Omdat hij ze vroeger waarschijnlijk niet had...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:54 schreef LudoSanders het volgende:
Ehm, waarom zouden studenten die op introductieweek gaan geen vrienden hebben?
Terwijl hij snikkend achter z'n suffe bureautje zit met z'n neus tegen het raam gedrukt..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Probeer je er maar uit te lullen
dat is het hele punt, met colleges zal je ze weinig zienquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:
iedereen die je tegenkomt in de intro week spreek je de rest van het jaar toch niet ?? Je ziet ze waarschijnlijk alleen tijdens uitgaan
Vooral dat ja. Wie heeft in godsnaam bedacht dat (aankomende) studenten het leuk vinden om kleuterdingen te doen?quote:
Ola Chickie, heb je trek in broccoliquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Vooral dat ja. Wie heeft in godsnaam bedacht dat (aankomende) studenten het leuk vinden om kleuterdingen te doen?![]()
Of dat je zo'n lijn moet maken van jouw en andermans kleren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Vooral dat ja. Wie heeft in godsnaam bedacht dat (aankomende) studenten het leuk vinden om kleuterdingen te doen?![]()
Wat lul je?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:
iedereen die je tegenkomt in de intro week spreek je de rest van het jaar toch niet ?? Je ziet ze waarschijnlijk alleen tijdens uitgaan
Je klinkt als een HBO'er uit een stad met maar 1 schooltjequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 03:06 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Wat lul je?
Je trekt een paar dagen op met alle nieuwe studenten van je opleiding om ze te leren kennen. De week erna ken je haast iedereen en dat is reuzehandig op een nieuwe school.
Die spelletjes overdag zijn gewoon opvulling van de tijd en de feestavonden super vet.
Mensen die daar niet naartoe gaan zijn gewoon laf. Bang om voor lul te worden gezet of durven niet omdat ze verder niemand kennen. De enige mensen die het niet leuk vinden zijn degenen die vanaf dag 1 al nergens aan mee willen doen en alles bij voorbaad al kut vinden. Die figuren haal je er na een paar jaar op school nog zo uit. De sociale contacten die je gedurende de intro legt kun je de rest van de opleiding gebruiken, zo wordt je schoolperiode veel leuker en gezelliger.
Dat voor die voetbalwedstrijd geen buscombi is, is een beslissing van de gemeente, knvb of wat dan ook, maar kan nooit de schuld zijn van de introweek.
Inderdaad, de keiweek is leuk, maar ik kwam er overal weer mn oude klasgenoten tegenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:08 schreef Joppy het volgende:
[..]
Je klinkt als een HBO'er uit een stad met maar 1 schooltjeEr zijn namelijk 3 soorten introductieperioden;
Als eerste heb je een algemene 'week', zoals de KEIweek in Groningen, of de TIK in Tilburg. Dat is een periode waarin studenten de stad leren kennen. In principe heeft deze periode niks met je opleiding te maken. Het wordt georganiseerd door een onafhankelijke commissie en is toegankelijk voor alle nieuwe studenten in de stad (WO of HBO). Dit is zeer tofnou in ieder geval is het in Groningen zeer tof. 5 dagen nachten lang een gekkenhuis in de stad kroegen. Je leert bovendien leuke mensen kennen van compleet andere opleidingen, en dat is altijd goed.
Ten tweede heb je de introductieperioden van de diverse studentenverenigingen. Hieronder vallen ook de ontgroeningen van de (wannabe)corpora. Of dit tof is, hangt geheel van jezelf af. Verenigingstypes vinden dit wel tof, andere mensen worden er niet mee geconfronteerd.
En tot slot heb je de opleidingsintroductie, dat is meer zoals jij beschrijft. Dit is natuurlijk per opleiding verschillend, maar een kamp van enkele dagen is vrij gebruikelijk. Dit heb ik zelf ook gehad. Het is leuk, maar minder dan een KEIweek, wel zijn de contacten die ik hier heb opgedaan beter.
Inderdaad ben ik een HBO'er en in Eindhoven zijn er wel meer scholen. Ik wist wel dat die andere intro's er zijn (ook in Eindhoven), maar dat lijken me toch meer intro's die je gaat doen met maten, ik zou daar zelf niet zomaar alleen naartoe gaan denk ik. Wat ik bedoelde was inderdaad de opleidingsintro en daar kun je zoals jij ook al zei gewoon veel nuttige contacten leggen. Daarnaast vond ik het super leuk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:08 schreef Joppy het volgende:
[..]
Je klinkt als een HBO'er uit een stad met maar 1 schooltjeEr zijn namelijk 3 soorten introductieperioden;
Als eerste heb je een algemene 'week', zoals de KEIweek in Groningen, of de TIK in Tilburg. Dat is een periode waarin studenten de stad leren kennen. In principe heeft deze periode niks met je opleiding te maken. Het wordt georganiseerd door een onafhankelijke commissie en is toegankelijk voor alle nieuwe studenten in de stad (WO of HBO). Dit is zeer tofnou in ieder geval is het in Groningen zeer tof. 5 dagen nachten lang een gekkenhuis in de stad kroegen. Je leert bovendien leuke mensen kennen van compleet andere opleidingen, en dat is altijd goed.
Ten tweede heb je de introductieperioden van de diverse studentenverenigingen. Hieronder vallen ook de ontgroeningen van de (wannabe)corpora. Of dit tof is, hangt geheel van jezelf af. Verenigingstypes vinden dit wel tof, andere mensen worden er niet mee geconfronteerd.
En tot slot heb je de opleidingsintroductie, dat is meer zoals jij beschrijft. Dit is natuurlijk per opleiding verschillend, maar een kamp van enkele dagen is vrij gebruikelijk. Dit heb ik zelf ook gehad. Het is leuk, maar minder dan een KEIweek, wel zijn de contacten die ik hier heb opgedaan beter.
P&O chick heeft natuurlijk Personeelwetenschappen gestudeerd en is tijdens haar tijd bij het corps helemaal plat geneukt..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:36 schreef DB1267 het volgende:
I agree. Laatst bij een sollicitatiegesprek het verwijt dat ik niet bij een studentenvereniging had gezeten. Dat P&O chickie maar even heel duidelijk gemaakt dat ik wel vrienden heb dus die bullshit niet nodig heb. Ze is er niet op doorgegaan.
(overigens de baan ook niet gekregen ;'))
wat een onzin! voor een studentenvereniging moet je toch betalen? dsan koop je eigenlijk in principe "" vrienden " ja, ben je beter af zonder ze!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:36 schreef DB1267 het volgende:
I agree. Laatst bij een sollicitatiegesprek het verwijt dat ik niet bij een studentenvereniging had gezeten. Dat P&O chickie maar even heel duidelijk gemaakt dat ik wel vrienden heb dus die bullshit niet nodig heb. Ze is er niet op doorgegaan.
tis een chickie, dus waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:33 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
P&O chick heeft natuurlijk Personeelwetenschappen gestudeerd en is tijdens haar tijd bij het corps helemaal plat geneukt..
Had ze een grote kont?
Niets aan toe te voegen, amen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:44 schreef TheNeedle het volgende:
Serieus, TS, zonder dat ik je ooit heb gezien kan ik je zeer treffend omschrijven, al zal jij zeggen dat het niet klopt, maar iedereen hier weet dat het zo is:
Je kwam aan op de introweek, en vond je intro-groepje. Allemaal ontzettend gave lui die lekker gingen tanken en een fucking mooie week hebben beleefd. Jij bent min of meer achter te aan geslenterd. Toen je mentoren los gingen met de groep, stond jij met de enige andere zoals jij stilletjes in een hoekje met een pruillipje aan een colaatje of je eerste biertje van je leven te nippen, en samen met die ander te klagen dat niemand leuk was en dat jij de introweek niet nodig hebt om vrienden te maken. Je verlangt naar een beter, gaver leven zoals dat van de rest van je groepje. Zij gaan straks bij een gave vereniging, lopen in studentikoze outfit over straat en maken nog altijd grappen over "die kneus van toen". En dan.... kom je ze tegen: zij gaan net naar bed, jij komt uit de vroeg-onderwijsgroep en bent al alleen op weg naar de trein, om naar papa en mama te gaan.... het warme bedje is voor je gedekt, je bordje spaghetti staat in de magnetron, en je houdt jezelf voor dat je als je gaat werken een nieuwe start gaat maken, niet beseffend dat je leven een farce is.
so focking true , ik zelf doe ook nooit mee met die introductie week je klasgenoten leer je na een paar weken college toch wel kennen en heb genoeg matenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:28 schreef Adidah het volgende:
Introductieweek! Je ziet ze weer lopen hoor, de uniworsten
. Allemaal hetzelfde shirt aan en maar rondlopen als een stel schapen
.
Als ik dat verwijt zou krijgen tijdens een sollicitatiegesprek zou ik toch echt vriendelijk bedanken voor de baan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:36 schreef DB1267 het volgende:
Het gaat ook niet om de vrienden maar om de ervaring die je er mee op doet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:36 schreef DB1267 het volgende:
Vind 't wel grappig.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:04 schreef Loqi het volgende:
Introweken (en vooral weekenden) zijn echt ZO kut![]()
leuk joh! je bent echt kei stoer als je een week lang kunt ZUIPUUUUUUHHHH![]()
Ben blij dat t niet elk jaar is, heb wel iets beters te doen![]()
Zoals, achter je computertje zitten? Het is niet slecht om nieuwe mensen te leren kennen. Get out there, buddy!quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:04 schreef Loqi het volgende:
quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:37 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Zoals, achter je computertje zitten? Het is niet slecht om nieuwe mensen te leren kennen. Get out there, buddy!
quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:04 schreef Loqi het volgende:
NERD ALERTquote:Hobbies/interesses: natuur, gamen, model-schilderen
OMFGquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:44 schreef TheNeedle het volgende:
Serieus, TS, zonder dat ik je ooit heb gezien kan ik je zeer treffend omschrijven, al zal jij zeggen dat het niet klopt, maar iedereen hier weet dat het zo is:
Je kwam aan op de introweek, en vond je intro-groepje. Allemaal ontzettend gave lui die lekker gingen tanken en een fucking mooie week hebben beleefd. Jij bent min of meer achter te aan geslenterd. Toen je mentoren los gingen met de groep, stond jij met de enige andere zoals jij stilletjes in een hoekje met een pruillipje aan een colaatje of je eerste biertje van je leven te nippen, en samen met die ander te klagen dat niemand leuk was en dat jij de introweek niet nodig hebt om vrienden te maken. Je verlangt naar een beter, gaver leven zoals dat van de rest van je groepje. Zij gaan straks bij een gave vereniging, lopen in studentikoze outfit over straat en maken nog altijd grappen over "die kneus van toen". En dan.... kom je ze tegen: zij gaan net naar bed, jij komt uit de vroeg-onderwijsgroep en bent al alleen op weg naar de trein, om naar papa en mama te gaan.... het warme bedje is voor je gedekt, je bordje spaghetti staat in de magnetron, en je houdt jezelf voor dat je als je gaat werken een nieuwe start gaat maken, niet beseffend dat je leven een farce is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |