Ja, als het geen deposito is dan is de rente variabel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:06 schreef mirannie het volgende:
Ik heb ontzettend weinig verstand van sparen. Heb voor mijn dochter een spaarrekening bij de Rabo, maar de rente daar is variabel. Tot op heden is het altijd tussen de 2,4 en 3% geweest, niet echt denderend dus.
Hoe zit het met die banken uit de OP, zijn dat ook allemaal variabele rentes??
De verwerking ging bij mij vrij vlot.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Na het lezen van nogal negatieve berichten over AT-Bank (als in: geen eigen rekeningnummer, en na een maand nog geen verwerking van de aanvraag) heb ik nu een aanvraag bij crediteurope.nl ingedient.
En zelfs dat boeit niet. Het enige wat boeit is dat DNB tot 20.000 euro 100% en tot 40.000 95% garant staat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:23 schreef floris_ het volgende:
Ze maken een netto winst van 180 miljoen dollar. Activa van 10 miljard met een EV van 1 miljard. Kortom het gaat niet buitengewoon slecht.
ze hebben misschien een bepaalde doelgroep voor ogen die ze specifiek willen aanspreken?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:30 schreef dyna18 het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, waarom staat bij al die spaarrekeningen dat ze tot een bepaald bedrag rente geven? Je zou toch juist verwachten dat een bank het liefst zoveel mogelijk geld binnen haald?
Nee want:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:30 schreef dyna18 het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, waarom staat bij al die spaarrekeningen dat ze tot een bepaald bedrag rente geven? Je zou toch juist verwachten dat een bank het liefst zoveel mogelijk geld binnen haald?
Ja, maar die rentes bewegen zich wel tussen een aanzienlijk hoger niveau.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:06 schreef mirannie het volgende:
Ik heb ontzettend weinig verstand van sparen. Heb voor mijn dochter een spaarrekening bij de Rabo, maar de rente daar is variabel. Tot op heden is het altijd tussen de 2,4 en 3% geweest, niet echt denderend dus.
Hoe zit het met die banken uit de OP, zijn dat ook allemaal variabele rentes??
Ja maar dat is met allerlei beperkingen. Ik neem aan dat dit topic gaat over spaarrekeningen zonder beperkingen (dus zonder max maandbedragen, niet verplicht per maand sparen, geen boete bij opname, etc. etc.)quote:
Bij een En/of rekening gaat het tot 40.000 toch? (2 keer die 20K)quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:07 schreef SeLang het volgende:
Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel.
Dit houdt in dat bij onverhoopt failliesement van de bank in ieder geval de eerste ¤20.000 voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende ¤20.000 voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal ¤20.000 per rekening.
Dus even samenvattend:quote:Uitkering
Een rekeninghouder bij een kredietinstelling krijgt maximaal 20.000 euro gegarandeerd uitgekeerd en de volgende 20.000 euro is in de nieuwe regeling vastgesteld dat zij 90% hiervan terugkrijgen voor:
• een of meer geldrekeningen bij die instelling, en/of
• een of meer effectendepots bij die instelling (gebaseerd op de marktwaarde van de effecten op het moment dat de Nederlandsche Bank constateert dat de kredietinstelling niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen).
Het maximum geldt per rekeninghouder. Dus als een (rechts-)persoon meerdere betaal- of spaarrekeningen bij een bank of een bijkantoor van de bank aanhoudt, wordt eenmaal uitgekeerd. Hetzelfde geldt als er meerdere effectendepots zijn. Wie zowel een tegoed bij een kredietinstelling aanhoudt als een belegging, is voor twee keer 20.000 euro gedekt. De volgende 40.000 euro is voor 90% gedekt. Bij een zogenoemde en/of-rekening geldt het maximum voor ieder van de beide gerechtigden. Vorderingen van rekeninghouders/beleggers worden eerst verrekend met hun eventuele schulden bij de desbetreffende kredietinstelling. Vanzelfsprekend wordt niet meer uitgekeerd dan het tegoed van de rekening of het effectendepot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |