abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54281079
Voor mijn beide kinderen heb ik een Regenboogrekening bij de Rabobank lopen, echter ik vind de rente vrij laag (2,8%). Nu heb ik bij de ASN Bank een Jeugdspaarrekening gezien met een rente van 4%. Is er iemand die mij kan vertellen of dit een lokketje is, of dat de rente op de Jeugdspaarrekening van ASN Bank altijd relatief hoog is?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 14:03:37 #202
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_54283258
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

1 procent is een forse verlaging, maar het verbaast me niet echt, de credit crunch is kennelijk iets aan het afnemen (hypotheekrente is bij mij de volgende maand 0,25% lager).
Naast de verlaging staat de TRY er ook redelijk bij. Niet echt slim om nu op een dergelijk deposito te gaan "gokken" hoewel dat voor jou natuurlijk minder opgaat omdat het valuta risico ontbreekt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_54285699
Als ik jou was zou ik met de Rabobank gaan praten over beleggen of over lang vast zetten. Ik neem aan dat je het geld wil geven als ze bijvoorbeeld 18 of 21 worden en dan lijkt me lang vast zetten of in obligaties of zoiets dergelijks wel interessant

Om hoeveel geld gaat het ongeveer per maand?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54286415
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 14:03 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Naast de verlaging staat de TRY er ook redelijk bij. Niet echt slim om nu op een dergelijk deposito te gaan "gokken" hoewel dat voor jou natuurlijk minder opgaat omdat het valuta risico ontbreekt.
Het ontbreekt niet helemaal, maar het is beperkter. Ik zal het ook niet op één deposito zetten, maar in een serie van deposito's zodat ik geen sitting duck wordt. Mocht het dan mis gaan kan ik met redelijk beperkte schade het hele zaakje omzetten naar ¤. Hoewel het de vraag is of dat wel zinvol is, want vermoedelijk gaat in tijd van crisis de rente in Turkije fors omhoog.
pi_54291542
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik jou was zou ik met de Rabobank gaan praten over beleggen of over lang vast zetten. Ik neem aan dat je het geld wil geven als ze bijvoorbeeld 18 of 21 worden en dan lijkt me lang vast zetten of in obligaties of zoiets dergelijks wel interessant

Om hoeveel geld gaat het ongeveer per maand?
Wij sparen voor elk kind 20 euro per maand. Geen schokkende bedragen dus. Beleggen wil ik niet, daar heb ik zelf slechte ervaringen mee. Vandaar mijn vraag over de ASN Jeugdspaarrekening. Hoe is daar het renteverloop?
pi_54295527
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:29 schreef RJD het volgende:

[..]

Wij sparen voor elk kind 20 euro per maand. Geen schokkende bedragen dus. Beleggen wil ik niet, daar heb ik zelf slechte ervaringen mee. Vandaar mijn vraag over de ASN Jeugdspaarrekening. Hoe is daar het renteverloop?
Ikzelf volg de ASN pas sinds een jaar of zo, maar ASN heeft in deze tijd wel altijd in de bovenste regionen gezeten, qua rentevergoeding. En als de rente over 2 jaar substnatieel lager zou zijn, dan bij andere rekeningen is er toch nog niks aan de hand? Nieuwe rekening openen, geld overboeken klaar!

Ik vraag mij wel af, waarom je precies een jeugdspaarrekening wil hebben, wat is hier de meerwaarde ten opzichte van een gewone spaarrekening? Fiscaal gezien tellen de saldo's toch bij de ouders mee, toch?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_54299264
quote:
Op donderdag 1 november 2007 06:59 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ikzelf volg de ASN pas sinds een jaar of zo, maar ASN heeft in deze tijd wel altijd in de bovenste regionen gezeten, qua rentevergoeding. En als de rente over 2 jaar substnatieel lager zou zijn, dan bij andere rekeningen is er toch nog niks aan de hand? Nieuwe rekening openen, geld overboeken klaar!

Ik vraag mij wel af, waarom je precies een jeugdspaarrekening wil hebben, wat is hier de meerwaarde ten opzichte van een gewone spaarrekening? Fiscaal gezien tellen de saldo's toch bij de ouders mee, toch?
Nieuwe rekening openen en dan geld overboeken gaat bij de ASN Jeugdspaarrekening wat moeilijk. Op die spaarrekening staat het geld namelijk vast tot 18 jarige leeftijd. Eerder opnemen kan wel, maar tegen een boeterente van 5%.

Een jeugsspaarrekening heeft geen meerwaarde, maar niet overal kan of mag je een spaarrekening op naam van je kinderen zetten en dat wil ik wel graag. Dan kan ik het namelijk goed uit elkaar houden.
pi_54299387
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:18 schreef RJD het volgende:

Een jeugsspaarrekening heeft geen meerwaarde, maar niet overal kan of mag je een spaarrekening op naam van je kinderen zetten en dat wil ik wel graag. Dan kan ik het namelijk goed uit elkaar houden.
Je kunt toch wel een rekening nummer t.o.v. een ander uit elkaar houden als dit je 18 jaar lang pak hem beet 2% verschil kan opleveren?

Ik spaar en beleg de boel voor de kids, maar anders, gewoon een spaarrekening met maximale rente, niet zo'n specifiek op kinderen gericht spaarrekeningnaam waarbij het enige voordeel is dat je er een knuffelbeer bij krijgt. Boeien.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54300588
Ik zou ook voor lang vast gaan.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54336929
-laat maar-

[ Bericht 94% gewijzigd door Bijsmaak op 03-11-2007 14:06:14 ]
pi_54336963
Door er naartoe te rijden
pi_54443659
Afgelopen maandag een internetspaarrekening aanvraagd bij Gerrit Zalm (DSB-Bank)
3.8%. Dat is een heel stuk meer dan die 2.5% bij de postbank.
Vandaag de bevestiging binnen.

Zit er nog aan te denken om een deel een jaar vast te zetten tegen 4.5% bij de DSB-Bank.. Iemand daar ervaring mee.
pi_54443918
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:05 schreef HarryP het volgende:
Afgelopen maandag een internetspaarrekening aanvraagd bij Gerrit Zalm (DSB-Bank)
3.8%. Dat is een heel stuk meer dan die 2.5% bij de postbank.
Vandaag de bevestiging binnen.

Zit er nog aan te denken om een deel een jaar vast te zetten tegen 4.5% bij de DSB-Bank.. Iemand daar ervaring mee.
beetje hetzelfde als bij de abn.

Ik heb vandaag mijn spaarpas en een e.dentifyer ofzo binnen
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
pi_54448266
Voorheen had ik altijd "gewoon" een betaalrekening en internetspaarrekening bij de Rabobank plus een spaarloon- en renterekening bij Delta Lloyd. De laatste weken flink bezig geweest. M'n spaargeld bij Rabo weggehaald en dat staat nu bij ATB Internetsparen (4,5%). Ook een SNS Maxisparen (4,25%) geopend, om daar maandelijks te sparen. Het geld van de Delta Lloyd renterekening (3,0%) heb ik 1 jaar vastgezet bij het SNS Keuzedeposito (4,25%). Als laatste heb ik het geld voor de kinderen overgeboekt van de Rabo Regenboogrekening (2,8%) naar de ASN Jeugdsparen (4,0%).

Het was ff puzzelen, maar ik ben er nu toch uit.
pi_54448634
quote:
Op donderdag 8 november 2007 07:31 schreef RJD het volgende:

Het was ff puzzelen, maar ik ben er nu toch uit.
Hehe, klinkt omslachtig
  donderdag 8 november 2007 @ 10:34:04 #216
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_54450484
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:25 schreef Slasher het volgende:

[..]

Hehe, klinkt omslachtig
Mwah, als je een beetje geld hebt op al die rekeningen dan is het de moeite dubbel en dwars waard.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_54453534
Hoe snel is de ATB met geld terugboeken naar je standaard rekening om het bijv. te pinnen?
pi_54456507
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:57 schreef Niek. het volgende:
Hoe snel is de ATB met geld terugboeken naar je standaard rekening om het bijv. te pinnen?
1-2 werkdag. Dus als je vandaag overboekt, dan staat het er morgen of overmorgen op.
pi_54456713
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:08 schreef RJD het volgende:

[..]

1-2 werkdag. Dus als je vandaag overboekt, dan staat het er morgen of overmorgen op.
Dat is wel een nadeel ivm een spaarrekening bij de waar je ook een betaalrekening hebt, maar goed elk voordeel heeft zjin nadeel he?
pi_54475809
Heb nu een spaarrekening bij de ATbank waar ik maandelijks een bedrag naar toe schrijf. Nu wil ik bij alle banken met een hoge rente een spaarrekening open. Wanneer ik mijn geld verspreid over meerdere banken met een rente van 4,5%, dan maakt dat toch niks uit dan wanneer het allemaal op één bank zit met 4,5% rente.
pi_54479164
Klopt, maakt niks uit, tenzij je boven de 20.000 euro per spaarrekening komt. Dan is spreiden wel handig i.v.m. de garantieregeling.
pi_54481482
Inderdaad, lange leven dit topic
pi_54484959
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:37 schreef RJD het volgende:
Klopt, maakt niks uit, tenzij je boven de 20.000 euro per spaarrekening komt. Dan is spreiden wel handig i.v.m. de garantieregeling.
Als bijvoorbeeld de Rabobank omvalt zal het geld wat je op de andere banken ook niet echt meer iets waard zijn
pi_54485059
Binnenkort even in verdiepen, wil al een tijdje de Postbank ditchen...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 november 2007 @ 19:17:25 #225
862 Arcee
Look closer
pi_54488821
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als bijvoorbeeld de Rabobank omvalt zal het geld wat je op de andere banken ook niet echt meer iets waard zijn
Want?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')