Spannend is het zeker, heb eea even in excel gegooid en het is nog best een risico.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:22 schreef HiZ het volgende:
Als je kijkt naar de koers van de YTL over de laatste dagen kun je ook zien hoe spannend je geld in YTL stoppen is.
Hij zit inderdaad een beetje aan de lage kant van de bandbreedte op dit moment. Als ie rond de 1.80 zou staan zou ik een stuk minder twijfels hebben. Hoewel het voor mij ook weer niet zoveel uitmaakt, want ik heb ook een deel van mijn uitgaven in YTL, dus dan speelt het koersrisico toch een kleinere rol.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:15 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Spannend is het zeker, heb eea even in excel gegooid en het is nog best een risico.![]()
Ik vind het tricky, op zich wil ik het gokje wel wagen ik vind de koers op dit moment niet echt gunstig.![]()
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:43 schreef HiZ het volgende:
Als ie rond de 1.80 zou staan zou ik een stuk minder twijfels hebben.
Ik vraag me af hoe dit zit?quote:Hoewel het voor mij ook weer niet zoveel uitmaakt, want ik heb ook een deel van mijn uitgaven in YTL, dus dan speelt het koersrisico toch een kleinere rol.
Volgens mij vrijwaart het belastingverdrag tussen Nederland en Turkije mij van belastingheffing (over de betaalde rente) in Nederland als ik maar belasting heb betaald in Turkije. Wat ik dus doe door middel van die bronheffing.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Betaal je dan geen belasting in Nederland?
5% voor 4 maanden vast betekent niet dat je je jaarrente in slechts 4 maanden krijgt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:16 schreef portable het volgende:
Wat is een deposito, lijkt me wel aantrekkelijk. Voor een korte tijd je geld vastzetten voor een hoge rente.
5% voor 4 maanden. Dus stel ik zet er 3000 euro in, dan is dat 30x5 = 150 euro in 4 maanden?
Dat wisselt per situatie, in Turkije maakt het nagenoeg niks uit of je het nu een jaar of een maand vastzet, alleen bij periodes korter dan een maand wordt het minder, maar dan ook nog altijd dik boven de 10%. Vanuit Nederland je geld in Spanje zetten heeft een risico van nagenoeg nul.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is nog steeds 0,7% meer dan ik in Nederland krijg, en ik vermoed als je het langer vastzet je ook wel een hoger percentage kan krijgen, maar dat weet ik niet
Snap het nog steeds niet. Elke maand 1% rente bij, jaarrente = 4,5%???quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:05 schreef Arcee het volgende:
Ik zou dan uitgaan van een rente per maand. Dat is dan de 12e machts wortel uit 4,5% = 1.003674809.
Dat levert per maand dan cummulatief op:
1 ¤ 2,107.35
2 ¤ 2,215.09
3 ¤ 2,323.23
4 ¤ 2,431.77
5 ¤ 2,540.71
6 ¤ 2,650.04
7 ¤ 2,759.78
8 ¤ 2,869.92
9 ¤ 2,980.47
10 ¤ 3,091.42
11 ¤ 3,202.78
12 ¤ 3,314.55
Dus elke maand 100 euro erbij plus 1.003674809% over het bedrag wat er stond (dus nog niet die 100 euro, die komt er de volgende maand pas bij, qua rente).
http://www.dnb.nl/dnb/hom(...)en/nl/46-147789.htmlquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:57 schreef ryan_atwood het volgende:
Kan je eigenlijk ook nog ergens op internet controleren of een bank daadwerkelijk onder het deposito garantiestelsel valt?
? Waarom accepteer je ongunstigere voorwaarden bij dezelfde rente?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:17 schreef --- het volgende:
Ik heb mijn geld op een jaardeposito gezet van de abn 4,5 % rente
Omdat rente ook weer kan dalen en je met een deposito garantie hebt op die rente.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:35 schreef HiZ het volgende:
? Waarom accepteer je ongunstigere voorwaarden bij dezelfde rente?
Nee, maal 1.003674809 = 0.3674809% rente per maand.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:52 schreef portable het volgende:
Snap het nog steeds niet. Elke maand 1% rente bij, jaarrente = 4,5%???
is dat omdat die 100 euro de rente "verhoogd"
Het is bijna als met hypotheken, maar de tijdshorizon is veel beperkter. Ik kan nagenoeg niks zeggen over alle rentebesluiten van de ECB in de komende 10 jaar dat in de buurt van de waarheid komt. Ik kan een heel redelijke voorspelling doen voor het komende jaar. Banken zijn ook niet gek, die gaan hun rente echt niet op peil houden voor een eenjaarsdeposito als ze nu al voorzien dat die rente voor het komende jaar eigenlijk te hoog is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat rente ook weer kan dalen en je met een deposito garantie hebt op die rente.
Hoewel de rente ook kan stijgen, wat momenteel eigenlijk waarschijnlijker is.
Het is eigenlijk net als met hypotheken, alleen dan de omgekeerde beweging.
Nee, dus is een deposito eigenlijk niet slim, maar het geeft wel wat rust, net als met een hypotheek met vaste rente.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:18 schreef HiZ het volgende:
Het is bijna als met hypotheken, maar de tijdshorizon is veel beperkter. Ik kan nagenoeg niks zeggen over alle rentebesluiten van de ECB in de komende 10 jaar dat in de buurt van de waarheid komt. Ik kan een heel redelijke voorspelling doen voor het komende jaar. Banken zijn ook niet gek, die gaan hun rente echt niet op peil houden voor een eenjaarsdeposito als ze nu al voorzien dat die rente voor het komende jaar eigenlijk te hoog is.
Nou je, er zijn dus depo's die wel zinvol zijn, zoals ik dus heb bij de HSBC, maar daar bepaal ik zelf welke looptijd ze hebben. Die bij mij dus vooralsnog gewoon tussen de 1 en 5 dagen ligt. Wel rente dus (14% bruto) maar het zit niet vast (wel een beperkt valutarisico).quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dus is een deposito eigenlijk niet slim, maar het geeft wel wat rust, net als met een hypotheek met vaste rente.
Sparen en rust en vastigheid gaan per definitie hand in hand, anders zou je je geld wel beleggen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:14 schreef HiZ het volgende:Kennelijk heb ik het niet zo met rust en vastigheid
![]()
AT heeft verschillende spaarrekeningen met daaraan gekoppeld verschillende deposito's. Via de internetspaarrekening kan je een depositio met 4,85% of 5% (2 jaar vast) openen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:26 schreef ryan_atwood het volgende:
Op Independer staat dat een 1jaars deposito bij AT Bank 4,85% rente oplevert, terwijl op de site maar 4 % staat.
Ik zie hem nu inderdaad.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:34 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
AT heeft verschillende spaarrekeningen met daaraan gekoppeld verschillende deposito's. Via de internetspaarrekening kan je een depositio met 4,85% of 5% (2 jaar vast) openen.
Daar zou ik mijn kapitaal niet aan toevertrouwen, ziet er erg dodgy uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:16 schreef De Wouzeraar het volgende:
Ook even een Credit Europe rekening geopend. Toch lekker, 4,5%.
Ik vraag me trouwens af hoeveel risico je loopt door bijvoorbeeld je geld op een Duitse bank te zetten? En kan dat zomaar? Deze bank geeft bijvoorbeeld 5,35% rente.
1 procent is een forse verlaging, maar het verbaast me niet echt, de credit crunch is kennelijk iets aan het afnemen (hypotheekrente is bij mij de volgende maand 0,25% lager).quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:13 schreef hollander172 het volgende:
Garantibank heeft de rente met 1% verlaagd op de deposito's.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |