
Uitgerekend op vakantie ...

Morris zal zich wensen dat hij nooit een uitspraak als een ziekenhuisvakantie gedaan had.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 16 september 2007 @ 20:52:51 #221
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53227847
Jee, wat een bericht over Morris. Hij heeft echt voorspellende gaven!
Hopelijk heeft ie er niet al teveel last van.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_53227943
Jeetje beterschap zeg voor Morris
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 september 2007 @ 21:05:45 #223
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53228234
Mor-ris... kerel... Wat is dit nou weer?
Beterschap!
  zondag 16 september 2007 @ 21:10:11 #224
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53228380
Snoop, nu is het klaar hoor. Even geen ziekenhuizen meer voor jullie
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 16 september 2007 @ 21:10:14 #225
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53228381
Bizar he, ik kreeg een zelfde smsje. Ik kan het gewoon bijna niet geloven. Gekke vooruitzichten heeft die jongen Hopelijk is het klaar nu.
  maandag 17 september 2007 @ 06:43:27 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_53235368
ow gossie, arme Morris en arme snoopy en meneer snoopy
stormy waters...
sailin'
pi_53236029
Ach jeetje wat een pech zo op vakantie! Hopelijk heeft Morris er niet teveel last van.

Wij zijn zelf afgelopen zaterdag teruggekomen van 2 weken Toscane. Het was heerlijk! Sara was helemaal tevreden, vond alles prima en heeft heerlijk geslapen op vakantie.
Het was superweer, lekker wat uitstapjes gemaakt en veel op het strand rondgehangen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_53236456
Morris, wat een pechvogeltje ben je toch!
Hopelijk is het nu echt allemaal klaar voor de snoopy familie
pi_53236866
Morris toch! Beterschap.
Fijn dat het zo'n heerlijke vakantie was, Fuente. Het straalt ook helemaal van de foto's af!
  maandag 17 september 2007 @ 10:12:20 #230
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53237943
Morris jongen waarom heb je dat nou gedaan?
beterschap ventje
Saartje
pi_53238954
Beterschap Morris!
  maandag 17 september 2007 @ 11:48:31 #233
3011 E.T.
pi_53240035
Morris, brokkenpiloot!
Beterschap mannetje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 17 september 2007 @ 13:34:30 #234
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53242446
Och Morris!!! Arm ventje. Dikke
  maandag 17 september 2007 @ 13:44:35 #235
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53242724
renzell, nu ik jou hier toch weer zie, zouden wij binnenkort niet samen onze zoons van de speen af helpen?
©Dumbo
pi_53243105
Morris, kereltje, doe je nou wel een beetje voorzichtig?? Snoop en man jullie hebben een zoon met voorspellende gave lijkt wel. Sterkte in ieder geval en beterschap voor de kleine brokkenpiloot.
pi_53245736
Oh ja, ik wide nog even vertellen wat een lief peutertje ik heb
Amber kan Iris soms wel achter het behang plakken, vooral als ze aan haar speelgoed zit, enz.
Vrijdagavond met boodschappen doen, zaten ze allebei in een autootje (zo eentje waar je een centje in moet doen, ze hadden alle 2 een eigen autootje).
Het autootje van Iris stopte er eerder mee dan die van Amber, en Amber bood haar centje aan aan Iris (amber had nog een muntje van 50 cent, want ze had een euro gewisseld).
"Hier, Iris" *handje met 50 cent uitsteekt*
Ik: "Maar dan heb jij toch geen centje meer?"
Amber: "Geeft niet, ik heb nog een boel centjes in mijn spaarpot, hoor" *centje naar Iris brengt*

maandag 17 september 2007 @ 18:16:30 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53249300
Inderdaad erg lief van Amber
Volgens mij is dat ook peuter-eigen. Dat ze op momenten zo ongelooflijk onzelfzuchtig lief kunnen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator maandag 17 september 2007 @ 20:57:29 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53254454
Onwijs lief Leuk is dat, dat zijn van die momenten dat je smelt van geluk
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 17 september 2007 @ 21:33:31 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53255786
Luchtbel, een poos terug schreef je in een topic over slapen met/zonder speen dat Jolie er zo'n moeite mee had. Ik ben zo benieuwd hoe het nu gaat? (Kan alleen even dat topic niet terugvinden, dus dan maar hier).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53258115
Morris!
Maar lag hij dan in en stapelbed ofozo?
pi_53259146
Oh wat lief van Amber Myrthe had laatst ook zo'n schattig moment. We hebben een jacuzzi en daar zitten we regelmatig met ons drietjes in. We plagen Myrthe dan vaak met d'r heerlijke blote billetjes dat we die op gaan eten en dan gaat ze zich snel achter 1 van ons tweeen verstoppen voor de ander. MrBos zei dus dat hij Myrthe's billetjes ging opeten en Myrthe ging snel achter mijn rug zitten. Toen deed MrBos of hij moest huilen, komt Myrthe achter me vandaan, en zegt 'Stil maar papa, je mag mijn billetjes wel opeten hoor, en draait zo d'r kontje naar hem toe Het was echt zo lief, ze meende het echt zeg maar
pi_53259167
En natuurlijk een dikke beterschapskus voor Morris, lief pechvogeltje! Hopelijk vond hij het toch wel leuk om in het ziekenhuis op vakantie te zijn
pi_53259330
Owww... Amber, wat een schatje ben jij zeg!!! Wat kan je smelten van dat soort momenten he, LadyS?

Hier is Randy inmiddels ook vaker lief voor zijn zusje. En het ruilsysteem dat ik hem bijgebracht heb, werkt perfect! Als hij haar fopspeen of speelgoed ofzo wil, geeft hij haar eerst het zijne. Scheelt een stuk in de ruzies!

Ik had hier vandaag ook ernstige smeltmomenten, zelfs meerdere achter elkaar van beide kids binnen een half uur!
Randy ging vanmiddag voor de 2e keer naar de PSZ. Tot mijn verbazing 'zeurde' hij er vanmorgen zelfs al een paar keer om; "Gaan we NU naar schooltje?" Ik was benieuwd hoe het nu zou gaan want normaal gesproken gaat hij naar bed van 13 tot 16 uur en 2 van de 5 middagen slaapt hij ook echt in die tijd.
In de kinderwagen heen was Randy erg stil en stond zijn gezicht gespannen. Maar hij liep al voor me aan naar binnen en eenmaal in het lokaal begon hij meteen al tegen de (voor hem nieuwe) stagiaire te praten! Ik stond versteld! Dit was het mannetje dat tegen andere mensen geen woord sprak! Ik ging weg en het was geen punt.
Zijn arme zussie vond het wat minder leuk, ik kon haar pas na 13.30 in bed stoppen en moest haar al om 14.45 er weer uit slepen om hem op tijd op te kunnen halen. Toch wel zielig. Toen ik de klas in kwam en Randy me zag, liep hij meteen met een huillipje op me af en zij dat hij het niet leuk vond op schooltje! Hij was ook overduidelijk bekaf. Toen ik naar losse onderdelen van de middag vroeg, had hij alles toch wel leuk gevonden.
Eenmaal thuis heb ik hem lekker op de bank geinstalleerd met een dekentje en (per uitzondering, normaal alleen in zijn bed) een fopspeen. Op de tv een door hem uitgekozen filmpje, drinken en een stukje worst erbij. Natuurlijk kon Tinka ook niet achterblijven, dus zij mocht hetzelfde. Randy ging er echt voor liggen terwijl hij normaal gesproken nog geen 5 seconden stil kan liggen. (Hoewel... met sesamstraat... ) Tinka vond het heel erg raar en bleef hem maar aanstaren. Na een paar minuten vond ze het mooi geweest, ze wou haar eigen broer terug en deed alles om zijn aandacht te trekken! Op zijn dekentje meppen, speelgoed voor hem neerleggen, zijn voet pakken, gillen, aan zijn dekentje trekken... Ze sleepte echt van alles uit de kast... zonder resultaat! Randy reageerde niet! Uiteindelijk klom ze op zijn schoot en legde zijn koppie op zijn schouder en Randy, de schat, legde zijn hand om haar schouder en ze bleven zeker 5 minuten zo liggen! *SMELTTTTTTTT*
Even later moest ze het natuurlijk gewoon weer ontgelden met allerlei te wilde stoei-acties, maar dit moment was goud waard!
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:57:28 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53271375
Broers en zussen... Ik blijf het lastig vinden. Het ene moment moet je echt als een buffer/agent tussen ze in gaan staan en de volgende keer knuffelen ze elkaar helemaal plat. Vallen en opstaan, ook als ouder in het opvoeden.

Léon en voorlezen:
Léon was altijd heel erg van de plaatjes. Alles moest zo visueel mogelijk. Het begon met plaatjes kijken, toen iets meer tekst erbij en nu zit hij ademloos te luisteren naar het verhaal van Pinkeltje in Artis. Hij vindt dat toch spannend. Helemaal stil is ie bij elk hoofdstuk en hij verheugt zich 's avonds op het naar bed gaan, want dan is er weer een nieuw hoofdstuk Pinkeltje.
Ik doe wel allemaal stemmetjes en veel hoe zeg je dat verandering van intonatie ofzoiets. Dus af en toe bijna fluisteren als het heel spannend wordt en dan ineens weer wat harder als er echt iets gebeurd. Dan heb ik een jongentje met grote ogen en rode wangetjes op mijn schoot. Precies zoals ik het me altijd voorgesteld had. Soms gaat het dus wel zo zoals je je voorgesteld had.
pi_53271435
Wat lief van Amber

nog precies 1 maand en dan mogen wij ons hierbij voegen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:01:50 #248
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53286936
Wat klinkt dat leuk dutchie

Ik moest vanavond werken en Noah lag dus al lang in bed toen ik thuiskwam. Vertelt Micha dat Noah zonder speen in bed ligt "Ja hij vroeg er niet om." Okay Ben benieuwd hoe dat gaat dus....
©Dumbo
  woensdag 19 september 2007 @ 08:29:06 #249
3011 E.T.
pi_53291595
Wat heerlijk he dutch
Goed idee trouwens.. ik zal m'n pinkeltje boeken ook weer eens tevoorschijn halen. Die Jip en Janneke kan ik ondertussen dromen
  woensdag 19 september 2007 @ 09:24:00 #250
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53292461
Kom maar hoor Amber.

Noah! Probeer het nu ook gelijk vol te houden hè Tex. Is even doorbijten misschien, maar dan heb je het achter de rug. Duurt vaak een paar dagen. Succes!

Pinkeltje is zo leuk E.T. Ik was het vergeten hoe leuk het was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')