Naast de verlaging staat de TRY er ook redelijk bij.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
1 procent is een forse verlaging, maar het verbaast me niet echt, de credit crunch is kennelijk iets aan het afnemen (hypotheekrente is bij mij de volgende maand 0,25% lager).
Het ontbreekt niet helemaal, maar het is beperkter. Ik zal het ook niet op één deposito zetten, maar in een serie van deposito's zodat ik geen sitting duck wordt. Mocht het dan mis gaan kan ik met redelijk beperkte schade het hele zaakje omzetten naar ¤. Hoewel het de vraag is of dat wel zinvol is, want vermoedelijk gaat in tijd van crisis de rente in Turkije fors omhoog.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:03 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Naast de verlaging staat de TRY er ook redelijk bij.Niet echt slim om nu op een dergelijk deposito te gaan "gokken" hoewel dat voor jou natuurlijk minder opgaat omdat het valuta risico ontbreekt.
![]()
Wij sparen voor elk kind 20 euro per maand. Geen schokkende bedragen dus. Beleggen wil ik niet, daar heb ik zelf slechte ervaringen mee. Vandaar mijn vraag over de ASN Jeugdspaarrekening. Hoe is daar het renteverloop?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik jou was zou ik met de Rabobank gaan praten over beleggen of over lang vast zetten. Ik neem aan dat je het geld wil geven als ze bijvoorbeeld 18 of 21 worden en dan lijkt me lang vast zetten of in obligaties of zoiets dergelijks wel interessant
Om hoeveel geld gaat het ongeveer per maand?
Ikzelf volg de ASN pas sinds een jaar of zo, maar ASN heeft in deze tijd wel altijd in de bovenste regionen gezeten, qua rentevergoeding. En als de rente over 2 jaar substnatieel lager zou zijn, dan bij andere rekeningen is er toch nog niks aan de hand? Nieuwe rekening openen, geld overboeken klaar!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:29 schreef RJD het volgende:
[..]
Wij sparen voor elk kind 20 euro per maand. Geen schokkende bedragen dus. Beleggen wil ik niet, daar heb ik zelf slechte ervaringen mee. Vandaar mijn vraag over de ASN Jeugdspaarrekening. Hoe is daar het renteverloop?
Nieuwe rekening openen en dan geld overboeken gaat bij de ASN Jeugdspaarrekening wat moeilijk. Op die spaarrekening staat het geld namelijk vast tot 18 jarige leeftijd. Eerder opnemen kan wel, maar tegen een boeterente van 5%.quote:Op donderdag 1 november 2007 06:59 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ikzelf volg de ASN pas sinds een jaar of zo, maar ASN heeft in deze tijd wel altijd in de bovenste regionen gezeten, qua rentevergoeding. En als de rente over 2 jaar substnatieel lager zou zijn, dan bij andere rekeningen is er toch nog niks aan de hand? Nieuwe rekening openen, geld overboeken klaar!
Ik vraag mij wel af, waarom je precies een jeugdspaarrekening wil hebben, wat is hier de meerwaarde ten opzichte van een gewone spaarrekening? Fiscaal gezien tellen de saldo's toch bij de ouders mee, toch?
Je kunt toch wel een rekening nummer t.o.v. een ander uit elkaar houden als dit je 18 jaar lang pak hem beet 2% verschil kan opleveren?quote:Op donderdag 1 november 2007 12:18 schreef RJD het volgende:
Een jeugsspaarrekening heeft geen meerwaarde, maar niet overal kan of mag je een spaarrekening op naam van je kinderen zetten en dat wil ik wel graag. Dan kan ik het namelijk goed uit elkaar houden.
beetje hetzelfde als bij de abn.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:05 schreef HarryP het volgende:
Afgelopen maandag een internetspaarrekening aanvraagd bij Gerrit Zalm (DSB-Bank)
3.8%. Dat is een heel stuk meer dan die 2.5% bij de postbank.
Vandaag de bevestiging binnen.
Zit er nog aan te denken om een deel een jaar vast te zetten tegen 4.5% bij de DSB-Bank.. Iemand daar ervaring mee.
Hehe, klinkt omslachtigquote:Op donderdag 8 november 2007 07:31 schreef RJD het volgende:
Het was ff puzzelen, maar ik ben er nu toch uit.
Mwah, als je een beetje geld hebt op al die rekeningen dan is het de moeite dubbel en dwars waard.quote:
1-2 werkdag. Dus als je vandaag overboekt, dan staat het er morgen of overmorgen op.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:57 schreef Niek. het volgende:
Hoe snel is de ATB met geld terugboeken naar je standaard rekening om het bijv. te pinnen?
Dat is wel een nadeel ivm een spaarrekening bij de waar je ook een betaalrekening hebt, maar goed elk voordeel heeft zjin nadeel he?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:08 schreef RJD het volgende:
[..]
1-2 werkdag. Dus als je vandaag overboekt, dan staat het er morgen of overmorgen op.
Als bijvoorbeeld de Rabobank omvalt zal het geld wat je op de andere banken ook niet echt meer iets waard zijnquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:37 schreef RJD het volgende:
Klopt, maakt niks uit, tenzij je boven de 20.000 euro per spaarrekening komt. Dan is spreiden wel handig i.v.m. de garantieregeling.
Want?quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als bijvoorbeeld de Rabobank omvalt zal het geld wat je op de andere banken ook niet echt meer iets waard zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |