abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52657088
Ja hoor het nieuwe studiejaar schijnt er weer aan te komen en nu moet werkelijk iedere student zonder vrienden op introductieweek.

Dit betekent dus de hele godganse dag lastig gevallen worden door mensen diemet infantiele spelletjes te doen om zo de stad , de cafe's en hun medestudenten beter te leren kennen.

Kan dat stelletje pleurislijders gewoon niet ff langs de plaatselijk vvv om een plattegrond van de stad te halen.

En voor het het beter leren kennen van je medesetudenten als ze ook bij je in het corps zitten zijn het net zo'n trieste figuren als je zelf!

Samenvatting: GEEN BUSCOMBI MVV - FSC!
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_52657196
Ehm, waarom zouden studenten die op introductieweek gaan geen vrienden hebben?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_52657272
Is toch goed dat ze nieuwe mensen en de stad leren kennen? Scheelt later een hoop werk. Boos dat je zelf geen vrienden hebt om dingen mee te doen?
Cool story, Hansel.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:58:50 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52657305
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:54 schreef LudoSanders het volgende:
Ehm, waarom zouden studenten die op introductieweek gaan geen vrienden hebben?
Omdat hij ze vroeger waarschijnlijk niet had...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52657374
alle studentjes happen
pi_52657443
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:01 schreef postmortum het volgende:
alle studentjes happen
Probeer je er maar uit te lullen
Cool story, Hansel.
pi_52657678
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:01 schreef postmortum het volgende:
alle studentjes happen
tuurlijk joh, lul je er maar uit
pi_52657679
MVV ......
pi_52658017
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:13 schreef DIR het volgende:

[..]

tuurlijk joh, lul je er maar uit
Goed het topic doorgelezen!
Cool story, Hansel.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:28:17 #10
144213 Adidah
Het was wraak
pi_52658088
Introductieweek ! Je ziet ze weer lopen hoor, de uniworsten . Allemaal hetzelfde shirt aan en maar rondlopen als een stel schapen .
pi_52658119
Hmmm ik gelukkig geen last van!
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_52658141
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:04 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Probeer je er maar uit te lullen
Terwijl hij snikkend achter z'n suffe bureautje zit met z'n neus tegen het raam gedrukt..
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:53:51 #13
189696 Mevr.Broccoli
Broccoli voor president.
pi_52661966
Ach ga jij eens dood, intro´s rule net als broccoli.
pi_52662030
iedereen die je tegenkomt in de intro week spreek je de rest van het jaar toch niet ?? Je ziet ze waarschijnlijk alleen tijdens uitgaan
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52662145
ik vind het wel gezellig in de stad
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_52662187
Maandag naar de intro van de UvA maar niet echt veel zin in.
pi_52662206
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:
iedereen die je tegenkomt in de intro week spreek je de rest van het jaar toch niet ?? Je ziet ze waarschijnlijk alleen tijdens uitgaan
dat is het hele punt, met colleges zal je ze weinig zien
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:02:17 #18
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_52662272
Aangezien Zwolle net wil doen alsof het ook een universiteit heeft (HS Windesheim ), lopen er hier ook kuddes van dat tuig rond.
Blijkbaar heet het 'Grasweek' en alle newbies heten 'Sprietjes'. Die fietsen dan met tassen vol de Sassenpoort onderdoor, met kapotgeknipte dozen om hun nek waar hun naam op staat. So sad.

Wie heeft deze: , maar dan de Maikuul versie met handje? Die leek me wel geschikt.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_52663256
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:50 schreef postmortum het volgende:

infantiele spelletjes
Vooral dat ja. Wie heeft in godsnaam bedacht dat (aankomende) studenten het leuk vinden om kleuterdingen te doen?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:31:33 #20
189696 Mevr.Broccoli
Broccoli voor president.
pi_52663281
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Vooral dat ja. Wie heeft in godsnaam bedacht dat (aankomende) studenten het leuk vinden om kleuterdingen te doen?
Ola Chickie, heb je trek in broccoli
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:32:55 #21
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_52663315
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Of dat je zo'n lijn moet maken van jouw en andermans kleren.
M.a.w. wie schaamt zich niet voor zijn door mammie gekochte tighty whities?
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_52669161
quote:
Wat lul je?
Je trekt een paar dagen op met alle nieuwe studenten van je opleiding om ze te leren kennen. De week erna ken je haast iedereen en dat is reuzehandig op een nieuwe school.
Die spelletjes overdag zijn gewoon opvulling van de tijd en de feestavonden super vet.

Mensen die daar niet naartoe gaan zijn gewoon laf. Bang om voor lul te worden gezet of durven niet omdat ze verder niemand kennen. De enige mensen die het niet leuk vinden zijn degenen die vanaf dag 1 al nergens aan mee willen doen en alles bij voorbaad al kut vinden. Die figuren haal je er na een paar jaar op school nog zo uit. De sociale contacten die je gedurende de intro legt kun je de rest van de opleiding gebruiken, zo wordt je schoolperiode veel leuker en gezelliger.

Dat voor die voetbalwedstrijd geen buscombi is, is een beslissing van de gemeente, knvb of wat dan ook, maar kan nooit de schuld zijn van de introweek.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 03:08:50 #23
69994 seto
-|||--------|||-
pi_52669177
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 03:06 schreef northernlight81 het volgende:
bij voorbaad
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_52670270
I agree . Laatst bij een sollicitatiegesprek het verwijt dat ik niet bij een studentenvereniging had gezeten. Dat P&O chickie maar even heel duidelijk gemaakt dat ik wel vrienden heb dus die bullshit niet nodig heb. Ze is er niet op doorgegaan.

(overigens de baan ook niet gekregen ;'))
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:08:28 #25
36461 Joppy
geen colaboy
pi_52670508
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 03:06 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Wat lul je?
Je trekt een paar dagen op met alle nieuwe studenten van je opleiding om ze te leren kennen. De week erna ken je haast iedereen en dat is reuzehandig op een nieuwe school.
Die spelletjes overdag zijn gewoon opvulling van de tijd en de feestavonden super vet.

Mensen die daar niet naartoe gaan zijn gewoon laf. Bang om voor lul te worden gezet of durven niet omdat ze verder niemand kennen. De enige mensen die het niet leuk vinden zijn degenen die vanaf dag 1 al nergens aan mee willen doen en alles bij voorbaad al kut vinden. Die figuren haal je er na een paar jaar op school nog zo uit. De sociale contacten die je gedurende de intro legt kun je de rest van de opleiding gebruiken, zo wordt je schoolperiode veel leuker en gezelliger.

Dat voor die voetbalwedstrijd geen buscombi is, is een beslissing van de gemeente, knvb of wat dan ook, maar kan nooit de schuld zijn van de introweek.
Je klinkt als een HBO'er uit een stad met maar 1 schooltje Er zijn namelijk 3 soorten introductieperioden;
Als eerste heb je een algemene 'week', zoals de KEIweek in Groningen, of de TIK in Tilburg. Dat is een periode waarin studenten de stad leren kennen. In principe heeft deze periode niks met je opleiding te maken. Het wordt georganiseerd door een onafhankelijke commissie en is toegankelijk voor alle nieuwe studenten in de stad (WO of HBO). Dit is zeer tof nou in ieder geval is het in Groningen zeer tof. 5 dagen nachten lang een gekkenhuis in de stad kroegen. Je leert bovendien leuke mensen kennen van compleet andere opleidingen, en dat is altijd goed.
Ten tweede heb je de introductieperioden van de diverse studentenverenigingen. Hieronder vallen ook de ontgroeningen van de (wannabe)corpora. Of dit tof is, hangt geheel van jezelf af. Verenigingstypes vinden dit wel tof, andere mensen worden er niet mee geconfronteerd.
En tot slot heb je de opleidingsintroductie, dat is meer zoals jij beschrijft. Dit is natuurlijk per opleiding verschillend, maar een kamp van enkele dagen is vrij gebruikelijk. Dit heb ik zelf ook gehad. Het is leuk, maar minder dan een KEIweek, wel zijn de contacten die ik hier heb opgedaan beter.
Let the beat control your body!
pi_52670818
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:08 schreef Joppy het volgende:

[..]

Je klinkt als een HBO'er uit een stad met maar 1 schooltje Er zijn namelijk 3 soorten introductieperioden;
Als eerste heb je een algemene 'week', zoals de KEIweek in Groningen, of de TIK in Tilburg. Dat is een periode waarin studenten de stad leren kennen. In principe heeft deze periode niks met je opleiding te maken. Het wordt georganiseerd door een onafhankelijke commissie en is toegankelijk voor alle nieuwe studenten in de stad (WO of HBO). Dit is zeer tof nou in ieder geval is het in Groningen zeer tof. 5 dagen nachten lang een gekkenhuis in de stad kroegen. Je leert bovendien leuke mensen kennen van compleet andere opleidingen, en dat is altijd goed.
Ten tweede heb je de introductieperioden van de diverse studentenverenigingen. Hieronder vallen ook de ontgroeningen van de (wannabe)corpora. Of dit tof is, hangt geheel van jezelf af. Verenigingstypes vinden dit wel tof, andere mensen worden er niet mee geconfronteerd.
En tot slot heb je de opleidingsintroductie, dat is meer zoals jij beschrijft. Dit is natuurlijk per opleiding verschillend, maar een kamp van enkele dagen is vrij gebruikelijk. Dit heb ik zelf ook gehad. Het is leuk, maar minder dan een KEIweek, wel zijn de contacten die ik hier heb opgedaan beter.
Inderdaad, de keiweek is leuk, maar ik kwam er overal weer mn oude klasgenoten tegen
en intro kamp gaf direct al het verschil tussen de sociaal zwakkeren en sterkeren.
En studie vereniging, .. albertus ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_52679534
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:08 schreef Joppy het volgende:

[..]

Inderdaad ben ik een HBO'er en in Eindhoven zijn er wel meer scholen. Ik wist wel dat die andere intro's er zijn (ook in Eindhoven), maar dat lijken me toch meer intro's die je gaat doen met maten, ik zou daar zelf niet zomaar alleen naartoe gaan denk ik. Wat ik bedoelde was inderdaad de opleidingsintro en daar kun je zoals jij ook al zei gewoon veel nuttige contacten leggen. Daarnaast vond ik het super leuk.
pi_52679772
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 09:36 schreef DB1267 het volgende:
I agree . Laatst bij een sollicitatiegesprek het verwijt dat ik niet bij een studentenvereniging had gezeten. Dat P&O chickie maar even heel duidelijk gemaakt dat ik wel vrienden heb dus die bullshit niet nodig heb. Ze is er niet op doorgegaan.

P&O chick heeft natuurlijk Personeelwetenschappen gestudeerd en is tijdens haar tijd bij het corps helemaal plat geneukt..

Had ze een grote kont?
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_52685963
quote:

wat een onzin! voor een studentenvereniging moet je toch betalen? dsan koop je eigenlijk in principe "" vrienden " ja, ben je beter af zonder ze!
pi_52686147
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:33 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

P&O chick heeft natuurlijk Personeelwetenschappen gestudeerd en is tijdens haar tijd bij het corps helemaal plat geneukt..

Had ze een grote kont?
tis een chickie, dus waarschijnlijk niet.

overigens: P&O grietjes
pi_52701711
Serieus, TS, zonder dat ik je ooit heb gezien kan ik je zeer treffend omschrijven, al zal jij zeggen dat het niet klopt, maar iedereen hier weet dat het zo is:

Je kwam aan op de introweek, en vond je intro-groepje. Allemaal ontzettend gave lui die lekker gingen tanken en een fucking mooie week hebben beleefd. Jij bent min of meer achter te aan geslenterd. Toen je mentoren los gingen met de groep, stond jij met de enige andere zoals jij stilletjes in een hoekje met een pruillipje aan een colaatje of je eerste biertje van je leven te nippen, en samen met die ander te klagen dat niemand leuk was en dat jij de introweek niet nodig hebt om vrienden te maken. Je verlangt naar een beter, gaver leven zoals dat van de rest van je groepje. Zij gaan straks bij een gave vereniging, lopen in studentikoze outfit over straat en maken nog altijd grappen over "die kneus van toen". En dan.... kom je ze tegen: zij gaan net naar bed, jij komt uit de vroeg-onderwijsgroep en bent al alleen op weg naar de trein, om naar papa en mama te gaan.... het warme bedje is voor je gedekt, je bordje spaghetti staat in de magnetron, en je houdt jezelf voor dat je als je gaat werken een nieuwe start gaat maken, niet beseffend dat je leven een farce is.
pi_52702041
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:44 schreef TheNeedle het volgende:
Serieus, TS, zonder dat ik je ooit heb gezien kan ik je zeer treffend omschrijven, al zal jij zeggen dat het niet klopt, maar iedereen hier weet dat het zo is:

Je kwam aan op de introweek, en vond je intro-groepje. Allemaal ontzettend gave lui die lekker gingen tanken en een fucking mooie week hebben beleefd. Jij bent min of meer achter te aan geslenterd. Toen je mentoren los gingen met de groep, stond jij met de enige andere zoals jij stilletjes in een hoekje met een pruillipje aan een colaatje of je eerste biertje van je leven te nippen, en samen met die ander te klagen dat niemand leuk was en dat jij de introweek niet nodig hebt om vrienden te maken. Je verlangt naar een beter, gaver leven zoals dat van de rest van je groepje. Zij gaan straks bij een gave vereniging, lopen in studentikoze outfit over straat en maken nog altijd grappen over "die kneus van toen". En dan.... kom je ze tegen: zij gaan net naar bed, jij komt uit de vroeg-onderwijsgroep en bent al alleen op weg naar de trein, om naar papa en mama te gaan.... het warme bedje is voor je gedekt, je bordje spaghetti staat in de magnetron, en je houdt jezelf voor dat je als je gaat werken een nieuwe start gaat maken, niet beseffend dat je leven een farce is.
Niets aan toe te voegen, amen.
pi_52708335
Morgen begint mijn introductieweek, maar ik heb geen keuze, want het is verplicht.
pi_52714416
Ik had een introweekend met de studievereniging, kwam vooral neer op vage spelletjes (vond ik maar zo zo) en 's nachts met keiharde muziek zuipen en vreten (vond ik vrij vermakelijk).

De daarop volgende introductieweek was van de universiteit zelf, met elke dag een 'programma' waar eigenlijk continu vanaf werd geweken om bier te drinken op een terras, bier te drinken in een discotheek, bier te drinken bij een studentenvereniging (we zijn ze allemaal af geweest ), bier te drinken in een studentenhuis, of bier te drinken tijdens het zien van een film. En tussendoor de stad leren kennen.

Ben wel blij dat ik 't gedaan heb, was erg gezellig. Zeker als je alleen of met weinig bekenden naar je opleiding komt is het aan te raden.
  maandag 27 augustus 2007 @ 00:16:33 #35
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_52714870
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:28 schreef Adidah het volgende:
Introductieweek ! Je ziet ze weer lopen hoor, de uniworsten . Allemaal hetzelfde shirt aan en maar rondlopen als een stel schapen .
so focking true , ik zelf doe ook nooit mee met die introductie week je klasgenoten leer je na een paar weken college toch wel kennen en heb genoeg maten
happen naar de baas
pi_52726108
Ik ben nu op school (introweek dus)
pi_52726469
Ik vond vorig jaar mn intro week best okee. Ja af en toe spelletjes gedaan waar ik ook geen trek in had, maar over het algemeen was het best tof en heb er leuke mensen mee leren kennen . En ja ik had al vrienden voor ik er heen ging!
pi_52731609
quote:

Als ik dat verwijt zou krijgen tijdens een sollicitatiegesprek zou ik toch echt vriendelijk bedanken voor de baan.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52731670
Tja.. introductieweek allang een keer gehad dus geen last van
pi_52731877
Morgen ook intro, heb er eigenlijk wel zin in
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:50:07 #41
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52731925
Ik heb niet aan Kei week meegedaan omdat ik dat pure onzin vind om in een groepje te zitten, kan je niet gewoon lui uitkiezen enzo (ik beoordeel natuurlijk op uiterlijk, ik hoef niet in een groep met gothics/kakkers te zitten). Dus ik ben maar gewoon zelf uitgegaan in Grun.

Ik ga wel naar die introfucktieweek volgende week, maar ik zal daarna gewoon weer naar groningen gaan om wat te zuipen!
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:04:16 #42
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_52732287
Introweken (en vooral weekenden) zijn echt ZO kut
leuk joh! je bent echt kei stoer als je een week lang kunt ZUIPUUUUUUHHHH

Ben blij dat t niet elk jaar is, heb wel iets beters te doen
Knoei
pi_52732811
quote:

Het gaat ook niet om de vrienden maar om de ervaring die je er mee op doet.
De dingen die je organiseert, contacten die je legt met gemeentes, school, sponsoren, mensen in je vakgebied en zo kan ik heel lang door gaan.

Het gaat ook niet zo zeer om het feit dat je bij een studentenvereniging zit, maar dat je een actief leven hebt naast je studie. bestuur van een sportvereniging oid is ook een pre, net als actief lid van een studentenvereniging
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:28:27 #44
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52732870
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:04 schreef Loqi het volgende:

Vind 't wel grappig.
pi_52733097
quote:

Zoals, achter je computertje zitten? Het is niet slecht om nieuwe mensen te leren kennen. Get out there, buddy!
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:38:03 #46
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52733121
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:37 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Zoals, achter je computertje zitten? Het is niet slecht om nieuwe mensen te leren kennen. Get out there, buddy!
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:41:00 #47
69994 seto
-|||--------|||-
pi_52733195
quote:

quote:
Hobbies/interesses: natuur, gamen, model-schilderen
NERD ALERT
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_52733395
Heel leuke week, natuurlijk vinden MBO-ers het vervelend om ons studenten lol te zien hebben van hun met moeite verdiende centjes.
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:51:04 #49
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_52733492
quote:

OMFG

Bij ons begint de introweek pas volgende week (Utrecht) en ik ga dit jaar mee als mentor
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_52734524
Maandag 3 september: aanvang Introweek (met introductiekamp; "het kamp is geen ontgroening")
Maandag 10 september: aanvang Oriëntatieweek Studie
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:56:21 #51
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_52746439
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:41 schreef seto het volgende:

[..]

[..]

NERD ALERT
ohjee? bang voor mensen met echte hobbies?
Zoals iemand al eerder zei, die mensen leer je toch wel kennen, daar hoeft je echt niet voor een hele week gaan lopen zuipen als een aap.. maar als dat jouw ding is
Knoei
pi_52747858
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:56 schreef Loqi het volgende:

[..]

ohjee? bang voor mensen met echte hobbies?
Zoals iemand al eerder zei, die mensen leer je toch wel kennen, daar hoeft je echt niet voor een hele week gaan lopen zuipen als een aap.. maar als dat jouw ding is
opzich heeft die wel gelijk hoor, je ziet aan de eerste paar dagen direct! wie het moeilijk gaat krijgen op sociaal vlak. En ja hoor, de helft daarvan kapt nog voor de kerst met de studie En die mensen kende je vaak ook niet, alleen van gezicht, je zag ze nouwelijks op school en je zag ze nooit tijdens het stappen.

Al heeft TS wel gelijk, er zitten altijd wel een paar hele dikke kneuzen tussen die echt niks anders doen dan bier drinken, nakken en paffen. Arrogante ballen die denken wat voor te stellen .

En who the fuck cares als iemand weer in't weekend naar huis naggelt om dat het bij zn ouders zo makkelijk is en achter zn pc te kruipen? Waarom zoiemand veroordelen? Diegene komt zich zelf later toch wel tegen in het leven, of misschien ook niet
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:34:08 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52748650
Rotterdam zit er deze week ook weer vol mee. Allemaal van die hulpeloze eerstejaars die om zich heen kijken als of ze nog nooit in de grote stad zijn geweest. "meneer, weet u waar station Blaak is?" "Meneer, weet u hoe de metro werkt?' en meer van die domme vragen.

Uiteraard ook alle bijbehorende domme spelletjes en allemaal in hetzelfde shirtje rondlopen, want stel je voor dat je anders bent dan anderen....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52752295
acjja is wel ff leuk om je klasgenoten alvast te leren kennen, vond het zelf niet geweldig maar de eerste lesweek ben je teminste geen vreemde meer van elkaar. maar idd 3 dagen lang de stad doorlopen en zuipen is beheurlijk kansloos
pi_52771149
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:34 schreef karr-1 het volgende:
Rotterdam zit er deze week ook weer vol mee. Allemaal van die hulpeloze eerstejaars die om zich heen kijken als of ze nog nooit in de grote stad zijn geweest. "meneer, weet u waar station Blaak is?" "Meneer, weet u hoe de metro werkt?' en meer van die domme vragen.

Uiteraard ook alle bijbehorende domme spelletjes en allemaal in hetzelfde shirtje rondlopen, want stel je voor dat je anders bent dan anderen....
Je snapt toch hopelijk ook wel waarom iedereen in de stad dan hetzelfde shirtje aan heeft.
3 dagen activiteiten in de stad lijkt me ook niets. Gewoon gezellig met zijn alle naar een locatie met groot grasveld voor activiteiten en een feestzaal voor 's avonds. Laatste dag dan activiteiten in de stad. Nou is Eindhoven ook geen stad waar je veel kunt bezichtigen natuurlijk.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:04:28 #56
152789 karr-1
pi_52772814
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 02:51 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk ook wel waarom iedereen in de stad dan hetzelfde shirtje aan heeft.
3 dagen activiteiten in de stad lijkt me ook niets. Gewoon gezellig met zijn alle naar een locatie met groot grasveld voor activiteiten en een feestzaal voor 's avonds. Laatste dag dan activiteiten in de stad. Nou is Eindhoven ook geen stad waar je veel kunt bezichtigen natuurlijk.
Nee ik snap niet wat het nut is van allemaal hetzelfde shirtje aantrekken. Ik snap uberhaupt het nut niet van introductieweken, kampen etc. Een rondleiding op je onderwijsinstelling lijkt mij voldoende, de stad leer je vanzelf wel kennen als je er vaker komt en als je je wil aansluiten bij een vereniging dan ben je oud en wijs genoeg om zelf op zoek te gaan naar informatie lijkt mij.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:57:13 #57
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52775192
IK WIL DRINKEN, NAKKEN EN PAFFEN!!!!!!!!!!!!11111
pi_52785628
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee ik snap niet wat het nut is van allemaal hetzelfde shirtje aantrekken. Ik snap uberhaupt het nut niet van introductieweken, kampen etc. Een rondleiding op je onderwijsinstelling lijkt mij voldoende, de stad leer je vanzelf wel kennen als je er vaker komt en als je je wil aansluiten bij een vereniging dan ben je oud en wijs genoeg om zelf op zoek te gaan naar informatie lijkt mij.
Nou, het nut van die shirtjes is dat begeleiders in drukte hun mensen makkelijker kunnen vinden en zo kan je als organisatie een beetje in de gaten houden of mensen uit jouw groep iets doen wat niet acceptabel is. Deelnemers kunnen aan de shirts zien aan wie ze vragen kunnen stellen, dus wie van de organisatie is. Ook staan de namen achterop, waardoor ze elkaars namen beter kunnen leren kennen.
Daarnaast zijn er altijd wat zeikers die weigeren hun eigen kleding vies te laten worden en ook staan hier sponsors op die meewerken aan spellen en geld doneren voor de introkampen.

Het nut van een introductiekamp van je opleiding is zoals al gezegt dat je, je collega's leert kennen. En dat lukt met zo'n kamp 100x beter dan tijdens een rondleidingsmiddag. Zo'n gebouw leren ze zo kennen en de stad opzich ook. Het gaat erom dat je veel mensen leert kennen. De sfeer binnen je opleiding komt ook ten goede door deze dagen. Daarbij is het gewoon een paar dagen lol maken met elkaar en feesten, lijkt me geen straf.
pi_52786464
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:40 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

lulverhaal
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:13:16 #60
152789 karr-1
pi_52789359
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:40 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Nou, het nut van die shirtjes is dat begeleiders in drukte hun mensen makkelijker kunnen vinden en zo kan je als organisatie een beetje in de gaten houden of mensen uit jouw groep iets doen wat niet acceptabel is. Deelnemers kunnen aan de shirts zien aan wie ze vragen kunnen stellen, dus wie van de organisatie is. Ook staan de namen achterop, waardoor ze elkaars namen beter kunnen leren kennen.
Daarnaast zijn er altijd wat zeikers die weigeren hun eigen kleding vies te laten worden en ook staan hier sponsors op die meewerken aan spellen en geld doneren voor de introkampen.

Het nut van een introductiekamp van je opleiding is zoals al gezegt dat je, je collega's leert kennen. En dat lukt met zo'n kamp 100x beter dan tijdens een rondleidingsmiddag. Zo'n gebouw leren ze zo kennen en de stad opzich ook. Het gaat erom dat je veel mensen leert kennen. De sfeer binnen je opleiding komt ook ten goede door deze dagen. Daarbij is het gewoon een paar dagen lol maken met elkaar en feesten, lijkt me geen straf.
Dream on my brother, dream on....
pi_52790524
quote:
Uh? Bij ons is 't groepje waar je daarna ook een projectgroep vormt... Daarnaast worden sommige introgroepen hier halve families waarbij generaties elkaar het hele jaar door zien.... (Op die manier heb je ook geen studentenverenigingen nodig )
pi_52791705
ik heb er wel veel zin in maar ik moet gvd een piratenpak meenemen
en ik moest een schatkaart tekenen

maar die schatkaart is wel mooi geworden
zakelijk
pi_52792228
vorige week geweest, introweek van journalistiek in Tilburg, gelukkig niet lomp rondgelopen in shirtjes maar gewoon 3 dagen ergens in the middle of nowhere elkaar leren kennen (en uiteraard gezopen, ok, maar je gaat elkaar dan wel door en door kennen ) en laatste avond in Tilburg kroegentocht zonder shirtjes.

Ik vond het godverdomme zwaar relaxed en ken alleen maar vette nieuwe mensen en de sfeer is ook prima.

En dan kom je de eerste dag op school en ja hoor, de kanslozen die niet meegingen zitten ergens stil te zijn in een hoekje en moeten helemaal inkomen zenuwachtig als ze zijn. Aan de andere kant heb je de mensen die wel meegingen die meteen gezellig met elkaar omgaan. Maargoed, ieder zijn ding.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_52793188
quote:

woensdag 29 augustus 2007 @ 23:50:07 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_52798276
quote:

@Point1: Ik zorg er altijd voor dat ik voorbereid een stad in kom. Maar dat is ook eigenlijk mijn eigen schuld, ik had in 2000 nooit naar gvb.nl of connexxion.nl moeten surfen om daar te verdwalen.

@Point2: Het is toch vrijblijvend om een introweek te bezoeken? In ieder geval mijd ik eentje.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:47:41 #66
152789 karr-1
pi_52807981
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:18 schreef Zuen het volgende:
ik heb er wel veel zin in maar ik moet gvd een piratenpak meenemen
en ik moest een schatkaart tekenen

maar die schatkaart is wel mooi geworden
Mijn zusje heeft een introweek deze week, die moest een anderhalve liter fles water meenemen. Ben toch wel benieuwd wat ze daarmee gaan doen.....
pi_52808035
Straks weer verder begeleiden!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:54:16 #68
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52808170
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:53 schreef Noodly het volgende:

[..]
Hobbies: Gitaar

Kijk en dát vind IK dus niet zo leuk om te doen!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:00:19 #69
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_52808385
Intro's zijn idd wel lachen als je zelf meedoet en niet van die mensen bij je hebt die alles flink overdreven moeten doen. Als buitenstaander is het idd gewoon irritant. Elk jaar als hier TIK is vermijd ik de studenten kroegen en zoek het terras op (mits goed weer)
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:21:38 #70
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_52812000
Vanavond HAN-festival in Nijmegen onveilig maken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_52858781
quote:

Serieus TheNeedle, zonder dat ik je ooit heb gezien, kan ik je zeer treffend omschrijven, al zal jij zeggen dat het niet klopt, maar iedereen hier weet dat het zo is:

Iets zegt me dat dat jij óf een HBO-student bent die zichzelf helemaal geweldig vindt omdat hij elke week ruzie zoekt in een discotheek/kroeg en een clubhoer van achteren neemt, óf je gaat nu naar een universiteit, je heet Diederik en je zit bij het corrrrrps, omdat je rijke papa daar ook heeft gezeten.

Ik heb allebei de types zo vaak meegemaakt dat ik er een beetje moe van wordt. Zes jaar lang ben ik vanuit Beverwijk naar Velsen-Zuid gefietst en daar kwam ik genoeg Diederiks tegen. Hun enige droom is om ooit zo cool te zijn als hun papa de corpsbal en het enige wat ze doen is opscheppen over hoe slim ze zijn en afgeven op de minder begaafde/rijke mensen. Jarenlang kwamen ze met verhalen over hoe geweldig studeren is en dat je dan alleen maar bier gaat zuipen en feesten. Het laatste wat ik heb gehoord is dat een paar van mijn voormalig mede-leerlingen tijdens de ontgroening voor het corps zijn flauwgevallen omdat ze net zo lang moesten hurken tot ze flauwvielen.

Verder heb je ook nog het andere standaardtype met de grote mond. Altijd ruzie zoeken als ie dronken en vervolgens achter zijn vriend van twee bij twee meter gaan staan omdat ie te bang en te slap is om echt en gevecht aan te gaan. Hij vindt zichzelf helemaal geweldig en laat zich ook helemaal gaan tijdens de introductieweek. De hele week in een stinkend shirt als een schaap gedaan wat de rest ook doet om vervolgens als hardste te roepen hoeveel hij wel niet heeft gezopen en hoe kenkervet al die bierspellen wel niet waren.

Gefeliciteerd als je geen van beide bovenstaande types bent, al lijkt het me van wel. Het enige wat ik wil aangeven is dat het belachelijk is met welke toon jij de topicstarter aanspreekt omdat hij geen schaap is. De beste jongen start een topic in Klaagbaak omdat hij het allemaal ff kwijt moest en dit is de plek om dat te doen. Jij komt vervolgens uit het niets en maakt hem belachelijk omdat je te bang bent om in te zien dat jij degene bent dieptriest is. Ik hoop dat jij jezelf heb doen geloven dat je de man bent door een persoon de grond in te boren, ziek figuur .
pi_52861792
Ik heb in Leiden ontzettend leuke introweek gehad 3 jaar geleden, en vrienden aan over gehouden

Was in de eerste weken van de studie erg prettig om met een aantal lui bij college op te trekken, en filmpjes te kijken en uit te gaan. De stad te ontdekken. Daarna ben ik actief geworden bij mijn studievereniging(en) en heb ik daar een te gekke tijd. Iedereen moet zijn studententijd gewoon lekker invullen met iets waar hij gelukkig mee is. Het lijkt mij altijd nog het belangrijkste in het leven: gelukkig zijn. Met of zonder geld, lid of geen lid.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:28:56 #73
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52865994
Ik heb het wel naar m'n zin gehad. De reden dat we 3 dagen in hetzelfde shirt liepen ( ) was sponsering. Eneco, verebus en siemens hebben veel geld neergelegd, waardoor wij het een en ander kunnen doen. En jah, als wij daarvoor shirtjes meoten aantrekken, so be it, mij heb je er niet mee Wat een kansloos topique. btw.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:38:54 #74
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_52866211
Introductie in Nijmegen

Ik heb me prima vermaakt
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:48:46 #75
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52866393
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:38 schreef maartenducrot het volgende:
Introductie in Nijmegen

Ik heb me prima vermaakt
Alsof je een emmer leeggooit
pi_52866860
quote:

sorry voor mijn late reactie maar ik had het te druk met mijn sociale activiteiten buiten het verenigingslevens om

Ik ben al een paar jaar gestopt met school en die kutkneuzen liepen weer eens gigantisch in de weg op het station , vandaar ook dat ik dit topic geopend had om te kijken hoeveel van hen zich zouden ergeren aan mijn topic

Om met maikuuul te spreken: Du bist gepwnd bis unne N00B
pi_52867123
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:11 schreef postmortum het volgende:

[..]

sorry voor mijn late reactie maar ik had het te druk met mijn sociale activiteiten buiten het verenigingslevens om

Ik ben al een paar jaar gestopt met school en die kutkneuzen liepen weer eens gigantisch in de weg op het station , vandaar ook dat ik dit topic geopend had om te kijken hoeveel van hen zich zouden ergeren aan mijn topic

Om met maikuuul te spreken: Du bist gepwnd bis unne N00B
Neemt niet weg dat ie een vrij treffende beschrijving van jouw persoontje tijdens je schoolperiode geeft.
pi_52867214
quote:

Waarom zelf iets tikken. Ik ben amper bij machte dit te verbeteren
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_52867289
Wow mijn introweek was echt heel gruwelijk
zakelijk
pi_52867328
en weer ballen die reageren
pi_52867400
Verplichte intro's, ik háát ze!

1) Ik heb al vrienden
2) Ik wil er niet als een josti in een roze t-shirt bij lopen, net als de 25 anderen van mijn groepje
3) Nee, spijkerpoepen is niet gezellig
4) Ik heb liever een week langer vakantie

In de praktijk leer je je klasgenoten toch pas later kennen, en ga je met hele andere mensen om dan die in je "introductiegroepje". Gelukkig zat die van mij er vorige week al op, en hoefde ik deze keer geen mongolen t-shirt aan. Moest wel even gniffelen toen ik in de bus zat en langs de Avans Hogeschool Intro Locatie kwam, er stond zo ongeveer een hele megablubberpowerrace op het veld.
pi_52867444
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:44 schreef Toeps het volgende:
Verplichte intro's, ik háát ze!

1) Ik heb al vrienden
2) Ik wil er niet als een josti in een roze t-shirt bij lopen, net als de 25 anderen van mijn groepje
3) Nee, spijkerpoepen is niet gezellig
4) Ik heb liever een week langer vakantie

In de praktijk leer je je klasgenoten toch pas later kennen, en ga je met hele andere mensen om dan die in je "introductiegroepje". Gelukkig zat die van mij er vorige week al op, en hoefde ik deze keer geen mongolen t-shirt aan. Moest wel even gniffelen toen ik in de bus zat en langs de Avans Hogeschool Intro Locatie kwam, er stond zo ongeveer een hele megablubberpowerrace op het veld.
wauw de eerste x dat Toeps en ik het over iets eens zijn
  Moderator zaterdag 1 september 2007 @ 14:47:49 #83
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_52867462
Een introductieweek nodig hebben om medestudenten te leren kennen
Sowieso het nodig vinden om medestudenten te leren kennen
F.K.A. SuperwormJim
pi_52867545
ben wel schor nu dat is niet zo sjiek
zakelijk
pi_52867691
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:47 schreef SuperwormJim het volgende:
Een introductieweek nodig hebben om medestudenten te leren kennen
Wat zul jij een sociaal dier zijn zeg.

Waarom je medestudenten niet leren kennen? Ben je echt zo'n ontzettende loner? Mafkees.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:02:24 #86
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52867717
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:47 schreef SuperwormJim het volgende:
Ja, da's echt stom
  zondag 2 september 2007 @ 00:21:14 #87
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52880730
=zout eens op=

[ Bericht 95% gewijzigd door Janetje op 02-09-2007 13:16:22 ]
pi_52885682
buscombi's
pi_52888443
tering hey, de mensen die lopen te zeiken hier hebben ECHT geen leven, ook al zullen ze dat zelf natuurlijk blijven ontkennen. Dat het irritant is zo'n kamp/week, dat begrijp ik, vind ik zelf ook. Maar dat je dan van die zeikerts hebt die het zielig vinden dat je een introkamp/week nodig hebt om mensen te leren kennen zijn ECHT fucking paupers. EN dat zijn dezelfde paupers die de eerste dag school stil in een hoekje zitten, wachtend tot ze weer naar huis kunnen.

Ga eens dood, of word gewoon pallet-sorteerder ofzo.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zondag 2 september 2007 @ 13:16:43 #90
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52888467
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:15 schreef EDMAN- het volgende:

Ga eens dood
jointje roken?

PS: morgen om 9 uur bij de sociale academie van de hanzehogeschool sjeweetz! En ik weet nog steeds niet wat ik nou ga doen! Hmmm, misschien maar even een vodka'tje meenemen!
pi_52888476
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:16 schreef RickoKun het volgende:

[..]

jointje roken?
Jot lekker
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zondag 2 september 2007 @ 13:19:55 #92
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_52888522
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:49 schreef Doodmetaal het volgende:
Straks weer verder begeleiden!
En tof dat het was!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 2 september 2007 @ 13:28:10 #93
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_52888666
juist erg gezellig zo'n introductieweek Volgende week ga ik met de nuldejaars van mijn studie mee op kamp
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  zondag 2 september 2007 @ 14:07:52 #94
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_52889581
Ja, misschien ga ik dat ook maar weer eens doen, dat is altijd leuk
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 2 september 2007 @ 14:24:48 #95
37887 Dauthi
Progressive
pi_52890019
lol bij ons in Maastricht is intro volledig vrijwillig, het is alleen maar makkelijk als je wil zien wat er leeft onder de studenten. Verenigingen disputen de leuke kroegen etc.. etc..

Daarnaast wordt de Inkom bij ons eigenlijk alleen maar leuker naarmate je een ouderejaars bent, lekker feesten lekker de hele week zuipen je ziet je vrienden weer na de vakantie en je bent sociaal met elkaar bezig.

Dat de ts duidelijk heel bang is om nieuwe mensen te leren kennen of uberhaupt plezier te hebben is wel weer duidelijk te zien.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_52890794
EDIT : nvm
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  zondag 2 september 2007 @ 15:09:04 #97
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_52891210
quote:

Wat is er dom aan om te vragen hoe de metro werkt als je gewoon niet weet hoe de metro werkt? Nee, als je iets wilt weten is het natuurlijk belachelijk dom om ernaar te vragen, dan moet je gewoon in een hoekje gaan zitten huilen tot een grote meneer je komt helpen
Tranquillo
  donderdag 6 september 2007 @ 10:35:27 #98
144213 Adidah
Het was wraak
pi_52976864
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:09 schreef icebliss het volgende:

[..]

Wat is er dom aan om te vragen hoe de metro werkt als je gewoon niet weet hoe de metro werkt? Nee, als je iets wilt weten is het natuurlijk belachelijk dom om ernaar te vragen, dan moet je gewoon in een hoekje gaan zitten huilen tot een grote meneer je komt helpen
Welke pauper weet nou niet hoe een metro werkt ? Sorry, maar dan kom je echt onder een steen vandaan. De route staat overal met mooie kleurtjes aangegeven. En als je niet eens een kaartje in de stempelautomaat kunt steken, dan moet je toch eens serieus gaan overwegen om jezelf uit te laten schrijven bij de universiteit.
pi_52977373
wat is er nu mis met een introductie van je studie? toch helemaal niks
je leert daar nieuwe mensen kennen waarmee je toch op de studie mee moet omgaan.
en meestel zijn die intro's wel gezellig.

vorig jaar had ik mijn intro en dat was goed!
  donderdag 6 september 2007 @ 14:12:20 #100
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52981864
topic. TS zit zeker elk voetbaltoernooi in een leeuwenpak bij Oranje op de tribune

En maar zeiken over een introweek. Eureka was weer toppertje dit jaar hoor. Erick E, Don Diablo, Sydney Samson etc, etc
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_52982004
Wat een standaardballenopmerkingen weer hier zeg

-Dat je niet naar een intro gaat betekent niet dat je een sociale stoornis hebt, niet van plezier maken houdt en mensen schuwt. Ik zelf ben ook niet naar de intro geweest en had de eerste dag al een paar mensen gevonden waar ik het goed mee kon vinden. Sowieso heb ik zelf al genoeg kennissen en paar goede vrienden.
-Niet iedereen is een kuddedier en vindt het een nuttige tijdsbesteding om een week lang alleen maar bier te zuipen en geforceerd gezellig te doen.
-Als je denkt dat je veel 'vrienden' maakt tijdens de intro moet je toch echt eens bij jezelf afvragen wat nou de letterlijke betekenis van het woord vriend is en van het woord (goede) kennis.
  donderdag 6 september 2007 @ 14:26:30 #102
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52982214
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:18 schreef ThaMadEd het volgende:
Wat een standaardballenopmerkingen weer hier zeg
Iets met een pot en een ketel
quote:
-Als je denkt dat je veel 'vrienden' maakt tijdens de intro moet je toch echt eens bij jezelf afvragen wat nou de letterlijke betekenis van het woord vriend is en van het woord (goede) kennis.
Dus jij kent je enige vrienden van je wieg?
pi_52982670
quote:
Iets met een pot en een ketel
Ho ho, ik zei alleen dat er enkele standaardballenreacties in dit topic staan. Ik zei niet dat iedereen zo reageert of dat iedereen die meegaat met een intro een bal is.
quote:
Dus jij kent je enige vrienden van je wieg?
Behalve dat het verre van grappig is, heb je duidelijk mijn opmerking niet begrepen. Ik zei dat mensen die denken dat ze veel vrienden erbij hebben na zo'n introweek, eens na moeten gaan wat veel mensen onder echte vrienden verstaan. Waarschijnlijk kom je er dan achter dat veel van die 'vrienden' gewoon kennissen zijn.

Verder moeten mensen van BEIDE kanten (dus zowel niet-intro'ers als wel-intro'ers) elkaar gewoon in hun waarde laten. Iedereen zit weer anders in elkaar en dat is nogal moeilijk te verkroppen voor sommige mensen . Ik vind het best dat mensen naar de intro willen maar kom dan niet bij mij aan met: "Ja je hebt heel veel gemist want we hebben elke avond keihard gezopen". Ja dat is juist de reden dat ik niet ging .

En ja ik lust wel bier en andere alcoholische dranken om die reacties maar weer voor te zijn
  donderdag 6 september 2007 @ 14:53:09 #104
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52982856
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:45 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Ho ho, ik zei alleen dat er enkele standaardballenreacties in dit topic staan. Ik zei niet dat iedereen zo reageert of dat iedereen die meegaat met een intro een bal is.
[..]

Behalve dat het verre van grappig is, heb je duidelijk mijn opmerking niet begrepen. Ik zei dat mensen die denken dat ze veel vrienden erbij hebben na zo'n introweek, eens na moeten gaan wat veel mensen onder echte vrienden verstaan. Waarschijnlijk kom je er dan achter dat veel van die 'vrienden' gewoon kennissen zijn.

Verder moeten mensen van BEIDE kanten (dus zowel niet-intro'ers als wel-intro'ers) elkaar gewoon in hun waarde laten. Iedereen zit weer anders in elkaar en dat is nogal moeilijk te verkroppen voor sommige mensen . Ik vind het best dat mensen naar de intro willen maar kom dan niet bij mij aan met: "Ja je hebt heel veel gemist want we hebben elke avond keihard gezopen". Ja dat is juist de reden dat ik niet ging .
Ook al raak je maar bevriend (dus de definitie van vriend!) met 1 of 2 gasten, dan is zo'n week toch geslaagd? Afgezien van het feit van de contacten die je opdoet voor de rest van je leven (hoewel dat bij verenigingen nog meer relevant is) belangrijk zijn.
pi_52983093
Dat ik dat argument nog niet eerder had gezien in dit topic: netwerken

Wordt ook altijd als argument aangehaald om lid te worden van een studentenvereniging. Nou ik verzeker je dat ik zonder die onzin ook aan een baan kan komen, aangezien er toch een gebrek aan technici is. Betekent dit dan dat ik een saaie studententijd beleef? Nee het is wat je er zelf van maakt. En daar heb ik die onzin niet voor nodig. Ik bepaal zelf wel wat ik waar en met wie ga doen, zonder dat het verplicht wordt omdat je anders geen lid meer kan zijn. Tevens heb ik er geen behoefte aan om ontgroend te worden. Leuk man, beetje bevelen van zo'n bal opvolgen

Overigens is dat hele argument van vrienden / kennissen maken bij je intro vrij zinloos, ik heb op dag 1 al een paar aardige mensen gevonden.
  donderdag 6 september 2007 @ 15:13:02 #106
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52983299
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:04 schreef ThaMadEd het volgende:

Wordt ook altijd als argument aangehaald om lid te worden van een studentenvereniging. Nou ik verzeker je dat ik zonder die onzin ook aan een baan kan komen, aangezien er toch een gebrek aan technici is. Betekent dit dan dat ik een saaie studententijd beleef? Nee het is wat je er zelf van maakt. En daar heb ik die onzin niet voor nodig. Ik bepaal zelf wel wat ik waar en met wie ga doen, zonder dat het verplicht wordt omdat je anders geen lid meer kan zijn. Tevens heb ik er geen behoefte aan om ontgroend te worden. Leuk man, beetje bevelen van zo'n bal opvolgen

Overigens is dat hele argument van vrienden / kennissen maken bij je intro vrij zinloos, ik heb op dag 1 al een paar aardige mensen gevonden.
De kortzichtigheid: iedereen die een intro loopt is een kansloze sukkel die alleen maar op bevel bier moet drinken
Some people just don't wanna know

O ja, studentenverenigingen zijn niet altijd Corpora.
* ScudRaket ziet weer flink wat een stereotype paupers (en dan wel in de juiste context; niet zoals die hier op Fok! wordt gebruikt) hier zitten
pi_52983525
quote:
De kortzichtigheid: iedereen die een intro loopt is een kansloze sukkel die alleen maar op bevel bier moet drinken
Some people just don't wanna know

O ja, studentenverenigingen zijn niet altijd Corpora.
* ScudRaket ziet weer flink wat een stereotype paupers (en dan wel in de juiste context; niet zoals die hier op Fok! wordt gebruikt) hier zitten
Ik heb nergens gezegd dat je op bevel bier moet drinken en dat iedereen die intro loopt een kansloze sukkel is Duidelijk een gevalletje van selectief lezen van jou.

Tevens was dat voorbeeld van die bal een extreem voorbeeld, maar dat is wel precies hetgeen ik tegen studieverenigingen heb. Ook al zijn het niet allemaal corporale verenigingen, er zitten altijd ontgroeningen bij en ook bij niet corporale verenigingen zitten genoeg van die figuren die jou menen te moeten vertellen dat je 'dit en dat' moet doen.

Maar ja, als je het niet eens bent met die ballen ben je kennelijk gelijk een pauper (weet jij wel wat dat woord betekent en van welke taal het afgeleid is?). Want misschien heeft mijn papa wel meer geld dan die van jou en ben jij hier de pauper

[ Bericht 7% gewijzigd door ThaMadEd op 06-09-2007 15:27:27 ]
pi_52986668
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:04 schreef ThaMadEd het volgende:

Natuurlijk heeft niet iedereen moeite om aan de praat te raken met onbekende mensen op een nieuwe opleiding, voor die mensen die dit niet hebben is de intro een uitstekende manier om dit wel te doen. Na de intro kende ik bijna iedereen die aan de opleiding begon, wat jou echt niet lukt in de eerste week van school. Introweken zijn echt niet zinloos, die studentenverenigingen vind ik wel onzin.

Je reactie op netwerken is pure ontwetendheid of misschien heb je dat voor jou toekomstige baan niet nodig, ik geloof de meeste ervaren mensen die ik heb gesproken en die zeiden dat dit wel belangrijk is.

Ik vind niet dat iemand die wel of niet meegaat per definitie een eikel of contactgestoorde mongool is. Echte vrienden maak je natuurlijk ook niet zo snel, maar goede contacten leggen is wel zo fijn en vriendschappen kunnen daaruit voortbloeien.

Ten slotte vind ik het gewoon ontzettend leuk, vooral als organisatie. Alcohol drinken is overigens echt niet verplicht!
pi_52987356
Intreeweek UvA is anders echt wel de beste 55¤ (+70¤ aan bier tijdens de week ) die ik ooit betaald heb hoor.

Maandag toffe mensen leren kennen, savonds uit in Paradiso
Dinsdag overdag chillen, savonds tot half 4 in de kroeg
Woensdag overdag niksen en savonds feest in de Zuiveringshal
Donderdag de crea-bea uithangen en savonds filmnacht
Vrijdag overdag in de kroegen hangen en savonds feesten in Paradiso en Melkweg

Superrrr!

En komend weekend ga ik ook mee met het eerstejaarsweekend van de studievereniging, kon helaas hierdoor niet bij een studentenvereniging dus dat komt volgend jaar/februari dan wel
  donderdag 6 september 2007 @ 20:19:30 #110
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_52989128
Zucht, de zesjescultuur wordt zo maar gegenereerd.

Uni's moeten echt een zuipverbod aankondigen.
  donderdag 6 september 2007 @ 20:31:10 #111
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_52989268
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:

Hahahahahahahahahahahaha!
  donderdag 6 september 2007 @ 22:42:51 #112
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52992881
quote:

Leve de jaloezie
pi_52994417
quote:

Bij ons op school zit de kroeg onder de school. Das dus na de les meteen bier drinken Prachtig
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:13:41 #114
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52995364
quote:

Dat word een bloedbad...
pi_53002318
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:56 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft niet iedereen moeite om aan de praat te raken met onbekende mensen op een nieuwe opleiding, voor die mensen die dit niet hebben is de intro een uitstekende manier om dit wel te doen. Na de intro kende ik bijna iedereen die aan de opleiding begon, wat jou echt niet lukt in de eerste week van school. Introweken zijn echt niet zinloos, die studentenverenigingen vind ik wel onzin.

Je reactie op netwerken is pure ontwetendheid of misschien heb je dat voor jou toekomstige baan niet nodig, ik geloof de meeste ervaren mensen die ik heb gesproken en die zeiden dat dit wel belangrijk is.

Ik vind niet dat iemand die wel of niet meegaat per definitie een eikel of contactgestoorde mongool is. Echte vrienden maak je natuurlijk ook niet zo snel, maar goede contacten leggen is wel zo fijn en vriendschappen kunnen daaruit voortbloeien.

Ten slotte vind ik het gewoon ontzettend leuk, vooral als organisatie. Alcohol drinken is overigens echt niet verplicht!
zakelijk
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:39:42 #116
36461 Joppy
geen colaboy
pi_53002916
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:21 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]
...........
Tevens was dat voorbeeld van die bal een extreem voorbeeld, maar dat is wel precies hetgeen ik tegen studieverenigingen heb. Ook al zijn het niet allemaal corporale verenigingen, er zitten altijd ontgroeningen bij en ook bij niet corporale verenigingen zitten genoeg van die figuren die jou menen te moeten vertellen dat je 'dit en dat' moet doen.
......
Heb je het nou over studieverenigingen of over studentenverenigingen? Dat is namelijk nog al een verschil.
Let the beat control your body!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')