Niet tot 52.579, maar ook tot 20.012 lijkt mij ivm de bankgarantie.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Een in mijn ogen goede optie om fiscaal aantrekkelijk te sparen is een combinatie van de AT Bank met AK bank voor de eerste 20012 euro en vervolgens het spaar tegoed tot 52.579 euro neer te stallen bij bijvoorbeeld de triodos bank voor een groene spaarrekening.
Leuke term dat groene sparen maar dit zijn dus niet de zogenaamde groenfondsen waar wel die 1,2% vrijstelling geldt op de vermogensrendementsheffing. Alle spaarrekeningen onder "groen sparen" in bovenstaande link zijn geen groenfondsen en dus geen heffingskorting. De ASN bank heeft het "ASN Groenprojectenfonds" en Triodos heeft het Groenfonds, Cultuurfonds en Fairsharefonds, waar wel sprake is van 1,2% vrijstelling en de 1,3% heffingskorting van te betalen inkomstenbelasting op het belegde bedrag.quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:00 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Op mistermoney.nl kun je een lijst vinden van groenspaarrekeningen
http://mistermoney.rtl.nl/spaarrente.asp?veldnaam=Rente_Percentage_Max&soort=Groensparen#spaarmodule
Ik heb mij even in dat rijtje proberen te verdiepen, maar zover ik kan zien komen ze lang niet allemaal voor het belastingvoordeel in aanmerking. Vandaar mijn vraag of je ergens kan zien welke daar WEL voor in aanmerking komen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:00 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Op mistermoney.nl kun je een lijst vinden van groenspaarrekeningen
http://mistermoney.rtl.nl/spaarrente.asp?veldnaam=Rente_Percentage_Max&soort=Groensparen#spaarmodule
Zo te zien zijn dat dus allemaal beleggingsfondsen, en geen spaarrekeningen. Loop je dus een risico mee met lagere rendementen, terwijl de rendementprognoses van deze fondsen toch al niet al te hoog zijn.quote:Op maandag 10 september 2007 09:56 schreef Yuiop het volgende:
[..]
Leuke term dat groene sparen maar dit zijn dus niet de zogenaamde groenfondsen waar wel die 1,2% vrijstelling geldt op de vermogensrendementsheffing. Alle spaarrekeningen onder "groen sparen" in bovenstaande link zijn geen groenfondsen en dus geen heffingskorting. De ASN bank heeft het "ASN Groenprojectenfonds" en Triodos heeft het Groenfonds, Cultuurfonds en Fairsharefonds, waar wel sprake is van 1,2% vrijstelling en de 1,3% heffingskorting van te betalen inkomstenbelasting op het belegde bedrag.
Op de site van VROM staat ook nog het 1 en ander hierover.
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=8351#
Volgens de VROM site komen alleen de volgende fondsen (en geen spaarrekeningen) hiervoor in aanmerking:quote:Op woensdag 12 september 2007 16:50 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Zo te zien zijn dat dus allemaal beleggingsfondsen, en geen spaarrekeningen. Loop je dus een risico mee met lagere rendementen, terwijl de rendementprognoses van deze fondsen toch al niet al te hoog zijn.
Voor sparen heb ik nog niets kunnen ontdekken dat binnen deze regeling valt.
ATB heeft geen minimum. Van http://www.atbsparen.nl/i(...)97C9D2F940/index.cfm :quote:Op maandag 10 september 2007 14:11 schreef HiZ het volgende:
Overigens heeft ATB wel een minimum inleg terwijl AKbank die niet heeft.
quote:Er is geen minimuminleg.
Voor deze kleine buitenlandse banken zou ik als alleenstaande zo'n 19k inleggen. Dan hou je wat ruimte voor rente stijging. Als je een partner hebt is het dubbele mogelijk.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:11 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Maximaliseren jullie tot 20 K of tot 40 K?
En wat is de achterliggende gedachte?
Ik zelf max tot 20 ivm de zekerheid icm kleine banken.
Maar ik overweeg af en toe om te maxen naar 40 imv de hogere rente.
nu heb ik een x aantal rekeningen waarover in spreid aflopend op rente %-tage.
De rente laat ik naar mijn tegenrekening overschrijven.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:31 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Voor deze kleine buitenlandse banken zou ik als alleenstaande zo'n 19k inleggen. Dan hou je wat ruimte voor rente stijging.
Met welk doel?quote:Op dinsdag 18 september 2007 06:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je meerdere rekeningen openen bij de zelfde bank?
Ja, dat kan, nochtans uitgezonderd zijn enkele spaarekeningen met een bepaald stortingsmaximum per maand.quote:Op dinsdag 18 september 2007 06:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je meerdere rekeningen openen bij de zelfde bank?
Op gebruik te kunnen van de garantiequote:
De garantie telt bij mijn weten voor de gehele relatie die de client bij de bank heeft. heb je dus 2 x 15k heb je eigenlijk alsnog 10k die niet is gedekt door de garantie.quote:Op dinsdag 18 september 2007 08:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Op gebruik te kunnen van de garantie
Ziet er idd erg stimulerend uit met al die nullen.quote:Op zondag 23 september 2007 11:48 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat ik zelf erg leuk vind is af en toe even inloggen om te kijken hoe je geld groeit![]()
Bij ATB is naast de tot nu toe opgebouwde rente ook de projected rente te zien erg stimulerend![]()
*Ik heb er wat meer op gezet om een mooi bedrag aan projected te krijgen![]()
iddquote:Op zondag 23 september 2007 12:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ziet er idd erg stimulerend uit met al die nullen.
Ik heb een YP spaarrek bij de ABN geeft nu 3,6...mocht je het geld voor een jaar kunnen missen krijg je nu 4,5% op een jaardepositoquote:Op donderdag 27 september 2007 08:55 schreef Slasher het volgende:
ABN Amro verhoogt de rente ook weer op de spaarrekeningen
3.4% op de InternetSpaar kwartaal
3.8% op de Internetspaar jaarrekening
Heb er pas een rekening geopend.quote:Op zondag 30 september 2007 19:59 schreef Niek. het volgende:
Mensen die ervaring hebben met atbsparen.nl? En hoe veilig is mijn geld daar, loop je extra risico?
Het is een Nederlandse dochter van een vrij grote Turkse bank. Volgens mij wordt hun personeel vooral geworven onder Turken, want het Nederlands van een e-mailtje dat ik van ze kreeg was nou niet echt grammaticaal correct. Ik kreeg wel snel een reactie en de service was inhoudelijk in orde.quote:Op zondag 30 september 2007 19:40 schreef Slasher het volgende:
Is dat wat de AK BANK?
Waarom heb je niet voor de ATBank gekozen waar je 4,5% krijgt?quote:Op zondag 30 september 2007 20:18 schreef HiZ het volgende:
Het is een Nederlandse dochter van een vrij grote Turkse bank. Volgens mij wordt hun personeel vooral geworven onder Turken, want het Nederlands van een e-mailtje dat ik van ze kreeg was nou niet echt grammaticaal correct. Ik kreeg wel snel een reactie en de service was inhoudelijk in orde.
Ze werken trouwens wel met een vaste tegenrekening.
Heb ik ook gedaan, wacht nog op bericht en dan gauw m'n centjes storten.quote:Op zondag 30 september 2007 20:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom heb je niet voor de ATBank gekozen waar je 4,5% krijgt?
quote:Op zondag 30 september 2007 20:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom heb je niet voor de ATBank gekozen waar je 4,5% krijgt?
Neuh, zie OP: Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN.quote:Op zondag 30 september 2007 21:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
ik dacht dat ze een minimum inleg hadden.....
Ja, maar ik had op hun homepage een centimeter te laag gekeken. grrrrrquote:Op zondag 30 september 2007 21:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, zie OP: Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN.
Ooit, lang lang geleden, opende ik een Plusrekening voor de hoge rente van 5 % ... De Sterrekening gaf toen 6%, maar die had 1 % opnameprovisie.quote:Op zondag 30 september 2007 20:24 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Postbank plus sparen: 0.5% rente![]()
De snelheid is goed, een dag later bijgeschreven. Dat dat via een spoedopdracht gaat vind ik prima.quote:POSTBANK NV BUITENL BET VERK
SPOEDOPDRACHT
Stuur eens een mail naar de klantenservice met de vraag om uitleg hierover*quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb gisteren bij ATB Sparen.nl 50 cent (jaja) teruggeboekt, om te kijken hoe lang dit duurt.
Dit was een deel van de omschrijving:
[..]
De snelheid is goed, een dag later bijgeschreven. Dat dat via een spoedopdracht gaat vind ik prima.
Maar dat dit via "buitenlands betalings verkeer" komt vind ik wat dubieuzer! Als ik stort, doe ik dat naar een Nederlands bankrekeningnummer, met als omschrijving mijn persoonlijke nummer. Maar dat het blijkbaar direct via het buitenland terugkomt, maar dat ik toch wantrouwend ben t.o.v. de bankgarantie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |