? Waarom accepteer je ongunstigere voorwaarden bij dezelfde rente?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:17 schreef --- het volgende:
Ik heb mijn geld op een jaardeposito gezet van de abn 4,5 % rente
Omdat rente ook weer kan dalen en je met een deposito garantie hebt op die rente.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:35 schreef HiZ het volgende:
? Waarom accepteer je ongunstigere voorwaarden bij dezelfde rente?
Nee, maal 1.003674809 = 0.3674809% rente per maand.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:52 schreef portable het volgende:
Snap het nog steeds niet. Elke maand 1% rente bij, jaarrente = 4,5%???
is dat omdat die 100 euro de rente "verhoogd"
Het is bijna als met hypotheken, maar de tijdshorizon is veel beperkter. Ik kan nagenoeg niks zeggen over alle rentebesluiten van de ECB in de komende 10 jaar dat in de buurt van de waarheid komt. Ik kan een heel redelijke voorspelling doen voor het komende jaar. Banken zijn ook niet gek, die gaan hun rente echt niet op peil houden voor een eenjaarsdeposito als ze nu al voorzien dat die rente voor het komende jaar eigenlijk te hoog is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat rente ook weer kan dalen en je met een deposito garantie hebt op die rente.
Hoewel de rente ook kan stijgen, wat momenteel eigenlijk waarschijnlijker is.
Het is eigenlijk net als met hypotheken, alleen dan de omgekeerde beweging.
Nee, dus is een deposito eigenlijk niet slim, maar het geeft wel wat rust, net als met een hypotheek met vaste rente.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:18 schreef HiZ het volgende:
Het is bijna als met hypotheken, maar de tijdshorizon is veel beperkter. Ik kan nagenoeg niks zeggen over alle rentebesluiten van de ECB in de komende 10 jaar dat in de buurt van de waarheid komt. Ik kan een heel redelijke voorspelling doen voor het komende jaar. Banken zijn ook niet gek, die gaan hun rente echt niet op peil houden voor een eenjaarsdeposito als ze nu al voorzien dat die rente voor het komende jaar eigenlijk te hoog is.
Nou je, er zijn dus depo's die wel zinvol zijn, zoals ik dus heb bij de HSBC, maar daar bepaal ik zelf welke looptijd ze hebben. Die bij mij dus vooralsnog gewoon tussen de 1 en 5 dagen ligt. Wel rente dus (14% bruto) maar het zit niet vast (wel een beperkt valutarisico).quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dus is een deposito eigenlijk niet slim, maar het geeft wel wat rust, net als met een hypotheek met vaste rente.
Sparen en rust en vastigheid gaan per definitie hand in hand, anders zou je je geld wel beleggen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:14 schreef HiZ het volgende:Kennelijk heb ik het niet zo met rust en vastigheid
![]()
AT heeft verschillende spaarrekeningen met daaraan gekoppeld verschillende deposito's. Via de internetspaarrekening kan je een depositio met 4,85% of 5% (2 jaar vast) openen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:26 schreef ryan_atwood het volgende:
Op Independer staat dat een 1jaars deposito bij AT Bank 4,85% rente oplevert, terwijl op de site maar 4 % staat.
Ik zie hem nu inderdaad.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:34 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
AT heeft verschillende spaarrekeningen met daaraan gekoppeld verschillende deposito's. Via de internetspaarrekening kan je een depositio met 4,85% of 5% (2 jaar vast) openen.
Daar zou ik mijn kapitaal niet aan toevertrouwen, ziet er erg dodgy uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:16 schreef De Wouzeraar het volgende:
Ook even een Credit Europe rekening geopend. Toch lekker, 4,5%.
Ik vraag me trouwens af hoeveel risico je loopt door bijvoorbeeld je geld op een Duitse bank te zetten? En kan dat zomaar? Deze bank geeft bijvoorbeeld 5,35% rente.
1 procent is een forse verlaging, maar het verbaast me niet echt, de credit crunch is kennelijk iets aan het afnemen (hypotheekrente is bij mij de volgende maand 0,25% lager).quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:13 schreef hollander172 het volgende:
Garantibank heeft de rente met 1% verlaagd op de deposito's.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |