abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52762013
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:55 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Psst, je hapt niet, hij wil graag dat je vraagt of ie een foto post, hij wil je aandacht en dat geef je hem nu niet

ofzo.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:56:35 #212
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_52763049
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:23 schreef Ja.dus. het volgende:

[..]

Psst, je hapt niet, hij wil graag dat je vraagt of ie een foto post, hij wil je aandacht en dat geef je hem nu niet

ofzo.
? Nee? Ik heb nooit tijd genomen om te modden, vandaar dat ik nu gewoon een simpele strakke behuizing heb?
Foto's? Die heb ik niet
Ja... echt!
pi_52783590
Nou ik heb vandaag even de systeemkast opgeruimd want vele zeurde dat het een kabelbende was.
Dus bij deze:

pi_52784660
't is dat ik geen fototoestel bij heb, of ik zou eens en foto trekken van mijn kastje. Dat is pas een kabelbende
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52789164
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:02 schreef Athmozz het volgende:
't is dat ik geen fototoestel bij heb, of ik zou eens en foto trekken van mijn kastje. Dat is pas een kabelbende
hehehe ja maak is een foto als je de kans krijgt.
pi_52798748
Je zou die sata kabels nog aan de andere kant van de harde schijven kunnen binden, en je stroomkabels verder de 5.25" sloten kunnen inwerken met ty-reps.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_52798834
Ik werk de kabels altijd weg achter het moederbord, voor optimale airflow. S-ATA is echt een zege wat dat betreft.
pi_52869466
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:05 schreef Elixabete het volgende:

[..]

hehehe ja maak is een foto als je de kans krijgt.
Bij deze;

Het slechte nieuws is dat er nog 4 schijven bij moeten, het goede dat er al een nieuwe kast klaar staat waar alles zonder warboel in past, enkel nog de tijd vinden om het systeem over te zette...

[ Bericht 18% gewijzigd door Athmozz op 01-09-2007 16:43:01 ]
pi_52869799
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:37 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Bij deze;

[afbeelding]

Het slechte nieuws is dat er nog 4 schijven bij moeten, het goede dat er al een nieuwe kast klaar staat waar alles zonder warboel in past, enkel nog de tijd vinden om het systeem over te zette...
Zet eerst eens al die IDE-troep bij het vuilnis. Nee, zo'n CM Stacker is wel noodzaak voor jou.
pi_52869887
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zet eerst eens al die IDE-troep bij het vuilnis. Nee, zo'n CM Stacker is wel noodzaak voor jou.
die branders zijn nog goed hoor, die ga ik houden tot bluray in begint te komen & vervangen door wat bluraybranders (verder heb ik er al 2 verkocht, vroeger zaten er vier in; nog meer kabeltroep)

Een CM Stacker is te klein, daar kunnen geen 12 harde schijven in + vier branders + 2 wisselcage's (die komen in de loop van dit jaar). Ik ben voor de LianLi PC201B gegaan.

pi_52878202
Damn
pi_52878313
al een geluk dat je de andere kant onder mijn bureau niet kan zien, daar staat een duron1200 en een Pentium4 in ongeveer dezelfde staat naasteen
Verder kom je die kabels overal in mijn kamer tegen, de sata kabels (en een Pentium 2 die al een jaartje verdwaald is) liggen zelfs tot op mijn nachtkastje
pi_52878644
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:39 schreef Athmozz het volgende:
al een geluk dat je de andere kant onder mijn bureau niet kan zien, daar staat een duron1200 en een Pentium4 in ongeveer dezelfde staat naasteen
Verder kom je die kabels overal in mijn kamer tegen, de sata kabels (en een Pentium 2 die al een jaartje verdwaald is) liggen zelfs tot op mijn nachtkastje
Is je kamer net zo stoffig als je systeem?
pi_52878779
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:53 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Is je kamer net zo stoffig als je systeem?
vind je mijn systeem stoffig? Ik vind het juist goed meevallen... Mijn kamer hangt er een beetje vanaf waar je gaat kijken, op de vloer waar ik altijd loop is dat best proper, aan de bovenkant van de kast zit je na tien cm al met een stoffige vinger ja.
Zolang ik geen last heb van het stof zie ik het nut ervan niet in, en 1x per jaar laat ik het gewoon door iemand kuisen en dan ben ik er weer voor een jaartje vanaf.
pi_52878850
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

vind je mijn systeem stoffig? Ik vind het juist goed meevallen... Mijn kamer hangt er een beetje vanaf waar je gaat kijken, op de vloer waar ik altijd loop is dat best proper, aan de bovenkant van de kast zit je na tien cm al met een stoffige vinger ja.
Zolang ik geen last heb van het stof zie ik het nut ervan niet in, en 1x per jaar laat ik het gewoon door iemand kuisen en dan ben ik er weer voor een jaartje vanaf.
misschien ben ik wel te schoon met mijn systeem.
ik haal 1X per week de stofzuiger en dingen erdoorheen
pi_52878916
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:00 schreef Elixabete het volgende:

[..]

misschien ben ik wel te schoon met mijn systeem.
ik haal 1X per week de stofzuiger en dingen erdoorheen
veel nut zou dat bij mij niet hebben aangezien mijn kamer maar 1x per jaar gekuisd wordt. Qua stof valt het volgens mij goed mee, in geen enkel koelblok zit stof (die blaas ik om de twee weken uit), er ligt enkel stof op de videokaart enzo, maar dat kan geen kwaad. De case die klaarstaat heeft luchtfilters, dus dan moet ik er nog minder naar kijken, gewoon om het jaar een nieuwe luchtfilter erin en het is opgelost

Verder heb ik nog 1 tipje voor je case; je hebt 2 harddisks, steek die met zoveel mogelijk plek tussen maar nog net voor de rand van je intake fan's, daardoor gaat de temperatuur wat lager zijn. Harddisks opeens is nooit een goed idee; die 4 die bovenop mijn case liggen konden er nog in, maar dan werden die schijven (blokje van 8 boveneen) veel te warm om goed te zijn...
pi_52878953
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:03 schreef Athmozz het volgende:

[..]

veel nut zou dat bij mij niet hebben aangezien mijn kamer maar 1x per jaar gekuisd wordt. Qua stof valt het volgens mij goed mee, in geen enkel koelblok zit stof (die blaas ik om de twee weken uit), er ligt enkel stof op de videokaart enzo, maar dat kan geen kwaad. De case die klaarstaat heeft luchtfilters, dus dan moet ik er nog minder naar kijken, gewoon om het jaar een nieuwe luchtfilter erin en het is opgelost
je hebt PM
pi_52879358
hdds stapelen is EVIL!
pi_52879384
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
hdds stapelen is EVIL!
Ik weet het, maar je moet er iets mee doen. Er zitten trouwens papiertjes tussen zodat er geen sluiting op de printplaat kan ontstaan

@elixabete; thx voor de pm.
pi_52879410
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
hdds stapelen is EVIL!
Fuck dat. Hier heeft een tijdje lang op mijn bureau een computer met drie gestapelde hardeschijven gestaan. Ze lagen overigens op de PSU. Die weer naast het moederbord lag. Waar PCI kaarten in zaten zonder vastgeschroefd te zitten. Heeft twee maanden lang prima gewerkt!
pi_52879488
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:23 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Fuck dat. Hier heeft een tijdje lang op mijn bureau een computer met drie gestapelde hardeschijven gestaan. Ze lagen overigens op de PSU. Die weer naast het moederbord lag. Waar PCI kaarten in zaten zonder vastgeschroefd te zitten. Heeft twee maanden lang prima gewerkt!
ik heb er al 4 mee naar de klote geholpen garantie wel is waar
pi_52879551
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik heb er al 4 mee naar de klote geholpen garantie wel is waar
niet tegen je pc stampen terwijl hij staat te draaien kan al wat helpen; zolang die dingen geen schokken krijgen overleven ze dat namelijk wel. Verder hangen die schijfjes in een raid5, dus als er een schijfje kapot gaat maakt dat op zich niet uit, ik verlies geen data en dan vervang ik ze wel door een andere even grote/grotere schijf.
pi_52879582
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:28 schreef Athmozz het volgende:

[..]

niet tegen je pc stampen terwijl hij staat te draaien kan al wat helpen; zolang die dingen geen schokken krijgen overleven ze dat namelijk wel. Verder hangen die schijfjes in een raid5, dus als er een schijfje kapot gaat maakt dat op zich niet uit, ik verlies geen data en dan vervang ik ze wel door een andere even grote/grotere schijf.
ja true.. maar toch

ik zorg wel dat ze hun warmte kwijt kunnen een hdd die 3 jaar leeft is altijd goed
pi_52879668
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
een hdd die 3 jaar leeft is altijd goed
Seagate kopen, daarop krijg je vijf jaar, en na vijf jaar is je harde schijf toch geen klop meer waard omdat ze qua grootte verouderd is. Vijf jaar geleden was de 120 gig schijf ongeveer de standaard, nu is dat al de 500. Dus wat maakt het uit dat een raid5 setje van 120 gig's aan vervanging toe is, dat past zelfs al op 1 nieuw schijfje.
pi_52879713
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Seagate kopen, daarop krijg je vijf jaar, en na vijf jaar is je harde schijf toch geen klop meer waard omdat ze qua grootte verouderd is. Vijf jaar geleden was de 120 gig schijf ongeveer de standaard, nu is dat al de 500. Dus wat maakt het uit dat een raid5 setje van 120 gig's aan vervanging toe is, dat past zelfs al op 1 nieuw schijfje.
na 3 jaar tieft ik ze er toch uit capaciteits problemen

en uitbreiding van je array is dan toch kut omdat je dan veul te veel betaalt voor de zelfde grote
pi_52879789
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

na 3 jaar tieft ik ze er toch uit capaciteits problemen

en uitbreiding van je array is dan toch kut omdat je dan veul te veel betaalt voor de zelfde grote
nu snap ik je even niet.

Ik werk gewoon met 2 raid5 array's (zit nu eentje in, volgende maand komt er nog een array van 4x500 gig bij). Als binnen 2 jaar die schijven van 250 vijf jaar geworden zijn dan wissel ik een voor een de schijven, laat ik een rebuild uitvoeren op die RAID5, tot de 4 schijfjes vervangen zijn, dan een online capacity expansion en ik heb een splinternieuwe raidarray zonder dat de oude offline gegaan is.
pi_52880020
Hier word het ook eens tijd voor een toffe array. Mijn huidige Diamondmax 120GB systeemschijf is stronttraag als ik twee dingen gelijktijdig uitvoer. Gaat lekker herrie maken zeg maar.

Iemand tips voor een setje van 750GB hardeschijven die ook nog stil zijn ook?
pi_52880113
stilte moet je samsung spinpoints kopen, die zijn best onovertroffen (zeker aangezien je met 750 gig schijfjes niet zoveel keuze hebt).

Vanwaar trouwens de keuze voor die grootte? Vijfhonderd komt prijs per gigabyte een pakje goedkoper uit, en voor die prijs kan je bjina 4x500 zetten in een raid5, zodat je én snelheid qua uitlezen én veiligheid hebt, iets wat je met 2 schijven enkel kan halen in raid1 waardoor je een pak schijfruimte verliest...
pi_52880329
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:52 schreef Athmozz het volgende:
stilte moet je samsung spinpoints kopen, die zijn best onovertroffen (zeker aangezien je met 750 gig schijfjes niet zoveel keuze hebt).

Vanwaar trouwens de keuze voor die grootte? Vijfhonderd komt prijs per gigabyte een pakje goedkoper uit, en voor die prijs kan je bjina 4x500 zetten in een raid5, zodat je én snelheid qua uitlezen én veiligheid hebt, iets wat je met 2 schijven enkel kan halen in raid1 waardoor je een pak schijfruimte verliest...
Wow, niet gezien dat het zoveel scheelde.... thanks. De rede dat ik hier 200GB aan ruimte onbenut laat is omdat ze zo enorm veel herrie maken. ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.

Ik dacht aan: SCSI CD-Tower, vervolgens vier van deze jongens, en hem in de loop der tijd telkens met setjes van 4 aanvullen. In eerste instantie RAID, tenzij ik meer nodig ga hebben. Mini-ITX bordje in de onderkant, een leuke low-profile RAID kaart in het PCI slot, een CF-kaart voor het OS (hehe), en vervolgens een Linux variant van een NAS gebruiken.
pi_52880427
SCSI???

Die technologie is verouderd, ze zijn juist overgestapt op SAS (serial attached Sata), dus nu nog SCSI kopen is wat jammer.

Zet gewoon een basis systeempje neer (C2D 4400 oid) met een deftig raidkaartje erin (highpoint rocketraid 2320 oid) en een goede netwerkkaart erin (intel GT'tje). Dan heb je een mooi systeem dat je giglan netwerk vol kan trekken, en het zal relatief weinig kosten.

Aangezien je met een PCI-e 4x interface zit kan je theoretisch tot 1 gigabyte per seconde uitlezen via die controller, dus je kan er nog jaren mee voort alvorens die verouderd is. Gewoon om de paar jaar je setjes van 4 disks vervangen, en je bent klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')