abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:17:30 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52651166
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:06 schreef mirannie het volgende:
Ik heb ontzettend weinig verstand van sparen. Heb voor mijn dochter een spaarrekening bij de Rabo, maar de rente daar is variabel. Tot op heden is het altijd tussen de 2,4 en 3% geweest, niet echt denderend dus.
Hoe zit het met die banken uit de OP, zijn dat ook allemaal variabele rentes??
Ja, als het geen deposito is dan is de rente variabel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:44:59 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52670868
Na het lezen van nogal negatieve berichten over AT-Bank (als in: geen eigen rekeningnummer, en na een maand nog geen verwerking van de aanvraag) heb ik nu een aanvraag bij crediteurope.nl ingedient.
censuur :O
pi_52680023
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Na het lezen van nogal negatieve berichten over AT-Bank (als in: geen eigen rekeningnummer, en na een maand nog geen verwerking van de aanvraag) heb ik nu een aanvraag bij crediteurope.nl ingedient.
De verwerking ging bij mij vrij vlot.
pi_52682284
Ik kan de AT Bank aan iedereen aanbevelen. Na het aanvragen heb ik slechts een week totaal hoeven te wachten totdat alles geregeld was. Dat is niet zo gek lang. Verder is het rekeningoverzicht summier en simpel. Het ziet er in ieder geval niet super gelikt uit zoals je dat bij sommige bekende banken ziet. Echter is alles aanwezig wat je nodig hebt. Verder maakt het mij niet zoveel uit hoe zij die 4,5% kunnen verantwoorden. Er zal ongetwijfeld flink geinvesteerd worden in de wapenhandel en dergelijke

Het jaarverslag van de groep (Alfa bank) staat hier. http://www.alfabank.com/o(...)nual_report_2005.pdf

Ze maken een netto winst van 180 miljoen dollar. Activa van 10 miljard met een EV van 1 miljard. Kortom het gaat niet buitengewoon slecht.
  zondag 26 augustus 2007 @ 05:06:46 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52692223
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 20:23 schreef floris_ het volgende:
Ze maken een netto winst van 180 miljoen dollar. Activa van 10 miljard met een EV van 1 miljard. Kortom het gaat niet buitengewoon slecht.
En zelfs dat boeit niet. Het enige wat boeit is dat DNB tot 20.000 euro 100% en tot 40.000 95% garant staat.

Ik heb tot nu toe trouwens ook goede ervaringen. Bij mij was alleen binnen een paar dagen rond, de internet applicatie is prima en op een paar vragen die ik had per email kreeg ik snel antwoord.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:22:08 #31
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_52731271
Hierbij ook een tvp.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_52741434
ATB ook maar eens aangevraagd, ben benieuwd
pi_52745031
ARGENTA verhoogt alweer

Geachte Relatie,

Via dit bericht willen wij u het goede nieuws melden dat de rente op de Internetspaarrekening vanaf 30 augustus 2007 zal stijgen naar 4,00% voor een saldo tem 250.000 EUR.

Met 4,00% behoort Argenta bij de beste spaarrekeningen, zonder beperkende voorwaarden. U zit dus zeer goed!

Voor een saldo boven ¤ 250.000 ontvangt u een rente van 3,65%. De rente stijgt hier dus met 0,20%.

Bijgevoegd vindt u een voorbeeld ter verduidelijking:

Wanneer u over een spaarsaldo van 300.000 EUR beschikt, dan krijgt u 4,00% rente op 250.000 EUR, en 3,65% op 50.000 EUR.
pi_52745312
september gaan we volgens verwachting meer rente krijgen.
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
pi_52777988
Ja en de hypotheek rente stijgt mee
pi_52780699
Wat ik mij trouwens afvraag, waarom staat bij al die spaarrekeningen dat ze tot een bepaald bedrag rente geven? Je zou toch juist verwachten dat een bank het liefst zoveel mogelijk geld binnen haald?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:39:24 #37
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52780893
Raar dat Mees en Staal er niet tussen staan...
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52785006
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 14:30 schreef dyna18 het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, waarom staat bij al die spaarrekeningen dat ze tot een bepaald bedrag rente geven? Je zou toch juist verwachten dat een bank het liefst zoveel mogelijk geld binnen haald?
ze hebben misschien een bepaalde doelgroep voor ogen die ze specifiek willen aanspreken?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_52789361
Ik heb mijn PB account managers gevraagd wat nu handig is. Het weekend keek ik pas naar het rentepercentage van onze spaarrekening en dat was echt heel erg snue
pi_52853367
Net naar zowel atb als ceb vor de eerste keer overgemaakt.

Ik ben benieuwd wanneer het eropstaat en welke startdatum van rente ze gaan aangeven.
pi_52881807
ABN AMRO heeft net als SNS ook een Spaar Deposito:

1 jaar 4,00 %
2 jaar: 4,20%

Dit ter aanvulling van het lijstje rekeningen met beperkende voorwaarden (voor mensen die binnen de ABN iets zoeken)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52885774
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 14:30 schreef dyna18 het volgende:
Nee want:

• Hiermee trekken ze alleen particulieren, die kunnen ze dan weer bestoken met reclame voor hypotheken, etc. Bij de meeste banken die tijdelijk (voor de duur van een reclamecampagne) de rente hoog zetten is de reden niks anders dan het opbouwen van adresbestanden.
    en/of:
  • Anders meldt er straks een pensioenfonds met 5 miljard zich en dat is niet de bedoeling (vooral bij constructies die meer bieden dan staatsobligaties). Je moet namelijk ook nog iets met dat geld kunnen doen wat je binnenkrijgt of terug kunnen geven als de spaarder dit opeist. Dit is een beetje lastig bij zeer grote bedragen.
  •   FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2007 @ 10:34:32 #43
    862 Arcee
    Look closer
    pi_52885834
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 09:06 schreef mirannie het volgende:
    Ik heb ontzettend weinig verstand van sparen. Heb voor mijn dochter een spaarrekening bij de Rabo, maar de rente daar is variabel. Tot op heden is het altijd tussen de 2,4 en 3% geweest, niet echt denderend dus.
    Hoe zit het met die banken uit de OP, zijn dat ook allemaal variabele rentes??
    Ja, maar die rentes bewegen zich wel tussen een aanzienlijk hoger niveau.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_52918642
    ASN Ideaalsparen geeft nu ook 4,25%.
    pi_52921075
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 15:49 schreef Socios het volgende:
    ASN Ideaalsparen geeft nu ook 4,25%.
    Ja maar dat is met allerlei beperkingen. Ik neem aan dat dit topic gaat over spaarrekeningen zonder beperkingen (dus zonder max maandbedragen, niet verplicht per maand sparen, geen boete bij opname, etc. etc.)
    pi_52924982
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 18:07 schreef SeLang het volgende:

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel.
    Dit houdt in dat bij onverhoopt failliesement van de bank in ieder geval de eerste ¤20.000 voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende ¤20.000 voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal ¤20.000 per rekening.
    Bij een En/of rekening gaat het tot 40.000 toch? (2 keer die 20K)
    pi_52925836
    Heb het antwoord al:
    quote:
    Uitkering
    Een rekeninghouder bij een kredietinstelling krijgt maximaal 20.000 euro gegarandeerd uitgekeerd en de volgende 20.000 euro is in de nieuwe regeling vastgesteld dat zij 90% hiervan terugkrijgen voor:
    • een of meer geldrekeningen bij die instelling, en/of
    • een of meer effectendepots bij die instelling (gebaseerd op de marktwaarde van de effecten op het moment dat de Nederlandsche Bank constateert dat de kredietinstelling niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen).

Het maximum geldt per rekeninghouder. Dus als een (rechts-)persoon meerdere betaal- of spaarrekeningen bij een bank of een bijkantoor van de bank aanhoudt, wordt eenmaal uitgekeerd. Hetzelfde geldt als er meerdere effectendepots zijn. Wie zowel een tegoed bij een kredietinstelling aanhoudt als een belegging, is voor twee keer 20.000 euro gedekt. De volgende 40.000 euro is voor 90% gedekt. Bij een zogenoemde en/of-rekening geldt het maximum voor ieder van de beide gerechtigden. Vorderingen van rekeninghouders/beleggers worden eerst verrekend met hun eventuele schulden bij de desbetreffende kredietinstelling. Vanzelfsprekend wordt niet meer uitgekeerd dan het tegoed van de rekening of het effectendepot.
    Dus even samenvattend:

1. Het maxium geldt per rekeninghouder (Dus bij en/of rekening dubbel maximum)
    1. Het maxium geldt per tegoed en/of per belegging. Heb je dus beide bij 1 instelling, dan ben je voor 20K elk gedekt, dus 40K

Tesamen dus 80K mogelijk.

Wel handig, anders blijf je rekeningen openen.
      vrijdag 7 september 2007 @ 16:27:52 #48
    37777 Sigmund_Freud
    Whats On a Mans Mind
    pi_53008678
    Misschien is het interessant voor de lezer van deze topic om ook de fiscale aspecten van sparen van belastingplichtigen in Nederland mee te nemen in deze discussie. Hierbij bedoel ik bijvoorbeeld de mogelijkheden van groen sparen en dergelijke.

Bij mijn weten is het op het moment in NL als volgt geregeld:

Vermogensrendementheffing vrijstelling (2007) tot een bedrag van ¤ 20014. Boven dit bedrag wordt een vermogensrendementheffing van 1.2 % gerekend. Deze 1.2 % komt voort uit een fictief rendement van 4 % waarover 30 % belasting moet worden betaald.

Om aan deze vermogensrendementheffing te ontkomen is het aantrekkelijk om te beleggen in speciale producten. Door je geld op een zogenaamde groene spaarrekening te zetten, kun je
    in sommige gevallen profiteren van een dubbel belastingvoordeel. Dat is het geval als de bank het spaartegoed investeert in duurzame en milieubesparende projecten die door de overheid zijn goedgekeurd. Hiervoor worden Groene Bankbrieven uitgeven.
    Het spaartegoed tot circa 52.579 euro hoeft dan niet te worden opgegeven bij de belasting. Daarmee spaar je in ieder geval 1,2 procent vermogensrendementheffing uit. Daar bovenop krijgt de spaarder nog een extra belastingkorting van 1,3 procent. Uiteindelijk levert een Groene Bankbrief dus een voordeel op van 2,5 procent per jaar, bovenop de rente.

Een in mijn ogen goede optie om fiscaal aantrekkelijk te sparen is een combinatie van de AT Bank met AK bank voor de eerste 20012 euro en vervolgens het spaar tegoed tot 52.579 euro neer te stallen bij bijvoorbeeld de triodos bank voor een groene spaarrekening.

Als er iemand is die hier nog iets aan toe te voegen heeft om aan of opmerkingen heeft dan hoor ik het graag.
    Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
    pi_53009312
    Is er ergens een overzicht met welke groenspaarrekeningen beschikbaar zijn en welk rendement zij bieden?
    Bij veel 'groen'rekeningen is het namelijk niet duidelijk of ze wel in aanmerking komen voor de belastingvrijstelling.

[ Bericht 18% gewijzigd door dyna18 op 07-09-2007 17:07:18 ]
      vrijdag 7 september 2007 @ 18:00:58 #50
    37777 Sigmund_Freud
    Whats On a Mans Mind
    pi_53011114
    Op mistermoney.nl kun je een lijst vinden van groenspaarrekeningen

http://mistermoney.rtl.nl/spaarrente.asp?veldnaam=Rente_Percentage_Max&soort=Groensparen#spaarmodule
    Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')